Επιτροπή Κ. Πιερρακάκη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του υπουργείου Παιδείας

Για τη συμμετοχή του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις δράσεις του Κόμβου Καινοτομίας GR digiGOV-innoHUB

09/06/2024

Ενημερώθηκε: 09/06/2024, 10:54

Άκουσε το άρθρο

Ομάδα Εργασίας  για τη συμμετοχή του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις δράσεις του Κόμβου Καινοτομίας GR digiGOV-innoHUB, αποτελούμενη από μέλη – υπαλλήλους, οι οποίοι υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία, συγκρότησε ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης.

Η ανωτέρω Ομάδα Εργασίας θα λειτουργεί υπό τις οδηγίες της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού και, σε συνεργασία με τον Κόμβο GR digiGOV-innoHUB του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα υποστηρίξει το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να πραγματοποιήσει την καταγραφή και επιλογή όλων των προκλήσεων που αντιμετωπίζει, σε θέματα καινοτομίας αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του.

Για τον σκοπό αυτό, η Ομάδα 

α) θα ενημερώνει τις Υπηρεσίες του υπουργείου σχετικά με τις δράσεις του ανωτέρω Κόμβου GR digiGOV-innoHUB και 

β) θα πραγματοποιεί δια ζώσης συναντήσεις ή/και τηλεδιασκέψεις με όλες τις Υπηρεσίες του υπουργείου, για την αποδοτική καταγραφή της τρέχουσας κατάστασης, την καταγραφή και αποτίμηση των ιδεών και των προτάσεων των στελεχών του υπουργείου, προς την επίτευξη δράσεων που θα αξιοποιήσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες της Τεχνητής Νοημοσύνης, της Μηχανικής Μάθησης, του 5G, του Blockchain, του Internet of Things και των High Performance Computers (HPC), συμβάλλοντας στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η διάρκεια του έργου της Ομάδας ορίζεται έως το τέλος του 2025.

Ειδικότερα  Συντονιστής και   μέλη της Ομάδας ορίστηκαν οι :

  • Δρ Ιωάννης-Δημήτριος Βρέτταρος, ΠΕ Πληροφορικής, υπάλληλος της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού,ως Συντονιστής
  • Σουλτάνα Βαϊτση, ΠΕ Πληροφορικής, υπάλληλος του Τμήματος Β’ της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας, ως Μέλος
  • Χριστίνα Μπλιάτσιου,Εκπαιδευτικός, υπάλληλος του Τμήματος Α’ της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας, ως Μέλος
  • Μαρία Γαζέα,ΠΕ Διοικητικού, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Γ’ της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Απλουσ. Διαδικασιών, ως Μέλος
  • Κωνσταντίνος Κακαργιάς, ΠΕ Πληροφορικής, υπάλληλος του Τμήματος Α’ της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Απλουσ. Διαδικασιών, ως Μέλος με αρμοδιότητα αναπλήρωσης του Συντονιστή, όταν κωλύεται.

Σχόλια (9)

αυτά έπρεπε να τα είχε κάνει
|

από το άλλο υπουργείο (διυπουργικό πλάνο, λέμε τώρα). τίποτα δεν θα κάνουν : για τις υπηρεσιακές μεταβολές - το πιο απλό - ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ! θα κάνει για πιο σοβαρά , όταν συνέχεια επιβαρύνει με γραφειοκρατία τα σχολεία; ας ΚΑΓΧΑΣΟΥΜΕ

Νανά
|

Από τις πολλές αλλαγές, πρωτοτυπίες και επιτροπές, ας μου εξηγήσει κάποιος, γιατί υπάρχει τόση αγραμματοσύνη στον μαθητικό πληθυσμό.
Ευχαριστώ.

Πέτρος
|

Ας κοιτάξει λίγο το Υπουργείο το γενικό πλαίσιο της Παιδείας και όχι μόνο το πεδίον ειδικότητος του κου Πιερακκάκη. Η παιδεία δεν είναι μόνο τεχνολογίες αιχμής και να τρέχουμε πίσω από κάθε επιστημονική ανακάλυψη-μόδα που έρχεται. Η παιδεία θέλει πολύπλευρη προσέγγιση (διαμόρφωση χαρακτήρα, εμπέδωση βασικών αρχών επιστημών μέσω των μαθημάτων, σωστή και λακωνική έκφραση στη γλώσσα μας, καλλιέργεια θετικής και αναλυτικής σκέψης, πρακτική εκπαίδευση του μαθητή μέσω εργασιών με κλιμακούμενη δυσκολία κλπ) και όχι να εντυπωσιάσουμε με κάτι καινούργιο που στην πράξη δεν ξέρουμε και πόσο σωστά θα χρησιμοποιηθεί (π.χ. προσπάθεια η τεχν νοημοσύνη να λύνει τις ασκήσεις του μαθητή και εκείνος να κάνει αντιγραφή-επικόλληση στην εργασία του).
Θέλει πολύ προσεκτική προσέγγιση το θέμα.

ΑΡΙΣΤΕΙΑ
|

Άλλο ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο για εντυπωσιασμό.Εν τω μεταξύ όλα είναι σε παράταση από 2 χρόνια(περιφερειακοί δ/ντές εκπ/σης και πάνε ολοταχώς για τρίτη χρονιά οι ελάχιστοι από τους 13 που θα παραμείνουν την πρώτη Σεπτέμβρη) έως 10 χρόνια για τους προισταμένους περιβαλλοντικών κέντρων που είναι στη θέση τους από το 2011.Οι προιστάμενοι εκπ/κών θεμάτων είναι σε παράταση από το 2017!

Αμφίβολο αποτέλεσμα
|

(να ξεκαθαρίσω ότι δεν γνωρίζω τους κυρίους και κυρίες και τους θεωρώ αξιολογότατους και ικανούς). Όμως:
σαν ιδέα και περίπτωση μελέτης είναι καλοδεχούμενη και αξιέπαινη, όταν όμως στην Ελλάδα δεν έχουν θεμελιωθεί τα αυτονόητα (σωστά κτίρια, σωστά βιβλία, επάρκεια προσωπικού την 1η Σεπτεμβρίου, σωστή κατανομή ύλης κλπ) ακούγεται σαν μια καινοτόμα προσπάθεια που γίνεται περισσότερο για να γραφεί σαν ιστορικό παρά να φέρει κάποιο εντυπωσιακό ή ακόμα και ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Καλή επιτυχία. (αλλά χωρίς γερές βάσεις.....)

μπαρμπα-Μήτσος
|

Στην «Επιτροπή Νο69 | 9 Ιουν 2024 11:31» εκφράζω τα συγχαρητήριά μου.

σήφης
|

Κατραδης Ιωάννης. TOP!!
Γνώστης του αντικειμένου!!

Κυριακή του τυφλού
|

Ο εκ γενετής τυφλός και το θαύμα της θεραπείας του!
-Τι έγινε, ξεμείνατε από νομικούς στις επιτροπές;
- Πίσω έχει η Κεραμέως την ουρά: : "Δρομολογούμε την τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό προσλήψεων στο Δημόσιο" (esos 02/04/2024).
Ψηφιακή μετάλλαξη, με κόμβους, αρχιτεκτονική γράφων, για ζωή και παιδεία στο "σύννεφο-cloud".
Εν τω μεταξύ, στην πραγματική πραγματικότητα, η Ελλάδα αναστενάζει για ρεζερβέ ξαπλώστρες (μας βγήκε το μάτι στην Ρόδο, και στο Σούνιο κάτω από τον ναό γίνεται θυσιαστήριο), και "καίγεται" στους "σύγχρονους" αυτοκινητόδρομους και τον "σιδηρόδρομο του Τρικούπη"!
Για το ψηφιακό άλμα στην παιδαγωγική του ChatGPT, αρχίζουν να φαίνονται τα αποτελέσματα:
-Σύμφωνα με μια νέα μελέτη (PLOS Mental Health, 2024; 1 (1): e0000022), oι έφηβοι με εθισμό στο διαδίκτυο υφίστανται αλλαγές στον εγκέφαλο που οδηγούν σε πρόσθετες εθιστικές συμπεριφορές και τάσεις.
Ο εθισμός στο Διαδίκτυο έχει οριστεί ως η αδυναμία ενός ατόμου να αντισταθεί στην παρόρμηση να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, επηρεάζοντας αρνητικά την ψυχολογική του ευημερία, καθώς και την κοινωνική, ακαδημαϊκή και επαγγελματική του ζωή.
Ήδη στα πανεπιστήμια έχουμε φοιτητές που δεν μπορούν να θυμούνται στοιχειώδεις γνώσεις, που τους διδάσκουμε επανειλημμένα δίχως αποτέλεσμα (ζουν στο κινητό τους).
Καλά που έχουμε και τον Τεντόγλου να κάνει πραγματικά (όχι ψηφιακά) άλματα προς τα εμπρός για την Ελλάδα.
Οι πολιτικές σας είναι "για άλματα εις βάθος".

Επιτροπή Νο69
|

Κι από τον πολύ (ψηφιακό)συλλογισμό.... έχασε το λογαριασμό.
Εναλλακτικά, στον κόμβο Κηφισίας επάνω σου τρακάρω....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ