Πρότυπα Σχολεία: Μπαίνει θεσμική "ομπρέλα" στη διασφάλιση των εξετάσεων κι ετοιμάζεται θεσμικό πλαίσιο για τα Κέντρα Μελέτης

Ο Κ. Πιερρακάκης ζήτησε εισήγηση από την αρμόδια υπηρεσία του υπ. Παιδείας και ξεκινά διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς

25/05/2024

Ενημερώθηκε: 27/05/2024, 18:55

Άκουσε το άρθρο

Ριζικές αλλαγές στη διαδικασία και τον τρόπο εξετάσεων των υποψηφίων για τα Πρότυπα Σχολεία, ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ενώ θα φέρει νόμο, με αυστηρά κριτήρια, για την αδειοδότηση και λειτουργία  των Κέντρων Μελέτης.

Ειδικότερα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης , μέσω του Γενικού Γραμματέα Γιάννη Κατσαρού,  έχει ζητήσει από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας σχετική εισήγηση.

Οι κατευθύνσεις του υπουργού Παιδείας είναι οι εξής:

Α. Η διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής των εξετάσεων, στα επίπεδα των άλλων εξετάσεων που διενεργεί το υπουργείο, όπως Πανελλαδικές, και Πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας και Πληροφορικής.

Β. Η "πόλωση" των εξετάσεων σε δύο μαθήματα Μαθηματικά και Γλώσσα, που ίσχυε μέχρι σήμερα ανατρέπεται.

Γ. Η λύση που εξετάζεται είναι να υπάρχει ένα ενιαίο τεστ το οποίο θα περιέχει γνώσεις από όλα τα μαθήματα που διδάχθηκαν οι μαθητές στις 6 τάξεις του Δημοτικού .

Δ. Θα υπάρχει σαφή οδηγία προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας και ρητή εντολή "όχι θέματα που δεν δεν διδάχθηκαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους".

Ε. Η επιλογή των θεματοδοτών των εξετάσεων  θα γίνεται, όπως και στις Πανελλαδικές, με συγκεκριμένα κριτήρια.

Τα Κέντρα Μελέτης

Στις προθέσεις του υπουργού Παιδείας είναι να φέρει προς διάλογο νόμο πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των Κέντρων Μελέτης.

Στόχος του Κυριάκου Πιερρακάκη είναι όχι να κλείσει τα Κέντρα Μελέτης , τα οποία λειτουργούν  εδώ και πολλά χρόνια, αλλά αυτά να αδειοδοτούνται κάτω από συγκεκριμένα κριτήρια (κτήρια, εκπαιδευτικοί κλπ.).

Για το λόγο ο ο υπουργός Παιδείας θα ξεκινήσει δημόσιο διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαίδευσης  και τους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων.

Σχόλια (70)

Άφαντος ο υπουργός
|

Κύριε Πιερρακακη, συγνώμη που είστε ? Δεν είστε πολιτικός προϊστάμενος? Δεν είναι σωστό να βγαίνετε να μιλάτε μόνο όταν σας βολεύει. Τώρα είναι η δύσκολη κατάσταση και τώρα πρέπει να βγείτε μπροστά. Εκτός αν ήταν δική σας απόφαση αυτή η αδικία και για αυτό κρύβεστε.

ΙΩΑΝΝΑ
|

Κι εγώ ζητώ να έρθω σε επαφή με όσους κινηθούν Νομικά. Τόση κατάφορη αδικία σε γονείς και παιδιά δεν πρέπει να μείνει ατιμώρηρτη. Αυτός μας φτύνει και μας μιλάει για ομπρέλες!
ΜΑΥΡΟ ΣΤΟΝ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟ!

@Nikos
|

Όχι Νίκο μου. Γιατι τα μαθηματικά ειναι πιο σημαντικό μάθημα. Θες να μετρήσουμε νομπελιστες ή ανθρώπους που έφεραν τις τεχνολογικές επαναστάσεις να δούμε τι ήξεραν καλύτερα; Η γλώσσα ειναι σημαντική αλλά στην χώρα την έχουμε ανάγκη σε υπερβολή. Πολύ μπλα μπλά και αποτέλεσμα μηδέν. Κανονικά αντι για τη γλώσαα θα έπρεπε να υπάρχουν ερωτήσεις λογικής. Δλδ σενάρια όπου θα σε βάζει να σκέφτεσαι. Και όχι αν έχεις παπαγαλίσει τις 40 σελίδες με τα συνώνυμα.....

Απάντηση σε Απόστολο
|

Και στα δύο σενάρια αλλοιώνεται το αποτέλεσμα.

Εάν τα ακυρώσουν τα 3 τότε τα παιδιά δεν εξετάζονται σε ισάριθμες ερωτήσεις Γλώσσας - Μαθηματικά. Παραβιάζουν τον κανονισμό των εξετάσεων το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει ισοδυναμία εξέτασης επίδοσης Μαθηματικών vs Γλώσσα.
Από την άλλη, με την πριμοδότηση των ερωτήσεων πάλι αλλοιώνεται το αποτέλεσμα, έχοντας παιδιά που έχουν απαντήσει σωστά (σε κατά βάση άστοχες ερωτήσεις) και παιδιά που έχουν απαντήσει λάθος.

Σε όλα τα παραπάνω να υπολογιστούν τα παιδιά που αντιλήφθηκαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και σπατάλησαν χρόνο ψάχνοντας ανύπαρκτες μοναδικές σωστές απαντήσεις.
Επιπλέον τα παιδιά που έχουν καλύτερες επιδόσεις στα Μαθηματικά ευνοούνται εφόσον δεν σπατάλησαν άσκοπα τον χρόνο τους

Συμπέρασμα: Αλλοιωμένο αποτέλεσμα από οποία πλευρά και να το δούμε. Παιδιά αδικημένα από οποία πλευρά και να το δούμε. Υπουργείο χωρίς καμία άμεση απάντηση ή λύση, που κατά τα αλλά οφείλει να κάνει.

Απάντηση σε Απόστολος
|

Όχι δεν έχει διαφορά. Απορώ και εγώ που το αναφέρουν συνέχεια. Απλώς εικάζω ότι νομικά καλύπτεται η επιτροπή με το σενάριο που ανακοινώθηκε (+6 μονάδες σε όσους τα έχουν λάθος)? Όλα γίνονται για να καλύψουν τα δικά τους λάθη με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Nikos
|

Αποστολή νομίζω έχει διαφορά γιατί δεδομένου ότι η γλώσσα και τα μαθηματικά πρέπει να είναι ισοδύναμα οι 22 ερωτήσεις της γλώσσας που θα απομείνουν θα πρέπει να βαθμολογηθούν με 2,273 η κάθε μία. π.χ. με 20 σωστές ενώ τώρα έχουμε 46 βαθμολογία μετά θα έχουμε 45,46. Γενικά όσες περισσότερες σωστές τόσο μειώνεται η επιρροή από τις ακυρωμενες.

Απόστολος
|

Κάτι δεν έχω καταλάβει με όλα αυτά τα σχόλια. Μπορει καποιος να μου εξηγησει γιατι εχει διαφορα το να ξεκινησουν ολοι απο 6 (αρα να μην ακυρωθουν οι ερωτησεις), από το να ακυρωθουν; Πώς υπαρχει διαφορά σε αυτά τα 2 σενάρια; Αδυνατώ να το κατανοήσω και βλεπω αρκετους που το υποστηριζουν εντονα. Ευχαριστώ

Φιλόλογος απών
|

@Κώστας | 27 Μάιος 2024 06:12
Πάντα δίνεις το παρών με αντιδραστικά σχόλια προχουντικής κοπής. Αν το ιδεώδες είναι να επιστρέψουμε σε κείνα τα χρόνια - τα όμορφα, όπως θέλουν να πιστεύουν κάποιοι, τα άθλια, όπως τα λέω εγώ που είχα δεινοπαθήσει ως μαθητής με ακατάλληλους δασκάλους και καθηγητές βουτηγμένους μέσα στο ρατσισμό, τις διακρίσεις και τον αυταρχισμό - τότε πράγματι η λογική σου είναι η καταλληλότερη. Αν ωστόσο θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα ακολουθώντας τις σύγχρονες επιστημονικές παιδαγωγικές αρχές, τότε όλη αυτή η αναπόληση του παρελθόντος είναι μια μεγάλη τροχοπέδη.
Επίτρεψέ μου επίσης να σημειώσω ότι το καταληκτικό σου σκεπτικό αποτελεί ένα τερατώδες λογικό άλμα, καθώς συνδέεις την κατάργηση των γραπτών εισαγωγικών εξετάσεων (στο μυαλό σου αποτελούν πανάκεια) με τις κακές επιδόσεις των μαθητών στις προαγωγικές και απολυτήριες γραπτές εξετάσεις! Σου διαφεύγει κιόλας ότι κάποια στιγμή θεσμοθετήθηκε η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, οπότε δημοτικό και γυμνάσιο αποτέλεσαν ουσιαστικά ενιαίο υποχρεωτικό εκπαιδευτικό κύκλο κι επομένως οι εισαγωγικές εξετάσεις για φοίτηση στο γυμνάσιο δεν είχαν θέση εκ των πραγμάτων! Και βέβαια δεν καταργήθηκαν οι γραπτές εξετάσεις γενικώς, όπως αφήνεις να εννοηθεί! Και στο γυμνάσιο και στο λύκειο όλη τη χρονιά οι γραπτές εξετάσεις είναι συνεχείς και υποχρεωτικές σε όλα τα μαθήματα, πολύ περισσότερες απ' όσες υπήρχαν τον παλιό "καλό" καιρό!
Ο παράλογος λοιπόν συλλογισμός σου θα πρέπει να αναζητήσει αλλού τις αιτίες των κακών επιδόσεων στις γραπτές εξετάσεις, αλλά και όλων των χρόνιων εκπαιδευτικών μας παθογενειών. Εκεί δηλαδή που επισημαίνουμε συνεχώς κάποιοι εδώ μέσα με μακροχόνια διδακτική πείρα, χωρίς δυστυχώς να ιδρώνει κανενός αρμοδίου το αφτί. Και μάλιστα εσύ ο ίδιος όφειλες να είσαι πιο προσεκτικός στις εκτιμήσεις σου, όταν αυτές τις μέρες ζούμε αυτή την αχαρακτήριστη προχειρότητα και ανευθυνότητα από τη μεριά του υπουργείου στη διοργάνωση των εξετάσεων για τα πρότυπα σχολεία. Πώς είναι δυνατόν να τα παραβλέπεις όλα αυτά και να σχολιάζεις και πάλι εναντίον όσων δικαίως τα επισημαίνουν (εκπαιδευτικών, αλλά και γονέων);

ΡΙΡΙΚΟΣ
|

Όταν θα βάλεις πολλά μαθήματα θα πεσει δραματικά το επιπεδο.
Ο τροπος που εξετάζονται τώρα εστιαζει στην αντιληπτική ικανότητα και όχι στις ξερες γνώσεις. Εαν βαλει μεσα και γεωγραφια, φυσική, ιστορία κ.α. πρωτον θα πέσει το δραματικά επιπεδο διαγνωσης αντιληπτικής ικανότητας, δευτερον θα είναι σαν τηλεπαιχνίδι γνώσεων, τριτον θα αρχισουν προτοιμασία και στα άλλα μαθήματα, τεταρτον θα υπάρξει ακόμα και ενδοσχολή αδικία μεταξυ μαθητών του ίδιου σχολείου καθώς όπως ΟΛΟΙ γνωρίζουμε δεν είναι όλοι οι δασκαλοι το ίδιο κάθως είναι αυτοί που εχουν καταλάβει οτι κάνουν λειτουργημα και αυτοί που κανουν χαβαλέ για να περασει η ώρα.

Η καλύτερη λύση είναι να παραμείνει το συστημα ως έχει πλην όμως
στην επιτροπή να μετέχουν και δάσκαλοι πρωτοβάθμιας και τα θέματα να τα στίβουν πριν τα βάζουν για να μην δημιουργούνται τετοιες ανωμαλίες. Απλά να κάνει πιο υπέυθυνα τη δουλειά της και να θυμαται οτι δοκιμάζει παιδιά 12 ετών...

Αλλιώς θα χάσει τον χαρακτήρα η εξέταση.

Μ
|

Κυριε Πιερρακακη αυτό που κάνετε λέγεται για μια άλλη φορά πολιτική κοροϊδία....Αφού δώσατε το προεκλογικό
"Δωρακι" των 6 μονάδων αντί να αφαιρέσετε εντελώς τις ερωτήσεις και να είναι ισότιμοι οι εξεταζόμενοι....ερχοσαστε και μας λέτε τι θα κάνετε του χρόνου...
Αλλά λόγια να αγαπιόμαστε!
Οι Ευρωεκλογές ευτυχώς είναι κοντά και ας απαντήσουμε ολοι με την ψήφο μας ...γιατί μέχρι εδώ η υποτίμηση και ο εμπαιγμός σας.

ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ
|

Δεν αρέσκομαι καθόλου στα σενάρια συνομωσίας αλλά αυτού του είδους η διαρροή σε κάνει να σκέφτεσαι ότι το λάθος με τα θέματα στις φετινές εξετάσεις δεν έγινε από αβλεψία της Επιτροπής, αλλά έγινε επί τούτου σε μια εσκεμμένη προσπάθεια αποδόμησης του θεσμού και προσπάθειας θεσμοθέτησης μέτρων, που το μόνο αποτέλεσμα που παράγουν είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παραπαιδείας. Είναι δυνατόν να λέγεται σοβαρά ότι θα εξετάζονται στην ύλη που έχουν διδαχθεί από την α' δημοτικού;;; Ούτε καν στις πανελλήνιες δεν γίνονται αυτά. Ποιος νοσηρός νους το σκέφτηκε αυτό; Και θα εξετάζονται οι υποψήφιοι σε Θρησκευτικά και Γεωγραφία, όταν η ώρα της Γεωγραφίας έχει περιοριοστεί στη 1 ώρα την εβδομάδα και τα Θρησκευτικά είναι κοινό μυστικό ότι δεν διδάσκονται ούτε στα δημόσια, ούτε στα ιδιωτικά σχολεία, όπως επίσης ότι υπάρχουν μαθητές με απαλλαγή; Και σε μια γενιά που έχει ολοκληρώσει την α και την β δημοτικού διαδυκτιακά, με ότι αυτό συνεπάγεται; Μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι οι μαθητές που μέχρι σήμερα εισάγονται στα πρότυπα σημειώνουν μεγάλη επιτυχία στην εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια; Η εξέταση στα θρησκευτικά, στη γεωγραφία, στην ιστορία ή ότι άλλος σκεφτούν οι εγκέφαλοι του υπουργείου, θα διασφαλίσει υψηλότερου επίπεδου μαθητές στα πρότυπα; Η μήπως οι επιτυχίες των προτύπων έχουν ενοχλήσει τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και η σκέψη είναι ότι θα αποδημήσουμε τα πρότυπα, ρίχνοντας το επίπεδο των εισακτέων, δίνοντας παράλληλα δουλίτσα στα φροντιστήρια; Και όχι σε όλα τα φροντιστήρια, αλλά σε φροντιστήρια αλυσίδες .... Τελικά δεν ενοχλεί μόνο την αριστερά η αριστεία!

@ Όχι εξετάσεις σε δωδεκάχρονα! | 25 Μάιος 2024 23:07
|

Στη Σοβιετική Ένωση είχαν σχολεία από τα 12 για "ταλαντούχους νεαρούς μαθητές". Με αυτό τον τρόπο ακόμα και σήμερα βγάζουν μερικούς από τους κορυφαίους νομπελίστες φυσικούς και κορυφαίους μαθηματικους του κόσμου αλλά και κορυφαίους μουσικούς/σολιστ. Η ύπαρξη τέτοιων σχολείων δεν αποτελεί μονόδρομο, οπότε αν ένα παιδί έχει μεταγενέστερη ανάπτυξη δεξιοτήτων από τα 12, ακόμα θα πηγαίνει σχολείο κάπου και πανεπιστήμιο, όπως ακριβώς γίνεται σήμερα.

NN
|

@Κώστας, 27 Μάιος 2024 06:12
Είναι έτσι όπως τα λέτε με τις εξετάσεις σε δημοτικό, για γυμνάσιο κλπ.
Όμως, δεν παίρνετε υπόψη σας τα εξής:
Αρκετά παιδιά, μένοντας στην ίδια τάξη στο δημοτικό περισσότερες από μια φορές, το παρατούσαν, στερούμενα τις, έστω και λίγες επιπλέον, γνώσεις που θα αποκτούσαν σε αυτό.
Στο γυμνάσιο με τις εισαγωγικές εξετάσεις που υπήρχαν, συνέχιζε ένα μικρό μόνο ποσοστό των αποφοίτων του δημοτικού, ίσως και το 1/3 μόνο. Δηλαδή, τα υπόλοιπα 2/3 στερούνταν τις, επίσης έστω και λίγες επιπλέον, γνώσεις.
Εσείς κι εγώ μπορεί να μην πάθαμε «κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα» από τις εξετάσεις, όμως όσοι κόπηκαν σε αυτές αποστερήθηκαν πολλά.
Οι εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα είναι κάτι τελείως διαφορετικό και δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να τις συγκρίνουμε με τις πιο πάνω.

Άποψη
|

...Μάλλιασε η γλώσσα μας να λέμε σταματήστε την κλάψα με τα θέματα, τίποτα εσείς...
Θα τα φτιάξει τώρα του χρόνου ο υπουργός όλα ... μια ομορφιά...

Τα κέντρα μελέτης θα πρέπει να μαζεύουν κάθε χρόνο καμμιά πενηνταριά δικαιολογητικά για να πάρουν άδεια λειτουργίας, οι δε μαθητές θα δίνουν εξετάσεις από τη ρομποτική μέχρι τα θρησκευτικά, οι δε εκπαιδευτικοί θα τρέχουν δυο-τρια ΣΚ αμισθι να κάνουν επιτηρήσεις...

Καλά να πάθετε.

Απάντηση σε Alan
|

Ο Υπουργός είναι εκτός τόπου και χρόνου. Περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα ισοδυναμούν με περισσότερα φροντιστήρια από μικρή ηλικία. Μόνο όποιος είναι ιδιοκτήτης φροντιστηρίου τρίβει αυτή τη στιγμή τα χέρια του. Όχι άλλα πειράματα. Διορθώστε την σημερινή αδικία.

Απάντηση σε Κώστας
|

Οι εξετάσεις για Πρότυπα δεν είναι τυπικές προαγωγικές εξετάσεις. Τα θέματα έχουν ιδιαιτέρως αυξημένη δυσκολία και τα παιδιά που δίνουν είναι πολύ καλά προετοιμασμένα. Για να καταλάβετε τη δυσκολία των θεμάτων, δείτε ότι τόσοι φιλόλογοι έχουν διαφωνίες για τα φετινά θέματα στη Γλώσσα. Όχι δάσκαλοι δημοτικού αλλά φιλόλογοι. Στην εποχή σας μετρούσε το απολυτήριο δημοτικού και στην εποχή των παιδιών μας μετράει το πτυχίο ΑΕΙ και τα 2-3 μεταπτυχιακά. Τί συμπέρασμα βγαίνει από αυτό? Ότι μιλάμε για εντελώς διαφορετικές εποχές και απαιτήσεις.

Μπαμπάς μαθήτριας
|

Χειρότερα δεν θα μπορούσε να τα κάνει! Τώρα θα φουντώσουν ακόμα περισσότερο τα φροντιστήρια! Μέχρι και στα θρησκευτικά θα κάνουν φροντιστήριο!

ΠΑΜΕ ΚΙ ΟΠΟΥ ΒΓΕΙ!
|

και στην Παιδεία

Βίκη
|

Άρπα κόλλα όλα!
Κάντε κάτι συνολικά για τα δημόσια σχολεία μας!
Αν σέβεστε τα παιδιά μας που θα είναι οι αυριανοι πολίτες αυτής της χώρας,
αναβαθμίστε τη δημόσια παιδεία!
Αναβαθμίστε το εκπαιδευτικό σύστημα, τα βιβλία, τις μεθόδους διδασκαλίας...

Κώστας
|

Κάποτε δίναμε γραπτές εξετάσεις δύο φορές τον χρόνο ήδη από την 5η δημοτικού. Δίναμε γραπτές και προφορικές εισαγωγικές εξετάσεις για μπούμε στο γυμνάσιο. Δεν θυμάμαι να είχαμε πάθει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα, ούτε χρειαζόμασταν κάποιο ιδιαίτερο φροντιστήριο για να τα καταφέρουμε. Και ούτε οι γονείς μας ήταν σε θέση να μας βοηθήσουν. Ποιος ζήτησε να καταργηθούν αυτές οι εξετάσεις; Τότε και το απολυτήριο δημοτικού μετρούσε, πολύ δε περισσότερο του γυμνασίου. Τους λες τώρα "γραπτές εξετάσεις" και σε κοιτάζουν σαν να είσαι βασανιστής του ΕΑΤ-ΕΣΑ. Αποτέλεσμα: 18-20 οι βαθμοί στα προφορικά, 10-12 στα γραπτά!

Περίεργος
|

.....με το μυαλό που κουβαλάτε τα παιδιά του δημοτικού, θα αρχίζουν φροντιστήρια στα πρότυπα των μαθητών του Λυκείου.
....μαθήτρια γυμνασίου από την Ισπανία , φιλοξενούμενη με erasmus σε ελληνικό σπίτι δεν μπορούσε να αντιληφθεί γιατί η δασκάλα των αγγλικών έρχεται στο σπίτι του παιδιού να κάνει μάθημα.
Λίγο πριν φύγει κατάλαβε ότι δεν ήταν η δασκάλα του σχολείου.....αλλά άλλη που την πλήρωνε ο πατέρας του παιδιού. Και με αθωότητα είπε. Αααα εμείς κάνουμε αγγλικά στο σχολείο, όχι στο σπίτι και δεν πληρώνουμε κάτι.....!!!
Αυτή η χώρα είμαστε.....

Γονιός-Πολίτης
|

Κι εκεί που λες " δημιουργησαν μια κριση, δεν ξέρουν να την διαχειριστουν και μια βδομαδα τώρα μας κοροϊδεύουν, χειρότερα δε γίνεται" βγαίνει ο ίδιος ο Υπουργός και σε διαψεύδει! Σου λέει "κάτσε να δεις απ' του χρόνου που θα βάλω τα πολλά μαθήματα, τότε θα καταλαβεις τι σημαίνει χάλια"

Alan
|

Πολύ σωστή η πρόθεση του Υπουργού να μην εξετάζονται μόνο τα δύο κλασικά μαθήματα (Μαθηματικά & Φιλολογικά). Δε ζούμε στο 1930, η εποχή μας έχει άλλες απαιτήσεις. Για παράδειγμα, σε ένα από τα πιο δημοφιλή επιστημονικά πεδία των πανελλαδικών εξετάσεων εξετάζεται το μάθημα της Πληροφορικής. Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα είναι και η Φυσική. Αλλά και η Γεωγραφία που δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα, τσάμπα διδάσκεται; Ένα ενιαίο τεστ σε όλα τα μαθήματα είναι το καλύτερο.

Τι θα γίνει ΤΩΡΑ;
|

Ωραίος όλος αυτός ο ανοιχτός διάλογος για το τι μπορεί να γίνει για το καλύτερο των επόμενων παιδιών... Με τα παιδιά μας που είναι στον αέρα αυτή την στιγμή και άκρως αδικημένα .. θα γίνει κάτι; Η απόφαση δηλαδή είναι να βγουν αλλοιωμένα αποτελέσματα και να αδικηθούν τα παιδιά;

Για τον Γιώργο
|

Αυτό ακριβώς έγινε φέτος στα θέματα μαθηματικών για την εισαγωγή στα πρότυπα λύκεια: πόσα παιδιά είχαν διδαχθεί στη β' γυμνασίου τις υπερβολές;...

Έχει απόλυτο δίκιο ο Γιώργος: έτσι γίνεται σε όλα αυτά τα μαθήματα που αναφέρει.

Και φυσικά το ερώτημα είναι πώς μπορούν όλα αυτά να εφαρμοστούν στις εισαγωγικές των λυκείων;

Μάλλον όμως καταλαβαίνω ότι όλα τα παραπάνω ειπώθηκαν από τον κ. υπουργό λίγο βιαστικά. Σε μία δεύτερη σκέψη, ελπίζω ότι θα καταλάβει. Και κυρίως ελπίζω να επικεντρώσει την προσοχή του σε όλα αυτά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν εδώ των "κανονικών" σχολείων.

Κακά τα ψέματα, δεν έχουν κάτι κακό τουλάχιστον τα μαθηματικά που δίνουν εξετάσεις τα παιδιά για τα πρότυπα. Μακάρι να αξιοποιηθούν τα θέματά τους, όπως και των διαγωνισμών ΕΜΕ, Καγκουρό κλπ και στην κανονική διδασκαλία των σχολείων, έστω και για επιπλέον 1 ώρα την εβδομάδα, ως ξεχωριστό μάθημα που θα διδάσκει κάποιος μαθηματικός, όπως πχ γίνεται με τη μουσική, τη γυμναστική κλπ.

Κύριε Πιερρακακη
|

Ή οποιοσδήποτε άλλος μπορεί να μου απαντήσει:
Είναι δυνατόν να βγουν αποτελέσματα χωρίς να έχουν απαντηθεί οι ενστάσεις? Υπάρχει αυτό το δικαίωμα νομικά?
Επίσης η ερώτηση 9 και η ερώτηση 23 ποιες περισσότερες από μία σωστές απαντήσεις έχει? Μπορεί να μας τις υποδείξει η επιτροπή?
Κύριε Πιερρακακη γιατί τους καλύπτετε?

Θεματοδότες
|

Οι θεματοδότες να είναι δάσκαλοι.

Όχι καθηγητές πανεπιστημίου
Όχι καθηγητές γυμνασίου / λυκείου
Όχι ιδιοκτήτες / μέτοχοι φροντιστηρίου

Δάσκαλοι

Κατά προτίμηση δάσκαλοι δημοσίου, ΣΤ´ δημοτικού, τμημάτων με 23+ μαθητές

Με άλλα λόγια άνθρωποι, επαγγελματίες με εμπειρία, και γνώση της πραγματικότητας και της ύλης που επέχουν διδαχτεί τα παιδιά.

Όχι τίποτα… επηρμένοι.

Για τα όνειρα των παιδιών, οι ενήλικες ας είναι ρεαλιστές
|

Μόνο Γλώσσα και Μαθηματικά και αποκλειστικά ύλη που έχουν διδαχθεί τα παιδιά στην ΣΤ´ Δημοτικού.

Και όχι από παραθέματα.

Οτιδήποτε άλλο είναι άδικο, προβληματικό και ιδανικό μόνο για να πλουτίσουν τα φροντιστήρια.

Προτάσεις στο πόδι…
|

Είναι δυνατόν να υπάρχουν ερωτήσεις από όλες τις τάξεις του δημοτικού στα θρησκευτικά τη στιγμή που υπάρχουν μαθητές με απαλλαγή;

Το πόσο επιπόλαια σκέφτηκε κανείς αυτές τις προτάσεις είναι ξεκάθαρο από αυτό και μόνο.

Γιατί δεν βάζεται και ερωτήσεις στα Γερμανικά; Κάποια παιδιά έχουν διδαχθεί…

Αποκλείεται. Δεν είναι δυνατό να γίνει έτσι.
|

Δεν γίνεται να εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα επειδή δεν διδάσκεται όλη η ύλη. Δεν θα έφτανε να αποφύγουν ερωτήσεις από τα τελευταία κεφάλαια, διότι πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που προσπερνούν και ενδιάμεσα κεφάλαια σε σχεδόν όλα τα μαθήματα, πλην Γλώσσας και
Άγημα ρολών. Πιθανών σε τάξη με 17 μαθητές να βγαίνει η ύλη (που πάλι δεν βγαίνει). Σε τάξη 25 μαθητών δεν βγαίνει η ύλη στα λοιπά μαθήματα, καθώς ο δάσκαλος αφήνει από γ´ δημοτικού ακόμα, πολλά κεφάλαια για να κατορθώσει να ολοκληρώσει την ύλη της Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Ωστόσο σας συγχαίρω για τη ρητή εντολή "όχι θέματα που δεν δεν διδάχθηκαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους.

Τα θέματα των τελευταίων χρόνων ήταν για παιδιά γυμνασίου ή μαθητών «ενημερωμένου» φροντηστηρίου….

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ