Περί εκδρομών, μετακινήσεων και προγραμμάτων....σχολεία τουριστικά πρακτορεία και μαθητές πελάτες

14/05/2024

Άκουσε το άρθρο

του Ντάφλου Γιώργου, διευθυντή του 19ου Γυμνάσιου Πάτρας

Με το που μπαίνει η άνοιξη, πολλά σχολεία μετατρέπονται θαρρείς ξαφνικά σε τουριστικά πρακτορεία... Καθημερινές είναι οι μετακινήσεις κατά κανόνα από επιλεγμένες ομάδες μαθητών. 

Οι επισκέψεις και οι εκδρομές ολόκληρων τάξεων, που να είναι προσιτές για την συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών όλο και μειώνονται και δίνουν τη θέση τους σε εκδρομές ομάδων επιλεγμένων μαθητών που οι γονείς τους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.

 Ευφάνταστες ιδέες ενασχόλησης δήθεν με τις πεταλούδες της Ρόδου, τα βουνά και τα λαγκάδια του Έβρου, την χλωρίδα και την πανίδα της Κρήτης, τα κοτσύφια του Θερμαϊκού, την στατικότητα του πύργου της Πίζας, την μελέτη των κάστρων του Εδιμβούργου κλπ, γίνονται αφορμή για την οργάνωση ανάλογων επισκέψεων... 

Οι μαθητές συμμετέχουν με μοναδικό κίνητρο την εκδρομή.

Τα ποσά που απαιτούνται προκαλούν ίλιγγο για πάρα πολλούς μεροκαματιάρηδες γονείς. 300, 400 ευρώ και περισσότερα για το εσωτερικό, 500, 600 η και 700 ευρώ για το εξωτερικό. 

Κι όσοι από μας δουλεύουμε σε σχολεία που βρίσκονται σε λαϊκές γειτονιές νιώθουμε πολύ αμήχανα όταν δυσκολευόμαστε να πάρουμε όλα τα παιδιά μιας τάξης μαζί σε μια διήμερη με κόστος 60 ή 70 ευρώ...

Παράλληλα το μάθημα διαλύεται, αφού απουσιάζουν αρκετοί μαθητές από διαφορετικά τμήματα. Έτσι το σχολείο από θεσμός άμβλυνσης των ανισοτήτων τις ενισχύει ακόμη περισσότερο. 

Να θυμίσω εδώ ότι τα περιβαλλοντικά κέντρα που είχαν την δυνατότητα να φιλοξενήσουν δωρεάν ομάδες 25-30 μαθητών, από τα μνημόνια και μετά σιγά σιγά έπαψαν να έχουν αυτή τη δυνατότητα...

Το όλο αυτό σκηνικό έρχεται να συμπληρώσει και η ιστορία των προγραμμάτων κινητικότητας τύπου erasmus... Προγράμματα που κοστίζουν το διπλάσιο και παραπάνω της χρηματοδότησης ενός τυπικού σχολείου 9-10 τμημάτων για ένα χρόνο, ξοδεύονται για τα ταξίδια μιας ομάδας συναδέλφων και στην καλύτερη περίπτωση ελαχίστων μαθητών, ανάλογα με τον τύπο του προγράμματος, μαθητών που κατά κανόνα έχουν τη δυνατότητα να πάνε και με τους γονείς τους τέτοια ταξίδια και όχι μαθητές που δεν θα έχουν σχεδόν ποτέ αυτή την ευκαιρία. 

Σκεφτείτε ένα σχολείο 9-10 τμημάτων στην Πάτρα, παίρνει κάθε χρόνο περίπου 7000, 8000 το πολύ 10000 ευρώ και ένα πρόγραμμα erasmus μπορεί να έχει προϋπολογισμό 15000 και 20000 ευρώ! 

Η υποτιθέμενη προστιθέμενη αξία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ορολογία που θυμίζει ΦΠΑ στα αγαθά, είναι μια φαντασίωση που προβάλλεται από τους συμμετέχοντες, ξέροντας καλά οι ίδιοι ότι πρόκειται περί μιας πομφόλυγας! 

Η περίφημη δε διάχυση των προγραμμάτων είναι εκδηλώσεις όπου οι συμμετέχοντες σ αυτά αλληλοσυγχαίρονται μεταξύ τους!

Η δικαιολογία βέβαια για όλα αυτά είναι ότι πρόκειται για ευρωπαϊκά κονδύλια που δεν μπορούν να διατεθούν διαφορετικά κι αν δεν ξοδέψουμε εμείς τα συγκεκριμένα κονδύλια θα τα ξοδέψουν κάποιοι άλλοι. 

Λες και τα κονδύλια αυτά έρχονται εξ ουρανού και δεν υπάρχει συμμετοχή όλων των χωρών

 Για τη χώρα μας με μέτρια ως άθλια κτίρια και υποδομές, με απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, είναι το λιγότερο ντροπή να ξοδεύονται τόσα χρήματα για ταξίδια και cetering

Ένα ρωμαλέο εκπαιδευτικό κι όχι μόνο κίνημα, πρέπει να διεκδικήσει όλα αυτά τα κονδύλια εκμαυλισμού των συνειδήσεων να έρθουν για τις ανάγκες των σχολείων... 

Θα ρωτήσει κάποιος : να μην γίνονται επισκέψεις, εκδρομές κλπ; ασφαλώς και να γίνονται... Αλλά για όλα τα παιδιά και με χρηματοδότηση των πιο αδύναμων οικονομικά ή γιατί όχι  όλων των μαθητών.

Υγ1. Το υπουργείο ήδη ανακοίνωσε τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών για τα επόμενα χρόνια που θα στηρίξουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα στις ΠΔΕ. Την ώρα που ακόμη υπάρχουν κενά στα σχολεία!!! Τόση είναι η πρεμούρα του γι αυτά...

Υγ2. Η διοργάνωση από την ΠΔΕ φέτος της παρουσίασης των προγραμμάτων erasmus έγινε στο Αρσάκειο της Πάτρας, ένα σχολείο με ιδιωτικοοινονομικα κριτήρια κι όχι σ ένα από τα δημόσια σχολεία της πόλης! 

Υγ3. Στις τελευταίες κρίσεις για διευθυντές στα σχολεία η μοριοδότηση για τα erasmus κλπ ήταν ένα μόριο ανά πρόγραμμα με όριο τα 3, όταν η θητεία του υποδιευθυντή ενός σχολείου είναι 0,5 ανά έτος!!! 

Σχόλια (22)

Μπράβο!!!
|

Μπράβο και πάλι μπράβο!!!
Εγώ εκπαιδευτικός και δεν εστειλα τα παιδιά μου εκδρομές στο εξωτερικό στο γυμνάσιο, λόγω οικονομικών δυσκολιών. Πόσο κλάμα τα παιδιά στο σπίτι, πόση στεναχώρια εγώ...
Εγώ με σταθερό μισθό και δεν μπόρεσα, σκεφτείτε οι άλλοι ..
Μακάρι κι οι άλλοι διευθυντές να είχαν την δική σας ευαισθησία. Μπράβο και πάλι μπράβο!!!!!

@το έπιασες το νόημα
|

Δεν το έπιασες.......
Ας μείνουμε στο χαλί μας λοιπόν.

@το έπιασες το νόημα
|

μαλλον εκεί χαμω τον έχετε χάσει. σοβαρά δεν είναι εκδρομούλα (με γραφειοκρατία ναι, αλλά... ) για μόρια κλπ; έχει βελτιωθεί στο παραμικρό η εκπαίδευση από τα ταξίδια σου; σε τιποτα , απλώς είναι μια καλή ευκαιρία να καταλαβει κανείς το εδώ χάλι, αν το καταλάβει (όχι όλοι) . μη μιλάς για την πολη σου , αν δεν ξέρεις πολλά

Αντιδικώντας
|

Συνάδελφε........ Συντοπίτη.
Το erasmus είναι υποτροφίες...... Αυτό ορίζει τους κανόνες, μπαίνεις και παίζεις. Πόσες αιτήσεις έχεις κάνει και δεν σου έχει εγκριθεί? Θέλουμε δε θέλουμε ομάδα μαθητών θα πάει, ομάδα εκπαιδευτικών θα συμμετάσχει;. Να σε ρωτήσω; Θα πάνε όλοι οι εκπαιδευτικοί; Και αυτοί που δεν κούνησαν ούτε το μικρό τους δαχτυλακι; Πόσες φορές έχουμε συχτιρησει από την αδιαφορία συναδέλφων για τα απλά και πρακτικά θέματα της καθημερινότητας; Ε αυτοί δεν θα τους ανοίξει ποτέ το μυαλό. Να προσθέσω κάτι; Η κοινωνία θέλει ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων; Τις αναπτύσει η τάξη;. Ποιες αναπτύσει η μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών; Ένας απλός οδηγός Εράσμους τις αναφέρει. Κάνε μια έρευνα και δες τις ανέπτυξε η ομάδα μετακίνησης; Συγκρίνετε με την ομάδα που δεν μετακινήθηκε. Αποφάσισε μετά αν αξίζει η δεν αξίζει η μετακίνηση, η δράση η εκδρομή.... Όπως θες πες την.

Μια ιδέα θα δώσω...... Μετακινήσεις με ίδιους πόρους....... Λαχνοί - θεατρικές με είσοδο - χορηγίες, εικονικές επιχειρήσεις...... Ρίχνεις το κόστος, ενεργό ρόλο όσους θέλουν. Όσοι δε θέλουν...δεν πάνε με το ζόρι.....

Μην πέφτεις στην παγίδα κάποιου γονέα που σου έκανε παρατήρηση γιατί δεν πήγαν πολυήμερη στο εξωτερικό.....
Φυσικά και δεν είναι τα λαϊκά σχολεία τουριστικά γραφεία αλλά μπορείς να δώσεις ιδέες, χρηματοδότησης. Οι σύλλογοι γονέων δεν είναι για να παρέμβουν μόνο αν έσταξε νερό η λαμαρίνα στο υπόστεγο αλλά να δώσει πνοή........

Όσο για τα κυλικεία.... γάγγραινα..... Δεν υπάρχει χρηματοδότηση

Όσο για την συνέντευξη......δημιουργήθηκε ο στρατός του 20 για να χειροκροτούν

Όσο για τα Αρσάκεια..... Επαυξάνω..... Αλλά ο Ιούλιος Καίσαρας στο κλουβί του.

Μόνο εκ των έσω η ανάπτυξη των σχολείων μας.

Μην περιμένεις από αλλού.
Στη γωνία μας περιμένουν

Νομίζω το έπιασες το νόημα

Ρένα Φραγκουλη
|

Μπράβο σου. Τα λες άψογα. Όμως ποιος σε ακούει...

Γιώργος Νταφλος
|

Κ. TAKHS
Θα ήθελα να φαίνεται το όνομά σας, όπως το δικό μου, αλλά δεν πειράζει θα προσπαθήσω να απαντήσω σ αυτά που θέτετε.
Τα σχολεία παίρνουν πράγματι τα ποσά που αναφέρετε αλλά υπάρχουν και τα ποσά του κυλικείου κάθε σχολείου, που μάλλον σας διαφεύγουν, οπότε φτάνουν περίπου σ αυτά που αναφέρω.
Έχω κάνει πολλά αιτήματα για την αποκομιδή των μπαζων απέναντι από το σχολείο και δεν έχω κανένα να πρόβλημα να σημειώσω την ολιγωρία του Δήμου, αλλά και την επιλογή των συνδημοτων μας να πετάνε όλα αυτά τα σκουπίδια απέναντι από το σχολείο!
Δεν έκανα καμία αναφορά στην συνέντευξη για τις κρίσεις, αλλά συνέκρινα την μοριοδοτηση από την θητεία ενός υποδιευθυντή κσι ενός erasmus. Διαφωνείτε με αυτό; δηλαδή να παίρνει κάποιος για την θητεία του σαν υποδιευθυντής μισό μόριο ανά χρόνο και ένα μόριο από ένα erasmus;
Όσο για το τι έχω κάνει εγώ για τους μαθητές μου επτά σχεδόν χρόνια που είμαι διευθυντής στο σχολείο, μπορείτε να περάσετε μια μέρα να δείτε το έργο μου, να συζητήσετε με τους συναδέλφους μου και κυρίως να ρωτήσετε τους γονείς και τους μαθητές του σχολείου μου. Οποια μέρα θέλετε είμαι στην διάθεσή σας!

Δημόπουλος
|

Αγαπητέ TAKHS, μάλλον δεν καταλάβατε τη σκοπιμότητα του άρθρου. Αναφέρεστε σε άλλα θέματα και όχι για τον εκφυλισμό των προγραμμάτων και την εξαγορά συνειδήσεων που γίνεται μέσω των προγραμμάτων. Η μοριοδότηση των ERASMUS δεν ήταν η κύρια πλευρά του άρθρου.
Σχετικά με τα ερωτήματα που θέτεις: 1) Η χρηματοδότηση των σχολείων είναι από δύο πηγές. Δηλαδή περίπου 4.500 απο τη σχολική επιτροπή και 3.500 από το ενοίκιο του κυλικείου για ένα σχολείο με 10-12 τμήματα.
2) Τι σχέση έχουν τα σκουπίδια και η ευθύνη του Δήμου με το άρθρο;
3) Και βέβαια είμαστε αντίθετοι στη συνέντευξη. Είμαστε με την επιλογή του Διευθυντή από το σύλλογο, που εφαρμόστηκε μόνο το 2015 από τη πρώτη κυβέρνηση Σύριζα και καταργήθηκε από τη δεύτερη κυβέρνηση Σύριζα κατά απαίτηση της τρόικας.
4)Το τι έχει ο συγκεκριμένος Διευθυντής για τους μαθητές του, μπορείς εύκολα να το μάθεις, αρκεί να επισκεφθείς το σχολείο του και να συνομιλήσεις με τουςμαθητές και τους καθηγητές του σχολείου.
5) Μπορεί να σου προκαλούν αλλεργία οι πορείες και οι διαδηλώσεις ,αλλά με αυτές κατακτήθηκε η Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση και το δικαίωμα σου να γράφεις τώρα τη γνώμη σου.... Και πρόσεχε το τρένο που έχεις επιβιβαστεί... Μάλλον πάει για εκτροχιασμό!

TAKHS
|

κ. Διευθυντά,
ξεκινάτε καλά, αλλά στη συνέχεια εντάσσετε πολλά και διαφορετικά. Και κοινώς χάνεται η μπάλα.
Και επειδή στην Αχαϊα υπάρχουν πολλοί "ρωμαλέοι", αλλά καταγγέλετε κάποιους επιλεκτικά, καλό θα είναι να απαντηθούν:
1. Ποιο Σχολείο "παίρνει κάθε χρόνο περίπου 7000, 8000 το πολύ 10000 ευρώ"; Το δικό σας; Δεν γνωρίζω. Γνωρίζω όμως ότι Σχολεία με 14-15 τμήματα παίρνουν από τη Σχολική Επιτροπή του Δ. Πατρέων το χρόνο περίπου 4.000-4.500.
2.Δεν έχω δει να δημοσιεύεται καταγγελία σας για το "ρωμαλέο" Δήμο Πατρέων για το σκουπιδότοπο που βρίσκεται ακριβώς έξω από το "λαϊκό" Σχολείο σας.
3. Πόσες δεκάδες θέσεις "ανέβηκαν" κάποιοι (σχετικά με το πίνακα μετρήσιμων) μετά την "καταραμένη" συνέντευξη; Το "απόλυτο 20", πόσες θέσεις ανέβαζε κάποιον στην Αχαϊα; μάλλον 80-100 .. Μας φταίνε όμως τα μόρια ERASMUS. Τελικά "καλή" ή "κακή" η συνέντευξη;
Οι ανισότητες στην εκπαίδευση δεν αμβλύνονται με αφορισμούς για την "κακή" ΕΕ, ούτε με λαϊκισμούς και "ανθρωποφαγίες". Αναρωτηθήκατε τι έχετε κάνει εσείς για αυτά τα παιδιά της "λαϊκής" συνοικίας; Με πορείες και διαδηλώσεις αναπαραγωγή των τάξεων θα έχουμε, να είστε σίγουρος. " Υψηλές ταχύτητητες" λοιπόν και όχι μεμψιμοιρίες και διαπιστώσεις. Και όποιος δεν μπορεί, κατεβαίνει από το τρένο.

Δημόπουλος
|

Πλατάρε,το ότι είσαι εκπροσωπος τύπου του Υπουργείου το έχουμε καταλάβει. Δεν χρειάζεται να μας το θυμίζεις συνέχεια, Αν και μερικές φορές ξεπερνάς το όλο σου Δίνεις γραμμή στο Υπουργείο

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Ο δάσκαλος δεν πρέπει να είναι ακίνητος ούτε ήσυχος. Δεν είναι δάσκαλος….

Στέφος
|

Πλατάρο μάλλον τα μαθηματικά σε πείραξαν πολύ. Αυτά που λες είναι εκτός πραγματικότητας. Μάθε επιτέλους όταν παίρνεις το λόγο εδώ που στον δίνουν απλόχερα , δεν έχεις παράπονο για αυτό και μάλιστα γράφεις και ανορθόγραφα να είσαι όσο μπορείς δίκαιος και αντικειμενικός. Ο άνθρωπος έχει δίκιο σχεδόν σε όλα και βγάζει ή κοινοποιεί θα έλεγα ένα παράπονο , ουσιαστικό σχετικά με τα κριτήρια και τα εράσμους, δεν τα βλέπεις εσύ αυτά; Να σου θυμίσω τι έλεγες παλαιότερα; Ένας παλιός σου φίλος και πρώην διευθυντής εκπαίδευσης επί πολλά έτη και Σύμβουλος [ Με συγχωρείτε για την αναφορά μου στις ιδιότητες] αλλά το κάνω γιατί ο Γιάννης έχει πάρει ψηλά τον αμανέ... Ελπίζω να το δημοσιεύσετε , αλλά και να μην το δημοσιεύσετε δεν έγινε και τίποτα....

Πλατάρος Γιάννης
|

Δεν μπορείτε να μην βγάλετε κακία για τις μοριοδοτησης.
Καλά κάνανε και πήραμε μόρια από το Ερασμους. Αν μπορούσες να έπαιρνες και συ. Λσϊκιζεις και βγάζεις απλουσυευση.
Το ότι γράφεις σωστά πράγματα στην αρχή δεν το σώζει το σημείωμα.
Το ρωμαλεο εκπαιδευτικό κίνημα είναι "όλα τα λεφτα"
Γέλασαν όλοι αρκούντως και πιο πολύ που δεν το έγραψες για πλάκα....
Ήταν πιο αστείο έτσι...

Master chef (χρειαζόμαστε επειγόντως καλυτερότατο νόμο)
|

Θερμά συγχαρητήρια κύριε Διευθυντά! Η μόνη μου απορία είναι το πως διέφυγε η περίπτωσή σας, της προσοχής της κομματικής αριστείας και καταφέρατε να γίνετε Διευθυντής?

Δεν έχω λόγια
|

Κάποιος επιτέλους να το πει! Μπράβο σας, κύριε διευθυντά!

Εκπαιδευτικός
|

Ειδικά αυτό τραγικό:
Υγ3. Στις τελευταίες κρίσεις για διευθυντές στα σχολεία η μοριοδότηση για τα erasmus κλπ ήταν ένα μόριο ανά πρόγραμμα με όριο τα 3, όταν η θητεία του υποδιευθυντή ενός σχολείου είναι 0,5 ανά έτος!!!

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
|

Υγ3. Και εγώ δεν είχα συμμετοχή σε ERASMUS με το σχολείο μου (λαικής γειτονιάς), αλλά μοριοδοτήθηκα για Διευθυντής με τρία (3) μόρια, δηλαδή τα ίδια μόρια για το δεύτερο πτυχίο μου από το Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών που τόσο επίπονα και χρονοβόρα το τελείωσα......

sostos
|

ποσο δικιο με τη μοριοδοτηση

ΝΙΡ
|

Πολύ σωστά

Διευθυντής
|

Συμφωνώ απόλυτα

Θεολόγος
|

Πλήρης κατάργηση πολυήμερων εκδρομών. Δεν έχουν θέση στο σχολείο πια, αφού δεν δίνουν καμία αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία (θυμάμαι τα δικά μας....). Οπότε, λύθηκε το πρόβλημα και για τους μαθητές, και για τους καθηγητές. Μόνο ωριαίες επισκέψεις.

1311
|

Ευγε!
Ειδικά για την παρατήρηση για την μοριοδότηση!

Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι ότι όλα αυτά είναι η απόδειξη ότι το σχολείο έχει χάσει τον μορφωτικό του το ρόλο. Πλέον τα γνωστικά αντικείμενα έρχονται δευτερεύοντα.
Αυτές είναι οι συνέπειες όσων θέλουν τους καθηγητές manager και όχι γνώστες.
ΟΜΩΣ από την άλλη διατηρείται η τράπεζα θεμάτων και οι δύσκολες πανελλήνιες.
Το υπουργείο και το ΙΕΠ που εισήγαγαν και ευνοούν την αντίφαση αυτή είναι 100% υπεύθυνο για την διαιώνιση του θεσμού των φροντιστηρίων σε μεγάλη κλίμακα.

Στο σχολείο θα περάσουμε (κάποιοι) καλά, στο φροντιστήριο θα μάθουμε. Το μοτο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Εύγε, κύριε διευθυντά!
Το «αλληλοσυγχαίρονται μεταξύ τους» και το «ρωμαλέο εκπαιδευτικό κίνημα» θα συζητηθούν για μέρες πολλές…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ