Ο Κ.Πιερρακάκης για τις αντιδράσεις στις εξετάσεις Pisa: Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς

"Οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους"

22/05/2024

Ενημερώθηκε: 22/05/2024, 15:20

Άκουσε το άρθρο

"Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε".

Αυτό τονίζει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης με σημερινή δήλωση σχετικά με τις αντιδράσεις για τη διεξαγωγής των εξετάσεων της ελληνικής Pisa, και σημειώνει:

  • Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό.
  • Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους. 
  • Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς.

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του υπουργού Παιδείας

Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα (αποκαλούμενες και «Ελληνική PISA») στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διενεργήθηκαν σήμερα, στοχεύουν στην αξιόπιστη αποτύπωση του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. 

Περισσότερα από 630 σχολεία σε όλη τη χώρα άντλησαν τα θέματα στα οποία έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές.

 Το αποτέλεσμα των εξετάσεων δεν μετράει βαθμολογικά, τα γραπτά είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. 

Η στόχευση είναι διαφορετική: η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον βαθμό επίτευξης των στόχων των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών σε εθνικό επίπεδο σε αυτή τη φάση και σταδιακά το ίδιο θα συμβεί και σε περιφερειακό επίπεδο και στο επίπεδο της σχολικής μονάδας. 

Τα θέματα είναι γνώριμα. Οι μαθητές τα έχουν ήδη διδαχθεί και δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία. Στόχος είναι να αποτυπωθεί ο βαθμός αφομοίωσης της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους και κυρίως της κριτικής σκέψης τους.

 Η «Ελληνική PISA» είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα και ένας ακόμη βατήρας για τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζονται αύριο. 

Αντίστοιχες εξετάσεις διενεργούνται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες με στόχο τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί είναι αρωγοί και καταλύτες στην τιτάνια προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο, λειτουργικό, δημιουργικό, ψηφιακό.

Αντιστέκονται αναχρονιστικές μειοψηφίες, οι οποίες με τη στάση τους στρέφονται εναντίον των μαθητών υπονομεύοντας ουσιαστικά το μέλλον τους. 

Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς. Ο δρόμος για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση έχει ανοίξει με το ψηφιακό σχολείο που πρόσφατα ανακοινώθηκε, με το πολλαπλό βιβλίο, με τις επερχόμενες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με τη μελέτη ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων αντί αποσπασματικών κειμένων, με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και με όσα ακόμη πρόκειται να ανακοινωθούν και να υλοποιηθούν τους επόμενους μήνες. 

Με πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές που τόσο έχει ανάγκη το ελληνικό σχολείο. Και σίγουρα χωρίς ιδεοληψίες – όχι απλώς άλλων δεκαετιών, αλλά άλλου αιώνα. 

Δεν θα συμβιβαστούμε με τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις της αδράνειας. Οι πολίτες έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση για να φέρει τη χώρα στο μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι να πράξουμε.

Σχόλια (13)

ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA και σηκώσεις αντιδράσεις
|

Ρωτάς ΓΙΑΤΙ είναι χαμηλά τα αποτελέσματα στη διεθνή έκθεση PISA πρώτα τους ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ή όπως αλλιώς τους λες (συντονιστές, κτλ.) που έχουν διοριστεί αντί των παλιών σχολικών επιθεωρητών. Εκείνοι πρέπει να κάνουν πρώτα μια έκθεση και να πουν στο Υπουργείο και στην Κοινωνία το ΓΙΑΤΙ. Είναι υπεύθυνοι κι εκείνοι/ες να πηγαίνουν στα σχολεία και να βλέπουν τι δουλειά γίνεται κάθε σχολική χρονιά, τι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό υπάρχουν, πόσες διδακτικές ώρες χάνονται σε κάθε σχολείο και για ποιους λόγους, πόσο ανταποκρίνονται τα προγράμματα σπουδών στις δεξιότητες που εξετάζει η PISA, πόσο διεξοδικά διδάσκεται η ύλη, πόσο έχει μειωθεί η διδακτέα ύλη κτλ. Ρωτάς και ζητάς ευθύνες και από το ΙΕΠ για τα προγράμματα σπουδών.
Αφού μάθεις τους λόγους/προβλήματα που καθιστούν χαμηλές τις επιδόσεις στο PISA εκ των έσω σχεδιάζεις και υλοποιείς πολιτικές για να λύσεις τα προβλήματα και να βελτιώσεις το εκπαιδευτικό σου σύστημα.
Αν οι σύμβουλοι/συντονιστές σου είναι μόνο για να παίρνουν τις εξτρά αμοιβές της θέσης χωρίς να παράγουν έργο και χωρίς να έχουν καμία γνώση και αίσθηση του τι δουλειά γίνεται στα σχολεία της αρμοδιότητάς τους, έκανες λάθος εσύ που τους διόρισες. Αν δηλώνουν αναρμόδιοι, να παραιτηθούν και να βρεις άλλους που θα δουλέψουν και θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της παιδείας στην Ελλάδα.
Δεν είναι λογική να κάνεις εθνική έκθεση PISA για να "συνηθίσουν" οι μαθητές τις εν λόγω εξετάσεις και να τα πάνε καλύτερα στο μέλλον, αφού δεν θα ξαναεξεταστούν. Τί είναι; Πανελλήνιες; Ποιο κίνητρο έχουν οι μαθητές να λάβουν μέρος;; Κανένα. Η διεθνής έκθεση PISA είναι εξετάσεις των εκπαιδευτικών συστημάτων και των κυβερνήσεων, των Υπουργείων Παιδείας των χωρών, ας κάνει το Υπουργείο επιτέλους τη δουλειά του αντί να τη φορτώνει στους μαθητές, ας φροντίζει να μην χάσουν ούτε μία διδακτική ώρα από έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, ας φροντίσει να υπάρχουν σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ας εξασφαλίσει ότι σε όλα τα σχολεία από το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο ότι διδάσκεται όλη η ύλη, ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί κάνουν πραγματικά σωστό μάθημα, αντί να περνούν την ώρα λέγοντας στα παιδιά την ιστορία της ζωής τους, ότι υπάρχει κλίμα πειθαρχίας και αγάπης της μάθησης στα σχολεία, ότι η νεανική παραβατικότητα αντιμετωπίζεται σωστά εντός του σχολείου και δεν εμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία ...
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΕΛΕΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙΣ ΑΒΓΑ ΟΧΙ ΚΑΡΥΔΙΑ, ΑΣΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ "ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ" ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ (ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ/ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ, ΙΕΠ και όποιον άλλο θεσμικά αρμόδιο) ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ.

John Doe
|

Δικαίωμα στη δική μας άποψη και στο να διαφωνούμε έχουμε! Δικαίωμα να κλείνουμε σχολεία ΔΕΝ έχουμε. Εφαρμόζουμε τους νόμους του κράτους (που ως εκπαιδευτικοί έχουμε υποχρέωση να τηρούμε) εκφράζοντας παράλληλα τους προβληματισμούς μας. Αν δεν μας αρέσει απλά φεύγουμε, αλλιώς συμμορφωνόμαστε...
Το θέμα για εμένα δεν είναι η PISA. Έχοντας δει τα θέματα μαθηματικών δημοτικού το 2022 δεν βρίσκω κάτι παράταιρο σε αυτά. Αλλά στο στίγμα που δίνεις σε μια αξιολόγηση, ειδικά αν είναι αρνητική και στο πως "διαβάζεις" τα αποτελέσματα.
Οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. έχουν χαμηλές επιδόσεις. Ειδικότερα για την Ελλάδα αντί κάποιοι να κουνούν έμμεσα (και μερικές φορές άμεσα) το δάκτυλο στους εκπαιδευτικούς, πρέπει να λάβουν υπόψιν τους τα εξής:
1) Κάθε χρόνο προσλαμβάνονται 50.000 αναπληρωτές. Όσο καλοί και να είναι δεν γίνεται να παράξουν το ίδιο έργο με το να ήταν π.χ. τρία χρόνια στο ίδιο σχολείο.
2) Σε πολλές σχολικές μονάδες οι προσλήψεις γίνονται με καθυστέρηση μηνών (γ', δ' φάση) με την ύλη να βγαίνει -αν πραγματικά βγαίνει- στο... πόδι.
3) Στα δημοτικά, ειδικότερα, έχουμε τμήματα ένταξης, μετανάστες, ρομά... Είναι λάθος να έχουμε τις ίδιες απαιτήσεις σε διαγωνιστικό επίπεδο. Ελάχιστοι από αυτές τις ιδιαίτερες ομάδες θα έπρεπε να βρίσκονται στην Στ' Δημοτικού. Δεν θα μπορούσαν, όμως, να βρίσκονται πουθενά αλλού...
4) Οι εξετάσεις δεξιοτήτων PISA δίνουν έμφαση στις πρακτικές δεξιότητες, αδιαφορώντας για την κλασική παιδεία (άλλη συζήτηση αυτή), ωστόσο πρακτικές μεθοδολογίες αριθμητικής που διδασκόμασταν σαν παιδιά έχουν καταργηθεί και δεν διδάσκονται (π.χ. απλή μέθοδος των τριών).
5) Τα βιβλία είναι κακογραμμένα, πιο πολύ ως σημειώσεις και δεν βοηθούν τους μαθητές να μελετήσουν και στο σπίτι -για καλύτερη εμπέδωση της ύλης- χωρίς να τους φορτώσουν σημειώσεις οι δάσκαλοί τους.
6) Θα μου πείτε γι' αυτό πάμε (αντί να διαλέξουμε ένα που οι ειδικοί θεωρούν καλό) στο πολλαπλό βιβλίο. Και κλείνω με μια ερώτηση. Με 50.000 αναπληρωτές πώς θα δουλέψει το πολλαπλό βιβλίο; Πώς θα μπορέσει ο αναπληρωτής που κάθε χρόνο αλλάζει σχολείο (ίσως και εκπαιδευτική βαθμίδα) να συντονίσει την ύλη του, να δομήσει σημειώσεις και σχέδια μαθήματος όταν κάθε χρόνο καλείτε να το πράξει και με διαφορετική πρώτη ύλη; Μπορεί το μάθημα να είναι ίδιο αλλά προφανώς θα είναι δομημένο διαφορετικά σε κάθε βιβλίο και οι σημειώσεις και τα μαθήματά του θα πρέπει να συμβαδίζουν με αυτό.

"Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο"
|

@Διώξε τους
Κάποτε πρέπει να σταματήσει η "ιδιοκτησιακή" λογική αυτών που απασχολούνται ως πολιτικοί της χώρας. Δεν είναι δική τους η χώρα να την κλείνουν ή ανοίγουν ανάλογα με το αν είναι στην εκάστοτε κυβέρνηση.

Ελπίδα
|

@Διώξε τους | 22 Μάιος 2024 18:42
Όπως έχει σταματήσει η "ιδιοκτησιακή" λογική της Ελλάδας για την δημόσια και ιδιωτική περιουσία της πχ?

@ Διώξε τους
|

αχαχαχαχαχα, τι να κάνει ο καημένος που αγωνίζεται να βελτιώσει την παιδεία ! σανό δεεπτζίδικο; τι σας ποτίζουν ;

Διώξε τους
|

Κάποτε πρέπει να σταματήσει η "ιδιοκτησιακή" λογική των ΔΥ που απασχολούνται ως δάσκαλοι στα σχολεία. Δεν είναι δικό τους το σχολείο να το κλείνουν ή ανοίγουν ανάλογα με το αν συμφωνούν με την εκάστοτε κυβέρνηση.

@αξιοπιστη αποτύπωση
|

το μπάχαλο με τα βιβλία, την ύλη και την παρουσίαση (τίγκα σε βιωματικά πασαλείμματα και ανορθολογικά πράγματα που διδάσκονται) δεν είναι αδράνεια, την πίτσα περιμένεις να σου πει... κοροϊδία μπλε για δεύτερη συνεχόμενη θητεία ! μπράβο pierre

μπαρουφολογίας το αναγνωσμα - συνέχεια
|

φτιάξε πλατφόρμα εκτός πιτσας να σε πούμε τα προβλήματα και τις λύσεις, στείλε μετά τη διαφορά μισθού υπαλλήλου -υπουργού όμως, αφού τσάμπα τα τσεπώνεις !

Ζητούμε εξηγήσεις από τον Υπουργό
|

Ζητούμε και απαιτούμε από τον κ. Πιερρακάκη να τοποθετηθεί άμεσα σχετικά με το πολύ σοβαρό θέμα που έχει προκύψει σχετικά με τις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Θέλετε και Pisa....

Ελπίδα
|

Καλά τα λες κύριε μεταρρυθμιστή! "Οι λίγοι δεν θα εμποδίσουν τους πολλούς." Είναι αδιανόητο! Είστε τόσο λίγοι αλλά προκειμένου να εξυπηρετήσετε τα συμφέροντα αυτών των λίγων έχετε στραφεί εναντίον των συμφερόντων της συντριπτικής πλειοψηφίας αυτού του λαού σε όλα τα επίπεδα, παιδεία, υγεία, εργασία, οικονομία, ασφάλιση, συμμετοχή σε πολέμους κλπ υπονομεύοντας επικίνδυνα το μέλλον του. Όπως έλεγε η δικαστική απόφαση κατά της απεργίας της ΑΔΕΔΥ: "υπάρχει κίνδυνος ανεπανόρθωτης βλάβης". Με τη διαφορά ότι υπεύθυνοι είστε εσείς, οι υποστηρικτές σας και οι αδιάφοροι.

ΑΚΑΜΑΤΗΣ
|

<<Η «Ελληνική PISA» είναι πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα >> .
Πρώτα διαπιστώνουμε ότι ''ο ασθενής απεβίωσε , '' επιλέγοντας σχολεία από υποβαθμισμένες ταξικά και κοινωνικα περιοχές .
Δεν έχουμε κάνει βεβαίως πρώτα τμήματα ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας ,
παρά τα συνεχή αιτήματα από τους συλλόγους Διδασκόντων ,και
δεν στέλνουμε εγκαίρως Εκπαιδευτικούς στην αρχή της χρονιάς .
Αναφέρεται όμως ο Υπουργός σε ένα φαντασιακό μελλοντικό ψηφιακό σχολείο ,
σε μια άλλη κοινωνία , σε μιά άλλη Χώρα , όταν σήμερα το σχολείο διαλύεται .
Φτιάχνονται Πειραματικά και Πρότυπα για βιτρίνα και αδιαφορούν για τον κύριο όγκο του μαθητικού δυναμικού .
Δημιουργούν προυποθέσεις αυτοεκπληρούμενης προφητείας με μετάθεση της ευθύνης
στους Εκπαιδευτικούς .
Το Υπουργείο ,οι πολιτικοί προιστάμενοι ,η Κυβέρνηση ,οι μειωμένοι πόροι , η ταξικές και κοινωνικές ανισότητες,δεν φέρουν καμία ευθύνη για την σημερινή κατάσταση .
Υποκρισία ,αναλγησία ,κουτοπονηριά .Τίποτα άλλο.

Πλακα
|

Εχει το "αξιόπιστη αποτύπωση" αν σκεφτεί κάποιος ότι από την αρχή της χρονιάς μαθητές ήταν χωρίς δάσκαλο και πρόσφατα τοποθετήθηκαν εκπαιδευτικοί για να διδάξουν τα απαιτούμενα

Απορίες..
|

Κυριε υπουργέ μας, ωραια τα λέτε. Και θα συμφωνήσουμε μαζί σας ότι οι λίγοι δεν μπορούν να εμποδίσουν τους πολλούς, ότι η δημοκρατία επιβάλλει να αποφασίζουν όσοι έχουν λάβει λαική εντολή στις εκλογές, ότι είναι δημοκρατικα νόμιμο το δικαίωμα της διαμαρτυρίας, όσων θέλουν, ΑΛΛΑ τηρώντας το θεσμικό πλαίσιο.
ΟΜΩΣ, για να είμαστε και ειλικρινείς και ουσιαστικοί, δείτε το οξύμωρο: οι διαγνωστικές εξετάσεις επιδιώκουν τη συλλογή δεδομένων, βασει των οποίων θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις βελτιωσης απο το ΥΠΑΙΘΑ και των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων.. Γι΄αυτο δεν γίνονται οι διαγνωστικές;;; Αν ναι, τότε ΓΙΑΤΙ γράφονται ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ και νέα εγχειρίδια- πολλαπλό βιβλίο- ΧΩΡΙΣ να έχει προηγηθεί η γνώση που προσφέρουν οι διαγνωστικές;; Μήπως το πάμε λίγο ανάποδα;; Θα κυκλοφορήσουν τα νέα Αναλυτικά, το πολλαπλό βιβλίο και ΜΕΤΑ θα τα διορθώσουμε, σύμφωνα με τα πορίσματα απο την ανάλυση των διαγνωστικών εξετάσεων; Αυτό θα γίνει; Αν ναι, μια χαρά!!!!!Μπορούμε , όμως, αυτο να το κάνουμε με μεταχρονολογημένες διαδικασίες;;;;Είστε σίγουρος;; Δεν ξέρω. Κάπως πρέπει να μπουν τα πράγματα σε μια σειρά. Αν θέλουμε να μιλάμε για ουσιαστική βελτίωση της εκπαίδευσης. Δεν συμφωνείτε;;;;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ