Απουσίες- "ποινολόγιο" μαθητών: Τα πέντε σημεία που επανεξετάζονται από το υπουργείο Παιδείας

Ερωτήσεις απαντήσεις σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις

15/04/2024

Ενημερώθηκε: 15/04/2024, 00:08

Άκουσε το άρθρο

Σε επεξεργασία  βρίσκονται από το επιτελείο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας   τα μέτρα -απουσίες και "ποινολόγιο"-  τα οποία  ανακοινώθηκαν και θα    ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα σχολεία.

Από τα μέτρα που ήδη  ανακοινώθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες του esos,  επανεξετάζονται τα εξής:

  1. Να μην εφαρμοστεί η μη εγγραφήτου μαθητή στο σχολείο όταν ο γονιός αρνείται να υπογράψει τον εσωτερικό κανονισμό.
  2. Να τροποποιηθεί  ή να αποσυρθεί τελείως ηθεσμοθέτηση του 15λεπτουκαθυστέρησης προσέλευσης των μαθητών στην αίθουσα διδασκαλίας.
  3. Να θεσμοθετηθεί ηπαραμονή στο σπίτι των μαθητές που παίρνουν αποβολή.
  4. Να αλλάξει η διαδικασίααποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων.
  5. Να χρησιμοποιηθεί ο όρος απαγορεύεται η κατοχή των κινητών τηλεφώνωνεντός του σχολείου . 

Το esos ετοίμασε ερωτήσεις -απαντήσεις σχετικά με τα νέα μέτρα τα οποία θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο στα στα Γυμνάσια-Λύκεια, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας:

Πόσες απουσίες θα έχει δικαίωμα να κάνει ο μαθητής;

Συνολικά ο μαθητής μπορεί να κάνει 114 απουσίες εκ των οποίων οι 74 θα πρέπει να είναι δικαιολογημένες.

Με ποιο τρόπο μπορεί να γίνε η δικαιολόγηση των απουσιών;

Έως 2 συνεχόμενες  ημέρες  η δικαιολόγηση των απουσιών μπορεί να γίνει με μια απλή δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα. Για πάνω από 2 συνεχόμενες ημέρες θα απαιτείται ιατρική γνωμάτευση

Για τις περιόδους που υπάρχει έξαρση της γρίπης θα υπάρξουν επιπλέον δικαιολογημένες απουσίες;

Αν λάβουμε υπόψη αυτό που  συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια ,  το υπουργείο παιδείας , ύστερα από υπόδειξη του υπουργείου Υγείας, για τη χρονική περίοδο που βρίσκεται σε έξαρση η γρίπη, να εκδίδει εγκυκλίους δικαιολόγησης των  απουσιών , ναι θα δικαιολογούνται αυτές οι απουσίες.

Τι θα ισχύσει για τους μαθητές που καθυστερούν να μπουν στην αίθουσα διδασκαλίας;

Εδώ ουσιαστικά με τα νέα μέτρα  νομιμοποιείται η καθυστέρηση προσέλευσης των μαθητών μέχρι 15 λεπτά , καθώς με διάταξη θα ισχύσουν τα εξής:

Προσμέτρηση των καθυστερημένων προσελεύσεων στις απουσίες (15λεπτη καθυστέρηση: 1 απουσία, 3 καθυστερημένες προσελεύσεις μικρότερες των 15 λεπτών: 1 απουσία /από 2024-25).

Ο εκπαιδευτικός της τάξης έχει δικαίωμα να τιμωρήσει έναν μαθητή;

Ναι μπορεί να κάνει:
 
•    Προφορική παρατήρηση, 
•    επίπληξη, και 
•    να απομακρύνει τον μαθητή από την τάξη.

Ο Διευθυντής του Σχολείου  ποιες ποινές μπορεί να επιβάλει σε ένα μαθητής  

Μπορεί με δική του  απόφαση, εφόσον ο ίδιος κρίνει να «ρίξει» σε  ένα μαθητής μέχρι τρεις ημέρες αποβολή από μία που ισχύει σήμερα.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων;

Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει τη δυνατότητα:

Να αποβάλει από το σχολείο έναν μαθητή μέχρι 5 ημέρες
Να αλλάξει τμήμα  έναν μαθητή
Να αποκλείσει  έναν μαθητή   από δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές/μετακινήσεις από Σύλλογο Διδασκόντων 
Να αποφασίσει την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ενός μαθητή.

Μπορεί ο μαθητής να έχει στην τσάντα του το κινητό τηλέφωνο  κλειστό;

Θα επιτρέπεται  το κινητό τηλέφωνο στην τσάντα   αλλά όχι η εμφανής κατοχή του  από μαθητές μέσα στο σχολείο. Ναι μπορεί αρκεί να μην το  έχει στα χέρια του ή σε άλλο εμφανές σημείο και βεβαίως να μην το χρησιμοποιεί.

Εάν ο μαθητής εντοπιστεί με κινητό σε εμφανές σημείο, για παράδειγμα  επάνω στο θρανίο, θα έχει ποινή;

Σε πρώτη φάση θα του γίνει σύσταση να μην το ξανακάνει.

Εάν εντοπιστεί για  δεύτερη φορά;

θα του επιβληθεί ποινή αποβολής μιας ημέρας

Εάν μαθητής εντοπιστεί με κινητό να είναι ενεργό, ποια ποινή θα έχει;

Θα του επιβληθεί ποινή δυο ή τριών ημερών.

Εάν ο ίδιος μαθητής εντοπιστεί για δεύτερη φορά με κινητό σε λειτουργία;

Θα του δοθεί πενθήμερη αποβολή

Ποιες ποινές επιβάλλονται στον μαθητή που   έχει κινητό και μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της  ;

Ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού επιλαμβάνεται ο Διευθυντής ή μετά από κρίση του τελευταίου ο Σύλλογος Διδασκόντων για ποινή αποβολής 1-5 ημερών ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού.

Αν η παραπάνω συμπεριφορά αφορά σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων; 

Τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/την υπαίτιο/α μαθητή/τρια.

Σε περίπτωση πρόκληση ζημιών , ηθελημένα, από μαθητές τι θα ισχύσει;

Σε περίπτωση φθοράς:

  • Ο μαθητής /τρια που προκαλεί συνειδητά φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/ κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/α αν είναι ενήλικος.
  • Η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/την μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα στον οποίο/α αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών.
  • Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν την ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη σχολική επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023.

Πως θα λειτουργεί η νέα  ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή την οποία ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας;

Μέσω της της ειδική ηλεκτρονικής εφαρμογής η οποία  θα ενταχθεί στην πλατφόρμα eParents, οι γονείς θα ενημερώνονται:

  • Για την πορεία βαθμολογικών επιδόσεων των παιδιών τους σε τεστ, προφορικά κλπ.
  • Τις ενδεχόμενες "κοπάνες" που κάνουν από το σχολείο.
  • Τον αριθμό απουσιών.
  • Τις παρατηρήσεις και σχόλια  που κάνει το σχολείο για το παιδί τους (επίδοση στα μαθήματα, συμπεριφορά κλπ)

Επίσης οι γονείς θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς, για ενημέρωση, μέσω των κινητών.

Αυτό προϋποθέτει η εισαγωγή  στην εφαρμογή του αριθμού του κινητού τηλεφώνου του γονέα.

 Τι θα προβλέπει ο Κανονισμός Λειτουργίας των σχολείων;

Ο κανονισμός εφαρμόζεται εντός του σχολείου, κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του,  καθώς και σε όλες τις δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές εκδρομές/ επισκέψεις/ μετακινήσεις τις οποίες διοργανώνει το σχολείο, με σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και συνεπειών για κάθε παράπτωμα

Κοινοποιείται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες και  μαθητές, ώστε από πριν όλοι να γνωρίζουν τους κανόνες, τις υποχρεώσεις και τις συνέπειες

Οι γονείς με την εγγραφή υπογράφουν ότι έλαβαν γνώση και βεβαιώνουν τη δέσμευση του παιδιού τους και τη δική τους

Εάν ένας γονιός αρνηθεί να υπογράψει τον Κανονισμό ποιες συνέπειες θα έχει;

Δεν θα μπορέσει να γράψει το παιδί του στο σχολείο.


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (31)

ΛΛ
|

Μήπως κύριε Υπουργέ η πρόταση για τα 15 λεπτά έχει πονηριά να γίνει μπάχαλο και τελικά να καταργηθεί η πρωινή προσευχή;;; Λέω μήπως... δεν τολμάτε να το πείτε στο ιερατείο και το βάζετε με πλάγιο τρόπο;;;

Πολλά ανεπίτρεπτα λάθη του υπουργού
|

Είμαι 34 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση, αυτός κάτι μήνες. Ας φύγει , ας βάλουν κάποιον σχετικό με το επάγγελμα. Είναι ντροπή αυτά τα αλλοπρόσαλλα που λέει!

Μιχάλης
|

Σταματήστε αγαπητοί μου επιτέλους να μιλάτε σήμερα για κινητά χωρίς κάμερα, δεν υπάρχουν τέτοια. Ακόμη κι αυτά με τα πλήκτρα έχουν μια υποτυπώδη κάμερα. Όμως οι μαθητές σε ποσοστό 90%, έχουν στην κατοχή τους τουλάχιστον IPhone με κόστος μεγαλύτερο από 600€ που τους το αγοράσαμε εμείς οι γονείς τους, γιατί δεν είμαστε μόνο εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς.
Η νομοθεσία είναι και τώρα ΞΕΚΑΘΑΡΗ για το κινητό, και το θέμα λύνεται εύκολα αρκεί να το θελήσουμε, με μια απόφαση του Συλλόγου καθηγητών, την ενσωματώνει στον κανονισμό και εφαρμόζει πχ. Μια μέρα αποβολή για μαθητή που θα τον δούμε να το έχει στο χέρι. Έχει πάρει για αυτό αποβολή στο σχολείο μας ο σημαιοφόρος.
Όσο για τις απουσίες κανένας δεν μιλάει για την ανάγκη ο μαθητής να έχει παρακολουθήσει έναν ελάχιστο αριθμό μαθημάτων, που θεωρώ ότι είναι το πιο σημαντικό. Μιλάμε για 114 απουσίες και προσθέτουμε ουσιαστικά τις γρίπης και τις ιώσεις. Άρα δίνουμε συγχωροχάρτι για το 20% των πραγματοποιημένων ωρών και ενδέχεται σε κάποια μαθήματα να είναι περισσότερες οι ώρες που δεν θα παρακολουθήσει κάποιος μαθητής, αν προσθέσουμε και μερικές κοπάνες που θα κάνει σε συγκεκριμένο μάθημα ή καθηγητή τότε μπορεί σε κάποιο μάθημα να μην πάρει και βαθμό. Όλα αυτά οφελούν τους μαθητές που προσπαθούν ελάχιστα.
Οι πολιτικοί δυστυχώς στις πλάτες μας κάνουν πολιτική, όπως και αρκετοί Διευθυντές. Χρειάζεται αρκετή προσπάθεια κι οι μαθητές θα το καταλάβουν έστω και αργά και θα εκτιμήσουν τα όρια που είναι απαραίτητα να θέσουμε....

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Αν ρωτούσαν, κύριε Διευθυντά, τώρα θα ήσαν στο 46% τουλάχιστον.
- Όοοι, όοι, μη τους μιλάτε!

Διευθυντής Γυμνασίου
|

Είμαι διευθυντής 10 χρόνια και άλλα τόσα υποδιευθυντής. Ποτέ δεν ρωτήθηκα από την ιεραρχία ποια είναι η άποψή μου για όλα αυτά τα θέματα έστω και διερευνητκά. Να μπω με τους κωδικούς μου σε μια πλατφόρμα και να πω την άποψή μου για κάποιες λειτουργίες του σχολείου έστω και με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής αντί να τα γράφω υπό μορφή σχολίων στα sites. Είναι δυνατόν στον εικοστό πρώτο αιώνα το υπουργείο να συζητά εκπαιδευτικά θέματα με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ που λειτουργούν με καθαρά κομματικό σκεπτικό και όχι με τους καθ' ύλη αρμόδιους δηλ. Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς κατ΄ ευθείαν με τη βοήθεια της τεχνολογίας; Και ας μην είναι οι πλειοψηφικές απόψεις μας δεσμευτικές. Αλλά σίγουρα δεν θα είχαμε προτάσεις όπως για τη νομοθέτηση της 15λεπτης καθυστέρησης ή τη νομοθέτηση της παραμονής των μαθητών με αποβολή στο σχολείο και των ποινών χάδια που φέρνουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που προσδοκούσαν . Ακόμη θα έπαιρνε το υπουργείο ιδέες για τη λύση προβλημάτων όπως αυτό με τα κινητά. Π.χ. αυτό με τις καθηστερήσεις θα μπορούσε να εφαρμοστεί αν οι μαθητές έμπαιναν με κάρτα εισόδου στο σχολείο (ή υπήρχε όπως στη Κύπρο που έχουν ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό συστημα διαχείρισης των λειτουργιών του σχολείου και ένας από τους πολλούς βοηθούς β (υποδιευθυντές) κάθεται στη είσοδο και κάνει τον έλεγχο εισόδου-εξόδου στο σχολείο) και θα έβγαιναν ηλεκτρονικά τα αποτελέσματα σύμφωνα με τη πρόταση του υπουργείου σε συνδυασμό με την σημασία της ποινής για τις πολλαπλές καθυστερήσεις. Μπορεί να γίνεται αυτό στα σχολεία μας; Οχι !! Αρα το μέτρο έιναι ανεφάρμοστο! Τέλος! Ρωτήστε μας ρε παιδιά, είμαστε χρόνια στο κουρμπέτι, κάτι ξέρουμε και εμείς.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ
|

Να ακολουθηθεί, παρακαλώ πολύ, η αρχική και άμεση απόφαση για ουσιαστικές αλλαγές και αυστηροποίηση ,διότι έχουμε γενικό ξεχαρβάλωμα στη νεολαία ,με συνέπειες που κοινωνικά θα τις πληρώσουμε όλοι μαζί στο άμεσο μέλλον(και δεν εννοώ στον χώρο της εκπαίδευσης μόνον αλλά και ευρύτερα).//Να υπάρχει σχολικός κανονισμός που να δεσμεύει γονείς και μαθητές// 114 απουσίες με τη λογική που σκέφτεται το υπουργείο// γενική απαγόρευση των κινητών// στις ημερήσιες αποβολές οι γονείς να κρατούν τα τέκνα τους//να τηρείται για την πρώτη ώρα -που αργούν οι υπναράδες-ίσως ένα πεντάλεπτο επιείκειας, όχι για τις άλλες ώρες. Αυτό είναι το μέγιστο λάθος με το 15λεπτο ή 3λεπτο,γιατί θα τορπιλίσει όλες τις διδακτικές ώρες! Προσέξτε ,διότι στις λεπτομέρειες κρίνεται η όλη ουσία! Το μάθημα είναι ιερό και πρέπει να το σέβονται οι μαθητές κι όχι να παίζουν με τα λεπτά καθυστέρησης!//Οι ταραξίες μαθητές να μη συμμετέχουν σε διάφορε διδακτικές επισκέψεις και εκδρομές.//Ο σύλλογος εκπαιδευτικών να έχει πολλές δυνατότητες ,όχι μόνο ο διευθυντής, για να πάρουν το μήνυμα οι μαθητές και να υπολογίζουν και τη δύναμη του Συλλόγου και τον κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά..//Οι διδακτικές επισκέψεις να είναι σε αριθμό συγκεκριμένο και μετρημένες ,ώστε να προχωρά η ύλη των μαθημάτων απρόσκοπτα, όχι τόσες πολλές που να χάνεται η ποιότητα και η αξία τους στον ανταγωνισμό των σχολείων μεταξύ τους, να τρέχουμε και να πιλαλάμε κάθε λίγο και λιγάκι μακριά από το σχολείο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό...//Αν είμαστε σε αυτά ξεκάθαροι και αποφασιστικοί ,οι μαθητές αμέσως θα πιάσουν το μήνυμα, αρκεί και τα σχολεία να τηρήσουν τον νόμο. Είμαστε άνθρωποι της εκπαίδευσης και καταλαβαίνουμε πολλά λόγω μακρόχρονης εμπειρίας.

Legend
|

@Master chef, υπάρχει ήδη εδώ και 6 χρόνια, νομίζω, ο νόμος που αναφέρει ρητώς την απαγορευση κατοχής των κινητών! Συμφωνώ με το γενικότερο πνεύμα του σχολίου σας, απλώς να επισημάνω ότι οι γονείς δεν εκπαιδεύτηκαν για το ρόλο τους, οι εκπαιδευτικοί, ναι! Οι δεύτεροι οφείλουν να πείσουν τους πρώτους και κυρίως τα παιδιά για το πόσο επιβλαβής είναι η ύπαρξη κινητού στο σχολείο και σε κάθε μαθησιακό χώρο. Σε συνάντηση πρόσφατα με Γάλλους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, έμαθα ότι δυσκολεύονται να κινηθούν τα παιδιά στο μάθημα λόγω του κινητού. Ψάχνουν κι εκεί, όπως σε όλη την Ευρώπη πια, τρόπους να απαγορευτεί η κατοχή του κινητού στο σχολείο. Εκεί που θεώρησαν ότι μπορεί να υπάρχει ελεγχόμενη χρήση του και το είχαν ελεύθερο! Κατανόησαν το μέγα σφάλμα τους! Εμείς εδώ έχουμε το πλεονέκτημα ότι ΝΟΜΟΣ ήδη υπάρχει, αν καθοριστούν και οι κυρώσεις που αφήνονταν στην κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων, μάς λύνονται τα χέρι και σώζουμε τα παιδιά μας!!

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ Η ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 8:10-13:45 ΔΙΑΦΟΡΕΥΙΚΑ ΧΑΣΑΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΕΔΙΟ οΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΣΑΣ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ή ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΠΟΥ Ο ΨΕΥΤΟΠΡΟΟΔΕΥΤΙΣΜΟΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΧΑΛΑΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΕΤΣΙ ΕΥΚΟΛΑ ΤΡΙΓΜΟΥΣ ΡΩΤΑΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΜΑΧΙΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΟΣΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΤΟ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΑΝ ΙΣΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΠΟΣΟ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ....
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ

ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΘΑ ΔΩΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
|

στους εκπαιδευτικούς που κάνουν και τους δασκάλους, και το σεκιούριτι στο προαύλιο,
και τρώνε ξώφαλτσες όταν πάνε να χωρίσουν μαθητές που χτυπιούνται,
και τους κοινωνικούς λειτουργούς ,
και τους ψυχολόγους,
και τους τεχνικούς φωτοτυπικού και τους ξυλουργούς στις πόρτες,
και τους αστυνομικούς για τους εξωσχολικούς και τις εκδρομές,
και τους διοικητικούς υπάλληλους με ωρες στους υπολογιστές,
και τους σάκους του μποξ για τις γονείς που βρίζουν και χειροδικούν;

akisdoukas
|

Τα μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι σημαντικό να καλλιεργηθεί στους μαθητές η νοοτροπία της ατομικής ευθύνης. Όλα βέβαια δοκιμάζονται στην πράξη. Οι Δ/ντές και οι εκπ/κοί θα πρέπει να τα υιοθετήσουν με σοβαρότητα και όχι χαλαρά, αν θέλουν να είνα αποτελεσματικά. Πάντως, θα μπορούσε να υπάρχει και ένα πιο ευέλικτο πειθαρχικό σύστημα ώστε να μην απασχολείται ο Σύλλογος Διδασκόντων συχνά με πειθαρχικά θέματα, εκτός και αν κάτι είναι πολύ σοβαρό. Π.χ. θα μπορούσε να υπάρχει ένα τριμελές ή τετραμελές συμβούλιο, αποτελούμενο από τον Δ/ντή ή τον Υ/ντή, τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής και έναν ή δύο εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα είχαν την ευθύνη διαχείρισης των μαθητικών παραπτωμάτων που θα είναι σοβαρά.
Παράλληλα με αυτά τα μέτρα θα πρέπει να ληφθεί και μέριμνα ώστε να μην υπάρχει αυθαιρεσία από τη διοίκηση του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχολείο είναι παιδαγωγικός θεσμός και γι' αυτό η αντιμετώπιση της αποκλίνουσας μαθητικής συμπεριφοράς πρέπει να είναι παιδαγωγικής φύσεως.

ΜΑΡΙΛΕΝΑ Π.
|

Σωστό είναι να επαναπροσδιοριστεί η νομιμοποίηση των 15 λεπτών. Το μάθημα είναι ώρα "ιερή". Φανταστείτε λοιπόν στο 11ο, στο 12ο, στο 13ο κ.λ.π. λεπτό να διαταράσσετε η διαδικασία , από μαθητές που ανοίγουν την πόρτα, μπαίνουν μέσα, κάθονται ενίοτε με τον απαραίτητο ήχο της μετακίνησης μεταλλικών καρεκλών, ανοίγουν τσάντες και ρωτούν πού είμαστε και τι κάνουμε. Γιατί μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Όλοι οι εν ενεργεία διδάσκοντες γνωρίζουμε ποιοι είναι αυτοί που συστηματικά καθυστερούν και ποια η συνήθης συμπεριφορά τους.

ΚΛ
|

Κύριε Υπουργέ μήπως πρέπει να επανεξετάσετε τους συμβούλους σας γιατί μένουν μετεξεταστεοι;

Addendum
|

"Εάν ο ίδιος μαθητής εντοπιστεί για τρίτη φορά με κινητό σε λειτουργία;"

Ποινή:
Ξύρισμα γουλί και περιφορά στους δρόμους της πόλης με πινακίδα στο λαιμό να γράφει "είχα κινητό στην τάξη", όπως παλιά με τους "τεντυμπόυδες"...

Master chef (έχω εξωτικά μπαχαρικά αλλά δεν κάνω χρήση)
|

@Legend
Συμφωνώ. Τσιγάρο (και αλκοόλ) απαγορεύονται μόνο στα λόγια για κάτω των 18, ενώ το κινητό τηλέφωνο είναι δια έλλειψης νόμου ελεύθερο, ακόμα και στα χέρια προνηπίων.
Οι γονείς έχουν μεν ατομική ευθύνη για το ανήλικο παιδί τους αλλά μπορεί πχ να είναι και ολίγον ανεύθυνοι σε κάποια πράγματα ή πολύ ελαστικοί ή να το κακομαθαίνουν ή να μην αναλογίζονται τις συνέπειες ή ακόμα και να μην μπορούν να του επιβληθούν.
Η ευθύνη της "υπεύθυνης" πολιτείας πού είναι? Στο να επιτρέπει την κατοχή αλλά όχι τη χρήση τους?
*** Μήπως τους κλείνει το ματάκι να τα έχουν μαζί τους.... κι έχει ο Θεός αν οι εκπαιδευτικοί-ντέντεκτιβ τους πιάσουν να τα χρησιμοποιούν? ***
*** Μήπως επίσης στην περίπτωση "στραβής".... θα έχουν και οι εκπαιδευτικοί την ευθύνη που δεν κατάλαβαν-δεν εντόπισαν ότι ένας μαθητής έκανε χρήση? ***
ΥΓ. Ομοίως κύριε Υπουργέ, μήπως να έρχονται στο σχολείο και μ' ένα μπουκάλι βότκα.... αρκεί να μην την πίνουν?

Δνής εν ενεργεία..
|

Κρίμα! Φτιάξαμε το σχολείο και θα μας το διαλύσουν.... Κυριολεκτώ!! Ανακοινώνουν μέτρα που θα τα πάρουν...πίσω! Με την 15΄ ανοχή στην προσευχή θα είναι σίγουρα ο δντής και οι εκπαιδευτικοί και.... μερικοί μαθητές που δεν θα ενημερώνονται πλέον για τίποτε....Η τάξη θα ανοίγει και θα κλείνει με τους... νομίμως πλέον καθυστερημένους!! Με τα κινητά ησυχάσαμε (στο μέτρο του δυνατού) τώρα ξαναρχίζουμε πάλί !! Δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ...Ποιοι τα σκέφτονται αυτά. Φέρνουμε δια νόμου-από παλιά δεν λέω- τους αποβεβλημένους στο σχολείο και τρώμε τη μέρα μας (ιδίως η δνση) να τους επιβλέπουμε μην κάνουν παράπτωμα επί του παραπτώματος και πάμε φυλακή.... Ντρέπομαι για όλους αυτούς που τα προτείνουν χωρίς να έχουν ιδέα και ο υπουργός τα υιοθετεί....ΚΡΙΜΑ!

Μακ
|

Αφού τα ανακοινωσατε γιατί το άλλαζετε τώρα και μας το χαλάτε?

Legend
|

@Παπαδοπούλου, αν και φανατικός αντικαπνιστής, το κινητό προκαλεί απείρως περισσοτερα προβλήματα στο σχολείο. Το κάπνισμα -κακή συνήθεια από πολύ παλιά, ακόμη και σε δημοτικά- αφορά λίγους μαθητές, είναι ζήτημα πρωτίστως υγειονομικό, οι καπνίζοντες περιορίζονται σε εξωτερικούς χώρους, προξενούν πρόβλημα υγείας στον εαυτό τους και μελλοντικά στο σύστημα υγεία και ως εκεί! Το κινητό αφορά τους πάντες! Κταστρέφει το πιο σημαντικό για την εκμάθηση: την προσοχή! Διαλυτικό για κάθε πτυχή της προσωπικότητας του ατόμου απλώς και με την κατοχή του. Πόσο μάλλον με τη χρήση του. Εργαλείο για ενήλικες με κρίση το κινητό! Απαγορευτικό σε παιδιά και εφήβους! Αν δεν το κατανοήσουν πρώτοι οι γονείς, δεν λύνεται το πρόβλημα.

Πλατάρος Γιάννης
|

1. Υπαρχουν απενεργοποιητες κινητών, εφαρμοδθηκαν σε ΑΕΙ, πήγαν οι φοιτητές σε δικαστήριο, υποχρεωσαν το Πρύτανη να τα αποσύρει λόγο δυνητικης βλάβης στην υγεία από την ακτινοβολία.
2. Αν υπάρχει Υ. Ά. για απαγόρευση κατοχής κινητών και ποινολογιο, δεν χρειάζεται υπογραφή γονέα στον κανονισμό, η άγνοια νόμου, δεν δικαιολογείται.
3. Η έκτιση ποινής στο σπίτι είναι αναγκαία ώστε να μην συνευρισκεται θύτης με θύμα. Ευτυχώς που το καταλάβατε.
4. Για την καθυστέρηση πρώτης ώρας, είτε απουσία πρώτης ώρας, έχω γράψει ότι με τις νέες τεχνλογιες:
Α) Να ειδοποιείται ο γονεας ταυτοχρονικά
Β) Να γίνεται δεκτός μέχρι το 10.λεπτα.
Γ) Να μέτρα αθροιστικά ο χρόνος καθυστέρησης για επιμέτρηση ασπουσιας.
Δ) να μετράνε οι καθυστερήσεις είτε απουσίες 1ης ώρας και ανά 8 να συνιστούν λόγο για αποβολή μονοήμερη. Ο Σ.Δ. θα συνεξεταζει εξετάζει αν συνετρεξαν λόγοι κακοκαιρίας ή συγκοινωνίας ή άλλης ανωτέρας βίας.
Είναι τεράστιο πλεονέκτημα να ακούτε τον εμπειτο εκπαιδευτικό κόσμο.
5. Στα κινητά δεν γίνεται να απαγορευεις χρήση και να επιτρέπεις κατοχή.
Η πιο κρίσιμη απαγόρευση είναι των Πανελληνίων. Εξετάσεων. Όπου εδώ και χρόνια (δεκαετίες) οι ορντινατσες εκπαιδευτικοί, τα συγκεντρωνουν σε κουτάκια με αυτοκόλλητα με τα ονοματεπωνυμα μην γίνει λάθος στην αποχώρηση.

ΜΑΧΙΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Όποιος έχει χρήματα θα πληρώνει για να πηγαίνει το παιδί του σε ένα υποτίθεται καλό ιδιωτικό σχολείο. Και λέω υποτίθεται γιατί κι εκεί κουκουλώνονται άσχημες συμπεριφορές μαθητών, διότι οι πελάτες γονείς πληρώνουν. Το σύνθημα πρώτα ο μαθητής το είχε αναφέρει πριν πολλά χρόνια η υπουργός παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου. Τα δημόσια σχολεία είναι στην πλειοψηφία τους παρατημένα, τώρα που καταργούνται και οι σχολικές επιτροπές, θα τρέχουν οι διευθυντές να βρουν χορηγούς για να επισκευάζουν ζημιές , να καλύπτουν ελλείψεις από το κράτος. Όσο για τον τρόπο που θα καταγράφονται οι απουσίες των μαθητών, μόνο ως ανέκδοτο θα μπορούσαμε να το δούμε.Οι δε βανδαλισμοί των εξωσχολικών όταν δεν υπάρχει φύλαξη στα σχολεία βραδινή θα συνεχίζεται και θα πληρώνει πάντα ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης τα σπασμένα. Αυτά για να μην σας κουράζω, τα είπαν άλλωστε και άλλοι σχολιαστές...

NN
|

@ΞΑΝΘΟΣ, 15 Απρ 2024 02:18
Το:
«5. Δεν υπογράφει τον κανονισμό ο γονέας. Δεν γράφεται στο σχολείο. Ας βρει σχολείο που να έχει το κανονισμό που του άρεσει.»
Οδηγεί τελικά στην ελεύθερη επιλογή σχολείου από τον κηδεμόνα.

John Wick
|

Η συζήτηση αφορά σε μέτρα που εξαγγέλθηκαν, αλλά δεν υλοποιήθηκαν ακόμη. Άρα, καθένας μπορεί να λέει ότι πιστεύει. Για το θέμα των κινητών, ορθή είναι η απαγόρευση κατοχής/χρήσης εντός του σχολείου, δύσκολη είναι η εφαρμογή του μέτρου. Απαιτεί σύμπνοια συλλόγου και ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο. Το να έχει το παιδί απλώς το κινητό στην τσάντα του ακόμη και κλειστό, είναι δύσκολο να ελεγχθεί. Το να μαζεύει το σχολείο τα κινητά το πρωί, είναι δύσκολα υλοποιήσιμο. Οι ανιχνευτές σήματος κατά τη διάρκεια διαγωνισμάτων ίσως να θεωρηθούν υπερβολή. Ας θυμίσω ότι όλα τα σχολεία έχουν σταθερό τηλέφωνο για την επικοινωνία των παιδιών με τα σπίτια τους. Το θέμα θα μπορούσε να λυθεί με πρόβλεψη στο σχολικό κανονισμό και έγγραφη γνωστοποίησή του στους γονείς/κηδεμόνες. Και κάτι τελευταίο. Η απαγόρευση χρήσης κινητού να ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς σε ώρα διδασκαλίας. Το φαινόμενο να καλεί ο εκπαιδευτικός από το κινητό τον διευθυντή να έλθει στην τάξη δεν μπορεί να συμβαίνει. Καλύτερα, να στέλνει έναν μαθητή να τον ειδοποιήσει. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει σε κάθε σχολείο σταθερό πλαίσιο λειτουργίας, ομοφωνία συλλόγου στην εφαρμογή και τήρηση όσων έχων συμφωνηθεί από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Την εποπτεία της εφαρμογής των αποφάσεων του συλλόγου έχει ο διευθυντής. Και ναι, δεν φταίει για όλα το κράτος και ο υπουργός.

Παπαδοπούλου Ιωάννα
|

Όσο απαγορεύεται το τσιγάρο στο σχολείο , τόσο θα απαγορευθεί και το κινητό.

ΞΑΝΘΟΣ
|

Θα θέλαμε να μάθουμε ποιος είχε την ιδέα του των 15 λεπτών. Για να ξέρουμε ποιοι αποφασίζουν;
Θυμίζει το κανονισμό με τα τρία κόρνερ....ένα πέναλτι που είχαμε οι παλαιότεροι παίζοντας ποδόσφαιρο στις αλάνες.
Τα πράγματα είναι απλά ότα θέλεις.
1. Κλείνει η πόρτα , παίρνεις απουσία.
2. Αποβολή, στο σπίτι.
3. Απαγορεύεται το κινητό.
4. Αποβολή , μέχρι 3 μέρες ο Δντής. 5 ο σύλλογος.
5. Δεν υπογράφει τον κανονισμό ο γονέας. Δεν γράφεται στο σχολείο. Ας βρει σχολείο που να έχει το κανονισμό που του άρεσει.
Απλά και καθαρά.
Δεν γίνεται ο κανακαρης στο προπονητή της ομάδας ποδοσφαίρου που παίζει να κάθετε ....σούζα ακόμη και σε ποινές που μπορεί να είναι τραβηγμένες....και στο σχολείο να κάνει ότι γουστάρει.
Όταν όμως σκεφτόμαστε τους ψήφους και όχι το καλό των παιδιών......προτείνουμε.....πράγματα για γέλια.....άκου 15 λεπτά αργοπορία .....δεν τρέχει και τίποτα....και αύριο θα το θέλει και στη δουλειά του.
Και γιατί 15 λεπτά αργότερα και όχι 15 λεπτά νωρίτερα ;

Το υπουργείο δεν αγγίζει τη ρίζα του προβλήματος
|

που είναι οι γονείς των μαθητών που έχουν την άσχημη συμπεριφορά!!!

Είτε με το φόβο των συνεπειών είτε με τον εξαναγκασμό σε συναντήσεις με εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς αυτοί οι γονείς θα μαζέψουν τα παιδιά τους, το έχω δει στο Λύκειο που υπηρετώ.
Εκτός σχολείου ίσως κάνουν πάλι τα ίδια αλλά τουλάχιστον μέσα στο σχολείο δεν κάνουν πλέον την σχολική κοινότητα να υποφέρει!

Νικόλαος Τ
|

Μου αρέσει η σοβαρότητα, η σοβαρή προετοιμασία του υπουργού και η ποιότητα των συμβουλών των ειδικών που έχει δίπλα του!! Μιλάμε για την αφρόκρεμα της σοφίας

Μήπως να εξεταστεί το ενδεχόμενο να αλλάξει ο υπουργός
|

και να μπουν άλλοι που είναι θα σχετικοί με τη δημόσια εκπαίδευση;

Διευθυντής
|

Και τα 5 σημεία πρέπει να επανεξεταστούν και να διορθωθούν!

Επίσης , τα κινητά που θα μπορούν να έχουν στην τσάντα τους οι μαθητές δεν πρέπει να έχουν κάμερα καταγραφής ούτε σύνδεση με ίντερνετ.

Επιπλέον, να υποχρεώνονται οι γονείς να έρχονται στο σχολείο και να μιλούν προσωπικά με τους δασκάλους των παιδιών τους τουλάχιστον μια φορά το μήνα ή μέσα σε 24 ώρες από την κλήση τους από το σχολείο.
ΔΕΝ είναι δυνατόν οι γονείς να είναι εξαφανισμένοι και την ευθύνη της συμπεριφοράς των παιδιών τους και τη σωματική-ψυχική τους υγεία/ ακεραιότητα να την έχουν οι εκπαιδευτικοί!
Πρέπει να έρχονται σχολείο, τουλάχιστον οι γονείς των βασανιστών γιατί κι αυτοί θύματα είναι... αλλά δεν μπορει να τα καταστρέφονται οι ζωές αθώων ... Δεν φανταζόμουν ότι θα γράφω τέτοια πράγματα μια μέρα αλλά πλέον η κακοποίηση αθώων μαθητών και εκπαιδευτικών δεν μπορεί να κουκουλώνεται για να είμαστε δήθεν ανθρωπιστές!! Τελικά και οι κακοποιητικοί γονείς και μαθητές επιβραβεύονται, και τα θυματα μαθητές και δάσκαλοι υποχρεώνονται να υποφέρουν για χάρη των δραστών

Διώξε τώρα τους συμβούλους από το Χάρβαρντ
|

Πρόκειται για έναν θρίαμβο της ΤΝ του Αμαρουσίου....

Διευθυντής
|

Αν επανεξετάζονται όλα αυτά, τι θα μείνει τότε; Καλά δε λυπούνται όσους έσπευσαν και εδώ μέσα να υπερασπιστούν τις αρχικές ανακοινώσεις; Τώρα τι θα κάνουν;

Εκπαιδευτικός Λυκείου
|

Με τη θεσμοθετημένη έως και 15 λεπτά καθυστερημένη προσέλευση στην τάξη θα έχουμε α) συνεχείς διακοπές στο συντονισμό της τάξης διότι, ΑΣΧΕΤΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΕΣ, δε θα προσέρχονται ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ στο 13ο λεπτό της καθυστέρησης, β) ατέρμονες και εξουθενωτικές διαφωνίες για την ώρα προσέλευσης ("άργησα 13,5 λεπτά", "άργησες 16" κ.τ.λ., γ) εκτός από τις απουσίες χρειάζεται και καταγραφή πόσες φορές άργησε ο κάθε μαθητής (στις 3 καίγεται). Ας τους πει κάποιος σοφός σύμβουλος, επιτέλους, ότι έχουμε καταντήσει να κάνουμε παιδοφύλαξη....Και άλλη απορία: πως θα αποδεικνύεται ότι η ζημιά/ο βανδαλισμος (ειδικά στις καταλήψεις) έγινε από τον Α ή Β μαθητή; Διότι, σε περιπτωσεις ζημιών οι απαντήσεις στην ερώτηση "ποιοι το έκαναν;" είναι 1. Δεν ξερω/δεν είδα,2. Άλλοι, 3. Εξωσχολικοί. Η ομερτά στους μαθητές είναι αδιάσπαστη και πολύ συχνά υποστηρίζεται κσι από τους γονείς. Σταματώ εδώ γιατί σίγουρα κούρασα όσους ίσως μπήκαν στον κοπο να διαβάσουν την αναρτηση.......

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ