Πρότυπα Σχολεία: Αστοχίες του υπ. Παιδείας σε θέματα των εξετάσεων -Λάθη ενώ ζήτησαν από τους μαθητές να γνωρίζουν τι σημαίνει η λέξη "επηρμένος"

Στην Ερώτηση 9 και και αφού έκανε την "πατάτα" της χρονιάς , ολοκλήρωσε το έργο της με την απάντηση, σύμφωνα με την οποία η λέξη "αγωνία" δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με την λέξη "εισαχθεί"

19/05/2024

Ενημερώθηκε: 19/05/2024, 22:06

Άκουσε το άρθρο

Το έκανε πάλι το θαύμα η αρμόδια Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας στις εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών του Δημοτικού Σχολείου για της εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια.

Στην  Ερώτηση 9 και και αφού έκανε την "πατάτα" της χρονιάς , ολοκλήρωσε το έργο της με την απάντηση, σύμφωνα με την οποία η λέξη "αγωνία" δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με την λέξη "εισαχθεί".

Συγκεκριμένα  δόθηκε ερώτηση στους μαθητές :

Ποια από τις παρακάτω λέξεις δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί»;
Α. Αγωγή Β. Εισακτέος Γ. Αγωνία Δ. Αγέλη

Και δεν είναι ότι η  διατύπωση του ερωτήματος είναι λάθος  αφού και οι τέσσερις λέξεις ανήκουν στην ίδια οικογένεια, το υπουργείο Παιδείας ολοκλήρωσε το έργο του  δίνοντας στη συνέχεια (αφού ολοκληρώθηκαν οι εξετάσεις) την απάντηση ότι  είναι ότι η λέξη "Αγωνία"   δεν ανήκει  στην ίδια οικογένεια με τη λέξη «εισαχθεί».

Όλες οι λέξεις ετυμολογικά προκύπτουν από το ρήμα "άγω". 
Αγωνία>αγών>άγω

Ζήτησαν από τους 11χρονους και 12χρονους μαθητές να γνωρίζουν  τι σημαίνει η λέξη "επηρμένος" 

Είναι απαράδεκτο  το γεγονός ότι ζητήθηκε  από τους 11χρονους και 12χρονους μαθητές να γνωρίζουν   λέξεις όπως ο "επηρμένος" και "ευόδωση".

Επίσης  πρωτοφανή λάθη στο μάθημα της Γλώσσας

Ερώτηση 4:

Καθιέρωσε --> Γ ενικό οριστικής Αορίστου. Ζητείται αντώνυμη λέξη. 
Συνεπώς η σωστή απάντηση θα έπρεπε να αναγράφει "κατήργησε"
Το "κατάργησε" αποτελεί β ενικό συνοπτικής προστακτικής (Προστακτικής Αορίστου). 
Καμία από τις πιθανές απαντήσεις δεν ήταν η σωστή.

Ερώτηση 15

Στη συγκεκριμένη ερώτηση κατανόησης η απάντηση Α δεν είναι εξίσου σωστή. Στην πρώτη παράγραφο του κειμένου δεν αναφέρεται πως ήταν μουσικοί όλοι όσοι χαιρετούσαν τον Διονύσιο Σολωμό πάρα νέοι χωρίς να δηλώνεται η επαγγελματική τους ταυτότητα.

Ερώτηση 23

Σε καμία από τις τέσσερις δυνατές επιλογές δεν υπήρχε η σωστή απάντηση ως προς το συλλαβισμό της λέξης. 
Σύμφωνα με το Βιβλίο Γραμματικής Χατζησαββίδη, (Γραμματική Α Β Γ Γυμνασίου), σελ. 26 - Συλλαβισμός Παρατηρήσεις Γ και Στ. 
"Τρία ή περισσότερα σύμφωνα ανάμεσα σε δύο φωνήεντα συλλαβίζονται με το ακόλουθο φωνήεν μόνο όταν αρχίζει ελληνική λέξη με τουλάχιστον τα δύο πρώτα από αυτά." Συνεπώς, σε αυτή την περίπτωση εστιάζουμε στο "κτ" (κτίριο). 
Άρα, έ - κτρο - χί - α - ζε.

  • Πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα που διαγωνίστηκαν οι μαθητές
  • Πατήστε εδώ για να δείτε τις απαντήσεις που έδωσε το υπουργείο Παιδείας

Κατά τα άλλα τα θέματα εκτιμάται ότι είχαν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας με πέρσι, ήταν  απαιτητικά, κυρίως στα θέματα της γλώσσας

Σχόλια (171)

Θέματα στη γλώσσα
|

Είναι απλό, υπάρχουν σχεδόν 7 θέματα στη γλώσσα που ή είχαν πολλές σωστές απαντήσεις ή καμία ή γενικότερα ήταν ακατάλληλες. Η επιτροπή μόλις κατάλαβε ότι τα έκανε σαλάτα (το κατάλαβε λόγω της ερώτησης 9), έπαιξε α- μπε- μπα-μπλομ για να βγάλει στην τύχη ή σκοπίμως μερικές ακόμα εκτός. Όποιος τις εχει λάθος θα πάρει μπόνους 6 μονάδες. Είμαστε η χώρα που όλα γίνονται στην τύχη. Πάμε και όπου βγει. Απορώ που αυτοί οι άνθρωποι είναι ακόμα στις θέσεις τους. Έκαναν μεγάλο κακό στο θεσμό και στα παιδιά. Ντροπή σας κύριοι και κυρίες.

Μαρία
|

Είναι σημαντικό οι εξετάσεις για την είσοδο στα πρότυπα γυμνάσια να είναι δίκαιες και αντιπροσωπευτικές της ύλης που έχουν διδαχθεί οι μαθητές στο Δημοτικό. Αν ζητούνται γνώσεις που τα παιδιά δεν έχουν διδαχθεί ή αν ζητείται λεξιλόγιο όπως "επηρμένος" και "ευόδωση", τότε δημιουργείται αδικία εις βάρος των μαθητών.

Η χρήση προχωρημένου λεξιλογίου, που δεν περιλαμβάνεται στην επίσημη διδακτέα ύλη, μπορεί να προκαλέσει άγχος και απογοήτευση στους μαθητές, καθώς δεν αντανακλά τις πραγματικές τους γνώσεις και τις δυνατότητές τους. Επιπλέον, δημιουργεί ανισότητες, δεδομένου ότι κάποιοι μαθητές μπορεί να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον πόρους ή φροντιστήρια, ενώ άλλοι όχι.

Είναι θεμελιώδες οι εξετάσεις να εστιάζουν σε θέματα και δεξιότητες που έχουν διδαχθεί οι μαθητές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται ότι όλοι οι μαθητές έχουν ίσες ευκαιρίες να επιδείξουν τις ικανότητές τους και να πετύχουν στις εξετάσεις, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο ή άλλες εξωγενείς παραμέτρους.

Συνοψίζοντας, είναι σωστό και δίκαιο να απαιτείται από τους μαθητές να γνωρίζουν και να εξετάζονται σε ύλη που έχουν διδαχθεί στο σχολείο. Οτιδήποτε πέρα από αυτό υπονομεύει την αξιοπιστία και τη δικαιοσύνη των εξετάσεων και επιβαρύνει και αδικεί τους μαθητές.

Απάντηση για το "ιδανικό"
|

Συμφωνώ μαζί σας. Το περιβάλλον ή είναι ιδανικό ή δεν είναι. Και σε αυτή την ερώτηση υπήρχαν δύο απαντήσεις.

Μαρια
|

Σωστο... και οπως εχει αναφερθει και σε προηγουμενα σχόλια ... με το ιδιο σκεπτικο μπορουμε να πουμε πως... " η επιστροφη φανταζε πιο αδυνατη απο ποτε"... Είναι άλλη μία ερωτηση που κι εγω θεωρω πως δεν ειναι ξεκαθαρη. Δεν υπαρχει πιο ιδανικο!

Ζ. Παπαδάκη
|

Αναφέρομαι στην ερώτηση 19...

Ζ. Παπαδάκη
|

Ας απαντήσει φιλόλογος - γλωσσολόγος - φιλόσοφος :
Έχει το επίθετο "ιδανικός - ή - ό " βαθμούς " ιδανικοτητας " (!!!) ;
( Στο κείμενο που δόθηκε διαβάζουμε για " ιδανικό περιβάλλον " )
ΟΧΙ !!!
Αν όχι , τότε στην ερώτηση 11
( Ποιο από τα 4 παρακάτω επίθετα ... δεν έχει παραθετικα ) είναι σωστό και το Α ( ιδανικό ) και το Δ (αδύνατη ) .
Η Επιτροπή δίνει σωστό ΜΟΝΟ το Δ . Μας λέει , δηλαδή , ότι το " ιδανικό περιβάλλον " μπορεί να γίνει ...πιο ιδανικό ....(!!!)
Επομένως , μπορώ κι εγώ να γράψω , για παράδειγμα , ότι " αν και ζω σε μια ιδανική χώρα , επιθυμώ μια περισσότερο ιδανική " ... (!!!)
Τραγελαφος της ... αριστείας !!!!

Ζ. Παπαδάκη , φιλόλογος

Ερωτημα 49
|

Σας ευχαριστώ για την απαντηση. Ήταν τοτε ενα προβληματικο θεμα.... Κακως δεν το ακυρωνουν κι αυτο!

@Ερώτημα 49
|

Ναι κάνετε λάθος. Στα μαθηματικά δεν υπάρχει ερμηνεία του καθενός. Κάθε λέξη μεταφράζεται με συγκεκριμένο τρόπο. Όταν λές ότι το Α ειναι περισσότερο ή μεγαλύτερο ΚΑΤΑ Χ% από το Β, αυτό ΜΟΝΟ με έναν τρόπο απεικονιζεται μαθηματικώς. Α=1.15ΧΒ ή Α=115/100χΒ. Ο τρόπος που το λέτε ειναι λάθος. Όταν το Α ειναι 25% και το Β ειναι 10% τότε λέμε ότι το Α ειναι 150% μεγαλύτερο του Β ή αν θέλετε το Α ειναι κατά 15 ποσοστιαιες μονάδες μεγαλύτερο από το Β. Λειπει δλδ το "ποσοστιαίες μονάδες" ως έκφραση. Γεγονός που αλλάζει όλα τα δεδομένα. Φυσικά με reverse engineering μπορείς να πιάσεις το λάθος αλλά αυτό δεν αλλάζει κάτι. Εκφραστικά η εκφώνηση ειναι λάθος, επομενως τα δεδομένα ειναι λάθος.

Ερώτημα 49
|

Είμαι δασκάλα και μητέρα μαθητριας που έδωσε για το πρότυπο και το ερώτημα 49 ήταν ένα από τα λάθη που έκανε.
Όταν είδα τα θέματα, έκατσα να λύσω τα μαθηματικά. Στο ερώτημα 49 έκατσα πολλή ώρα μια και δε μου έβγαινε με τίποτα σωστό. Όμως μετά από πολλές αναγνώσεις, συνειδητοποίησα πως λέει οτι στο διάγραμμα φαίνονται ποσοστά παιδιών, όχι παιδιά. Δηλαδή το 10, είναι 10% των παιδιών, όχι παιδιά. Δηλαδή όντως πορτοκάλι πήρε το 25% και βύσσινο το 10% (15% περισσότερα παιδιά)
Άρα θεωρώ πως είναι σωστή η άσκηση. Κάνω λάθος;

@μπαρμπα-Μήτσος
|

Δλδ αν σου πει κάποιος πως το Τεσλα Α εχει 50.000 και το Β έχει 15% περισσοτερα ευρώ από το Α, εσύ τι θα κάνεις; Θα πιάσεις όλη τη γκάμα της Τέσλα , θα αθροίσεις όλα τα μοντέλα για να βρεις το 15% του όλου ή θα κανεις 1,15χ 50.000?
Για να μη τρελαθούμε δλδ.

Inheritor
|

@Γεωργια @ Inherior

Αυτό ακριβώς είναι το λάθος σου. Το πιάνεις αντίστροφα ώστε να δώσεις δική σου εντελώς διαφορετική ερμηνεία για το 15% από αυτή που δίνουν τα δεδομένα της εκφώνησης.

Κάθε άσκηση λύνεται με το σκεπτικό, δεδομένα-ζητούμενα. Ξεκινάς από τα δεδομένα και υπολογίζεις αυτό που σου ζητάει η άσκηση.
Αν τώρα η άσκηση είναι πολλαπλής επιλογής, ελέγχεις αν αυτό που βρήκες είναι ανάμεσα στις προτεινόμενες απαντήσεις για να βεβαιωθείς ότι τα έκανες όλα σωστά.
Τα παραπάνω ισχύουν μόνο όταν η άσκηση είναι σωστά δομημένη.
Άσκηση στην οποία ενώ ακολουθείς την πορεία δεδομένα-ζητούμενα, δεν προκύπτει απάντηση είναι άσκηση στην οποία έχει γίνει λάθος.
Το ίδιο συμβαίνει και σε άσκηση με το σύστημα πολλαπλής επιλογής.
Αν σε μία άσκηση που είναι πολλαπλής επιλογής, έχεις ακολουθήσει την πορεία δεδομένα-ζητούμενα και χωρίς να έχεις κάνει κανένα λάθος ούτε στο σκεπτικό ούτε και στους υπολογισμούς σου, καταλήγεις σε ένα αποτέλεσμα που όμως δεν βρίσκεται σε καμία από τις πιθανές απαντήσεις από Α έως Δ, σημαίνει ότι η ίδια η άσκηση είναι λάθος.

Αν δεν μπορείτε να το καταλάβετε δεν σας αδικώ. Είναι λεπτή έννοια στα μαθηματικά αυτή και εδώ που τα λέμε ούτε οι θεματοθέτες που είναι και η δουλειά τους, το κατάλαβαν άλλωστε.

Inheritor
|

@ ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ

Κρατάμε την όλη ουσία:
"Βέβαια, όλα αυτά δεν πρέπει να γίνονται, είναι παράλογα."
Από αυτά τα παράλογα όμως αρχίζουν προβλήματα σαν το τωρινό.
Από πού κι ως πού να λέμε στα παιδιά ότι ο συγγραφέας ήθελε να πει άλλο πράγμα;
Από πού κι ως πού να δασκαλεύουμε τα παιδιά ότι υπάρχουν τάχα μου ερωτήσεις παγίδα;
Δεν το καταλαβαίνουμε ότι έτσι, με αυτό τον τρόπο, τα κακογραμμένα βιβλία θα παραμένουν κακογραμμένα; Τα λάθη στη διατύπωση θα παραμείνουν αδιόρθωτα και θέμα χρόνου είναι μετά να πέσει και το ερώτημα με τη λανθασμένη διατύπωση σε διαγωνισμό.
Και επειδή "προπόνησαν" κάποιοι τους μαθητές τους να βρίσκουν "παγίδες" ούτε γάτα ούτε ζημιά;
Έτσι ξεπλένουμε όσους έχουν κάνει τα λάθη και δεν απολογείται κανένας τους.
Οι παγίδες εκεί είναι όμως. Παραμένουν, να τις ξεπλύνετε και του χρόνου στην επόμενη φουρνιά μαθητών. Και του παραχρόνου, και ούτω καθεξής!
Κατάντια είναι αυτό το πράγμα!

μπαρμπα-Μήτσος
|

Εργασία για το σπίτι Να σχολιαστούν οι παρακάτω σημερινές λύσεις: Όλα τα παιδιά ενός Δημοτικού Σχολείου είναι 100 κι όλα πήραν από ένα χυμό. Πορτοκάλι πήραν 15% περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν ροδάκινο. Αν αυτά που πήραν ροδάκινο είναι 20, βρείτε πόσα παιδιά πήραν χυμό πορτοκαλιού.

1η λύση ( 22 μαθητές του ΣΤ1 )
20 παιδιά x 15/100 = 300/100 παιδιά = 3 παιδιά
20 παιδιά + 3 παιδιά = 23 παιδιά
Χυμό πορτοκαλιού ήπιαν 23 παιδιά.

2η λύση ( Χαρίδημος )
100 x 15/100 = 1500/100 = 15 παιδιά
20 + 15 = 35 παιδιά
Χυμό πορτοκαλιού ήπιαν 35 παιδιά.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

@ Inheritor
Δεν έχει νόημα να επιμένεις. Το θέμα που έχει δημιουργηθεί δεν είναι μόνο μαθηματικό, το βλέπεις κι εσύ, το βλέπουν πολλοί. Δεν θέλω να μείνω σ΄αυτό. Ως διδακτικό πρόβλημα έχει τεθεί και στα συνέδρια της Μαθηματικής Εταιρείας κατά καιρούς. Προσωπικά, η πιο παλιά συζήτηση που θυμάμαι ήταν στο συνέδριο που έγινε το 1999 στη Λάρισα, μετά από μία σχετική εισήγηση. Εδώ υπάρχει μία γλωσσικά λανθασμένη διατύπωση μίας πληροφορίας που ενώ είναι μονοσήμαντη, στην ΣΤ τάξη λέμε στα παιδιά ότι μερικές φορές ο συγγραφέας του προβλήματος εννοεί - κακώς βεβαίως - ότι...
Γι΄ αυτό προσέξτε: Όταν μία πληροφορία/ένα δεδομένο του προβλήματος δεν ταιριάζει με τα άλλα δεδομένα και εξαιτίας της δεν μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα, τότε να το λέτε, να ζητάτε εξηγήσεις! Όταν είναι διαγωνισμός και δεν επιτρέπεται/ δεν προλαβαίνετε να ρωτήσετε - πχ όσοι θέλετε να δώσετε εξετάσεις για τα Πρότυπα - τότε, για να κερδίσετε μία μονάδα, δεχτείτε μία άλλη ερμηνεία της πληροφορίας που οδηγεί σε μία λύση που προτείνεται και εξηγήστε γραπτώς τη σκέψη σας. Αν αυτό δεν επιτρέπεται, αφήστε το πρόβλημα για λίγο, πηγαίνετε στα επόμενα για να μην χάνετε χρόνο και ξαναδείτε το στο τέλος. Αν και στη δεύτερη προσπάθεια δεν αλλάζει κάτι στις αρχικές σκέψεις σας, τολμήστε και δεχτείτε την άλλη ερμηνεία που οδηγεί σε μια λύση που προτείνεται ως επιλογή. Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα άλλο!
Βέβαια, όλα αυτά δεν πρέπει να γίνονται, είναι παράλογα. Το παράλογο όμως, το απαράδεκτο, έχει ιστορία στην ελληνική εκπάιδευση. Στα μαθηματικά ξεκινάει με το ΄΄κρατούμενο΄΄ όπου κανένα παιδί δεν ξέρει τι είναι, φτάνει στις μεγάλες τάξεις όπου ακούς τα παιδιά να λένε΄΄Αντί για διαίρεση θα κάνω πολλαπλασιασμό΄΄. Κι όταν ρωτάς ΄΄γιατί;΄΄ κανείς δεν μπορεί να σου δώσει μία λογική εξήγηση.
Και συνεχίζεται και ολοκληρώνεται στις εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια όπου και εκεί έχουμε κακές διατυπώσεις κατά καιρούς. Έτσι δεν είναι;
Για όλα αυτά βεβαίως δεν φταίνε τα παιδιά.

@Γεωργια @ Inherior
|

Να το πιάσουμε αντιστροφα και εκει όλα ειναι ξεκάθαρα. Γιατι εγώ έμαθα στο παιδί όταν επιλέγει μια απάντηση να κάνει αντιστροφη επιβεβαιωση. Όσοι πίνουν πορτοκάλι ειναι όντως 15% περισσοτεροι από όσους πίνουν ροδάνικο?? Λέω 15% περισσότεροι, ΟΧΙ 15 περισσότεροι. Είναι;
Εδώ ειναι το ζουμί.

Γεωργία!!
|

@Inheritor!
Τίποτα δεν είναι στη τύχη !!Μια χαρά λύνεται το πρόβλημα. Αν όσοι πίνουν πορτοκάλι είναι 15 περισσότεροι από όσοι πίνουν ροδάκινο, (δηλ. 40 πίνουν πορτοκάλι(διόρθωση) και 25 ροδάκινο)τότε δεν υπάρχει καμία άλλη επιλογή για τους υπόλοιπους τρεις. 20 πίνουν μήλο,10 πίνουν βύσσινο και 5 πίνουν αχλάδι.
Η ερώτηση είχε παγίδα γιατί δεν έπρεπε να βρεις το ποσοστό στα ποσά που ήδη υπήρχαν γιατί απλά τα ίδια από μόνα τους ήταν ποσοστά!!

Inheritor
|

@Γεωργία!!

Έχω πραγματικά κουραστεί να τα λέω και να τα ξαναλέω.
Αλλά το καταλαβαίνω απάντησε το παιδί σας Β στη 49 και λέτε, "κάτσε μην δώσουν +2 μονάδες σε όλους και για τη 49 και μείνουμε εκτός"
Το λέω για τελευταία φορά ΔΕΝ υπάρχουν στα μαθηματικά ασκήσεις που τα δεδομένα να είναι επίτηδες λάθος για να παγιδέψουν τα παιδιά. Λαϊκιστί στα μαθηματικά ΔΕΝ υπάρχουν ερωτήσεις παγίδα!
Στα μαθηματικά υπάρχουν τα δεδομένα-υποθέσεις της εκφώνησης που ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τα θεωρούμε σωστά και με βάση αυτά επιλύουμε την κάθε άσκηση, δηλαδή βρίσκουμε τα ζητούμενα!
Άσκηση μαθηματικών που έχει λάθος στα δεδομένα δεν είναι παραπλανητική, ούτε και άσκηση μαθηματικών! Παπατζηλίκι είναι!
Έχει λάθος στα δεδομένα η άσκηση 49, τίποτα παραπλανητικό δεν έχει, απλά επειδή αλλάζοντας τα δεδομένα προκύπτει η απάντηση 10% που αντιστοιχεί στη Β, νομίζετε ότι τη λύσατε σωστά! Δεν τη λύσατε σωστά όμως, γιατί πήρατε υπόψιν σας τις 4 πιθανές απαντήσεις ως δεδομένα στην άσκηση με αποτέλεσμα να αλλάξετε την εκφώνηση ώστε να "κάτσουν" τα νούμερα και το Β κάτι που στα μαθηματικά απαγορεύεται. Ποτέ δεν θεωρούμε τα ζητούμενα ως δεδομένα για να τα αποδείξουμε. Ούτε θεωρούμε τις πιθανές σωστές απαντήσεις ως δεδομένες για να λύσουμε την άσκηση.
Εδώ το διαγώνισμα είχε κι άλλο ερώτημα χωρίς σωστή απάντηση.
Τέλος δεν είναι 15 παιδιά παραπάνω! Είναι 15%. Ήπιαν χυμό πορτοκάλι 15% περισσότερα παιδιά από αυτά που ήπιαν ροδάκινο. Σαν να λέμε η η μπούζα είναι 15% πιο ακριβή από το παντελόνι.

Γεωργία!!
|

@Inheritor!
Τίποτα δεν είναι στη τύχη !!Μια χαρά λύνεται το πρόβλημα. Αν όσοι πίνουν πορτοκάλι είναι 15 περισσότεροι από όσοι πίνουν ροδάκινο, (δηλ. 40 πίνουν μήλο και 25 ροδάκινο)τότε δεν υπάρχει καμία άλλη επιλογή για τους υπόλοιπους τρεις. 20 πίνουν μήλο,10 πίνουν βύσσινο και 5 πίνουν αχλάδι.
Η ερώτηση είχε παγίδα γιατί δεν έπρεπε να βρεις το ποσοστό στα ποσά που ήδη υπήρχαν γιατί απλά τα ίδια από μόνα τους ήταν ποσοστά!!

Γεωργία!!
|

Μια χαρά λύνεται το πρόβλημα. Αν όσοι πίνουν πορτοκάλι είναι 15 περισσότεροι από όσοι πίνουν ροδάκινο, (δηλ. 40 πίνουν μήλο και 25 ροδάκινο)τότε δεν υπάρχει καμία άλλη επιλογή για τους υπόλοιπους τρεις. 20 πίνουν μήλο,10 πίνουν βύσσινο και 5 πίνουν αχλάδι.
Η ερώτηση είχε παγίδα γιατί δεν έπρεπε να υπολογίσεις κάποιο ποσοστό στα ποσά που ήδη υπήρχαν γιατί απλά τα ίδια από μόνα τους ήταν ποσοστά!!

Inheritor
|

@Γεωργία!!

Καλημέρα! Το πρόβλημα με το 49 δεν λύνεται τόσο απλοϊκά όσο περιγράφεις!
Τα σχόλια τα διαβάζουν και γονείς και μαθητές που αρκετοί τουλάχιστον "καίγονται".
Να το καταλάβω ότι η επιτροπή δεν σκέφτηκε τα παιδιά και τις οικογένειές τους, σκεφτείτε τους οι υπόλοιποι!
Επομένως καλό είναι όσοι δεν το γνωρίζετε το αντικείμενο να μην πετάτε πράγματα στην τύχη. Λες και δεν μας έφτανε η επιτροπή με τις γκάφες της!

Γεωργία!!
|

Από περιέργεια διάβασα την ερώτηση 49. Υπάρχει λάθος διατύπωση. Δεν έπρεπε να γράψουν "Πορτοκάλι πήραν 15% περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν
ροδάκινο" αλλά "Πορτοκάλι πήραν 15 περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν
ροδάκινο". Μόνο έτσι λύνεται το πρόβλημα!!!!

Γεωργία!!
|

Καλημέρα σας!! Μόλις διάβασα την άσκηση 49 απλώς από περιέργεια μιας και τα σχόλιά σας ήταν αρκετά. Διαπίστωσα το εξής . Υπάρχει λάθος διατύπωση στην εκφώνηση. Το σωστό είναι" Πορτοκάλι πήραν 15 περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν
ροδάκινο" και όχι" Πορτοκάλι πήραν 15% περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν
ροδάκινο" . Δεν έπρεπε να προσθέσουν το %. Μόνο έτσι λύνεται η άσκηση!!!

Γεωργία!!
|

Καλημέρα σας!! Μόλις διάβασα την άσκηση 49 απλώς από περιέργεια μιας και τα σχόλιά σας ήταν αρκετά. Διαπίστωσα το εξής . Υπάρχει λάθος διατύπωση στην εκφώνηση. Το σωστό είναι" Πορτοκάλι πήραν 15 περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν
ροδάκινο" και όχι" Πορτοκάλι πήραν 15% περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν
ροδάκινο" . Δεν έπρεπε να προσθέσουν το %. Μόνο έτσι λύνεται η άσκηση!!!

@ΚΓ
|

Συμφωνούμε απόλυτα.
Δεν μιλάμε για αριστεία αλλά για σωστή λειτουργία της τάξης. Έτσι όπως είναι τα πράγματα ο αδύνατος αισθάνεται ότι δεν τα καταφέρνει κι ο πιο δυνατός (στα μαθήματα) ματαιώνεται, βαριέται και χάνει το ενδιαφέρον για το σχολείο και τη μάθηση...

Inheritor
|

@ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ

Για αυτό το λόγο έγραψα ό, τι έγραψα προηγουμένως για το ερώτημα 49.
Θα τα ξαναγράψω για να μπουν αυτά τα πράγματα σε μία σειρά και να μην μπερδεύεται ο κόσμος που μας διαβάζει! Μένουμε στα γεγονότα. Στα αληθή και τα ψευδή. Τα σωστά και τα λάθος. Τα δεδομένα και τα ζητούμενα.
Δεν υπάρχει ολίγον έγκυος. Υπάρχει το ως εδώ και μη παρέκει!
Ως μαθηματικός έγραψα τα προηγούμενα σχόλια και ως μαθηματικός γράφω και αυτό.

Το να λύσεις σωστά μία άσκηση στα μαθηματικά, σημαίνει να θεωρήσεις όλα τα δεδομένα σωστά και με βάση αυτά να τη λύσεις. Έτσι λύνονται οι ασκήσεις στα μαθηματικά, δεν κοιτάμε (μόνο) την τελική απάντηση αλλά ολόκληρο το σκεπτικό και τον όλο τρόπο, την όλη πορεία που κατέληξε κάποιος στην απάντησή του! Το μόνο που αλλάζει με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής είναι ότι μπορείς να ελέγξεις αν η απάντηση που βρήκες είναι μέσα 4 στις διαθέσιμες προς επιλογή απαντήσεις!

Αν κάποιος που λύνει την άσκηση αλλάξει με δική του πρωτοβουλία τα δεδομένα της εκφώνησης, είμαστε υποχρεωμένοι να του πιάσουμε τη «λύση» λάθος! Δεν υπάρχει ερμηνεία των δεδομένων «όπως μας βολεύει». Τα δεδομένα σε μια άσκηση αλλάζουν αν και μόνο αν τα αλλάξει ο καθηγητής που έβαλε την άσκηση ή η επιτροπή θεμάτων!

Αν υπάρχει λάθος στην εκφώνηση, δεν υποχρεούται κανένας εξεταζόμενος να "διορθώσει" μόνος του την άσκηση. Τι θα κάνει δηλαδή; Θα πάρει την πρωτοβουλία πχ. στην άσκηση 49 και χωρίς να του έχει δοθεί ΚΑΜΙΑ οδηγία, θα θεωρήσει λανθασμένη την πρόταση «Πορτοκάλι πήραν 15% περισσότερα παιδιά από αυτά που πήραν ροδάκινο» και θα θεωρήσει ότι τελικά το 15% δεν αφορά ποσοστό επί των παιδιών που πήραν ροδάκινο όπως λέει η εκφώνηση, αλλά αφορά ποσοστό επί του συνόλου των παιδιών του σχολείου επειδή «έτσι τον βολεύει»;
Χωρίς ξαναλέω να έχει δοθεί τέτοια οδηγία θα κάνουμε τέτοια αλλαγή από μόνοι μας; Γιατί; Για να ξεπλύνουμε τους υπευθύνους; Έλεος δηλαδή!

Είναι δουλειά των υπευθύνων να δώσουν προς επίλυση μία σωστή άσκηση, είναι δουλειά τους να βρουν το λάθος (αν υπάρχει) και δουλειά τους να το διορθώσουν και έγκαιρα να αποστείλουν οδηγία κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Δουλειά τους είναι τώρα, που ολόσωστα γίνεται ντόρος και για τη 49 μεταξύ άλλων να πράξουν τα δέοντα αν έχουν έστω και λίγο φιλότιμο.
Όχι να «διορθώνει» με δική του πρωτοβουλία το 12χρονο παιδί την άσκηση για να ξεπλένει τα λάθη και τις παραλείψεις της επιτροπής!

Ας βγουν όλοι οι κρατικοί φορείς να πουν ό, τι θέλουν για να μπαλώσουν την γκάφα τους στο 49 ή ότι τάχα είναι σωστή η άσκηση 49 με δήθεν σωστή απάντηση το Β.
Η άσκηση 49 είναι λάθος και πρέπει να δοθούν τα μόριά της σε όλους τους υποψήφιους, ακόμα και όσους δεν την απάντησαν καν! Γιατί;
Γιατί με τα δεδομένα της εκφώνησης, η άσκηση 49 ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ!
Και τούτο, γιατί η πρόταση που αναφέρεται στο ποσοστό 15% αναιρεί το διάγραμμα και το διάγραμμα αναιρεί την πρόταση που αναφέρεται στο ποσοστό 15%.

ΚΓ
|

Η διαδικασία αυτή των εξετάσεων είναι εξαντλητική για τα παιδιά τα οποία αναγκάζονται σε εξωσχολικά φροντιστηριακά ή ιδιαίτερα μαθήματα καθώς η ύλη στην οποία εξετάζονται είναι επιπλέον της διδακτέας της τάξης. Δε μπορεί αυτή η χώρα να παραδειγματιστεί από ξένα επιτυχημένα πλαίσια. Στη Γερμανία πχ οι τάξεις σε ΚΆΘΕ σχολείο διαμορφώνονται ανάλογα τις επιδόσεις στις κατατακτήριες εξετάσεις. Κι αυτό γιατί ο μαθητής του 8 δε μπορεί να είναι στην ίδια τάξη με εκείνον του 18. Ο ένας δε μπορεί να ακολουθήσει, ο άλλος τον τραβάει προς τα κάτω. Δε μπορεί να υπάρχουν 15 πρότυπα σχολεία και να προσπαθούν 10.000 υποψήφιοι μαθητές να χωρέσουν σε 1.900 θέσεις. Και δε γίνεται να φορτώνονται απογευματινά έξτρα μαθήματα στη στ τάξη για επιπλέον ύλη της διδακτέας λες και δίνουν πανελλαδικές.

Παραλογισμός
|

Επειδή δεν έχει ανέβει ένα σχόλιο μου, το συγνώμη είναι το λιγότερο. Όταν έχεις υποβάλει σε τόση ταλαιπωρία χιλιάδες παιδιά (εμάς τους γονείς μας βγάζω έξω) το συγνώμη τι να το κάνεις, είναι θέμα υποτυπώδους ευγένειας. Θα περίμενα τα μέλη της επιτροπής να είχαν παραιτηθεί. Δεν μπορεί να είσαι καθηγητής πανεπιστημίου και να μην μπορείς να βάλεις θέματα ΣΤ δημοτικού. Τρία θέματα είναι λάθος και ένα το μασκαρεύουμε. "Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά". Φιλόλογος δεν είμαι αλλά με μια στοιχειώδη αναζήτηση βλέπω αυτό https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/corpora/corp… διαφωτίστε με καθώς το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στα νέα ελληνικά διαφωνεί μαζί σας. Επιπλέον υπάρχει ακόμα ένα θέμα στα μαθηματικά (το 49) που έχει προφανώς λανθασμένη διατύπωση.

@παραλογισμός/@Απάντηση σε παραλογισμός
|

Λάθος και αδικία είναι επίσης ότι στην διατύπωση του ίδιου του Υπουργείου ενώ υπάρχουν στοιχεία συναισθηματισμού δεν εμπεριέχεται η λέξη ΣΥΓΓΝΩΜΗ .

Απάντηση σε Παραλογισμος
|

Μα δεν αναφέρεται πουθενά στην απόφαση ότι δεν υπάρχουν σωστές απαντήσεις. Αντίθετα αναφέρεται ότι υπάρχουν περισσότερες από μία. Δηλαδή πόσες είναι οι σωστές δύο? Και ποιες ερωτησεις είναι αυτές που έχουν ασάφεια και ποιες που έχουν περισσότερες απαντήσεις? Δεν διευκρινίζεται. Δηλαδή όποιος δεν κατάφερε να διαλέξει καμία από τις δύο υποτιθέμενες σωστές αλλά διάλεξε τις σίγουρα λάθος, θα πάρει ίδιες μονάδες με εκείνον που απάντησε (έστω) μια από τις δύο σωστές? Είναι αυτό δίκαιο? Όχι βέβαια.

Εξετάσεις Προτύπων φιάσκο
|

Και μετά το θρίλερ των εξετάσεων έρχεται ο πολιτικός εμπαιγμός...
Πάνε να εξαγορασουν ψήφους μέσα από τα παιδιά μας...και τα σημαντικά λάθη της επιτροπής που παιδεψαν τα παιδιά και δεν τους έφτασε η ώρα για τα μαθηματικά...έρχεται η απόφαση να χαριστουν οι απαντήσεις....και αδικούν τα παιδιά που γράψανε σωστά τις απαντήσεις...ανεβάζουν έτσι τις βάσεις και οδηγούν τις εξετάσεις σε πανωλεθρία.
Και τελικά ποιος θα περάσει ο διαβασμένος η ο τυχερός?
Προτείνω να κάνουν επιτροπή τυχερών παιχνιδιών....Και τα παιδιά μας να μην δινουν εξετάσεις αλλά να αγοράζουν λαχεία. Δεν ντρέπονται?
Έτσι αναλαμβάνουν τις ευθύνες των λαθών τους στο να δημιουργούν άλλα έκτροπα....δηλαδή τα δωράκια των απαντήσεων ....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ