Πανελλαδικές 2025: Κατάταξη 6 τμημάτων Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

Η απόφαση του υπουργού Κ. Πιερρακάκη

18/05/2024

Ενημερώθηκε: 18/05/2024, 08:41

Άκουσε το άρθρο

Με τροποποιητική απόφαση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη κατατάσσονται, από τς Πανελλαδικές του 2025,  6 τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών,

Πρόκειται για τα εξής τμήματα:


ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Σχόλια (43)

3ο Πεδίο
|

Το να εντάσεις όλα τα τμήματα της χώρας στο 2ο Πεδίο που ακριβώς αποσκοπεί; Πως είναι δυνατόν υποψήφιος που δεν εξετάζεται στις πανελλαδικές στο μάθημα της Βιολογίας να έχει πρόσβαση σε όλα τα τμήματα Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας. Ενώ κάποιος που εξετάζεται στο μάθημα της Φυσικής να μην έχει πρόσβαση στα τμήματα της Φυσικής. Ας πάρουν την απόφαση να τα εντάξουν όλα τα τμήματα στο 2ο Πεδίο, μήπως ο μαθηματικός δεν μπορεί να είναι και αρχαιολόγος;;!;;

Πρωτοφανές
|

Πρωτοφανής ο τρόπος που αποφασίστηκε η συγκεκριμένη ένταξη των τμημάτων στο 2ο πεδίο.
Πρωτοφανές να πανυγηρίζουν οι τοπικοί φορείς για την ένταξη του τμήματος του Αγ. Νικολάου στο 2ο πεδίο.
Ξέρετε, δεν σχετίζεται η βιωσιμότητα ενός τμήματος με τον αριθμό των επιτυχόντων. Σχετίζεται με τον αριθμό των ενεργών φοιητητών, τον αριθμό αποφοίτων, τη ζήτηση από τους υποψήφιους καθώς και με σειρά άλλων κριτηρίων. Βασικό στοιχείο για τη μεταφορά τμημάτων είναι η απομόνωση και η απόσταση από την έδρα του Πανεπιστημίου.
Το τμήμα αυτό θα έπρεπε να έχει μεταφερθεί από τότε που το ΕΛΜΕΠΑ ήταν ΤΕΙ Κρήτης.

Ελπίδα
|

"- Όποιος ξέρει να κάνει κάτι, το κάνει."
"- Όποιος δεν ξέρει να το κάνει καλά, το διδάσκει."
"- Και όποιος δεν ξέρει ούτε να το διδάξει, το διοικεί."
Δεν είναι τυχαίο ότι οι "μανατζαραίοι", οι "διοικητές" και οι "διευθυντές" είναι περισσότεροι από τους "εργάτες".

Μηχανική Μάθηση
|

Δεν χρειάζεται να ξέρεις να λύνεις ολοκληρώματα για να γίνεις γιατρός. Το ίδιο ισχύει και για την Πληροφορική, και για τους μηχανικούς. Δυστυχώς, οι κατεστημένες εκπαιδευτικές ειδικότητες παίρνουν στο λαιμό τους τους μαθητές.

Χαρίδημος
|

Αγαπητέ Claude, καλέ μου συμπολίτη, άριστα έγραψες. Μόνο τους εφαρμοστές τεχνολογίας εξέχασες που αρκετές φορές πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου, όπως ο Αρμπέν, ένας παλιός μαθητής μου σ΄ ένα νησί του Αιγαίου, που τώρα μπαίνει στα χειρουργεία και εξηγεί σε ορθοπεδικούς λεπτομέρειες στη λειτουργία πολύπλοκων μηχανισμών που εμφυτεύονται ή προσδένονται. Μία σχολή ενός ΤΕΙ ετελείωσε και κάποιες ειδικές πιστοποιήσεις που πήρε με έξοδα της εταιρείας που τον προσέλαβε, όλα αυτά ήσαν αρκετά ώστε σήμερα να βγάζει δύο με τρεις μισθούς σχολικού συμβούλου.
Όσο για τους τεχνίτες του τόπου μου - ένα πτυχίο μέσης σχολής, μία ειδικότητα, και άλλες δύο χωρίς πτυχίο... πολύτροποι από την εποχή του Ομήρου - αυτοί βγάζουν το μήνα τρεις με τέσσερις τουλάχιστον μισθούς σχολικού συμβούλου. Μερικοί μπορούν και παραπάνω αλλά δεν το επιτρέπουν οι κυρίες τους!
Όλα αυτά τα γράφω για τα νέα παιδιά, εσύ τα γνωρίζεις.

Claude E. Shannon (Μπάμπης)
|

Το πραγματικό πρόβλημα είναι οτί με το ζόρι θέλουν να κάνουν όλα τα παιδία, κορποραίους μανατζεράδες με γνώσεις Πληροφορικής. Δεν γίνεται επειδή υπάρχει η φούσκα της Τεχνητής Νοημοσύνης να απαιτείς περισσοτέρους πτυχιούχους με ΓΝΩΣΕΙΣ τεχνολογίας παρά ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ. Η Γερμανία από την εποχή του Bismarck επένδυε στην Επιστήμη και στην Μηχανική και το ίδιο και κάνει μέχρι της ημέρες μας.
Για αυτό και η λίστα των π.χ. μηχανικών είναι τεράστια. Ενδεικτικά.

von Linde
Benz
Daimler
W. von Siemens
von Brahun
F.Porsche
Zuse
Ulhenhaut
Dickmanns

Όλοι αυτοί συνέβαλαν στο παρόν και στο μέλλον της τεχνολογικής εξέλιξης.
Μην αφήνεται κανέναν να σας πείσει οτί οι μανατζεράδες είναι ανώτεροι από τους Επιστήμονες και τους Μηχανικούς .

(Γνώμη ενός Αποφοίτου Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Λύκειο με αγάπη όμως για την επιστήμη και την τεχνολογία)

Υποβάθμιση ΔΕΤ
|

Απίθανο ένα πληροφορικο-οικονομικό τμήμα όπως η ΔΕΤ να βρεθεί ψηλά στις προτιμήσεις των υποψηφίων του 2ου πεδίου, καθώς κάποιος που έχει ψηλά στις προτιμήσεις του αυτές τις επιστήμες, προφανώς θα πάει στο 4ο πεδίο. Συνεπώς, οι υποψήφιοι του 2ου πεδίου που θα βρεθούν στις ΔΕΤ θα είναι όσοι τις έχουν χαμηλά στις προτιμήσεις τους, και προφανώς όσοι μπαίνουν τελευταίες επιλογές τους δεν είναι και οι πιο υψηλόβαθμοι. Επιπλέον, θα είναι και άσχετοι με τα δύο βασικά αντικείμενα των τμημάτων αυτών (την Πληροφορική και την Οικονομία), γεγονός που θα υποβαθμίσει το επίπεδο σπουδών των τμημάτων αυτών.

@ 2ο πεδίο
|

Αυτό που δεν έχεις καταλάβει είναι ότι στα πολυτεχνικά τμήματα οι φοιτητές κάνουν ΚΑΙ πληροφορική εφόσον είναι απαραίτητη στα τεχνολογικά και μηχανολογικά επαγγέλματα και μάλιστα μπορεί να επιλέγει ΚΑΙ ως κατεύθυνση αν θέλουν να ασχοληθούν περαιτέρω και παραπάνω με το αντικείμενο.

Ανάγκη για Πληροφορική στο 2ο Πεδίο
|

Η εισαγωγή του Μαθήματος της Πληροφορικής στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια των Θετικών Σπουδών είναι επιβεβλημένη, καθώς η Πληροφορική αποτελεί θεμέλιο της σύγχρονης επιστημονικής και τεχνολογικής γνώσης. Οι βασικές συνιστώσες της Πληροφορικής, όπως ο προγραμματισμός, η αλγοριθμική σκέψη και η επίλυση προβλημάτων, είναι κρίσιμες δεξιότητες για κάθε επιστημονικό κλάδο. Επιπλέον, οι ψηφιακές τεχνολογίες και τα μεγάλα δεδομένα διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο σε τομείς όπως η φυσική, η χημεία, η βιολογία και τα μαθηματικά. Η συμπερίληψη της Πληροφορικής στις εισαγωγικές εξετάσεις θα ενισχύσει την προετοιμασία των φοιτητών για τις απαιτήσεις της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και θα τους εξοπλίσει με τις αναγκαίες δεξιότητες για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας.

2ο πεδίο
|

Αν καταλαβαίνω καλά τα επιχειρήματα που αναπτύσσονται είναι ότι όσοι δίνουν Μαθηματικά (ίσως και Φυσική) είναι ικανοί να σπουδάσουν ότι θέλουν, θα εντρυφήσουν στις επιστήμες μετά οπότε δεν έχει σημασία. Μπορούν να δίνουν ως συμπλήρωμα χημεία ή Πληροφορική στις εξετάσεις.
Ενδιαφέρουσα τοποθέτηση και πράγματι πρόκειται για την κατάργηση των επιστημονικών πεδίων.

ΔΕΤ
|

Η πληροφορική που μαθαίνουν στο ΔΕΤ ΟΠΑ δεν είναι σε μεγαλύτερο βάθος από το ΗΜΜΥ του ΕΜΠ... δείτε τα προγράμματα σπουδών τους για να καταλάβετε.

Επομένως αφού στο ΗΜΜΥ ΕΜΠ οι φοιτητές που εισέρχονται αποκλειστικά από το δεύτερο πεδίο, δεν ζορίζονται στην πληροφορική, αλλά αριστευουν ως απόφοιτοι, γιατί να ζορίζονται στο ΟΠΑ. Όλα καλά με την απόφαση, κι ας δώσουμε κάποια στιγμή στα παιδιά μας κι άλλες επιλογές. Αν τα ίδια θέλουν θα τα καταφέρουν σε οποιαδήποτε σχολή βρεθούν!!!

Πανελλήνιες και πληροφορική
|

Οι πανελλήνιες είναι ένας αξιοκρατικός τρόπος επιλογής των υποψηφίων και όχι παροχής ακαδημαϊκών δεξιοτήτων και γνώσεων. Αυτός είναι ο ρόλος του Πανεπιστημίου. Αλίμονο αν μείνουμε στις γνώσεις των πανελληνίων και δεν μπορούν οι φοιτητές να μάθουν τίποτα παραπάνω από το πανεπιστήμιο.

Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο τα μαθήματα πράγματι θα μπορούσαν να έχουν την πληροφορική. Έχουν μαθήματα θετικών Επιστημών όπως η παλιά πρώτη δέσμη όπου και τότε όπως και τώρα η κατάταξη των υποψηφίων σε αυτά τους τοποθετεί σωστά σε σχολές πληροφορικής μέσα στις οποίες θα διδαχθούν την επιστήμη της πληροφορικής. Αν ορισμένοι χρειάζονται φροντιστήρια, αυτό ίσως αφορά και τον υπερβολικό αριθμό φοιτητών σε κεντρικά Πανεπιστήμια αλλά από την άλλη το ίδιο ισχύει και στην δευτετοβάθμια που δεν υπάρχει πληθώρα μαθητών στην τάξη.

Πιθανόν η προσθήκη της πληροφορικής στο δεύτερο πεδίο κάποια στιγμή θα γίνει όπως έγινε το 2000 στο τέταρτο και πρέπει να γίνει. Αλλά ακόμα και με τη χημεία στο δεύτερο πεδίο, η σωστή κατάταξη των υποψηφίων αποδεικνύεται από όλους τους αριστούχους των ΗΜΜΥ, Μηχανικών πληροφορικής, πληροφορικής και μελλοντικά ΔΕΤ που διαπρέπουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό σήμερα ενώ ήταν υποψήφιοι στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Ας θυμηθούμε οι παλαιότεροι την παλιά πρώτη δέσμη και πως ο θετικός τρόπος σκέψης μας βοήθησε να εγκλιματιστούμε σε επιστήμες της τεχνολογίας και της πληροφορικής και να παράγουμε νέα γνώση σε τεχνολογικά επιστημονικά αντικείμενα.

@ Alan
|

Είναι αστεία όσα περιγράφεις. Δεν έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα οι εισακτέοι από 2ο. Έχω προσωπικό παράδειγμα που δε πέρασε ΗΜΜΥ ΕΜΠ αδυνατούσε οικονομικά για άλλη πόλη, του άρεσε και η πληροφορική και τελικά επέλεξε πληροφορική ΕΚΠΑ. Μια χαρά βγάζει τη σχολή, είχε ασχοληθεί και από μόνος του.

Alan
|

Για άλλη μια φορά θα την πληρώσουν οι νέοι που θα εισαχθούν σ' αυτές τις σχολές από το 2ο πεδίο και θα τα βρουν σκούρα στην Πληροφορική (τουλάχιστον στην ΔΕΤ του ΟΠΑ που έχει ισχυρό πρόγραμμα Πληροφορικής) διότι θα έχουν μηδενικό υπόβαθρο, σε αντίθεση με τους υποψήφιους που θα εισαχθούν από το 4ο πεδίο. Θα καταλάβουν (αλλά θα είναι αργά) ότι τρία χρόνια φροντιστήρια σε Φυσική και Χημεία ήταν πεταμένα λεφτά και τώρα θα αναγκαστούν να πληρώνουν επιπλέον (πανεπιστημιακά) φροντιστήρια για να ανταπεξέλθουν στην Πληροφορική. Οι φοιτητές από ΗΜΜΥ είναι οι καλύτεροι πελάτες των πανεπιστημιακών φροντιστηρίων στην Πληροφορική (είναι κοινό μυστικό), γιατί εισάγονται σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τμήμα Πληροφορικής από το 2ο πεδίο, χωρίς όμως προετοιμασία και πανελλαδική εξέταση στην Πληροφορική. Και μιλάμε για παιδιά που έχουν γράψει κοντά στο 20 στα Μαθηματικά (για όσους αδαείς πιστεύουν ότι η ικανότητα στα Μαθηματικά έχει κάποια σχέση με την ικανότητα στην Πληροφορική). Την πληρώνουν όμως και τα τμήματα γιατί όταν οι φοιτητές αδυνατούν να πληρώσουν φροντιστήρια, μοιραία το επίπεδο σπουδών υποβαθμίζεται. Όπως και να 'χει, με τόσα τμήματα Πληροφορικής (ή που άπτονται λίγο ή πολύ στην Πληροφορική) είναι αδιανόητο να μην εξετάζεται πανελλαδικά το μάθημα της Πληροφορικής στο πεδίο των Θετικών Σπουδών. Θα είναι η πιο σημαντική αναβάθμιση των Θετικών Σπουδών στην Ελλάδα. Η Πληροφορική είναι θεμέλιο για τις Θετικές Επιστήμες σήμερα. Ποιος υπουργός θα τολμήσει;

Απύθμενη αμάθεια
|

Κι αναλύσεις καφενείου. Ως μαθηματικός από ΣΕΜΦΕ και πληροφορικαριος από το ΟΠΑ, να πω ότι η θεωρητική γνώση πληρώνεται μόνο όπου ζητείται. Τα μαθηματικά, οι Φυσικό χημείες κι η Μηχανική (δηλ τα 3 από τα 4 γράμματα του STEM) ποτέ δεν έβγαζαν λεφτά, παρήγαγαν την γνώση για να βγάλουν λεφτά στη συνέχεια μέσω της τεχνολογίας. Όσο για τα τμήματα ΔΕΤ, είναι τόσο αξιόλογα όσο μπορούν να γίνουν. Δυστυχώς τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι θύματα της κάθε "μόδας" που γυαλίζει στον κάθε τυχαίο υπουργό. Για να λάβουν χρηματοδότηση πρέπει να αποδείξουν στον κάθε τυχαίο ότι είναι θελκτικά και να ανοιγοκλεινουν τμήματα λες κι είναι πάγκοι πλανόδιων που στήνονται και ξεστήνονται σε μια μέρα. Το τμήμα ΔΕΤ του ΟΠΑ είναι ένα τμήμα που κέρδισε τη θέση του, λόγω ικανών και προθύμων καθηγητών.

Παραλογισμος
|

Ένας μαθητής θα έχει αποφοιτήσει κάνοντας όλη τη φυσική και τη Χημεία του κόσμου για περάσει ΔΕΤ στο ΟΠΑ;;;; Δύσκολα τα πράγματα!!!?

@ Τι άλλο θ ακούσουμε
|

Αυτό να το πεις στον κ. Δασκαλάκη του ΜΙΤ που από Ηλεκτρολόγων πήγε στα μαθηματικά και διδάσκει ΑΙ. Θα γελάσει. Δε ξέρω τι σχέση έχεις με τις σχολές όμως ναι, οι απόφοιτοι Πολυτεχνείων μπορούν να απασχοληθούν με όλα αυτά που νομίζεις ότι μόνο το 4ο πεδίο προσφέρει. Εκτός αν πιστεύεις ότι οι 10 σχολές της επαρχίας με 8.000 μόρια και εισακτέοι από ΕΠΑΛ με ελάχιστες γνώσεις μαθηματικών μπορούν να αποδώσουν καλύτερα

@ Τι άλλο...
|

Από το 2ο δύσκολα κάποιος θα επιλέξει το ΔΕΤ ΌΠΑ όταν έχει υψηλές βαθμολογίες. Οι σχολές μηχανικών είναι πιο δύσκολες και πάνε παιδιά στοχευμένα. Τώρα η άποψη σου ότι αυξάνεται η συμμετοχή στο 4ο λόγω των οικονομικών και Πληροφορικής είναι αστεία. Το επιλέγουν λόγω ευκολότερων μαθημάτων και επιπλέον παιδιά που δε θα δώσουν πανελλαδικές. Όμως τα υπόλοιπα χαμηλόβαθμα ΔΕΤ θα μαζέψουν κάποια παιδιά των περιοχών γιατί κινδυνεύουν να κλείσουν. Αυτό είναι όλο.

δύο θέματα
|

Δύο θέματα αναδεικνύει η συζήτηση.
1. Αντιστοίχιση τμημάτων και επιστημονικών πεδίων. Η συζήτηση είναι τεράστια και αναδεικνύει τις παθογένειες των πανελλαδικών. Προσωπικά απλά παρακολουθώ τη συζήτηση.
2. Ύπαρξη απομονωμένων τμημάτων που επιβιώνουν χάρη στις παρεμβάσεις τοπικών πολιτικών παραγόντων. Εδώ το θέμα θα έπρεπε να έχει λυθεί ήδη. Μεγάλα πανεπιστήμια, και στα αστικά κέντρα και στην περιφέρεια. Σε ένα campus με ισχυρές ακαδημαϊκές διασυνδέσεις. Τα μικρά τμήματα φαντάσματα δεν έχουν νόημα ύπαρξης, είτε έχουν 50 εισαχθεντες το χρόνο, είτε 100. Δείτε ρυθμούς αποφοίτησης . Είναι κάτω του 20%. Συζητάμε για τη συντήρηση τεράστιων εγκαταστάσεων, μελών δεπ, διοικητικών που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα πιο ισχυρό ακαδημαϊκό περιβάλλον. Και όλα αυτά για 20-30 αποφοίτους το χρόνο. Ας μας δώσει το δετ του μεσογειακού στοιχεία για τον αριθμό αποφοίτων που έχουν μπει με πανελλήνιες, από τότε που έγινε το πανεπιστήμιο και μετά.
Ας επικράτηση η λογικη

Τι άλλο θ' ακούσουμε
|

Στο τέλος-τέλος όλοι θέλουν Πληροφορική. Όσοι δεν ήξεραν από την αρχή, βέβαια. Γιατί, στις μέρες μας, τα νέα παιδιά ξέρουν και γι' αυτό διαλέγουν εξαρχής Πληροφορική. Γι' αυτό και το 4ο πεδίο αυξάνει σταθερά σε πλήθος υποψηφίων, ενώ το 2ο συρρικνώνεται.Αν είναι δυνατόν να πάει κάποιος να σπουδάσει Φυσική με σκοπό να ασχοληθεί στο τέλος με την Πληροφορική. Κατανοώ ότι υπάρχει μεγάλη ανεργία στους φυσικούς και στους μαθηματικούς, αλλά η Πληροφορική δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Στο βαθμό που και τα Οικονομικά είναι πολύ ισχυρό χαρτί στην αγορά εργασίας το επιστημονικό πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής είναι το πιο θελκτικό για τους μαθητές σήμερα. Η προσθήκη των τμημάτων ΔΕΤ στο 2ο πεδίο, δεν θα βοηθήσει. Ποιος θα επιλέξει συνειδητά να σπουδάσει ένα αντικείμενο που αφορά βασικά τα Οικονομικά και την Πληροφορική, μη-προετοιμαζόμενος σε αυτά τα αντικείμενα, αλλά στα άσχετα της Φυσικής και της Χημείας;

@ Java vs Javascript
|

Το Μηχανικών Υπολογιστών ναι, δε θέλει Χημεία αλλά Φυσική αλλιώς δε βγαίνει. Η πληροφορική αντίθετα θέλει μαθηματικά που υπάρχουν στο 2ο. Γι αυτό αφορά και το 2ο η πληροφορική. Από μαθηματικό και μηχανικών Η/Υ υπάρχει επίσης η επιλογή ως κατεύθυνση.Το ΔΕΤ δε καταλαβαίνω γιατί έχει τέτοιο ντόρο. Τι ακριβώς βγαίνεις; Τα κατεξοχήν τμήματα με σοβαρά επαγγελματικά δικαιώματα του 4ου είναι τα Οικονομικά, Λογιστικής.

Java vs Javascript
|

Ή Σάμος vs Σαμοθράκη. Τραγική αυτή εκβίαση συνάφειας μέσω ονομαστικής συνάφειας όταν μιλάμε για επιστήμες (λέω για τη λέξη "τεχνολογία"). "Τεχνολογία" στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει Πληροφορική και κανένα μάθημα του 2ου πεδίου δεν είναι Πληροφορική. Με τέτοιες λογικές υποβαθμίζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά ποιος νοιάζεται, τώρα είναι αργά, τέλειωσε το παραμύθι. Βέβαια, η διαδικασία έχει ξεκινήσει χρόνια τώρα με την εισαγωγή από το 2ο πεδίο σε Τμήματα Πληροφορικής υποψηφίων άσχετων στο αντικείμενο, χωρίς πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Πληροφορικής. Και όχι μόνο αυτό, αλλά σε κατεξοχήν τμήματα Πληροφορικής όπως τα Μηχανικών Υπολογιστών δεν επιτρέπεται η εισαγωγή σε όσους εξετάζονται πανελλαδικά στην Πληροφορική, αλλά... σε όσους εξετάζονται στην Χημεία! Τώρα με τα ιδιωτικά θα βάλει κανείς τους μυαλό άραγε; Στην Κύπρο, η Πληροφορική εξετάζεται για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια τόσο στις Θετικές Σπουδές όσο και στις Σπουδές Υγείας.

@ Προσοχή παραπληροφόρηση
|

Πολύ σοβαρά και αποκλειστικά έχεις πάρει το θέμα. Ναι φυσικά και ένας Φυσικός ή μαθηματικός μπορεί να αποφασίσει να ασχοληθεί με την Πληροφορική. Ποιό είναι το πρόβλημα; Ισα ίσα έχει πολύ δυνατές βάσεις. Δηλαδή ο 17χρονος μόνο μπορεί, επειδή πήγε 4ο πεδίο και κανένας άλλος; Επίσης, μια εταιρεία θα πάρει τον καλύτερο και αυτός μπορεί να είναι και ένας μαθηματικός που ασχολήθηκε με την πληροφορική. Όσο για τα τμήματα ΔΕΤ, δεν είναι ισχυρότερα από τα τμήματα θετικών και φυσικών επιστημών και τεχνολογίας. Μια ενισχυμένη διοίκηση επιχειρησεων είναι.

Υπάρχει Τεκμηρίωση
|

Για οσούς νομίζουν πως η απόφαση ήταν πολιτική, δείτε πρώτα την τεκμηρίωση και τα ακαδημαϊκά επιχειρήματα του αιτήματος, υπάρχουν και στη σελίδα του Τμήματος ΔΕΤ του ΕΛΜΕΠΑ.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε πρωτίστως στην τεκμηρίωση που έλαβε από το Τμήμα και μετά στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχει αφού το ΔΕΤ ΕΛΜΕΠΑ είναι το μοναδικο ολοκληρωμένο ακαδημαϊκό Τμήμα του νομού Λασιθίου. Αυτό όμως δεν αναιρεί την ακαδημαϊκή τεκμηρίωση. Το 2ο πεδίο ονομάζεται θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, και είναι ολοφάνερο πως υπάρχει σύνδεση μεταξύ τους. Το δεύτερο πεδίο περιλαμβάνει και Τεχνολογία.

Θερμά συγχαρητήρια πάντως στον Υπουργό που έκανε πράξη ένα δίκαιο και αιτιολογημένο αίτημα που μόνο θετικές συνέπειες έχει.
Για παράδειγμα θα βοηθήσει το 2ο πεδίο να προσελκύσει νέους υποψηφίους αφού θα έχουν κι άλλες επιλογές, ενώ θα αυξηθούν οι απόφοιτοι σε νέες τεχνολογίες που έχουν μεγάλη ανάγκη σήμερα οι επιχειρήσεις. Για το αν έχουν δυνατότητα οι υποψήφιοι αυτοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα ΔΕΤ, έχοντας δώσει αντικειμενικά δυσκολότερα μαθήματα από το 4ο που συνδέονται με την τεχνολογία νομίζω είναι προφανές. Εξάλλου το ίδιο ισχύει για όλα τα Τμήματα Πληροφορικής.

@ Κατάργηση..
|

Νομίζεις ότι Οικονομολόγος βγαίνεις αποκλειστικά από το 4ο πεδίο. Ακόμα και από το 1ο βγαίνεις. Υπάρχουν 3, 4 σχολές που σου δίνουν δικαίωμα να γραφτείς στο Οικονομικό επιμελητήριο και ας μην έδωσαν ποτέ μαθηματικά.

Εξεταστής
|

Διοίκηση και τεχνολογία.
Μπορούν να μας πουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ;
Πάντως σε θέσεις διοικητικές του δημοσίου.....μπορούν να προσλαμβάνονται γυμναστές, φιλόλογοι, νηπιαγωγοί, θεολόγοι κ.άλλες ειδικότητες.
Που διάολο θα δουλέψουν οι απόφοιτοι διοικητικών και οικονομικών σχολών;

Προσοχή Παραπληροφόρηση
|

Υπάρχει κάποιος λογικός άνθρωπος που θα επιλέξει να κάνει καριέρα στην Πληροφορική μέσω Φυσικής ή Χημείας; Μόνο αυτός που κατάλαβε (κάπως αργά) το λάθος του. Ποια εταιρεία Πληροφορικής θα επιλέξει κάποιον φυσικό με μεταπτυχιακό στην Πληροφορική και όχι κάποιον πληροφορικό με μεταπτυχιακό στην Πληροφροική ή και χωρίς μεταπτυχιακό (αν υπάρχει πιθανότητα για κάτι τέτοιο, ο μόνος λόγος είναι για να δώσουν χαμηλότερο μισθό, υποβαθμίζοντας όμως έτσι και τις λαμβανόμενες υπηρεσίες); Ας μην παίρνουμε στο λαιμό μας τα παιδιά του κόσμου. Όποιος θέλει Πληροφορική πάει στο 4ο πεδίο, εξετάζεται πανελλαδικά στο αντικείμενο των σπουδών του και ξεκινάει την καριέρα του από το Λύκειο. Όποιος μπαίνει σε τμήμα Πληροφορικής χωρίς υπόβαθρο στην Πληροφορική κάνει τη ζωή του δύσκολη, πληρώνει ένα κάρο λεφτά στα πανεπιστημιακά φροντιστήρια, και αν δεν το κάνει συντελεί στην υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών του τμήματος. Κάποια στιγμή τα τμήματα πρέπει να σπάσουν τη σιωπή τους ξανά: το 2015 (βλ. σχετικό δημοσίευμα του esos), το 50% των τμημάτων του 2ου επιστημονικού πεδίου (Θετικών Σπουδών) είχαν εκφράσει την επιθυμία τους να εξετάζεται πανελλαδικά σ' αυτό το πεδίο το μάθημα της Πληροφορικής!

@ βιοπληροφορική
|

Χωρίς φυσική των Μηχανικών υπολογιστών δε βγαίνει.

Κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου
|

Η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών δεν θα αντιδράσει; Η ΠΕΚΑΠ;

Βιοπληροφορική
|

Ίσως αυτή η ακραία παράλογη απόφαση και οι αντιδράσεις που θα προκαλέσει να σταθεί αφορμή για έναν εξορθολογισμό της κατανομής των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία, καθώς και των εξεταζόμενων μαθημάτων. Το μάθημα της Πληροφορικής οφείλει να εξετάζεται πανελλαδικά στο 2ο πεδίο και στο 3ο επιστημονικό πεδίο (όπως γίνεται στην Κύπρο). Όλα τα Τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών πρέπει να είναι προσβάσιμα από το 4ο Πεδίο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ