Στις ερωτήσεις εννέα (9), δεκαπέντε (15) και είκοσι τρία (23), Νεοελληνικής Γλώσσας στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια,είτε λόγω αστοχιών στη διατύπωση είτε εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις θα βαθμολογηθούν ως ορθές.
Την απόφαση αυτή έλαβε σήμερα η αρμόδια Διοικούσα Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας, μετά από το ρεπορτάζ του esos και πλήθος σχολίων γονέων και εκπαιδευτικών, ενώ διευκρινίζει τα εξής:
Οι ερωτήσεις τέσσερα (4), δέκα (10), ένδεκα (11), είκοσι (20) και είκοσι πέντε (25) είναι διατυπωμένες ορθά και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ως προς τη σαφήνειά τους.
Στην ερώτηση τέσσερα (4) ζητείται η σημασιολογική διάκριση των προτεινόμενων ρημάτων που δεν επηρεάζεται από τον γραμματικό τύπο.
Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά.
Στην ερώτηση δέκα (10) ζητήθηκε συνώνυμο της λέξης «συμβολή» έτσι όπως αυτή εμφανίζεται στη ροή του κειμένου.
Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αποφασιστική ήταν η «βοήθεια» του Βικέλα, δηλαδή η συνεισφορά του στην αναβίωση των Ολυμπιακών
Αγώνων.
Στην ερώτηση ένδεκα (11) ζητείται ποια από τις διαθέσιμες επιλογές δε δηλώνει σκοπό στο πλαίσιο των συμφραζομένων του κειμένου.
Ορθή απάντηση είναι η επιλογή «Δ.», που είναι βουλητική πρόταση. Οι βουλητικές προτάσεις διακρίνονται από τις τελικές και δεν
εκφράζουν σκοπό.
Στην ερώτηση είκοσι (20) δε ζητήθηκε σημασιολογική διάκριση μεταξύ των ρημάτων χαιρετώ και χαιρετίζω.
Στην ερώτηση δόθηκε ο τύπος «χαιρετούσαν», που σύμφωνα με τη σχολική γραμματική ανήκει στη δεύτερη συζυγία και έχει τύπο συνοπτικής προστακτικής «χαιρετήστε», ενώ ο τύπος «χαιρετίστε» ανήκει μόνο σε ρήμα πρώτης συζυγίας.
Στην ερώτηση είκοσι πέντε (25) η ορθή απάντηση είναι η «Γ.».
Η εικόνα υπάρχει μέσα στην πρόταση που δόθηκε και διδάσκεται τόσο στο σχολικό βιβλίο της γλώσσας της Στ' Δημοτικού όσο και στο ανθολόγιο της λογοτεχνίας (ενδεικτικά: Γιάννης Ρίτσος, “Πρωινό άστρο”, ερώτηση 1 στο Ανθολόγιο- ενότητα 3 σχολικού βιβλίου γλώσσας Στ' Δημοτικού, Γιάννης Ρίτσος, “Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία”, ερώτηση 2).
Η διατυπωθείσα άποψη ότι η εικόνα δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αποκλείει την επιλογή «Δ.» ως ορθή απάντηση.
Ούτε μια συγγνώμη
Σημειώνεται ότι στο έγγραφο η αρμόδια Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας δεν ζητά ούτε μια συγγνώμη από τις χιλιάδες οικογένειες που τα 11χρονα παιδιά τους συμμετείχαν στις εξετάσεις.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
@Not@All
"Για να μην το κουράζουμε με το ερώτημα 49, αν δεν μπορούν οι μαθηματικοί να βάλουν δυο θέματα της προκοπής, υπάρχουν κι άλλα μαθήματα, όπως πρότεινε και ο αξιότιμος Υπουργός Παιδείας. Στις Η.Π.Α ήδη οι μαθητές στο Λύκειο μπορούν να επιλέγουν μάθημα Πληροφορικής, αντί για μάθημα Άλγεβρας."
Αρχικά στα μαθηματικά υπάρχει μόνο μία λάθος άσκηση, η άσκηση 49 και όχι 2 θέματα της προκοπής όπως λέτε! Το αναδείξαμε ότι η 49 είναι λάθος τη στιγμή που η επιτροπή το έκρυβε!
Αφήστε λοιπόν τις ειρωνείες και τη σπέκουλα ότι τάχα φταίμε οι μαθηματικοί για το ερώτημα 49.
Μαθηματικοί φωνάζουμε και χτυπιόμαστε εδώ και μέρες ότι η άσκηση 49 είναι λάθος.
Την ώρα που η επιτροπή και το υπουργείο το αποσιωπούσαν, το έκαναν γαργάρα, το έκρυβαν κάτω από το χαλί, εμείς οι μαθηματικοί με υψηλό το αίσθημα ευθύνης απέναντι σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία το αναδεικνύαμε, το τονίζαμε και το επαναλαμβάναμε ότι η 49 είναι λάθος και ότι από την επιτροπή επιχειρείται κουκούλωμα.
Το τεκμηριώσαμε με ένα σωσρό τρόπους ότι η άσκηση 49 είναι λάθος.
Δεν βρέθηκε ούτε ένας μαθηματικός που να υποστήριξε ότι η 49 είναι σωστή. Ούτε ένας!
Κάποιοι παντελώς άσχετοι με τη μαθηματική επιστήμη, βγήκαν να βγάλουν τάχα σωστή τη 49 με το έτσι θέλω, εκτοξεύοντας λάσπη και ειρωνίες απέναντι σε όσους μαθηματικούς βγήκαμε να κάνουμε το χρέος μας και να τονίσουμε ότι η 49 είναι λάθος και το τονίσαμε και αυτό, ότι η συμπεριφορά τους είναι τουλάχιστον ύποπτη.
Δεν σας επιτρέπουμε, ενώ έχουμε κάνει το καθήκον μας ως μαθηματικοί και έχουμε πάρει εξαρχής θέση ότι η 49 είναι λάθος, ενώ δεν βρέθηκε ούτε ένας μαθηματικός να ισχυριστεί ότι η 49 είναι σωστή, αντιθέτως κάτι τέτοιο το ισχυρίστηκαν μόνο άσχετοι με κρυφή ατζέντα και ενώ εμείς με τη σειρά μας τους έχουμε απαντήσει και τους έχουμε βάλει στη θέση τους, τώρα να μας ρίχνετε και το φταίξιμο για τη 49! Το θράσος σας δηλαδή! Θέλετε απονομή δικαιοσύνης; Αφήστε μας τους μαθηματικούς ήσυχους και ξηλώστε την επιτροπή που έβαλε τα θέματα! Οτιδήποτε διαφορετικό είναι κοροϊδία!