Κ. Πιερρακάκης: Από τη Α' Λυκείου τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και θεματική από τη Α' Γυμνασίου

Δημιουργείται Μητρώο εταιρειών από το οποίο θα επιλέγει ο γονιός το τεστ για το παιδί του- Το υπ. Παιδείας θα καλύπτει τη δαπάνη

25/05/2024

Ενημερώθηκε: 26/05/2024, 20:59

Άκουσε το άρθρο

Καινοτόμο σύστημα για την διενέργεια  τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού  για όλους τους μαθητές/τριες της Α' Λυκείου, αρχομένης από το νέο σχολικό έτος,μελετά αυτές τις ημέρες το επιτελείο του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας.

Στόχος είναι το νέο σύστημα  να τεθεί σε εφαρμογή από το νέο σχολικό έτος.

Τι περιλαμβάνει

Το καινοτόμο σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, για τον επαγγελματικό προσανατολισμό περιλαμβάνει:

Α. Οι μαθητές της Α' Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι την  ολοκλήρωση του Α' τετραμήνου θα πρέπει να κάνουν   τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού.

Β. Πριν την εφαρμογή του νέου συστήματος θα θεσμοθετηθεί Μητρώο Εταιρειών Επαγγελματικού Προσανατολισμού, μέλη του οποίου θα γίνουν όσες εταιρείες πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Γ. Ο γονιός θα μπαίνει στο Μητρώο Εταιρειών και θα επιλέγει την εταιρεία που επιθυμεί να κάνει το παιδί του το τεστ.

Δ. Η δαπάνη προς τις εταιρείες  θα καλύπτεται από το υπουργείο Παιδείας

Ε. Το ύψος της δαπάνης, ανά τεστ θα καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Παιδείας.

Επίσης μελετάται το τεστ Σχολικού Επαγγελματικού  Προσανατολισμού να  γίνεται   και με τη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης.

Εφόσον υιοθετηθεί αυτή η εισήγηση θα κατασκευαστεί    ψηφιακή  πλατφόρμα  με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.  

Επίσης προβλέπεται η  ίδρυση και στελέχωση των Γραφείων Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τέλος ο υπουργός Παιδείας εξετάζει την εισαγωγή του  επαγγελματικού προσανατολισμού από την Α’ Γυμνασίου, ως θεματική ενότηατα.

Σχόλια (19)

Ρίτα
|

Σκέτο τεστ, χωρίς τις ακόλουθες συνοδευτικές συνεδρίες είναι δώρον άδωρον! Όπως προαναφέρθηκε, κερδισμένες θα βγουν οι συγκεκριμένες εταιρείες και μόνο.

Πέφτω απ' τα σύννεφα
|

@Πλατάρος Γιάννης
Οι μόνοι εξωγήινοι που εμφανίστηκαν στη χώρα μας, είναι οι εξωγήινοι χάκερς που επιτέθηκαν στην ανοχύρωτη Τράπεζα Θεμάτων.... και που με μόνο 35 χιλιαρικάκια φέτος (πάλι σε ιδιώτες) θα είναι - λέει απόρθητο φρούριο....
Πριν από 40 χρόνια η ανεργία και η μετανάστευση πτυχιούχων ήταν άγνωστες λέξεις, ενώ σήμερα, τις "πολλές και καλές δουλειές" τις ακούσαμε το 2019.... αλλά 5 χρόνια μετά μήτε τις είδαμε μήτε τις απαντήσαμε. Και τώρα - λέει θα πληρώνουμε τεστ για ν' ανακαλύψουμε τις "86 διαφορετικές, διακριτές κλίσεις και ταλέντα" μας.... μήπως και βρούμε δουλειά σε άλλη χώρα, μπορεί και σε άλλο πλανήτη?

@Πλατάρος
|

Τα Φρασεπ δεν τα γνωρίζω, τα ΓΡΑΣΕΠ και ΓΡΑΣΥΠ καταργήθηκαν από το 2012 και έμειναν 1-2-3 άτομα ανά ΔΔΕ στα ΚΕΣΥΠ, όπου γινόταν ΔΩΡΕΑΝ και το σχετικό τεστ, στην αρχή με εφαρμογή σε υπολογιστή στη ΔΔΕ και στη συνέχεια online στον ΕΟΠΠΕΠ.

Τα τεστ αυτά ωστόσο ειναι ΑΠΑΡΧΑΙΟΜΕΝΑ, πχ ουσιαστικά δεν περιλαμβάνουν τον τομέα της Πληροφορικής, ως τομέα ενδιαφερόντων και αρκετά άλλα.

Αντί λοιπόν να διατεθεί ενα ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ τεστ ή να αδειοδοτηθεί ένα από τα εμπορικά διαθέσιμα, δίνεται ως εξωτερική εργολαβία σε ιδιωτικές εταιρίες, Να μη μείνει και κανένας παραπονούμενος.

Εχω την περιέργεια για το ποσό που θα διαθέσει το υπουργείο και για τον τρόπο που θα "κρατιέται λογαριασμός"
Επίσης όπως αναφέρθηκε ήδη, τα τεστ αυτά ειναι ΕΡΓΑΛΕΙΑ στα χέρια ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ συμβούλων . Πιθανότατα απλώς θα είναι ο "κράχτης" ώστε να ακολουθήσει η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ συμβουλευτική διαδικασια (που θα χρεώνεται προφανώς, άνω των 150 ευρώ είναι συνήθως...)

Ένας (πρώην...) Σύμβουλος Σταδιοδρομίας (στα κατηργημένα ΚΕΣΥΠ)

Μάλιστα....
|

@Ούτε τι εργαζόμενους έχει το Υπουργείο ξέρει, Ποιος και πότε έκλεισε τα ΓΡΑΣΕΠ και ΚΕΣΥΠ;;;;;

Πλατάρος Γιάννης
|

Ένα τεστ έπρεπε να υπάρχει, έντυπο πριν από 40 χρόνια και να διενεργείται μαζικά.
Δεν υπήρξε...
Πριν 25 χρόνια θα έπρεπε να διατίθεται ηλεκτρονικό, έγκυρο, αξιόπιστο, επαρκές.
Δεν υπήρξε...
Γρασεπ, γρασυπ, φραπεπ, υπάρχουν δεκαετίες. Ομιλίες και εκδηλώσεις δεκαετίες. Μάθημα ΣΕΠ, επίσης δεκαετίες...
Τεστ δεν βρήκα....
Υπάρχουν - λέει τουλάχιστον 86 διαφορετικές, διακριτές κλίσεις και ταλέντα στον άνθρωπο!
Δεν έχω βρει κάποιο τεστ στο διαδίκτυο...
Δεν υπάρχει ούτε τεστ για μια πρώτη διάγνωση της δυσλεξίας.
Στο διαδίκτυο που υπάρχουν τα πάντα, ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ!
Τα κρυβουν οι ειδικοί που θέλουν συνέδρια...
Αν διαρρεύσει κάποιο, το κατεβάζουν από την google.
Στο shareaza, δεν βρήκα τίποτα...
Φανταστειτε! Ούτε στα πιρ-του-πιρ!
Διαβάζω και τα σχόλια εδω με διαρρήξει ιματιών....
Αναθημουμαι την σιωπή μισού αιώνα των συνδικαλιστων....
Διαβαζω εδώ για τα λεφτά που θα χαθούν κτλ στον ιδιωτικό τομέα... Κτλ.
Οι εξωγήινοι που λέω...
Η μόνη κριτική στο Υπουργείο είναι "γιατί άργησατε τόσες δεκαετίες"
Νομίζω η απάντηση είναι στα σχολια:
Απίστευτη νοητική παθογένεια...
Απίστευτη δυσκολία παραγωγής συλλογισμων, απίστευτη δυσκολία ανάλυσης πραγματικού προβλήματος....

jim
|

Τα τεστ υπάρχουν στη σελίδα του ΕΟΠΠΕΠ. Και διενεργουνται στα ΕΠΑΛ στο μάθημα του ΣΕΠ, αφού εμπεριεχονται στη διδακτεα ύλη του μαθήματος.

Ούτε τι εργαζόμενους έχει το Υπουργείο ξέρει
|

Έκλεισαν τα ΓΡΑΣΕΠ και τα ΚΕΣΥΠ. Σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού υπάρχουν πλέον στις διευθύνσεις. Το αγνοεί ο υπουργός. Αντί να ενισχύσουν το ήδη υπάρχον πλαίσιο, το απαξιώνουν και για μία ακόμη φορά χαρίζουν λεφτά σε ιδιώτες. Πάλι καλά που υπάρχουν εργαλεία, γιατί θα είχαμε πάλι σκοίλ ελικικού.
Ντροπή.

ΚΓ
|

Το σημαντικότερο που λείπει από τις τρεις τάξεις του Λυκείου είναι η παρουσίαση των σχολών, οι επαγγελματικές δυνατότητες και κατευθύνσεις της καθεμίας. Τα παιδιά ξέρουν τις σχολές μόνο από το όνομα τους. Τώρα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός του δικού μου παιδιού άλλο έδειξε στην Α λυκείου, άλλο στη Γ. Κι αυτό γιατί άλλαξαν τα ενδιαφέροντα του, οπότε έδειξαν διαφορετικό αποτέλεσμα. Δε νομίζω ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι τόσο απαραίτητος και ακριβής. Περισσότερο χρειάζεται η ενημέρωση για το εύρος και αντικείμενο σπουδών των σχολών του πεδίου που επέλεξαν και των μεταπτυχιακών που μπορούν να ακολουθήσουν.

Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού
|

Για μια ακόμα φορά το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να αγνοεί πως και από ποιους είναι στελεχωμένες οι περιφερειακές του υπηρεσίες, συγκεκριμένα αναφέρομαι στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Είμαι Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ενταγμένη στο Μητρώο του ΕΟΠΠΕΠ, και τοποθετήθηκα σε ΔΔΕ όταν καταργήθηκαν εν μια νυκτί οι οργανικές μας θέσεις στα ΚΕΣΥ. Όπως και εγώ αντίστοιχα υπάρχουν σε αρκετές Διευθύνσεις (όχι σε όλες) αξιόλογοι συνάδελφοι που κάνουν εξαιρετικοί δουλειά. Ουδέποτε ερωτηθήκαμε, δεν ζητήθηκε καν η άποψη μας για τις ανάγκες του ΣΕΠ στα σχολεία μας..
Και το σημαντικότερο αν κάποιος θέλει να προσφέρει πραγματικά στη καθοδήγηση των μαθητών σχετικά με την επαγγελματική και προσωπική τους εξέλιξη, ας παρακολουθήσει κάποιο συνέδριο συμβουλευτικής, ας διαβάσει επικαιροποιημένες έρευνες για να μάθει ότι τα Ψυχομετρικά εργαλεία είναι αυτό ακριβώς αυτό .....εργαλεία.
Οι έφηβοι χρειάζονται συζήτηση, ανθρώπους να μπορούν να τους ακούσουν, να τους εμψυχώσουν και μαζί να τους βοηθήσουν να αναπτύξουν τις απαιτούμενες δεξιότητες για το μέλλον τους, Λήψη Απόφασης, Ανθεκτικότητα, Προσαρμοστικότητα κτλ.
Τα εργαλεία είναι απλά βοηθητικά και αν πέσουν σε λάθος χέρια ... επικίνδυνα!!

Με εκτίμηση
Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Εκ του αποτελέσματος
|

@Μανώλης
Από πρωτοβουλίες, καινοτομίες, μεταρρυθμίσεις, αναβαθμίσεις, τομές, άλματα και ρεκόρ όπου δαπανώνται 10δες εκατομμύρια ευρώ προς ιδιώτες.... άλλο τίποτα!
Από αποτελέσματα.... μαύρη PISA.
Από στήριξη στον εκπαιδευτικό και στους δημόσιους φορείς της παιδείας-εκπαίδευσης.... μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά.

Σάββας
|

Εγώ το έκανα από το 2013 το τεστ Χόλαντ στα παιδιά της Α Λυκείου σε σχολείο στα Δωδεκάνησα. Ζητούσα από το διευθυντή του σχολείου 4 ώρες να μην κάνω το αντικείμενο μου δηλαδή Πληροφορική και αντί αυτού να γνωρίσω στους μαθητές το εκπαιδευτικό σύστημα και τις διεξόδους που παρέχει στον μαθητή και επίσης έκανα το τεστ προσωπικότητας και evaluation των αποτελεσμάτων του ατομικά ανά μαθητή στην προσπάθεια να ταιριάξει ο χαρακτήρας του ατόμου με το επάγγελμα του.
Και τώρα θα αξιολογηθώ μάλλον μέτριος γιατί βαριέμαι πραγματικά πλέον να βλέπω άλλους να κάνουν τους άξιους εκ των υστέρων μόλις ανακάλυψαν όψιμα ότι έχουμε ευθύνη για αυτά τα παιδιά και τη κοινωνία γενικότερα.

Μανώλης
|

Χωρίς να παραβλέπω ότι υπάρχουν εξαιρετικά άξιοι και καταρτισμένοι συνάδελφοι, οι οποίοι επί πολλά χρόνια ασχολήθηκαν με το αντικείμενο του Σεπ, από τα αποτελέσματα, δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν τελικά οι έλληνες μαθητές προσανατολίστηκαν καταλληλα. Θεωρώ πολύ θετική την πρωτοβουλία του υπουργού.

@Εκπαιδευτικός Λυκείου - Σύμβουλος Σ.Ε.Π. @Μ.Κ.
|

Έχετε απόλυτο δίκαιο. Αλλά, αφού λεφτά υπάρχουν, ας είμαστε large...ολόκληρο Υπ. Παιδείας είμαστε...τώρα που μάθαμε και την ΤΝ...

Ιδρύονται
|

πάλι τα γραφεία που υπήρχαν και καταργήθηκαν (γιατί; δεν ξέρουμε).Ωραία, την πινακίδα την έχουμε ακόμα στην πόρτα. Έτοιμοι!!!

Εκπαιδευτικός Λυκείου - Σύμβουλος Σ.Ε.Π.
|

Ως εξειδικευμένη στη Συμβουλευτική και δεν είμαι η μόνη, θεωρώ ότι είναι ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ να επιλέγει ο Υπουργός τον ιδιωτικό τομέα αφήνοντας ανεκμετάλλευτους τους πολλούς εξίσου εξειδικευμένους εκπ/κους. Και να δίνει κονδύλια ενισχύοντας την πελατεία των εταιρειών!!!!! Από την άλλη πλευρά, ίσω είναι ευκαιρία για ους τους παραπάνω εκπ/κους που ΑΤΥΠΑ προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε μέσω της Συμβουλευτικής τους μαθητές μας και - φυσικά- χωρίς οποιαδήποτε αμοιβή, να συνεργαστούμε με τις ιδιωτικές εταιρείες συμβουλευτικής, νομιμότατα με άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου, ώστε- τουλάχιστον- το έργο μας και να φαίνεται και να αναγνωρίζεται και να αμοίβεται. Το δημόσιο, για ακόμη μία φορά, αγνοεί κατ' επιλογή εξειδικευμένους υπαλλήλους του, ακυρώνοντας το προσωπικό τους ενδιαφέρον και την προσπάθειά τους να προσφέρουν στο,παραμελημένο και ουσιαστικά αφημένο στον ιδιωτικό τομέα, κομμάτι της Συμβουλςυτικής!!!! Η ενδυνάμωση, δε, του θεσμού μέσω πλατφορμών είναι τουλάχιστον αστεία. Απογοήτευση γιαακόμη μία φορά.

Μ.Κ.
|

Και γιατί δεν φτιάχνουν εκεί στο υπουργείο ένα τεστ που θα διενεργείται στην Α' λυκείου και πρέπει να μπουν οι εταιρείες να κάνουν πάρτυ με τα χρήματα των φορολογουμένων;;;

ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ
|

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΓΡΑΣΥΠ! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 13 ΧΡΟΝΙΑ.
ΤΑ ΕΧΕΙ ΨΗΦΙΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 2021.

ΚΕΣΥΠ
|

Κάτι ΚΕΣΥΠ που υπήρχαν παλιά για επαγγελματικό προσανατολισμό που ανήκαν στο υπουργείο Παιδείας, γιατί έκλεισαν (και πότε;)

ΔΛ
|

Επιτέλους !!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ