Στοιχεία από τα οποία προκύπτει υπερδιπλασιασμός των εγκρίσεων παράλληλης στήριξης στις σχολικές μονάδες, σε σχέση με το σχολικό έτος 2019-20 , παρουσίασαν η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Κατσαρός , στη σημερινή κοινή συνάντηση με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, η οποία έγινε εν όψει κατάρτισης του νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή.
Ειδικότερα:
- Το σχολικό έτος 2019-20 εγκρίθηκαν 8.989 αιτήσεις
- Το 2020-21 αυξήθηκαν στις 11.117
- Το 2021-22 εγκρίθηκαν 12.683
- Το 2022-23 διπλασιάστηκαν στις 16.940 σε σχέση με το 2019-20, και
- Το τρέχον σχολικό έτος 2023-24, οι εγκρίσεις εκτινάχθηκαν στις 21. 842
Στη συνάντηση τέθηκε από την πλευρά των δυο Ομοσπονδιών και το δημοσίευμα του esos περί συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η απάντηση που δόθηκε είναι ότι η κατεύθυνση που δίνεται είναι το συμπεριληπτικό σχολείο και πρέπει αυτοί οι όροι να ικανοποιούνται για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση με ευρωπαϊκά κονδύλια.
Επίσης από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τονίστηκε ότι τα ΚΕΔΑΣΥ σήμερα αντιμετωπίζουν τις περιπτώσεις με διαφορετικό τρόπο γι αυτό θα πρέπει να υπάρξουν ενιαία πρωτόκολλα λειτουργίας.
Εξ αιτίας της ανυπαρξίας ιδρυμένων των Τμημάτων Ένταξης στα νηπιαγωγεία πανελλαδικά, δίνονται καταχρηστικά παράλληλες στηρίξεις. Οι μισές και παραπάνω από αυτές θα καλύπτονταν άνετα από τα ΤΕ αν αυτά ιδρυθούν.
Ένας σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας της μη ίδρυσης τους, όπως πρόσφατα αναδείχθηκε σε συνάντηση της ΔΟΕ με το ΥΠΑΙΘ για την ειδική αγωγή, αποτελεί η έλλειψη ή η άρνηση πρωτοβουλίας των προϊσταμένων και των συλλογών διδασκόντων των εκάστοτε νηπιαγωγείων να εφαρμόσουν την ψηφισμένη εκπαιδευτική πολιτική του κράτους.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η απόφαση για την ίδρυση ΤΕ σε όλα τα νηπιαγωγεία πρέπει να παρθεί Κεντρικά, από το ίδιο το υπουργείο, διαφορετικά κάθε χρόνο θα ανακυκλώνεται το ίδιο πρόβλημα με τις παράλληλες στηρίξεις.