Υπερδιπλασιάστηκαν οι εγκρίσεις παράλληλης στήριξης- Ενιαία πρωτόκολλα στα ΚΕΔΑΣΥ

Στη συνάντηση τέθηκε και το δημοσίευμα του esos περί συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

15/04/2024

Ενημερώθηκε: 15/04/2024, 22:36

Άκουσε το άρθρο

Στοιχεία από τα οποία προκύπτει υπερδιπλασιασμός των  εγκρίσεων παράλληλης στήριξης στις σχολικές μονάδες, σε σχέση με  το σχολικό έτος 2019-20 , παρουσίασαν  η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Κατσαρός , στη σημερινή κοινή συνάντηση με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, η οποία έγινε εν όψει κατάρτισης του νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή.

Ειδικότερα:

  • Το σχολικό έτος 2019-20 εγκρίθηκαν 8.989 αιτήσεις
  • Το 2020-21 αυξήθηκαν στις 11.117
  • Το 2021-22 εγκρίθηκαν 12.683  
  • Το 2022-23 διπλασιάστηκαν στις 16.940 σε σχέση με το 2019-20, και
  • Το  τρέχον σχολικό έτος  2023-24,  οι εγκρίσεις εκτινάχθηκαν στις 21. 842

Στη συνάντηση τέθηκε από την πλευρά των δυο Ομοσπονδιών και το δημοσίευμα του esos περί συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η απάντηση που δόθηκε είναι ότι  η  κατεύθυνση που δίνεται είναι το συμπεριληπτικό σχολείο και  πρέπει αυτοί οι όροι να ικανοποιούνται   για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση με ευρωπαϊκά κονδύλια.

Επίσης από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τονίστηκε ότι τα ΚΕΔΑΣΥ σήμερα αντιμετωπίζουν τις περιπτώσεις με διαφορετικό τρόπο γι αυτό θα πρέπει να υπάρξουν ενιαία πρωτόκολλα λειτουργίας.

Σχόλια (19)

ΠΣ και Τμήματα Ένταξης στα Νηπιαγωγεία
|

Εξ αιτίας της ανυπαρξίας ιδρυμένων των Τμημάτων Ένταξης στα νηπιαγωγεία πανελλαδικά, δίνονται καταχρηστικά παράλληλες στηρίξεις. Οι μισές και παραπάνω από αυτές θα καλύπτονταν άνετα από τα ΤΕ αν αυτά ιδρυθούν.

Ένας σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας της μη ίδρυσης τους, όπως πρόσφατα αναδείχθηκε σε συνάντηση της ΔΟΕ με το ΥΠΑΙΘ για την ειδική αγωγή, αποτελεί η έλλειψη ή η άρνηση πρωτοβουλίας των προϊσταμένων και των συλλογών διδασκόντων των εκάστοτε νηπιαγωγείων να εφαρμόσουν την ψηφισμένη εκπαιδευτική πολιτική του κράτους.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η απόφαση για την ίδρυση ΤΕ σε όλα τα νηπιαγωγεία πρέπει να παρθεί Κεντρικά, από το ίδιο το υπουργείο, διαφορετικά κάθε χρόνο θα ανακυκλώνεται το ίδιο πρόβλημα με τις παράλληλες στηρίξεις.

Ηλίανα
|

Θα πρέπει να γίνει σύσταση στα κεδασυ για τόσες προτάσεις για παράλληλες στηρίξεις. Αν το πραγματικό ποσοστό είναι αυτό κάτι συμβαίνει. Υπάρχουν σχολεία που ξεπερνούσαν οι παράλληλες το μόνιμο προσωπικό. Ήταν πράγματι αναγκαίο; Ξεπέρασαν οι μαθητές τις δυσκολίες; Αν όχι ποιος φταίει;

ΜΑΧΙΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Επειδή δουλεύω 33 χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κι έχω δει γενιές και γενιές μαθητών, συνειδητοποιώ ότι ειδικά τα τελευταία 10 χρόνια οι μαθητές έχουν πολύ εντονότερα προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακές δυσκολίες. Κ ατά τη γνώμη μου ο θεσμός της παράλληλης στήριξης εκτός από κάποιες πολύ σοβαρές περιπτώσεις είναι ξεπερασμένος. Υπάρχουν περιπτώσεις που μαθητής ή μαθήτρια λόγω κάποιας διάγνωσης έχει παράλληλη στήριξη, ωστόσο επειδή οι γονείς έχουν ασχοληθεί με το παιδί τους , το παιδί τελικά μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά στη σχολική τάξη χωρίς παράλληλη στήριξη και υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν διάγνωση, αλλά λόγω άλλων θεμάτων δεν μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα μέσα στην τάξη και χρειάζονται υποστήριξη την οποία όμως δεν λαμβάνουν. Κατά τη γνώμη έπρεπε να λειτουργεί ο θεσμός του δεύτερου εκπαιδευτικού , τουλάχιστον στα τμήματα που έχουν πάνω από 15 μαθητές. Θα συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό του τμήματος και θα συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία ,υποστηρίζοντας και τους πιο αδύναμους μαθητές.Παράλληλα θα μπορεί και ο ίδιος να διδάσκει κάποιες ώρες και να εποπτεύει τη μαθησιακή διαδικασία ο βασικός εκπαιδευτικός της τάξης. Αυτό βέβαια απαιτεί κουλτούρα συνεργασίας των εκπαιδευτικών και ανταλλαγή απόψεων και εκπαιδευτικών τεχνικών. Όσο για τους ψυχολόγους που υπάρχουν στα σχολεία, εάν πρέπει κάθε φορά να πάρουμε την έγκριση του γονέα, προκειμένου να δουν κάποιο μαθητή που εμείς ως εκπαιδευτικοί αντιλαμβανόμαστε ότι έχει κάποιο θέμα , τότε στην ουσία δεν έχει κανένα νόημα η παρουσία του στο σχολείο. Από προσωπική εμπειρία έχω δει ότι οι γονείς των οποίων τα παιδιά έχουν ζητήματα, συστηματικά αρνούνται να έχει το παιδί τους ατομική συνεδρία με τον ψυχολόγο για να μην στιγματιστεί όπως λένε.

@
|

Δεν υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί για παράλληλη στήριξη. Οι αναπληρωτές καλύπτουν στο μέσον και το τέλος της χρονιάς. Τα παιδιά μένουν ακάλυπτα. Στα γυμνάσια και Λύκεια είναι χειρότερα τα πράγματα γιατί καλύπτουν μόνο φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί. Υπάρχουν ώρες που είναι ακάλυπτα τα παιδιά που χρήζουν παράλληλη στήριξης και οι καθηγητές μη ειδικής αγωγής είναι δύσκολο να διαχειριστούν. Σοβαρά περιστατικά είναι δύσκολο να τα διαχειριστούν και αρκετές φορές δεν μπορεί να γίνει μάθημα .Ναι στη συμπερίληψη με σωστές υποδομές υποστήριξης.

Μαυροπίνακας
|

Μεγάλη σπατάλη με τις παράλληλες. Πληρώνουμε όλοι τις αλόγιστες εγκρίσεις.

μπαρμπα-Μήτσος
|

- Αφήστε τα πολλαπλάσια της Ζέττας και δείτε τι έρχεται.
- Ίντα λες, μωρέ;
- Εμίλησε ο Στέφανος και είπε ότι όταν βαφτίστηκε, στο νερό σχηματίστηκε ένας σταυρός.
Και τότε όλοι είπανε ότι αυτό το κοπέλι θα γίνει κάτι πολύ σπουδαίο....
Ήκουσες δάσκαλε;
- Ήκουσα.
- Και δε λες πράμα;
....
- Προσπαθώ να φανταστώ τον Πιέρ γέρο στο Υπουργείο...

Γονιός
|

Και πάλι ευχαριστημένοι δε θα είναι. Κάθε παιδί και μία παράλληλη να έχει πάλι θα βρουν να πουν κάτι.

Ε ΚΑΙ;
|

Πόσες είναι οι απαιτήσεις βάσει των γνωματεύσεων των ΚΕΔΑΣΥ; και πόσους έχετε εγκρίνει;

ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ
|

Στην Αγία Παρασκευή από την αρχή της σχολικής χρονιάς καλύφθηκαν σχεδόν όλες οι περιπτώσεις.Στην επαρχία το 60% μέχρι σήμερα.

ΚΩΣΤΑΣ
|

Στα ΚΕΔΑΣΥ απαιτείται αύξηση των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών ΕΑΕ. Οι απαιτήσεις για αξιολόγηση και υποστήριξη στην προσχολική αυξάνονται ραγδαία. 1 εως 2 οργανικές σε κάθε ΚΕΔΑΣΥ είναι μηδαμινός αριθμός, όταν απαιτούνται τουλάχιστον 5 ομάδες προσχολικής ιδίως στα αστικά κέντρα για να λειτουργήσουν σχετικά ομαλά τα ΚΕΔΑΣΥ αναφορικά με την άμεση ικανοποίηση των αιτήσεων και την μείωση του χρόνου αναμονής.

Γιατί
|

Γιατί το κάνουν αυτό; Σε πόσες περιπτώσεις θα έχει πραγματικό ώφελος και θα πιάσουν τόπο τα χρήματα που δίνονται για έναν καθηγητή τη στιγμή που αφήνουν τα παιδιά στα νησάκια χωρίς εκπαιδευτικούς;

Ειρήνη
|

Τα Τμήματα Ένταξης στην προσχολική εκπαίδευση- νηπιαγωγείο είναι ελάχιστα. Πολλά από τα παιδιά που παίρνουν Παράλληλη Στήριξη θα μπορούσαν άνετα να στηρίζονται από το ΤΕ. Όμως λόγω έλλειψης ΤΕ αναγκαστικά υποστηριζονται από Παράλληλη Στήριξη. Η ίδρυση ΤΕ σε όλα τα νηπιαγωγεία είναι κάθε άλλο αναγκαία από ποτέ. Για να πραγματοποιηθεί ομως πρέπει να γίνει με απόφαση από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας και να μην επαφίεται στην διάθεση του συλλόγου διδασκοντων του κάθε νηπιαγωγείου. Αντίστοιχο παράδειγμα αποτελεί η πολιτική που εφαρμόστηκε με κεντρική απόφαση από το ίδιο το Υπουργείο για την ίδρυση ολοήμερων νηπιαγωγειων καθολικά το 2017.

Βαμβακάς Ιωάννης
|

Αλήθεια για πότε βλέπει το Υπουργείο τις κρίσεις προισταμένων στα ΚΕΔΑΣΥ? Η θητεία των νυν προισταμένων εχει λήξει εδώ και 2 χρόνια!!!.. Για να μην μιλήσουμε πόσα ΚΕΔΑΣΥ πορεύονται με αναπληρωτές, όπου γράφουν προυπηρεσία, χωρίς να έχουν κριθεί!!

Έχουμε 4 παιδάκια
|

Που δικαιούνται, φέτος δεν ήρθε καμία.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Η Μαρία έγραψε το αυτονόητο που ακυρώνει όλα τα «πολλαπλάσια». Το έχει παραδεχτεί και ο Υπουργός.

ΜΑΡΙΑ
|

Αυτό που δεν μας είπαν είναι πόσοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν στην παράλληλη στήριξη, για να δούμε και πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός των παιδιών που έμειναν χωρίς εκπαιδευτικό (αν και το ΥΠΑΙΘΑ έχει εγκρίνει από τον Αύγουστο την παράλληλη στήριξή τους , γιατί βέβαια δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι καλύπτονται οι ανάγκες τους αν για κάθε 2-3 παιδιά έχει διοριστεί 1 εκπαιδευτικός. Επίσης να ξέρουμε και σε ποιες και πόσες φάσεις προσλήφθηκαν οι εκπαιδευτικοί, γιατί αρκετά παιδιά περίμεναν μήνες μέχρι να έρθει. Οι αριθμοί που δόθηκαν δεν αρκούν για να αποτυπώσουν την εικόνα και -εκτός αυτού- κανένα παιδί δεν είναι ένας απλός αριθμός. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στη μόρφωση, χωρίς εκπτώσεις για λόγους οικονομικούς και η πολιτεία οφείλει από την πρώτη μέρα του σχολικού έτους να έχει τοποθετήσει το σύνολο των εκπαιδευτικών στη θέση τους. Δυστυχώς, αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο παραβλέπεται και αποσιωπείται συστηματικά.

ΑΝΤΡΕΑΣ
|

Για να μειωθεί η παράλληλη στήριξη θα πρέπει κάθε σχολείο να έχει ιδρυμένο τμήμα ένταξης . Ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε θα πρέπει να ασχολείται και με τα παιδία που χρειάζονται παράλληλη και να μπαίνει και μέσα στην τάξη μαζί με τον καθηγητή της γενικής .

Γιώργος
|

Θυμάστε τι έλεγαν κάποιοι στην αρχή της χρονιάς; Για σφαγή και πετσόκομμα στις παράλληλες στηρίξεις; Οι ίδιοι που έλεγαν το 2019 ότι δεν πρόκειται να γίνει κανένας διορισμός εκπαιδευτικού παρά μόνο απολύσεις. Οι ίδιοι που έλεγαν ότι θα μειωθούν οι αναπληρωτές και πολλοί από αυτούς θα μείνουν άνεργοι. Πέντε χρόνια μετά κι αφού διαψεύστηκαν σε όλα είναι καιρός πλέον ο κλάδος να αναρωτηθεί ποια είναι η αξιοπιστία όλων αυτών που χτίζουν κομματικές και συνδικαλιστικές καριέρες χρησιμοποιώντας το ψέμα, τη διαστρέβλωση και την υπερβολή.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Υλοποιήθηκε η σημερινή μου πρόταση που έγινε σε άλλη στήλη. Το υπουργείο μελετά τις προτάσεις που καταθέτω εδώ στο esos.
Μανώλη, κέρασέ τους όλους!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ