Οι μαθητές Λυκείου προάγονται στην επόμενη τάξη με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα

Πρόκειται για απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο πολυδιαφημιζόμενο «αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ»

17/05/2024

Άκουσε το άρθρο

Σε καμία νομοθετική αλλαγή δεν προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αποτρέψει την προαγωγή μαθητών Λυκείου στην επόμενη τάξη και στην απόκτηση απολυτηρίου με βαθμούς κάτω από τη βάση  σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα.

Πρόκειται για  απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο   πολυδιαφημιζόμενο  «αναβαθμισμένο  απολυτήριο  ΓΕΛ».

Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε το έτος 2022 με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της  πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τα σχολικά έτη της καραντίνας 2019-20 και 2020-21, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.

Ωστόσο, από το σχολικό έτος 2021-22, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοί βαθμοί "παρασύρθηκαν"   προ τα κάτω  από τις  βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.

Ετσι και κατά το τρέχον σχολικό έτος θα δούμε φαινόμενα προαγωγής μαθητών , όπως τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:

Μαθητής της Γ Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας τις ακόλουθες βαθμολογίες:

Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.  

Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5,  έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγής μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.

Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4  ο μαθητής προάγεται  με βαθμό 11,8

Υπολογισμός αποτελεσμάτων στην Α', Β' και Γ' Λυκείου

Το 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου ετοίμασε ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι μαθητές  της Α', Β' και Γ' Λυκείου ή οι εκπαιδευτικοί βάζοντας τις βαθμολογίες του Α και Β τετραμήνου καθώς και τους βαθμολογίες των γραπτών εξετάσεων, εκδίδουν τον Μέσο Όρο βαθμολογίας.

Μπορείτε να έχετε τα δικά σας παραδείγματα, βάζοντας εσείς βαθμούς.

Κάνετε τη δοκιμή, πατώντας αντίστοιχα παρακάτω:

Σχόλια (26)

Πλατάρος Γιάννης
|

Θυμίζω ένα φαινομενο::
1. Στα Δημοτικά προαγονται χωρίς να ξέρουν να διαβάζουν έστω συλλαβιστα.
2. Τα στέλνουν Γυμνάσιο, χωρίς να ξέρουν να διαβάζουν.
3. Συνεχίζουν Λύκειο ομοίως.
4. Οι γονείς στα 12 χρόνια φοίτησης καμώνονται ότι δεν ξέρουν ότι τα παιδιά τους δεν ξέρουν ανάγνωση.
5. Όχι μόνο καμωνονται ότι δεν το ξέρουν, αλλά έτοιμοι να λύσουν το ζωνάρι τους για την βαθμολογία.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαιολογίες υπερβολικής επιεικιας για οργανικές θέσεις. Κτλ
Το κράτος για να μειώνει τις στατιστικές σχολικής διαρροής.
Οι γονείς για να επαιρονται ότι ήταν "τετραπερατοι"
- Πώς πάει ο Γιωργάκης;
- Δεν διαβάζει καθόλου!...
- Ετσι ήμουν και γω!... Τετραπερατες, αλλά δεν διάβαζα καθόλου!...

ΚαταΤυχη
|

Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις του αρθρογράφου, όπως και των σχολιαστών. Επιτρέψτε μου όμως, ως καθηγητής "δευτερεύοντος" μαθήματος να καταθέσω την προσωπική μου μαρτυρια. Δέχομαι πάντοτε από γονείς χαμηλόβαθμων μαθητών να τους βάζω και λίγο παραπάνω, για να ανέβει ο μέσος όρος. Όταν τους εξηγώ πως ο μαθητής δεν μπορεί να πάρει παραπάνω από 11 στο μάθημα μου, με κοιτάνε σαν να τους λέω το πιο περίεργο πράγμα στο κόσμο. Αν δε σκεφτώ να βάλω έναν αντικειμενικο βαθμό, δηλαδή γύρω στο 8 ή 9, εκεί δέχομαι κάθε είδους επίθεση. Το 6 ή το 7 στα μαθηματικά δεν τους πειράζει, όμως τρελενονται με το 12 ή 13 στα θρησκευτικά, γυμναστική, αγγλικά...

αβγδεζ
|

Το πρόβλημα ξεκινάει από το δημοτικό πάμε να χτίσουμε πολυκατοικίες χωρίς θεμέλια και τώρα μας πειράζει το γυμνάσιο και το λύκειο και έχουμε κολλήσει με τη σχέση μόρφωσης εργασίας χωρίς κάποια έρευνα μόνο από το δικό μου περιβάλλον έχω 23 άτομα που δε δουλεύουν αυτό που σπούδασαν και μόνο 3 να δουλεύουν στο αντικείμενο που σπούδασαν , οι ηλικίες είναι 40 + και όταν λέω σπούδασαν όχι μόνο πανεπιστήμιο αλλά και τεχνική σχολή , ας μάθουν πέντε γράμματα σωστά από το δημοτικό μέχρι το λύκειο και μετά σαν ενήλικες ας δουν τη κλίση τους

Π.Β
|

Αν όμως οι μαθητές με βαθμολογία κάτω από τη βάση, εσείς οι ίδιοι θα φωνάζατε για αυταρχισμό, ψυχολογία των παιδιών και λοιπές αρλούμπες. Ξεκαθαρίστε πρώτα στο μυαλό σας τι θέλετε και μετά διαμορφώστε και άποψη. Και μιλάω για όλους, δημοσιογράφους, πολιτικούς, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Νίκος Δημ.
|

@Meredoula
Η μετάφραση της Ιλιάδας ανήκει σε ποιητή. Μη σχολιάζετε πράγματα που αγνοείτε και αφήστε τον Όμηρο (ή τον όποιον συγγραφέα της Ιλιάδας) στην ησυχία του. Ο Ιάκωβος Πολυλάς που διέσωσε το πολύτιμο έργο του Διονύσιου Σολωμού έχει ξεχωριστή θέση στα ελληνικά γράμματα, είτε σας αρέσει είτε όχι.

alex
|

Πολύ ωραία τα λέτε .Να γνωρίζουν για δημοκρατία ,ισότητα,μη βία ,αλλά να μην γνωρίζουν ,γραφή ,ανάγνωση,ναμην μπορούν να κάνουν μιά πρόσθεση δηλ .να είναι αναλφάβλητοι με απολυτήριο Λυκείου.

ΡΥΚ
|

Το πρόβλημα είναι πως με όποιο σύστημα πάντα αποφοιτούν μαθητές με ελλιπείς γενικές γνώσεις και αυτό είναι το απογοητευτικό.
Το Λύκειο νομοθετικά δεν ανήκει στη βασική εκπαίδευση γι' αυτό και από το 1983 διαχωρίστηκε από το Γυμνάσιο. Ανήκει στην προαιρετική μέση εκπαίδευση, κοινώς δεν υποχρεώνεται κανείς να πάει αν δεν το επιθυμεί. Προκηρύξεις ΑΣΕΠ με ΥΕ που εννοείται ότι αφορά κατόχους απολυτηρίου Γυμνασίου (για αποφοιτήσαντες από το 1980 κ.εξ.) υπάρχουν. Είναι μύθος ότι δεν έχεις πρόσβαση στην αγορά εργασίας μόνο με αυτό - βέβαια οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες, αν δεν υπάρχει οικογενειακή επιχείρηση να σε βολέψει σε πόλη, ή αν δεν έχεις χωράφια στο χωριό. Ψυχοσυναισθηματικά εξακολουθούμε να έχουμε προφίλ ανώριμου λαού και που δε μετρά, δε μελετά τις επιλογές του μετά το Γυμνάσιο. Λόγοι που αφορούν και την κορύφωση της εφηβείας καθιστούν το Λύκειο ακατάλληλο για πολλούς μεταξύ των ετών 14-17/15-18. Υπάρχει κι η ανάπαυλα ως επιλογή με ή χωρίς άλλες οικονομικές δραστηριότητες στο μεταξύ και η συνέχιση των σπουδών πιο μετά ως συνειδητή επιλογή, πριν να γίνει καμμένο χαρτί με τέτοιους βαθμούς απολυτηρίου και άλλη μία κακή εμπειρία φοίτησης.
Αυτοί που δε λυγίζουν από την πίεση και την κούραση στο Λύκειο και προσπαθούν για καλούς βαθμούς, θα λυγίσουν στο πανεπιστήμιο και θα κάνουν καιρό να τελειώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών τους.
Το πρόβλημα είναι το χάσμα που δημιουργείται ψυχοσυνθετικά από τις απαιτήσεις του Λυκείου και αυτές που ένας έφηβος αυτής της ηλικίας δύναται να ανταποκριθεί ή έχει πεισθεί και διατίθεται να ανταποκριθεί. Το πρόβλημα δεν είναι ούτε το να συνεχίσει αμέσως κάποιος μετά το Γυμνάσιο το Λύκειο, ούτε οι βαθμοί. Αλλά οι γενικές γνώσεις, το να ξέρουν τα παιδιά πού πατούν και πού βρίσκονται, έξω από τη ρουτίνα σπίτι - σχολείο, σχολείο - σπίτι. Αν το σχολείο δεν μπορεί να το παρέξει αυτό και λειτουργεί ως μηχανισμός καταπίεσης, τότε κάποια χρόνια αποχής από την αποφοίτηση του Γυμνασίου μέχρι την επανεκκίνηση της φοίτησης μπορεί να χρειάζονται κατά περίπτωση. Ο ΣΕΠ δε λειτουργεί όπως θά' πρέπει κι εκεί πρέπει να εστιάσει το εκπαιδευτικό σύστημα.

Meredoula
|

Το σχολείο έχει χάσει τελείως το νόημά του. Δεν έχει εκσυγχρονιστεί, ιδίως στη Δευτεροβάθμια, η ύλη είναι ατελείωτη, τα βιβλία εξαιρετικά κακογραμμένα . Η Ιλιάδα της Β Γυμνασίου πχ έχει τόσο αισχρή μετάφραση που θα έκλαιγε ο Όμηρος αν τη διάβαζε ! Μαθήματα σημαινοντα όπως πληροφορική, εικαστικά, θεατρική αγωγή τα λέμε δευτερεύοντα αλλά τα παιδιά τα έχουν ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλο. Οι τσάντες 20 κιλών μέρα νύχτα στις πλάτες των παιδιών ακόμα υπάρχει! Η σύγχρονη εκπαίδευση δεν είναι τόσο σύγχρονη

Πέπη
|

Ρίξτε μια ματιά στο εκπαιδευτικό σύστημα των Σκανδιναβών και επανερχόμαστε.

pacifist anarchist
|

Το σχολείο πρέπει να δίνει μεγαλύτερη αξία σε παιδαγωγικές αρχές της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της μη βίας, της μεγαλοσύνης, της καλοσύνης, της αλληλεγγύης κ.α. και λιγότερη σε "κοστολογημένη γνώση". Η γνώση, σύμφωνα με τον Τσόμσκι, πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντα του μαθητή. Υπάρχουν μαθησιακές διαφορές που συνιστούν απόκτηση γνώσεων μέσω διαφοροποιημένης διδασκαλίας που δεν είναι στην κουλτούρα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ας σοβαρευτούμε κάποτε.

ΚΣ
|

Αυτά είναι γνωστά στους εκπαιδευτικούς. Μήπως ήρθε η ώρα να το μάθουν και οι υπουργοί;

Μαρί
|

Οι βαθμοί δεν κάνουν τον μαθητή ικανό η μη ικανό,η γνώση τον κάνει και αυτή δυστυχώς δεν την λαμβάνουν τα παιδιά στο σχολείο, ευθύνη έχει το κράτος και οι δήθεν καλοί καθηγητές όταν και όπου υπάρχουν γιατί δυστυχώς μας τελείωσαν και αυτοί όλοι γίνανε δούλοι των πολιτικών και των χρημάτων και μετάας φταίνε οι βαθμοί!!!

Jimmys
|

Τρια σχολια, γιατί από τον τίτλο φαίνεται κ πόσο στραβά αρμενιζουμε: α. Δεν υπάρχουν βασικά κ δευτερεύοντα μαθήματα. Αυτή η διάκριση είναι ό, τι πιο χαζό έχω ακουσει. Το πρόγραμμα σπουδών είναι απαρχαιωμενο (μαθηματικό-φιλολογικό) που δεν συμπίπτει με την εποχή μας κ δεν καλλιεργεί κλισεις. γ. Δεν υφίστανται βαθμοί, γενικά. Πρέπει άμεσα να καταργηθούν καλοί η κακοι, γιατί δεν ανταποκρινονται στη οπτική του ατόμου ως συνόλου.

Τελος
|

Να Περνάνε όλοι, με γενικό από 1 έως 20, ο βαθμός απολυτήριου κριτήριο για δημόσια θέση εργασίας, Για συνέχιση σπουδών σε οποιαδήποτε μεταλυκειακη βαθμίδα. Οποίος μετά από χρόνια ενδιαφέρεται για περισσότερα να πρέπει δίνει κατατακτήριες /εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων. Τέλος στα φροντιστήρια για να περάσουν μια άλγεβρα αν δεν πρόκειται ποτέ να την χρειαστούν

Σταύρος Κωστομανωλάκης
|

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει θέμα μιας κι έχουμε ένα σχολείο που τα παιδιά δεν το αγαπούν! Δεν είναι της ώρας να κάνουμε αναλύσεις επί αυτού.
Τουλάχιστο να διασφαλίσουμε μια στοιχειώδη αξιοπιστία στο βαθμολογικό/προαγωγικό σύστημα
Πολιτικοί αν ακούτε θεσμοθετείστε άμεσα:
- απελευθέρωση της βαθμολογικής κλίμακας. Από 1-20. ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΠΡΟΒΙΒΑΣΙΜΟΙ!
- Ο μαθητής δεν θα προάγεται μόνο λόγω ελλιπούς φοίτησης ή μετά από αίτηση του κηδεμόνα του να επαναλάβει μια τάξη!
Να βγάλει ο άλλος το λύκειο και να έχει απολυτήριο με 2,4!
Το σύστημα θα ισορροπήσει και θα δίνει απολυτήρια με την πιο αξιόπιστη αξιολόγηση

Τι δεν είναι αντιληπτό
|

Το Λύκειο εκ των πραγμάτων έχει γίνει υποχρεωτική εκπαίδευση.

Δηλαδή:
Σε όποια δουλειά και να πας (και οδοκαθαριστής στο δήμο) απαιτείται το απολυτήριο Λυκείου.

Οπότε, όπως στο γυμνάσιο είναι αντιπαιδαγωγικό να κόβεις μαθητές στην ίδια τάξη έτσι και στο λύκειο ισχύει, εκ των πραγμάτων, το ίδιο.

Αν θέλουμε να αλλάξει αυτό πρέπει να αλλάξει πρώτα και όλη η αγορά εργασίας.
Το μόνο που θα γίνει αν αυστηροποιηθεί το πλαίσιο είναι να αυξηθεί η σχολική διαρροή, με ό,τι επιπτώσεις θα έχει αυτό.

KIN
|

Δεν υπάρχουν βασικά και δευτερεύοντα μαθήματα. Όλα τα μαθήματα προσφέρουν γνώσεις.

Γιατί χρειάζονται λοιπόν οι εξετάσεις;
|

Αφού με το παρόν σύστημα με τις εξετάσεις είναι αποτυχημένο γιατί λοιπόν να χαλάμε κόλλες;
Θεωρώ ότι οι εξετάσεις είναι βάρβαρες προς το περιβάλλον και πρέπει να καταργηθούν. Προτείνω να περνάνε οι μαθητές χωρίς εξετάσεις.
Έτσι θα κάνουμε οικονομία, θα προστατέψουμε το περιβάλλον και όλοι θα είναι χαρούμενοι.
Επίσης θα σταματήσουμε απο τους καθηγητές την γραφειοκρατία, τους βαθμούς σε κόλλες, καταστάσεις μαθητών σε κόλλες , τα παράπονα των μαθητών για τους βαθμούς και όλα τα κακά.
Το παρόν σύστημα είναι απαρχαιωμένο και πρέπει να καταργηθεί.

@alastor
|

συμφωνώ ότι κάποια μαθήματα έχουν μια ιδιαίτερη σημασία αλλά και τα λεγόμενα "δευτερεύοντα" έχουν τη σημασία τους.
ο νομοθέτης "γάτα" όμως διαπίστωσε ότι τα "βασικά" θέλουν κόπο και πληθώρα ασκήσεων σε μεγαλύτερο βαθμό από τα άλλα και οι μαθητές με την πάροδο του χρόνο δεν έκαναν ότι πρέπει σε αυτά και λέει "τι θα γίνει; σε κάθε χρονιά θα μου μένουν τα μισά παιδιά στην ίδια τάξη; - που να βρώ αίθουσες να τα βάλω του χρόνου" και έτσι νομοθέτησε την λύση να μετρά ισότιμα άν όχι περισσότερο ο βαθμός σε μαθήματα που μπαίνουν βαθμοί ευκολότερα και έχουν μικρότερο βαθμό δυσκολίας και οι καθηγητές έχουν δυνατότητα να δείξουν επιείκεια σε πολύ μεγάλο βαθμό και έτσι νομοθέτησε αυτό το "περάστε κόσμε" - αντί του "περάστε όσοι κοπιάσατε και αξίζετε"

ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ
|

γονιού και μαθητή, επικυρωμένη στο ΚΕΠ, μπορείς να μείνεις στην ίδια τάξη;

alastor
|

@ΑΙ,
Και όμως υπάρχουν βασικά και μη βασικά μαθήματα.
Αφού πχ τρία μαθήματα μαζί (Φυσική -Βιολογία -Χημεία), που διδάσκονται συνολικά έξι ώρες στην Α΄Λυκείου, συμμετέχουν με ΕΝΑ βαθμό στον Γενικό Μέσο Όρο, ενώ τα δίωρα μαθήματα που ανέφερα (Ιστορία, Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή κλπ) επίσης συμμετέχουν ισότιμα στο Γ.Μ.Ο. με ένα βαθμό, βγάλτε τα συμπεράσματά σας ποια είναι τα βασικά και ποια τα δευτερεύοντα μαθήματα....

AI
|

Δεν υπάρχουν βασικά και μη βασικά μαθήματα. Μια χαρά από το 15 ως το 20 κυμαίνονται οι βαθμολογίες και σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και φιλολογικά μαθήματα.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Ένα από τα σοβαρά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, αποτέλεσμα μιας άφρονος, δημαγωγικής πολιτικής, που ήταν απολύτως συμβατή με τη γενικότερη πολιτική, όλα στο όνομα μιας Αλλαγής που ήρθε αλλά δε στάθηκε. Άνεμος έγινε κι έφυγε.
Η ρίζα του προβλήματος βρίσκεται στο δημοτικό σχολείο όπου όλοι θέλουν το δέκα και όταν δουν το εννέα σου κάνουν μούτρα!…
Μόνο ένα γενναίο πολιτικό «εμείς» μπορεί να διορθώσει το κακό που γίνεται κάθε χρόνο, μαζί με όλα τα άλλα που χρειάζονται, όπου αρκετά απ’ αυτά δεν χρειάζονται λεφτά για να γίνουν.
Για παράδειγμα, ο πολύτροπος διευθυντής Γυμνασίου στο Ηράκλειο που κατόρθωσε να πείσει γονείς και μαθητές πώς ο νόμος για τα κινητά είναι σωστός και πρέπει να τηρηθεί.

Ε'υγε
|

Μπράβο στο Υπουργείο. Να γιατί χρειάζεται την τεχνητή νοημοσύνη. Γιατί η ανθρώπινη είναι απαίδευτη.

alastor
|

Για αυτούς που δεν γνωρίζουν πως διαμορφώνεται η βαθμολογία στο Λύκειο, δίνω ένα απλό παράδειγμα από την Α΄ Λυκείου:
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα + Νέα Ελληνική Γλώσσα : ενιαίο μάθημα,
Άλγεβρα + Γεωμετρία : ενιαίο μάθημα,
Φυσική + Χημεία + Βιολογία : ενιαίο μάθημα.
Που σημαίνει ότι,
για κάθε ενιαίο μάθημα μετράει ΕΝΑΣ βαθμός, ο Μ.Ο. των επιμέρους μαθημάτων, άρα τα επτά ΒΑΣΙΚΑ μαθήματα της Α΄ Λυκείου, που βλέπουμε παραπάνω, συμμετέχουν στη διαμόρφωση του Γενικού Μέσου Όρου της τάξης με τρεις μόνο βαθμούς, αυτούς των τριών ενιαίων μαθημάτων, καθένας εκ των οποίων είναι ισότιμος με :
- το βαθμό Θρησκευτικών,
- το βαθμό Φυσικής Αγωγής,
- το βαθμό Αγγλικών,
- το βαθμό Γερμανικών (ή Γαλλικών, ανάλογα τι διδάσκεται ως Β΄ Ξένη Γλώσσα),
- το βαθμό Πληροφορικής,
- το βαθμό Πολιτικής Παιδείας και
- το βαθμό Ιστορίας.
Επειδή ως γνωστόν οι προφορικοί βαθμοί στα Θρησκευτικά, Αγγλικά, Γερμανικά και Πληροφορική κυμαίνονται μεταξύ 15 και 20 (με μερικές εξαιρέσεις) και στη Φυσική Αγωγή μεταξύ 18 και 20, εύκολα μπορεί κανείς να επαληθεύσει ότι ακόμη και με λευκή κόλλα σε όλα τα βασικά μαθήματα και με προφορική βαθμολογία 10, άνετα περνάει την τάξη με ένα δωδεκαράκι...
Υπάρχει κάποιος που δεν κατάλαβε ακόμη γιατί ουδείς πλέον παραπέμπεται σε επόμενη εξεταστική στο Λύκειο;

Πρέντζας Κ. - Φιλόλογος στην ιδιωτική εκπαίδευση
|

Ήταν στραβό το κλήμα το 'φαγε κι ο γάιδαρος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ