Η Μαθηματική Εταιρεία για τους νέους διορισμούς

05/07/2024

Άκουσε το άρθρο


Η Μαθηματικοποίηση των σύγχρονων κοινωνιών και της καθημερινής ζωής των πολιτών καθώς και η ανάγκη για τη κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης απαιτούν ισχυρότερο και πλουσιότερο μαθηματικό υπόβαθρο.

Τα Μαθηματικά έχουν κεντρική θέση και βαρύτητα για την ανάπτυξη λογικού, δημιουργικού, αλγοριθμικού και κριτικού συλλογισμού. Η διδασκαλία των Μαθηματικών αποτελεί θεμέλιο για την προσωπική ολοκλήρωση του μαθητή.

Με την ευκαιρία της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για διορισμούς στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θεωρούμε απαραίτητη τη σημαντική αύξηση διορισμών μαθηματικών καλύπτοντας όλα τα κενά που υπάρχουν ως ελάχιστο βήμα για την βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διδασκαλία Μαθηματικών από άλλες ειδικότητες.

Η Ελληνική Μαθηματικής Εταιρεία έχει επισημάνει διαχρονικά τα προβλήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, έχει κάνει προτάσεις για αναγκαίες βελτιώσεις και είναι πάντοτε στη διάθεση της Πολιτείας για συνεργασία με στόχο την αναβάθμιση της μαθηματικής παιδείας στη χώρα μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος Ανάργυρος Φελλούρης Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ
Ο Γενικός Γραμματέας  Ιωάννης Τυρλής Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σχόλια (11)

Βιοπληροφορική
|

Οι εξετάσεις PISA 2022 (αλλά και αυτές που θα ακολουθήσουν) τόσο στα Μαθηματικά όσο και στις Φυσικές επιστήμες χαρακτηρίζονται από το πλαίσιο της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking). Διδάσκονται άπειρες ώρες Μαθηματικά στα ελληνικά σχολεία. Αν τα Μαθηματικά αυτά είχαν οποιαδήποτε σχέση με την "κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας" δεν θα πατώναμε στις εξετάσεις αυτές. Επίσης, 60% κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά στις Πανελλαδικές είναι πρόβλημα του μαθήματος, όχι των μαθητών! Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι κλάδος της Πληροφορικής, αφήστε την σε αυτούς που την έχουν σπουδάσει.

@Βιοπληροφορική, @@Βιοπληφορικη
|

Έλεος, αν δε γνωρίζουμε ένα γνωστικό πεδίο καλό είναι να ρωτάμε. Δε χρειάζεται Ανάλυση λεει ο ένας, χρειάζονται οι εξισώσεις για να τις "προγραμματίσει ο πληροφορικάριος" λεει ο άλλος.... ΟΚ, τα σχόλια του esos δεν είναι peer reviewed journal, αλλά μιλήστε με κανέναν ο οποίος έχει "σοβαρό" βιογραφικό στην Επιστήμη της Πληροφορικής για να καταλάβετε καλύτερα τι ακριβώς είναι και τι υποβαθρο χρειάζεται και δε χρειάζεται. Καλοπροαίρετα το λέω.

@Βιοπληφορικη
|

Η τεχνητη νοημοσυνη χρησιμοποιει πολυ την Αλγεβρα κ τον απειριστικο λογισμο. Ο πληροφορικαριος χρειαζεται τις εξισωσεις ετοιμες για να τις προγραμματισει. Οποτε δεν ειναι ετσι οπως τα λετε

ΔΑΣΚΑΛΑ
|

Θα πρότεινα και με την μεγάλη εμπειρία που έχω, μετά από 38 έτη υπηρεσίας στην Α/θμια εκπ/ση , την τοποθέτηση Μαθηματικών στα Σχολεία για την διδασκαλία του αντιστοιχου μαθηματος στις τάξεις Ε και ΣΤ.
Τα παιδια θα αγαπούσαν το μάθημα αυτό περισσοτερο, γιατι γνωριζω ότι οι δάσκαλοι δυσκολευονται στην διδασκαλια του μαθηματος αυτού. Έτσι και οι πτυχιούχοι της ειδικοτητας αυτης θα διορίζονταν πιο γρήγορα και το αναλυτικό πρόγραμμα των ΔΣ θα ανανεωνόταν. .Απλά να ηταν υποχρεωτική η διδασκαλία παιδαγωγικών μαθηματων στις σχολες αυτές ή για όσους έχουν αποφοιτησει , έστω μια επιμορφωση με στοχο την παιδαγωγική τους επάρκεια.

@Βιοπληροφορική
|

Εξαρτάται τι εννοείτει "κατανόηση". Αν μιλάμε για δυνατότητα χρήσης 5 ψηφιακών εργαλείων, τότε όχι δε χρειάζονται τα Μαθηματικά, όπως δε χρειάζεται να είμαι Μηχανολόγος Μηχανικός για να οδηγώ αυτοκίνητο. Αλλά η Μαθηματική εκπαίδευση έχει τα χάλια της στη χώρα μας, οι ώρες είναι αρκετές αλλά ο τρόπος διδασκαλίας, τα βιβλία και η ύλη ειναι για κλάματα. Ταπεινή μου γνώμη. Και φυσικά βασικές γνώσεις γεωμετρίας και ανάλυσης είναι απολύτως απαραίτητες όχι μόνο για τη συνέχεια των σπουδών μετά το Λύκειο αλλά και για την ανάπτυξη του τρόπου σκέψεις των μαθητών (αν το μάθημα των μαθηματικών γίνει όπως θα έπρεπε - περί αυτού ουδέν ακούμε ποτέ από Μαθηματικές Εταιρίες, εξ'ου και τα αποτελέσματα "πάτος" στην PISA).

@ΕΜΕ
|

«Είπατε τω βασιλεί, χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά, ουκέτι Φοίβος έχει καλύβαν, ου μαντίδα δάφνην, ου παγάν λαλεούσαν, απέσβετο και λάλον ύδωρ».

Βιοπληροφορική
|

Για την κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης υπάρχει η επιστήμη της Πληροφορικής! Ο πυρήνας της μαθηματικής εκπαίδευσης, δηλαδή η (ανεφάρμοστη) γεωμετρία και η (ανεφάρμοστη) ανάλυση (όρια, παράγωγοι και ολοκληρώματα αποκομμένα από εφαρμογές) ουδεμία σχέση έχουν με τέτοιες απαιτήσεις. Τα αρχαία μαθηματικά δεν καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες. Τα "νέα μαθηματικά" έχουν άλλο όνομα, όπως είπε και ο συνάδελφος Χρίστος Παπαδημητρίου: "Η Πληροφορική είναι τα νέα Μαθηματικά". Πρόκειται όμως για διακεκριμένη επιστήμη, όχι για παρακλάδι κάποιας άλλης, όπως προσπαθούν να υπαινιχθούν διάφορες εταιρείες χρόνια τώρα. Αν ψάχνετε για δεκανίκια ματαιοπονείτε.

Δώσε
|

κι εμένα μπάρμπα!

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Από το Δημοτικό να ξεκινήσει. Στις τρεις περιφέρειες που υπηρέτησα για 33 χρόνια έγιναν μόνο τέσσερα σεμινάρια για τα Μαθηματικά. Όλα ασήμαντα.

Πλατάρος Γιάννης
|

Πολύ σωστά!

Γενικά και αοριστα
|

Η ΕΜΕ συχνά επιδίδεται σε ανακοινώσεις αορίστου περιεχομένου....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ