Το νέο "ποινολόγιο των μαθητών" σε ΦΕΚ- Οι 8 κατηγορίες ποινών-Επαναφέρεται η πενθήμερη αποβολή

Η απαγόρευση κατοχής κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου εξακολουθεί να ισχύει , όπως μας ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτηση του esos-Οι μαθητές εκτίουν την ποινή της αποβολής εκτός σχολείου, θα μένουν σπίτι με ευθύνη των γονέων

29/04/2024

Ενημερώθηκε: 02/05/2024, 13:47

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή , η οποία ορίζει το νέο νέοι ποινολόγιο των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ

Ειδικότερα, η απόφαση ορίζει τα εξής:

Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

Ο Σύλλογος Διδασκόντων:  Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό, πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, την ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητάς του/της, καθώς και για την αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς που επιδεικνύει ο/η μαθητής/τρια εντός και εκτός σχολικής μονάδας.

Οι 8 κατηγορίες ποινών: Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών  που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, 

ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,

στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, 

ζ) αλλαγή τμήματος και 

η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. 

Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παι- δαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού.

Τα παραπάνω παιδαγωγικά μέτρα  εφαρμόζονται ως εξής:

Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει :

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να εφαρμόσει:

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να εφαρμόσει όλες τις παραπάνω προβλεπόμενες ποινές. Δηλαδή:

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, 

ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,

στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, 

ζ) αλλαγή τμήματος και 

η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Ποιοι καλούνται  στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασσκόντων

Στην αρχή των συνεδριάσεων του Συλλόγου καλούνται υποχρεωτικά:

α) το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος και 

β) το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

Σχετικά με τον τρόπο που εφαρμόζεται η αποβολή , στην υπουργική απόφαση, δεν είναι σαφές αν ο τιμωρημένος μαθητής μένει στο σπίτι ή το σχολείο. Αναφέρεται ότι "σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του". 

Ωστόσο το υπουργείο Παιδείας, σε  ερώτηση του esos, διευκρίνισε ότι  οι μαθητές εκτίουν την ποινή της αποβολής εκτός σχολείου, θα μένουν στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

Ποινή αλλαγής τμήματος 

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.

 Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό - απόφαση.

 Ποινή αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.

Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. 

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο/η μαθητής/τρια δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε

Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

Η διαδικασία για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος

  • Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη: 
  • Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. 
  • Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του. 
  • Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. 

Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να: 

α) καταθέσουν τις απόψεις τους

β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. 

Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης. 

Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. 

Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. 

Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. 

Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος . 

Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 Σχετικά με το σχολικό κανονισμό  ς η υπουργική απόφαση δεν αναφέρει   ότι θα υπογράφει ο γονιός ή ο κηδεμόνας ότι έλαβε γνώση του κανονισμού, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί

Κινητά τηλέφωνα 

Η απαγόρευση κατοχής κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου εξακολουθεί να ισχύει   καθώς   δεν ανακαλείται η σχετική εγκύκλιος, ,  όπως μας ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτηση του  esos

Eπιπλέον με τη σημερινή απόφαση ορίζονται τα εξής για τα κινητά τηλέφωνα:

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. 

Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών.

 Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. 

Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

Φθορές

Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδια αν είναι ενήλικος/η. 

Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές/τριες, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

Επιπλέον, για τα παραπάνω οκτώ παιδαγωγικά μέτρα ισχύουν τα εξής:

Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υπο- στήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, αρκεί να έχει συμπληρωθεί το αντίστοιχο βιβλίο καταγραφής.

Οι γονείς/κηδεμόνες

Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του. Οι ώρες απουσίας των μαθητών/τριών που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μετρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

Ωριαία απομάκρυνση

Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της/του Διευθύντριας/ντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα  δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος.

 Αλλαγής τμήματος

Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

Αριστεία-βραβεία

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που ισοβάθμησαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Ο τύπος και οι διαστάσεις των ειδικών διπλωμάτων που προβλέπονται στο άρθρο αυτό καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α).

Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας. Στην τελετή αυτή προσκαλούνται να παραστούν οι τοπικές αρχές και οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών.».

Στην τροποποιούμενη απόφαση όπου αναφέρεται: 

α) το «Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής» νοείται ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» και 

β) το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) νοείται το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).
 

Σχόλια (35)

Λένα
|

Το παιδί έκανε χρήση κινητού και βιντεοσκόπησε 3 δεύτερα για τη "μαγκια". Οπωσδήποτε παράπτωμα και να αποβληθεί! Δεν τον "έπιασε" καθηγητής αλλά το όψιμο ενδιαφέρον 2 εβδομάδες μετά ενός γονέα. Χωρίς προηγούμενη ούτε ωριαία αποβολή για κανένα λόγο το έως 3 ημέρες έγινε οπωσδήποτε 3 μέρες και απειλή για σύλλογο διδασκόντων ώστε οι 3 μέρες να γίνουν 5 έως και αλλαγη σχολικού περιβάλλοντος...έτσι απλά λόγω γονέα διαμαρτυρούμενου(δεν έθιγε κανέναν το βίντεο). Κάθε γνωμη δεκτη

@ριστεία, όχι αστεία
|

Ο μαθητής μετά το σχολείο είναι το παιδί των γονέων. Όποιος νομίζει κάτι άλλο βάζει το κεφάλι του στον τουρβά.
@ master chef
Μοϊκάνα, docs & sex pistols.

Ert
|

Ο μαθητής διατηρεί την ιδιότητα του μαθητή και εκτός σχολείου. Επομένως αν καταγγελθεί στο σύλλογο πράξη μαθητή το Σάββατο μπορεί να του επιβληθεί ποινή. Ακόμα και τον Αύγουστο. Φαντάζομαι ελάχιστοι το γνωρίζουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ισχύει. Άλλο αν εφαρμόζεται σπανιότατα...

πουθενά δεν γράφει
|

ότι οι καθηγητές οφείλουν να είναι 6 ώρες στο σχολείο.

Εκπαιδευτικός
|

Θα πρέπει να υπάρξει και κάποια μέριμνα και για τα Δημοτικά. Κάποια όρια νομοθετημένα από το υπουργείο. Τα παιδιά δημιουργούν θέματα στα Γυμνάσια, γιατί συνήθισαν στην "ατιμωρησία" από πολύ μικρότερη ηλικία. Έμαθαν να γνωρίζουν πως έχουν μόνο δικαιώματα και μηδέν συνέπειες ακόμα και για ακραίες συμπεριφορές τους. Οι δάσκαλοι είναι απροστάτευτοι και με δεμένα χέρια σε πολύ σοβαρές καταστάσεις. Απαιτούνται μέτρα και στο δημοτικό και όχι να παραμείνει η απλή παρατήρηση. Είναι λίγη για το σημερινό σχολείο.

Κουλης
|

Δεν γραφει απο ποτε εχει εφαρμογη αυτη η Υ.Α
ΑΡΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΜΑΙ 2024

Anonymous
|

Καιρός ητανε μπας και μαζευτουνε

ΠΕ800
|

@χμ 30 Απρ 2024 14:52
Αγαπητέ συνάδελφε Διευθυντή, εγώ τουλάχιστον θα συμφωνήσω μαζί σας ως Διευθυντής σε πολύ μεγάλο ΕΠΑΛ. Θα συμφωνήσω σε όλα. Θέλετε απόδειξη της εικόνας που έχει η σημερινή σχολική καθημερινότητα: δείτε απλά πως έχουν καταντήσει σχολικά κτίρια (ειδικά της Επαγγελματικής) που κατασκευάστηκαν την τελευταία δεκαετία και θα ματώσει η καρδιά σας. Απίστευτες καταστάσεις σχολικής βίας, καταστροφής σχολικής περιουσίας συμβαίνουν καθημερινά στα ΕΠΑΛ, όπως πολύ καλά γνωρίζω. Εκπαιδευτικοί που έχουν οδηγηθεί στη ματαίωση είναι πλέον θεατές απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα. Χτυπούσανε κάποιοι τα καμπανάκια κινδύνου χρόνια τώρα που βλέπαμε που μας οδηγούσε η στάση μαθητών - εκπαιδευτικών - γονέων - πολιτείας αλλά για πολλούς λόγους σχεδόν κανείς δεν άκουγε. Τα όρια στους έφηβους μαθητές μας είναι απαραίτητα και κυρίως όρια που τηρούνται και δε τα τσαλαπατάμε ακόμα και εμείς οι ίδιοι. Όρια στην μάθηση και στην αξιολόγηση των μαθητών, όρια στην συμπεριφορά τους. Κάποτε πρέπει να σκεφτούμε και αυτή την κατηγορία των μαθητών που δικαιούνται ένα ήρεμο και ασφαλές σχολικό περιβάλλον που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για ποιοτική διδασκαλία. Ναι λοιπόν σε ένα λογικό πλαίσιο συνεπειών για αυτούς που καταστρέφουν το σχολικό κλίμα, ναι στην απαραίτητη γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων μας, ναι στον σχολικό φύλακα και στον επιστάτη και ναι στην κάμερα στον κοινόχρηστο σχολικό χώρο (διαδρόμους και προαύλιο)...

Helen
|

Ναι στην επαναφορά της πενθήμερης αποβολής.
Ναι στην αυστηροποίηση των ποινών.
Ναι στο να πληρώνουν οι γονεις τις ζημιές, αφού απέτυχαν να βγάλουν σωστούς ανθρώπους στην κοινωνία. Και να μην παραπονιούνται καθόλου κάποιοι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων ότι και καλα με τις αυστηρές ποινές δε διαμορφώνονται σωστές συμπεριφορές. Τα παιδιά σας έρχονται στο γυμνάσιο ήδη «διαμορφωμένα» αφού τα έχετε ολη μερα με ένα κινητό .Τι θέλετε μετά να κάνουν οι καθηγητές και τους πετάτε το μπαλάκι; Εσεις είστε υπεύθυνοι για τα παιδιά σας.

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

*Διευθυντής σε απόγνωση
Συνάδελφε τα διάβασα αυτά που έγραψες.
Προσωπικά θεωρώ το "οποιαδήποτε" συμπεριφορά και "οπουδήποτε"
Σου εξηγώ το σκεπτικό μου. Μαθητής σου σκάει τα λάστιχα του αυτοκινήτου σου στο σπίτι ή σε χαστουκίζει στο δρόμο ή συλλαμβάνεται για κατοχή ναρκωτικών στη πλατεία. Θεωρείς ότι πρέπει να δίνεται δυνατότητα να ελεγχθεί και παιδαγωγικά στο σχολείο με γνώμονα το καλό του; Δεν είμαστε στη διδακτορία που μπορεί να σε κυνήγαγαν για ιδεολογικούς λόγους ή ακόμα πιο παλιά που δεν μπορούσες να πας σινεμά. Αλλοίμονο αν υπάρχει εκπαιδευτικός ή σύλλογος που έκανε κατάχρηση τους "εκτός" σχολείου. Δεν γνωρίζω κανέναν τα τελευταία 30 χρόνια όπως και όσα χρόνια είμαι στην εκπαίδευση δεν έχω δει απόφαση συλλόγου να αλλάζει διαγωγή. Περίπτωση όμως φθοράς αυτοκινήτου εκπαιδευτικού που μαθητής να επικαλείται ότι ήταν εκτός σχολείου μου έχει τύχει. Δεν με απασχολεί το θέμα τιμωρία. Αυτά μακριά από εμένα. Το παιδαγωγικό κομμάτι εννοώ. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα που αναφέρει για αναξιοπρεπή συμπεριφορά υπαλλήλου εντός και εκτός υπηρεσίας. Το σκεπτικό το καταλαβαίνω. Το ότι μπορεί να βρεθεί κάποιος να κάνει κατάχρηση αυτών δεν σημαίνει ότι το σκεπτικό του νομοθέτη είναι λάθος. Να βρούμε τρόπους να μην υπάρχει κατάχρηση γίνεται.

Στράτος
|

Σχετικά με τα κινητά τηλέφωνα παραμένει σε ισχύ η γενική απαγόρευση κατοχής τους. Στο 22 από τα ληφθέντα υπόψην, γίνεται αναφορά στην υπό στοιχεία Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018
εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας «Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες».
Αυτή η απόφαση προβλέπει μεταξύ άλλων:
.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.

NN
|

@Master chef (Αλτ, τις ει?.... Έφοδος!), 30 Απρ 2024 16:16
"Τη δική μας εποχή ήταν το πολύ πολύ να μας δουν με κανένα τσιγάρο."
Να σε δουν με τσιγάρο πάνω σε Zundapp 50άρι.

Λοιπά
|

Με αποβολή πάει σπίτι του ή μένει σχολείο γιατί εντάσσεται στο "Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-5-2019 (Β’ 2005) υπουργική απόφαση."????

Master chef (Αλτ, τις ει?.... Έφοδος!)
|

Προς ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ και @ριστεία, όχι αστεία
Να μου κάνετε τη χάρη.... Εγώ πέφτω για ύπνο την ώρα που μέρος της μαθητιώσας νεολαίας.... "βλέπει τον ίσκιο της".
Ποιες είναι επίσης οι "αποκλίνουσες συμπεριφορές εκτός σχολικής μονάδας" εν έτει 2024? Τη δική μας εποχή ήταν το πολύ πολύ να μας δουν με κανένα τσιγάρο.

Αντιγόνη Σαλ.
|

Σε συνέχεια του προηγούμενου, ένας μαθητής Μουσικού Σχολείου θα μπορούσε να εγγραφεί στο σχολείο της περιοχής διαμονής του μετά από απόφαση για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Ως γνωστόν, η φοίτηση στα Μουσικά Σχολεία δεν είναι υποχρεωτική αλλά κατ επιλογή. Η διακοπή της φοιτησης ενός μαθητή σε αυτό, λόγω αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, δεν του στερεί το αυτονόητο δικαίωμα του για πρόσβαση στην εκπαίδευση σε ένα άλλο γενικό σχολείο. Επίσης δεν επηρεαζει ουσιωδως, στη συνέχεια, τη δυνατότητα πρόσβασης του στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών ΑΕΙ, διότι στα Τμήματα αυτά έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές από οποιονδήποτε τύπο σχολείου. Με λίγα λόγια δεν εχουν διαφοροποιημενο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, όπως τα ΕΠΑΛ. Επιπλέον, τα Μουσικά Σχολεία δεν χορηγούν Απολυτήριο Λυκείου με αναγραφή Ειδικότητας και Τομέα Σπουδών όπως συμβαίνει στα ΕΠΑΛ, όπου τίθεται ίσως ένα θέμα λειτουργίας του ίδιου τομέα/ειδικότητας στο νέο ΕΠΑΛ μετεγγραφής. Τέλος, και δυστυχώς, στα Μουσικά Σχολεία τα Μουσικά μαθήματα δεν υπολογίζονται καν στον ΓΜΟ του απολυτηρίου. Επομένως είναι ακατανόητη αυτή η απουσία νομοθετικής πρόνοιας.

Διευθυντής σε απόγνωση μέρος 2
|

ΠΡΟΣ @ΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ @ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
Το παλιό Άρθρο 31
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού
χαρακτήρα
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών
έτσι, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία
διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.
ΕΠΙΣΗΣ : ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΦΕΚ Τεύχος B’ 2005/31.05.2019 άρθρο 32 : Διαγωγή
1) Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών, που εκδηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο, με πράξεις ή παραλείψεις, συνιστά τη διαγωγή τους.
ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ;
ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΠΔ ΤΟΥ 1979 ΕΓΡΑΦΕ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
ΤΩΡΑ ΕΠΑΝΗΛΘΕ.

Διευθυντης
|

Άρθρο 31
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού
χαρακτήρα
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει
πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος
που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών
έτσι, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και
να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους
διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις
με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία
διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.

χμ
|

Απορώ με αυτούς που αντιδρούν με τα μέτρα αυτά. Είναι άραγε εκπαιδευτικοί σε σχολείο; Είμαι Διευθυντής Γυμνασίου με 370 παιδιά, οι εκπαιδευτικοί ζητούν ποινές για να μπορέσουν να κάνουν μάθημα, να μπουν όρια στα παιδιά που δεν καταλαβαίνουν από όρια (τι ήταν αυτό, μονοήμερη αποβολή και τα παιδιά να μένουν στο σχολείο!). Τις προτάσεις για τις ποινές τις προτείνουν κυρίως οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, τις ζητούν (να μην πω τις εκλιπαρούν πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί) και όλα αυτά είναι υπό την εποπτεία του Συλλόγου των Διδασκόντων. Κι αυτά τα μέτρα –δυστυχώς – είναι αναγκαία. Και ζητάμε Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό καθημερινά κι όχι μια φορά την εβδομάδα. Και φυσικά κι επιστάτη. Και γραμματέα. Και θα προτείνω κάτι που κάποιοι θα αντιδράσουν. Κάμερες και στα διαλείμματα (φυσικά όχι στις αίθουσες των μαθητών αλλά στους διαδρόμους και στην αυλή). Οι κακόμοιροι εκπαιδευτικοί τρέχουν σαν τον Βέγγο. Να τελειώσει η διδακτική ώρα, να κάνουν την εφημερία, έξι εκπαιδευτικοί παρακαλώ σε κάθε διάλειμμα και δεν επαρκούν, να δουν και τους γονείς, και να τα ακούν κι από πάνω («το παιδί μου το χτύπησε ο τάδε, δεν το είδες, τι κάνουν οι καθηγητές δεν βλέπουν τι γίνεται στο διάλειμμα;»). Πραγματικά, αν αυτοί που αντιδρούν είναι εκπαιδευτικοί, κάτι δεν πάει καλά με αυτούς. Λυπάμαι. Οι εκπαιδευτικοί φωνάζουν πλέον καθημερινά «Βοήθεια».

ΧΡΗΣΤΟΣ
|

Η συμπεριφορά εντός και εκτός σχολείου πάντα ίσχυε για το χαρακτηρισμό της διαγωγής και καμιά μεταπολιτευτική κυβέρνηση δεν το κατήργησε. Η μαθητική ιδιότητα υπάρχει και εκτός σχολείου.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Έτσι! Και Γυμνασιάρχης με βίτσα στη γέφυρα του mall και στο golden και στις καφετέριες, στα μπιλιάρδα. Άντε, γιατί μας έχουν ξεφύγει.

Σ.Μ.
|

Γιατί δεν εφαρμόζονται και στα δημοτικά; Κάποια από αυτά τα παιδαγωγικά μέτρα πρέπει να εφαρμόζονται και στην Αθμια. Αδιανόητο για την Αθμια να μη γίνεται λόγος.

Διευθυντής σε απόγνωση
|

Άρθρο 31 παρ. 1 : "... εντός και εκτός σχολικής μονάδας".
Θα ασχολούμαστε τώρα και με το τι κάνουν οι μαθητές και εκτός σχολείου ; Τα σαββατοκύριακα ;

NN
|

Για του πού μένει το παιδί κατά την αποβολή, είναι φλου. Είναι αποβολή από τα μαθήματα και όχι από το σχολείο.
Θεσπίζεται η υποχεωτική αλλαγή σχολείου αλλά με φλου κριτήρια «σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα».
2+ σελίδες για τις αρνητικές συμπεριφορές, 10 γραμμές για τις θετικές. Όπως ήταν δηλαδή.
Η θετική ενίσχυση μένει στη θεωρία μόνον.

Αντιγόνη Σαλτού
|

Τα Μουσικά Σχολεία τα αγνοείτε για μια ακόμη φορά. Σα να μην υπάρχουν. Άρα η παράγραφος για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν έχει εφαρμογή στα σχολεία αυτά που είναι ένα/Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Αττική) ή ένα ανά Νόμο (υπόλοιπη χώρα).

ΔΜ
|

@Διευθυντής, γιατιβεκβτωμ πραγμάτων δεν γίνεται ναην το φέρουν! Το ζητούμενο είναι να παραμένει απενεργοποιημένο στην τσάντα όσο βρίσκονται στη σχολική μονάδα.

ΠΕ800
|

Σχετικά με το διαχωρισμό των απουσιών σε δικαιολογημένες (74) και αδικαιολόγητες (40) δε βλέπω κάτι. Θα ρυθμιστεί σε επόμενη ΥΑ ή μου ξεφεύγει κάτι;

Πώς
|

θα γίνεται η διαπίστωση του τι περιέχει το βίντεο στα κινητά; Μήπως πρέπει να μπει ταρίφα μιας ή δύο ημερών και στη συνέχεια, αν είναι εφικτό, βλέπουμε τι θα γίνει με το περιεχόμενο.

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Καλά όλα αυτά. Το επόμενο πρόβλημα είναι πώς το υπουργείο θα αντιμετωπίσει τις (κομματικά υποκινουμενες) καταλήψεις που θα ακολουθήσουν (τον Σεπτέμβριο φυσικά, τώρα σιγά μην χάσουμε το καλοκαίρι) για τα δήθεν δικαιώματα των παιδιών.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Μπορεί ο Σ.Δ να λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της αποκλινουσας συμπεριφοράς των μαθητών εκτός της σχολικής μοναδας;
Σε λίγο θα δούμε και Γυμνασιαρχη με κρανισια βιτσα στη γέφυρα του mall.

Διευθυντής
|

Καταργείτε από τι φαίνεται η υποχρεωτική σύγκλιση του συμβουλίου τμήματος όταν ένας μαθητής συμπλήρωνε 5 ωριαίες απομακρύνσεις. Για το κινητό τώρα, γιατί δεν αναφέρει ρητά ότι απαγορεύεται να το φέρουν μαζί τους οι μαθητές;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ