Τα 101 προπτυχιακά τμήματα των 17 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master

Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

18/06/2024

Ενημερώθηκε: 18/06/2024, 20:19

Άκουσε το άρθρο

Κατευθείαν ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους και όχι προπτυχιακό δίπλωμα, απονέμεται σε 101 τμήματα 17 ελληνικών Πανεπιστημίων.

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος   σπουδών   διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

  • Δείτε εδώ τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς κατόχους integrated masters

Ειδικότερα τα 101 τμήματα που χορηγείται , πλέον,  κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους integrated master, ανά Πανεπιστήμιο, είναι τα εξής:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                         ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  2.                         ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

  1.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
  2.                     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.                     ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
  4.                     ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
  5.                     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

  1.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  2.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  3.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                         ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
  2.                         ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
  3.                         ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  4.                         ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
  5.                         ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  6.                         ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

  1.                         ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2.                         ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  3.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                         ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                         AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  7.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

  1.                         ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.                         ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                         ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                         ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
  8.                         ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  9.                         ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

  1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (Π)
  4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  5. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Π)
  9. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ
  10. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (Π)

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

  1.                      ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                         ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                         ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                         ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.                         ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  9.                         ΘΕΑΤΡΟΥ
  10.                         ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
  11.                         ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  12.                         ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  13.                         ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  14.                         ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

  1.                         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  3.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                         ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
  5.                         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  6.                         ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ 
  8.                         ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

  1.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2.                         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ
  5.                         ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                         ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Μετον.)
  7.                         ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ   ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  (Μετον.)
  8.                         ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ   (Μετον.)
  9.                        ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1.                         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                         ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                         ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                         ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  6.                         ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  7.                         ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  8.                         ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
  9.                         ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ -ΑΓΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  10.                         ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.                         ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ
  2.                         ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

  1.                         ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

  1.             ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ
  3.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.             ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.             ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  7.             ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.             ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  2.             ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.             ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

  1.             ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ

  1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (17)

@Γνώμη
|

Η φοίτηση στα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών των Τμημάτων Ιατρικής είναι 6ετής και όχι 10ετής. Επιπλέον δεν περιλαμβάνουν πτυχιακή εργασία για τουλάχιστον 1 εξάμηνο, οπότε το πτυχίο Ιατρικής των ελληνικών πανεπιστημίων δεν πληροί τις προϋποθέσεις για να αναγνωριστεί ως Integrated Master. Ακόμα και να θέλουν οι διοικήσεις των Τμημάτων Ιατρικής να χορηγήσουν integrated master στους πτυχιούχους τους, δε μπορούν να το κάνουν. Δεν ισχύει ότι επιλέγουν να μην ζητήσουν την αναγνώριση του πτυχίου Ιατρικής με Integrated Master. Το ίδιο ισχύει για τα πτυχία των Τμημάτων Οδοντιατρικής και Κτηνιατρικής των ελληνικών πανεπιστημίων.

Αρθούρος
|

Να βάλουμε μερικά πράγματα στη θέση τους γιά να δούμε τί πραγματικά κρύβεται πίσω από αυτές τις αντιδράσεις γιά τα τμήματα των ΑΤΕΙ που έγιναν αντίστοιχα με τα πενταετή τμήματα που λειτουργούσαν εδώ και δεκαετίες.
Γιατί δεν ακούστηκε από πουθενά ούτε κιχ, όταν τα παλιά τμήματα Κτηνιατρικής και Φαρμακευτικής και παλιότερα της Οδοντιατρικής αύξησαν τα έτη σπουδών τους από 4 σε 5; Και η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων ήταν βέβαια αυτονόητη.
Γιατί δε διαμαρτύρονται το ίδιο γιά τμήματα Γεωπονικής κατεύθυνσης που όλα, ανεξάρτητα από τον τομέα που δίνουν πτυχίο, έγιναν όλα κι αυτά πενταετή;
Γιατί συνυπάρχουν ακόμα 4ετή με 5ετή τμήματα στον ίδιο γεωπονικό τομέα όπως και τμήματα Μουσικών και Θεατρικών Σπουδών που κάποια απ' αυτά ιδρύθηκαν κιόλας μετά το 2019;
Γιατί δε διαμαρτύρεται κανείς σ' αυτές τις επιστήμες γι' αυτές τις ανισότητες οι οποίες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν και επικεντρώνονται όλοι στη μεταρρύθμιση του Γαβρόγλου το 2019, λέγοντας μάλιστα ότι όλα έγιναν μέσα σε μία νύχτα;
Μα διότι ο κύριος πυρήνας των αντιδράσεων, προέρχεται από τις πολλές ειδικότητες των Μηχανικών. Δε βλέπω όμως τις ίδιες αντιδράσεις γιά τους κατόχους πτυχίων από κολλέγια των ίδιων ειδικοτήτων. Και βέβαια, διότι υπάρχει αυτός ο αιώνιος διχασμός των Ελλήνων σε κόμματα. Γιατί εκείνοι κι όχι εμείς. Αδιάφορο αν οι νέοι ερευνητές έχουν περισσότερες δημοσιεύσεις, διακρίσεις, βιβλία σε σχέση με τους παλιούς. Και ήταν συνέχεια εγκλωβισμένοι σε τριτοβάθμια ιδρύματα κατώτερου όμως επιπέδου.

Γιώργος
|

@Παρατηρητής
Αν ένα τμήμα ΑΕΙ μπορεί να μετατρέψει το πρόγραμμα σπουδών του από 4ετές σε 5ετές, χωρίς πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση, τότε μπορεί να το κάνει αυτόνομα. Αν όμως χρειάζεται πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση (πρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού), τότε πρέπει να δώσουν την έγκρισή τους οι υπουργοί οικονομικών και παιδείας.
Πτυχίο με ενσωματωμένο διδακτορικό δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη και στον κόσμο γενικότερα. Επομένως δε θα γίνει ούτε στην Ελλάδα.

Παρατηρητής
|

Εκτός από αυτά που μένει ακόμη να αναγνωριστούν ως i.m., δεν αποκλείεται καθόλου να κάνουν αίτηση κι άλλα τμήματα, κι ακόμα περισσότερα να μετατρέψουν το πρόγραμμά τους σε 5ετές και να περιμένουν κι αυτά στην ουρά. Επομένως για εμάς τους ουδέτερους παρατηρητές των άκρων ενδιαφερουσών εκπαιδευτικών εξελίξεων αναμένονται άκρως ενδιαφέρουσες εποχές. Δηλαδή, π.χ., αποκλείεται κάποια Τμήματα, βλέποντας τον υπερπληθωρισμό ενσωματωμένων μεταπτυχιακών, να ανοίξουν τον διάλογο για ανακήρυξη των δικών τους πτυχίων ως ενσωματωμένα διδακτορικά, προκειμένου να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα; Και τότε τι θα συμβεί;

Κώστας
|

@Παντού είναι 3 χρόνια το bachelor
Είναι ψευδές ότι το Bachelor έχει 3ετή διάρκεια παντού. Ένα από τα πολυάριθμα παραδείγματα είναι το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης στη Σκωτία, το οποίο έχει 4ετές BEng (Bachelor in Engineering) και 5ετές MEng (Master in Engineering). Το MEng είναι Integrated Master. Σε άλλα πανεπιστήμια το Bachelor είναι 3ετές και σε άλλα είναι 4ετές.
Το ελληνικό master, είτε είναι ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Integrated Master) είτε είναι μεταπτυχιακό δίπλωμα (Graduate/Postgraduate Master), δεν είναι συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας. Οι εξαιρέσεις είναι ελάχιστες. Αυτός δεν είναι λόγος για να μην κάνουμε μεταπτυχιακό σε ελληνικό πανεπιστήμιο ή για να μην αναγνωριστούν τα 5ετή διπλώματα/πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων ως Integrated Master.

Master of the universe!
|

Σε χώρες με ανάπτυξη και επιλογές εργασίας, οι σπουδές είναι σύντομες και στοχευμένες…εδώ βοηθάμε τους δείκτες ανεργειας με νέους στο στρατό και στις σπουδές….

Γνώμη
|

Ευτυχώς η Ιατρική Σχολή με τα 10 έτη φοίτησης διατήρησε ακέραιο το στάτους του Πτυχίου της και απονέμει Πτυχίο, χωρίς τίποτα άλλο περίεργο ενσωματωμένο. Δεν θεωρώ πως οι πτυχιούχοι της χάνουν τίποτα.

Γεώργιος Στεφάνου
|

Δεν περιλαμβάνονται στη λίστα 2 παλαιά τμήματα που δεν υφίστανται πλέον:
1) Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος Πολυτεχνείου Κρήτης
2) Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος & Φυσικών Πόρων Πανεπιστημίου Πατρών

Σήμερα υφίσταται στο Πολυτεχνείο Κρήτης η Σχολή Χημικών Μηχανικών & Μηχανικών Περιβάλλοντος, της οποίας το δίπλωμα έχει αναγνωριστεί ως integrated master από την πολιτεία.

Συμβαίνει
|

Ο θεσμός του integrated master ακαδημαϊκά στα Πανεπιστημιακα ΑΕαι είναι "ευρωπαϊκή πατέντα" και μάλιστα αργήσαμε πάρα πολλά χρόνια στην εφαρμογή της ως Κράτος-Μέλος της ΕΕ.

Μάλιστα στο ΓΠΑ (πτυχίο), το αυτό αναγράφεται από τα 80ς και αναγνωριστηκε μόλις το 2018 (115-120 μαθήματα ανάλογα το Τμήμα ΓΠΑ, υποχρεωτική πτυχιακή συνήθως >6 μηνών και υποχρεωτική πρακτική σε δύο καλοκαίρια ή στο 11ο εξάμηνο... ουσιαστικά 5,5 έτη πανεπιστημιακες σπουδές)!

@νικος: εννοείται ότι ΔΕΝ δίνονται τα 2 ΜΚ στο δημόσιο... για αυτό το "πέρασαν" κιόλας οι πολιτικοί. Μετράει μόνο ακαδημαϊκά (π.χ. κατευθείαν για διδακτορικό) και μόρια (όλα ή μισά) στις προκηρύξεις δημοσιου. Για το επαγγελματικό κομμάτι (2 ΜΚ) θες μεταπτυχιακό τίτλο μέσω Α κύκλου ΠΜΣ.

Φ. Κώστας
|

Πού θα δουλέψουν όλοι αυτοί με το μαστερ μετα?
Ξεφτιλίσαμε τα πτυχία.

Θεωρητική απορία
|

Αν δεν κάνουμε λάθος το λεγόμενο ενσωματωμένο μάστερ είχε προταχθεί ως διεκδίκηση αρχικά από μηχανικούς και στη συνέχεια στη διεκδίκηση συμμετείχαν και οι γεωπόνοι. Αν κάνουμε κάποιο λάθος διορθώστε μας. Η απορία λοιπόν είναι αν οι συγκεκριμένοι ήξεραν πως τα Τμήματα του ενσωματωμένου μάστερ θα έφταναν κάποια μέρα σχεδόν τα 100 με ολοένα αυξητικές τάσεις, θα επιθυμούσαν, αν τα ήξεραν αυτά εκ των προτέρων, την κατοχύρωση του εν λόγω μάστερ;

@Θύμιος
|

Μην ανησυχείτε. Το ¨στρεβλό" δεν μπορεί ποτέ να μακροημερεύσει. Όταν αυξηθεί λίγο ακόμα αυτός ο αριθμός και πλέον αυτά τα τμήματα γίνουν πλειοψηφία, πράγμα που νομοτελειακά το βλέπουμε να γίνεται, τότε το "μάστερ" αυτοακυρώνεται, με την έννοια ότι κάτι που το κατέχουν όλοι δεν προσδίδει πλεονέκτημα σε κανέναν, οπότε είναι είναι σαν να μην υφίσταται.

Παντού είναι 3 χρόνια το bachelor
|

To master ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟ.
Ο καθένας πρέπει μόνος του να αποφασίζει πότε, πού και σε ποιό τομέα θέλει να κάνει μαστερ, ακόμα και αργότερα από το πρώτο πτυχίο. Εντωμεταξύ ουδεμία σχέση το ελληνικό μάστερ με σύνδεση με την αγορά και τις επιχειρήσεις όπως γίνεται στο εξωτερικό. Στην ουσία μόνο για ακαδημαϊκή καριέρα ή για μόρια στο δημόσιο εξυπηρετεί..
Το αποτέλεσμα;
Πάμε για άλλο μάστερ που είναι + 2 χρόνια στο εξωτερικό.
Παντού στον κόσμο προσπαθούν να μπαίνουν σε πιο μικρή ηλικία στην αγορά εργασίας, εδώ πάντα το αντίθετο.

CHARALAMPOS TSOULOUCHAS
|

Μάλλον όλες οι σχολές θα έπρεπε να είναι πενταετείς και να δίνουν master ειδίκευσης.

Νίκος
|

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης υπάρχει το Integrated Master. Πριν την Ελλάδα το εφάρμοσαν σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Πορτογαλία, Ρουμανία. Επίσης το εφαρμόζει και η Κύπρος. Η Γερμανία δεν το εφαρμόζει πλέον, αλλά τα παλαιά 5ετή διπλώματα των γερμανικών πανεπιστημίων αναγνωρίζονται ως integrated master στη Γερμανία. Δεν είναι ελληνική πατέντα.

Νίκος
|

Μιας και είμαστε σε εκπαιδευτικό site: αν κάποιος απόφοιτος απο αυτές τις σχολές διοριστεί ως εκπαιδευτικός, θα δικαιούται τα 2 ΜΚ του μεταπτυχιακού?

Θύμιος
|

Συμβαίνει σε καμιά άλλη χώρα αυτό; Μήπως αρμενίζουμε στραβά, και θα έπρεπε οι σχολές να γίνουν τέσσερα χρόνια με ένα Master μετά για όποιον θέλει;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ