"Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε".
Αυτό τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης με σημερινή δήλωση σχετικά με τις αντιδράσεις για τη διεξαγωγής των εξετάσεων της ελληνικής Pisa, και σημειώνει:
- Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό.
- Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους.
- Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς.
Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του υπουργού Παιδείας
Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (αποκαλούμενες και «Ελληνική PISA») στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διενεργήθηκαν σήμερα, στοχεύουν στην αξιόπιστη αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου.
Περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές.
Το αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών.
Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας.
Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία. Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους.
Η «Ελληνική PISA» είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο.
Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό.
Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους.
Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς. Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες.
Με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη το ελληνικό σχολείο. Και σίγουρα χωρίς ιδεοληψίες – όχι απλώς άλλων δεκαετιών, αλλά άλλου αιώνα.
Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε.
Ρωτάς ΓΙΑΤΙ είναι χαμηλά τα αποτελέσματα στη διεθνή έκθεση PISA πρώτα τους ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ή όπως αλλιώς τους λες (συντονιστές, κτλ.) που έχουν διοριστεί αντί των παλιών σχολικών επιθεωρητών. Εκείνοι πρέπει να κάνουν πρώτα μια έκθεση και να πουν στο Υπουργείο και στην Κοινωνία το ΓΙΑΤΙ. Είναι υπεύθυνοι κι εκείνοι/ες να πηγαίνουν στα σχολεία και να βλέπουν τι δουλειά γίνεται κάθε σχολική χρονιά, τι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό υπάρχουν, πόσες διδακτικές ώρες χάνονται σε κάθε σχολείο και για ποιους λόγους, πόσο ανταποκρίνονται τα προγράμματα σπουδών στις δεξιότητες που εξετάζει η PISA, πόσο διεξοδικά διδάσκεται η ύλη, πόσο έχει μειωθεί η διδακτέα ύλη κτλ. Ρωτάς και ζητάς ευθύνες και από το ΙΕΠ για τα προγράμματα σπουδών.
Αφού μάθεις τους λόγους/προβλήματα που καθιστούν χαμηλές τις επιδόσεις στο PISA εκ των έσω σχεδιάζεις και υλοποιείς πολιτικές για να λύσεις τα προβλήματα και να βελτιώσεις το εκπαιδευτικό σου σύστημα.
Αν οι σύμβουλοι/συντονιστές σου είναι μόνο για να παίρνουν τις εξτρά αμοιβές της θέσης χωρίς να παράγουν έργο και χωρίς να έχουν καμία γνώση και αίσθηση του τι δουλειά γίνεται στα σχολεία της αρμοδιότητάς τους, έκανες λάθος εσύ που τους διόρισες. Αν δηλώνουν αναρμόδιοι, να παραιτηθούν και να βρεις άλλους που θα δουλέψουν και θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της παιδείας στην Ελλάδα.
Δεν είναι λογική να κάνεις εθνική έκθεση PISA για να "συνηθίσουν" οι μαθητές τις εν λόγω εξετάσεις και να τα πάνε καλύτερα στο μέλλον, αφού δεν θα ξαναεξεταστούν. Τί είναι; Πανελλήνιες; Ποιο κίνητρο έχουν οι μαθητές να λάβουν μέρος;; Κανένα. Η διεθνής έκθεση PISA είναι εξετάσεις των εκπαιδευτικών συστημάτων και των κυβερνήσεων, των Υπουργείων Παιδείας των χωρών, ας κάνει το Υπουργείο επιτέλους τη δουλειά του αντί να τη φορτώνει στους μαθητές, ας φροντίζει να μην χάσουν ούτε μία διδακτική ώρα από έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, ας φροντίσει να υπάρχουν σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ας εξασφαλίσει ότι σε όλα τα σχολεία από το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο ότι διδάσκεται όλη η ύλη, ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί κάνουν πραγματικά σωστό μάθημα, αντί να περνούν την ώρα λέγοντας στα παιδιά την ιστορία της ζωής τους, ότι υπάρχει κλίμα πειθαρχίας και αγάπης της μάθησης στα σχολεία, ότι η νεανική παραβατικότητα αντιμετωπίζεται σωστά εντός του σχολείου και δεν εμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία ...
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΕΛΕΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙΣ ΑΒΓΑ ΟΧΙ ΚΑΡΥΔΙΑ, ΑΣΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ "ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ" ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ (ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ/ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ, ΙΕΠ και όποιον άλλο θεσμικά αρμόδιο) ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ.