Πρόεδρος ΝΙΚΗΣ: Αφήσατε τον δάσκαλο, αβοήθητο, έρμαιο και θύμα πολλές φορές-Τα παιδιά μας έχουν μετατραπεί σε θεριά ανήμερα

"Προστατέψτε τους δασκάλους. Σεβαστείτε τους. Είναι σμιλευτές ψυχών. Μη λυπάστε τα χρήματα για αυτούς. Το κέρδος θα είναι πολλαπλάσιο"

10/04/2024

Ενημερώθηκε: 10/04/2024, 20:25

Άκουσε το άρθρο

«Τα παιδιά μας σήμερα έχουν μετατραπεί σε θεριά ανήμερα. Σήμερα οι σχολικές αίθουσες πολλές φορές είναι εκτροφεία βίας. Έχει χαθεί ο σεβασμός στον καθηγητή από την ψυχολογική βία που ασκούν πολλές φορές κακομαθημένοι γονείς».

Την εικόνα αυτή μετέφερε σήμερα στη Βουλή ο πρόεδρος (εκπαιδευτικός) της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «ΝΙΚΗ», αναφερόμενος στα μέτρα  κατά της Σχολικής Βίας και εκφοβισμού τα οποία ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, και τόνισε τα εξής:

Τιμωρητικά μέτρα: Διαβάζουμε ότι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προέβη το τελευταίο δίμηνο σε πεντακόσιες συλλήψεις ανηλίκων. Ανήκουστα πράγματα! Και πώς αντιδρά το Υπουργείο; Αντιδρά με τιμωρητικά μέτρα, όπως πενθήμερες αποβολές για τους παραβάτες, να πληρώνει η οικογένεια τους βανδαλισμούς στο σχολείο όταν γίνονται από τους μαθητές, με αυστηρά μέτρα για τα κινητά που έχουν καταντήσει μάστιγα. 

Βαθύτερες οι αιτίες : Δεν τίθεται, όμως, εις τον τύπον των ήλων ο δάκτυλος. Μένετε στα επιφαινόμενα και δεν υπεισέρχεστε στις βαθύτερες αιτίες του σπουδαίου και του τρομακτικό αυτού προβλήματος. 

Γιατί αγρίεψαν τα παιδιά μας σήμερα; Το ερώτημα το κρίσιμο, αγαπητοί μου, είναι γιατί αγρίεψαν τα παιδιά μας σήμερα. Παραθέτω πολύ σύντομα κάποιες απλές σκέψεις. Πρώτον, οι νέοι κάνουν διάλογο, επικοινωνούν, αλλά με λόγια του αέρα. Τους δώσαμε τον λόγο χωρίς να τους δώσουμε τις λέξεις, όπως διάβασα κείμενο ενός σοφού καθηγητή. Όταν δεν συνομιλείς, όταν δεν συζητάς, ιδίως όταν είσαι νέος, φτάνεις στην εξαλλοσύνη. Καταφεύγουν οι νέοι σε πράξεις βίας, οι οποίες θα είχαν αποφευχθεί με τον λόγο. Δεν έχουν τον λόγο, τις λέξεις. Η γλωσσική τους φαρέτρα είναι άδεια, γι’ αυτό και αναλαμβάνει η βία να λύσει τα προβλήματά τους. 

Επικίνδυνα βιβλία: Σ’ αυτό, λοιπόν, οφείλονται πολλά πράγματα. Αναφέρομαι σε ένα στο οποίο έχω αναφερθεί πολλές φορές, στα επικίνδυνα βιβλία γλώσσας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Σας διαβάζω ένα κείμενο πέμπτης δημοτικού, αγαπητοί μου, το οποίο παρακαλώ να το προσέξετε και να μου πείτε αν αυτό είναι κείμενο το οποίο προάγει την παιδεία στην Ελλάδα. Είναι στο βιβλίο γλώσσας πέμπτης δημοτικού, στη σελίδα 67, με τίτλο «Και τα παιδιά αθλούνται».

Ακούστε κάποιες παραγράφους για έναν ποδοσφαιρικό αγώνα παιδιών: «Για τον διαιτητή ήταν πολύ εύκολο. Διαλέξαμε τον Ανιάν. Ο Ανιάν είναι ο πρώτος μαθητής στην τάξη, δεν τον αγαπάμε και τόσο, αλλά μια και φοράει γυαλιά, δεν μπορούμε να τον δέρνουμε συχνά, πράγμα που είναι ό,τι πρέπει για έναν διαιτητή».
Μετά απορούμε που εισάγουμε διαιτητές σε ποδοσφαιρικούς αγώνες!

Παρακάτω: «Στην ομάδα του Γκοφρουά τα πράγματα ήταν πιο εύκολα, γιατί ο Εντ μοίρασε ένα σωρό γροθιές στις μύτες και οι παίκτες πήραν τις θέσεις τους χωρίς πολλές διαμαρτυρίες, τρίβοντας τις μύτες τους».

Και σε άλλη παράγραφο –όλο το κείμενο έτσι κινείται- διαβάζουμε:

«Ε, παιδιά! Φώναξε ο τερματοφύλακας, αλλά κανείς δεν του έδωσε σημασία. Εγώ συνέχισα να παίζω ξύλο με τον Γκοφρουά, του είχα σκίσει το φανελάκι που ήταν ολοκαίνουργιο και είχε κόκκινο. Αυτός μου έδωσε μια κλωτσιά στο καλάμι. Ο Ρούφους κυνηγούσε τον Ανιάν που φώναζε «Φοράω γυαλιά, φοράω γυαλιά». Ο Εντ, που τόση ώρα είχε μείνει ήσυχος στο τέρμα του, αγανάκτησε και άρχισε να μοιράζει γροθιές στις μύτες σε όσους βρίσκονταν κοντά του, δηλαδή στους συμπαίκτες του»». 

 Και μάλιστα διαβάζουμε στο τέλος «Οι μπουνιές και οι κλωτσιές μεταξύ δεκάχρονων παιδιών είναι πολύ διασκεδαστικό. Περνάμε καλά, δέρνουμε και τον διαιτητή. Η βία είναι εκτονωτική διασκέδαση». 

Homo homini lupus : Το μήνυμα είναι σαφές. Λατινικό είναι το ρητό: «Homo homini lupus», δηλαδή ο άνθρωπος για τον άνθρωπο λύκος. 

Τηλεόραση –Διασίκτυο: Η έξαρση της βίας στους μαθητές και στα παιδιά οφείλεται και στην καταστρεπτική επίδραση της εικόνας, της τηλεόρασης, του διαδικτύου. Είναι μάστιγες της εποχής μας. Είναι γνωστό ότι το διαδίκτυο με την τεράστια αποθήκευση πληροφοριών δημιουργεί στον χρήστη του, ιδίως στις νεότερες ηλικίες, την ολέθρια ψευδαίσθηση ότι ο ίδιος κατέχει και έχει κατακτήσει αυτές τις γνώσεις. Θεωρεί το παιδί τρόπον τινά ως προέκταση το κινητό της μνήμης του, ως εξάρτημα της μνήμης του, ως προέκταση του νου του. Γι’ αυτό και η μελέτη –δάσκαλος ήμουνα μέχρι πέρυσι- θεωρείται πια χάσιμο χρόνου, γίνεται αντικείμενο χλεύης, πράγμα καταστρεπτικότατο για τη γλώσσα και τη σκέψη. Και όταν έκανα ένα πείραμα ζητώντας από παιδιά του δημοτικού για έναν μήνα να αφήσουν το κινητό στην άκρη, τάζοντάς τους ακόμη και υψηλούς βαθμούς, κανένα δεν δέχτηκε. Και οι ολέθριες συνέπειες από τις νέες τεχνολογίες και ιδίως το κινητό είναι εμφανέστατες στα παιδιά. 

Ο δάσκαλος με 800 ευρώ:  Αφήσατε την ψυχή του σχολείου, τον δάσκαλο, αβοήθητο, έρμαιο και θύμα πολλές φορές και ανισόρροπο γονέων. Τον διορίζετε με 800, 900 ευρώ και τον πετάτε σε ένα νησί. Πολλοί κοιμούνται στα αυτοκίνητά τους στην αρχή. Τα ενοίκια ξέρουμε πολύ καλά ότι ισοδυναμούν πολλές φορές με τον μισθό τους και αναγκάζονται να τους βοηθούν οι γονείς τους. Πολλά ακούγονται αυτήν την εποχή. Έχω ακούσει από συναδέλφους και για την τρομοκρατία που ασκούν αξιολογητές σύμβουλοι.

Προστατέψτε    τους δασκάλους: Προστατέψτε, αγαπητοί μου, τους δασκάλους. Σεβαστείτε τους. Είναι σμιλευτές ψυχών. Μη λυπάστε τα χρήματα για αυτούς. Το κέρδος θα είναι πολλαπλάσιο. Είναι φιλότιμοι οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί. Ακούστε τους. Είναι περισσότερες ώρες με τα παιδιά του λαού απ’ ό,τι οι γονείς τους. Στηρίζουν αυτά τα παιδιά, τα θυμωμένα και οργισμένα πολλές φορές, ακούν τις εξομολογήσεις τους, λύνουν τα προβλήματά τους. Να ξέρετε ότι το λειτούργημα του δασκάλου είναι το πιο κρίσιμο, γιατί το μέλλον της πατρίδας μας κρίνεται μέσα στις σχολικές αίθουσες. 
 

Σχόλια (34)

Μαριγω
|

Μην βλεπετε την παιδεια απο κομματικη σκοπια ! Ειναι χαλια ουτως η αλλως . Οι εκπαιδευτικοι εξαθλιωμενοι και προσβεβλημενοι. Κραταειχρονια αυτη η ιστορια! Δεν ειναι τυχαιο πως στο διηνεκες οι ανθρωποι του πνευματος διαμηνυουν οτι χωρις παιδεια δεν υπαρχουν ανθρωποι αλλα θηρια

Σωτήρης
|

1) Τα βιβλία έχουν θέματα αλλά επικίνδυνα δεν είναι...
2) Ως εκαπιδευτικος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι οι ποινές δίνονται στη βάση της λογικής συνέπειας και της στέρησης προνομίων κι αυτό δεν είναι συνώνυμο με την τιμωρία.
3) Επίσης όφειλε να γνωρίζει ότι εδώ και κάτι δεκαετιες το μέτρο της αλλαγής περιβάλλοντος υπάρχει μέσα στη νομοθεσία κι ότι τονίζεται από την ίδια τη νομοθεσία ότι αυτό το μέτρο είναι παιδαγωγικό. Κατά συνέπεια τα περισσότερα από αυτα που αναφέρονται υπήρχαν και έγιναν στοχευμένες βελτιώσεις σε καποια σημεία προκειμένου να γίνει πιο λειτουργικό το πλαίσιο. Ορθά έγιναν διότι χρειαζόντουσαν και μπράβο τους που τις έκαναν!

ΜΑΡΙΑ Τ.
|

Εξαιρετικός αλλά δεν τον ακούει κανείς γιατί δεν τους συμφέρει. Μπράβο στο esos που το δημοσίευσε. Συνεχίστε έτσι κ. Νατσιέ!

Παύλος
|

Πρώτα να διασταυρώνετε όσα λέει ένας πολιτικός και μετά να τον κρίνετε . Ο κύριος αυτός μιλάει ως πολιτικός και όχι ως δάσκαλος .

ΜΑΧΙΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Ας μην παρασυρόμαστε από τα λόγια κάποιων που εκπροσωπούν συγκεκριμένες πολιτικές απόψεις ακραία συντηρητικές στο ελληνικό κοινοβούλιο. Όχι επειδή μας χαϊδεύουν τα αφτιά να τους επικροτούμε κιόλας...

Γιαννούλα
|

Υπάρχει ελπίδα!
Εκεί που πιστεύεις ότι όλα έχουν ισοπεδωθεί κ τίποτα δεν θα επανέλθει, ακούς κάτι που σου φέρνει δάκρυα στα μάτια κ λες "υπάρχει Ελπίδα"!
Μπράβο κε Νατσιέ! Μιλήσατε αληθινά!

ΧΡΉΣΤΟΣ
|

Σωστά,τα λέει.. γιατί δε παίζουν πουθενά όμως?? Γιατί οι αληθειες που λέει δε γίνονται πρώτο θέμα παντού? Διαλυμένο σπίτι,διαλυμένο σχολείο,διαλυμένη κοινωνία.. Μήπως αυτό θέλουν κάποιοι?

Το δημόσιο σχολείο
|

στηρίζεται και λειτουργεί αποκλειστικά με το φιλότιμό μας εδώ και δεκαετίες. Αν δε μας θέλουν, να φύγουμε όλοι από τα σχολεία να πάμε στα χωριά μας. Όλοι. Μόνιμοι αναπληρωτές όσοι περιμένουν στους καταλόγους. Ας κάτσουν να αποφασίσουν και αν θελήσουν τελικά να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά τους, να μας φωνάξουν και να επιστρέψουμε με άλλους όρους.

Δάσκαλος
|

Μπράβο κ. Νατσιέ!
Πολλές φορές ντρεπόμαστε για σκουπίδια που έχουν τα σχολικά βιβλία.
Φίλε Γιάννη, κάτι ξέρουν κι αυτοί που είναι 35 χρόνια στην τάξη.
Δε βλέπεις το χάλι των σημερινών νέων.
Χάθηκαν τόσα ωραία κείμενα Ελλήνων πεζογράφων και ποιητών...

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Εξαιρετικός! Επιτέλους και κάτι υγιές! Συγχαρητήρια στο esos που το δημοσίευσε!

ΜΑΤ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΒΑΒ
|

Απαραίτητη η αγαστή συνεργασία Οικογένειας - Σχολείου ! Πρέπει να υπάρξουν δικλείδες ασφαλείας με σχετική νομοθεσία έτσι ώστε, ο Δάσκαλος να ξαναβρεί τη θέση του στο συγχρονο σχολείο ! Η οικογένεια από μόνη της στους δύσκολους αυτούς καιρούς , αδυνατεί να επιτελέσει σωστά το έργο της! Το σχολείο πρέπει να αναλάβει δράση ! Υπαρχουν πολλοί τρόποι ! Αρκεί να ζητήσουν την άποψη έμπειρων και μάχιμων εκπαιδευτικών! Επίσης να επανέλθουν τα βιβλία Γλώσσας , Θρησκευτικών, Ιστορίας , 'οπως ήταν τα παλαιότερα, με βαρύτητα όχι τόσο στην παροχή στυγνών γνώσεων, αλλά με στόχο την διάπλαση του χαρακτήρα του παιδιού, προς το αγαθό και ηθικό!

ΜΑΤ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΒΑΒ
|

Απαραίτητη η αγαστή συνεργασία Οικογένειας - Σχολείου ! Πρέπει να υπάρξουν δικλείδες ασφαλείας με σχετική νομοθεσία έτσι ώστε, ο Δάσκαλος να ξαναβρεί τη θέση του στο συγχρονο σχολείο ! Η οικογένεια από μόνη της στους δύσκολους αυτούς καιρούς , αδυνατεί να επιτελέσει σωστά το έργο της! Το σχολείο πρέπει να αναλάβει δράση ! Υπαρχουν πολλοί τρόποι ! Αρκεί να ζητήσουν την άποψη έμπειρων και μάχιμων εκπαιδευτικών! Επίσης να επανέλθουν τα βιβλία Γλώσσας , Θρησκευτικών, Ιστορίας , 'οπως ήταν τα παλαιότερα, με βαρύτητα όχι τόσο στην παροχή στυγνών γνώσεων, αλλά με στόχο την διάπλαση του χαρακτήρα του παιδιού, προς το αγαθό και ηθικό!

Mike 1926
|

Μπράβο κύριε Νατσιε, αλλά δυστυχώς αυτοί οι μαθητές μας αξίζουν έτσι που έχουμε καταντήσει σαν έθνος αυτοί οι πολιτικοί, δημοσιογράφοι, δικαστικοί , αστυνομικοί κλπ ........Αν δεν κάνουμε οι ίδιοι αυτοκριτική αυστηρή στον ίδιο τον εαυτό μας για τα λάθη που έχουμε κάνει της τελευταίες δεκαετίες τότε ........

Αλεξανδρα
|

Συγχαρητήρια κ.Νατσιε!!!
ειστε πανάξιος.μακαρι να σας ακούγαμε περισσότερο κ να σας έπαιζαν τα media .Συνεχίστε έτσι κ ίσως δικαιωθεί ο κλάδος μας!!!!

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
|

ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΑΡΓΑ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΑ ΠΑΜΕ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΗ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΜΣΤΑ ΑΡΚΕΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ.

Μπράβο
|

Εύγε Δάσκαλε!

Δάσκαλος που μαθαίνει
|

Επιτέλους μια φωνή που εμπνέει! Ποιος δάσκαλος κάνει όλα αυτά που λεει η Άσπρη κιμωλία...? Η φωνή του Νατσιού πρέπει να ακουστεί με κάθε τρόπο σε κάθε χώρο. Ποιος μίλησε έτσι για τους εκπαιδευτικούς τα τελευταία 30 χρόνια...Μπράβο και πάλι για την παρρησία....

σήφης
|

Συγχαρητήρια, ποιος ακούει όμως

γιόχαν
|

Συγχαρητήρια κ.Νατσιέ.Οι δάσκαλοι αποτελούν το πιό ηθικό και ποιοτικό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας σε σύγκριση με τους υπόλοιπους.

Άλλος δάσκαλος
|

Στου κουφού την πόρτα... εκλεκτέ συνάδερφε κ. Νατσιέ.
Εμείς οι δάσκαλοι εισπράτουμε πρώτοι την κατάπρωση της κοινωνίας με συνέργεια του ΥΠΑΙΘΑ. Τα πράγματα κάθε μέρα χειροτερεύουν και όπως λέει και ο Ντοστογιέφσκι "χωρίς τον Θεό όλα επιτρέπονται".

Marina 12
|

Επιτέλους ένας δάσκαλος στην Βουλή.
Ξέρει και μιλάει.
Τα παιδιά φτάνουν Λύκειο και μια ωραία συμβουλή δεν υπάρχει στα σχολικά βιβλία. Φοβάται το υπουργείο μην γράψει κάτι ηθικοπλαστικό. Για αυτό το λόγο καταντά ο " Μικρός Νικόλας" επικίνδυνος.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Ως δάσκαλος ο κύριος Νασιός έχει ξεχάσει βασικά στοιχεία της διδακτικής της Γλώσσας αλλά και της παιδαγωγικής επιστήμης. Τα αποσπάσματα που ανέφερε ανήκουν σε ένα επεισόδιο της καθημερινότητας μιας ομάδας παιδιών του δημοτικού σχολείου που μεγαλώνουν τη δεκαετία του 50 στο Παρίσι. Πρόκειται για το βιβλίο ΄΄Ο μικρός Νικόλας ΄΄ των Σανπέ – Γκοσινί. Σε όλα τα επεισόδια φαίνεται η ανάγκη της φιλίας και του παιχνιδιού στην αλάνα που δεν υπάρχει σήμερα, η φυσική, αληθινή παιδική ζωντάνια, η παιδική αφέλεια, η σκανταλιά, το άκακο χτύπημα, το παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο όπως θα έλεγε ο Ελύτης.
Το κείμενο υπάρχει στην ενότητα για τον Αθλητισμό μαζί με άλλα κείμενα και είναι πάντοτε στη διακριτική ευχέρεια του δασκάλου η επιλογή του, αφού όλα δεν γίνεται να αξιοποιηθούν στο χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον προγραμματισμό που έχει κάνει ο δάσκαλος. Πάντοτε ισχύει ο βασικός προβληματισμός: Είναι το κείμενο κατάλληλο για τους μαθητές που έχω και για τον στόχο/ τους στόχους που έχω; Θα το χρησιμοποιήσω ολόκληρο ή αποσπάσματα; Ποιοι συνειρμοί μπορεί να δημιουργηθούν κατά την ανάγνωσή του, ποια μηνύματα είναι πιθανό να αναδυθούν και πως όλα αυτά θα τα αξιοποιήσω διδακτικά και παιδαγωγικά; Εάν όλα αυτά έχουν προβλεφθεί και μελετηθεί από τον δάσκαλο πριν μπει στην τάξη, κύριε Νασιέ, το κειμένο αυτό είναι κατάλληλο για διδακτική και παιδαγωγική χρήση.

@ Πλατάρος Γιάννης
Δεν ξέρω τι να σας πω... Σας έχουν πει τόσα πολλά οι άλλοι.

Πάνος
|

Μπράβο δάσκαλε! Πες τα!

Ι.
|

Ο δασκαλάκος ήταν (είναι) λεβεντιά!

Κ.Α.
|

Επιτέλους κι ένας μάχιμος εκπαιδευτικός γίνεται αρχηγός Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Νομίζω ότι είναι ο μοναδικός εκπαιδευτικός σε τέτοια θέση τα τελευταία πολλά χρόνια. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει προσεκτικά να τον ακούει. Ξέρει πολύ περισσότερα από τους καθισμένους στο Μαρούσι υπαλλήλους του Υπουργείου. Δεν λέει ακραία ούτε φανατικά πράγματα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Σοβαρά το διδακτικό. βιβλίο ηραφει τις επικίνδυνες μπούρδες που καταγγέλλει ο Νασιός;
Να επιληφθεί ο κ. Πρόεδρος του ΙΕΠ...
Θα έλεγα κάτι για την ΔΟΕ, αλλά δεν θα το καταλάβουν...
Ήξερα τον "Οσακις".... Μάθαμε και νέα...

Ελένη
|

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω....

ΚΩΝ
|

Εξαιρετικός! Επιτέλους μια αληθινή φωνή νηφαλιότητας και σοβαρότητας! Ας τον ακούσουν κάποιοι...

Ελπίδα
|

Οι κυβερνώντες ξέρουν καλά πως το μέλλον κάθε τόπου κρίνεται μέσα στις σχολικές αίθουσες και... κάνουν ό,τι μπορούν...
Έχει γίνει φανερό σε όλους πλέον!

Γιαννης Χ
|

Να 'γιασει το στόμα σου. Έτσι ακριβώς είναι και λίγα που είπες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ