Η εξαγγελία της επιπλέον ώρας για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αποτελεί πρωτοβουλία του υπουργού Κ. Πιερρακάκη.
Τη δήλωση έκαναν συνεργάτες του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Κατσαρού σε συνάντηση με εκπροσώπους των Σωματείων Π.Ε.ΣΥ.Θ., ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ., Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.
Ειδικότερα, στη συνάντηση, σύμφωνα με ανακοινωση των Σωματείων, προέκυψαν τα εξής:
- Η κατανομή των διορισμών θα ανακοινωθεί μετά την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων 1/ΓΕ και 2/ΓΕ, η οποία τοποθετείται χρονικά μετά τις 20 Ιουνίου 2024.
- Γίνεται προσπάθεια για αρκετά περισσότερους διορισμούς από τους/τις 4.065 φετινούς αποχωρήσαντες εκπαιδευτικούς, αν ευδοκιμήσει η σύσταση νέων οργανικών θέσεων.
- Ερευνούν την πιθανότητα να γίνουν πρόσθετες μεταθέσεις στα νέα οργανικά κενά (αν αυτά συσταθούν), με αποτέλεσμα να επηρεαστούν οι διορισμοί. Σε κάθε περίπτωση διαβεβαίωσαν ότι δεν μπορούν να γίνουν διορισμοί σε οργανικά κενά που δεν δόθηκαν προηγουμένως σε μεταθέσεις.
- Όσον αφορά την εξαγγελία της επιπλέον ώρας για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, τονίστηκε από την πλευρά των εκπροσώπων του Υπουργείου ότι αποτελεί πρωτοβουλία του Υπουργού κ. Κ. Πιερρακάκη. Η πορεία του χρονοδιαγράμματος για τυχόν έγκαιρη περάτωση των ενεργειών της Επιτροπής, ώστε να προβλεφθούν οι ώρες και οι θέσεις που αναλογούν στους εκπαιδευτικούς για την επόμενη σχολική χρονιά, δεν διασαφηνίστηκε από πλευράς τους.
- Αποθαρρυντική απάντηση εισπράξαμε για το πάγιο αίτημα του Π.Ε.ΣΥ.Θ. όσον αφορά την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε' και Στ΄ Δημοτικού. Οι εξαγγελίες του Υπουργού για ενίσχυση των Τεχνών στην Εκπαίδευση παραμένουν αίολες, ενόσω η βία καλπάζει ανάμεσα στον μαθητικό πληθυσμό. Η πολιτική ηγεσία γνωρίζει ότι στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία όπου οι Τέχνες ανθούν, τα φαινόμενα της βίας και του εκφοβισμού εξαλείφονται. Ωστόσο, παρά τις μελέτες που αναδεικνύουν τον ευεργετικό ρόλο των Τεχνών και τις έχει υπόψη του ο κ. Πιερρακάκης, επιλέγει και εδώ να κωφεύει.
- Συζητήθηκε εκτενώς το ζήτημα της εισαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση. Οι εκπρόσωποι των Σωματείων μας αναφέρθηκαν στα προγράμματα εκπαίδευσης των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, τα οποία διαφημίζουν τα μαθήματα της γυμναστικής, του θεάτρου και των εικαστικών ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για την εγγραφή των νηπίων, τη στιγμή που τα παιδιά της δημόσιας εκπαίδευσης μειονεκτούν στην πρόσβαση κυρίως της κινητικής δημιουργικότητας.
- Για την απουσία καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Γενικό Λύκειο δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση. Όταν ρωτήθηκαν γιατί δεν έχει συσταθεί αντίστοιχη επιτροπή (όπως για την Φυσική Αγωγή) για να μελετήσει το ζήτημα πάλι δεν δόθηκε σαφής απάντηση.
- Για την μη διδασκαλία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση. Αναφέρθηκε ότι επιτροπές ασχολούνται με το πρόγραμμα του μελλοντικού ΓΕΛ, χωρίς να διασαφηνίζεται ποιοι τις αποτελούν και γιατί δεν υπάρχει διαβούλευση με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς.
- Απέκλεισαν την παύση λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων! Συζητείται σε επίπεδο διαβούλευσης των χωρών- μελών της Ε.Ε. και δεν καθορίζεται χρονικά.
- Για την απουσία οργανικών κενών στην Ειδική Αγωγή της Α’ θμιας δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως πρόγραμμα: Σχολική Βία - Εκφοβισμός και Σχολική Διαμεσολάβηση
Προετοιμασία για τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Το "νους υγιής εν σώματι υγιεί" μάλλον δεν το διδαχθήκαμε στο σχολείο.
Το μάθημα-γνωστικό αντικείμενο λέγεται Φυσική Αγωγή (Φ.Α.). Δεν είναι ούτε "γυμναστική" ούτε "δραστηριότητα".
Είναι επιπλέον επιστήμη που διδάσκεται στα πανεπιστήμια όλου του κόσμου και αποτελεί αντικείμενο έρευνας και τεχνολογίας με εφαρμογές ακόμα και στη βιομηχανία.
Δεν υπάρχει σοβαρή χώρα που να μην περιλαμβάνει τη Φ.Α. ως βασικό μάθημα στην εκπαίδευση, ενώ τα οφέλη της στους μαθητές είναι πολλαπλά, και πέραν, της σωματικής υγείας και ευεξίας.
Με 1 ώρα παραπάνω την εβδομάδα πράγματι δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας και δεν γίνεται κανείς μοντέλο, όπως πχ δεν γίνεται κανείς Ντοστογιέφσκι με 1 ώρα παραπάνω Γλώσσα ή όπως δεν γίνεται Αϊνστάιν με 1 ώρα παραπάνω Φυσική.
Ο σκοπός της παιδείας άλλωστε δεν είναι να μας κάνει μοντέλα, συγγραφείς, πυρηνικούς φυσικούς και Νομπελίστες αλλά σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος "Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες".