Φιλόλογοι/ Πανελλαδικές: Γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος «αμβλύνω» στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών

02/06/2024

Ενημερώθηκε: 02/06/2024, 11:19

Άκουσε το άρθρο

 Στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4 (επιλογή γ) είναι γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος «αμβλύνω» στη φράση «τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες». 

Αυτό υποστηρίζει , με ανακοινωθέν η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, με ανακοινωθέν που εξέδωσε σχετικά με τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στα οποία διαγωνίστηκαν τη Παρασκευή οι μαθητές των ΓΕΛ, υποψήφιοι  για τα ΑΕΙ.

Ως εκ τούτου, τονίζει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, επειδή λειτουργεί παραπλανητικά για τους υποψηφίους, πιστεύουμε μετ΄ επιτάσεως ότι οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών. 

Για  τα άλλα θέματα η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, διατυπώνει τα εξής σχόλια:

Η επιλογή του θέματος για την αξία των ταξιδιών ήταν επιτυχής και εύστοχη με προφανές ενδιαφέρον για τους υποψηφίους. Οι εκφωνήσεις ήταν σαφείς, τα κείμενα, ιδιαιτέρως το πρώτο (της Ηλ. Χατζηδημητρίου) και το δεύτερο (από το έργο «Ταξιδεύοντας» του Ν. Καζαντζάκη) ήταν προσιτά για ερμηνεία από μαθητές καλά προετοιμασμένους και προβληματισμένους. Το ποίημα του Κ. Παλαμά «Το ταξίδι» ήταν συνθετότερο και απαιτητικότερο στην κατανόησή του, διαποτισμένο από τη συναισθηματική φόρτιση του ποιητή.

Το θέμα Δ για τη συμβολή των ταξιδιών στην ψυχική εκτόνωση του ανθρώπου ήταν σαφές, βασιζόταν κυρίως στο πρώτο κείμενο για την αξία του ταξιδεύειν και διευκόλυνε τη διατύπωση προσωπικών απόψεων των υποψηφίων. 
 

Σχόλια (54)

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
|

"Η δυσκολία αντιμετώπισης των προβλημάτων ελαττώνεται όσο περισσότερο προχωράει η ανάλυσή τους σε απλούστερα προβλήματα. Ο κατακερματισμός ενός προβλήματος σε άλλα απλούστερα είναι μια από τις διαδικασίες που ενεργοποιούν και αμβλύνουν τόσο τη σκέψη, αλλά κυρίως την αναλυτική ικανότητα του ατόμου."
Σχολικό Βιβλίο Πληροφορικής Γ Λυκείου, σελ 19 κάτω από τον ορισμό του όρου δομή προβλήματος χρησιμοποιείται το ρήμα "αμβλύνω" για την σκέψη με θετική σημασία..σχόλια;

Μ
|

Επειδή όσοι παραπονιούνται γι αυτό το θέμα ειναι ξεκάθαρα όσοι δεν γνώριζαν τη σημασία του ρήματος δεν υπάρχει λόγος να γίνει όλος αυτός ο χαμός. Εγώ τις λέξεις οξύνω και αμβλύνω τις έμαθα στην Α λυκείου και παρόλο που μου κακοφάνηκε η σημασία τους (ναι νόμιζα ότι το ένα είχε τη σημασία του άλλου) τις έμαθα και τις χρησιμοποιούσα σωστά. Τώρα τι με νοιάζει εμένα αν καποιος δεν το ήξερε; Να το είχε διαβάσει; Παντού χρησιμοποιούνται αυτές οι δυο λέξεις. Όλα κρίνονται στην λεπτομέρεια κι εκεί ξεχωρίζει ο ένας μαθητής από τον άλλο. Η μισή Ελλάδα μπορεί να μην είχε ιδέα τι σημαίνει το αμβλύνω αλλά ένα μέρος της ήξερε πολύ καλά κι απάντησε σωστά τι ακριβώς ψάχνουμε τώρα;

K
|

Υπήρχε σωστή απάντηση. Όσοι την επιλέξανε πρέπει να επιβραβευτούν ανάλογα.

ΑΡΤΕΜΙΣ
|

Για τους προετοιμασμενους υποψηφιους, δεν υπηρξε προβλημα με την λεξη "αμβλυνω". Αντιληφθηκαν την παγιδα. Αρα θα πρεπει και να καρπωθουν την βαθμολογια. Η εκθεση ειναι καθοριστικο μαθημα για την εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Ας κριθουν στις λεπτομερειες. Κι ας μην αρεσει στους καθηγητες των φροντιστηριων...

Μ
|

Δεν γίνεται να μη ληφθεί υπόψη κάποιο από τα ερωτήματα γιατί έχουν ήδη εξεταστεί προφορικά οι φυσικώς αδύνατοι μαθητές/τριες. Άτοπη η συζήτηση.

Ζ
|

Δεν είναι λάθος ("άμβλυνση της φαντασίας" , "αμβλύνουν τις κοινωνικές αντιθέσεις") Ακόμα κι αν ήταν όμως, ο υποψήφιος μπορεί να το απορρίψει ακριβώς ως τέτοιο: ως εκφραστικό λάθος, δηλαδή, ίσως και εσκεμμένα. Σωστή απάντηση έδωσαν όσοι υποψήφιοι γνώριζαν τη σημασία του ρήματος. Μπερδεύτηκαν όσοι δε τη γνώριζαν. Κι εδώ εξετάζεται η γλώσσα και η κατανόηση κειμένου.

Ζ
|

Δεν είναι λάθος ("άμβλυνση της φαντασίας" , "αμβλύνουν τις κοινωνικές αντιθέσεις") Ακόμα κι αν ήταν όμως, ο υποψήφιος μπορεί να το απορρίψει ακριβώς ως τέτοιο: ως εκφραστικό λάθος, δηλαδή, ίσως και εσκεμμένα. Σωστή απάντηση έδωσαν όσοι υποψήφιοι γνώριζαν τη σημασία του ρήματος. Μπερδεύτηκαν όσοι δε τη γνώριζαν. Κι εδώ εξετάζεται η γλώσσα και η κατανόηση κειμένου.

γονιός
|

Ακόμα και αν η απάντηση γ ήταν λάθος εκφραστικά για ποιο λόγο ο μαθητής πρέπει να αξιολογείται με βάση αφηρημένες μεταφορικές έννοιες σε μια άσκηση που εξετάζει ολοκληρωτικά την κατανόηση κειμένου; Για ποιο λόγο αξιολογούμε με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά και ειδικά να αδικούμε εκείνα με πιο πρακτικό τρόπο σκέψης;

@Όλγα
|

Μα, ακριβώς! Το "αβλύνω" δεν κολλάει με τον "ορίζοντα" ότι και να κάνουμε! Εκτός πια κι αν είναι σε σουρεαλιστικό ποίημα που δεν ήταν αυτό το νόημα! Έχει ένα σωρό ρήματα που δεν βγάζουν νόημα όταν τα βάλεις δίπλα σε κάποια ουσιαστικά, μια τέτοια περίπτωση έχουμε και εδώ.

@Κυριακή Κουρετζή
|

"εάν ο μαθητής θεωρεί το διεύρυνε ( απο τη διεύρυνση που αναφέρεται στο κειμενο) συνώνυμο ή αντίθετο του " αμβλυνω"". Μα, αγαπητή, δεν είναι τίποτα από τα δύο! Το "αμβλύνω" έχει συγκεκριμένη σημασία (μετριάζω, απαλύνω π.χ.) και δεν έχει να κάνει τίποτα με "διεύρυνση"! Ούτε καν ποιητική αδεία, θα έλεγα!
Είναι τελείως άκυρος και ατυχής όρος ως χαρακτηρισμός του "ορίζοντα". Είναι σα να ρωτάω αν το "διεύρυνε" είναι συνώνυμο ή αντίθετο του "τρέχω".

Μεροπη
|

Ουτε εγω προσωπικά ηξερα τι σημαινει το αμβλύνω ειχα κολλήσει, στην αρχη ειχα βαλει μαλιστα το γ, αλλα μετα το αλλαξα στο α γιατι δούλεψα με αφαιρετική μέθοδο και ειδα το α ταίριαζε. Αρα ακόμη και να μην ηξερες τι σήμαινε το αμβλύνω αν το σκεφτόσουν λιγο παραπανω θα μπορουσες να βρεις την σωστή απαντηση. Επομένως πιστευω θα ειναι εντελώς αδικο για αυτους που έβαλαν το σωστο γιατι η λέξη αμβλύνω ( αφου το εψαξα την σημασια της) όντως σημαινει περιορίζω/μετριαζω κατι αρα κανενα γλωσσικό λαθος

Όλγα
|

Μπορούμε να συζητάμε για το αν ταιριάζει το " αμβλύνονται " με το " ορίζοντες" αλλά όποιος γνωρίζει την σημασία της λέξης όπως την βρίσκουμε στα λεξικά, αποκλείεται να επέλεγε την γ ως σωστή απάντηση. Επιπλέον η α αποτελούσε γενική ιδέα της παραγράφου και κακώς κάποιοι θεωρούν ότι δεν αναφέρεται πουθενά στην παράγραφο. Αφαιρετική σκέψη λέγεται και η αξιολόγηση περιλαμβάνει αυτήν την ικανότητα. Θεωρώ πως η αναστάτωση είναι αναίτια.

Κυριακή Κουρετζή
|

Δεν μπορώ ειλικρινά να καταλάβω από που προκύπτει ότι πρέπει να ακυρωθεί το επίμαχο ερώτημα! Μέσα στην παράγραφο 5 του κειμένου αναφέρεται ξεκάθαρα η διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων.Μεσα στην επιλογή η οποία έχει το ρήμα "αμβλυνουν" ,πάλι αναφέρονται οι πνευματικοί ορίζοντες.Δηλαδη: είναι ολοφάνερο ότι όλη η ουσία αυτού του ερωτηματος είναι εάν ο μαθητής θεωρεί το διεύρυνε ( απο τη διεύρυνση που αναφέρεται στο κειμενο) συνώνυμο ή αντίθετο του " αμβλυνω".Για κάποιον που έχει προετοιμαστει σωστά αυτό αποτελεί κλασική " παγιδα" .Σου δίνουν εντελώς ίδιες λέξεις με το κείμενο,αλλά (!)με κάτι να διαφερει(!).Στην προκειμένη το ρήμα.Και μόνο το ποσο ίδιες λέξεις με το κείμενο είχε αυτή η επιλογή, θα έπρεπε να πονηρεψει τον - επαναλαμβανω- προπονημένο υποψήφιο.Ειναι πολύ συνηθισμένη τακτική στην πολλαπλή επιλογή , να σου δίνουν τη σωστή απάντηση με εντελώς διαφορετικά λόγια από αυτά του κειμένου, τα οποία όμως αποδίδουν σωστά το νόημα .Και βέβαια θα πρέπει να υπολογιστεί κανονικότατα αυτό το ερώτημα.Και να επαινεθουν αυτοί που το βρήκαν.

εντελώς λάθος ήταν
|

η επιλογή ενός τυχαίου κειμένου ενός τυχαίου ατόμου από το διαδίκτυο για να τεθεί ως θέμα ! αυτο είναι ένα ακόμα βήμα στην κατάντια. απλούστατα

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ -ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ-
|

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ....???
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ???
.........

Γονέας παιδιού που δίνει πανελλήνιες
|

Το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας είναι ακριβώς αυτο....να ξέρει ο μαθητής την έννοια των λέξεων!!!!!αν χαριστεί αυτό το λάθος ρίχνετε το ηθικό των παιδιών που έχουν απαντήσει σωστά κ ξέρουν τι σημασία των λέξεων!!! Αν θέλετε βέβαια να ξέρουν ελληνικά!!!

Μαθητής γ λυκείου
|

Είναι αδικία να θεωρηθεί σωστή μια φράση η οποία με βάση το ΕΛΛΗΝΙΚΟ λεξικό θεωρείται παντελώς λάθος. Επιπλέον, το α) ανταποκρίνεται εντελώς στο περιεχόμενο της παραγράφου... Αδικία πραγματικά για εμάς που το κάναμε σωστό. Ελπίζω να μην εγκριθούν από το υπουργείο τέτοιες προτάσεις που μόνο αδικία δημιουργούν και εξυπηρετούν μονάχα συμφέροντα κάποιων...

Μαρία
|

Δεν είναι καθόλου δίκαιο για τους διαγωνιζόμενους που επέλεξαν την σωστή απάντηση α να ακυρωθεί το ερώτημα επειδή κάποιοι υποτίθεται παραπλανήθηκσν. Η μόνη πραγματικότητα εδώ είναι ότι η πλειοψηφία των μαθητών δεν γνώριζε τη σημασία της λέξης "αμβλύνω". Γιατί πρέπει να επιβραβεύσουμε την άγνοια ακυρώνοντας το ερώτημα και να ισοπεδώνουμε την αξία του μαθητή που προσπαθεί, μελετά και απαντά ορθά στο ερώτημα; Που είναι τα αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης; Μήπως εξετάστηκαν σε διαφορετικά θέματα; ΟΧΙ στα ίδια εξετάστηκαν και απλώς κάποιοι δεν γνώριζαν την σημασία της λέξης. Τότε ας πάρουμε σωστές και όλες τις πιθανές απαντήσεις στα υπόλοιπα ερωτήματα και ας βαθμολογηθούν όλοι με 100....

Φιλόλογος απών
|

@ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ | 2 Ιουν 2024 22:09
Χμ! Εδώ μάλλον πέφτεις λίγο έξω. Ο Πλατάρος δεν είναι νεοφώτιστος στα φιλολογικά, καθώς διαπρέπει εδώ και χρόνια ΚΑΙ σ' αυτό το πεδιο, προφανώς θεωρώντας το κάτι απλό για τον δικό του διευρυμένο ορίζοντα, όπως τα νομικά και τα πάντα όλα!
Γιαυτό και δε δίστασε να αναλάβει την πρωτοβουλία να κάνει αυτή την εντυπωσιακή γλωσσική ανάλυση με το γνωστό γλαφυρό του ύφος τύπου ...Δέσποινας Στυλιανοπούλου, το οποίο μας προσφέρει το σπαρταριστό μαργαριτάρι: "Η οξεία (τόνος) αν αμβλυνθεί τελείως, γίνεται περισπωμένη"!
Ομολογώ πως ...τον ζηλεύω θανάσιμα! Και γιαυτό θα σπεύσω, στο επόμενο μαθηματικό ζήτημα που θα ανακύψει, να δώσω πρώτος εγώ την πιο ...έγκυρη απάντηση, γιατί βεβαίως ως φιλόλογος τα μαθηματικά τα παίζω στα δάχτυλα!

Γονιός
|

Το μάθημα ήταν Γλώσα καο όχι Μαθηματικα, ας μην μπερδευουν τις εννοιες λογω της γωνιας....

ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1985...ΣΧΕΔΟΝ 40 ΧΡΟΝΙΑ
|

“Ο άνθρωπος, ο αποφασισμένος να μάθει πολλά γράμματα* και να διαπρέψει σε μια επιστήμη ή σε μια τέχνη, δεν αποβλέπει πια, κατά την επικρατούσα άποψη, στην προσωπική του μόνο ευδοκίμηση. Προσφέρει και στους άλλους πολύτιμη αρωγή”....

*ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ:
ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ ΜΟΥ ΛΑΜΠΡΟ, ΦΕΓΓΕ ΜΟΥ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΩ,
ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ,
ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ...

Βούλα- γονεας
|

Μάλλον η απάντηση αυτη δε βολευει τους φιλολογους που το φροντιστηριο/ιδιαίτερό τους, εδωσε λανθασμενη απαντηση....
Και στα παιδια που απαντησαν σωστα τι θα πούμε, πως θα τα επιβραβεύσουμε;

@πλαταρος
|

Ως σύμβουλος μαθηματικών για τα θέματα μαθηματικών στα ΕΠΑΛ έχετε να σχολιάσετε κάτι η όχι;

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

@ Πλατάρος Γιάννης
Αρχή ήτονε πολλά μικρή κι άφαντη δίχως άλλο,
μα το μικρό με τον καιρό εγίνηκε μεγάλο.
Κι αγάλια αγάλια η πεθυμιά μ’ έβανεν εις τα βάθη,
κι ήκαμε ρίζες και κλαδιά, βλαστούς και φύλλα κι άθη.

Καλή αρχή, σου εύχομαι, στα φιλολογικά.

Υποψήφιος
|

Η α) απάντηση είναι ασαφής. Για ποια ταξίδια μιλάμε; Στο εσωτερικό μιας χώρας, στο εξωτερικό, που; Και ποια αλληλεπίδραση υπάρχει όταν εκατομμύρια τουρίστες πάνε κάπου all inclusive π.χ. στο Μπαλί της Ινδονησίας σε ένα παραδεισένιο ξενοδοχείο; Αλληλεπιδρούν με τους Ινδονήσιους; Πρόκειται για ατελώς και ασαφώς διατυπωμένο ερώτημα. Η απάντηση γ μπορεί να έχει νόημα όταν ληφθεί υπόψην η γεωμετρική έννοια της αμβλείας γωνίας που με τα ανοικτά σκέλη της «βλέπει» μεγαλύτερο μέρος του επιπέδου, άρα μπορεί κάποιος να υποστηρίξει ότι αμβλύνουν θα πει κατά κάποιο τρόπο διευρύνουν. Αλλά και πάλι η χρήση της λέξης αμβλύνουν είναι λανθασμένη, όποτε ορθά η ένωση φιλολόγων υποστηρίζει να μη ληφθεί υπόψην το ερώτημα

Πλατάρος Γιάννης
|

Ο ορίζοντας είναι ένα όριο, το μέχρι που μπορούμε να δούμε.
Υπάρχει η «διεύρυνση των οριζόντων» μπορούμε να δούμε μακρύτερα καλύτερα.
Μεταφορικά φθάνουμε πιο μακριά, καταλαβαίνουμε περισσότερα.
Αν έχει μεταφορικό νόημα η άμβλυνση των οριζόντων , αυτομάτως έχει η η όξυνση των οριζόντων , Υπάρχει όξυνση όρασης και άμβλυνση όρασης . Διαύγεια όρασης, όραση της υφής , ύφανσης των πραγμάτων, αντίθετο θόλωση.
Η οξεία (τόνος) αν αμβλυνθεί τελείως, γίνεται περισπωμένη.
Η άμβλυνση των οριζόντων ;;;;
Χρήσεις:
άμβλυνση των εθνικιστικών παθών
αμβλύνω [amvlíno] -ομαι Ρ8.1 : κάνω κτ. αμβλύ. ANT οξύνω. 1. (σπάν.) αφαιρώ την αιχμηρότητα, την οξύτητα από κάποιο αιχμηρό ή κοφτερό αντικείμενο. 2α. (ιδ. για τις αισθήσεις και τις πνευματικές λειτουργίες) χειροτερεύω κτ. έτσι ώστε αυτό να είναι λιγότερο αποτελεσματικό: Aμβλύνεται η όραση / η όσφρηση / η ακοή. H γήρανση αμβλύνει τις πνευματικές ικανότητες. β. κάνω λιγότερο έντονο κτ. ανεπιθύμητο ή δυσάρεστο: Φάρμακα που αμβλύνουν αλλά δεν εξαφανίζουν τον πόνο. Προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που δε λύνουν, απλώς αμβλύνουν τις κοινωνικές αντιθέσεις.

αδυνατίζω, απαλύνω, απαμβλύνω, αφαιρώ, διορθώνω, εκφυλίζω, ελαττώνω, εξαμβλύνω, εξασθενίζω, επιφέρω + άμβλυνση / ελάττωση / μείωση / πάρεση, καθιστώ αμβλύ, καλμάρω, καταπραΰνω, κατευνάζω, κολάζω, μαλακώνω, μειώνω, μετριάζω, μικραίνω, πραΰνω, συγκερνώ, συγκιρνώ, χαλαρώνω, χαμηλώνω
.

γονιός
|

Πουθενά δεν λέει στην 5η παράγραφο ότι "τα ταξίδια είναι ευκαιρία αλληλεπίδρασης των ανθρώπων" ούτε συνάγεται από κάπου ότι εάν δεν ταξιδέψεις δεν έχεις ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με άλλους ανθρώπους σε άλλες χώρες, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη του Internet όπου έχει ο καθένας όλο τον κόσμο στην οθόνη του. Το ερώτημα είναι προκλητικά παραπλανητικό για τους μαθητές, η α) απάντηση δεν "βγαίνει" από το κείμενο, η γ) απάντηση είναι προφανώς γλωσσικά λανθασμένη και επιτέλους ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ να τρελαίνετε τα παιδιά μας με γλωσσικά εκτρώματα.

Έλεος
|

Έλεος ρε παιδιά, ποιός φτιάχνει αυτά τα θέματα; Το τι σημαίνει "αμβλύνω" το ξέρουμε, αν όχι υπάρχει το λεξικό. Πως συνδέεται με το "άνοιγμα" των οριζόντων; Είναι ατυχέστατη επιλογή για να περιγράψεις τον "ορίζοντα". Οξύς και αμβλύς ορίζοντας δηλαδή; Άντε να καταλάβουν τα παιδιά τι παει να πει ο ποιητης με αυτή την αδόκιμη έκφραση.

Γρηγόριος
|

Μια γλωσσικά λανθασμένη φράση είναι παραπλανητική και δεν συνιστά νόμιμο και έγκυρο κριτήριο αξιολόγησης. Την ευθύνη φυσικά δεν την έχουν οι υποψήφιοι αλλά δεν συντρέχει περίπτωση αδικίας των μαθητών που διάλεξαν την πρώτη επιλογή γιατί δεν μειώνεται ο βαθμός τους και η υπεροχή έναντι των άλλων θα πρέπει να κρίνεται με γλωσσικά ορθές και μη παραπλανητικές ερωτήσεις.

Γρηγόριος
|

Μια γλωσσικά λανθασμένη φράση δεν συνιστά έγκυρο τρόπο αξιολόγησης των υποψηφίων

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ