Εξετάσεις PISA: Στάση εργασίας κήρυξε η ΔΟΕ

17/05/2024

Ενημερώθηκε: 17/05/2024, 14:52

Άκουσε το άρθρο

Πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων,κήρυξε το ΔΣ της ΔΟΕ

Η ΔΟΕ καλεί  τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας "να προβούν σε κοινές ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων, ώστε να απορρίψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις".

Ακολουθεί η ανακοίνωση

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., δίχως καμία προσπάθεια υιοθέτησης παιδαγωγικής οπτικής στην ανάλυση των αρνητικών χαρακτηριστικών της απόπειρας εφαρμογής των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA στην Ελλάδα, επιχειρεί να τις πραγματοποιήσει για 3η χρονιά (υποτίθεται ότι το μέτρο, ως «απολύτως επιτυχημένο», θα τύγχανε γενικευμένης εφαρμογής από την περσινή, ακόμα, χρονιά), σε εφαρμογή του ν.4823/21. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΦΕΚ Β/2659/2-5-2024 ορίζονται 660 σχολεία (Δημοτικά και Γυμνάσια) από το Υπουργείο Παιδείας για τη διεξαγωγή των εξετάσεων της «ελληνικής PISA» για τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 22 Μαΐου.  

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε τονίσει από την πρώτη χρονιά απόπειρας πραγματοποίησης των εξετάσεων ότι οι κυβερνώντες «επιδιώκουν να ενισχύσουν τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τη λογική “όλοι εναντίον όλων”, με τα αποτελέσματα να ιεραρχούν μαθητές και σχολεία ανοίγοντας τον αντιδραστικό δρόμο για την γονεϊκή επιλογή σχολείων, μέσω της σύγκρισης» κάτι που παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς ενώ θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα  επιβεβαιώνοντας, δυστυχώς, τους ολέθριους σχεδιασμούς που κρύβονται πίσω από το όλο εγχείρημα.

Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας, με μη εκπαιδευτικά κριτήρια. Μόνο αθώες δεν είναι!

Αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για τη δημόσια εκπαίδευση. Επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να το μετατρέψουν σε ένα εξεταστικό κέντρο όπου θα κυριαρχεί η εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού.

Η χρήση εύηχων, επικοινωνιακά, εκφράσεων δεν μπορεί να αποκρύψει την αντιεκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνει η κυβέρνηση με την πολιτική στην Παιδεία. 

Η αντίθεσή μας στην πραγματοποίηση των εξετάσεων δεν αποτελεί, όπως έχει επιχειρηθεί να παρουσιαστεί, ως μια «μάχη χαρακωμάτων, άρνησης του καινοτόμου».  

Πρόκειται για θέση συνολικής αντιπαράθεσης στον πυρήνα της φιλοσοφίας της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής. 

➢    είναι η αντίσταση της ελεύθερης παιδαγωγικής σκέψης στην οικονομικού τύπου λογική  του «μετρήσιμου» 
➢     η υπεράσπιση του σχολείου της καλλιέργειας της ολόπλευρης γνώσης ενάντια στον κατακερματισμό της 
➢    η ριζική αντίθεσή μας σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μετατρέπει τα σχολεία από κυψέλες μάθησης σε εξεταστικά κέντρα όπου κυριαρχεί η εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού και ευνοείται εξόφθαλμα η οικονομία των φροντιστηρίων 
➢    η αγωνία για την εγκατάλειψη της επιδίωξης της ολόπλευρης γνώσης με υποκατάστασή της από την προώθηση της απόκτησης δεξιοτήτων 

Εξετάσεις «τύπου PISA» μόνο κακό έχουν να κάνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Προς χάρη της «επιτυχίας» το περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων υποχωρεί έναντι των μεθόδων «πώς να πετύχεις στο τεστ». Εκπαιδευτικοί και μαθητές λειτουργούν όχι αναζητώντας το «γιατί» της ουσιαστικής μάθησης αλλά το «τι» και το «πώς» μιας κενής ουσίας «επιτυχίας».

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Τις έχει αναδείξει με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις της η Δ.Ο.Ε. και το εκπαιδευτικό κίνημα συνολικά. Δεν προσδοκά από τις ζημιογόνες εξετάσεις να μάθει το τι όφειλε να έχει ήδη πράξει. Της είναι γνωστή η ανάγκη ουσιαστικής ενίσχυσης της σχολικής στέγης και των υποδομών, της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, της κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η ολόπλευρη ενίσχυση όλων των δομών της ειδικής αγωγής, η πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για όλα τα σχολεία, τα πραγματικά, με βάση την παιδαγωγική επιστήμη, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία.

Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. 

Με βάση τα παραπάνω: 

Κηρύσσουμε πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις  κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού, με δυνατότητα επιπλέον  στάσης που θα κηρυχθεί από τους Σ.Ε.Π.Ε.

Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας να προβούν σε κοινές ενημερώσεις – συζητήσεις με τις ενώσεις – συλλόγους γονέων και συλλόγους διδασκόντων, ώστε να απορρίψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις προκειμένου να αποτραπεί η παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

Inheritor
|

@Πλατάρος Γιάννης

Ίσως, λέω ίσως, να πρέπει να μιλήσετε και με μαθητές, να σας πουν οι ίδιοι τί πιστεύουν για τις εξετάσεις PISA.
Γιατί τα ίδια τα παιδιά το βλέπουν ως μία επιπλέον αγγαρεία που καλούνται να κάνουν λίγο πριν τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις! Το βλέπουν σαν έναν επιπλέον φόρτο εργασίας. Και για αυτό το λόγο ακριβώς, οι περισσότεροι είτε δεν θα προσέλθουν να δώσουν, είτε θα γράψουν ό, τι τους έρθει. Ελάχιστοι μαθητές θα πάρουν τις εξετάσεις PISA στα σοβαρά. Οι ίδιοι οι μαθητές το λένε. Αμφιβάλλετε για το παραπάνω; Αν ναι, τότε μιλήστε με τους μαθητές να σας τα πουν και οι ίδιοι.

Εφόσον οι περισσότεροι μαθητές πηγαίνουν αδιάφοροι σε αυτές τις εξετάσεις, το δείγμα των εξεταζομένων δεν είναι αξιόπιστο για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Έτσι ακριβώς είναι. Γι΄ αυτό και ο δάσκαλος γίνεται με τον καιρό πολύτροπος - αυτοδί-δακτος φυσικά· έχοντας και την αλληλοδιδακτική μέθοδο για τα πολύ δύσκολα - αφού συχνά πρέπει να κυβερνήσει ένα ανομοιογενές τμήμα, ίσως το πιο δύσκολο στην Ευρώπη, και τώρα που το ξανασκέφτομαι, όλο και πιο πολύ ασπάζομαι την ιδέα ότι ο Ποιητής αυτόν τον δάσκαλο πρωτοσκέφτηκε κι έγραψε το «Τρελοβάπορο»!
Γι΄ αυτό:
Έλα Χριστέ και Κύριε λέω κι απορώ
τέτοιο τρελό βαπόρι τρελοβάπορο
χρόνους μας ταξιδεύει δε βουλιάζουμε Ηλιάτορα θέλουμε για να αλλάξουμε!

Master chef (ο Αλήθειας)
|

Τα crash test γίνονται ΠΡΙΝ να βγει ένα αυτοκίνητο στην κυκλοφορία.
Τι διαγνωστικά τεστ και τι αξιολόγηση να του κάνεις, ΑΦΟΥ έχει βγει από το εργοστάσιο με τρεις ρόδες, σπασμένη ανάρτηση και χαλασμένα φρένα?
Εάν βέβαια θέλεις να το πουλήσεις κοψοχρονιά, τότε δεν έχεις κανένα λόγο-πρόθεση να το επισκευάσεις.... αλλά να δείξεις ότι είναι σαράβαλο.

Νίκος Δημ.
|

@ Πλατάρο
Αν η πολιτεία χρησιμοποιήσει τις ενδεχομένως κακές επιδόσεις, για να τιμωρήσει τους "κακούς" εκπαιδευτικούς, τότε όλοι καταλαβαίνουμε το αυτονόητο της "χρησιμότητας" της ελληνικής αυτής πατέντας των εξετάσεων αυτών.
Αν όμως χρησιμοποιήσει τις ενδεχομένως κακές επιδόσεις, για να κάνει αυτοκριτική και να δει ότι αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα αυτά τα αποτελέσματα φέρνει, τότε ίσως να δούμε άσπρη μέρα. Διότι, προς το παρόν, όλοι επιτἰθενται μόνο στους εκπαιδευτικούς. Το ψάρι όμως βρωμάει από το κεφάλι.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Δεν ακούει, δεν ακούει!
Πριν από λίγο, τον άκουσε, ένας φίλος μου που είναι γείτονάς του, να τραγουδά:

Σε σένα βρήκα ό, τι ζητούσα
Γι' αυτό με τρέλα σ' ακολουθώ
Μ' αναστατώνεις με κάθε σου λέξη
Κι άμα σε χάσω θα τρελαθώ
Μ' αναστατώνεις με κάθε σου λέξη
Κι άμα σε χάσω θα τρελαθώ...

Φιλόλογος απών
|

@Πλατάρος | 17 Μάιος 2024 16:52
Δε θέλω να σχολιάσω το κύριο μέρος του εκτενούς υμνητικού σου σχολίου για την PISA, παρά μονάχα θα πω την αναμενόμενη προφανώς επιγραμματική θέση μου εναντίον τέτοιων διαδικασιών που αποπροσανατολίζουν απλώς τη ματιά μας από τη σωστό στόχο, δηλαδή από μια πραγματικά αξιοπρεπή, σύγχρονη, ίσων ευκαιριών για όλους (γιαυτό και απορρίπτω ως αντιδημοκρατικό το θεσμό των προτύπων σχολείων) και ανοιχτή σε όλα τα γνωστικά πεδία (π.χ. Κοινωνιολογία) δημόσια εκπαίδευση.
Θα σταθώ μόνο σε μια αποστροφή σου λίγο πριν από το τέλος: "...Η ελληνική πολιτεία πληρώνει μυθώδη κονδύλια για την εκπαίδευση και πρέπει να ξέρει τι τόπο πιάνουν! Το όσο πιο πολλά λεφτά για την παιδεία, τόσο καλύτερα, ΔΕΝ ΙΣΧΎΕΙ ΙΣΧΥΡΆ, αλλά εντελώς ΑΣΘΕΝΙΚΑ.! Το ξέρουν όλοι, αποτελεί κοινή αντίληψη....".
Θλιβερό και το περιεχόμενό της, αφού αποτελεί πλήρη παραποίηση της αλήθειας, αλλά και η βεβαιότητά σου ότι αυτή την άποψη την "ξέρουν όλοι"!
Ουσιαστικά με μια μονοκονδυλιά επιχειρείς να μηδενίσεις όλη την επιχειρηματολογία της αντικυβερνητικής κριτικής ισχυριζόμενος αυτό που στην πραγματικότητα ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ, ότι δηλαδή η ελληνική πολιτεία δαπανά "μυθώδη κονδύλια" για την ελληνική εκπαίδευση, ενώ είναι πασίγνωστο το διαχρονικά ανικανοποίητο ιστορικό αίτημα του 15% και ότι παραμένουμε ουραγοί στην ευρωπαϊκή ένωση ως προς τις δαπάνες για την παιδεία. Άλλωστε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να παραθέτει κανείς ξερούς αριθμούς με τις δαπάνες του υπουργείου παιδείας, αν δεν εξηγηθεί παράλληλα πού καταλήγουν ακριβώς πολλές από τις δαπάνες αυτές, εφόσον τα περισσότερα ελληνικά σχολεία παραμένουν ακόμη σε συνθήκες αθλιότητας που δεν είναι δυνατόν να κάνουν κανένα μας περήφανο! Συνεπώς η αποπροσανατολιστική σου φράση "Η πολιτεία... πρέπει να ξέρει τι τόπο πιάνουν (τα κονδύλια)" θα ήταν σωστό να αντιστραφεί ως εξής: Οι Έλληνες πολίτες πρέπει να ξέρουν πού καταλήγουν αυτά τα κονδύλια που δαπανά η πολιτεία, γιατί είναι προφανές εκ του αποτελέσματος ότι μεγάλο μέρος απ' αυτά δεν καταλήγει στην εκπαίδευση και πάντως όχι στις ζωτικές προτεραιότητες της εκπαίδευσης.

Πλατάρος
|

Ό,τι και να λέει, όπως και να τα διατυπώνει και να τα γράφει, τις περισσότερες φορές λέει πικρές αλήθειες. Αυτές ενοχλούν. Τα συντακτικά και ορθογραφικά σχόλια είναι για να μειώσουν τις αλήθειες που συνήθως λέει, χωρίς να λείπουν και κάποιες υπερβολές. Έχει δουλέψει στην εκπαίδευση, πονάει για την εκπαίδευση, όπως και ένας-δυο από τους συστηματικούς επικριτές του. Όχι όμως όλοι εξ αυτών, που δεν τους ενοχλούν οι ανορθογραφίες και ακυρολογίες, αλλά οι αλήθειες αιχμηρά διατυπωμένες.
Θεωρώ ότι καλά κάνει το esos που δημοσιεύει τα σχόλιά του.

ΟΛΕΘΡΙΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ !!!
|

Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι ακριβώς είναι αυτές οι εξετάσεις και η ΔΟΕ ... διαπιστώνει ότι ήδη αλλοίωσε το παιδαγωγικό κριτήριο των εκπαιδευτικών και των διδακτικών μεθόδων!!! Μέσα σε δύο χρόνια.
Μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στα στοιχεία της ΔΟΕ;
Ακόμη και οι νεώτεροι αναγνωρίζουν τα επαναλαμβανόμενα επιχειρήματα για όλες τις αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών.
Έχετε και επιστημονικό Τμήμα, δεν ζητάτε να εκσυγχρονίσουν τα επιχειρήματα και τις διατυπώσεις του παρελθόντος.

ΙΕΡΑΡΧΗΜΕΝΟΣ
|

Η τάξη μου συμμετείχε το 2022 πού μπορώ να βρω την ιεράρχηση του Δημοτικού σχολείου μας και τη δική μου;
Την περασμένη χρονιά ... τυχερή ήταν η σύζυγός μου που είναι φιλόλογος, αλλά δεν ανησυχεί. Έχει ελλιπή ενημέρωση και την ψυχραιμία της άγνοιας!

Πλατάρος Γιάννης
|

Όλα τα σκοταδιστικα, αντιδραστικα, μεταφυσικά, δαιμοποιητικά, ιδεολογηματικά, αδιανόητα διανοηματα, σε ένα κείμενο τύπου Μεσαίωνα.
1. Τι κάνει το κράτος;
Απαντηση:
Χρησιμοποιεί ένα ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΌ ΤΕΣΤ (= όχι διάβασμα, όχι προετοιμασία, όχι προγυμναση, όχι φροντιστηρια, όχι πρόσθετη διδασκαλία, όχι κόπος) για να δει το γενικό. επίπεδο του μαθητικού πληθυσμού στις διάφορες βαθμίδες, να λάβει γνώση εγκυρη, και να κτίσει την εκπαιδευτική του πολιτική, από τα συμπεράσματα, τα έγκυρα, τα αντιπροσωπευτικα, που θα ΒΓΑΛΛΕΙ.
2. Καλά κάνει το κράτος;
Απαντηση:
Καλά και αγια.!... Άργησε πολλές δεκαετίες!... Πως χάρασε εκπαιδευτική πολιτική στα τυφλά;; Πως δεν φώναζε κάνεις για τα μέτρα στα τυφλά;;; ΑΙΣΧΟΣ διαχρονικό ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΊΑ! Μπράβο από δω και πέρα!...
3. Πρέπει να παίρνει άδεια το ΙΕΠ για να κάνει το διαγνωστικό τεστ;;
Απαντση:
Αυτονοήτως όχι. Χρειάζεται την ανάδραση όπως το οξυγόνο ή το φως!
4. Έχει ηθικό δικαίωμα η ΔΟΕ ή ΟΛΜΕ να κηρύσσει απεργίες;
Απαντηση :
Αυτονοήτως όχι! Νομικά έχει το δικαίωμα. Ηθικά δεν το έχει διότι μας χρεώνει φοβία για μια διαδικασία αξιολόγησης. Είμαστε ο καλύτερος κλάδος, ιδίως οι νέοι συνάδελφοι είναι εξόχως καταρτησμενοι έτη φωτός μακράν του Μ. Ο. των υπαλλήλων του κράτους και ο συνδικαλισμός που μας αντιπροσωπεύει, μας εμφανίζει ως περιφοβους ψοφοδεείς!!!
5. Υπάρχει εξήγηση για όλο αυτό;;
Απαντηση:
Πάντα υπάρχει εξήγηση!...
Εδώ φαίνεται ότι η τεκμηρίωση - η ενδεχόμενη κακών επιδόσεων, θα οδηγησει σε μέτρα επαχθή για τον κλάδο.
6. Υπάρχει μια ελάχιστη δικαιολογηση για όλα αυτά;;;
Απαντηση:
Ούτε η παραμικρή!!!...
Υπάρχει η κανονική Πίζα εδω και πολλά χρόνια. Η Ελληνική εκδοχή είναι μια καλύτερη προσεγγιση, καθώς τα θέματα, είναι πιο οικεία, πιο ελληνικά, πιο κοντά στο ελληνικό Π. Σ. και όλα κοντά στα "παραπρογράμματα"
Καλύτερα αποτελέσματα θα προκύψουν έτσι κι αλλιώς!....
Η ελληνική πολιτεία πληρώνει μυθώδη κονδύλια για την εκπαίδευση και πρέπει να ξέρει τι τόπο πιάνουν!
Το όσο πιο πολλά λεφτά για την παιδεία, τόσο καλύτερα, ΔΕΝ ΙΣΧΎΕΙ ΙΣΧΥΡΆ, αλλά εντελώς ΑΣΘΕΝΙΚΑ.!
Το ξέρουν όλοι, αποτελεί κοινή αντίληψη.
Φυσικά και θέλουμε δαπάνες περισσότερες, αλλά επειδή δεν έχουμε τον χρυσοφόρο ποταμο Πακτωλο, πρεπει να πιάνουν οι δαπάνες, τον μέγιστο δινατο τόπο!
Αν σου δώσω ένα σκοινί 10 μέτρα και σου πω περίκλεισε τον μέγιστο δυνατό τόπο, πρέπει να φτιάξεις ΚΎΚΛΟ! Οτιδήποτε άλλο έχει μικρότερο τόπο!
Αυτό ψάχνει η Πολιτεία μέσω του πανάρχαιου προβλήματος της Διδούς, και πολύ καλά κάνει!...
Γι αυτό και το "άτοπο" των κινητοποιήσεων....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ