Έρευνα για τη μετάβαση σε μια Νέα Σχολική Τάξη για τις ανάγκες των δομών του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο της εξαγγελίας για το "Νέο Σχολείο", παρήγγειλε ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης με πρόσκληση, ως δυνητικό δικαιούχο, τον ΕΛΚΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Στόχος τς έρευνας-μελέτης είναι
- η δημιουργία ενός πλαισίου καθοδήγησης σχεδιαστικών προτάσεων
- η δημιουργία βέλτιστων προδιαγραφών
- η μελλοντική σχολική τάξη στην Ελλάδα,
- η βελτίωση των σχολικών υποδομών και
- ειδικότερα η αναβάθμιση της σχολικής τάξης του δημόσιου σχολείου σε επίπεδο εκπαιδευτικού χώρου και εξοπλισμού.
Το έργο αποσκοπεί στη βελτίωση της εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο και ειδικότερα στον επανασχεδιασμό της σχολικής τάξης μέσα από αρχιτεκτονικά, παιδαγωγικά και τεχνολογικά κριτήρια, κυρίως με στόχο:
- καλύτερα αλλά και διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα, μέσω της ανάπτυξης ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας
- την ενίσχυση ψηφιακών υποδομών
- την υποστήριξη ενός ευέλικτου, πολυτροπικού μοντέλου εκπαίδευσης, μέσα σε ένα οικοσύστημα ψηφιακού εξοπλισμού (διαδραστικός πίνακας, tablets, XR, STEAM equipment, IoT, robotics)
Επιπλέον, είναι σημαντικό ο σχεδιασμός της νέας τάξης να προβλέπει την τμηματική ενσωμάτωσή της σε υφιστάμενες σχολικές αίθουσες αλλά και να δημιουργήσει ένα πρότυπο για όλες τις τάξεις που πρόκειται να υλοποιηθούν μελλοντικά.
Κύριε Υπουργέ, δεν ακούγεται καλό σε όλους εμάς να ξοδεύετε αβέρτα ποσά για έρευνες...
Αλήθεια, δεν ξέρετε ποιες είναι οι σχολικές υποδομές που πρέπει να βελτιωθούν; Τότε γιατί γράφονται τόσες εκθέσεις κάθε χρόνο από τα σχολεία; Και να ξέρετε ποιες υποδομές θέλουν βελτίωση, τι σας αφορά, αφού αποτελούν αρμοδιότητα των Δήμων πλέον;