Γράμμα εκπαιδευτικού στον υπουργό: Ο μαυροπίνακας (κιμωλίας) δίπλα σε νεοτοποθετημένο διαδραστικό

Μήπως, λέω μήπως, Κύριε Υπουργέ, θα έπρεπε πρώτα να αντικατασταθούν οι μαυροπίνακες με πίνακες μαρκαδόρου και μετά να γίνει η τοποθέτηση των διαδραστικών πινάκων;

15/06/2024

Άκουσε το άρθρο

 

Κύριε Πιερρακάκη, είμαι μια συνταξιούχος φιλόλογος της Δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά λόγω «διαστροφής», κατάλοιπο της μακρόχρομης υπηρεσίας μου σε θέσεις όλου του εκπαιδευτικού φάσματος (μάχιομη εκπαιδευτικός, πρόεδρος ΕΛΜΕ, αιρετής ΠΥΣΔΕ, επι σειρά ετών, θποδ/ντρια, διευθ/ντρια σχολικής μονάδας, μέλος ΒΚ και ΕΕΚ, εξακολουθώ να παρακολουθώ, μετά μανίας, τα  εκπαιδευτικά τεκτενόμενα.

Σ΄αυτή τη φάση δεν έχω σκοπό να αναφερθώ σε μέτρα που έχουν ληφθεί και  επηρεάζουν, κατά την άποψή μου, με τρόπο αρνητικό την όλη εκπαιδευτική- παιδαγωγική διαδικασία. Θα καταθέσω όμως κάτι που παρατήρησα (ιδίοις όμμασι) σε κάποια αίθουσα σχολείου – εκλογικού κέντρου και ομολογώ ότι σοκαρίστηκα όταν αναλογίστηκα το τεράστιο ποσό που δαπανήθηκε για την αγορά διαδραστικών πινάκων και την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες ΠΕ και ΔΕ, απόφαση θετικότατη μια και η τεχνολογία βάζει και αυτή το λιθαράκι της στον εκσυχρονσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Δίπλα σε νεοτοποθετημένο διαδραστικό πίνακα σε απόσταση μικρότερη του μισού μέτρου υπήρχε ένας τεράστιος μαυροπίνακας (πίνακας κιμωλίας)

Σκεφθείτε ο /η συνάδελφος / φισσα αλλά και οι μαθητές να χρησιμοποιούν, γιατί βέβαια, στην αρχή τουλάχιστον, τον χρειάζετονται και αυτόν τον πίνακα κιμωλίας και μετά με το γνωστό σφουγγάρι να σβήνουν τις  καταγραγές τους.

Πού θα πηγαίνει όλη η σκόνη της κιμωλίας; Δίπλα, βέβαια, πάνω στο διαδραστικό πίνακα, με τις όποιες συνέπειες για τη λειτουργία του.

Μήπως, λέω μήπως, Κύριε Υπουργέ, θα έπρεπε πρώτα να αντικατασταθούν οι μαυροπίνακες με πίνακες μαρκαδόρου και μετά να γίνει η τοποθέτηση των διαδραστικών πινάκων;

Ευελπιστώντας ότι η επιστολή μου θα προωθηθεί σε σας  αναμένω την άμεση αντίδρασή σας.

Ευχαριστώ

ΑΛΕΚΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ
 

Σχόλια (39)

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

@ Mία σκεπτόμενη πολίτης
Μία λαμπρή, πολύτροπη δασκάλα, θα έλεγα με βεβαιότητα. Το σχόλιό σας, αυτή τη γνώμη έχω, θα έπρεπε να το ξεχωρίσει το esos και να το προβάλλει σε ξεχωριστή στήλη. Εσείς φέρνετε στην επιφάνεια... - Πόσο καιρό έχω να το δω σε άρθρο/σχόλιο στο esos; - τον Πεσταλότσι, τον Δελμούζο και τον ολοζώντανο Χρίστο Τσολάκη, γιατί όσο καιρό η κρατική τηλεόραση κρατεί αναρτημένες στο διαδίκτυο εκείνες τις υπέροχες συνεντεύξεις του, οι σημερινοί δάσκαλοι θα έχουν συνεχώς έναν δεύτερο σχολικό σύμβουλο στο σπίτι για τις δύσκολες στιγμές της τάξης. Ειδικά το απόσπασμα - ελπίζω ότι το esos θα κάνει μία εξαίρεση και θα μου το επιτρέψει - « Πώς πρέπει να είναι ο δάσκαλος » που προβλήθηκε το 2011, θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να υπάρχει σταθερά σε μια ειδική στήλη της εφημερίδας.
Μου θυμίσατε επίσης και τη συνάδελφό μου, τη Μαρία. Η Μαρία είναι ό,τι κι εσείς και ίσως κάτι άλλο ακόμη. Είναι υπέροχη ηθοποιός, κατέχει την υποκριτική τέχνη και δίνει ρεσιτάλ στην τάξη κάθε φορά που χρειάζεται. Μία μέρα πήρε ένα «θηρίο»... και το έφερε στο γραφείο. Μου ζήτησε να βγω έξω. Κάθισαν αντικριστά - τους έβλεπα από το παράθυρο - κι άρχισε να του μιλεί. Από τους μορφασμούς του προσώπου της καταλάβαινα ότι έχει αρχίσει η παράσταση. Φωνές δεν ακούγονταν, ο Γιάννης την κοιτούσε σαν να την έβλεπε για πρώτη φορά. Δεν είχαν περάσει δέκα λεπτά, όταν είδα τον Γιάννη να σηκώνεται κι αυτή να τον πλησιάζει, να τον αγκαλιάζει και να τον οδηγεί προς την πόρτα. Από τότε ο Γιάννης άλλαξε.
- Τι του είπες;
- Δε σου λέω. Θέλω καφέ.
Το καλοκαίρι σε μια ταβέρνα μας είπε - την πίεσα - τι έγινε στο γραφείο. Μας είπε...
Έπαιξε ξανά για μας τον ρόλο της! Πρώτος υποκλίθηκα εγώ. Μετά όλοι οι άλλοι. Στο τέλος ομόφωνα την ονομάσαμε «Κατίνα Παξινού».

Mία σκεπτόμενη πολίτης
|

Ασπροπίνακας, κιμωλία, μαρκαδόρος, διαδραστικός....μπλα μπλα μπλα....κινητά με τικ τοκ στα πίσω θρανία, ταβάνια που πέφτουν, θερμοκρασίες 40°, βία στους διαδρόμους, αχταρμάς του 21ου αιώνα.....είμαι εκπαιδευτικός 32 σχεδόν χρόνια.Όταν καταλάβει ο δάσκαλος το λειτούργημά του και οπλιστεί με πίστη και υπομονή σε μία αέναη μάχη για να κρατήσει ζωντανή την ελπίδα, όποια εργαλεία έχει καλοδεχούμενα είναι....τα εργαλεία δεν κάνουν τον τεχνίτη, τον βοηθούν όμως .Αγάπη να υπάρχει μέσα στις τάξεις και όραμα και τότε η χημεία είναι τόσο δυνατή που όλα βρίσκουν τον δρόμο τους!!

Εκπαιδευτικός ΠΕ82
|

Κάθε διαδραστική οθόνη (ή διαδραστικός πίνακας κατά το λαϊκότερον) κοστίζει 5.000€ (πέντε χιλιάδες ευρώ), όχι 500 ευρώ που έγραψε κάποιος πιο κάτω.

geo
|

Είμαι και εγώ μάχιμος εκπαιδευτικός
Με χρήματα απο τη σχολική επιτροπή πήραμε πίνακες μαρκαδόρου που εγώ μαζί με 2 συναδέλφους μου τους τοποθετήσαμε
Δεν καταλαβαίνω το γραμμα προς τον υπουργό παιδειας

@ Γιώργο
|

Πές μας το μυστικό για την ΚΤΥΠ να πάρουμε κι εμείς... γιατί από το 2015 εχουμε κάνει και έχουμε στη συνέχεια επικαιροποιήσει αιτήματα (φαίνονται πια στη σχετική τους σελίδα) αλλά τίποτα.... Βέβαια σε γειτονικό σχολείο ο τοπικός βουλευτής είπε (χωρίς αιδώ...) πως κατόπιν ενεργειών του εγκρίθηκε η χορήγηση εξοπλισμού..... Κατά τα άλλα, όλα καλά εκεί στη Νότια Δανία που μάλλον ζεις εσύ;

dimitri
|

@απλή λογική
500 ευρώ κοστιζεδι ενας απλος προτζεκτορας. Ουτε καν διαδραστικός.
Το κοστος των συγκεκριμενων συσκευων, που ονομαζονται "διαδραστικες τηλεορασεις-οθονες", ειναι 2700 ευρώ περίπου.
Αρα, το συνολικό κοστος: 40.000 Χ 2.700 = 108,000,000 ευρώ.

Γιωργος
|

Οποίο σχολείο δεν έχει ασπροπινακα, η ευθύνη είναι αποκλειστικά του διευθυντή και του συλλόγου. Το κτυπ δίνει πάντα ασπροπινακες. Και αν δεν μπορεί ένα σχολείο σε μια χρονιά να αλλάξει 12 με 14 πίνακες, μπορεί να το κάνει σε 2 χρονιές. Κόστος εν τω μεταξύ ενός πίνακα αν επιλέξει σιγά σιγά να τους προμηθευτεί μόνο του το σχολείο, από 150 έως 300 ευρώ ανάλογα με μέγεθος χαρακτηριστικά και ποιότητα.

Διαδικαστική οθόνη
|

(σύμφωνα με την προμηθευτή) δεν λέγονται "διαδραστικοί πίνακες" αλλά "διαδραστικές οθόνες".

Μουρικηε
|

Ένα περίεργο αυτής της προμήθειας είναι ότι οι υπολογιστές που τις συνοδεύουν είναι ρυθμισμένοι με τέτοιο τρόπο που δεν επιτρέπει την αναβάθμιση σε windows 11. Τα 10 που έχουν θα σταματήσουν να υποστηρίζονται τον Οκτώβριο του 2025, σε 15 μήνες δλδ

Φραγκάτος
|

Μπορεί κάποιος να μας διαφωτίσει για την πρακτική αξία των περίφημων διαδραστικών πινάκων; Κοστίζουν ένα κάρο λεφτά ο καθένας. Ναι, έχουν δυνατότητες που δεν έχει ένας απλος με μαρκαδόρο. Το ερώτημα όμως είναι αν το τελικό αποτέλεσμα είναι καλύτερο, και πόσο καλύτερο. Υπάρχουν μελέτες π.χ. που δείχνουν οτι οι μαθητές μαθαίνουν περισσότερα/καλύτερα; Ότι στο τέλος όταν ελέγχεις τις γνώσεις τους το όποιο "σκορ" είναι υψηλότερο σε σχέση με αυτούς που είχαν κιμωλία/μαρκαδόρο στην τάξη; Προσωπικά έψαξα αλλά δε βρίσκω. Φοβάμαι ότι όλη αυτή η ιστορία είναι στη λογική του "περισσότερη τεχνολογία = καλύτερα" και ότι στην πράξη η ποιότητα του μαθήματος και του αποτελέσματος εξαρτάται πολύ ισχυρότερα από άλλους παράγοντες και λίγο ή καθόλου απο το πόσο φαντεζί είναι ο πίνακας.

Ο μαθητής πετυχαίνει ή όχι
|

@Γονέας
Συνδέεται η επιτυχία ή η αποτυχία (στις πανελλαδικές φαντάζομαι ότι εννοείτε) με τη διδασκαλία στο σχολείο?
Είναι δυνατόν να λειτουργεί το σχολείο με πχ 20+ μαθητές ανά τάξη (η πιο απλή διαφορά) ως φροντιστήριο προετοιμασίας για τις πανελλαδικές?
Ή μήπως ο σκοπός της παιδείας που παρέχεται μέσω του δημόσιου σχολείου, είναι η επιτυχία στις πανελλαδικές (που μόνο στην Ελλάδα υφίστανται)?
Ακόμα και παπάδες να κάνει ένας εκπαιδευτικός (στο σχολείο ή στο φροντιστήριο) ο μαθητής δίνει εξετάσεις.
Δεν υπάρχουν επίσης άλλοι παράγοντες, που δεν εξαρτώνται από τον εκπαιδευτικό και που επηρεάζουν το αποτέλεσμα στις πανελλαδικές?

Νίκος Δημ.
|

Γονέας, 16 Ιουν 2024 07:24
Επειδή έχουμε κουραστεί να διαβάζουμε τα ίδια και τα ίδια για το καλό ιδιωτικό φροντιστήριο και το κακό δημόσιο σχολείο, σας πληροφορώ ότι όσα γράφετε δείχνουν παντελή ασχετοσύνη και προσπάθεια απεμπόλησης των ευθυνών σας. Αν το παιδί σας δε διαβάζει, προφανώς έχετε και εσείς ευθύνη (αυτό το γράφω και ως γονέας). Επιπλέον, έχοντας δουλέψει αρκετά χρόνια σε φροντιστήρια πριν διοριστώ, σας ενημερώνω ότι οι έξυπνοι μαθητές συνδυάζουν την παρακολούθηση σχολείου και φροντιστηρίου, γιατί αυτά αλληλοσυμπληρώνουν τις γνώσεις τους και τους επιτρέπουν να έχουν επιτυχία, ειδικά όταν ενδιαφέρονται για σχολές με υψηλά μόρια.
Όσο για την περίφημη αξιολόγηση που νομίζετε ότι θα λύσει έστω και ένα πρόβλημα, να ξέρετε ότι έχοντας προφανώς αξιολογηθεί στα φροντιστήρια βλέπω τη χαώδη διαφορά με το γραφειοκρατικό και πλήρως αναποτελεσματικό σύστημα που επέλεξε η Κεραμέως. Δε γίνεται αξιολόγηση, όταν αντιγράφεις θεωρητικά εγχειρίδια αξιολόγησης. Σας πούλησε η κυβέρνηση ένα παραμύθι και το πιστέψατε. Δεν ξέρω, βέβαια, μέχρι πότε.

απλή λογική
|

για αίθουσες 25 μαθητών και για 1.000.000 μαθητές, χρειαζόμαστε 1.000.000:25=40.000 πίνακες. Για κόστος κτήσης διαδραστικού πίνακα 500€/έκαστος, απαιτούνται 40.000Χ500=20.000.000 €. Οσο περίπου το κόστος κτήσης ένος μεσαίου μαχητικού αεροσκάφους , η αλλιώς το 0,3% η τρία τοις χιλίοις , των δαπανών για την παιδεία.

ΜαρΜαρκο
|

Για κάποιους που λένε ότι οι μαυροπίνακες έπαψαν να υπάρχουν μάλλον δεν γνωρίζουν τα πράγματα από πρώτο χέρι. Σε κάποια σχολεία έχουν αντικατασταθεί σε άλλα έχουν μείνει.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Όλα τα εργαλεία, παλιά και νέα, είναι χρήσιμα. Αυτό που χρειάζεται είναι η επίδειξή τους.
Δεν αρκεί το σεμινάριο επιμόρφωσης από την εταιρεία που εγκατέστησε τον διαδραστικό.
Χρειάζεται ένας εμπειρος δάσκαλος να δείξει στους άλλους τι έκανε στην τάξη του την ώρα των Μαθηματικών, πώς λύθηκε το δύσκολο πρόβλημα και έγινε κατανοητό απ΄ όλους, ενώ τα προηγούμενα χρόνια με τον τρόπο που δίδασκε το καταλάβαιναν ελάχιστοι...
Να βγουν μπροστά οι σύμβουλοι, να αφήσουν τις αξιολογήσεις και να προχωρήσουν στα θεμελιώδη. Να βοηθήσουν και οι δάσκαλοι.

Φιλόλογος απών
|

@Γονέας | 16 Ιουν 2024 07:24
1) Το σχόλιό σας δεν έχει καμία σχέση με το θέμα και αντιστρέφει προκλητικά την πραγματικότητα, λες και το 'γραψε κάποιο κυβερνητικό κομματικό στέλεχος.
2) Επί της ουσίας ωστόσο:
α. Η επιτυχία ή αποτυχία του μαθητή εξαρτάται από τρεις σχεδόν ισοδύναμους παράγοντες: Το σχολείο, την οικογένεια και τον ίδιο το μαθητή. Εσείς ως γονέας διαπιστώνω ότι δε θέλετε να αποδεχθείτε τις αναμφισβήτητες ευθύνες σας για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών σας και προτιμάτε να τις μεταθέτετε αλλού!
β. Προφανώς ως γονέας έχετε παρανοήσει πλήρως το ρόλο και τη σημασία του σχολείου λέγοντας το αδιανόητο ότι οι επιτυχίες των μαθητών αποτελούν επίτευγμα των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ φροντιστηρίων, αλλά ...τις καρπώνεται το ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο, το οποίο αφήνετε να εννοηθεί πως δεν έχει καμία συμβολή σ' αυτό! Με τον τρόπο που αντιδιαστέλλετε τις έννοιες "ιδιωτικό" και "δημόσιο" δείχνετε σε πόσο βαθύ σκοτάδι πλάνης κινείται η λογική σας...

ΜΑΡΙΑ
|

Οι μαυροπίνακες έπαψαν να υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια.
Όλα τα σχολεία έχουν πίνακες μαρκαδόρου.
Αν σε ένα σχολείο υπάρχει ακόμα ο πίνακας κιμωλίας ο οποίος είναι πράσινος κι όχι μαύρος φταίει ο διευθυντής που δεν μερίμνησε να τον αλλάξει.
Πάντος χρειάζεται δίπλα στον διαδραστικό και είναι πολύ βοηθητικός και στον εκπαιδευτικό και στους μαθητές.

Γονέας
|

Όσο δεν αξιολογείται η διδασκαλία και δεν ελέγχεται το αποτέλεσμα , η αποτυχία αποδίδεται αποκλειστικά στον μαθητή η τους γονείς του, ενώ συγχρόνως την επιτυχία των ιδιωτικών φροντιστηρίων καρπώνεται το δημόσιο σχολείο, κανένας πίνακας δεν είναι αποτελεσματικός.

ΠΚ
|

Τεχνολογικός/ ψηφιακός αλφαβητισμός... Αυτός ο άγνωστος...
Η αγαπητή συνάδελφος γιατί θεωρεί ότι ο πίνακας κιμωλίας θα έχει καταγραφές των μαθητών; Ο διαδραστικός δε μπήκε για αυτό το σκοπό; Έχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία, από γραφίδες μέχρι ψηφιακούς χάρακες και διαβήτες για να κάνει ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός τα πάντα. Και σε διπλές οθόνες μάλιστα, πχ στη μισή να προβάλεις εποπτικό υλικό και στην άλλη μισή ο μαθητής να λύνει άσκηση.
Επίσης, σεμινάριο υπάρχει. Μας έχει ήδη σταλεί από τον ανάδοχο σχετική ενημέρωση, με άπειρες επιλογές ώρας και ημέρας επιμόρφωσης και μάλιστα είναι διαφορετικό σεμινάριο για όσους παρέλαβαν LG και διαφορετικός για τα σχολεία που παρέλαβαν Samsung.

Φυσικός
|

Δηλαδή σε όλα τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια που χρησιμοποιούν μαυροπίνακες είναι πίσω; ο διαδραστικός είναι κυρίως οθόνη με δυνατότητα γραφής δεν είναι πίνακας γραφής. Πρέπει να συνυπάρχουν σε μια αίθουσα!

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

@ ΑΝΔΡΕΑΣ
Κατανόηση κειμένου 3(τρία)
Τον Σεπτέμβρη πάλι.

@ΑΝΔΡΕΑΣ
|

Είναι σωστό ότι πρέπει να χρησιμοποιείται ο διαδραστικός.
Διαφωνώ ότι μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τον πίνακα.
Ο συνδυασμός χρήσης ματιού και χεριού στην διαδικασία της μάθησης είναι αναντικατάστατος και τεκμηριωμένος επί 10000 χρόνια, όπως και να το κάνουμε.
Επίσης δεν γνωρίζω σχολική μονάδα που να χρησιμοποιεί πλέον κιμωλίες. Οι πίνακες είναι πλέον μαρκαδόρου

ΝΙΚΌΛΑΟΣ
|

Για το ότι δεν άλλαξαν τον μαυροπίνακα ας ρωτήσει τους διευθυντές της και τον δήμαρχο. Αν νομίζει ότι με αυτό το σχόλιο θα υποβαθμίσει την αλλαγή των πινάκων με διαδραστικούς είναι βαθειά νυχτωμενη.

Επιμόρφωση δε χρειάζεται
|

στη χρήση του διαδραστικού; Και μην πεις να σας δείξει ο Πληροφορικάριος του σχολείου σας, γιατί δεν ισχύει. Επιμόρφωση σε πρακτικά θέματα χρειαζόμαστε κι όχι Σεμινάριο περί ανέμων και υδάτων 1 φορά τον χρόνο από τον Σχολικό Σύμβουλο για να λέμε ότι κάτι έγινε...

Μάριος Ξένος
|

Εκτός από την κυριολεκτική σημασία, αν δούμε λίγο μεταφορικά την "μετάβαση από τον μαυροπίνακα στον ασπροπίνακα και στην συνέχεια στον διαδραστικό" ....είναι πολύ ωραίο να έχεις σύγχρονα εργαλεία αλλά πιο σημαντικό να μπορείς να τα αξιοποιείς σύμφωνα με την πρόσθετη παιδαγωγική αξία που μπορούν να προσφέρουν. Το ότι προβάλεις το σχολικό βιβλίο και σημειώνεις πάνω σε αυτό δεν έχει καμία πρόσθετη αξία για την μάθηση...

ΑΝΔΡΕΑΣ
|

Κύρια Αλέκα όταν ο υπουργός σας φέρνει διαδραστικό πίνακα σύγχρονο δε χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί ο μαυροπίνακας διότι όλες τις λειτουργίες τις καλύπτει ο διαδραστικός.. τώρα αν εσείς δε ξέρετε να τον χρησιμοποιήσετε επιμορφωθειτε πρώτα ..Κ υπουργέ συνεχιστε τον εκσυγχρονισμό των σχολείων φωνές αντιλογίας θα υπάρχουν πάντα

Μαύρη Κιμωλία
|

Άσπρη κιμωλία....Έλεος!

ΠΕΦΤΩΑΠΟΤΑΣΥΝΝΕΦΑ
|

Υπάρχουν ακόμα μαυροπίνακες μετά από 5 χρόνια αριστείας, καινοτομιών, μεταρρυθμίσεων, αλμάτων, ρεκόρ, ψηφιακών μετασχηματισμών, ρομποτικής, ΤΝ και αύξησης της χρηματοδότησης στην παιδεία???
Εάν δεν ήταν επιστολή εκπαιδευτικού, μπορεί και να πίστευα ότι είναι μονταζιέρα του Φίλη....
ΥΓ. Μου θέλατε και κλιματιστικά.... τρομάρα μας....

μπαρμπα-Μήτσος
|

Δεν είναι μαύρος, ένα ωραίο γλυκό πράσινο έχει, το χρώμα της ελπίδας, της Αλλαγής.

Ελπίδα
|

Δυστυχώς οι εισαγωγείς πινάκων μαρκαδόρου δεν έχουν τόσο μεγάλη επιρροή στους πολιτικούς όσο οι εισαγωγείς οθονών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ