Πρότυπα Σχολεία: Ξεκίνησε σήμερα η βαθμολόγηση των γραπτών- Την Τετάρτη τα αποτελέσματα

Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται ηλεκτρονικά με συγκεκριμένο λογισμικό,

23/05/2024

Ενημερώθηκε: 23/05/2024, 19:10

Άκουσε το άρθρο

Ολοκληρώθηκε χθες από το Βαθμολογικό Κέντρο ,   το οποίο εδρεύει στην  Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων,   του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), στην Αθήνα, η παραλαβή των πακέτων  με τα γραπτά    των  μαθητών-υποψηφίων για τα Πρότυπα Σχολεία.

Η βαθμολόγηση των γραπτών, η οποία  ξεκίνησε σήμερα, Πέμπτη,  δεν θα γίνει από  εκπαιδευτικούς βαθμολογητές,  αλλά ηλεκτρονικά  με συγκεκριμένο λογισμικό, ενώ Επιτροπή θα κάνει σχετικό έλεγχο για το ενδεχόμενο λαθών.

Τα αποτελέσματα  

Τα αποτελέσματα εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν  την ερχόμενη Τετάρτη, με μια μικρή πιθανότητα την Τρίτη .

Οι διευκρινίσεις του υπ. Παιδείας για τα λάθη και αστοχίες στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Γυμνάσια

Στις ερωτήσεις εννέα (9), δεκαπέντε (15) και είκοσι τρία (23), Νεοελληνικής Γλώσσας στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια,είτε λόγω αστοχιών στη διατύπωση είτε εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις θα βαθμολογηθούν ως ορθές.

 Την απόφαση αυτή έλαβε  η αρμόδια Διοικούσα Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας, μετά από το ρεπορτάζ του esos και πλήθος σχολίων  γονέων και εκπαιδευτικών, ενώ διευκρινίζει τα εξής:

Οι ερωτήσεις τέσσερα (4), δέκα (10), ένδεκα (11), είκοσι (20) και είκοσι πέντε (25) είναι διατυπωμένες ορθά και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ως προς τη σαφήνειά τους.

Στην ερώτηση τέσσερα (4) ζητείται η σημασιολογική διάκριση των προτεινόμενων ρημάτων που δεν επηρεάζεται από τον γραμματικό τύπο. 

Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά.

Στην ερώτηση δέκα (10) ζητήθηκε συνώνυμο της λέξης «συμβολή» έτσι όπως αυτή εμφανίζεται στη ροή του κειμένου. 

Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αποφασιστική ήταν η «βοήθεια» του Βικέλα, δηλαδή η συνεισφορά του στην αναβίωση των Ολυμπιακών
Αγώνων.

Στην ερώτηση ένδεκα (11) ζητείται ποια από τις διαθέσιμες επιλογές δε δηλώνει σκοπό στο πλαίσιο των συμφραζομένων του κειμένου.

Ορθή απάντηση είναι η επιλογή «Δ.», που είναι βουλητική πρόταση. Οι βουλητικές προτάσεις διακρίνονται από τις τελικές και δεν
εκφράζουν σκοπό.

Στην ερώτηση είκοσι (20) δε ζητήθηκε σημασιολογική διάκριση μεταξύ των ρημάτων χαιρετώ και χαιρετίζω. 

Στην ερώτηση δόθηκε ο τύπος «χαιρετούσαν», που σύμφωνα με τη σχολική γραμματική ανήκει στη δεύτερη συζυγία και έχει τύπο συνοπτικής προστακτικής «χαιρετήστε», ενώ ο τύπος «χαιρετίστε» ανήκει μόνο σε ρήμα πρώτης συζυγίας.

Στην ερώτηση είκοσι πέντε (25) η ορθή απάντηση είναι η «Γ.». 

Η εικόνα υπάρχει μέσα στην πρόταση που δόθηκε και διδάσκεται τόσο στο σχολικό βιβλίο της γλώσσας της Στ' Δημοτικού όσο και στο ανθολόγιο της λογοτεχνίας (ενδεικτικά: Γιάννης Ρίτσος, “Πρωινό άστρο”, ερώτηση 1 στο Ανθολόγιο- ενότητα 3 σχολικού βιβλίου γλώσσας Στ' Δημοτικού, Γιάννης Ρίτσος, “Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία”, ερώτηση 2).

 Η διατυπωθείσα άποψη ότι η εικόνα δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αποκλείει την επιλογή «Δ.» ως ορθή απάντηση.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (52)

@ΓΟΝΕΑΣ
|

Πείτε στο παιδί σας ότι αυτό το χάλι διακρίνει τη χώρα μας εδώ και 10ετίες και αν θέλει προκοπή να κάνει μια βόλτα στο εξωτερικό.

Θύμιος
|

"εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις θα βαθμολογηθούν ως ορθές"
περισσότερων <> όλων
άρα δεν είναι όλες ορθές

ΓΟΝΕΑΣ
|

Πως να εξηγήσω στο παδί ότι ο κολητός της με τον οποίο ισοβάθμισαν πέρασε μπροστά τώρα με 6 μονάδες και διεκδικεί θέση? Τέτοια αλλοίωση αποτελεσμάτων είναι πρωτοφανής!

Μητέρα διαγωνιζόμενου
|

Μας είπαν ότι συνεδρίαζε εκ νέου η επιτροπή. Τίποτα!Ετσι το είπαν για να μας ηρεμήσουν και να συνεχίσουν ακάθεκτοι την αδικία που αποφάσισαν….

@@Μητέρα
|

Θα κρυβόμαστε δηλαδή πίσω από το δαχυλάκι μας; Και αυτό θα το καταπιούμε αμάσητο; Εάν αφορούσε εμάς ως γονείς συνηθίσαμε και έχουμε γερό στομάχι, αλλά λίγο φιλότιμο για τα παιδιά.

@Μητερα
|

Συνεδριασαν για θεσμικες αλλαγες που θα κανουν του χρονου
Δεν ειπαν κατι για φετος
Και γιατι αλλωστε
Ο κυβος ερριφθη
Καλη ρουλετα σε ολους
Δε θα πεθανουμε κιολας
Ζουμε σ ενα παρακρατος, τα παιδια δε θα χαθουν
Ας ειμαστε κοντα τους κι ας ψηφισουμε καλυτερα την επομενη φορα

Chris
|

Άποψη μου είναι ότι τα αποτελέσματα θα βγούνε. Από εκεί και πέρα έχουμε το εξής σενάριο. Πχ ο τελευταίος που μπήκε σε ένα σχολείο έχει βαθμολογία 60. Ένας που δεν μπήκε με 59 θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι το παιδί του απάντησε "σωστά" και στις 3 ερωτήσεις και ότι αυτός που έγραψε 60 απάντησε σε τουλάχιστον μία εκ των 3 "λάθος" οπότε να προσφύγει εναντίον με το σκεπτικό ότι αν βαθμολογούντοσαν οι ερωτήσεις με τις αρχικές απαντήσεις θα ήταν επιτυχών.
Προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, ενάμιση χρόνος για εκδίκαση, 3 μήνες απόφαση...Ίσως προλάβει το πρότυπο Λύκειο.

Μητέρα
|

Τί απόφαση έλαβαν από τη χθεσινή συνεδρίαση; Πώς θα οργανωθούμε νομικά;

Βαθμολόγηση γραπτών
|

Προτείνω να τραβήξετε μια χρωματιστή γραμμή στο πάτωμα, να πετάξετε τα γραπτά ψηλά στον αέρα και όσα πάνε δεξιά από την γραμμή να περάσουν και όσα πάνε αριστερά από τη γραμμή να κοπούν. Πιο αξιόπιστη είναι αυτή η μέθοδος έτσι όπως τα κάνατε.

Απάντηση σε DD
|

Βεβαίως να σας απαντήσω. Έχουμε ήδη υποβάλει ένσταση για να ακυρωθεί η απόφαση της Τρίτης. Αν δεν αλλάξει αυτή η απόφαση σήμερα που λένε ότι θα συνεδριάσουν, θα κάνουμε ασφαλιστικά μέτρα ώστε να σταματήσει η διαδικασία έκδοσης των αποτελεσμάτων μέχρι να εκδικαστούν αυτές οι ενστάσεις. Προκύπτει έννομο συμφέρον. Τα παιδιά μας πάλεψαν για κάθε μία από αυτές τις ερωτήσεις, δεν μπορεί να χαρίζονται 6 μονάδες έτσι. Είναι αδιανόητο αυτό που έχει συμβεί.

Απάντηση σε ΔΙΚΑΙΟ
|

αι τα δικά μας παιδιά έχουν γραψει πολύ καλά και με την πριμοδότηση κατά έξι μονάδες, οριζόντια ,θα χάσουν για 2 μονάδες την εισαγωγή τους. Έκαναν πολύ κόπο για κάθε μία από τις απαντήσεις που έδωσαν, μία προς μία, όλη τη χρονιά όπως και την ώρα της εξέτασης και έφτασαν στο σκεπτικό ενηλίκων ανθρώπων. Δεν μπορεί να γίνεται τέτοια αλλοίωση των αποτελεσμάτων και να τιμωρούνται.

γονιός
|

Ας σταματήσει πια να πυροδοτείται το κλίμα και το άγχος των μαθητών. Είναι αδύνατο να περάσουν όλοι, τι να κάνουμε. Μας αρέσει δε μας αρέσει.

ΔΙΚΑΙΟΣ
|

Έχετε σκεφτεί όλοι εσείς που μιλάτε για ασφαλιστικά μέτρα κλπ οτι υπάρχουν και μαθητές που έχουν γράψει πάρα πολύ καλά;;;; αυτά τα παιδιά ποιος τα σκεφτετε;;;;;;

DD
|

Απάντηση σε γονέας υποψήφιας 24 Μάιος 2024 18:49

Αγαπητέ γονέα
δεν είμαι νομικός, και θα ήθελα να κάνω μια απλή ερώτηση

Τι νομικές κινήσεις μπορούν να γίνουν
πότε θα τελεσιδικήσουν
και τι προσδοκάτε από αυτές

Ευχαριστώ

@ Απάντηση σε γονέας υποψήφιας
|

Παρακαλώ αν σας είναι εύκολο φτιάξτε ένα group στο Facebook, κοινοποιήστε το εάν επιτρέπεται εδώ και όσοι γονείς ενδιαφέρονται θα μπουν

Αδικία
|

Τώρα θέλουν να βγάλουν τα αποτελέσματα ώστε οι γονείς των παιδιών που πέρασαν να ξεσηκωθούν εναντίον των γονιών που τα παιδιά τους δεν πέρασαν και αντίστροφα. Να αρχίσουμε να τσακωνόμαστε μεταξύ μας. Να μεταφερθεί όλο αυτό από τους ίδιους σε εμάς. Το θεωρώ άδικο όμως για όλα τα παιδιά αυτό που έχει γίνει, είτε περάσει το παιδί μου είτε όχι.

Απάντηση σε γονέας υποψήφιας
|

Εμείς είμαστε δικηγόροι και ψάχνουμε και άλλους γονείς για να προχωρήσουμε τις επόμενες ενέργειες (έχουμε κάνει ήδη ατομική ένσταση). Ανάλογα με την σημερινή απόφαση της επιτροπής θα προχωρήσουμε, αν δεν διορθωσουν την αδικία, σε ασφαλιστικά μέτρα κατά της εκδοσης των αποτελεσμάτων. Ήδη κάποιοι γονείς έχουν επικοινωνήσει μαζί μας από διάφορες ομάδες αλλά δεν ξέρω πως μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με άλλους γονείς μέσω esos.

Η επιτροπη συνεδριαζει ακομη
|

Και αλλα παραμυθια
Δεν πιστευω πια τιποτα. Ρουλετα επαιξαν τα παιδια μας, αυτο ξερω

Απάντηση σε "τα πολλά λόγια είναι φτώχεια"
|

Έχετε απόλυτο δίκιο. Ειδικά για το μηχανογραφικό δελτίο, αν ένα παιδί συμπληρώσει κάτι λάθος, δεν μπορεί να το διορθώσει και ας βρει την σωστή λύση στο μεταξύ. Η επιτροπή ομως μπορεί να κάνει δεκάδες λάθη και εκεί δεν τρέχει τίποτα.

Γονεας υποψηφιας
|

Καλησπερα

Προτεινω αν υπαρχει καποιος δικηγορος που διαβαζει να μας ενημερωσει, αν μπορει, ποιες κινησεις μπορουμε να κανουμε ( π.χ ασφαλιστικα μετρα) και αν μπορει να οργανωσει μια ομαδικη σε ενα κοινωνικο δικτυο να δουμε ποσοι μαζευομαστε προκειμενου να κινηθουμε νομικα και αν μπορει να το αναλαβει ειτε αυτος , ειτε καποιος συναδελφος του. Θα πρεπει να κινηθουμε αμεσα ομως. οσο το αφηνουμε και δεν το πιεζουμε δεν θα εχουμε αποπτελεσματα με μεμονωμενες και σπασμωδικες κινησεις.

Ανεξαρτητα να το παιδι μας περασει ή οχι, οσοι ειναι υπευθυνοι για αυτο το φιασκο θα πρπει να λογοδοτησουν και να πιεσουμε προς ολες τις κατευθυνσεις ωστε να γινει αυτο.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια...
|

Δυστυχώς αυτό είναι το αποτέλεσμα μία διαδικασίας που ξεκίνησε από το 2019 και την τοποθέτηση σε θέσης κλειδιά ανθρώπων που δεν έχουν σχέση με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τη διδακτική γενικότερα. Η αλλαγή της φυσιογνωμίας των εξετάσεων αυτών με τα περισσότερα θέματα, την εμμονή σε ανούσιες λεπτομέρειες στη γλώσσα και το απαράδεκτο για αυτή την ηλικία μηχανογραφικό δελτίο όπου αν καταλάθος παιδί κυκλώσει αρχικά άλλοι απάντηση, δεν μπορεί να την αλλάξει, μάρτυρα πολλά. Ήταν θέμα χρόνου να προκύψουν αυτά τα θέματα.

Προς την Επιτροπή
|

Κύριοι της επιτροπής μαθαίνω ότι σήμερα θα συνεδριάσετε. Μπορείτε να στιψετε το μυαλό σας και να βρείτε την λιγότερο βλαβερή και άδικη λύση για όλους. Να μοιράσετε τις αδικίες. Διότι έτσι όπως τα κάνετε δεν μπορείτε να τις εξαλείψετε. Περιμένουμε όλοι οι γονείς με μεγάλη αγωνία. Δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζομαστε για το δίκιο των παιδιών μας.

@ΑΔΙΚΙΑ
|

Διαβάστε τι γράφετε! Η επιτροπή έχει κάνει προφανή λάθη και εσείς προσπαθείτε να πείσετε τον εαυτό σας ότι επειδή έγιναν λάθη, να μείνουμε εκεί, στο λάθος. Δεν υπάρχει σωτηρία! Κατέβασαν τα μούτρα τους γιατί τα λάθη τους ήταν τόσο προφανή (άσχετα το ότι δεν είπαν συγνώμη) και το μάζεψαν (έστω με αυτό τον τρόπο). Επειδή όμως δεν συμφέρει κάποιους εδώ, θα πρέπει να αλλάξει η γλώσσα, η λογική και ο κόσμος όλος γιατί θέλουν να μείνουμε στο λάθος. Νομίζω ότι έχει χαθεί το μέτρο.

Απάντηση σε Α.Μ.
|

Όταν λέω έμαθα ότι συνεδριάζει η επιτροπή, τηλεφώνησα σαν πολίτης και γονέας στη γραμματεία και ζήτησα πληροφορίες. Να το ξεκαθαρίσω αυτό, δεν έχω καμία "εσωτερική" πληροφόρηση. Ο κάθε ένας μπορεί να το κάνει. Με τα υπόλοιπα που γράφετε συμφωνώ. Οι ίδιοι άνθρωποι που τα έκαναν θάλασσα, καλούνται να διορθώσουν το χάλι. Εύχομαι να μπορούν να το διορθώσουν αλλά δεν το νομίζω...

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ;
|

Τελικά μπουλινγκ κάνει το ίδιο το υπουργείο με την ανευθυνότητά του!

Χρήστος Σ.
|

Άντε να τελειώνουμε με αυτήν την παρωδία.

Απαράδεκτοι
|

Το παιδί μου στην ερώτηση 15 σπατάλησε αρκετό χρόνο διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας το κείμενο, διακρίνοντας ότι δεν υπάρχει μία μοναδική απάντηση. Άρχισε να σκέφτεται ότι θα υπάρχει κάποια παγίδα και προσπαθούσε να την εντοπίσει. Αυτό θεωρεί το Υπουργείο και η Επιτροπή ότι είναι δίκαιο για έναν εξεταζόμενο και πόσο μάλλον ηλικίας μόλις 12 ετών;;;. Αυτό δεν επηρεάζει την απάντηση μίας ερώτησης ώστε να την χαρίσουν, επηρεάζει τη συνολική απόδοση ενός παιδιού και δεν ευθύνεται το ίδιο. Πως πιστεύουν ότι το παιδί αισθάνεται σήμερα; Δεν γνωρίζω την συνολική απόδοση του παιδιού μου, διότι από την απογοήτευσή του δεν θέλει καν να δει τις υπόλοιπες ερωτήσεις - απαντήσεις και σε καμία περίπτωση δεν θα το πιέσω.
Απαράδεκτοι! Εάν δεν πάρει την ευθύνη ο Υπουργός να απαντήσει, τότε όποιος ξεκινήσει να κινηθεί νομικά, παρακαλώ ενημερώστε, δηλώνω σύμφωνη σε ότι χρειαστεί.

Α.Μ.
|

"Εγώ έμαθα ότι σήμερα συνεδριάζει η επιτροπή και δεν έχει ακριβώς ξεκινήσει η διαδικασία της βαθμολόγησης."

Για να διορθώσει ένα χειρότερο λάθος απ το αρχικό μ ενα ακόμη χειρότερο?πλεον δεν χω καμια εμπιστοσυνη....ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΧΑΛΙΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ?ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΚΛΑΙΝΕ ΓΕΛΑΝΕ

ΑΔΙΚΙΑ
|

Η επιτροπή τιμωρεί τα παιδάκια που είχαν το ίδιο σκεπτικό με εκείνη και απάντησαν σωστά!!!Ουσιαστικά με -6 σε σχέση με τα παιδάκια που δεν απάντησαν..Και έτσι δημιουργεί 2 ομάδες ντροπή τους!!

Γονεας διαγωνιζόμενης
|

Ειτε ακυρωθουν ειτε πριμοδοτηθουν, ποια η διαφορα; Ολοι στην ιδια βαση μπαινουν.
Νομιζω η πιο σωστη και δικαιη λυση ειναι για τα 2 θεματα πριμοδοτηση συν 1 μοναδας το καθενα για καθε σωστη απαντηση και στην 3η οι σωστες να θεωρηθουν οι Α και Δ. Η οριζοντια πριμοδοτηση δειχνει προχειροτητα. Δεν γινεται ενας μαθητης που βασει το εισακτεος να θεωρηθει ιδιος με εναν που εβαλε αγωνια. Οπως επισης ενας που δεν εβαλε σωστο συλλαβισμο εστω και με την παλια μορφη. Ή ενας που μπερδευτηκε στο κειμενο και ενδεχομενως δεν ειδε το "ΔΕΝ" και απαντησε Β ή Γ. Αρα μη ακυρωση των ερωτησεων, πριμοδοτηση συν 1 βαθμο στις 2 και στην 3η διπλη απαντηση Α και Δ νομιζω ειναι το πιο δικαιο απο τα οσα ακουστηκαν/προταθηκαν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ