Α. Τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων, δεν έχουν, κατ΄ έννοια, αυθύπαρκτη και αυτοτελή υπόσταση εγγράφου, αλλά αποτελούν συστατικό και αναπόσπαστο στοιχείο των γραπτών δοκιμίων. Τα θέματα αυτά εξυπηρετούν, αποκλειστικώς και μόνο, την εκπαιδευτική διαδικασία των δημοσίων σχολείων και δεν εκτίθενται σε δημοσιότητα και σε πρόσβαση τρίτων.
Β. Δεν υφίσταται δυνατότητα χορηγήσεως φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων των εξετάσεων των μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων, αλλά μόνο δυνατότητα επιδείξεως των εν λόγω γραπτών δοκιμίων στους μαθητές ή στους κηδεμόνες τους».
Αυτό ορίζει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, του έτους 2015, η οποία εξακολουθεί να ισχύει.
Η εγκύκλιος επικαλείται υπ’ αριθμ. 33/2014 Γνωμοδότηση του Γ' τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Τμήμα Γ’), η οποία έγινε δεκτή από τον τότε αναπληρωτή υπουργό, Τάσο Κουράκη.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τη Γνωμοδότηση του ΝΣΚ
1) και βέβαια θα έπρεπε να έχει πρόσβαση ο μαθητής στο γραπτό του και να παίρνει αντίγραφο
2) και βέβαια θα έπρεπε να ελέγχονται , δειγματοληπτικά έστω, τα θέματα και οι βαθμολογίες στα γραπτά
3) και βέβαια θα έπρεπε εδώ και τώρα να αλλάξει ο αναχρονιστικός τρόπος εξέτασης, η αποστήθιση, η τυποποίηση, τα θέματα SOS και να τίθενται ερωτήσεις κρίσης.
4) και βέβαια θα έπρεπε εδώ και τώρα να σταματήσει η πολύ χαλαρή βαθμολόγηση και τα πολλών ειδών "χατιράκια".
Αυτά όμως , δυστυχώς, εδώ και πολλά χρόνια είναι "καθεστώς" σε όλα τα σχολεία με αποτέλεσμα να έχουμε πατώσει στην Γλώσσα, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες.