Πανελλαδιδκές/ Λάθη/ Μαθηματικά: Δείτε την ομοιότητα των λανθασμένων θεμάτων των Πανελλαδικών του 2006 με τις Πανελλαδικές του 2024

Τα ζητούμενα είναι τα ίδια και έχει προστεθεί μόνο το 1ο ερώτημα του 2024 που αντί να δίνει το s το ζητάει ως όριο.

02/06/2024

Ενημερώθηκε: 02/06/2024, 20:02

Άκουσε το άρθρο

Το esos αναζήτησε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Μαθηματικών ΕΠΑΛ του 2006 τα οποία  η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, επέλεξε και στις χθεσινές εξετάσεις , όπου διαπιστώσαμε τα εξής:

Το 1ο θέμα του 2006  στα Μαθηματικά είχε 4 ερωτήματα.

Το θέμα αυτό είναι εντελώς όμοιο με το 3ο θέμα των Μαθηματικών του 2024.

Τα αριθμητικά δεδομένα είναι τα ίδια (16,14,22,18, 20+α).

Τα ζητούμενα  είναι τα ίδια και έχει προστεθεί μόνο το 1ο ερώτημα του 2024 που αντί να δίνει το s το ζητάει ως όριο.

Το ερώτημα Γ2 του 2024 είναι το ίδιο με το ερώτημα

α) του 2006, 

Το ερώτημα Γ3 του 2024 είναι το ίδιο 

  • με το ερώτημαβ)και
  • το ερώτημα γ)του 2006.

Τότε στο ερώτημα β) δεν υπήρχε πρόβλημα σύμφωνα με το τότε σχολικό βιβλίο και τον ορισμό του CV.

Υπήρχε όμως και τότε , όπως και τώρα , πρόβλημα συμβατότητας των δεδομένων και των ζητούμενων.

Δείτε παρακάτω το θέμα στις εξετάσεις του 2006 και στις εξετάσεις του 2024

Σχόλια (33)

Π. Λ. Θεοδωρόπουλος
|

Το λάθος στο πρόβλημα είναι ότι έχουμε τρεις αγνώστους και τέσσερις εξισώσεις και δεν υπάρχουν τιμές των αγνώστων, οι οποίες να επαληθεύουν και τις τέσσερις εξισώσεις.

Gran
|

Τελικά ποιο είναι το λάθος?

Απαράδεκτοι και δεν φτανει
|

Δεν φτάνει που έκαναν λάθη, δεν δίνουν και οδηγίες βαθμολόγησης να πάρουν τα διαβασμένα παιδιά τα μόρια τους.

Θεματοδοτης???
|

Αντί να πάρει στατιστικά δεδομένα, να τα επεξεργαστεί, να βρει σωστά x,s,cv, και στην συνέχεια κρύβοντας ένα δεδομένο αλλά δίνοντας μια άλλη πληροφορία από x,s,cv ώστε η άσκηση να έχει ειρμό, προτίμησε να δώσει μη συμβατές πληροφορίες. Και οι υπόλοιποι της επιτροπής?

Inheritor
|

@@Inheritor Αν εννοείτε καινοτομία σε θέματα

Δεν εννοώ αυτό, έτσι κι αλλιώς αυτό βγάζει μάτι ότι είναι αντιγραφή επικόλληση.
Δεν ξέρω τί έχουν κάνει λάθος, πάντως κάτι έχουν κάνει τελείως λάθος!
Το τί έχει γίνει λάθος το ξέρουν πάρα πολύ καλά όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι, υπουργός, υφυπουργός, γενικός προϊστάμενος (ή όπως τον λένε) και μαζί με αυτούς το ξέρουν και οι της επιτροπής!!! Σίγουρα πράγματα.
Δεν γίνεται σε λίγες ημέρες να γίνονται τόσα λάθη όσα έγιναν τα τελευταία 20 χρόνια!
Παλιότερα είχαμε 1 λάθος σε ένα υποερώτημα ενός μαθήματος, κάθε 7-8 χρόνια στο περίπου.
Φέτος έχουμε και μάλιστα σε παραπάνω μαθήματα από ένα, σωρεία λαθών, ειδικά αν βάλουμε και αυτά των εξετάσεων στα πρότυπα γυμνάσια!
Τι "καινοτομία" μπορεί να έκαναν;
Μπορεί να έδωσαν στους καθηγητές λιγότερο χρόνο από ότι τις προηγούμενες χρονιές να βγάλουν τα θέματα. Αν όντως συνέβη κάτι τέτοιο πρέπει να ανοίξουνε στόματα!
Μπορεί όντως να τους έδωσαν χρόνο και να τα κάνανε ρόιδο, φιλόλογοι και μαθηματικοί. Βλέπεις όμως ότι λογικά δεν στέκει κάτι τέτοιο. Δεν τα έβαλε ένας τα θέματα, αλλά ομάδα συναδέλφων. Για αυτό κλίνω περισσότερο προς την πρώτη εκδοχή!

Λειβαδαρας
|

Συνέπειες για τους θεματοδοτες και τα σχετικα μέλη της επιτροπής προβλέπεται να υπάρξουν;

@Inheritor
|

Αν εννοείτε καινοτομία σε θέματα δεν ισχύει γιατί αντέγραψαν λάθος θέμα που είχε μπει λάθος πριν 18 χρόνια.Αν εννοείτε καινοτομία στην επιλογή θεματοδοτων και μελών κεντρικής επιτροπής τότε κάτι παραπανω ξέρετε απι εμάς.Θα το μοιραστείτε μαζί μας;

Δεναξας
|

Τελικα δοδηθαν από την ΚΕΕ οδηγίες για το πως θα βαθμολογηθούν τα γραπτά των μαθητών ΕΠΑΛ στα μαθηματικά; Τι θα γίνει με τα θέματα που έχουν λάθη;Γνωρίζει κάποιος;

Inheritor
|

@Θεματοδοτης

Ο εκάστοτε πρωθυπουργός, υπουργός, υφυπουργός, γενικός, προϊστάμενος, προσωπάρχης ή οποιοσδήποτε άλλος εμπλέκεται και όπως και να τον λένε, οφείλουν όλοι τους να είναι επιφορτισμένοι με όλο αυτό ειδικά τώρα που έγιναν όλα αυτά.
Το τί διαδόθηκε, πραγματικά πρέπει να μας είναι αδιάφορο. Γιατί κρατάμε την ουσία. Μέσα σε δύο εβδομάδες έχουνε γίνει λάθη που είναι και ζήτημα αν παρουσιάστηκαν τόσα σε αριθμό τα τελευταία 20 χρόνια.
Κάποια "καινοτομία" έκαναν φέτος και έχουμε αυτά τα αίσχη! Το λιγότερο που έχουν να κάνουν είναι να τρέξουν, να ξενυχτήσουν, να ανησυχήσουν και το κυριότερο, να κάνουν την αυτοκριτική τους όσοι φέτος αποφάσισαν να "καινοτομήσουν" και να κάνουν αυτό το κάτι διαφορετικό από άλλες χρονιές. Και επειδή θα πάνε να τα ρίξουν κλασσικά στους θεματοδότες, καλά θα κάνουν οι ίδιοι, να ανοίξουν το στόμα τους και να προβούν σε καταγγελίες αν έχουν λάβει τίποτα περίεργες εντολές ή αν τους δόθηκε λιγότερος χρόνος από άλλες χρονιές! Η ελληνική κοινωνία πρέπει να είναι ενήμερη σε τέτοια ενδεχόμενα!

@ ο γενικος
|

να τσεκάρει τι; ο δάσκαλος του εκδδα , πλάκα μας κάνουν ;
θύμωσε ο πιερ; σοβαρά; δεν ξέρει πόσο θυμωμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί με τις βλακείες του . πλην ευνοημένων (στελεχών, με ανανέωση αποσπάσεων και σήμερα σε θέσεις κλειδιά, πάντα μετά από αξιοκρατική αξιολόγηση βεβαίως βεβαίως) . σανό με τον τόνο

Θεματοδοτης
|

Παντως αν ήμουν θεματοδοτης δεν θα δεχόμουν να πληρωθώ και φυσικά δεν θα ξαναέκανα ποτέ μου αίτηση.Ομοιως για λυτής, είτε μέλος της επιτροπής . Εχθές διαδωθηκε ότι ο γενικος έμεινε όλο το βράδυ μαζί με την επιτροπή και έλεγχε κι αυτός τα θέματα ειδικοτήτων.Γιατί οποίος καεί στο χυλό…,,Επισης ακούγεται ότι ο υπουργός είναι παρά πολύ θυμωμένος με όλα αυτά που συμβαίνουν φέτος.Κάτι λάθος πήγε στην επιλογή της επιτροπής και κάποιοι έχουν ευθυνες

@Inheritor
|

Το είπα στα σχόλιά μου ότι η φετινή κατάσταση είναι απαράδεκτη. Κάτι έγινε φέτος, αυτό είναι ξεκάθαρο. Απ'την άλλη προσπάθησα να περιγράψω τις συνθήκες για να ξέρει ο κόσμος τι μπορεί να συμβαίνει "επί του πεδίου". Και πάλι όμως, είναι πολύ χοντρά αυτά που έγιναν. Προφανώς, μιας και οι "δράστες" θα παραμείνουν άγνωστοι, δεν μπορούμε να ξέρουμε αν υπάρχει θέμα ελλειπούς κατάρτισης, κακής σύνθεσης της "ομάδας" ή ότι άλλο. Και, επειδή ζούμε στην Ελλάδα, κανένας από τους υπεύθυνους δε θα χάσει τον ύπνο του, ούτε το ευρώ του, ούτε τη θέση του, ούτε τίποτα, συνεχίζουμε κανονικά το πρόγραμμά μας. ΚΑΙ αυτό είναι τελείως στραβό.

Inheritor
|

@@Αλέξης

Με αυτή τη λογική, εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον, θα έπρεπε να είχαμε κάθε χρόνο, από ένα λάθος τουλάχιστον , πράγμα που δεν ισχύει!
Το θέμα γ το φετινό είναι ολόιδιο πρακτικά με του 2006! Δηλαδή αντιγραφή επικόληση, με μόνη διαφορά ότι αλλάξαμε ένα ερώτημα και αντί για ομοιογένεια ζητήσαμε να λυθεί όριο, αλλαγή για το ξεκάρφωμα δηλαδή!
Κάτι δεν πάει καλά φέτος!
Φέτος μέσα σε δύο εβδομάδες έχουν γίνει:
1. Ένα σωρό λάθη με τις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα γυμνάσια, τόσο στη Νεοελληνική Γλώσσα όσο και στα Μαθηματικά που εκεί το έκαναν γαργάρα.
2. Λάθος στις Πανελλήνιες στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας
3. Λάθος και στα Μαθηαμτικά των ΕΠΑΛ

@Αλέξης
|

Αλέξη, κοίτα λοιπόν ένα τελείως υποθετικό σενάριο: Είσαι πανεπιστημιακός ας πουμε, και σε επιλέγουν για την ΚΕΕ. Πας εκεί. Απομονώνεσαι μαζί με τους υπόλοιπους της επιτροπής (μη-πανεπιστημιακούς), και προσπαθείτε να βγάλετε τα θέματα. Στο τέλος πρέπει να συμφωνήσετε *όλοι*, ομόφωνα για κάθε θέμα, αλλιώς δε γίνεται. Η ώρα μπορεί να είναι προχωρημένη, μιλάμε για πολύ μετά τα μεσάνυχτα και μπορεί, αναγκαία, να συζητάτε τη διατύπωση, την ύλη, το ένα το άλλο, αν είναι στο βιβλίο αυτό, αν δεν είναι, αν εδώ θέλει "και" ή θέλει κόμμα, και άλλα τέτοια. Εκεί μπορεί και να "συγκρούονται" διάφορες απόψεις, π.χ. ο ένας να σου λέει "εγώ είμαι φιλόλογος" και το να "αμβλύνεις τους ορίζοντες" βγάζει μια χαρά νόημα, και εσύ να νομίζεις οτι δε βγάζει κανένα νόημα, και να πρέπει να καταλήξετε κάπου. Και μπορεί εσύ απο τα ΑΕΙ να έχεις άλλη άποψη και ο άλλος από τη Β'βάθμια να έχει τελείως άλλη. Και κάποια στιγμή τελειώνει ο χρόνος και τα θέματα πρέπει να βγούν γιατί πάει χαράματα. Αν συνέβαινε κάποιο τέτοιο σενάριο, είναι λογικό ότι κάποτε θα γίνονταν και τέτοια λάθη. Κατά την ταπεινή μου γνώμη α) τα λάθη που έγιναν φέτος σε Γλώσσα και Μαθηματικά ως τώρα είναι τελείως απαράδεκτα και φαίνονται "με γυμνό μάτι", αλλά και β) ο τρόπος που βγαίνουν τα θέματα ενέχει συνθήκες μεγάλης πίεσης και εργασίας κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Καταλαβαίνω γιατί το κάνουν έτσι, για να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα διαρροής, αλλά ίσως είναι κάτι που πρέπει να το λάβουν υπόψη.

Inheritor
|

@Καρδαμίτσης Σπύρος

Το γιατί συμβαίνει και μαντρώνουν αυτούς τους ανθρώπους το ξέρουμε.
Για να μην υπάρξει διαρροή των θεμάτων, όπως έγινε το 1979 με το σκάνδαλο Ράμμου.
Διότι λυπάμαι που το λέω, αλλά αν σήμερα το κάνουμε στην Ελλάδα όπως στο εξωτερικό, θα υπάρξει όχι διαρροή αλλά πλημμύρα!
Τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά, θα μπορούσαν να το είχαν λύσει το Θέμα Γ και έτσι θα το διόρθωναν.
Το μείζον πρόβλημα είναι άλλο όμως!
Μέσα σε δύο εβδομάδες έχουμε λάθη και στις εξετάσει για τα πρότυπα και στις Πανελλήνιες με λάθη σε Ν. Γλώσσα και Μαθηματικά ΕΠΑΛ. Και όλα αυτά με το καλημέρα!
Δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο.

parmenides51
|

Είναι Ν Τ Ρ Ο Π.Η και Α Ν Ε Υ Θ Υ Ν Ο Τ Η Τ Α να μην μπουν στην διαδικασία να τσεκαρουν σε 5 τιμές, πόσο βγαίνει η τυπική απόκλιση, τα πεπειραμενα μέλη της επιτροπής .

Αλέξης
|

Απορία: Οι πανεπιστημιακοί, μέλη της ΚΕΕ, τι ρόλο παίζουν; Πώς άφησαν αυτές τις απαράδεκτες αστοχίες στο θέμα; Άραγε θα είναι οι ίδιοι θεματοδότες και στην αυριανή εξέταση των ΓΕΛ; Αλλοίμονο!

Κάτι πήγε πολύ στραβά
|

Λάθη στις ερωτήσεις για τα Πρότυπα σχολεία.
Λάθη στα θέματα της Γλώσσας.
Λάθη στα θέματα των Μαθηματικών.
Παρακολουθώ τα της Παιδείας εδώ και 40 χρόνια, δε θυμάμαι χρονιά που να έχει γίνει τέτοιο μπάχαλο. Μπορεί και να κάνω λάθος. Αλλά εν έτει 2024 δεν είναι δυνατό να συμβαίνουν αυτά ρε παιδιά! Κάτι έχει "χαλαρώσει" εκεί με τις επιτροπές!

@Δεν είναι μείζον ζήτημα για τους διαβασμένους
|

Μεγάλο λάθος! Ο διαγωνισμός για να είναι αξιόπιστος πρέπει οι ερωτήσεις να μην είναι λανθασμένες και στέλνουν τον υποψήφιο "για βρούβες" σε αδιέξοδα. Είναι προϋπόθεση αυτό! Το ότι "ήταν λάθος για όλους" δεν είναι δικαιολογία. Αξιολογείς τον άλλον στα μαθηματικά! Όχι στο τι κάνει όταν του έχεις βάλει "άκυρη" ερώτηση και ψάχνεται υπό πίεση να βρει λύση ενώ λύση δεν υπάρχει. Αυτό είναι ψυχομετρικό τεστ, όχι εξέταση στα Μαθηματικά.

Καρδαμίτσης Σπύρος
|

Από την στιγμή που μαντρώνουν 3-5 χριστιανούς από την προηγούμενη των εξετάσεων το απόγευμα και τους υποχρεώνουν ξενύχτηδες να βγάζουν θέματα μέσα σε μια νύχτα, το φαινόμενο δυστυχώς θα επαναλαμβάνεται. Στα άλλα κράτη οι θεματοδότες γνωρίζουν την υποχρέωση τους μήνες πριν τις εξετάσεις και δουλεύουν για αρκετό καιρό τα θέματα. Αλλά στο Ελλαδιστάν "φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη"

Π. Λ. Θεοδωρόπουλος
|

Το πρόβλημα του θέματος αυτού είναι:
Υπάρχει τύπος που συνδέει την τυπική απόκλιση s με τις τιμές ενός δείγματος. Έτσι σύμφωνα με τα δεδομένα του προβλήματος δημιουργείται και μία άλλη εξίσωση με άγνωστο το κ πέρα από την προφανή με τον CV. Οι δύο αυτές εξισώσεις με άγνωστο το κ δεν έχουν κοινή λύση. Άρα τα ερωτήματα Γ2 και Γ3 είναι λάθος.
Οι λύσεις της προφανούς εξίσωσης είναι το 10 και το -190, ενώ της άλλης εξίσωσης το 5 και το -10.

Πολύ Συριζο-ντόρος για το τίποτα
|

Πως κάνετε έτσι αγαπητοί σχολιαστές, εδώ μιλάμε για πραγματική πρόοδο, πραγματική "αριστεία" παντού και εσείς βρήκατε να γκρινιάζετε για ένα λαθάκι που δεν έχει επίπτωση. Τι να κάνουμε, καμιά φορά και εμείς οι καλοί (για να μην πω άριστοι που δεν αρέσει), κάνουμε μια εξαίρεση στον κανόνα! Η πρόοδος στη χώρα μας και το ποσοστό μας το δικαιολογεί, !

ΥΓ προσεχώς η επαλήθευση του έργου μας..

Ειρωνική η επιτροπή
|

Τα ερωτήματα που τίθενται στην επιτροπή αντιμετωπίζονται "με το αλάθητο του Πάπα" ουδέν Σχόλιον όλα είναι εντάξει Δηλαδή εσείς που ρωτάτε έχετε το πρόβλημα.Κυριε Υπουργέ σας εκθέτουν!

@Δεν είναι μείζον ζήτημα για τους διαβασμένους
|

Έχετε δώσει εξετάσεις στη ζωή σας ή...μπα;

Συντονιστής μαθηματικών
|

Ας μας απαντήσει η επιτροπή δέχθηκε η όχι ερωτηματα για το θέμα Γ από έξι διαφορετικά εξεταστικά κέντρα και σε όλα απάντησε ουδέν σχολιον ναι η όχι;

Inheritor
|

@Δεν είναι μείζον ζήτημα για τους διαβασμένους

Κάνετε τεράστιο λάθος, ειδικά για τους διαβασμένους είναι μείζον ζήτημα, διότι είδαν ότι δεν έβγαλαν τα αποτελέσματα που ζητούσε η εκφώνηση και έψαχναν (σαν να μην πω τί) το γραπτό τους μην τυχόν έκαναν κάποιο λάθος!
Απαράδεκτο να παίζουν έτσι με τα νεύρα των εξεταζομένων οι οποίοι δικαιολογημένα χάνουν την ψυχραιμία τους διότι ενώ τα έκαναν όλα σωστά δεν βρήκαν αυτό που θέλει η εκφώνηση, έχασαν και χρόνο ψάχνοντας να βρουν πού έκαναν οι ίδιοι το λάθος, δεν βρήκαν δικό τους λάθος (ή αν βρήκαν το διόρθωσαν) αλλά πάλι δεν βγαίνει η άσκηση με αποτέλεσμα να χάνουν κι άλλο χρόνο και να χάνουν κι άλλη από την ψυχραιμία τους, για να βγαίνετε και να λέτε, "οι διαβασμένοι δεν είχαν πρόβλημα"
Οι αδιάβαστοι και οι τυχεροί δεν είχαν πρόβλημα.
Οι αδιάβαστοι που δεν έμαθαν ποτέ απόλυτες τιμές δεν είχαν πρόβλημα.
Οι τυχεροί που πήγαν και υπολόγισαν το κ από τον τύπο της μέσης τιμής και όχι από τον τύπο της διακύμανσης δεν είχαν πρόβλημα.

Την ευκολία τους
|

Ε όχι τώρα να σπαζοκεφαλιάσουν να βάλουν νέα θέματα.Με το πρωινό καφεδάκι πάρε ένα παλιό θεματακια να ζεις!Πάλι τυχεροί είμαστε πουδενπηραν και ένα του 2010 και άλλο ένα του 2013.!Σιγά μην σκάσουν!

Επαλ
|

Όλα τα θέματα σε όλες τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ είναι αντιγραφές απι παλαιοτερα ετη. Η ύλη έχει εξαντληθεί πολλάκις καθώς χρησιμοποιούνται τα θδια βιβλια εδώ και 25 χρόνια όποτε ανακυκλώνονται τα θδια και τα θδια.Μόνο που τώρα δεν πρόσεξαν ότι αυτό το θέμα το 2006 είχε μπει λάθος!Ας πρόσεχαν.Αλλά δεν αντζηχοθν οι ίδιοι θα είναι και του χρόνου κύριε Γενικέ και κύριε Πιερ

Δεν είναι μείζον ζήτημα για τους διαβασμένους
|

Πάντως αυτά τα λάθη δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στους υποψήφιους, καθώς η βαθμολόγηση είναι συγκριτική, δηλαδή η είσοδος σε κάποιο τμήμα κρίνεται από τις βαθμολογίες των υποψηφίων μεταξύ τους, και όχι από κάποιο σταθερό βαθμολογικό όριο. Όποιοι είναι διαβασμένοι λοιπόν και γράψουν καλά δεν θα έχουν κανένα απολύτως ζήτημα.

Τεμπελιά
|

Κρίμα. Τόσο "όλα στο γόνατο" δηλαδή; Στις Πανελλαδικές βρήκαν να τους πιάσει η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας;!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ