Φυσική: Το έτος 1993 μπήκαν δύσκολα θέματα σαν και τα σημερινά

Σύμφωνα με στοιχεία από τρία Εξεταστικά Κέντρα ,σε σύνολο 50 υποψηφίων που εξετάζονταν προφορικά οι 6 βαθμολογήθηκαν από 10-15 και οι υπόλοιποι κάτω από τη βάση

12/06/2024

Ενημερώθηκε: 13/06/2024, 10:37

Άκουσε το άρθρο

Θέματα Φυσικής ,ανάλογης δυσκολίας με τα σημερινά στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ , είχαν μπει  στις Γενικές Εξετάσεις του έτους 1993.

Τότε τα αποτελέσματα ήταν τραγικά: Η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση.

Μετά το "φιάσκο" του 1993 στη φυσική, καθιερώθηκε και η λύση των θεμάτων από τους θεματ'οδοτες για να ελέγχουν αν βγαίνουν στο τρίωρο.

Στο μεταξύ σύμφωνα με στοιχεία από  τρία Εξεταστικά Κέντρα στα οποία διαγωνίστηκαν συνολικά  50 υποψήφιοι με το σύστημα των "φυσικώς αδυνάτων", από 10 έως 15 βαθμολογήθηκαν  οι 6  υποψήφιοι και οι υπόλοιποι πήραν βαθμούς κάτω από τη βάση.

Το μέγεθος της δυσκολίας των θεμάτων στη Φυσική έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να οδηγούνται σε κατευθύνσεις εκτός Υγείας και Θετικών Επιστημών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (72)

Καλά τους έκαναν
|

Δεν γίνεται να έχουμε κάθε χρόνο 10χιλιαδες αριστούχους!!
Δεν γίνεται να έχουμε βάσεις 19.000 και 18.800
Οι βάσεις στις καλές σχολές πρέπει να αγγίζουν οριακά το 18!! Όχι πιο πάνω
Τα αλλά δεν είναι νούμερα για βάσεις!!

ΑΓΓΕΛΟΣ
|

ΕΓΩ ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ ΔΙΝΩ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΤΟΥ 1993 ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΣΚΕΜΜΕΝΟ, ΚΑΘΩΣ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΕΛΆΧΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ. ΤΟΤΕ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΑΣΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΉΤΩΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΤΟΣ. ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΔΩΣΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΜΟΝΟ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΑ 19.

ΝΚ
|

Επειδή έδωσα φυσική το 1993 θυμάμαι να διαβάζω στην εφημερίδα ότι το 3% των υποψηφίων έγραψε πάνω από 12.

Inheritor
|

@Οδυσσέας

Αρχικά ξεκαθάρισε ότι δεν απαντάς μόνο σε εμένα, αλλά ότι απαντάς και σε άλλους.
Γιατί έτσι όπως έχεις δομήσει την απάντησή σου, δίνεις την εντύπωση ότι απαντάς μόνο σε εμένα, άρα και ότι αυτά που παραθέτεις σε εισαγωγικά τα έχω γράψει όλα εγώ.
Δεν θα καθίσει κανένας να δει τί σου απάντησα και τί έγραψα ή τί δεν έγραψα εγώ αλλά κάποιος άλλος.

Αυτό που περιγράφεις, το παράπονό σου αν κατάλαβα καλά, είναι να ξέρουν οι υποψήφιοι πού να εστιάσουν το διάβασμά τους. Πού να το εστιάσουν άραγε;
Σε δύσκολες ασκήσεις ανάλυσης που θέλουν πχ "1 Θ.Μ.Τ. και 3 Rolle" ή σε γνώσεις προηγουμένων τάξεων που συνδυάζονται με την ύλη της Γ Λυκείου;
Απαντάω, να εστιάσουν σε όλα! Όσα περισσότερα μπορεί να μάθει ο καθένας κέρδος θα του είναι. Πανελλήνιες πάει να δώσει!
Δεν είναι ακριβώς σωστό να πούμε πού να εστιάσει ο άλλος. Γιατί; Γιατί τότε είναι σαν να του λέμε "να αυτό θα πέσει" που πολλοί κάνουν το λάθος και το ερμηνεύουν έτσι!
Το έγραψα και πριν και το ξαναγράφω.
Καλά θα κάνουν κάποιοι να καταλάβουν ότι το διάβασμα δεν αρχίζει ούτε στη Γ ούτε στη Β Λυκείου. Και αν κάποιος το αρχίσει τόσο αργά, θα πρέπει να καλύψει τα κενά του πρώτα και αυτό θα πρέπει να το κάνει μόνος του. Αν δεν καλύψει τα κενά του, θα κλαίει κι αυτός μετά.
Τι λέω δηλαδή; Όποιος άφηνε κενά τα προηγούμενα χρόνια, να κάτσει να τα καλύψει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! Δεν γίνεται να τα κάνει όλα ούτε με το φροντιστήριο πάνω από το κεφάλι του, πρέπει να καταλάβει ότι πρέπει να το κάνει από μόνος του!
Δεν βρίσκονται για πλάκα τόσες ασκήσεις και προβλήματα στο σχολικό βιβλίο που για να τις λύσεις πρέπει να έχεις γνώσεις από προηγούμενες τάξεις!
Ούτε βρίσκονται για πλάκα κάποιες θεωρητικές ασκήσεις της ανάλυσης στο σχολικό βιβλίο.
Όποιος κρίνει ότι έχει κενά από άλλες τάξεις θα πρέπει να το πάρει από μόνος του απόφαση να τα καλύψει!
Όποιος κρίνει ότι θέλει να εστιάσει σε κάτι πιο δύσκολο να εστιάσει εκεί!
Εσύ ο ίδιος τί έκανες; Είδες ότι δεν έχεις κενά και ότι χρειάζεσαι εξάσκηση σε δύσκολες ασκήσεις της ανάλυσης και πολύ καλά έκανες, έκρινες σωστά τον εαυτό σου.
Ο συμμαθητής σου που έλυσε τα 200 Rolle τα 100 Θ.Μ.Τ. και τα 150 Fermat και είδε ότι είναι δυνατός εκεί τί έκανε; Επαναπαύθηκε στις δάφνες της επιτυχίας του και αγνόησε τα κενά του. Και να που τελικά του "έκατσε το λαχείο" και τα πλήρωσε.
Είναι σαν να μου λέει κάποιος "θα διαβάσω όλες τις αποδείξεις εκτός από την απόδειξη στο Θ. Fermat" και τελικά να πέφτει η απόδειξη στο Θ. Fermat. "Ατυχία" και "αδικία" ε;
Δεν νομίζω να θεωρούσες τον συμμαθητή σου άτυχο αν αντί για κενά στην τριγωνομετρία ο συμμαθητής σου είχε κενά στα πολυώνυμα (πχ. σχήμα Horner).
Γιατί και ασκήσεις που να βασίζονται στα πολυώνυμα να πέσουν πάλι γκρίνιες θα έχουμε.
Συμπερασματικά, τουλάχιστον για τα μαθηματικά, πρέπει να έχει καλύψει ο υποψήφιος τα κενά του αλλιώς ρισκάρει. Ρισκάρει να φάει τα μούτρα του άσχημα.

Καθηγητάκος
|

Τυχαίο που δύσκολα θέματα έπεσαν μετά τις εκλογές;

Οδυσσέας
|

@Inheritor
"Εσύ δηλαδή είχες κάνει άσχημα που δεν είχες αφήσει τέτοια σοβαρά κενά όπως ο συμμαθητής σου"
Ποτέ δε θα πω ότι έκανα άσχημα. Αυτό που προσπαθώ να επικοινωνήσω είναι ότι κάποια άλλη χρονιά οι ρόλοι θα μπορούσαν να είναι ανάποδα. Κάποιος με λιγότερες γενικές γνώσεις θα είχε γράψει καλύτερα και εγώ χειρότερα.
Αυτό που πρέπει να ξεκαθαριστεί και που δημιουργεί αυτά τα προβλήματα είναι θεωρώ η φύση των πανελληνίων: είναι εξετάσεις με στόχο να αναδείξουν του καλύτερους στην κατανόηση και εφαρμογή συγκεκριμένης γνώσης σε ορισμένο χρονικό διάστημα ή είναι εξετάσεις γενικών γνώσεων και ταλέντου; Και τα δύο είναι αποδεκτά. Το να αλλάζεις από χρονιά σε χρονιά σίγουρα δεν είναι.

"Δηλαδή επειδή ο φροντιστηριάς δεν μάντεψε σωστά ότι τα θέματα θα απαιτούσαν και γνώσεις προηγούμενων τάξεων, προκύπτει ότι το σύστημα είναι άδικο".
Με συγχωρείτε για το σχόλιο αλλά ας μη κάνουμε τους χαζούς. Προφανώς και το ότι θέματα σε κάποιο μάθημα απαιτούν γνώσεις προηγούμενων τάξεων είναι σημαντικό και ακόμα σημαντικότερο όταν αυτό αλλάζει από χρονιά σε χρονιά.

"Tελικά δεν μας εξήγησες. Χρειάζονται γνώσεις μαθηματικών στο πολυτεχνείο ή όχι ?".
Απαντήστε μου εσείς πρώτα αν έχετε την οποιαδήποτε σχέση με τέτοια τμήματα να κάνουμε σοβαρή συζήτηση για το ρόλο που παίζουν τα σχολικά μαθηματικά. Με ειρωνεία δε πάμε πουθενά.

"Τα μαθηματικά πάνε αλυσίδα"
Προφανώς αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα χάος. Μας έπεσε γελοία φυσική και μαζεύτηκαν για τους περισσότερους τα μόρια από κει. Έπεσαν όλες οι πολυτεχνικές 500 μόρια και έγινε κακός χαμός. Ποτέ δε θα πω ότι δε χρειάζεται τριγωνομετρία, γεωμετρία, ολοκληρώματα και παραγωγούς για να καταλήξεις άρτιος μηχανικός ή φυσικομαθηματικός. Αλλά ας είναι έστω ξεκάθαρο τι ζητείται από τους μαθητές.

"Όσο για την περίπτωση που αναφέρεις έχω να πώ ότι και μεμονωμένη"
Είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι έγινε το 17. Πιστεύετε ένας μαθητής του 19-20 δε θα μπορούσε να ξοδέψει ένα απόγευμα να μάθει λίγο τριγωνομετρία και γεωμετρία; Όταν όμως τα χεις παίξει από το άγχος και φοβάσαι ότι η λεπτομέρεια της λεπτομέρειας στην ανάλυση και στα ολοκληρώματα θα σου χαλάσει το βαθμό δε θα το κάνεις. Το να διαχωρίσεις μαθητές με δύσκολα θέματα πάνω στην ύλη της χρονιάς είναι αποδεκτό. Το να το κάνεις πετώντας κομμάτια ύλης από προηγούμενες τάξεις δείχνει στην καλύτερη βλακώδη αφέλεια και στην χειρότερη εσκεμμένο αποπροσανατολισμό. Ας κάνεις πειράματα άλλου, όχι εκεί που παίζεται το μέλλον κάποιου

Α
|

@ ΦΚ
Τα περσινά ποσοστά αρίστων ήταν υπερβολικά λόγω εύκολων θεμάτων και εκτίναξαν τις βάσεις στα ύψη. 19.000 Ιατρική και 18850 οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ. Οι βάσεις πάντα ήταν 400 με 500 μόρια λιγότερα σε αυτές τις σχολές . Κι εκεί θα επιστρέψουν φέτος. Πέρσι παρατηρήθηκαν πολλές βαθμολογίες στα 19 με 20 στα 3 αλλά μαθήματα, και έκρινε η γλώσσα την εισαγωγή στις υψηλόβαθμες σχολές, η οποία δεν αποτελεί το μάθημα βαρύτητας. Αυτό δε μπορεί να συμβαίνει. Γι αυτό φέτος η δυσκολία παρατηρήθηκε στα μαθήματα βαρύτητας.

Inheritor
|

@ΦΚ

Άμα με αυτά τα θέματα στα μαθηματικά δούμε τέτοια χαμηλά ποσοστά, τότε δεν φταίνε τα θέματα αλλά οι μαθητές.

Inheritor
|

@Οδυσσέας

Αναφέρεσαι στις εξετάσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού των πανελληνίων του 2017.
Που τότε είχε γίνει ο "κακός χαμός" γιατί ζητήθηκαν 2 θέματα (Γ και Δ) που είχαν ως προαπαιτούμενο στοιχειώδεις γνώσεις τριγωνομετρίας...
Γιατί όταν βλέπουν τα παιδιά τριγωνομετρία "κατεβάζουν τα ρολά".
Και να πεις ότι ζητήθηκαν τίποτα τρομερές γνώσεις τριγωνομετρίας να πω οκ.
Δύο εξισώσεις στα δύο πρώτα τεταρτημόρια έπρεπε να λύσουν και να κάνουν τη γραφική παράσταση μίας συνάρτησης.
Όσοι δεν ήξεραν τριγωνομετρία τότε και έδωσαν, αντί να δώσουν με άριστα το 20, έδωσαν με άριστα το 10, είναι κακό δηλαδή αυτό; Εσύ δηλαδή είχες κάνει άσχημα που δεν είχες αφήσει τέτοια σοβαρά κενά όπως ο συμμαθητής σου; Για να καταλάβω δηλαδή.
Και την επόμενη χρονιά το 2018, στα μαθηματικά, έβαλαν στο Θέμα Γ πρόβλημα που για να το λύσεις έπρεπε να ξέρεις τους τύπους για το εμβαδό και την περίμετρο του κύκλου. Για να λύσεις το θέμα Γ και να πας από το 10 στο 15 έπρεπε να ξέρεις αυτούς 2 μαθηματικούς τύπους που τους διδάσκουν από το Γυμνάσιο αν όχι πιο πίσω.
Και τότε κλάψα έπεσε, γιατί βλέπεις δεν είναι μόνο ότι αφήνουν αδιάβαστη την τριγωνομετρία, αφήνουν αδιάβαστη και τη γεωμετρία, ούτε αυτούς τους 2 απλούς μαθηματικούς τύπους δεν ήξεραν και πήγαν να δώσουν μαθηματικά στις πανελλήνιες!
Τα μαθηματικά πάνε αλυσίδα. Όποιος αφήνει κενά, κάποια στιγμή τα βρίσκει μπροστά του.
Και φέτος, που βάλανε στα μαθηματικά θέματα της πλάκας και μάλιστα τα ευκολότερα που έχουν πέσει ποτέ, πάλι ακούμε παράπονα.
Οι αδιάβαστοι μονίμως θα κλαίγονται.
Το ξαναγράφω, καλά θα κάνουν κάποιοι να καταλάβουν ότι το διάβασμα δεν αρχίζει ούτε στη Γ ούτε στη Β Λυκείου. Και αν κάποιος το αρχίσει τόσο αργά, θα πρέπει να καλύψει τα κενά του πρώτα και αυτό θα πρέπει να το κάνει μόνος του. Αν δεν καλύψει τα κενά του, θα κλαίει κι αυτός μετά.

@Οδυσσέας
|

Tελικά δεν μας εξήγησες. Χρειάζονται γνώσεις μαθηματικών στο πολυτεχνείο ή όχι ?
Όσο για την περίπτωση που αναφέρεις έχω να πώ ότι και μεμονωμένη είναι και η ερμηνεία του λόγου που δεν μπόρεσε ο μαθητής να γράψει καλά, υποκειμενική.

ΦΚ
|

Είναι αστείο να μιλάμε για 500 - 700 άριστες βαθμολογίες στη Φυσική. Περιμένετε μέχρι τις 28/06 και ελάτε να τους μετρήσουμε μαζί. Μαζί με αυτά να μετρήσουμε και των Μαθηματικών που εκεί το ποσοστό των αρίστων από 18% που ήταν πέρσι θα βρίσκεται κάτω από 10%.

@Οδυσσέας
|

"Έπεσαν θέματα που απαιτούσαν κυρίως γνώσεις προηγούμενων τάξεων και γραφικές παραστάσεις που δεν ήταν καν στο ραντάρ των περισσότερων εκπαιδευτικών." Δηλαδή επειδή ο φροντιστηριάς δεν μάντεψε σωστά ότι τα θέματα θα απαιτούσαν και γνώσεις προηγούμενων τάξεων (στα Μαθηματικά κι όλας - εκ των ούκ άνευ), προκύπτει ότι το σύστημα είναι άδικο....; Έλεος

Οδυσσέας
|

Χωρίς να πάρω άμεσα θέση για τα φετινά θέλω να δώσω ένα προσωπικό παράδειγμα. Έδωσα πανελλήνιες το 17'. Ήμασταν 1000 σε όλη την Ελλάδα (από τους 40000) με "άριστα" (18-20) και κάτω από 500 πάνω από 19. Πέρασα Πολυτεχνείο. Διαβάζω στα σχόλια εδώ "για πολυτεχνεία και φυσικομαθηματικές χρειάζονται άρτιες γνώσεις μαθηματικών" και γελάω.

Ήμουν φροντιστήριο μαζί με παιδί μεγαλύτερης δυναμικότητας από εμένα στα μαθηματικά: 20 σε κάθε τεστ και προσομοίωση εξετάσεων και τέλεια γνώση θεωρίας και μεθοδολογίας. Έπεσαν θέματα που απαιτούσαν κυρίως γνώσεις προηγούμενων τάξεων και γραφικές παραστάσεις που δεν ήταν καν στο ραντάρ των περισσότερων εκπαιδευτικών. Έγραψε 11. Αν δίναμε εξετάσεις με θέματα από όλη την ύλη (της 3ης λυκείου) έγραφε 18-20 εύκολα.

Πως βρίσκουν κάποιοι αυτή την διαδικασία δίκαια; Που ανάλογα με τις ορέξεις του εκάστοτε θεματοθέτη οι γνώσεις του κάθε μαθητή μπορεί να είναι για 11 ή για 19;

Γράφουν όλοι "είναι διαγωνισμός τι να κάνουμε". Ρε κύριοι και κυρίες, το ξέρουμε ότι είναι διαγωνισμός και το ξέρουμε ότι πρέπει να διαχωριστούν οι μαθητές. Αυτό που λέμε είναι ότι δεν διαχωρίζονται δίκαια. Ότι χαντακώνεται κόσμος γιατί έτσι. Είναι ένα χάος.

Δε λέω προφανώς ότι οι καλοί μαθητές δε θα περάσουν στις υψηλότερες σχολές. Αλλά πρώτον, η λογική "ας είναι καλά οι άριστοι και οι υπόλοιποι θα δουν" είναι τουλάχιστον απάνθρωπη και δεύτερον κάθε χρόνο το πρόβλημα μας είναι οι όλο και μεγαλύτερες παράπλευρες απώλειες.

Όλοι εσείς εδώ μέσα που γράφετε για άριστους, για καλούς μαθητές και για τις γνώσεις που απαιτούνται στα πολυτεχνεία και στα φυσικομαθηματικά: σε αυτά τα τμήματα περάσατε όλοι; Όλοι άριστοι των χρόνιων σας ήσασταν; Έχετε την οποιαδήποτε αίσθηση των γνώσεων που απαιτούνται σε αυτές τις σχολές; Ή τα σχολιάζετε όλα εκ του ασφαλούς, χωρίς την παραμικρή ιδέα για το τι γίνεται μέσα στα πανεπιστήμια;

Γονεας
|

Αφου σε φυσικη πανελλαδικες
δεν τηρηθηκαν οι προδιαγραφες θεματων-ζητουμενα,χρονος- γιατι δεν συγκεντρωνονται γονεις ,εκπαιδευτικοι , βαθμολογητες
Για μηνυση σε επιτροπη?

Ή αλλαγη σε βαθμολογηση?

Το υπ παιδειας γιατι σιωπα?

Ελλάδα και μόνον, όχι αστεία
|

@ΕΣΣΔ, όχι αστεία
Να διατηρήσουμε την παραπαιδεία.... για να έχουν μεροκάματο όσοι δεν διορίστηκαν στη δημόσια εκπαίδευση.... Φοβερό επιχείρημα!

"Τυχαίο? Δεν νομίζω"
|

@Κ και @@Τυχαίο δε νομίζω
Μπορείτε να προσποιείστε όσο θέλετε, ότι δεν καταλάβατε το σχόλιο-προβληματισμό μου.
Είστε άλλωστε ο μόνος-μόνη όπως φαίνεται, οπότε δεν έχει νόημα να σας το εξηγήσω.

@ Ελενη
|

Και το δικό μου παιδί έγραψε καλά και σίγουρα υπάρχει ένας αριθμός αριστούχων που έγραψαν καλά και όχι δεν ήσουν τυχερή. Ο κόπος και το διάβασμα τους απέδωσε. Η δυσκολία θεμάτων πρέπει να υπάρχει για να ξεχωρίζουν οι βαθμολογίες και όχι όπως πέρσι με τα ευκολότερα που δε ξεχωρίζεις τον μέτριο από τον πολύ καλό

@ inheritor
|

Ακριβώς αυτό. Περιμένουμε τα στατιστικά μετά τις βαθμολογήσεις να δούμε πόσο θα διαψευθούν και πόσοι μαθητές θα έχουν γράψει πάνω από 90. Το ότι μεγάλος αριθμός πατώνει είναι γιατί δεν διαβάζουν ουσιαστικά και μεθοδικά. Το 2ο πεδίο απαιτεί ισχυρή γνώση μαθηματικών και φυσικής γιατί οι μαθητές με χαμηλές βαθμολογίες μια που θα πατήσουν στο α εξάμηνο καιια που δε θα τους ξαναδούν. Είμαι σίγουρος ότι στο 2ο πεδίο οι άνω των 90 θα είναι τουλάχιστον 500-700.

Κ
|

@ Μίστερ μάπα
Τα θέματα ήταν μέσα από την ύλη, στο σχόλιο αναφέρομαι στην ορθή θεματοδότηση και διαβάθμιση δυσκολίας, αλλά απάντησα σε σχόλιο που κατακρίνει και την ΕΒΕ και το ν+2. Καλό είναι να μη πηγαίνουμε και στο άλλο άκρο και ισοπεδώνουμε τα πάντα. Από τη μία πρέπει να γίνει αναθεώρηση ύλης και διαβάθμιση δυσκολιας των τελικών θεμάτων, από την άλλη δε γίνεται να περνάνε και μαθητές του 5 σε ΑΕΙ.

ΑΠΟΨΗ
|

Συμφωνώ με την τοποθέτηση Θ.Β.. δεν ωφελεί να παραβλέπουμε τη συνολική υποβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου που χρόνο με το χρόνο επιδεινώνεται. Είναι επίσης αλήθεια ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις επηρεάζουν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα προσαρμόζοντάς το σε μια ξεπερασμένη και στρεβλώσεις κατεύθυνση, ενώ παράλληλα εξυπηρετεί σκοπιμότητες και συμφέροντα πολλών επαγγελματικών κλάδων και όχι των μαθητών. Για να μη γινόμαστε κάθε χρόνο στο ίδιο εργο θεατες στο χωρις νόημα θέατρο ανταλλαγής απόψεων ειδικών και μη ειδικών για την κατάλληλο Τετάρτη και το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, θα πρότεινα το εξής. Να ζητήσουμε επισήμως από αντίστοιχα εκπαιδευτικά ινστιτούτα των χωρών που θεωρούνται κατά κανόνα επιτυχημένα απόψεις για την καταλληλότητά τους.Αλήθεια πόσο ενδιαφέρον θα είχε αν ως μελέτη περίπτωσης δίνονταν τα θέματα των πανελλαδικών σε αποφοίτους λυκείων των χωρών μελών της ΕΕ για αρχή. Εκεί νομίζω θα αποκαλύπτονταν όλη η παθογένειας και οι στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Τα άλλα είναι αλλά λόγια Ν αγαπιόμαστε που βολεύουν όλους εκτός από τους μαθητές και την εκπαιδευση που δεν έχουν.

Ναξος
|

Απαράδεκτο δεν λυπούνται τα παιδιά της Ελλάδας ημαρτον ντροπή παίζουν με τις ψυχές τους μόνο ντροπη

Ελένη
|

Είμαι απ τις τυχερές που το παιδί μου τα έλυσε, είναι πολύ διαβασμένος ψύχραιμος και δυνατός φυσική μαθηματικά. Όμως τι νοημα έχει όλο αυτό τόσος αγώνας και αγωνία των παιδιών όταν θα υπάρχει δίπλα ακριβως το ιδιωτικό πανεπιστήμιο πιτ θα πουλάει το ΙΔΙΟ πτυχίο στους γόνους; Όταν τα φτωχά παιδιά θα αγωνίζονται τόσο σκληρά για το μέλλον τους ;

Αλλαγη
|

Το πρόβλημα δεν είναι η δυσκολία των θεμάτων. Διαγωνισμος ειναι. Το πρόβλημα είναι ότι όλα κρίνονται σε ένα τρίωρο. Μετα απο 2 χρόνια σκληρής προετοιμασίας ...ζητάμε από ένα παιδί να διαχειριστεί ένα δυσβάσταχτο ψυχολογικό φορτίο. Για ποιο λόγο? Είναι ανάγκη να περασουμε σε ένα μοντέλο σαν το International baccalaureate. Πολύ πιο δίκαιο και ισορροπημένο.

Mapet
|

Οι θεματοδότες /τριες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους ότι ένα ποσοστό μαθητών, μικρό αλλά υπαρκτό, δεν είχε την δυνατότητα να πάει φροντιστήριο και εκτός της δυσκολίας των θεμάτων να συνυπολογιζουν και τον χρόνο που χρειάζονται οι υποψήφιοι για να γράψουν. Οι ίδιοι οι καθηγητές δήλωσαν ότι δεν επαρκουσε ο χρόνος. Οι βαθμολογητες από την άλλη να έχουν σαφείς οδηγίες για να μην παρατηρούνται φαινόμενα ο ένας να δίνει όλες τις μονάδες σε ένα διφορούμενο θέμα και ο άλλος τις μισές. Τέλος δεν βλέπω πουθενά να έχουν πάρει θέση οι κατά τόπους ομοσπονδίες και οι ενώσεις Γονέων οι οποίες θεσμικά λειτουργούν υπέρ των μαθητών.

@@Τυχαίο δε νομίζω 13 Ιουν 2024 16:55
|

Εγώ λέω όσοι είναι άριστοι από κούνια κι από το Χάρβαρντ (και τώρα από τα "παραρτήματα") να κάνουν κατευθείαν τη δουλειά του πατέρα τους....

Inheritor
|

@Ελληνικό Όραμα

Ακόμη κι αν δοθεί το ελεύθερο να επιλέξουν οι μαθητές τη σχολή της αρεσκείας τους, θα υπάρξει υπερσυγέντρωση φοιτητών στις περιζήτητες σχολές και μηδενική ζήτηση στις υπόλοιπες.
Έτσι κι αλλιώς ούτε οι διαβασμένοι που περνάνε στο πανεπιστήμιο με τις πανελλήνιες δεν περνάνε με την πρώτη το 80% των μαθημάτων του πρώτου έτους.
Και γιατί να καταργηθούν οι πανελλήνιες δηλαδή;
Επειδή κάποιοι θυμήθηκαν να ανοίξουν βιβλίο στη Γ΄ Λυκείου;
Γιατί αυτός είναι ο λόγος που γκρινιάζουν ακόμα κάποιοι.
Γιατί νόμιζαν ότι με 1-2 χρονιές προετοιμασίας θα πάνε να σκίσουν.
Αποστηθίσανε διάφορες μεθοδολογίες του στυλ "αν δεις αυτό κάνε εκείνο, και αν δεις το άλλο κάνε τούτο" δηλαδή προπαρασκευασμένο-ξαναζεσταμένο φαγητό, πράγμα που αφαιρεί από τον μαθητή την όποια δυνατότητα κριτικής σκέψης.
Παπαγαλίσανε λοιπόν λίγη θεωρία, μάθανε απέξω κάποιες μεθοδολογίες, κρύψανε κάτω από το χαλί όλα εκείνα τα κενά και τις αδυναμίες που έχουν από προηγούμενες τάξεις, και πήγανε στον πόλεμο.
Και να που φύσηξε ένας άνεμος δυνατός και το πήρε το χαλί ο αέρας και βγήκαν όλες οι αδυναμίες στη φόρα!

@Μίστερ μάπα
|

"Εγώ λέω να μη δίνουν καθόλου, να περνάνε όλα, μη τα κουράζουμε κιόλας".
Ναι, τα κακομαθημένα, να τα σκληραγωγήσουμε. Να μην ασχοληθούμε με τις λεπτομέρειες της ύλης, της διαβάθμισης και του ενδεδειγμένου τρόπου εξετάσεων που είναι ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ από πριν. Να γράφουν τα παιδιά απροειδοποίητα με κλεψύδρες και με θέματα από τη ΝΑΣΑ.

Μάλλον
|

Προετοιμάζεται το έδαφος για να αλλάξουν το σύστημα.. να δικαιολογήσουν την αλλαγή του συστήματος .. να πουν δείτε ποσό χάλια τα πάνε οι μαθητές πάμε να δοκιμάσουμε κάτι άλλο …

Ελληνικό Όραμα
|

Γιατί δεν καταργούνται οι πανελλήνιες εξετάσεις και να γίνεται εισαγωγή ελεύθερα στα ΑΕΙ με την προϋπόθεση όμως ότι αν δεν περάσουν οι φοιτητές στο πρώτο έτος το 80% των μαθημάτων θα διαγράφονται οριστικά από την συγκεκριμένη σχολή;

Θ. Β.
|

Δεν θα ασχοληθώ με το αν οι πανελλήνιες είναι ένας σωστός τρόπος επιλογής υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση... Είναι ένας τρόπος κι αυτός που μπορεί να δεχθεί σημαντική βελτίωση... Θα σταθώ στο γεγονός ότι μέχρι το λύκειο για να μην πω μέχρι τη Β Λυκείου τα περισσότερα παιδιά σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία "πετάνε χαρταετό" , πλήρη απαξίωση του εκπαιδευτικού συστήματος από γονείς (γιατί κι εμείς έχουμε σημαντική μερίδα ευθύνης) και εκπαιδευτικους, βαθμοί χωρίς αντίκρισμα, προαγωγικες εξετάσεις του τύπου 1+1=?, επιβράβευση χωρίς αντίκρισμα.... και ερχόμαστε στην Β Λυκείου όπου τα παιδιά ξεκινούν να διαβάζουν από τα Χριστούγεννα την ύλη της Γ Λυκείου, δαπανούν άπειρες ώρες διαβάσματος στην προσπάθειά τους να μάθουν μεθοδολογία ασκήσεων, να μάθουν παπαγαλια τα θεωρητικά, ενώ σε καμία τάξη τα παιδιά δεν έμαθαν έμαθε να "σκέφτονται"....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ