Ένωση Φυσικών για τα θέματα Φυσικής: Έκπληξη και απογοήτευση

Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».

12/06/2024

Άκουσε το άρθρο

Μελετώντας τα θέματα του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, στις ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά.

Ταυτόχρονα όμως αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.

 Έκπληξη γιατί:

1. Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του ΘΕΜΑΤΟΣ Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης "ασκήσεις" και όχι με ερωτήσεις ΘΕΜΑΤΟΣ Α.

2. Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).

3. Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η
διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.

4. Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα
βραβευόταν. Δυστυχώς όμως είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

Απογοήτευση γιατί:

1. Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.

2. Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».

3. Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του.
 
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Σχόλια (110)

Μητέρα υποψηφιας πανελληνιων 24
|

Είσαστε και εσείς συνυπεύθυνοι κύριοι της εκπαίδευσης για τα χάλια των πανελληνίων εξετάσεων που επικρατούν στην τριτοκοσμική χώρα που ζούμε!!!
Τι κάνατε τοοοοοσα χρονια που ακούμε τα ίδια;;;;
Με αποκορύφωμα τις φετινές πανελληνιες και ειδικά στο μάθημα της φυσικής!!!
Πώς είναι δυνατόν να επιτρέπετε να συμβαίνουν αυτά τα τραγικά πραγματα που έγιναν φέτος;;;
Λέτε διαμαρτύρεστε και δεν σας ακούνε…
Όχι κύριοι δεν νομιζω ότι πιέσατε αρκετά τους υπεύθυνους!
Όταν τελειώνουν οι πανελληνιες τελειώνει και η γκρίνια….
Όμως θα έπρεπε να βρείτε τον τρόπο να αλλάξει το άθλιο αυτό σύστημα !!
Αν θέλετε να λέγεστε εκπαιδευτικοί και δάσκαλοι έπρεπε να βρείτε τον τρόπο να μην απαξιώνεστε , να μην καταρρακώνετε τις ψυχικές των παιδιών μας!!
Πέστε μου τη να πω εγώ στο παιδί μου που κλαίγοντας μου λέει γιατί να προσπαθώ και να αγωνίζομαι στη ζωή , αφού δεν μπορεί να δικαιωθεί ο κόπος μου ποτέ , εφόσον θα έχω απέναντι μου παντα ένα σύστημα όπου δεν αναδεικνύει τις αξίες αλλά τα λαμόγια και τους απατεώνες;;
Γκρεμίζεται τα όνειρα του κάθε παιδιού !!!
Δημιουργείτε απογοητευμένα παιδιά που δεν θέλουν να συνεχίσουν τη ζωή τους !!
Ντροπή σας!!!

μαθητρια γ λυκειου
|

Ως μαθήτρια της γ λυκείου που έδωσε το μάθημα της φυσικής μπορώ να πω ότι πολλά από τα σχόλια είναι απογοητευτικά. Δε θα εστιάσω τόσο στο ψυχολογία του εξεταζόμενου, καθώς η καταρράκωσή της είναι κατά κανόνα συνυφασμένη με τις πανελλήνιες ανεξαρτήτως χρονιάς και θεμάτων. Το φετινό σκάνδαλο με τη φυσική είναι το εξής: θέματα πυκνογραμμένα, με εκφωνήσεις που έχουν έκταση ολόκληρης σελίδας. Συγκεκριμένα, το θέμα Α είχε ερωτήματα που απαιτούν επίλυση, ενώ όπως επιβεβαίωσε και η καθηγήτρια μου με ερώτημα που είχε παραπάνω από μία σωστές απαντήσεις . Στο θέμα Β φυσικοί από όλη την Ελλάδα διαμαρτύρονται για την "υπερπαραγωγή" του, η οποία άλλωστε στην πραγματικότητα δεν εξέταζε την πλήρη κατανόηση του μαθητή στην ύλη που αφορούσε, αλλά περισσότερο εφέ εντυπωσιασμού είχε. Όσο για το Δ θα μπορούσε να ήταν θέμα διαγωνισμού.
Δυστυχώς, πολλοί δεν έχετε καταλάβει ότι τα φετινά θέματα δε θα ξεχωρίσουν τους άριστους- που φυσικά και θα υπάρχουν, όμως θα είναι ελάχιστοι. Αντίθετα, θα συγχωνεύσουν μαθητές μέτριους με τους υπόλοιπους που βαθμολογικά βρίσκονται κάτω της βάσης. Μην ξεχνάμε ότι δεν προορίζονται όλοι οι μαθητές για "Γιατροί" και "Αρχιτέκτονες" και για αυτό οι πανελλήνιες δεν πρέπει να έχουν μόνο δύσκολα θέματα, αλλά θέματα που ανάλογα με τις μονάδες που δίνουν κατατάσσουν τον κάθε μαθητή στην βαθμολογική κλίμακα. Φέτος, ακόμα και αν ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής γράψει συγκριτικά με τους υπόλοιπους άριστα ( φέτος προβλέπεται το άριστα να είναι το 14) , ο μαθητής που θα έγραφε 15 θα πέσει στο 7, ακριβώς επειδή δεν υπήρχε κλιμακούμενη δυσκολία. Ας εκφέρουν άποψη λοιπόν αυτοί που είναι ενημερωμένοι και σχετίζονται με το αντικείμενο.

Μπανανία
|

Είναι σαν να σου λένε ότι στο τάδε μάθημα θα πρέπει να γράψεις μία μεγάλη και απαιτητική έκθεση σε τρεις ώρες. Στη συνέχεια διαβάζεις και προετοιμάζεσαι στο φουλ.
Πας στις εξετάσεις και βλέπεις ότι πρέπει να γράψεις δύο ή τρεις απαιτητικές εκθέσεις σε τρεις ώρες.
Αυτό είναι δόλια, σαδιστική παραπλάνηση του εξεταζόμενου και εξευτελισμός του.
Δεν με ενδιαφέρει εάν θα πέσουν οι βάσεις και περάσω ή δεν περάσω. Εγώ προετοιμάστηκα καλά και ήθελα να γράψω άριστα, ετσι για το γούστο μου.
Γιατί με απαξιώνεις και με κοροϊδεύεις? Πες μου από την αρχή πόσο δύσκολα ή πολλά βάζεις, ώστε ή να μην ασχοληθώ καθόλου ή να καθίσω να προετοιμάζομαι 3 χρόνια μέχρι να πετύχω ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΟΥ ΘΕΛΩ!

eleos
|

Οι θεματοδότες των Πανελληνίων Εξετάσεων πρέπει να εισέρχονται μέσα στην αίθουσα εκπόνησης των θεμάτων μόνο με το σχολικό βιβλίο και τίποτα άλλο. Από εκεί και πέρα να παίρνουν ασκήσεις είτε αυτούσιες, είτε να τις τροποποιούν και πάντα σύμφωνα με τη σχολική πραγματικότητα. Αυτό που έγινε κυρίως με την Φυσική έχει ξαναγίνει το 1993. Ντροπή!!! Στις θετικές επιστήμες όλες αυτές οι εξυπνάδες αποθαρρύνουν τα παιδιά από τη Φυσική, τη Χημεία, τα Μαθηματικά και τα οδηγούν στο άγνωστο. Έλεος!!! Άριστη μαθήτρια μου είπε. Κύριε τέλος τα Μαθηματικά!!! Πηγαίνω σε άλλη κατεύθυνση!!! Φαντάζομαι το ίδιο θα γίνει και με την Φυσική!!! Και πάλι έλεος!!!

Μήτσος
|

Πελάτες μου ,που έλεγε και ο αείμνηστος Βέγγος . Όλα τα άλλα που λένε μερικοί άριστοι , τραβήξτε το καζανάκι .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Δεν έχουν καταλάβει μερικοί τι έχει γίνει και λένε διάφορα ηρωικά περί διαβάθμισης και διαγωνιστικής διαδικασίας. Τα θέματα δεν ήταν δύσκολα, ήταν πολλά και βλακώδη, όπως υποστήριξαν όλοι όσοι καταλαβαίνουν. Αναδεικνύουν απλώς την άγνοια και την ανικανότητα των ημετέρων που επέλεξε ο φετινός υπουργός, αλλάζοντας την προηγούμενη επιτροπή, η οποία τουλάχιστον βλακείες δεν έκανε και τις κακοτοπιές τις απέφευγε. Τα δύσκολα θέματα παλιότερα ήταν "φυτευτά", κάποιος φύτευε τα δύσκολα θέματά του, στο Δ κυρίως. Τώρα σκόρπισαν αναίτια τον πανικό από το Β, μη τηρώντας ούτε αυτό το ΦΕΚ με τις οδηγίες.
Η αρχή έγινε με τα πρότυπα, όπου οι φιλόλογοι δεν μπήκαν στον κόπο να ανοίξουν μια σχολική γραμματική και ένα ετυμολογικό λεξικό. Στα αρχαία το ίδιο, στο θέμα της έκθεσης δεν μπορούν να βάλουν σωστά ένα κόμμα. Τώρα στη Φυσική ούτε κατάλαβαν πού είναι ούτε τι κάνουν.

Γονιός
|

Δηλαδή παλαιότερα δεν είχαμε επιστήμονες; Εκείνοι δεν ήταν αξιόλογοι;
Δεν είναι ανάγκη τα θέματα να φτάσουν στα σύννεφα για να βρούμε τους καλύτερους. Έτσι κι αλλιώς ξεχωρίζουν. Το μόνο που καταφέρνει/επιδιώκει η πολιτεία μας είναι η εντατικοποίηση των φροντιστηρίων!

Πέτρος
|

βάλτε επιτέλους έναν καθηγητή Πανεπιστημίου Υπουργό Παιδείας με υφυπουργούς ένα μάχιμο πολλά χρόνια διευθυντή Λυκείου και Διευθυντή Δημοτικού μπάς και δούμε φώς.

Με Υπουργούς κομήτες από άλλους χώρους....

alastor
|

@ΠΕ83
Μάλλον το ξέρει, αλλά στις Πανελλήνιες Φυσικής δεν θεωρείται σωστό αυτό που ισχύει σήμερα, αλλά αυτό που γράφει το σχολικό βιβλίο. Και εκεί γράφει 220V, δηλ. αυτό που ίσχυε πριν 30 χρόνια....

Ζ
|

Παλιότερα ήταν εύκολο να "κοπείς" να μη προβιβαστείς σε τάξη, έπρεπε να διαβάζεις. Τώρα οι αδύναμοι μαθητές "μπουστάρονται" ακούραστα με καλύτερους βαθμούς. Ένας μαθητής που έγραψε 7, γρήγορα μετατρέπεται σε 12 στον έλεγχο. Ο μαθητής του 20 όμως δεν μπορεί να πάει στο 25. Ποιος επωφελείται και ποιός αδικείται; Οι πανελλαδικές αναδεικνύουν τις πραγματικές βαθμολογίες. Τα δύσκολα θέματα θα αναδείξουν επιτέλους τους καλύτερους. Μιλάμε για είσοδο σε ΑΕΙ. Αρέσει, δεν αρέσει. Ίσως συνειδητοποιήσουν και κάποιες οικογένειες ότι τα τμήματα του 2ου πεδίου έχουν απαιτήσεις γνώσεων μαθηματικών και φυσικής και υπάρχει η πιθανότητα να μη μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Το ότι έχουν μετατραπεί κάποια σε ΑΕΙ από ΤΕΙ, σημαίνει ότι αναγκαστικά ακολουθούν ύλη, πρόγραμμα και βιβλία των πέντε ΑΕΙ της χώρας (ΕΜΠ, ΑΠΘ, κα) Ίσως πρέπει να αναρωτηθείτε αν τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν καθώς η δυσκολία είναι μεγάλη.

Μητέρα
|

Επίσης σωστό ειναι αυτό που αναφέρει κάποιος για τον πληθωρισμό των πτυχίων, το οποίο θα επιδεινωθεί περαιτέρω με τα ιδιωτικά κολλέγια "πανεπιστήμια". Όλα αυτά συμβάλλουν στη διαρκώς αυξανόμενη υποτίμηση των πτυχίων και ο Γολγοθάς συνεχίζεται με το κυνήγι προσόντων που οδηγούν σταθερά σε υποαμοιβομενες εργασίες.
Αυτή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα δυστυχώς

Μητερα
|

Εξακολουθούν να με εντυπωσιάζουν οι απαντήσεις σας. Είναι προφανές ότι δεν καταλάβατε τι είπα. Το θέμα δεν είναι τι έκανε το δικό μου παιδί που πήγε εξαιρετικά καλά. Το θέμα είναι ποια είναι η αντίληψη για τις εξετάσεις. Δείτε λίγο τα στατιστικά των βαθμολογιών κάθε χρόνο και θα καταλάβετε ότι κάτι δεν πάει καλά.
Είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε ξαφνικά φωστήρες. Το υπουργείο Παιδείας το έχει καταλάβει όταν βάζει αυτή την ύλη σε κάθε βαθμίδα;;; Σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου δεν διδάσκεται αυτή η ύλη σε παιδιά αυτής της ηλικίας
Σε ποια μελέτη έχει στηριχθεί η επιλογή συνολικά της ύλης στο ελληνικό σχολείο;
Τέλος πάντων εγώ επιμένω τα θέματα πρέπει να είναι διαβασμενης δυσκολίας, αντίστοιχα με αυτά που γίνονται στην προετοιμασία τους, να επαρκεί ο χρόνος για να έχουμε μια κανονική διασπορά της βαθμολογιας.
Τα υπόλοιπα είναι καυχησιες του καθενός για το εξαιρετικό του παιδί
Εδώ δεν μιλάμε για την επίδοση του παιδιού μας αλλά για το σύστημα των πανελληνίων και των τεράστιων στρεβλώσεων του και των αστοχιών του, όπως ήταν η χθεσινή της φυσικής
Αν κάποιος ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση πρέπει αυτά να τα δει με ψυχραιμία

@ Μητέρα
|

Η γενική γκρίνια έρχεται από όσους δεν είχαν προετοιμαστρί ίσα καλά ή νόμιζαν ότι ένα φροντιστήριο αρκεί να γράψεις 20.
Θα σας πω λοιπόν για το δικό μου παιδί. Έχει σκιστεί στο διάβασμα από Α λυκείου. Στόχος Πολυτεχνείο. Έχει αφιερώσει προσωπική δουλειά, παραμέρισε λίγο βόλτες και διασκέδαση. Του φάνηκαν δύσκολα, είδε ασκήσεις που δεν έχει ξανασυναντήσει αλλά η προετοιμασία του τον έκανε να έχει γράψει σε 2 μισή ώρες ένα βαθμό γύρω στο 85. Θα έχουν υπάρξει και υποψήφιοι άνω του 90. Δε θα είναι πολλοί αλλά πρέπει να υπάρχει η δυσκολία θεμάτων ώστε να ξεχωρίζουν οι βαθμολογίες.Το ότι οι πλειοψηφία έχει γράψει μέτρια και κάτω είναι γιατί πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτό είναι το μαθησιακό επίπεδο σήμερα. Και η Φυσική είναι μια επιστήμη που πριν μια δεκαετία για να μπεις σε τμήμα Φυσικής έπρεπε να έχεις γράψει 18.000 μόρια και όχι 5.000 όπως πριν 5,6 χρόνια.

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ
|

Το τελικό αποτέλεσμα είναι πολυπαραγοντικό και φταίνε όλοι - ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
Ας ξεκινήσουμε με τους γονείς, οι οποίοι ελέω βαθμολογιών των παιδιών τους (οι καθηγητές στα Λύκεια - ιδιαίτερα στην περιφέρεια το ΄΄εχουν ..τερματίσει" - Το 90% έχουν βαθμολογίες από 19 μέχρι 20) νομίζουν ότι έχουν σπίτι τους τον Άλμπερτ Αινσταιν και όταν το 19-20 του σχολείου, στις Πανελλαδικές γίνεται 6-9, γίνεται το έλα να δεις. Δεύτερον, η ποιότητα των καθηγητών των σχολικών μονάδων και των φροντιστηρίων ΔΕΝ είναι ίδια. ΠΧ κάποιοι κάνουν απλές ασκήσεις και αν πέσουν απλά θέματα, όλα καλά, αλλά αν πέσουν πιο περίπλοκα θέματα (που φταίνε οι καθηγητές που δεν τα δίδαξαν, σκεπτόμενοι ότι ΔΕΝ θα πέσουν ή δεν ξέρουν να τα διδάξουν) πρέπει να βρουν κάποιον να ρίξουν το φταίξιμο εκτός από τους ίδιους. Άρα φταίει το Υπουργείο, ήταν δύσκολα τα θέματα, οι θεματοδότες δεν ξύπνησαν καλά, και φταίνε άπαντες εκτός από τους ..ίδιους που ΔΕΝ ΤΟ ΔΙΔΑΞΑΝ, έως όφειλαν. Είναι εντός ύλης τα θέματα? Αν ναί, δυνητικά μπορούν να μπούν.&- Γιατί?
Γιατί όπως είπαν και κάποιοι άλλοι, μιλάμε για διαγωνισμό κατάταξης, με συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Αν μπουν δύσκολα θέματα πέφτουν οι βάσεις, αν μπουν εύκολα ανεβαίνουν, ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΠΑΙΝΕΙ συγκεκριμένος αριθμός ατόμων. ΠΧ ιατρική Αθήνας, πάντα μπαίνουν 200 άτομα, αν τα θέματα είναι εύκολα, θα έχει βάση 19, αν είναι δύσκολα 18.
Τέλος οφείλω να θυμίσω ότι έχουμε καταντήσει η χώρα των ..φωστήρων χωρίς να διαχωρίζονται τα ξερά από τα ..χλωρά.
Τη δεκαετία του 1990, δίναμε συνολικά 110.000 μαθητές και τα 18 ΑΕΙ και ΤΕΙ έπαιρναν ....16.000 μαθητές. Οι άλλοι γίνονταν πλακάδες, αλουμινάδες, έκαναν τις δικές τους επιχειρήσεις κτλ. Όσοι τελειώναμε τις σχολές μπορούσαμε να βρούμε εργασία και δεν υπήρχε ανεργία όπως τώρα. Τη σήμερον ημέρα, όλοι είναι επιτυχόντες στα πανεπιστήμια - (πάνε και τα ΤΕΙ όλα ευθεία) και οι γονείς φουσκώνουν σαν παγόνια. Πού πέρασε το παιδί ρωτάς, Καποδιστριακό σου λέει, ΝΑΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΧΟΛΗ? ααα κάπου στην ...Αρτάκη. ΚΑΙ Πόσο έγραψε? ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ (Ενώ ξέρει ότι έγραψε κάτω από τη βάση).
Στην Ελλάδα 2.0 συνιστώ ....σοβαρή παιδεία και ...ψυχραιμία.

@Μητέρα
|

Δηλαδή θα ξαναπάω ευχαριστημένη αν τα θέματα ήταν εύκολα και το καλά διαβασμενο παιδί σας έγραφε πολύ καλά αλλά τελικά σε εμάς μήνα μάθαινε ότι έμεινε εκτός γιατί ένας τυχερός μαθητης που δε διάβασε τόσο καλά έγραψε καλύτερα από τύχη;
Τα δύσκολα θέματα μπορούν να τα λύσουν έστω και ως ένα σημείο αυτοί που έχουν προετοιμαστεί σωστά. Οι τυχεροί δε θα γράψουν τίποτα. Επομένως θα πρέπει τα θέματα των πανελληνίων να είναι αυτοί του τύπου. Και ναι από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ΤΕΙ μόνο οι καλύτεροι πρέπει να μπαίνουν στα πανεπιστήμια και όχι οι τυχεροί!

Inheritor
|

@Κατάταξη

Όταν πας να εξεταστείς σε ένα μάθημα πανελληνίων με στόχο ένα βαθμό 19-20 και βλέπεις ότι με τα θέματα που έπεσαν τελικά πας για βαθμό 12-13, δεν τα παρατάς στο μισάωρο δίνοντας λευκή κόλλα (δηλαδή βαθμός 0), αλλά πας να γράψεις αυτό το 12-13!!!
Μπροστά στο στραπάτσο που θα πάθουν οι υπόλοιποι εξεταζόμενοι, αυτό το 12-13 θα αποδειχθεί θησαυρός, ποιος ο λόγος λοιπόν να χάσεις την ψυχραιμία σου και να δώσεις λευκή κόλλα;

@Δώρα
|

Εύχομαι ολόψυχα καλά αποτελέσματα! Μη στενοχωριέσαι γιατί δε φταις που έχεις γεννηθεί στη λάθος χώρα και στη λάθος συγκυρία του ανοίγματος ιδιωτικής Ιατρικής Σχολής. Λίγο παραδίπλα στην Ιταλία θα γραφοσουν στη σχολή της επιλογής σου -ελαχιστες περιπτώσεις είναι με κλειστό νούμερο κ εξετασεις- και θα κρινοσουν ανάλογα με τις επιδόσεις σου ως φοιτήτρια. Επί συγκεκριμένων μαθημάτων. Και όχι στην κλίνη του Προκρούστη. Επίσης, η ύλη των Πανελλαδικών, εκεί το πιθανότερο είναι να αντιστοιχούσε στο πρώτο έτος της Σχολής. Κλείσε τα αυτιά σου στον εξυπνακισμο, στην κοινωνιοπαθεια, στον κομπλεξισμο και να κρατήσεις ότι ως μαθήτρια εσύ έβαλες τα δυνατά σου. Η προσπάθεια και η επιμονή σου θα επιβραβευτουν. Μακάρι να ήταν λίγο σαν και εσένα το Υπουργείο και όλος αυτός ο ανθυποβαλκανιος αναξιοκρατικος εσμος που η μόνη του ικανότητα είναι ο ναρκισσισμος και η καταστροφή.

Έλεν
|

@ Μητέρα υποψήφιου σχολών υγείας
Μα τι σχέση έχει το δυστύχημα στα Τέμπη που σκοτώθηκαν τόσοι άνθρωποι, με τις πανελλήνιες; Οι άλλες μανούλες τα κλαίνε τα παιδιά τους που βρίσκονται κάτω από το χώμα, το δικό σου είναι ζωντανό . Ξέρεις , δεν ήρθε το τέλος επειδή ίσως δεν έγραψε καλά στη φυσική. Αν εσύ βέβαια κάνεις έτσι , πως θες να είναι μετά το παιδί σου; Ήρεμο;

Κατάταξη
|

Ο ισχυρισμός ότι "πρόκειται για διαγωνισμό κατάταξης και οι ίδιοι που θα πέρναγαν θα περάσουν έτσι κι αλλιώς, απλά θα πέσουν οι βάσεις" είναι αληθοφανής, αλλά δεν ισχύει. Θα ίσχυε ίσως αν όλοι οι υποψήφιοι έχαναν ένα σταθερό βαθμολογικό ποσό (σε σχέση με αυτό που θα έγραφαν αν τα θέματα δεν ήταν τέτοια που να έχουν προκαλέσει καταιγισμό σχολίων στο esos και αλλού). Όταν όμως ένας μαθητής πολύ καλά προετοιμασμένος και με την ψυχολογία "πάω για 19-20" βλέπει τα θέματα και συνειδητοποιεί ότι θα πάρει 12-13 και τελικά βγαίνει στο μισάωρο δίνοντας λευκή κόλλα, λυπάμαι αγαπητοί, αλλά δεν "θα περάσουν οι ίδιοι". Επίσης, η ανακοίνωση της ΕΕΦ μιλάει για "έλλειψη διαβάθμισης" και για "σαλαμοποίηση". Αυτό σημαίνει ότι αυξάνουν οι ισοβαθμίες και εκεί τα κριτήρια αλλάζουν, οπότε πάλι δεν θα περάσουν "οι ίδιοι". Ίσως οι θεματοδότες το σκεφτούν καλύτερα του χρόνου αν οι υποψήφιοι μετακινηθούν μαζικά στο 4ο πεδίο, Οικονομίας και Πληροφορικής. Στην αγορά εργασίας σήμερα στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (της Μηχανικής Μάθησης, βασικά) η Πληροφορική του ΟΠΑ είναι ισχυρότερο χαρτί από τους ΗΜΜΥ, οι οποίοι σταθερά όλα αυτά τα χρόνια επιλέγουν χαμηλότερο επίπεδο σπουδών δεχόμενοι υποψήφιους που δεν έχουν εξεταστεί πανελλαδικά στην Πληροφορική.

Inheritor
|

@W

Επιτέλους, κάποιος το έγραψε! Είναι άσχημο να γράφεται με αφορμή τα θέματα στη Φυσική, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ που λένε!
Καλά θα κάνουν όλοι οι μαθητές ανεξαιρέτως και κυρίως οι γονείς τους, να καταλάβουν ότι δεν ξεκινάμε το διάβασμα ούτε στη Β αλλά ούτε και στη Γ Λυκείου.
Ας μην τους ξεγελάνε οι υπερφουσκωμένοι βαθμοί στο σχολείο από τις προηγούμενες τάξεις. Τη σήμερον ημέρα οι βαθμοί χαρίζονται για πλάκα στα σχολεία!
Θα το πάω ένα βήμα παραπέρα, πρέπει οι καθηγητές στα σχολεία επιτέλους όχι μόνο να σταματήσουν να χαρίζουν βαθμούς, αλλά θα πρέπει να γίνουν πολύ πιο αυστηροί με τη βαθμολογία τους προς τους μαθητές. Βέβαια, θα πρέπει να ξαναπεράσουν τα ιδιωτικά σχολεία στην εποπτεία του Κράτους.
Και δεν το λέω για το μάθημα της Φυσικής αυτό το πράγμα.
Και στα θέματα των Μαθηματικών κλάψα ακούμε (έλεος).
Πόσοι από τους φετινούς υποψήφιους έπρεπε να βρίσκονται φέτος στη Γ Λυκείου και να δίνουν πανελλήνιες; Πόσοι από αυτούς έπρεπε να είχαν μείνει στο παρελθόν στην ίδια τάξη και να μην δίνουν φέτος πανελλήνιες; Η τράπεζα θεμάτων που τόσα εκατομμύρια σπαταλήθηκαν δεν εξασφαλίζει απολύτως τίποτα!

@ Κοινές σχολές πληροφορικής
|

Αστείο το σχόλιο. Κατεύθυνση πληροφορικής παίρνεις και από τις Πολυτεχνικές σχολές που σαφώς είναι και δυσκολότερες από τα απλά τμήματα πληροφορικής. Το γεγονός είναι πως αν κάποιος θέλει να επιλέξει μόνο σχολές πληροφορικής πάει από το 4ο. Το μάθημα πληροφορικής διδάσκεται μόνο στη Γ λυκειου οπότε καταλαβαίνουμε ότι δεν έχει τη δυσκολία της φυσικής που πρέπει να έχεις γνώση από την Α λυκείου.

Μητέρα
|

Διαβάζω με προσοχή όλα τα σχόλια και τις απόψεις. Υπάρχουν αυτοί που κατηγορούν, αυτοί που υπερασπίζονται τον θεσμό και τους θεματοδοτες και κάποιοι που θέλουν να εξορθολογισουν αυτό που συνέβη. Απευθύνομαι στους τελευταίους. Με εντυπωσιάζει σε αυτούς η έπαρση τους και η απαξίωση στα παιδιά. Παιδιά που κατά τη γνώμη τους δεν προετοιμάστηκαν αρκετά, που θέλουν να φαίνονται άριστα ενώ δεν είναι , παιδιά που δεν πρέπει να προχωρήσουν γιατί τι να κάνουμε c' est la vie. Αυτή την προσέγγιση την θεωρώ πραγματικά κυνική και επινδυνη. Κάποιος υποστήριξε ότι τώρα που δεν υπάρχουν ΤΕΙ μόνο με τακτικές τύπου φυσικής θα ανέβει το επίπεδο. Έμεινα έκπληκτη. Ανεβαίνει έτσι το επίπεδο της εκπαίδευσης και το λέει αυτό εκπαιδευτικός;;;; Είναι τοσο επιδερμική αυτή η προσέγγιση. Προσωπικά κρατώ την κριτική της Ένωσης φυσικών. Το θέμα δεν είναι αν είναι δύσκολα ή όχι τα θέματα αλλά αν ανταποκρίνονται σε αυτά για τα οποία προετοιμάζονται τα παιδιά, στο επίπεδο της γνωστικής τους ανάπτυξης και φυσικά στον διαθέσιμο χρόνο. Και φέτος κατά την αποψη αυτών που δουλεύουν με τα παιδιά αυτά όλα δεν τηρήθηκαν. Δύσκολο είναι αυτό που δεν είναι κατορθωτό ανά ηλικία. Φυσικά σε κάθε ηλικία θα υπάρχει μια ελάχιστη μειονότητα που θα τα καταφέρει ακόμα και στα αφύσικα δύσκολα. Αλλά το θέμα είναι οι δυο τρεις που τα κατάφεραν στον άθλο του Ηρακλή ή αλλιώς της φυσικής;
Φυσικά όλα μας τα χρόνια τα μαθητικά, τα φοιτητικά υπάρχουν οι υπερόπτες οι οποίοι διόλου τυχαία είναι των θετικών επιστημών. Είναι ένα σύμπλεγμα ανωτερότητας που τους διακρίνει που πρέπει οι ίδιοι να αντιμετωπίσουν. Δεν φταίνε καθόλου τα προετοιμασμενα παιδιά. Αλίμονο δεν είναι χαζά και αδιάφορα όλα. Να τελειώνουμε με αυτό.
Το σύστημα των πανελληνίων και των φροντιστηρίων έφτασε στο τέλος του. Τα παιδιά εξοντωνονται στην προπόνηση. Όλοι δώσαμε πανελλήνιες και ξέρουμε ότι γνώση δεν είναι αυτό που κάνουμε για τις πανελλήνιες, ευτυχώς.
Τέλος δεν υποστηρίζω τα εύκολα θέματα αλλά τα ορθά ζυγισμένα θέματα, τα κατάλληλα θέματα. Όχι άλλη επίδειξη δύναμης στα παιδιά από καθηγητές .

W
|

Έφτασαν 11 τα τμήματα μηχανολόγων άλλα τόσα ηλεκτρολόγων από ΤΕΙ σε ΑΕΙ. Έμπαιναν πριν κάποια χρόνια στα πλέον απαιτητικά τμήματα φυσικής με 5.000 μόρια. Προφανώς δεν είναι όλα για όλους. Τα μαθηματικά και η φυσική που θα βρουν οι φοιτητές στις παραπάνω σχολές είναι πλέον απαιτητικά πο αυτό το επίπεδο. Ας καταλάβουν οι γονείς ότι οι ψεύτικοι βαθμοί του σχολείου που χαϊδεύουν παιδιά και γονείς δεν έχουν εφαρμογή σε πανεπιστημιακές σχολές. Και στην αγορά εργασίας θα βρεθούν αντιμέτωποι με μεγαλύτερο ανταγωνισμό που δε παίρνει δικαιολογίες.

Inheritor
|

@gkexpert1

Οι Έλληνες που έφυγαν τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό στη συντριπτική τους πλειοψηφία, έδωσαν πανελλήνιες και σπούδασαν στην Ελλάδα.

Κοινές Σχολές Πληροφορικής
|

Καμία αδικία δεν υπάρχει όσον αφορά τις κοινές σχολές Πληροφορικής του 2ου και του 4ου πεδίου. Το αντίθετο! Τουλάχιστον έτσι η πλειονότητα των εισαχθέντων στα Τμήματα Πληροφορικής θα είναι υποψήφιοι του 4ου πεδίου, οι οποίοι έχουν προετοιμαστεί και εξεταστεί στην Πληροφορική. Θα ανέβει και το επίπεδο σπουδών. Χαριστικά και καταχρηστικά είναι τα τμήματα Πληροφορικής στο Πεδίο των Θετικών Σπουδών, αφού το μάθημα της Πληροφορικής δεν εξετάζεται πανελλαδικά (ως όφειλε) σ' αυτό το πεδίο.

gkexpert1
|

Και μετά αναρωτιεσται γιατί φεύγουν οι Έλληνες στο εξωτερικο.Ανικανοι σε υπεύθυνες θέσεις.

Κ
|

Ας ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Δεν έχει σημασία ο βαθμός αλλά ποιος γράφει καλύτερα για να καλυφθούν οι θέσεις μιας σχολής. Είτε είναι εύκολα είτε δύσκολα. Η ΕΒΕ επίσης διαμορφώνεται βάσει της γενικής επίδοσης. Φέτος που προφανώς θα πέσουν οι βάσεις, θα πέσει και η ΕΒΕ. Πέρσι λόγω εύκολων θεμάτων οι βάσεις Ιατρικής και Πολυτεχνείων χτύπησαν ταβάνι στα 19.000 μόρια. Στη φυσική πχ έγραψαν από 19 και πάνω 1.500 μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του φετινού 17, 18, 19, 20 έγραψαν όλοι 20 πέρσι. Η δυσκολία λοιπόν των θεμάτων εξαρτάται από τις επιδόσεις στις σχολές κορυφή κάθε πεδίου. Θα διαψευθείτε όσοι πιστεύετε ότι δεν υπήρχαν μαθητές που έγραψαν πάνω από 90. Ήδη γνωρίζω 2 μαθητές από τον περίγυρό μου που μ και τους έφτασε ο χρόνος και τους άρεσαν οι ασκήσεις ως πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες

Μητέρα υποψηφίου σχολών υγείας
|

Τι να πω για τη φυσική των φετινών πανελληνίων;;
ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΦΤΑΝΑΝ ΤΑ ΤΕΜΠΗ;;;;;;
Σκοτώσατε τώρα ψυχικα και τα δικά μας παιδιά !!!!
Εμένα ποιος θα με αποζημιώσει για την ψυχικό κλονισμό της κόρης μου , από δικά σας λάθη;;;;;
Ήταν το όπλο για να εξοντώσετε τα παιδιά μας !!
Φτιάξατε μια στρατιά παιδιών με ψυχολογικά προβλήματα….
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ «ΑΡΙΣΤΟΥΣ» αυτής της χώρας!!!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΑΝΕΥΘΥΝΟΥΣ που έκαναν τόσο ωραια δουλειά σε έναν τόσο σοβαρό θεσμό !!!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΠΑΙΞΑΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ !!!!

ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ !!!

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ «ΑΡΙΣΤΟΥΣ»!!!!!

Α.Κ
|

Καθε χρονο τα ιδισ.Λες κσι η φυσικη θσ χρησιμευσει στις επιστημες υγειας!!

Άσχετος
|

Πόσες ώρες την εβδομάδα διδάσκεται η φυσική?
Πόσο πιθανό είναι να πετύχει κάποιος με αυτές τίς ώρες?
Μήπως να κλείσουμε την 3η Λυκείου και να πάμε πρωινό φροντιστήριο?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ