Πρόεδρος ΕΘΑΑΕ: Να εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων των ανθρωπιστικών

"Τα τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών πρέπει να εμπλουτίσουν τα προγράμματά τους και να αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά εργαλεία"

27/05/2024

Ενημερώθηκε: 27/05/2024, 14:52

Άκουσε το άρθρο

Την ανάγκη να εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων των ανθρωπιστικών, κυρίως, επιστημών με στόχο τη διεύρυνση των επιλογών των αποφοίτων στην αγορά εργασίας τόνισε ο πρόεδρος της  Εθνικής   Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), Καθ. Περικλής Α. Μήτκας, μιλώντας στο συνέδριο  «Οι Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες στον 21ο αιώνα»,   στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο

"Τα τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών πρέπει να εμπλουτίσουν τα προγράμματά τους και να αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά εργαλεία ώστε να εφοδιάζουν τις/τους αποφοίτους τους με σύγχρονες ψηφιακές δεξιότητες που θα τους δίνουν τη δυνατότητα απασχόλησης σε νέα περιβάλλοντα και να καταστήσουν σαφές ότι οι εργασιακές προοπτικές των αποφοίτων δεν πρέπει να περιορίζονται στον χώρο της σχολικής εκπαίδευσης" τόνισε ο πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ.

 Ο κ. Μήτκας έκανε επίσης μια συνοπτική παρουσίαση των κριτηρίων που εφαρμόζει η ΕΘΑΑΕ για την κατανομή της χρηματοδότησης στα ΑΕΙ και ακολούθησε συζήτηση για την ιδιαιτερότητα, ιδίως των ανθρωπιστικών επιστημών, στα θέματα της απήχησης της ερευνητικής δραστηριότητας των μελών τους.

Ο  Καθ. Άγγελος Χανιώτης, μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου της ΕΘΑΑΕ, ως κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου  αναφέρθηκε στα σύγχρονα ζητήματα και προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ανθρωπιστικές επιστήμες και οι τομείς της ιστορίας και αρχαιολογίας και στις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι φοιτητές/τριες και απόφοιτοι τμημάτων ανθρωπιστικών σπουδών, αλλά και στην ανάγκη στροφής προς τις αποκαλούμενες ψηφιακές ανθρωπιστικές σπουδές.

Η διημερίδα, στην οποία συμμετείχαν μέλη των οικείων επιστημονικών περιοχών και εκπρόσωποι φορέων έρευνας και εκπαίδευσης, είχε σκοπό αφενός την ανάλυση του ρόλου και των διαστάσεων των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών στη σύγχρονη εποχή και αφετέρου την διερεύνηση νέων κατευθύνσεων και διεπιστημονικών συνεργασιών. 

 Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα: Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών-Επιστημονικές και Παιδαγωγικές Δεξιότητες και Ικανότητες

 Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως πρόγραμμα: Σχολική Βία - Εκφοβισμός και Σχολική Διαμεσολάβηση

Νομικός Οδηγός για Εκπαιδευτικούς και Στελέχη Εκπαίδευσης

Προετοιμασία για τις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Σχόλια (6)

@Γιακουμής
|

Και πόσα μεταπτυχιακά υπάρχουν για να αποκτούν οι διδάσκοντες τα τυπικά προσόντα για την εξέλιξή τους;

ΔΕΠ
|

Κι άλλες μπαρούφες για να ξοδεψουμε λεφτά σε "τεχνολογικά εργαλεία". Εδώ έχεις διάσπαρτα τμήματα στο πουθενά, δεν έχεις βασικές υποδομές. Οι τουαλέτες δεν έχουν καπάκια και χαρτί υγείας. Πείτε μας τώρα για "τεχνολογικά εργαλεία". Και ποιός ακριβώς θα αναγκάσει τα τμήματα να "εκσυγχρονήσουν" το πρόγραμμα σπουδών; Δεν εννοώ να βάλουν μέσα "τεχνολογία", εννοώ τα ίδια τα μαθήματα, τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις είναι "αυτό ξέρω, αυτό βάζω στο πρόγραμμα".

Γιακουμής
|

Πολλά τμήματα ΑΕΙ έγιναν για να βρίσκουν δουλειά οι καθηγητές. Χωρίς λόγο, μαθήματα μετεξελίχθηκαν σε τμήματα.

Polar_Fish
|

Για να περάσεις σε ψηφιακη εποχή πρέπει να ξεπεράσεις την τεχνοφοβία των μαθητων και των φοιτητών. Θα αναρωτηθεί κανείς που είναι η τεχνοφοβία σε μια εποχη που όλοι έχουν κινητό και σε κάποιο βαθμό χρησιμοποιούν υπολογιστή. Στην πράξη η τεχνολογία έχει δυο επίπεδα. Το πρώτο ειναι η χρηση της μέσα από ενα user interface. To δευτερο ειναι η διαμόρφωση της τεχνολογίας έτσι ώστε να εξυπηρετει το επιστημονικό σου πεδίο. Για να γίνει το δεύτερο πρέπει μέσα στα τμηματα ανθρωπιστικών σπουδών, να υπάρχουν ανάλογα μαθηματα επιλογής τα οποία θα διαμορφώσουν τους μελλοντικους επιστήμονες που θα κάνουν τη διασύνδεση. Αυτο που λέει η ΕΘΑΑΕ ειναι το εξης: Παιδια δεν υπάρχουν πολλές δουλειές στην εκπαίδευση. Βάλτε λιγη τεχνολογία για να ενισχυσετε το cv σας. Η ιδέα ειναι πολυ καλή, απλά ο τρόπος υλοποίησης θέλει δημιουργικότητα.

Φοιτητής παιδαγωγικού
|

Ο εκσυγχρονισμός μας "μάρανε". Εδώ υπάρχουν παιδαγωγικά τμήματα που δεν έχουν μέλος ΔΕΠ με αντικείμενο Γενική Διδακτική. Αλήθεια είναι δυνατόν να σπουδάζεις παιδαγωγικά και να μην υπάρχει γενική και ειδική διδακτική; Οι Δάσκαλοι πρέπει να γνωρίζουν να διαπραγματεύονται τη διδακτική μεθοδολογία. Με γυμναστικές, χορούς, τραγούδια και "αμπελοφιλοσοφίες" δεν γίνεται δουλειά.

μπαρούφες
|

μαθηματα μπορούν να μπουν , αλλά όλα αυτά είναι εξειδικεύσεις σε μεταπτυχιακό επίπεδο, προπτυχιακά σαφώς να γίνουν αναφορές. όμως αυτά που λεει είναι βόλεμα φωτογραφικών προσκλήσεων δεπ . μαζεύτε τα τμήματα (υπερβολικά πολλά , πχ καταργηση παλιών φπψ , καθαρών φιλοσοφίας , τι θα πει; φιλολογία είναι με εξειδίκευση ! όχι άλλοι φιλόλογοι. ακομα και τα ιστορικά σε μεγάλες φιλοσοφικε΄ς-φιλολογικές σχολές να γίνουν κλάδοι-κατευθύνσεις , όπως έγινε περίπου με το δπθ ... ). ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ και συμμαζέψτε τα . και πολλές άλλες σχολες φυσικά πολυτεχνεία κλπ, πότε θα γίνει ανασυγκρότηση του ακαδημαϊκού χάρτη εξορθολογισμένη; α, όταν φύγει η αριστερά και έρθει η δεξιά; αχαχααα, σανοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ