Κ. Πιερρακάκης: Γονείς που αρνούνται να υπογράψουν τον Εσωτερικό Κανονισμό δεν θα μπορούν να κάνουν εγγραφή των παιδιών τους στο σχολείο

Από το 2021 είναι υποχρεωτικός ο Εσωτερικός Κανονισμός σε κάθε σχολείο

11/04/2024

Ενημερώθηκε: 11/04/2024, 07:43

Άκουσε το άρθρο

Γονείς οι οποίοι θα διατυπώνουν στον Διευθυντή σχολικής μονάδας άρνηση υπογραφής του Εσωτερικού κανονισμού    δεν θα μπορούν να κάνουν εγγραφή των παιδιών τους στο σχολείο.

Αυτό ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, με δημόσια δήλωση, σχετικά με την κυβερνητική απόφαση από τον Σεπτέμβριο να είναι υποχρεωτικός ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σε όλα τα σχολεία της χώρας

Από το 2021 είναι υποχρεωτικός ο Εσωτερικός Κανονισμός σε κάθε σχολείο

Η υφυπουργός Παιδείας  Ζέττα Μακρή, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από το 2021, με απόφαση της,    υποχρέωσε όλα τα σχολεία της χώρας ,     να έχουν  εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας στον οποίο αναφέρονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία τους .

Ειδικότερα , η  απόφαση προβλέπει τα εξής:

Από ποιους συντάσσεται ο Εσωτερικός Κανονισμός

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου.

Τα δεκαπενταμελή  μαθητικά  συμβούλια

Στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαδικασία σύνταξης του Εσωτερικού Κανονισμού συμμετέχει και το Προεδρείο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου.

Οι Συντονιστές

Η απόφαση εγκρίνεται από το Στέλεχος Εκπαίδευσης  που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

Ενημέρωση γονέων

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου, την πρώτη φορά εφαρμογής του αμέσως μετά την έγκριση αυτού, ενώ τα επόμενα έτη με την έναρξη του σχολικού έτους. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων.

Περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού

Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού

1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

  • Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, εκτός αν ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσώνέχει αποφασίσει διαφορετικά για τη είσοδο των μαθητών/μαθητριών στην τάξη τους.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια.
  • Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος

  • Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
  • Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.
  • Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
  •  Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

  • H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

4. Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες

  • Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.
  • Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

5. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

  • Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.
  • Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

7. Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

  • Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
  • Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
  • Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Σχόλια (25)

JOHN DEWEY
|

Τι υπογράφουν οι γονείς, δηλαδή έναν κανονισμό που προκύπτει από ότι δεν ορίζουν οι εκπαιδευτικοί νόμοι. Αφού υπογράψει τον κανονισμό τί γίνεται αν δεν τηρούνται αυτά που επαγγέλλεται, υπάρχουν κυρώσεις.
Με ποιόν θα αφήσεις ένα παιδί έξη χρονών το οποίο έχει καθυστερήσει στο σχολείο;
Το ξύλο δεν το γλυτώνουμε...

ΝΙΚΟΣ
|

Άσχετοι υπουργοί, γραμματείς υπουργών, σύμβουλοι υπουργών... ΑΣΧΕΤΗ κυβέρνηση. Καλά σας/μας κάνουν, εφόσουν αυτούς ψηφίσατε! Αυτοί είστε....

ούτε επί κεραμέως τέτοια κυβιστοεπίθεση-κυβερνοεπίθεση
|

pierre, σου τη λέει ο αρχισχολιαστής (το σαμάρι για τον γάιδαρο βασικά -για άλλους του στενού περιβάλλοντος- αλλά και πάλι) , θα τρελαθούμε. κάνε κάτι , πάρτον μαρούσι. θα πάθουμε κοκομπλόκο , μήπως κάποιος χάκαρε συγκεκριμένο προφίλ και επιτίθεται στην ΥΠΟΥΡΓΑΡΑ μας, θα πηδηχτούμε από τα παραθυρα του μαρουσιού και όχι για απρόσεκτη σέλφι ! please, pierre, pleasssseeeeeeee

Πλατάρος Γιάννης
|

ΠΡΟΤΑΣΗ: Είναι ηλίου φαεινοτερον, ότι όλοι οι Σύμβουλοι που υπουργού είναι ΑΣΧΕΤΟΙ.
ΑΠΟΔΕΙΞΗ:
Υπαρχή αστοχη, μα εντελώς άσχετη, υπόδειξη στον υπουργό!
Υποδεικνύουν ως προϋπόθεση εγγραφής στην τάξη την υπογραφή του κανονισμού. Όμως νέος κανονισμός με συγκεκριμένες ποινές για κινητά κτλ δεν υπάρχει.
Άρα υπάρχει τουλάχιστον ένας άσχετος σύμβουλος που υπέδειξε το άτοπο. Όμως δεν βρέθηκε κανένας άλλος σύμβουλος να υποδείξει το άτοπο. Άρα είναι και οι υπόλοιποι άσχετοι, τελικώς όλοι άσχετοι. //
ό. έ. δ.
Σχόλια αλλα:
Θα μπορούσαν να προβλέψουν ότι δεν υπογράφεται ο τοπικος κανονισμός που διαφέρει ανά σχολείο, αλλά το νέο νομικού τυπου τμήμα του, που ενσωματώνει σε όλους τους κανονισμούς, υποχρεωτικά, αφού είναι νόμος.
Τέτοιος νόμος (Υ. Ά.) δεν υπάρχει!
*** Πρέπει να καταργηθεί ο ήδη υπάρχων νόμος που απαγορεύει την κατοχή των κινητών και να βγει ο νέος που θα τα επιτρέπει, αλλά θα απαγορεύει αυστηρά την χρήση τους (τέϊκ δε εγκ, εντ κατ ιτ!)
*** Αγνοία νόμου δεν προβλέπεται, άσχετα αν όλοι ενημερώνονται και μετά καμωνονται ότι δεν ξέρουν τίποτα, αφού όλοι εφαρμόζουν τους "δικούς τους νόμους"
*** Αν θέλουν να το σώσουν τώρα, να βγει η νέα Υ. Ά., ΤΏΡΑ, να σταλεί σε όλα τα σχολεία, τα δε σχολεία, να την κοινοποιήστε σε όλα τα μεϊλ των γονέων. Η νέα Υ. Ά. θα έχει το νέο ποινολογιο. Για τα κινητά, αποκατάσταση ζημιών και ό, άλλο.
Κάνεις δεν υπογράφει νόμο του κράτους. Ενημερώνεται όμως παντί δοκίμω τροπω...
*** Αυτό που γίνεται είναι ένα είδος "διαλόγου" σε ειλημμενες αποφάσεις, για διάγνωση κάποιου γεωμήλου.
Η διάγνωση έχει γινει, για :
1. Το άτοπο της κατοχής κινητού.
2. Το άτοπο παραμονής του αποβεβλημενου στο σχολείο.
3. Το άτοπο υπογραφής του κανονισμού που δεν υπάρχει πριν τις εγγραφές.
4. Το άτοπο της μη υποχρεωτικης προσέλευσης του γονέα στο σχολείο όταν καλείται σπανιότατα για πολύ σοβαρό λόγο και δεν προσέρχεται.
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει καμία επίπτωση αν κληθεί να παραστεί και δεν προσέλθει.
Δεν υπάρχει τρόπος επιβολής ποινής αν:
Α) Δεν υπάρχει ποινή, θεσμοθετημενη.
Β) Δεν υπάρχει νομικός τρόπος επίδοσης με δικαστικό αντιπρόσωπο επ αποδείξει ή θυροκολληση.
Άλλος τρόπος με επίπτωση δεν υπάρχει. (Απάντηση αυτό στον συνάδελφο που το θέτει)

Αφροδίτη
|

Καλό θα ήταν εκεί στο υπουργείο όταν οι ιθύνοντες κατεβάζουν ιδεάρες α) να υπάρχει ένας σοβαρός νομικος να τους βάζει φρένο και β) ένας εκπαιδευτικος του πεδίου να τους προσγειώνει στην πραγματικότητα.
Ανεφαρμοστες, οριακά αντισυνταγματικές ακροβασίες για το ακροατήριο του Αυτιά και του Πορτοσαλτε. Οπωσδήποτε όχι για τα σχολεία.

Όλγα
|

Θα υπογράφουν τον κανονισμό της περσινής χρονιάς δηλαδή; Ό,τι να ναι!

Μάλιστα...
|

Το αυτονόητο....

Κώστας
|

@Γιάννης, Κανένα παράπονο τώρα, αφού για και για αυτά τους ψηφίσαμε!

Γιάννης
|

Πολύ καλά σας κάνει. Αφού τον ψηφίσατε. Δεν χρειάζονται παράπονα. Αυτό σας αξίζει.

Ο κανονισμός να ψηφίζεται
|

Ο κανονισμός πρέπει να ψηφίζεται από τους γονείς, όχι να υπογράφεται.

Καλά θα πάει κι αυτό
|

Εφόσον η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, άρα οι γονείς που δεν θα υπογράψουν τον εσωτερικό κανονισμό (για τον όποιο δικό τους λόγο) θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις συνέπειες του Νόμου.... Δηλαδή κατηγορούμενοι για πλημμέλημα με ποινή φυλάκισης έως τρία χρόνια.....

@Να καθιερωθεί και στην τριτοβάθμια
|

Αμήν. Αλλά για να ξέρεις, τις ζημίες ποτέ δεν τις κάνουν φοιτητές, ή τουλάχιστον ποτέ δεν τους πιάνουν στα πράσα. Πάντα είναι "άγνωστοι", κουκουλοφόροι, η ζημία "ανακαλύπτεται" αφού έχουν φύγει, κλπ.

Θα πάμε στα κόλετζ....
|

Ακόμα ένα μέτρο "για τα μάτια του κόσμου", που ακόμα κι αν δύναται νομικά να τεθεί σε εφαρμογή, δεν αλλάζει-εξασφαλίζει τίποτα επί της ουσίας.

ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ
|

Χίλια μπράβο ρε Πιερακκάκη! Μένει να εφαρμοστούν όλα αυτά βέβαια, ε; Θα μας κάνεις ανθρώπους τελικά, θέλουμε δε θέλουμε. Μακάρι.

Γεωργοδασκαλος
|

Ο κανονισμός δεν έχει καμία νομική αξία. Πήγαινε στα δικαστήρια κραδαίνοντας τον να βρεις δίκιο. Είναι μια συμφωνία κυρίων. Περιγράφει ότι είναι νόμιμο και αν δεν είναι δεν μπορεί να γράφεται. Ξεκάθαρους νόμους θέλουμε για να παραπέμπουμε σε αυτούς. Τα άλλα όλα είναι για να έχουμε να λέμε...

μπορεί κανείς να μην εγγράψει στην υποχρεωτική εκπαίδευση ;
|

σοβαρά , κρατάω τα παιδιά σπίτι, μακάρι ! άθλιο το σχολείο του pierre , όπως το φτιάχνει (χαλάει). γελάει και η φαιδρότητα

@ κοκορέματα
|

μα τι λεει το άτομο, αχαχαχαχαχαχα, ! όπως τα γράφεις ! αυτό για τα εμβόλια θα τους αφήσει άναυδους, ούτε ιδέα δεν έχουν ! αλλά αυτόν θα τρέξει κανενας δικηγόρος δυναμικός γονιός; το άτομο είναι απορίας άξιον πώς θεωρείται σοβαρός και ότι έφτιαξε το ψηφιακό κράτος (το ποιο;;;;;; )

Τελευταίο Άρθρο
|

Τα ανωτέρω σιγά μην ισχύσουν.

Εκπαιδευτικός
|

Να τον υπογράψουν οπωσδήποτε, ώστε να μπορούν να τον καταπατάνε μετά.

Κασσάνδρα
|

Γιατί τόσες απειλές;

Νικος
|

Η αίτηση εγγραφης σημαίνει πλήρη αποδοχή του εσωτερικού κανονισμού. ΤΕΛΟΣ στη γραφειοκρατία.!? Όχι δα! Η μη αποδοχή του κανονισμού μήπως είναι και δίκαια αιτιολογία μετεγγραφής?

Σώστης
|

Η υπογραφή έχει το νόημα μόνο της επιβεβαίωσης της ενημέρωσης. Δηλώνει υπογράφοντας ο κηδεμών ότι ενημερώθηκε για όσα ισχύουν. Οι κανόνες ισχύουν είτε αρέσουν είτε όχι σε κάποιους!

Κοκορέματα..
|

Στα Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία η φοίτηση είναι υποχρεωτική, άρα δεν θα μπορούμε να μη δεχτούμε εγγραφή μαθητή, λόγω μη υπογραφής του Εσωτερικού Κανονισμού της Σχολικής μονάδας. Εδώ δεχόμαστε ανεμβολίαστους μαθητές ενώ ισχύει Εθνικό Πρόγραμμα υποχρεωτικών εμβολιασμών, θα κολλήσει η εγγραφή μαθητή γιατί ο γονιός δεν υπογράφει ένα χαρτί σχολικής μονάδας με ελάχιστη νομική αξία/δέσμευση;

Να καθιερωθεί και στην τριτοβάθμια
|

Κάθε πρωτοετής φοιτητής να υπογράφει ανάλογο Εσωτερικό Κανονισμό του Τμήματος στο οποίο εισήχθηκε. Ο κανονισμός να συμπεριλαμβάνει υποχρέωση του φοιτητή να πληρώνει τις ζημιές που κάνει.

Ελπίδα
|

Τι νόημα έχει η υπογραφή του κανονισμού από τους γονείς, με ποινή αποκλεισμού εγγραφής στις βαθμίδες όπου η φοίτηση είναι υποχρεωτική? Ας ζητήσουν και από τους φαντάρους να υπογράφουν αποδοχή των κανονισμών του στρατοπέδου στην υποχρεωτική θητεία. Αλλιώς να μην τους επιτρέπουν την είσοδο στο στρατόπεδο! Ή μήπως θα τεθεί σε αμφισβήτηση η υποχρεωτικότητα?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ