Κυρ. Πιερρακάκης : Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις μετά τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών – Οι ενδεχόμενες αλλαγές

"Κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση"

28/06/2024

Άκουσε το άρθρο

 Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε στο αναλυτικό δελτίο ειδήσεων του ΕΡΤNews και τον Απόστολο Μαγγηριάδη.

 «Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους γιατί οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια δοκιμασία που την περνάει κάθε υποψήφια, κάθε υποψήφιος και κάθε οικογένεια μαζί τους. Και δεν είναι, θα έλεγα, ούτε η αρχή ούτε το τέλος. Είναι ένα κομμάτι της διαδρομής» τόνισε ο υπουργός.

«Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε με την αποστολή των SMS. Εδώ και λίγα χρόνια έχουμε κάνει αυτή την αλλαγή για να στέλνουμε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω SMS και μέσω μιας καινούργιας πλατφόρμας. Θυμόμαστε τα παλιότερα χρόνια ότι υπήρχε η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία. Πλέον έχουμε αλλάξει εποχή ως προς αυτό, οπότε όλα πήγαν όπως όφειλαν» εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης.

Σχετικά με το πώς πρόκειται να κινηθούν οι βάσεις, ο υπουργός ανέφερε: «Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα, εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα μαθηματικά και στην ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση. Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Χημεία και στη Βιολογία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα. Κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση».

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στα μηχανογραφικά» ενώ υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα πρόκειται να ανακοινωθούν από τα κεντρικά του υπουργείου.

Για το αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».

«Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο.
Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά».

Ο κ. Πιερρακάκης στη συνέχεια επεσήμανε: «Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο. Δηλαδή να μπορεί κανείς, χωρίς, για παράδειγμα, την ιδιωτική δαπάνη του φροντιστηρίου, να συμμετάσχει αποτελεσματικά σε αυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε μέτρα όπως το ψηφιακό φροντιστήριο που σας ανέφερα πριν και από κει και πέρα θέλουμε επίσης στο σύστημα να δούμε πώς θα μπορούσαμε να μην κρίνονται όλα σε μια χρονική στιγμή της ζωή, των δύο εβδομάδων και των λίγων ημερών. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που λέγεται γενικά Εθνικό Απολυτήριο. Έχουμε ανοίξει διάλογο, θα ανοίξουμε το διάλογο γι’ αυτό το επόμενο διάστημα και με τα άλλα πολιτικά κόμματα». «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού των υποψηφίων» διευκρίνισε.

Σχετικά με την ανακοίνωση για την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’Λυκείου, ο υπουργός είπε ότι θα διδάσκεται από οικονομολόγους. «Από τον Σεπτέμβριο του 2025, με τα νέα προγράμματα σπουδών, θα ενταχθεί το μάθημα των Οικονομικών στην πρώτη Λυκείου. (…) Οι διεθνείς οργανισμοί μάς λένε ότι πρέπει να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα οικονομικά».

 

Σχόλια (19)

Μάθημα οικονομίας
|

Νέο μάθημα Οικονομίας, και καλλιέργεια μία νοοτροπίας που υποστηρίζει την ανάπτυξη συγκεκριμένης δεξιότητας (skill) για κάθε δουλειά, ενός πολίτη χωρίς προσωπική άποψη τυπου one trick pony χάριν ενός μισθού χωρίς διαμαρτυρίες. Όλα για το χρήμα και το κεφάλι κάτω.

Εθνικό απολυτήριο, μια αποτυχημένη συνταγη
|

Το να μετράει ο μέσος όρος των τριών τάξεων λυκείου για να μπει κάποιος σε ΑΕΙ δίνει δύναμη στους καθηγητές και καθηγήτριες της δευτεροβαθμιας να έχουν τον πρωτο λόγο στο μέλλον των παιδιών. Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο και ποιος μπορεί να προστατέψει τον κάθε μαθητή ή.μαθητρια από τυχόν αυθαιρεσίες καθηγητών; Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αυξήσετε το άγχος των παιδιών του Λυκείου για τρία ολόκληρα χρόνια και να τους σπρώξετε στην ακινησία και την παχυσαρκία χάριν του συνεχούς διαβάσματος.

Φυσικη
|

Κοιτάξτε πρώτα.να μην επιτρέψετε πάλι να βάλει θέματα φυσικής ο φωτεινός παντογνώστης που έβαλε τα θέματα φέτος, ναι μετά σώζετε και την εκπαίδευση. Χρειαζόμαστε θεματοδοτες, όχι ιεροεξεταστές που καταστρεφουν οικογένειες.

Ελενη Γαμβρελη
|

Αγαπητοί μου φίλοι τα γράμματα μαθαίνονται στα σχολεία και όχι στα φροντιστήρια.
Ιστορία, Λατινικά Αρχαια , Γεωγραφία και η Νεοελληνική Γλώσσα πρέπει να διδάσκονται απαραίτητα στα Λύκεια.
Τα νεα παιδιά ειναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου.
Ορθογραφία, τι ειναι ??? Σε λίγο θα ξεχάσουν να γράφουν το όνομα τους!!
Εαν αγαπατε την ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΝΑ ΓΊΝΟΝΤΑΙ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ, ΓΙΑΤΊ ΑΛΛΙΩΣ ΑΝΤΙΟ ΕΛΛΑΔΑ,

Γονιος
|

Για τις μεταγραφές τρίτεκνων και πολύτεκνων θα γίνει καμιά αλλαγή?

Ελληνικό Όραμα
|

Ο/Η Soniko έγραψε την αλήθεια ! Ακόμα και για την εισαγωγή στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές έπρεπε (ειδικά στις αστυνομικές σχολές)το μάθημα των πολεμικών τεχνών και όχι φυσικά των αρχαίων ελληνικών ή των λατινικών. Εκτός αν θέλει ο υπουργός και όλο το πολιτικό σύστημα την ύπαρξη της παραπαιδείας...

Βάλια
|

Για μετεγγραφές φοιτητών τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών θα γίνει κάποια
αλλαγή;

Ε.Ρ.
|

@Λανθασμένη επιλογή η θεσμοθέτηση του εθνικού απολυτηρίου
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τις προτάσεις σας. Αυτό που δεν ξέρω πώς επιτυγχάνεται και σε άλλες χώρες που το εφαρμόζουν είναι οι επαναλαμβανόμενες εξετάσεις κατά την διαρκεια της χρονιάς (πρόταση γ). Αν κάποιο τμήμα δέχεται 100 φοιτητές στο 1ο εξάμηνο, πώς θα γίνει να επιλεγούν συνολικά 100 σε διαφορετικές περιόδους εξετάσεων;

Λανθασμένη επιλογή η θεσμοθέτηση του εθνικού απολυτηρίου
|

Λανθασμένη επιλογή η θεσμοθέτηση του εθνικού απολυτηρίου. Έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν και έχει αποτύχει (1964, 1980, 2000). Ακόμη και αν αναπροσαρμόζονται οι σχολικές επιδόσεις στον γραπτό βαθμό των πανελλαδικών πάλι είναι προβληματικό, αφού το αν θα εισαχθεί κάποιος σε μία σχολή κρίνεται στην λεπτομέρεια. Αυτό που απαιτείται είναι η η διατήρηση του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων (δηλαδή εξετάσεων που θα γίνονται μετά την αποφοίτηση από το λύκειο) χωρίς προσμέτρηση των σχολικών επιδόσεων με τις εξής αλλαγές:
α)επιλογή των εξεταζόμενων μαθημάτων από τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα. Τα μαθήματα δεν μπορεί να είναι λιγότερο από τέσσερα και περισσότερο από πέντε ή έξι.
β) ορισμός συντελεστών βαρύτητας από τα τμήματα (κάτι που ισχύει)
γ)διενέργεια πανελλαδικών δύο ή τρεις φορές το χρόνο, ώστε να μην περιμένει κάποιος υποψήφιος ένα χρόνο προκειμένου να ξαναδώσει
δ)επιλογή θεμάτων από τράπεζα θεμάτων και όχι από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων, ώστε να διασφαλίζεται κάθε χρόνο ότι τα θέματα θα έχουν παρόμοια δυσκολία.

Maria
|

Επίσης, οι εξετάσεις σε κάθε πεδίο πρέπει να είναι ίδιες για όλους, δλδ να εξετάζονται στα ίδια γνωστικά αντικείμενα όλοι οι υποψήφιοι,να μην εξετάζονται οι μαθητές πχ των επαλ σε άλλα -πιο εύκολα και απλά -θέματα, γιατί αδικουνται οι μαθητές των ΓΕΛ . Αυτό κι αν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία , να δίνουν όλοι εξετάσεις -αλλα άλλοι ευκολες κι άλλοι δύσκολες.

Ert
|

Αυτοί που ισχυρίζονται ότι μπορούν να καταργηθούν οι πανελλαδικές, θα πρέπει να μας εξηγήσουν το θα απογειώνουν το 50% (ίσως και παραπάνω) των τμημάτων που θα μείνουν χωρίς εισακτέους και πως θα διασφαλιστεί η απουσία διαφθοράς στις ενδοπανεπιστημιακές διαδικασίες επιλογής για συνέχιση σπουδών. Σοβαρευτείτε λίγο και προσγειωθείτε.

εθνικο απολυτήριο = μπαρούφα δοκιμασμένη
|

πιο σοβαρές εξετάσεις , πιο σοβαρή ύλη, αλλαγή της έκθεσης (εξοστρακισμός αστείας λογοτεχνίας), διαγωνισμός όντως πιο δίκαιος όχι όπως τον εννοεί ο πιερ που ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑ τίποτα. κάνε, ρε , πλατφόρμες να γράψουμε ιδέες να μην έχεις άλλοθι ότι απλά πράγματα για τα ΠΑΝΤΑ δεν στα είπαν οι μάχιμοι !

@Soniko
|

Πώς γίνεται η "3ωρη εξέταση", όπως λέτε, να καταλήγει πάντα σε επιλογή μόνο των τέκνων των "γιατρών, δικηγόρων, μηχανικών" και όχι των τέκνων, τα οποία "είχαν όνειρο να γίνουν γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί";

Επίσης, το τέκνο "γιατρού, δικηγόρου, μηχανικού" έχει δικαίωμα να ονειρεύεται να γίνει "γιατρός, δικηγόρος, μηχανικός" ή όχι;

Γονέας
|

2 πραγματάκια έχω μα πω: ως υπουργός είσαι άφαντος και αόρατος από τότε που ανέλαβες και το 2ο, όταν εδώ και πάνω από 40 χρόνια συντηρείτε ένα σύστημα που δεν εφαρμόζεται πουθενά το λιγότερο που μπορεί να συμπεράνει κάποιος είναι ότι λειτουργείτε κατευθυνόμενα και σίγουρα όχι προς όφελος της εκπαίδευσης!

@ Soniko | 29 Ιουν 2024 10:05
|

Η ελεύθερη πρόσβαση σε ΑΕΙ πρέπει να αντισταθμίζεται από κόστος φοίτησης. Αλλιώς, γραφόμαστε όλοι στο πολυτεχνείο (τσάμπα είναι) και θα έχουμε διαλλέξεις και εξετάσεις με 2000 φοιτητές στο κάθε μάθημα. Πιστεύετε ότι ο μέσος Έλληνας γονιός θα θεωρήσει ότι το παιδί του δεν είναι Αϊνστάιν και θα του πει να πάει να μάθει μια τέχνη; Η πραγματικότητα θα σας απογοητεύσει.

@ Soniko | 29 Ιουν 2024 10:05
|

Είμαι ΔΕΠ σε κεντρικό ΑΕΙ και διαφωνώ κάθετα με το "να ειστε σιγουροι οτι καποιο παιδι το οποιο θα ηξερε απο μονο του οτι δεν μπορει να τελειωσει την Ιατρικη δεν θα πηγαινε." Είμαι σε τμήμα με βάση >17 διαχρονικά. Πριν το όριο των δυο χιλιάδων και κάτι μονάδων και πριν την ΕΒΕ είχαμε φοιτητές από μεταγραφή που είχαν με σε αντίστοιχες σχολές με 11-12 μέσο όρο. Όχι μόνο δεν είχαν συναίσθηση ότι αυτό θα είναι καταστροφικό (καθώς το πρόγραμμα σπουδών μας είναι δυστυχώς πέρα των δυνατοτήτων τους) αλλά δημιουργούσαν μεγάλα προβλήματα με "αγώνες" και "παρεμβάσεις" στη διδακτική καθημερινότητα. Επίσης, εκείνη την περίοδο άνθισαν οι διαφημιστικές αφίσες για τα "φροντιστήρια" και για "εκπόνηση εργασιών" των οποίων τα αποκόμματα με τα τηλέφωνα και email ήταν ανάρπαστα. Ως δια μαγείας μετά την ΕΒΕ και το βαθμολογικό όριο για τις μεταγραφές, βρίσκω αποκόμματα στις αφίσες.

Soniko
|

Ο μεσος ορος για φετος στο 1 πεδιο ειναι 11,37, στο 2 πεδιο 12,11, στο 3 πεδιο 10,43 και στο 4 πεδιο 10,43 με αριστα παντα το 20 .

Θα επρεπε λοιπον να περνουν ολα τα παιδια χωρις εξετασεις στα Πανεπιστημια και εκει να γινοταν η διαλογη , να ειστε σιγουροι οτι καποιο παιδι το οποιο θα ηξερε απο μονο του οτι δεν μπορει να τελειωσει την Ιατρικη δεν θα πηγαινε. Ετσι γινεται σε πολλες χωρες ,μονο σε εμεις εχουμε κολλησει σε ενα συστημα απαρχαιωμενο, ενα συστημα της μια στιγμης, τις κακης μερας ενος εξεταζομενου, κλπ.
Δυστυχως δεν προκειται να αλλαξει τιποτα και καθε χρονο θα παιζουμε με τα νουμερα , και θα περνουν στα Πανεπιστημια παιδια τα οποια οι γονεις τους θελουν να τα κανουν γιατρους,μηχανικους, δικηγορους, κλπ. και δυστυχως θα μενουν εξω παιδια απο τις σχολες που οντως το ονειρο τους ηταν να γινουν γιατροι ,μηχανικοι, δικηγοροι, και θα διεπρεπαν γιατι θα αγαπουσαν αυτο διαλεξαν ,αλλα δυστυχως δεν τα καταφεραν γιατι σε 3 ωρες καποιοι αποφασισαν να τους στερησουν τα ονειρα.

Σε ενα συστημα που η δωρεαν παιδεια ειναι μονο στα χαρτια και στο μυαλο καποιον.

ΛΥΠΑΜΑΙ!!!!! και στεναχωριεμαι για τα παιδια που παλεψαν και δεν τα καταφεραν και ειμαι σιγουρος οτι μπορει να εχουν δουλεψει περισσοτερο απο αλλους που απλως ετυχε η μερα και η ψυχολογια να ειναι μην ειναι με το μερος τους.

Οι 3 ωρες που κρινουν το μελλον τον παιδιων μας πρεπει σταματησει καποια στιγμη.

Σώστης
|

Αν σε κάθε σχολείο, λύκειο ιδιαίτερα, υπάρχουν από τέλη Αυγούστου οι καθηγητές στη θέση τους, τότε κανένα παιδί δεν θα χρειάζεται φροντιστηριακά μαθήματα. Παρά μόνο εκείνα με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες. Και φέτος, όπως και κάθε χρονιά, πολλά παιδιά κατάφεραν να αριστεύσουν, δουλεύοντας συστηματικά και με μόνη τη βοήθεια των καθηγητών στο σχολείο τους. Μπράβο διπλά σε αυτά τα παιδιά!!!!

Γονιός
|

Οι σχολές που παίρνουν υποψηφίους από διαφορετικές κατευθύνσεις, θα πρέπει να έχουν διαφορετική βάση σε κάθε κατεύθυνση.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ