Το νέο "ποινολόγιο των μαθητών" στα Γυμνάσια και Λύκεια- Οι 8 κατηγορίες ποινών

Η απαγόρευση κατοχής κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου εξακολουθεί να ισχύει , όπως μας ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτηση του esos-Οι μαθητές εκτίουν την ποινή της αποβολής εκτός σχολείου, θα μένουν σπίτι με ευθύνη των γονέων

30/06/2024

Ενημερώθηκε: 01/07/2024, 18:31

Άκουσε το άρθρο

Νέο  "ποινολόγιο"   ισχύει για τους μαθητές  Γυμνασίου και Λυκείου,  , μετά τη σχετική απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή .

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απόφαση

Ειδικότερα, η απόφαση ορίζει τα εξής:

Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

Ο Σύλλογος Διδασκόντων:  Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό, πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, την ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητάς του/της, καθώς και για την αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς που επιδεικνύει ο/η μαθητής/τρια εντός και εκτός σχολικής μονάδας.

Οι 8 κατηγορίες ποινών: Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών  που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, 

ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,

στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, 

ζ) αλλαγή τμήματος και 

η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. 

Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παι- δαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού.

Τα παραπάνω παιδαγωγικά μέτρα  εφαρμόζονται ως εξής:

Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει :

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να εφαρμόσει:

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να εφαρμόσει όλες τις παραπάνω προβλεπόμενες ποινές. Δηλαδή:

α) προφορική παρατήρηση, 

β) επίπληξη, 

γ) ωριαία απομάκρυνση,

δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, 

ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,

στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, 

ζ) αλλαγή τμήματος και 

η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Ποιοι καλούνται  στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασσκόντων

Στην αρχή των συνεδριάσεων του Συλλόγου καλούνται υποχρεωτικά:

α) το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος και 

β) το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

Σχετικά με τον τρόπο που εφαρμόζεται η αποβολή , στην υπουργική απόφαση, δεν είναι σαφές αν ο τιμωρημένος μαθητής μένει στο σπίτι ή το σχολείο. Αναφέρεται ότι "σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του". 

Ωστόσο το υπουργείο Παιδείας, σε  ερώτηση του esos, διευκρίνισε ότι  οι μαθητές εκτίουν την ποινή της αποβολής εκτός σχολείου, θα μένουν στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

Ποινή αλλαγής τμήματος 

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.

 Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό - απόφαση.

 Ποινή αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.

Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. 

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο/η μαθητής/τρια δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε

Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

Η διαδικασία για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος

  • Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη: 
  • Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. 
  • Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του. 
  • Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. 

Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να: 

α) καταθέσουν τις απόψεις τους

β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. 

Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης. 

Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. 

Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. 

Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. 

Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος . 

Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 Σχετικά με το σχολικό κανονισμό  ς η υπουργική απόφαση δεν αναφέρει   ότι θα υπογράφει ο γονιός ή ο κηδεμόνας ότι έλαβε γνώση του κανονισμού, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί

Κινητά τηλέφωνα 

Η απαγόρευση κατοχής κινητού τηλεφώνου εντός του σχολικού χώρου εξακολουθεί να ισχύει   καθώς   δεν ανακαλείται η σχετική εγκύκλιος, ,  όπως μας ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτηση του  esos

Eπιπλέον με τη σημερινή απόφαση ορίζονται τα εξής για τα κινητά τηλέφωνα:

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. 

Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών.

 Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. 

Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

Φθορές

Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδια αν είναι ενήλικος/η. 

Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές/τριες, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

Επιπλέον, για τα παραπάνω οκτώ παιδαγωγικά μέτρα ισχύουν τα εξής:

Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υπο- στήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, αρκεί να έχει συμπληρωθεί το αντίστοιχο βιβλίο καταγραφής.

Οι γονείς/κηδεμόνες

Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του. Οι ώρες απουσίας των μαθητών/τριών που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μετρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

Ωριαία απομάκρυνση

Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της/του Διευθύντριας/ντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα  δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος.

 Αλλαγής τμήματος

Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

Αριστεία-βραβεία

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που ισοβάθμησαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Ο τύπος και οι διαστάσεις των ειδικών διπλωμάτων που προβλέπονται στο άρθρο αυτό καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α).

Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας. Στην τελετή αυτή προσκαλούνται να παραστούν οι τοπικές αρχές και οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών.».

Στην τροποποιούμενη απόφαση όπου αναφέρεται: 

α) το «Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής» νοείται ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» και 

β) το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) νοείται το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).

Σχόλια (12)

Αθηνα
|

Πολύ αυστηρές αποφάσεις ελεως

Ηράκλειο Αττικής
|

Όχι μόνο δεν έκαναν εργασίες οι αποβληθέντες μαθητές αλλά παρίσταναν και τους μάγκες και δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα περιδιαβαίνοντας στις διαδρόμους και στα προαύλια χωρίς έλεγχο φωνάζοντας και γελώντας.
Αυτό γινόταν και σκόπιμα από τους μαθητές γιατί γνώριζαν ότι αυτή θα ήταν η "τιμωρία" τους.
Στο δικό μας σχολείο και κάθε διδακτική ώρα είχαμε από 5 έως 10 μαθητές να κάνουν πανηγύρια έχοντας πάρει ω.α. ή είχαν μονοήμερη ή διήμερη αποβολή.
Τι εργασίες να κάνουν ;
Εδώ δεν κάνουν στη τάξη την ώρα του μαθήματος και θα κάνουν όταν αποβληθούν.
Αστειότητες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τα διέλυσε όλα.

mm
|

ο μαθητής που ενώ έχει τιμωρηθεί με αποβολή έρχεται στο σχολείο για να απασχοληθεί, σπάνια μετανοεί και συνειδητοποιεί την παραβατική του πράξη. συχνά κυκλοφορεί στα διαλείμματα ως ο ήρωας της ημέρας, δεν μπορείς να τον κρατήσεις 6 ώρες σε μια καρέκλα να κάνει κάποια εργασία, την οποία συνήθως ούτε καν αρχίζει! γιατί να την κάνει άλλωστε, σου λέει; αντιθέτως, σπανίως θα δεχτεί με ευχαρίστηση την μη προσέλευση στο σχολείο λόγω τιμωρίας. για τον έφηβο αυτό είναι πραγματική απώλεια, να μην είναι εκεί που είναι κανονικά όλοι οι φίλοι και συμμαθητές του.

Μιμή Κανελλοπούλου
|

Δεν μας κάνει εντύπωση ότι ήταν ιδέα του Γαβρόγλου να μένουν οι αποβληθέντες μαθητές στο σχολείο. Ήταν ξεκάθαρο ότι υπήρξε η πρόβλεψη αυτή για να μην δίνονται αποβολές, δηλαδή να φαίνεται στην πράξη πόσο έχουν λυθεί από τους συριζαίους τα προβλήματα στο σχολείο. Η διάλυση που ακολούθησε λέει πολλά για αυτή την επίλυση. Οι γονείς καλό θα είναι να μην έχουν ήσυχο το κεφάλι τους για τα βλαστάρια τους. Το σχολείο μαθαίνει στους μαθητές γράμματα, δεν κάνει μπέιμπι σίτινγκ. Όποιος θέλει αυτό απευθύνεται αλλού, εμείς οι εκπαιδευτικοί άλλη δουλειά κάνουμε. Μάλλον έχουμε ξεχάσει τα στοιχειώδη...

Ιορδάνης
|

Αν πάρει αποβολή ο μαθητής/τρια παραμένει στο σχολείο;
Τί προτείνει το υπουργείο παιδείας;

Inheritor
|

@Ο δικαιωματισμός και η λάθος εφαρμογή των νόμων αιτία κακών.

Ποια λάθος εφαρμογή των νόμων; Σήμερα ο εκπαιδευτικός είναι στην κυριολεξία νομικά απροστάτευτος απέναντι σε παραβατικούς μαθητές. Η εκπαιδευτική διαδικασία ειδικά σήμερα δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς το μαθητικό φιλότιμο.

Στράτος
|

Δεν έχει ακόμη νομοθετηθεί η αλλαγή στις απουσίες, δικαιολογημένες - αδικαιολόγητες κλπ.

Εβα- συνάδερφος σε δύο βαθμιδες
|

Συνάδερφοι πάλι χαθήκατε μέσα στη φιλοσοφηση της θεωρητικής αντιμετώπισης. Η αποβολή είναι αποβολή. Είναι εκτός σχολείου. Την εποπτεία του τιμωρημένου εκτός σχολείου δεν την σναλαμβσνει το σχολειο. Ανήκει στον εαυτό του, στην οικογένεια του κ στην κοινωνια. Θα κάνει ο,τι θέλει. Στο σχολείο όμως θα τηρήσει τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς. Γιατί στη συμπεριφορά είναι το πρόβλημα κι όχι στους βαθμούς της χαμηλής επίδοσης. Αν έχει ψυχολ προβλήματα κ άλλα για αυτό είναι στα σχολεία οι ψυχολόγοι κι οι κοινωνικοί λειτουργοί για να βοηθήσουν κάθε παιδί έφηβο ή εφηβο-ενηλικο να ξεπεράσει το πρόβλημα. Δεν είναι η τυπική διαδικασία αλλά η ουσιαστική. Να τιμωρηθεί γιατί δεν απάντησε σωστά;; Για διάφορους λόγους. Η απροσεξία τιμωρείται;;; Η διάσπαση προσοχής;; Μην το παρακάνουμε. Γιατί άργησες δύο λεπτά κ πέντε κ 10... Γιατί εχασε το λεωφορείο.. γιατί ξέχασε την τσάντα γιατί έτσι γιατί αλλιώς...αν γίνεται συνεχώς ερευνήστε το πρόγραμμα. Μπορεί να μην είναι εσκεμμένα. Κάντε λίγο κρατεί στην τυπική κατάσταση κ δείτε το ουσιαστικά. Ουσιαστικά είναι τα βασικά. Να βοηθήσετε τον μαθητή που δεν καταφέρνει να διαχειριστεί το πρόβλημα του με το χρόνο ενώ προσπαθεί κι αγωνίζεται. Φαίνεται ότι κάτι βαθύτερο τον εμποδίζει. Ας ειδοποιηθεί ο ψυχολόγος κ διακριτικά κάντε του μνεία για το θέμα. Όχι τη μια είστε χαλαροί κ Μπάστερ σκύλοι κι αλεστε κ την άλλοι αυστηροί σφιχτοδεμένο μπογοι.!!! Ε κρατήστε μια σταθερή πορεία να ξέρει κι ο μαθητής τι είναι ναι κ τι είναι όχι. Τι απαγορεύεται κ τι επιτρέπεται. Γιατί εσείς είστε ""όλα επιτρέπονται "" κ ξαφνικά σκληρή τιμωρία για χαζά πράγματα!! Άλλοι πάλι "όχι ,απαγορεύεται αλλά καλά επιτρέπεται."' Επιτέλους αποφασίστε ποια επιτρέπονται κ ποια απαγορεύονται. Κι εγώ μπερδεύτηκα με την τακτική σας αυτή. Δεν είναι δίκαιο αυτό που κάνετε.

@ Οικονομολόγος
|

Καλώς πρέπει να παραμένει σπίτι με ευθύνη και εποπτεία γονέων γιατί ως τώρα είχαμε το παράδοξο ο/η θύτης/παραβάτης να βρίσκεται σχολείο και το θύμα (πχ εκφοβισμου) να κρύβεται σπίτι του. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι χρειαζόταν τουλάχιστον ένας εκπαιδευτικός για να απασχολεί /εποπτεύει τους τιμωρημένος.

Ο δικαιωματισμός και η λάθος εφαρμογή των νόμων αιτία κακών.
|

Το ζήτημα είναι ότι θα έπρεπε τιμωρία να είναι να μην πάει ο μαθητής σχολείο, και όχι το αντίθετο. Οι μαθητές θα έπρεπε να θέλουν να πάνε σχολείο.

Αυτό προϋποθέτει εύκολη ύλη. Όμως και κάποια στέρηση δικαιωμάτων σε μαθητές που δεν έρχονται στο σχολείο ή δεν έρχονται στην ώρα τους. Αυτή θα ήταν συνέπεια της μη παρακολούθησης μαθήματος και του μη ενδιαφέροντος απο το μαθητή να καλύψει την ύλη.

Ο καθηγητής πρέπει να ρωτάει τους μαθητές το καθημερινό μάθημα και αυτοί να απαντούν σωστά, διαφορετικά να υπάρχει τιμωρία (συνέπειες) και ανταμοιβή για τις σωστή ανταπόκριση.

Στη πράξη τιμωρίες αυτές εφαρμόζονται σε μερικά σχολεία, διότι σε άλλα υπάρχει ο δικαιωματισμός του μαθητή στο να ασχολείται με το κινητό και να μην διαβάζει, και αν μιλήσει ο καθηγητής, τότε τιμωρείται αυτός με μια ασήμαντη άλλη δικαιολογία και όχι ο μαθητής. Αυτός ο τρόπος αντιμετωπίζει ως τον μαθητή πελάτη που έχει πάντα δίκιο.

Για αυτό λέμε, ότι είναι σημαντικό ποιους τοποθετείς ως στελέχη εκπαίδευσης. Αυτοί εφαρμόζουν τους νόμους και αν δεν είναι άξια, τότε εφαρμόζουν τους νόμους με λάθος τρόπο και επιλεκτικά.

Σύλλογος γονέων
|

Ο σύλλογος γονέων τι ρόλο παίζει;δεν έχει καμία αρμοδιότητα;

Οικονομολόγος
|

Κακώς καταργήθηκε από τον Πιερρακάκη η πρόβλεψη να έρχεται στο σχολείο όποιος παίρνει ημερήσια αποβολή. Το μέτρο αυτό, που είχε θεσπιστεί από τον Γαβρόγλου, είχε πολλά πλεονεκτήματα. Πρώτον, η τιμωρία είχε και παιδαγωγικό/εκπαιδευτικό χαρακτήρα αφού ο τιμωρούμενος μαθητής όχι απλώς συνέχιζε να βρίσκεται στον χώρο του σχολείου, αντί να τεμπελιάζει στο σπίτι του ή να γυρνάει στις καφετέριες, αλλά έκανε και κάποια εργασία που του ανέθετε ο σύλλογος ή ο διευθυντής, πχ μια εργασία, ένα εξέλ κλπ. Δεύτερον, και κυριότερον, οι γονείς είχαν ήσυχο το κεφάλι τους ότι το παιδί τους ήταν στο σχολείο.

Αναρωτιέμαι, ποια λογική εξυπηρετεί η κατάργηση αυτής της ρύθμισης από τον Πιερακκάκη. Έχω την εντύπωση ότι μάλλον μοιάζει περισσότερο σαν μια προσπάθεια να δείξει ο υπουργός ότι τάχα είναι υπερ της αυστηρότητας και των σκληρών τιμωριών. Βέβαια, στην συγκεκριμένη περίπτωση ούτε καν αυτό ισχύει, αφού σίγουρα για τον μαθητή είναι "σκληρότερη" τιμωρία το να πρέπει να πάει στο σχολείο αντί να τεμπελιάζει στο σπίτι του.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ