Ελληνική Pisa: Η έκθεση για τις περσινές εξετάσεις (Αποτελέσματα-Συμπεράσματα-Προτάσεις)

Αποτελέσματα ανά ερώτηση

23/05/2024

Ενημερώθηκε: 23/05/2024, 11:16

Άκουσε το άρθρο

Το esos δημοσιεύει την έκθεση του ΙΕΠ για τις περσινές εξετάσεις της Ελληνικής Pisa, η οποία περιλαμβάνει τα  αποτελέσματα, συμπεράσματα και προτάσεις. 

Πρωτογενή δεδομένα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

@ 1 στα 5 παιδιά είναι λειτουργικώς αναλφαβητα
|

αυτά τα γράφει η καθημερινή και για την παπαγαλία , ότι δεν διαβάζει και δεν πιέζεται ΚΑΝΕΝΑ παιδί δεν το λεει κανείς. χαλαρότητα και αμάθεια ! ναι ρε παπαγαλία, γιαν να έχεις κριτική σκέψη πρέπει να έχεις δεδομένα, να εξασκείς το μυαλό σε μικρή ηλικία. κανενα παιδί δεν έχει λόγο να διαβάζει (πέρα από τα λίγα φιλομαθή) για να περνάει την τάξη, όλα περνάνε , καμία απαίτηση να εργαστούν. άλλα είναι τα θέματα , κ λακασά και πλατάρε ! τα άθλια βιβλία (δηλαδή τι θέλουμε να διδάσκεται στα σχολεια) , όχι η αξιολογηση των εκπαιδευτικών και η απίστευτη γραφειοκρατία η ψηφιακή (μαζί με τις αναθέσεις εκατομμυρίων ευρώ) του άχρηστου υπουργού

@ριστεία, όχι αστεία
|

28% των παιδιών στην Ελλάδα σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, 20% των μαθητών λειτουργικά αναλφάβητοι.
Γιατί αυτοί είστε. Άριστοι.

Ελπίδα
|

@Κωνσταντίνος Ρ | 25 Μάιος 2024 01:53
Το ζήτημα των κινήτρων θα μπορούσαν να το λύσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί πχ με ένα παγωτίνι δώρο για κάθε παιδάκι που συμμετέχει, ή ένα πάρτι στην αυλή μετά τη λήξη του διαγωνισμού. Με δαπάνη των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ ενδεχομένως. Ταυτόχρονα, για δικό τους κίνητρο, αντί να απέχουν και να ψάχνουν το δίκιο τους για απεργία από την «ελληνική PISA» στα κυβερνητικά δικαστήρια, ας αποκτήσουν επιτέλους λίγο χιούμορ και να βοηθήσουν λίγο με κάποιες "μικρές διευκρινήσεις" τους μαθητές στις απαντήσεις των θεμάτων της «ελληνικής PISA».

Κωνσταντίνος Ρ
|

Κρίνεται η παιδεία με εξετάσεις στις οποίες οι συμμετέχοντες δεν έχουν κανένα κίνητρο να πάνε καλά. Πόσοι από μας πάμε για παράδειγμα να ψηφίσουμε; Όταν θεωρούμε ότι όλοι είναι το ίδιο, ή όταν θεωρούμε ότι η δική μας ψήφος δεν μπορεί να αλλάξει την Ελλάδα; Εμείς χωρίς κίνητρο δεν συμμετέχουμε και περιμένουμε να συμμετέχουν τα παιδιά;

Ελπίδα
|

@Πλατάρος Γιάννης | 24 Μάιος 2024 19:09
Πάντως με 50% αποχή στις εκλογές και μόνο με τις ψήφους αυτού του 20%, βγάζεις εκλογικό ποσοστό 40% και αυτοδύναμη κυβέρνηση αρίστων. Σε συμφέρει να το χαλάσεις αυτό?

Πλατάρος Γιάννης
|

Τα αποτελέσματα λένε ότι το 20%., 1 στα 5 παιδιά είναι λειτουργικώς αν αλφαβήτα.
Το ξέρουμε 30 χρόνια, αλλά τώρα είναι επίσημο, γραπτό, αντικειμενικό.
Αυτό το 20% έχει κοινωνικό κόστος σοβαρό και πρέπει να ελαχιστοποιθεί.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

@ { @ ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ 23 Μάιος 2024 17:51 }
Όταν οι θεσμοί δε λειτουργούν αποτελεσματικά ώστε να έχουμε ικανοποιητικό θετικό αντίκρισμα στο εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στις αίθουσες, υπάρχει πρόβλημα και μάλιστα μείζον. Αν μάλιστα σκεφτούμε ότι αυτό το πρόβλημα παραμένει άλυτο σαράντα τουλάχιστον χρόνια, τότε συμβαίνει και κάτι άλλο που απλώς δε το λέμε για ευνόητους λόγους.

Ελένη
|

Ο Η λίας Ματσαγγούρας είχε πει προ (περίπου) εικοσαετίας ότι για να είναι αποτελεσματικά τα προγράμματα σπουδών θα πρέπει να γίνουν τρία πράγματα:
1) Μείωση της ύλης τουλάχιστον κατά 30%
2) Μείωση των παιδιών σε 15 ανά τάξη
3) Εξοπλισμός των σχολείων με υποδομές (εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών, σχολικές βιβλιοθήκες κτλ)
Από αυτά που φαίνονται ο Ηλίας Ματσαγγούρας έχει δίκιο.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί που χαράσσουν εκπαιδευτικές πολιτικές δεν θέλουν να ακούσουν τις προτάσεις του Ηλία Ματσαγγούρα, Η πρώτη πρόταση (μείωση της ύλης) έχει πολιτικό κόστος ενώ οι υπόλοιπες προτάσεις έχουν οικονομικό κόστος......

Νίκος Π.
|

Στο Σχολείο μου που υπάρχει κάκιστη γραμμή ίντερνετ (Χωριό της επαρχίας και το Ελλάδα 2.0 δεν έχει έρθει ακόμη) σε ποια στατιστική θα πρέπει να καταγράφει; Ασχολούμαστε με την PISA λες και όλα τα υπόλοιπα προβλήματα έχουν λυθεί!

@ ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Ορθά τα περί κατάλληλων συμβούλων και ταλαντούχων εκπαιδευτικών.
1. Πρόσφατα έγιναν επιλογές Συμβούλων Εκπαίδευσης και βάσει προσόντων επελέγησαν οι υπηρετούντες. Δεν είναι οι κατάλληλοι; Αν όχι, υπάρχει άλλος τρόπος επιλογής;
2. Για τους ταλαντούχους εκπαιδευτικούς θεσμοθετήθηκαν οι θέσεις Ενδοσχολικού Συντονιστή και Μέντορα, που πρέπει να είναι σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και έχουν συγκεκριμένους ρόλους. Δεν επελέγησαν οι ταλαντούχοι και προσοντούχοι; Τους
ενεργοποίησαν τα Σχολεία;

Με ποιο τρόπο βοήθησαν μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου;
|

Όσοι εμπόδισαν τους μαθητές σε τι τους ωφέλησαν;
Τους στέρησαν τη μοναδική ευκαιρία να εξοικειωθούν στο ασφαλές πλαίσιο της ανωνυμίας με αξιολογικές διαδικασίες που είναι μέρος της εκπαίδευσης και θα τις αντιμετωπίσουν για πρώτη φορά στη σκληρή τους μορφή των ανταγωνιστικών πανελληνίων.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Από το 2004 έλεγε η ΔΟΕ πως με συνταγές μαγειρικής Γλώσσα δε μαθαίνεις. Μετα από 20 χρόνια το έμαθε και το υπουργείο. Άριστα.

ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ
|

Στην ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η πρώτη και μοναδική έρευνα με αναφορά στα προγράμματα σπουδών Δημοτικού και Γυμνασίου. Προς τι αυτή η περιττή "αγωνιστικότητα" και η συνωμοσιολογία; Κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι κινδυνεύουμε και ότι δεν το ξέρουμε!

Πρόταση
|

Αναμενόμενα. Πατώσαμε, τα παιδιά δεν ξέρουν κριτική ανάγνωση, δεν μπορούν να λύσουν απλά καθημερινά προβλήματα χρησιμοποιώντας μαθηματικά, κλπ κλπ. Τα ξέρουμε όλα, καλύτερα να τα κουκουλώσουμε, να βγούμε από την PISA να μη συμμετέχουμε ξανά. Δε χρειάζονται αξιολογήσεις και τέτοια πράματα. Όλοι στους δρόμους!

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
|

Το ό,τι επιβεβαιώνονται οι εμπειρικές διαπιστώσεις ανήσυχων εκπαιδευτικών είναι θετικό, καθότι αποκτούν μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Άλλο όμως οι προσωπικές εκτιμήσεις και άλλο τα ερευνητικά ευρήματα.
Από την άλλη προκύπτει ότι η έρευνα και οι προτάσεις της δεν ωραιοποιούν καταστάσεις, αλλά αναδεικνύουν προβλήματα και προτείνουν τα αναγκαία μέτρα.
Προς τι λοιπόν όλη αυτή η συνωμοσιολογία για τους επικείμενους κινδύνους και τις σκοτεινές προθέσεις;

πολίτης Ν.
|

Εκθέσεις ιδεών.

Που δεν δικαιολογούν με τίποτα τους πόρους (ανθρώπινους και οικονομικούς) που δίνονται για αυτές τις δραστηριότητες.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Όλα αυτά που επέλεξε το esos για τη δημιουργία του άρθρου αρκούν. Δε χρειάζεται να δεις και τα άλλα. Καταρχάς όλα αυτά μπορεί να σου τα πει κι ένας έμπειρος δάσκαλος που τα ζει κάθε μέρα, κάθε χρόνο, εδώ και χρόνια... Δεν χρειάζεται άλλη Pisa. Ποιοτική δουλειά χρειάζεται, δηλαδή:
1. Επιλογή των κατάλληλων σχολικών συμβούλων που θα αναλάβουν μαζί με επιλεγμένους ταλαντούχους δασκάλους την επιστημονική υποστήριξη των υπολοίπων. Εδώ και σαράντα χρόνια δεν κουνιέται φύλλο!...
2. Αναστολή όλων αξιολογήσεων που οδηγούν σε αχρείαστες διακρίσεις.
3. Αξιολόγηση μόνο του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται μέσα στις τάξεις αποκλειστικά για την επιστημονική χρήση της στα σεμινάρια επιμόρφωσης των δασκάλων.
4. Νέα βιβλία που θα βελτιώνονται συνεχώς, σύμφωνα με μία καλά σχεδιασμένη διαδικασία.
5. Να στηρίξουν όλοι οι βουλευτές τη μεγάλη εθνική προσπάθεια.
6. Όλα τα άλλα θα βρεθούν στην πορεία. Προέχει το πρώτο βήμα προς το «πρώτο σκαλί».

Αφήστε τα να έχουν κινητό μέσα στην τάξη
|

για να ζαβλακωθούν τελείως! Μετά θα κάνετε επιτροπές να ανακαλύψουν τι φταίει...

Τα αποτελέσματα είναι αυτά που τους διδάσκει το ΤΙΚ ΤΟΚ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ