Myschool: Διαθέσιμη η έκδοση απολυτηρίων τίτλων της Γ’ Λυκείου- Μαθητές παίρνουν απολυτήριο με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα

Πρόκειται για απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο πολυδιαφημιζόμενο «αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ»

03/06/2024

Άκουσε το άρθρο

Ενημερώνουμε τους Διευθυντές των Γενικών & Επαγγελματικών Λυκείων ότι είναι διαθέσιμη η έκδοση απολυτηρίων τίτλων της Γ’ Λυκείου του σχολικού έτους 2023-24.

Αυτό ανακοiνώθηκε σήμερα από το Myschool.

Στο μεταξύ σε καμία νομοθετική αλλαγή δεν προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αποτρέψει την προαγωγή μαθητών Λυκείου στην επόμενη τάξη και στην απόκτηση απολυτηρίου με βαθμούς κάτω από τη βάση  σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα.

Πρόκειται για  απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο   πολυδιαφημιζόμενο  «αναβαθμισμένο  απολυτήριο  ΓΕΛ».

Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε το έτος 2022 με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της  πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τα σχολικά έτη της καραντίνας 2019-20 και 2020-21, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.

Ωστόσο, από το σχολικό έτος 2021-22, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοί βαθμοί "παρασύρθηκαν"   προ τα κάτω  από τις  βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.

Ετσι και κατά το τρέχον σχολικό έτος θα δούμε φαινόμενα προαγωγής μαθητών , όπως τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:

Μαθητής της Γ Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας τις ακόλουθες βαθμολογίες:

Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.  

Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5,  έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγής μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.

Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4  ο μαθητής προάγεται  με βαθμό 11,8


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (17)

@ λόγω τροχαίου
|

ηρεμησε , να γίνει καλά το παιδί πλήρως και θα πάει σχολείο την επόμενη κανονικά να μάθει και κάτι . όλοι έπρεπε να μενουν και με μία ατυχία, για καλό είναι, δεν είναι φοβερό !

@ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
|

Με όλο το σεβασμό και περαστικά στο παιδί σας αλλά το σχολείο είναι για να παρακολουθεί κάποιος και να μαθαίνει. Αν ένας λείπει 2,5 μήνες έχει χάσει τόση ύλη, τόσα μαθήματα. Κάποια στιγμή είναι υπερβολικό, και δεν μπορείς να περάσεις στην επόμενη τάξη. Δεν είναι παράλογο.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
|

Το δικό μου παιδί έμεινε στα μαθήματα και απουσιες λόγω τροχαίου ατυχήματος επειδή από 2.5 μήνες που είχε άδεια από ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ για κατ οίκον του πέρασαν ΜΟΝΟ ΤΙΣ 20 ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ. Δυστυχώς το κράτος χαντακωνει τα παιδια μας!!!

Πανος
|

Σε ΕΠΑΛ μαθητής με Βαθμούς Α και Β εξάμηνο δεν προσήλθε να γράψει σε τρία μαθήματα και πέρασε με καλό βαθμό!

Τατσεκ
|

Καλά κάνουν τα παιδιά έτσι είναι σωστό

Μάλιστα...
|

@Βασίλης, Αυτό είναι ένα από τα λάθη που γίνονται. Δεν υπάρχουν τεχνικά λύκεια στη μορφή που ήταν (με ελάχιστες ώρες γενικής παιδείας και πρόσβαση σε κάποιες σχολές πρώην ΤΕΙ με βαθμό ή εξετάσεις ) Στα επαγγελματικά πλέον Λύκεια υπάρχουν αρκετές ώρες γενικής παιδείας, τράπεζα θεμάτων και πρόσβαση μέσω Πανελληνίων σε Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία. Ίσως κάποια από αυτά τα παιδιά έπρεπε να κατευθυνθούν στις τεχνικές σχολές μαθητείας της ΔΥΠΑ πρώην ΟΑΕΔ.
Καλό είναι να μην προτείνουμε αν δεν γνωρίζουμε (αρκετά παιδιά από το Γυμνάσιο κατευθύνονται λανθασμένα), γιατί στο τέλος και αυτά τα παιδιά δεν αποκτούν πτυχίο ειδικότητας στα ΕΠΑΛ αλλά ένα απολυτήριο παραπλήσιο με αυτό που θα έπαιρναν στο ΓΕΛ!

Βασίλης
|

Πιστεύετε ότι αυτό το σύστημα ευνοεί τους αδύναμους μαθητές; όχι. Απλώς καθιστά το απολυτήριο λυκείου (το οποίο λύκειο ΔΕΝ είναι υποχρεωτική εκπαίδευση) ένα άχρηστο πιστοποιητικό αφού το παίρνουν όλοι. Αναρωτιέμαι γιατί αυτός ο μαθητής έχασε 3 χρόνια από τη ζωή του στο γενικό λύκειο ενώ θα μπορούσε να πάει σε τεχνικό και τώρα να έχει κάποια βασική ειδίκευση.

Μαρινα
|

Ο κάθε άνθρωπος έχει την κλήση του και αξίζει να προσπαθήσει για το μέλλον του.Ενας μέτριος μαθητής δηλαδή δεν έχει το δικαίωμα να τελειώσει το σχολείο και να εργαστεί;Ο κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του χαρίσματα!Μέσα στο κυνήγι των βαθμών και των γνώσεων,χάνονται άλλες αξίες πιο σημαντικές,μη μπερδεύουμε τις έννοιες,άλλο μόρφωση κι άλλο παιδεία!!!Όσον αφορά το εθνικό απολυτήριο,θα δούμε κι αυτό που θα οδηγήσει,γιατί θέλουμε να υιοθετούμε θεσμούς χωρίς τις ανάλογες συνθήκες.Οταν θα υπάρξει πραγματικά δωρεάν παιδεία,θα αλλάξουν πολλά πράγματα...

ορθά περνάει τη τάξη ο μαθητής
|

αν κάποιοι το θεωρούν αποτυχία, τότε είναι αποτυχία και ευθύνη και του σχολείου και των εκπαιδευτικών του. Το απολυτήριο λυκείου δεν είναι ο προθάλαμος του πανεπιστημίου. Ούτε θα πρέπει ο μαθητής που δεν σκοπεύει να συνεχίσει σπουδές να υπομένει τους καυμούς των υπολοίπων και των εκπαιδευτικών . Η όποια αναφορά για πανεπιστήμιο και πανελλαδικές θα πρέπει να γίνεται εκτός διδακτικού ωραρίου και μόνο για εκείνους που το επιθυμούν. Οποιος σκοπεύει να συνεχίσει σε ανώτερες σπουδές γνωρίζει τι πρέπει να κάνει.

Πατσιουρης Παναγιώτης ΠΕ86 ( Πρώην ΠΕ19-20)
|

Οπότε μερίμνησε έτσι ο Νομοθέτης, για να μην γίνονται όλα τα παραπάνω, όπως τ' ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο, να περνάει ο μαθητής με 10 μέσο όρο σ' όλα και όχι σε κάθε μάθημα !!!!!!! Βέβαια αυτό έχει και κάποια παρατράγουδα, π.χ. με δύο, τρία, τέσσερα 20-αρια, γυμναστική, ΖΔΔ, στα ΕΠΑΛ, Πληροφορική, Τεχνολογία στα Γυμνάσια, ΣΕΠ, ΠΡΟΤΖΕΚΤ, στα Λύκεια, κλπ, κλπ, και 0 να πάρει στα άλλα, περνάει θέλει δεν θέλει και λέει και "ένα τραγούδι" ..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ηλία
|

Ηλία ριχτο! Πλάκα κάνετε όταν λέτε ότι "... το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί"? Οποιος το σχεδίασε και δεν το είχε προβλέψει να πάει σπίτι του. Εκτός και αν το σχεδίασε επίτηδες έτσι αλλά λόγω κοβιντ καθυστέρησε να φανεί το αποτέλεσμα.
@Jimmys.
Πολύ σωστη τοποθέτηση.
Ευτυχως που οι δάσκαλοι μου διέκριναν σωστά και εστρεψαν την προσοχή σε αυτό που πραγματικά ενδιέφερε εμένα και όχι στα αρχαία η στα αλλα "βασικά μαθήματα" που ενδιέφεραν αυτούς!

Πατσιουρης Παναγιώτης ΠΕ86 ( Πρώην ΠΕ19-20)
|

Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι ότι αν έπρεπε να περάσει ο κάθε μαθητής την τάξη, όχι με 10 σε όλα, όπως διαβάσαμε στο συγκεκριμένο άρθρο, αλλά 10 σε κάθε μάθημα, ανεξαρτήτως απ' τα άλλα, θα είχαμε φαινόμενα του τύπου, να βγάζει μέσο όρο π.χ. 17.5, αλλά σε κάποιο μάθημα π.χ. Γεωμετρία να έχει ξέρω γω, 09, ή στα Αρχαία ελληνικά, π.χ. 08 (γίνονται και αυτά, καλούς βαθμούς σε όλα και σε κάποιο μάθημα, επειδή δεν τα πάει καλά με τον καθηγητή ή δεν ξέρω γω τι, να έχει κάτω απ' την βάση) και να πρέπει μετά να το ξαναδώσει εξετάσεις το Σεπτέμβριο !!!!!!! Και έτσι και δεν περάσει, θα ξανά επαναλάβει την τάξη για ένα μάθημα !!!!!!!!!!!!!!

Ατζελα
|

Μπορεί επιτέλους να τεθεί σε εφαρμογή το νομοσχέδιο για το εθνικό απολυτήριο;

@Jimmys
|

δεν είναι όλα τα μαθήματα το ίδιο σημαντικά. Έτσι είναι η ζωή τι να κάνουμε. Και δεν είναι σωστό να κατανέμεται ο χρόνος ισότιμα σε όλα τα μαθήματα, και είναι σωστό κάποια να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα/συντελεστή. Η γυμναστική που λέτε είναι χρήσιμη αλλά δεν είναι "μάθημα", τουλάχιστον δε διδάσκεται σαν μάθημα στα σχολεία. Δεν μπορούμε να πουμε ότι είναι ισότιμη με τα Μαθηματικά ή τη Γλώσσα όταν ο ρόλος του σχολείου είναι να βγει ο μαθητής με κάποιες συγκεκριμένες γνώσεις στο τέλος.

Αφροδίτη
|

Jimmys, καταλαβαίνω τι θες να πεις αλλά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και τα Θρησκευτικά είναι της ίδιας βαρύτητας με τα Μαθηματικα και την Ελληνική γλώσσα; Ας είμαστε ειλικρινείς και πρώτα απ΄όλα με τους εαυτούς μας.

Jimmys
|

Δεν υπάρχουν βασικά και μη βα σικά μαθήματα. Για ποιο λόγο ο Πικάσο η ο Μότσαρτ είναι παρακάτω από τον Ελύτη; Για ποιο λόγο η γυμναστική είναι μη βασική και τα αρχαία είναι βασικά; Ο κάθε άνθρωπος, μεσα του, με βάση την κλίση του ορίζει τη διάκριση.

Περνάει δεν περνάει
|

Τα ίδια λέγατε και για τους βαθμούς των πανελλαδικών και έτσι γεννήθηκε η ΕΒΕ που άφησε χιλιάδες έξω από τα πανεπιστήμια λες και σας έτρωγαν το ψωμί , ή μήπως σας το έτρωγαν ? Ο μαθητής που θα περάσει την τάξη ή θα πάρει απολυτήριο με τους βαθμούς που λέτε θα έχει πχ απολυτήριο με γενικό βαθμό γύρω στο 10 με άριστα το 20 . Όπου λοιπόν αναζητήσει εργασία με αυτόν τον τίτλο θα καταλάβουν τι μαθητής ήταν . Παίρνοντας όμως το απολυτήριο έστω και με αυτόν τον βαθμό μπορεί αργότερα το παιδί να βρει τον δρόμο του . Να τελειώσει ένα ΙΕΚ να μάθει ένα επάγγελμα. Αν τον αφήσουμε στην ίδια τάξη για να ικανοποιήσουμε το λαϊκό αίσθημα (που θέλει να δει αίμα ) τότε το πιο πιθανό είναι να κόψει το σχολείο με ότι αυτό συνεπάγεται. Το σχολείο δεν είναι χωράφι συλλογής βαθμών είναι χώρος κοινωνικοποίησης, φιλίας , χαράς και δημιουργίας. Κοιτάξτε λοιπόν ο καθένας την δουλειά του και αφήστε εμάς να κρίνουμε αν αξίζει κάποιος να πάει στην επόμενη τάξη .

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ