Σύνοδος Πρυτάνεων: Ξεκινούν σήμερα οι τετραήμερες εργασίες στην Αλεξανδρούπολη

Τέσσερα είναι τα θέματα τα οποία θα κυριαρχήσουν στη Σύνοδο Πρυτάνεων

16/04/2024

Ενημερώθηκε: 17/04/2024, 06:45

Άκουσε το άρθρο

Αρχίζουν σήμερα Τρίτη οι τετραήμερες εργασίες της Συνόδου Πρυτάνεων, στην Αλεξανδρούπολη, με "οικοδεσπότη" τον Πρύτανη του ΔΠΘ Φώτη Μάρη, και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή με την παρουσία του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη.

Τέσσερα είναι τα θέματα τα οποία θα κυριαρχήσουν στη Σύνοδο Πρυτάνεων.

Πρόκειται για:

  • Τη  Διεθνοποίηση των ελληνικών ΑΕΙ
  • Τον  Ψηφιακό Μετασχηματισμό των Πανεπιστημίων
  • Σταδιακή «γενναία» αύξηση των προϋπολογισμών των ΑΕΙ , σε βάθος τετραετίας
  • Την άμεση ανάγκη τουλάχιστον  1.000  νέων διορισμών  μελών ΔΕΠ και 1.500 διοικητικών  υπαλλήλων στα ΑΕΙ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε προσωπικό.

Η  συζήτηση για τη  Διεθνοποίηση & Εξωστρέφεια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα γίνει , παρουσία του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτη Σχοινά, ο οποίος αναμένεται να παρουσιάσει συγκεκριμένες προτάσεις.

Οι Πρυτάνεις θα θέσουν εκ νέου τους  προβληματισμούς τους, σχετικά με τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια,μετά την ψήφιση, στη Βουλή, του νόμου για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, και θα διατυπώσουν    το αίτημα να βρεθεί   τρόπος ενίσχυσης των Ιδρυμάτων της Περιφέρειας.

Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ήδη έχει δεσμευθεί στην τελευταία Σύνοδο Πρυτάνεων, να επισκεφθεί,αμέσως με τα την ψήφιση  του πολυνομοσχεδίου, ένα-ένα τα Πανεπιστήμια, προκειμένου να συζητηθούν οι επιμέρους πρωτοβουλίες ενίσχυσης των Ιδρυμάτων.

Ο Πρύτανης του ΔΠΘ Φώτης Μάρης δήλωσε στο esos ότι: "Η Σύνοδος είναι αφιερωμένη στη διεθνοποίηση των ελληνικών Πανεπιστημίων.
Για το λόγο αυτό έχει προσκληθεί ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς.
Θα μας απασχολήσει ο    ψηφιακός  Μετασχηματισμός  στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θα ακούσουμε τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, ενώ θα τα καταθέσουμε τις προτάσεις μας. Σε συνέχεια των προηγούμενων Συνόδων θα συζητήσουμε την προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας. Επίσης θα τεθεί το ζήτημα αύξησης των προϋπολογισμών των Πανεπιστημίων για τα επόμενα χρόνια και θέματα έλλειψης προσωπικού, διοικητικών και μελών ΔΕΠ".

Η Σύνοδος ανοίγει αύριο Τρίτη 16 Απριλίου με τέσσερις επιμέρους Συναντήσεις:

-    85η Συνάντηση των Προϊσταμένων Μ.Ο.Δ.Υ. των Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι.
-    6η Συνάντηση Στελεχών Ε.Α.Δ.Π. των Α.Ε.Ι. 
-    5η Συνάντηση των Προέδρων ΠΑ.Κ.Ε.Κ. των Α.Ε.Ι. 
-    1η Συνάντηση των Προέδρων Ε.Η.Δ.Ε. των Α.Ε.Ι. 

Την Τετάρτη 17 Απριλίου θα διεξαχθούν οι Σύνοδοι Αντιπρυτάνεων:
-    36η Σύνοδος Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Φοιτητικών Θεμάτων και Διά Βίου Εκπαίδευσης των Α.Ε.Ι. 
-    36η Σύνοδος Αντιπρυτάνεων Διοικητικών Υποθέσεων των Α.Ε.Ι. 
-    2η Σύνοδος Εξωστρέφειας και Διεθνοποίησης των Α.Ε.Ι. 
-    90η Σύνοδος Αντιπρυτάνεων Έρευνας και Καινοτομίας των Α.Ε.Ι. 
-    25η Σύνοδος Αντιπρυτάνεων Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης των Α.Ε.Ι. 

Την Πέμπτη 18 Απριλίου θα διεξαχθούν οι εργασίες της Ολομέλειας της 105ης Συνόδου Πρυτάνεων, με τη συμμετοχή των Αντιπρυτάνεων και Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων, κατά την οποία κεντρικά θέματα, πέρα από τη συζήτηση των πορισμάτων των επιμέρους Συνόδων των Αντιπρυτάνεων, θα αποτελέσουν η Διεθνοποίηση και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Την Παρασκευή 19 Απριλίου  οι εργασίες της Συνόδου θα ολοκληρωθούν με την 105η Σύνοδο Πρυτάνεων στην οποία συμμετέχουν οι Αντιπρυτάνεις του Προεδρείου της Συνόδου (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Πανεπιστήμιο Πατρών) καθώς και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. 

Η Σύνοδος Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων, ένα όργανο καταξιωμένο ως ενιαία έκφραση των Πανεπιστημίων της χώρας, έχει ως σκοπό τον συντονισμό της δραστηριότητας των Πανεπιστημίων και τη συλλογική εκπροσώπησή τους για την επίτευξη, μεταξύ άλλων, της:

•    Διαμόρφωσης θέσεων επί των διαφόρων θεμάτων της εκπαίδευσης και της έρευνας και ιδιαίτερα της πανεπιστημιακής,
•    Ανάπτυξης πρωτοβουλιών για την αποτελεσματική σύνδεση των Πανεπιστημίων με τον κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό περίγυρό τους.
•    Παροχής συνδρομής στην Πολιτεία για το σχεδιασμό και την εφαρμογή μέτρων εκπαιδευτικής και ερευνητικής πολιτικής,
•    Προώθησης με κάθε πρόσφορο μέσο των θέσεων της πανεπιστημιακής κοινότητας στην ημεδαπή και την αλλοδαπή,
•    Ανάπτυξης συνεργασίας με ανάλογες ενώσεις της αλλοδαπής,
•    Προαγωγής των επιδιώξεων και την κατοχύρωση των συμφερόντων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Στη Σύνοδο θα συμμετέχουν δια ζώσης περίπου 250 Σύνεδροι, ενώ δόθηκε η δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής σε όσους αδυνατούν να παρευρεθούν.

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (6)

Θέσεις ΕΔΙΠ ΕΤΕΠ
|

Μόνο με ΔΕΠ δεν γίνεται. Τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν αντίστοιχο αριθμό ΔΕΠ ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ.

Ανδρομάχη
|

Άντε να δούμε επιτέλους εάν το προσωπικό των Πανεπιστημίων και των ΕΛΚΕ ειδικότερα θα μονιμοποιηθεί μετά από 15 plus έτη συνεχών συμβάσεων...

@ΔΕΠ περιφερειακού
|

Αγαπητέ συνάδελφε,
Καταλαβαίνω ότι είσαι επίκουρος επι θητεία και έχεις μπροστά σου πολλαπλές κρίσεις, οπότε δικαίως νιώθεις αδικημένος από το άνισο βάρος εργασίας μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων στο Πανεπιστήμιο σου.
Βάζεις μία σημαντική παράμετρο στον παραλογισμό που υπάρχει στην ελλάδα όπου η περιφερειακή ανάπτυξη βλακωδως σχετίζεται με την ύπαρξη τμημάτων πανεπιστημίου σε κάθε μικρή πόλη. Δυστυχώς με εξαίρεση το δημοκρίτειο πανεπιστήμιο θρακης και το πανεπιστήμιο αιγαίου, όπου υπάρχουν εθνική λόγοι, πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια έχουν κληρονομησει από τα πρώην τει ένα σωρό τμήματα φαντάσματα,όπως τα χαρακτηρίζεται, σε κωμοπόλεις.
Τα προβλήματα πολλά. Το πιο βασικό όμως είναι ότι το επίπεδο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που προσφέρουν αυτά τα τμήματα φαντάσματα στις κωμοπόλεις δεν συνάδει με το απαιτουμενο για ένα πανεπιστήμιο επίπεδο. Και αυτό δεν έχει να κάνει με τον αριθμό των μελών δεπ ή την ποιότητα του επιστημονικού τους έργου. Έχει πολύ απλά να κάνει με απαραιτητο ακαδημαϊκό περιβάλλον, κάτι πολύ πιο γενικό από τα μαθήματα και τα εργαστήρια, το οποίο μπορεί να δημιουργηθει μονάχα όταν βρίσκονται πολλά τμήματα, πολλοι φοιτητές, πολλοι καθηγητές, πολλοι ερευνητές σε ένα ενιαίο campus.
Από τη μία οι πρυτάνεις λένε ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που θα δημιουργηθούν δεν έχουν το κατάλληλο ακαδημαϊκο περιβάλλον καθώς θα έχουν περιορισμένους χώρους -οροφους, και από την άλλη συντηρούν με τεράστιο κόστος απομονωμένα τμήματα φαντάσματα χωρίς νόημα.

Polar_Fish
|

Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια ειδική, γενική καθυστέρηση στην προκήρυξη θέσεων.

ΔΕΠ περιφερειακου
|

Αξιότιμοι πρύτανης και αξιότιμες πρυτανισσες,
Ένα από τα θέματα που ταλανίζουν την πανεπιστημιακή κοινότητα είναι η ύπαρξη τμημάτων φαντασμάτων τα οποία είναι απομονωμένα με μικρές επαρχιακές πόλεις, έχουν ελάχιστους φοιτητές λόγω εβε, παρακολουθεί το ένα τρίτο από τους φοιτητές και τελικά αποφοιτούν ελάχιστοι. Τα μέλη ΔΕΠ είναι ευχαριστημένα καθώς έχουν ελάχιστο φόρτο εργασίας για τα μαθήματα και αφοσιώνονται στην έρευνα τους. Είμαι σε ένα τμήμα περιφερειακού πανεπιστημίου με 250 εισαχθέντες το έτος. Κάνω μαθήματα μικρών εξαμήνων και διορθώνω έναν τεράστιο αριθμό προόδων, εργασιών ,projectκαι γραπτών τελικών εξετάσεων. Σε παρόμοιο τμήμα της ίδιας σχολής του Πανεπιστημίου μου το οποίο βρίσκεται μόνο του σε κοντινή κωμόπολη φοιτούν μπαίνουν κάτω απο 50 φοιτητές το έτος κατά μέσω όρο τα τρία έτη της εβε ενώ εχει περίπου τριπλάσιες θέσεις. Παρακολουθούν κάτω από 25 φοιτητές το πρώτο έτος και ακόμα λιγότεροι στα επομενα, άρα τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος έχουν έναν ελάχιστο φόρτο εργασίας, σαν να διδάσκουν σε φροντιστήρια. Ειναι άδικο να υπάρχει τόση μεγάλη ανισότητα. Είναι ακραία ανισότητα στο φόρτο εργασίας. Και όλοι θα κριθούμε με τον ίδιο τρόπο για μονιμοποίηση ή εξέλιξη, σαν να έχουμε διδάξει τον ίδιο αριθμό μαθημάτων.
Δείτε τα στατιστικά στοιχεία των τμημάτων, δείτε τον αριθμό των φοιτητών που συμμετέχουν στις εξετάσεις και τον αριθμό των αποφοίτων αυτών των τμημάτων φαντάσματα. Θα τρίβεται τα μάτια σας.
Βρείτε μια λύση για τα τμήματα φαντάσματα. Μεταφορά στις έδρες των ΑΕΙ ή συγχώνευση με άλλα τμήματα της ίδιας σχολής. Οι πρυτανικες έχουν τη δύναμη να το κάνουν. Αν δεν γίνει τώρα η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη, θα γίνει με χειρότερους όρους στο μελλον

Δημήτρης
|

Να εξηγήσει ο υπουργός και γιατί η κα Κεραμέως μπλοκάρει συστηματικά (τουλάχιστον από τον Δεκέμβριο) την προκήρυξη κενών θέσεων ΔΕΠ, που έχουν εγκριθεί από τον ίδιο και από το γενικό λογιστήριο και τις αφήνει να λιμνάζουν στο ΥπΕΣ (το οποίο βάζει την τελική υπογραφή). Τα ίδια έκανε και με την προκήρυξη για τα σχολικά βιβλία, που κρατούσε στο συρτάρι από το 2020.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ