Μητέρα υποψήφιας για τα Πρότυπα Γυμνάσια γράφει στο esos για τα λάθη στις εξετάσεις

Είναι προφανές ότι μπορούσαν να επιλεχθούν θέματα με δύσκολες αλλά ξεκάθαρες απαντήσεις. Για ποιον λόγο επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα θέματα που ήταν λανθασμένα και είχαν περισσότερες από μία σωστές απαντήσεις?

20/05/2024

Άκουσε το άρθρο

Καλημέρα σας,

Σε συνέχεια της πραγματοποίησης των εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών της ΣΤ τάξης στα Πρότυπα Γυμνάσια, σας στέλνω το παρόν email με σκοπό να επισημάνω ότι πολλά από τα θέματα στο μάθημα της Γλώσσας ήταν λανθασμένα (είτε οι ερωτήσεις είτε οι διαθέσιμες απαντήσεις).

Άριστοι μαθητές που προετοιμάστηκαν με πολύ κόπο για αυτές τις εξετάσεις, δεν μπορούν να κατανοήσουν γιατί οι απαντήσεις τους θεωρούνται λανθασμένες στις συγκεκριμένες ερωτήσεις.

Είναι προφανές ότι μπορούσαν να επιλεχθούν θέματα με δύσκολες αλλά ξεκάθαρες απαντήσεις. 

Για ποιον λόγο επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα θέματα που ήταν λανθασμένα και είχαν περισσότερες από μία σωστές απαντήσεις? 

Ζητούμε εξηγήσεις και τεκμηρίωση των απαντήσεων από την Επιτροπή που επέλεξε τα θέματα.

Τα ατοπήματα είναι πολλά και δεν διορθώνονται. Ακόμη και αν ακυρώσετε μια ερώτηση, εφόσον είναι καταφανώς λανθασμένη, υπάρχει αδικία διότι ένας εξεταζόμενος μπορεί να έχασε πολύ χρόνο για αυτήν κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

Απαιτούμε ως γονείς την δίκαιη μεταχείριση των παιδιών μας ώστε να μην απαξιώνεται η διαδικασία και ο θεσμός.

Με επιφύλαξη ασκήσεως κάθε νόμιμου δικαιώματος
Μητέρα μαθήτριας 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (35)

Τί είναι αυτά τα πρότυπα σχολεία;
|

Είμαι γονέας μαθητών στο δημοτικό και έτυχε να πέσω σε αυτό το δημοσίευμα... τί είναι αυτά τα "πρότυπα σχολεια"; Μένω σε χωριό, δεν έχουμε τέτοιο πράγμα, ούτε υπήρχε όταν πήγα εγώ σχολείο (πλησιάζω τα 50).

Επίσης, αν θεωρήσουμε ότι είναι αυτά κάτι καλό ή ανώτερα σχολεία από τα άλλα (κάτι τέτοιο καταλαβαίνω από τα σχόλια): δεν λέει η πολιτεία (το σύνταγμα) το "ίσες ευκαιρίες για όλους στην παιδεία"; δεν μαθαίνουν όλοι τα ίδια στην αβθμια και δβθμια (υποχρεωτική εκπαίδευση!) είτε ζεις στην Ομόνοια, είτε π.χ. στον Έβρο? Ποιος αποφασίζει και με ποια κριτήρια το που θα είναι αυτά τα σχολεία; Άρα, παραμύθια λέμε στα παιδιά μας;

Απάντηση στον Γιώργο Σ
|

Και όμως η επιτροπή δεν αναφέρει ότι δεν υπάρχουν σωστές απαντήσεις. Αναφέρει ότι υπάρχουν περισσότερες από μία. Πόσες είναι τελικά? Δύο? Τρεις? Ποιες είναι και γιατί το Σάββατο ανακοινώθηκαν απαντήσεις? Επίσης μιλάει για ασάφειες. Σε κάθε περίπτωση είναι λάθος η όποια απόφαση.

Απάντηση στην Απάντηση προς Σοφία
|

Κ θα βρείτε σίγουρα το δίκιο που δεν έχετε. Δεν έχει σημασία τι απάντησε το κάθε παιδί αφού οι ερωταπαντήσεις ήταν λάθος. Προφανώς στις δυο απο τις τρεις το παιδί σας απάντησε λάθος αφού οι απαντήσεις που έδωσε δεν ήταν σωστές. Το θέμα είναι ότι τα θέματα ήταν προβληματικά. Παραίτηση της επιτροπής και να συμπεριληφθούν δάσκαλοι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αυξημένα προσόντα καθώς τα θέματα ειναι εκτός τόπου και χρόνου.

Γιωργος Σ
|

Σωστη η διαχειριση της επιτροπης. Μερικοι δεν εχουν καταλαβει οτι ΔΕΝ υπαρχουν σωστες απαντησεις.

Απάντηση προς Σοφία
|

Έχετε απόλυτο δίκιο. Το δικό μου παιδί έχει απαντήσει "σωστά " και στις 3 αυτές ερωτήσεις. Αύριο το πρωί θα κατατεθεί ένσταση και εξώδικο από εμάς.

Γονέας
|

Αγαπητή Σοφία κάνετε λάθος γιατί εννοείται ότι συμπεριλαμβάνεται στην ύλη του δημοτικού ο συλλαβισμός. Υπάρχουν οι κανόνες στο βιβλίο τους. Το θέμα είναι ότι η απάντηση δεν συμπεριλαμβανόταν στα θέματα. Δεν τιμωρείται λοιπόν το παιδί σου αλλά όλα τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτές τις εξετάσεις.Και εμένα η κόρη μου το Α απάντησε.Επίσης, πολλές εκφωνήσεις εκτός απο τα τρία αυτά θέματα ήταν αρκετά περίεργες και προβληματικές . Το πρόβλημα για μένα είναι ότι τα θέματα τα βάζουν προφανώς πολυ μεγάλοι σε ηλικία καθηγητές πανεπιστημίου που δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει στα σχολεία της χώρας. Ειναι η μόνη εξήγηση που μπορεί να δώσει κάποιος για αυτό το χάος. Λυπάμαι

Αδελφή διαγωνιζόμενου
|

Σαφώς όπως τελικά αποδείχθηκε ορισμένες από τις ερωτήσεις ήταν λανθασμένες. Σύμφωνα λοιπόν με την τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας οι ερωτήσεις αυτές θα μετρηθούν σωστές για όλους τους διαγωνιζόμενους. Πως αυτό θεωρείτε δίκαιο και σωστό; Υπήρχαν παιδιά τα οποία σπατάλησαν πολύτιμο χρόνο σε αυτές για να βρουν τη σωστότερη δυνατή απάντηση, χάνοντας χρόνο από τα υπόλοιπα και τελικά τα κατάφεραν σύμφωνα με τις απαντήσεις που αναρτήθηκαν. Δεν είναι λοιπόν άδικο παιδιά τα οποία δεν κατάφεραν να απαντήσουν, κάτι απόλυτα φυσιολογικό, να είναι έξι μονάδες πάνω από αυτά που επέλεξαν τη σωστή απάντηση;. Τα θέματα θα έπρεπε να ελεχθουν πριν δοθούν στα παιδιά. Από τη στιγμή όμως που μια επιτροπή εφτά ενηλίκων είναι ανίκανη να βγάλει θέματα δημοτικού, ας μείνουν οι απαντήσεις ως έχουν ή ακόμη πιο δίκαιο για όλους ας μην ληφθούν υπόψιν και τα παιδιά να κριθούν με άριστα το 94.

Είναι παράνομη η απόφαση της επιτροπης?
|

Μετά την ανακοίνωση ότι ακυρώνονται οι τρεις ερωτήσεις φαίνεται ότι όλα γίνονται έστω και αν δεν προβλέπεται από τον νόμο...κατάντια...άμεση προσφυγή η μόνη λυση

Μητέρα απόφοιτη Πρότυπου
|

Είμαι απόφοιτη Πρότυπου σχολείου το 93.. και θα μπορούσα πραγματικά να είχα αυτή την επιθυμία να φοιτήσουν τα παιδιά μου σε ένα τέτοιο σχολείο .Όμως πραγματικά βλέποντας συμμαθητές των παιδιών μου στην έκτη δημοτικού να εγκαταλείπουν το σχολείο για μια εβδομάδα και αν ερχόταν να διάβαζαν στο διάλειμμα μέσα στην τάξη για την εισαγωγή τους σε ένα τέτοιο σχολείο ..μαθαίνοντας για φροντιστήρια απανωτά για δασκάλους στο σπίτι απόρησα πραγματικά με τους γονείς των παιδιων που τα έβαλαν σε αυτή την διαδικασία που για ακόμα μια φορά ενίσχυσαν την Παραπαιδεία και τώρα εμφανίζονται και μιλάνε για συγκεκριμένες ερωτήσεις νο9 νο23 κλπ κλπ .Μακάρι να περάσουν τα παιδιά σας γιατί πραγματικά ζήσαν ένα μαρτύριο από τόσο μικρή ηλικία...βέβαια δεν φταίτε εσείς φτάει το σύστημα ...έτσι ήθελα να το γράφω γιατί τρόμαξα με αυτό που πέρασαν αλήθεια και με αυτό που περνάνε ακόμα .

Σοφία
|

Αναφορικά με τις διφορούμενες απαντήσεις της ερώτησης 23, θεωρώ ότι η τυχον κατάργησή της, αδικεί τα παιδιά που, καλώς ή κακώς, είχαν διδαχθεί πριν φτασουν στο γυμνάσιο, ότι η πρόθεση "εκ" κρατάει το νόημα της και δεν πρέπει να χωριστεί στο συλλαβισμό όταν αποτελεί μέρος συνθέτης λέξης, όπως το "εκ-τρο-χι-ά-ζω". Κι ας μην συμπεριλαμβάνεται στην ύλη της ΣΤ δημοτικού. Ο γιος μου μού αιτιολογησε γιατί απάντησε σωστά. Πρέπει να τιμωρηθεί;

Πατέρας μαθήτριας
|

Σε επαρχιακό προτυπο γυμνάσιο, τα απαντητικα φύλλα που μοιράστηκαν στα παιδιά, κρίθηκαν ακατάλληλα και "μαρκαρισμένα" με αποτέλεσμα να τα πάρουν πίσω κ να μοιράσουν αλλά, που ποιος ξέρει αν ήταν οκ. Δεν ήταν. Αυτά έρχονται σφραγισμένα από το υπουργείο να υποθέσω? Ή απλά εκτυπώνεται κ μοιράζονται έτσι απλά...

Chris D.
|

Και μονο το γεγονός οτι οι ερωτησεις ειναι πολλαπλών επιλογών οδηγει στην ανισότητα, καθώς υπεισέρχεται και ο παράγοντας τύχη. Κακώς κατήργησαν την έκθεση, οπού εκεί θα φαινόταν η διαφορά, ενώ θα έπρεπε και στα μαθηματικά ακομα να υπηρχαν ερωτησεις και προβληματα, που θα ζητούσαν τη συλλογιστική της λύσης τους.

@Δημητρης Παπ
|

Μετα απο ολο αυτο που εκαναν, τουλαχιστον να μην διορθωσουν το μπαχαλο προκαλωντας ενα μπαχαλο ακομη.
Ελπιζω οντως να ειναι εγκυρες οι πληροφοριες σας γιατι απο φημολογια και ραδιο αρβυλα εχουμε διαβασει τερατα

Απάντηση σε Χρήστο Νικολατο
|

Καλό είναι να μην βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα γιατί εκτιθεστε ως κακεντρεχης. Είμαι η μητέρα που έστειλε το κείμενο και σας πληροφορω ότι το παιδί μου έχει γράψει πολύ καλά και μάλιστα έχει απαντήσει σωστά σε όλα τα διφορούμενα και λανθασμένα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της ερώτησης 9. Ωστόσο απαιτώ από την πολυσπουδαστη επιτροπή, να βάζει σωστά θέματα και να μην παίζει με τα 11χρονα παιδιά. Αρκετοί μου είπαν ότι επειδή "έτυχε" και τα έχει σωστά το παιδί μου να μην μιλήσω και ότι "δεν με συμφέρει". Όμως κύριε Νικολατε, που βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα, δεν σκέφτονται όλοι με το δικό σας ειρωνικό και κακεντρεχη τρόπο.

@χρηστος νικολατος
|

Ελπιζω να μην ειστε γονεας

Χρήστος Νικολάτος
|

Και το δικό μας παιδί έγραψε και απλά τα βρήκε δύσκολα. Αν περάσει μπράβο της αν όχι, κρίμα αλλά δεν θα πεθάνουμε κιόλας

Στο παραπάνω άρθρο ακούω μητέρα που προσπαθεί να δικαιολογήσει το παιδί της και να εξηγήσει στο περίγυρό της γιατί ο δικός της Αϊνστάιν δεν πέρασε.

Δημήτρης Παπ...
|

Διαβάζω όλες αυτές τις μέρες αυτά που δικαίως γράφονται.
Έψαξα λοιπόν το θέμα και τι μπορούμε να κάνουμε.
Λοιπόν...
Μετά από επικοινωνία που είχα ως γονιός με το υπουργείο και επίσημα και ανεπίσημα (με πανεπιστημιακούς που είναι μέλη επιτροπών διαχείρισης προτύπων και πειραματικών σχολείων στην Αθήνα και επαρχία), όλοι μου είπαν τα ίδια:

Οι επίσημες απαντήσεις τους στα επώνυμα ερωτήματα μου ήταν τα παρακάτω:
Δεν υφίσταται κανένα θέμα.
Δεν υπάρχει κανένα λάθος για αυτούς.
Η επιτροπή αποτελείται από πανεπιστημιακούς και το κάθε θέμα είναι σωστά τεκμηριωμένο.
Οι εξετάσεις έγιναν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, δόθηκαν οι λύσεις και αυτοματοποιημένα θα βγουν τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις επιλογές του κάθε παιδιού.
Ακύρωση θέματος δεν προβλέπεται από τον νόμο και δεν θα γίνει
Να μετρήσουν περισσότερες απαντήσεις δεν προβλέπεται από τον νόμο και δεν θα γίνει.
Επανάληψη εξετάσεων δεν προβλέπεται από τον νόμο και δεν θα γίνει.
Το σύστημα δεν προβλέπει αναβαθμολόγηση και είναι πλήρως αυτοματοποιημένο στο έντυπο απαντήσεων και δεν επιτρέπει καμία παρέμβαση.

Επιμένοντας τους ρώτησα αν σκέφτονται έστω να κάνουν κάτι και μου απάντησαν ορθά κοφτά:
"Δεν θα υπάρξει καμία ενέργεια, ούτε καν σαν σκέψη δεν υπάρχει κάτι" μου είπαν χαρακτηριστικά!

Το μόνο που έμαθα (από μεγάλο φροντιστήριο των Αθηνών μέσα από φίλο γιατρό που είχε το παιδί τους εκεί επίσημα για προετοιμασία για τα πρότυπα)) είναι ότι θα πέσει η βάση εισαγωγής του τελευταίου μαθητή και στην Αθήνα. Ειδικά στα επαρχιακά πρότυπα γυμνάσια θα πέσει περισσότερο.

Μετά από όλα αυτά εγώ το μάζεψα το μυαλό μου.
Συνιστώ να κάνετε το ίδιο και εσείς.
Τίποτα δεν θα γίνει. Γιατί τίποτα δεν μπορεί να γίνει. Η διαδικασία είναι 100% νομικά κατοχυρωμένη.
ΣΥΝΙΣΤΩ επίσης, να αφήσουμε τα παιδιά μας να ηρεμήσουν, ΕΠΕΙΔΗ είναι 12χρονα και ήδη πέρασαν αρκετό άγχος αρκετά από αυτά.

Εύχομαι σε όλους καλά αποτελέσματα στα παιδιά μας αλλά πάνω από όλα εύχομαι καλή ζωή στα παιδάκια μας και να μπουν στην Β/θμια εκπαίδευση με υγεία και χαρά.
Καλό καλοκαίρι!

ΔΑΣΚΑΛΑ
|

Κανονικά στην επιτροπή θα έπρεπε να υπάρχει μέλος δάσκαλος-α που την τρέχουσα σχολική χρονιά διδάσκει σε τμήμα της ΣΤ΄ Τάξης...που εκ των πραγμάτων γνωρίζει την διδακτέα ύλη πολύ καλά,
Η σύνθεση των επιτροπών είναι σημαντικό μέλημα για το κύρος των εξετάσεων.

Ρίτα
|

Ως γονείς βάζουμε τα παιδιά σε αυτή την εξαιρετικά ψυχοφθόρα διαδικασία και τελικά τα στρεσάρουμε και τα κουράζουμε ψυχικά και σωματικά από τόσο μικρή ηλικία! Και τελικά έρχεται η αποδυνάμωση του δημόσιου σχολείου. Γιατί όλα τα σχολεία έπρεπε να είναι πρότυπα...

Μάριος
|

Φέτος τα δοκιμαστικά για το πρότυπο ήταν πιο δύσκολα απ' τα προηγούμενα και τα λάθη που έκανε το υπουργείο είναι ασυνχωριτα.Κριμα που τα παιδιά διάβασαν σκληρά και εν τέλη να βρουν τον εαυτό τους σε μια δυσκολη θέση,είναι απαράδεκτο

Anna
|

Και εγώ συμφωνώ με τη μαμά που εστιασε στις αστοχίες των θεματων
Είναι απαραδεκτο για τα παιδιά που αγωνιστηκαν να βλέπουν τετοιες αδικίες

Γιωργος
|

Ομαδική μηνυτήρια αναφορά. Δεν είναι δυνατόν να παίζουν με τις ψυχές τόσο μικρών παιδιών, διότι κανείς δε τιμωρείται παραδειγματικά σε αυτή την επιτέλους χώρα με το ζόρι. Είναι 12 χρόνων παιδάκια! Διάβαζαν 1-2 χρόνια. Η δική μου κόρη ήταν και σημαιοφόρος. Τι θέματα ήταν αυτά, βαριόντουσαν και να βάλουν θέματα με σαφήνεια? να καθόντουσαν σπίτια τους. Αισχος, αλλά ποιος να ντραπεί, να τιμωρηθεί πρέπει.

Σαρδινα Ευσταθία
|

Λυπάμαι που τα παιδιά μας μπήκαν από την τρυφερή ηλικία των 11 και 12 ετών να αντιμετωπίσουν τόση μεγάλη αδικία Χασάν πολύ χρόνο για να κατανοήσουν ερωτήσεις χωρίς απαντήσεις απογοητευτικάν ανχωθηκαν και κόπηκαν τα φτερά τους...

Φροσω
|

Πολύ λυπάμαι που η κόρη μου μπήκε σ αυτήν την διαδικασία μιας κ είναι άριστη μαθητρια,κ βγήκε στεναχωρεμενη από το εξεταστικό κέντρο,λέγοντας μου ότι ήταν περίεργες ερωτήσεις κ απαντήσεις,κ όταν της ζήτησα να δούμε μαζί τα θέματα μου απαντησε-δεν αντέχω άλλο στρες,αρκετά αγχώθηκα.
Μιλάμε για παιδιά 12 χρόνων.
Λυπάμαι πολύ......

Μητέρα υποψηφίου 2024
|

Θα μπορούσατε να γίνετε πιο σαφείς; Σε ποια θέματα υπάρχουν διπλές απαντήσεις; Μη ξεκάθαρες ερωτησεις; Κι αν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση όπως ανέφερε κάποιος, ας αναρτηθεί κι εδώ να τη διαβάσουμε.
Ευχαριστώ πολύ

Μακης
|

Δυστυχώς οι αστοχίες επιτροπών απαξιωνουν τη διαδικασία, μετατρέπουν τη χαρά συμμετοχης στο διαγωνισμό σε πίκρα και απογοήτευση για τα μικρά παιδιά, τα γεμίζουν άγχος χωρίς λόγο και τα κάνουν να χάνουν την εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους. Λειτουργούν επίσης αποτρεπτικά για τους γονείς που πέραν των άλλων θα αναγκαστούν να ξοδεψουν χρήματα για προετοιμασία

Μαμά Υποψήφιας
|

Συμφωνώ με το άρθρο. Υπάρχει επίσημη ανακοίνωση. Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς σαν γονείς?

Master chef (λάθη είμαστε, ανθρώπους κάνουμε)
|

@Master chef
Θα καεί το φαγητό συνάδελφε.... αλλά ΔΕΝ θα το πουν ποτέ, ότι ήταν από δικό τους λάθος.
Θα φταίει πάντα ο "σταθμάρχης" (ο τρίτος βοηθός του chef, η κατσαρόλα, η δυνατή φωτιά, μέχρι κι ότι χιόνισε την ημέρα).
Εδώ για τις μάσκες αερόστατα.... και μας είπαν ότι υπήρξε αστοχία στις διαστάσεις του υφάσματος. Αστοχία κάτι εκατομμύρια τ.μ. υφάσματος.... και κάτι εκατομμύρια ευρώ. Μήπως από την τσέπη τους πλήρωσαν την αστοχία?

Τεράστια μπιζνα
|

Οι εξετάσεις των προτύπων …

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Κύριε Γρηγόρη,
Όλοι εδώ οι συνάδελφοι, αμέσως συμφωνήσαμε, μόλις διαβάσαμε το σχόλιό σας, ότι έτσι ακριβώς γράφει κι ένας άλλος επώνυμος σχολιαστής!
Επίσης, όλοι συμφωνήσαμε με το πνεύμα του λόγου σας. Όσο για την ορθογραφία, ένα έχω να σα πω:
Κι ο στρατηγός Μακρυγιάννης κι ο εθνικός μας ποιητής, ο Διονύσιος Σολωμός, ανορθόγραφοι ήσαν. Αυτό δεν τους εμπόδισε να σκέφτονται ορθά και να πράττουν το «πρεπό» όπως έλεγαν παλιά οι αγράμματοι γέροντες του τόπου μου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ