Υπ. Παιδείας: Πρόθεση του Κ. Πιερρακάκη 1 ώρα παραπάνω Φυσική Αγωγή

26/05/2024

Ενημερώθηκε: 27/05/2024, 14:57

Άκουσε το άρθρο

Η  εξαγγελία της επιπλέον ώρας για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής,   αποτελεί πρωτοβουλία του υπουργού   Κ. Πιερρακάκη.

Τη δήλωση έκαναν συνεργάτες του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Κατσαρού σε συνάντηση με εκπροσώπους των Σωματείων  Π.Ε.ΣΥ.Θ., ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.

Ειδικότερα, στη συνάντηση, σύμφωνα με ανακοινωση των Σωματείων, προέκυψαν τα εξής:

  • Η κατανομή των διορισμών θα ανακοινωθεί μετά την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων 1/ΓΕ και 2/ΓΕ,  η οποία τοποθετείται χρονικά μετά τις 20 Ιουνίου 2024.
  • Γίνεται προσπάθεια για αρκετά περισσότερους διορισμούς από τους/τις 4.065 φετινούς αποχωρήσαντες εκπαιδευτικούς, αν ευδοκιμήσει η σύσταση νέων οργανικών θέσεων.
  • Ερευνούν την πιθανότητα να γίνουν πρόσθετες μεταθέσεις στα νέα οργανικά κενά (αν αυτά συσταθούν), με αποτέλεσμα να επηρεαστούν οι διορισμοί. Σε κάθε περίπτωση διαβεβαίωσαν ότι δεν μπορούν να γίνουν διορισμοί σε οργανικά κενά που δεν δόθηκαν προηγουμένως σε μεταθέσεις.
  • Όσον αφορά την εξαγγελία της επιπλέον ώρας για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, τονίστηκε από την πλευρά των εκπροσώπων του Υπουργείου ότι αποτελεί πρωτοβουλία του Υπουργού κ. Κ. Πιερρακάκη. Η πορεία του χρονοδιαγράμματος για τυχόν έγκαιρη περάτωση των ενεργειών της Επιτροπής, ώστε να προβλεφθούν οι ώρες και οι θέσεις που αναλογούν στους εκπαιδευτικούς για την επόμενη σχολική χρονιά, δεν διασαφηνίστηκε από πλευράς τους.
  • Αποθαρρυντική απάντηση εισπράξαμε για το πάγιο αίτημα του  Π.Ε.ΣΥ.Θ. όσον αφορά την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε' και Στ΄ Δημοτικού. Οι εξαγγελίες του Υπουργού για ενίσχυση των Τεχνών στην Εκπαίδευση παραμένουν αίολες, ενόσω η βία καλπάζει ανάμεσα στον μαθητικό πληθυσμό. Η πολιτική ηγεσία γνωρίζει ότι στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία όπου οι Τέχνες ανθούν, τα φαινόμενα της βίας και του εκφοβισμού εξαλείφονται. Ωστόσο, παρά τις μελέτες που αναδεικνύουν τον ευεργετικό ρόλο των Τεχνών και τις έχει υπόψη του ο κ. Πιερρακάκης,  επιλέγει και εδώ να κωφεύει.
  • Συζητήθηκε εκτενώς το ζήτημα της εισαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση. Οι εκπρόσωποι των Σωματείων μας αναφέρθηκαν στα προγράμματα εκπαίδευσης των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, τα οποία διαφημίζουν τα μαθήματα της γυμναστικής, του θεάτρου και των εικαστικών ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την εγγραφή των νηπίων, τη στιγμή που τα παιδιά της δημόσιας εκπαίδευσης μειονεκτούν στην πρόσβαση κυρίως της κινητικής δημιουργικότητας.
  • Για την απουσία καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Γενικό Λύκειο δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση. Όταν ρωτήθηκαν γιατί δεν έχει συσταθεί αντίστοιχη επιτροπή (όπως για την Φυσική Αγωγή) για να μελετήσει το ζήτημα πάλι δεν δόθηκε σαφής απάντηση.
  • Για την μη διδασκαλία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση. Αναφέρθηκε ότι επιτροπές ασχολούνται με το πρόγραμμα του μελλοντικού ΓΕΛ, χωρίς να διασαφηνίζεται ποιοι τις αποτελούν και γιατί δεν υπάρχει διαβούλευση με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς.
  • Απέκλεισαν την παύση λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων! Συζητείται  σε επίπεδο διαβούλευσης των χωρών- μελών της Ε.Ε. και δεν καθορίζεται χρονικά.
  • Για την απουσία οργανικών κενών στην Ειδική Αγωγή της Α’ θμιας δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

 Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα: Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών-Επιστημονικές και Παιδαγωγικές Δεξιότητες και Ικανότητες

 Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως πρόγραμμα: Σχολική Βία - Εκφοβισμός και Σχολική Διαμεσολάβηση

Νομικός Οδηγός για Εκπαιδευτικούς και Στελέχη Εκπαίδευσης

Προετοιμασία για τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Σχόλια (21)

Που είναι η μπάλα οέο?
|

Το "νους υγιής εν σώματι υγιεί" μάλλον δεν το διδαχθήκαμε στο σχολείο.
Το μάθημα-γνωστικό αντικείμενο λέγεται Φυσική Αγωγή (Φ.Α.). Δεν είναι ούτε "γυμναστική" ούτε "δραστηριότητα".
Είναι επιπλέον επιστήμη που διδάσκεται στα πανεπιστήμια όλου του κόσμου και αποτελεί αντικείμενο έρευνας και τεχνολογίας με εφαρμογές ακόμα και στη βιομηχανία.
Δεν υπάρχει σοβαρή χώρα που να μην περιλαμβάνει τη Φ.Α. ως βασικό μάθημα στην εκπαίδευση, ενώ τα οφέλη της στους μαθητές είναι πολλαπλά, και πέραν, της σωματικής υγείας και ευεξίας.
Με 1 ώρα παραπάνω την εβδομάδα πράγματι δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας και δεν γίνεται κανείς μοντέλο, όπως πχ δεν γίνεται κανείς Ντοστογιέφσκι με 1 ώρα παραπάνω Γλώσσα ή όπως δεν γίνεται Αϊνστάιν με 1 ώρα παραπάνω Φυσική.
Ο σκοπός της παιδείας άλλωστε δεν είναι να μας κάνει μοντέλα, συγγραφείς, πυρηνικούς φυσικούς και Νομπελίστες αλλά σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος "Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες".

Πληροφορική όχι;
|

Στις τελευταίες διαγνωστικές εξετάσεις PISA (τις original, όχι τις "ελληνικές"), του 2022, ο κύριος λόγος της αποτυχίας, τουλάχιστον στα Μαθηματικά και τη Φυσική, είναι ότι τα θέματα τόσο των Μαθηματικών όσο και της Φυσικής άπτοταν σε μεγάλο βαθμό της Πληροφορικής (Υπολογιστική Σκέψη: επίλυση προβληματων με τη βοήθεια υπολογιστικών εργαλείων, προσομοιώσεων, κλπ). Του χρόνου, στην PISA 2025, εκτός από τη Φυσική και τα Μαθηματικά, θα υπάρξει (για πρώτη φορά) και ξεχωριστή εξέταση στην Πληροφορική ("Learning in the Digital World"). Εκεί κ. Υπουργέ, πήγαν και θα πάνε τα παιδιά μας με μια ώρα Πληροφορική τη βδομάδα (σε όλο το Δημοτικό, στη Β' Γυμνασίου και στην Γ' Γυμνασίου). Επιπλέον, Ψηφιακό Σχολείο με ψηφιακά αναλφάβητους μαθητές γίνεται;

Σταυρούλα
|

Η γυμναστική έπρεπε να μείνει ως έχει και να διδάσκεται με επιλογή των μαθητών επιπλέον αν το επιθυμούν σε μεσημεριανά προγράμματα. Αυτό γίνεται και στα ιδωτικά καλά σχολεία. Αν θες το αφήνεις μεσημέρι για κολύμπι, δραστηριότητες, καλλιτεχνικά κ.λπ.
Την Πληροφορική στο γυμνάσιο πρέπει να ενισχύσει. Το νέο πρόγραμμα σπουδών θέλει 4 ώρες την εβδομάδα για να βγει και εμείς είμαστε ακόμα στο 1ωρο Β και Γ γυμνασίου. Όλες οι σοβαρές χώρες του πλανήτη (Αγγλία, Ιαπωνία, Νέα Ζηλανδία, Δανία) επενδύουν στον προγραμματισμό (και μάλιστα σκληροπυρηνικά με C, python, javascript σε επίπεδο γυμνασίου). Ας δώσει μινμαλιστικά μια ώρα ακόμα. Έστω στην Γ γυμνασίου που είναι απαραίτητη για τον προγραμματισμό. Εξάλου εκεί υπάρχει και χώρος μιας επιπλέον ώρας.

Γονέας
|

Υπάρχει "πρόθεση"... Σωθήκαμε. Να δω από ποιό μάθημα θα μειώσουν ώρες για να τη δώσουν στη φυσική αγωγή, γιατί παίζουμε παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος ως γνωστόν.

@jim
|

Μας λεει πολλά. Αλλά τι επίπτωση θα έχει σε αυτό 1 ώρα παραπάνω "φυσικής αγωγής" η οποία ούτως η άλλως είναι ασήμαντη ως δραστηριότητα (από πλευράς έντασης και συχνότητας); Δείτε τι έγραψε άλλος προηγουμένως. Φυσική αγωγή πετάμε τη μπάλα 1 ώρα στο τσιμέντο, χωρίς αποδυτήρια, γυμναστήριο, κλπ. Δεν επηρρεάζεται έτσι η παχυσαρκία. Αν ήταν σοβαροί θα κοιτούσαν να αποκτήσουν τα σχολεία υποδομές, με σχέδιο, ΟΚ δε γίνεται όλα αμέσως αλλά έστω σε βάθως 10 ή 20 χρόνια. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα. Μεθαύριο ένας άλλος υπουργός θα την καταργήσει την έξτρα ώρα και θα είμαστε στο μηδέν πάλι.

Vasiliki
|

@Κωστας σαφώς κι είναι μάθημα και μάλιστα πανελληνίως εξεταζόμενο!!!

@παγκόσμια πρωτοτυπία
|

@harac: Διδάσκεται σχέδιο στα ΕΠΑΛ, εννοείται, και βέβαια όχι μόνο στον τομέα γραφιστικης που λέτε, αλλά και σε άλλους τομείς (π.χ. μηχανολογία. Ηλεκτρολογία, κ.λπ.)... και γενικό σχέδιο (αν το λέω σωστά). Τώρα αν είναι όλα αυτά όπως και στις πανελλήνιες των γελ, δεν ξέρω... αλλά τα παιδιά των επαλ σε διάφορες ειδικοτητες, ξέρουν σχέδιο.

χμ
|

Πολύ σωστά! Έτσι θα τους κατατροπώσουμε όλους στον διαγωνισμό PISA!
Αχ φουκαριάρικη Παιδεία!

Κώστας
|

Η γυμναστική δεν είναι μάθημα αλλά δραστηριότητα και θα έπρεπε να είναι προαιρετική μετά τη λήξη του ωραρίου διδασκαλίας μαθημάτων.

Χρυσα
|

Για την κοινωνιολογία ουτε λογος μετά πανικοβαλλεστε για τη βία στα σχολεία στην οικογένεια κλπ βέβαια εδώ παιζονται συντεχνιακα συμφέροντα εξαρτάται κάθε φορά από τον υπουργό ποιους θα ευνοήσει! Για να μη παρεξηγουμαστε η φυσική αγωγή καλώς παιρνει ώρες αλλά να δουμε και τη κοινωνικοποίηση το κοινωνικό έλεγχο των παιδιων επιστημονικά βέβαια όχι λόγια αέρα! Αυτό μόνο η κοινωνιολογία το παρεχει ποιους ενοχλεί όμως το μάθημα;;;;;σκεφτείτε!

harac
|

Δεν διδάσκεται ούτε στα ΕΠΑΛ, ούτε στα ΓΕΛ. Στο ΕΠΑΛ, όπου υπάρχει τομέας Γραφιστικής γίνονται κάποια καλλιτεχνικά μαθήματα για τη συγκεκριμένη ειδικότητα, αλλά όχι προετοιμασία για Πανελλήνιες.

@παγκοσμια πρωτοτυπία
|

Νομίζω διδάσκεται το σχέδιο στα ΕΠΑΛ, οπότε γιατί λέτε ότι δεν διδάσκεται?

επιτέλους
|

Επιτέλους, οι αποφάσεις εκπαιδευτικής πολιτικής παίρνονται από τους σωστούς ανθρώπους. Τι τους θέλουμε τους επιστήμονες της εκπαίδευσης, αφού έχουμε τον Υπουργό (κι ας είναι άσχετος με την εκπαίδευση);

jim
|

@δε μιλάμε σοβαρά Το ότι η Ελλάδα έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά παχυσαρκίας στην παιδική και εφηβική ηλικία στην Ευρώπη, δεν σσς λέει κάτι;

Polar_Fish
|

Σκεφτείτε το εξης: τι χώρα είμαστε αν το ποσες ώρες μάθημα κάνουν οι μαθητές στα σχολεία εξαρτάται από το τι πιστεύει ο εκάστοτε υπουργός παιδείας.

Φωτεινη
|

Στα νηπιαγωγεία χρειαζόμαστε γυμναστές για την σωστή κινητικη αναπτυξη των νηπίων

Παγκόσμια πρωτοτυπία
|

και ΚΑΤΑΝΤΙΑ ταυτόχρονα η κατάργηση της διδασκαλίας Γραμμικού και Ελεύθερου σχεδίου ενώ είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Ελένη
|

Ας σχεδιάσει να βάλουν και μια ώρα επιπλέον μουσική και εικαστικά και θεατρική αγωγή στα σχολεία!

Σαχλαμάρες
|

Η κατάσταση με τη ΦΑ στην Ελλάδα είναι τριτοκοσμική. Κάντε μια βόλτα στην ΕΕ. Τα σχολεία έχουν γυμναστήρια, πρόσβαση σε γήπεδα, μπορεί και πισίνες, κ.α. Στην Ελλάδα η Φ.Α. γίνεται στο τσιμέντο, σε ανοιχτό χώρο, αν δε βρέχει, αν δεν έχει πολύ κρύο, ζέστη, κλπ. Αθλήματα οργανωμένα δεν υπάρχουν στα σχολεία, ο καθενας κάνει ότι μπορεί. Μηδέν ή μία ή δύο ώρες δεν κάνουν τίποτα με τέτοιες συνθήκες.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Δέκα στον Πιερ για τη Γυμναστική, μηδέν για τη Θεατρική Αγωγή.
Μέσος όρος πέντε.

δε μιλάμε σοβαρά
|

αυτό είναι το πρόβλημα του σχολείου στην ελλάδα σήμερα ! μπράβο , πιερ !

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ