Παραιτήθηκε η "μετρ" του Pisa του υπουργείου Παιδείας - Από τις αρχές Φεβρουαρίου η επιστολή παραίτησης

Παραιτήθηκε και από το ΔΣ του ΙΕΠ

11/04/2024

Ενημερώθηκε: 11/04/2024, 13:38

Άκουσε το άρθρο

Την παραίτησή της κατέθεσε η πανεπιστημιακός Χρύσα Σοφιανοπούλου από τη θέση   της Εθνικής Διαχειρίστριας του Προγράμματος PISA του Ο.Ο.Σ.Α.. Χρύσα Σοφιανοπούλου.

Η Χρύσα Σοφιανοπούλου, η οποία στη θέση αυτή βρίσκονταν πάνω από 13 χρόνια, κατέθεσε την επιστολή παραίτησης πριν ένα δίμηνο , στις αρχές Φεβρουαρίου.

Επίσης η Χρύσα Σοφιανοπούλου παραιτήθηκε και από το ΔΣ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Στην επιστολή παραίτησης από τις δυο θέσεις δεν αναφέρονται οι λόγοι.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos στη θέση Διαχειριστή του Προγράμματος PISA θα τοποθετηθεί ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κώστας Δημόπουλος.

Σχόλια (12)

ΙΕΠ
|

Η Σοφιανοπούλου δεν είναι στο ΔΣ του ΙΕΠ από το καλοκαίρι του 2023, που άλλαξε, επομένως δεν είχε παραιτηθεί τον Φεβρουάριο.
Το καταθέτω στα πρακτικά..

Παραίτηση
|

Ο κ. Δημόπουλος συνεργάζεται επί πολλά έτη εκτός των άλλων και με διάφορα ΚΕΔΙΒΙΜ για προγράμματα. Πώς προέκυψε η εμπλοκή του με τις εξετάζεις Πίζα?

Ελπίδα
|

@ΑΤ | 12 Απρ 2024 08:06
Προφανώς έρευνα έκανε, συμπεράσματα έβγαζε και πιθανότατα θα εισηγήθηκε και κάποιες προτάσεις. Το ζήτημα είναι ποιοί παίρνουν τις αποφάσεις για τις πολιτικές που θα εφαρμοστούν. Το ίδιο ισχύει και για υγεία, οικονομία, άμυνα κλπ. Ποιός αποφασίζει για τις πολιτικές που θα εφαρμοστούν στην Ελλάδα? Κυβερνούν οι άριστοι ή οι αρεστοί?

έπρεπε να είχαν αλλάξει τα βιβλία
|

δηλαδή το τι θέλουμε να μάθουν τα παιδιά και πώς το οργανώνουμε.
αθλια αναγνωστικά (για διεθνιστές, δεν καταλαβαίνεις ότι διδάσκονται στην ελλάδα), γνώσεις άχρηστες και ανοργάνωτες κυρίως (όλα χρήσιμα μπορούν να φανούν με κάποιον τρόπο), έμφαση σε άστοχα πραγματα και χαζοβιωματικά : έχουμε βίντεο, ωραίες εικόνες και τα ελληνόπαιδα δεν μπορούν - χωρίς να πάνε 100 εκδρομές - να αναγνωρίσουν μια κορυφή βουνού ή μια λίμνη της χώρας, ορθογραφία και φυσικά (όχι οι ακαδημαϊκές μπαρούφες - καλά και αυτά για το λύκειο και τις πανελλαδικές σε μεγάλο βαθμο) για να μπορούν να οδηγούν καλύτερα, να μαγειρεύουν καλύτερα, να κατανοούν τη φύση και να την προστατεύουν (η περιβαλλοντική εκπαίδευση από τα γραφεία και τα κπε 15 χρόνια ίδιοι δεν έχει αποδώσει, σκουπιδαριό και αδιαφορία στο φουλ - άσε που πολλοι στα κπε χρόνια ίδιοι ξαναλέω μετά από τοσν καιρό δεν ξέρουν καν τα είδη που φυτρώνουν στα μονοπάτια τους - κατάντια ! )

ΑΤ
|

Πολύ σωστά αυτά που είπε, αλλά ποιες οι ενέργειες της για να βγαίνουν πολίτες από ταΣχολεια που μέσα από την γνώση θα είναι ενεργοί πολίτες με συμμετοχή στα ανθρώπινα δικαιωμα και με συναισθήματα για τους γύρω τους; Όταν μια κατάσταση για όσα χρόνια υπηρέτησε η κ.Σοφιανοπουλου δεν άλλαξε στο ελάχιστο τσάμπα κόπος να μιλάμε. Γιατί έχουμε καταντήσει όλοι,αρχής γενομένης από τους ιθύνοντες συνέχεια να συζητάμε και να μην λαμβάνουμε υπόψη ,το, πολλά λόγια είναι φτωχια.Αυτο εν τω μεταξύ έχει γίνει κουλτούρα μας.Πολιτικοι συνέχεια συζητάνε η μάλλον κάνουν κοκορομαχιες για τα μάτια του κόσμου, οι συνδικαλιστές το ίδιο, οι δικαστές το ίδιο, ατέρμονες συζητήσεις πολλές φορές δικαίως αφού η διαφθορά της χώρας τους θέτει φραγμούς και πρέπει πρώτα να ψάξεις του διεφθαρμένους και μετά τους θύτες και τα θύματα, οι νόμοι της ατιμωρησίας τους θέτουν επίσης φραγμούς.Το αποτέλεσμα έλλειμμα παιδείας, έλλειμμα δικαιοσύνης και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των Ελλήνων.

Ελπίδα
|

Η κ. Σοφιανοπούλου είχε αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή της το '20 ότι "Στη Φινλανδία κατάφεραν να έχουν ένα σχολείο όπου, όπως λένε, «μαθαίνουμε, δεν εξεταζόμαστε» σε αντίθεση με τη δική μας εμμονή στις εξετάσεις." και πως "Ο στόχος είναι πάντα ένα πιο δίκαιο και λιγότερο άνισο εκπαιδευτικό σύστημα όπου οι λεγόμενοι «ανθεκτικοί μαθητές», δηλαδή οι μαθητές που προέρχονται από χαμηλό κοινωνικοοικονομικό και πολιτισμικό περιβάλλον αλλά επιτυγχάνουν υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, δεν θα είναι η εξαίρεση, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά ο κανόνας." ... "η κ. Σοφιανοπούλου ξεκαθάρισε πως η επίδοση στον συγκεκριμένο διαγωνισμό (PISA) δεν υποδηλώνει ότι κάτι γίνεται λάθος στα σχολεία, που κυρίως στοχεύουν στο να δώσουν ακαδημαϊκή μόρφωση στα παιδιά"...."Δεν σχετίζεται με την έλλειψη γνώσεων το χαμηλό ποσοστό των Ελλήνων μαθητών στο διαγωνισμό Pisa άλλα με τον προσανατολισμό των σχολείων, διευκρίνισε"...
Επίσης σε ραδιοφωνική συνέντευξη στις 22.2.24 (μάλλον μετά την παραίτηση) είπε πως "Όταν ένας μαθητής τελειώνει την τρίτη λυκείου δεν θέλουμε να είναι μαθηματικός, φυσικός ή φιλόλογος, θέλουμε να είναι πολίτης, να μπορεί να βγει στην κοινωνία και να συμμετέχει, να έχει ευαισθησίες, να ξέρει τι είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα" κλπ κλπ.
Υπάρχουν δημοσιευμένα στο διαδίκτυο όλα τα παραπάνω.
Ενδεχομένως στο υπουργείο να έχουν άλλη άποψη και να διαφώνησαν.

Ριχάρδος
|

Σύμφωνα με την έκθεση Pisa οι Έλληνες μαθητές έχουν ελλείψεις 3 περίπου ετών, αν συγκριθούν με τον ΜΟ των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α και 5 περίπου έτη από την πρώτη χώρα, τη Σιγκαπούρη. Πού οφείλεται αυτή η διαφορά; Υπεύθυνη είναι η παραιτηθείσα;

Αναπληρωτής
|

Αξιολογήθηκε αυτή τόσα χρόνια;
Πως μπορεί να παραιτείται και να μη γίνονται γνωστοί ούτε οι λόγοι παραίτησης;
Θέσεις ευθύνης που τόσα χρόνια πληρώνει ο ελληνικός λαός για μηδενικό αποτέλεσμα...

13 χρόνια
|

13 χρόνια πληρώναμε δηλαδή; Ενώ τα πηγαίναμε τόσο καλά στην PISA; Γιατί βρε παιδιά;

Η Pisa
|

έγυρε και έπεσε. Καλά που ήμουν παραπέρα

όοοοοοχι
|

τι θα γίνουμε τωωωραααααααααααααααααααααα

ασεπίτης
|

....α ρε μπαρμπα Γιάννη δεν αφήνεις τίποτα στην τύχη...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ