Η Μαθηματικοποίηση των σύγχρονων κοινωνιών και της καθημερινής ζωής των πολιτών καθώς και η ανάγκη για τη κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης απαιτούν ισχυρότερο και πλουσιότερο μαθηματικό υπόβαθρο.
Τα Μαθηματικά έχουν κεντρική θέση και βαρύτητα για την ανάπτυξη λογικού, δημιουργικού, αλγοριθμικού και κριτικού συλλογισμού. Η διδασκαλία των Μαθηματικών αποτελεί θεμέλιο για την προσωπική ολοκλήρωση του μαθητή.
Με την ευκαιρία της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για διορισμούς στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θεωρούμε απαραίτητη τη σημαντική αύξηση διορισμών μαθηματικών καλύπτοντας όλα τα κενά που υπάρχουν ως ελάχιστο βήμα για την βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διδασκαλία Μαθηματικών από άλλες ειδικότητες.
Η Ελληνική Μαθηματικής Εταιρεία έχει επισημάνει διαχρονικά τα προβλήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, έχει κάνει προτάσεις για αναγκαίες βελτιώσεις και είναι πάντοτε στη διάθεση της Πολιτείας για συνεργασία με στόχο την αναβάθμιση της μαθηματικής παιδείας στη χώρα μας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος Ανάργυρος Φελλούρης Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ
Ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Τυρλής Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Οι εξετάσεις PISA 2022 (αλλά και αυτές που θα ακολουθήσουν) τόσο στα Μαθηματικά όσο και στις Φυσικές επιστήμες χαρακτηρίζονται από το πλαίσιο της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking). Διδάσκονται άπειρες ώρες Μαθηματικά στα ελληνικά σχολεία. Αν τα Μαθηματικά αυτά είχαν οποιαδήποτε σχέση με την "κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας" δεν θα πατώναμε στις εξετάσεις αυτές. Επίσης, 60% κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά στις Πανελλαδικές είναι πρόβλημα του μαθήματος, όχι των μαθητών! Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι κλάδος της Πληροφορικής, αφήστε την σε αυτούς που την έχουν σπουδάσει.