Σε καμία νομοθετική αλλαγή δεν προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αποτρέψει την προαγωγή μαθητών Λυκείου στην επόμενη τάξη και στην απόκτηση απολυτηρίου με βαθμούς κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα.
Πρόκειται για απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο πολυδιαφημιζόμενο «αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ».
Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε το έτος 2022 με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.
Τα σχολικά έτη της καραντίνας 2019-20 και 2020-21, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.
Ωστόσο, από το σχολικό έτος 2021-22, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοί βαθμοί "παρασύρθηκαν" προ τα κάτω από τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.
Ετσι και κατά το τρέχον σχολικό έτος θα δούμε φαινόμενα προαγωγής μαθητών , όπως τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:
Μαθητής της Γ Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας τις ακόλουθες βαθμολογίες:
Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.
Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5, έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγής μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.
Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4 ο μαθητής προάγεται με βαθμό 11,8
Υπολογισμός αποτελεσμάτων στην Α', Β' και Γ' Λυκείου
Το 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου ετοίμασε ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι μαθητές της Α', Β' και Γ' Λυκείου ή οι εκπαιδευτικοί βάζοντας τις βαθμολογίες του Α και Β τετραμήνου καθώς και τους βαθμολογίες των γραπτών εξετάσεων, εκδίδουν τον Μέσο Όρο βαθμολογίας.
Μπορείτε να έχετε τα δικά σας παραδείγματα, βάζοντας εσείς βαθμούς.
Κάνετε τη δοκιμή, πατώντας αντίστοιχα παρακάτω:
Θυμίζω ένα φαινομενο::
1. Στα Δημοτικά προαγονται χωρίς να ξέρουν να διαβάζουν έστω συλλαβιστα.
2. Τα στέλνουν Γυμνάσιο, χωρίς να ξέρουν να διαβάζουν.
3. Συνεχίζουν Λύκειο ομοίως.
4. Οι γονείς στα 12 χρόνια φοίτησης καμώνονται ότι δεν ξέρουν ότι τα παιδιά τους δεν ξέρουν ανάγνωση.
5. Όχι μόνο καμωνονται ότι δεν το ξέρουν, αλλά έτοιμοι να λύσουν το ζωνάρι τους για την βαθμολογία.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαιολογίες υπερβολικής επιεικιας για οργανικές θέσεις. Κτλ
Το κράτος για να μειώνει τις στατιστικές σχολικής διαρροής.
Οι γονείς για να επαιρονται ότι ήταν "τετραπερατοι"
- Πώς πάει ο Γιωργάκης;
- Δεν διαβάζει καθόλου!...
- Ετσι ήμουν και γω!... Τετραπερατες, αλλά δεν διάβαζα καθόλου!...