Διάταξη για τα κριτήρια επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης

10/07/2024

Άκουσε το άρθρο

Διάταξη  για τα κριτήρια επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο "σκούπα" του υπουργείου Παιδείας, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Ειδικότερα, η διάταξη έχει ως εξής:

Στην περ.α )της παρ.2 του άρθρου33 του ν.4823/2021 (Α ́136),περί της μοριοδότησης των τίτλων σπουδών για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο τελευταίο εδάφιο της υποπερ. αδ) η παραπομπή στο άρθρο 46 του ν. 4485/2017 (Α ́ 114) αντικαθίσταται από την παραπομπή στο άρθρο 78 του ν. 4957/2022 (Α ́
141), β) το προτελευταίο εδάφιο αντικαθίσταται και η περ. α) διαμορφώνεται ως εξής:

«α) Τίτλοι σπουδών: δεκατρείς (13) μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

αα)διδακτορικόδίπλωμααναγνωρισμένοωςσυναφέςμετοαντικείμενοαπασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 (Α' 176): έξι (6) μονάδες,

αβ) διδακτορικό δίπλωμα, το οποίο δεν εμπίπτει στην υποπερ. αα) ή δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα: πέντε (5) μονάδες. Δεν μοριοδοτούνται, σύμφωνα με την παρούσα υποπερίπτωση, δύο διδακτορικά διπλώματα μη αναγνωρισμένα ως συναφή με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015,

αγ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αναγνωρισμένος ως συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015: τέσσερις (4) μονάδες,

αδ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ο οποίος δεν εμπίπτει στην υποπερ. αγ) ή δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: τρεις (3) μονάδες. Δεν μοριοδοτούνται, σύμφωνα με την υποπερ. αδ) δύο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών μη αναγνωρισμένοι ως συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015.

Μεταπτυχιακοί τίτλοι που ενσωματώνονται στον βασικό τίτλο σπουδών κατά την έννοια του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α ́ 141) μοριοδοτούνται, σύμφωνα με την υποπερ. αγ) και την παρούσα υποπερίπτωση, κατά περίπτωση,

αε) τίτλος διδασκαλείου μετεκπαίδευσης: δύο (2) μονάδες. Ο τίτλος διδασκαλείου προσμετράται μόνο για την επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

αστ) δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής εκπαίδευσης τετραετούς φοίτησης: τρεις (3) μονάδες,

αζ) δεύτερο πτυχίο τεχνολογικής εκπαίδευσης διάρκειας φοίτησης μικρότερης των τεσσάρων (4) ετών: δύο (2) μονάδες,

αη) επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.): μία (1) μονάδα και
αθ) τρίτο πτυχίο: μία (1) μονάδα.

Τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται. Σε περίπτωση μετάταξης ή κατάταξης δεν μοριοδοτείται ο τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν για τη μετάταξη ή την κατάταξη και μοριοδοτείται ο τίτλος που αποτέλεσε προσόν του αρχικού διορισμού.

Όλοι οι τίτλοι σπουδών, που προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, γίνονται δεκτοί, εφόσον είτε είναι αναγνωρισμένοι από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), το Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.), είτε έχει αναγνωριστεί η επαγγελματική ισοδυναμία τους ή τα επαγγελματικά προσόντα των κατόχων τους από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Α.Ε.Ι.Τ.Τ.Ε.) ή το Συμβούλιο Επαγγελματικής Αναγνώρισης Τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Σ.Ε.Α.Τ.Ε.Κ.).
Στις περιπτώσεις που ζητείται η δήλωση της διάρκειας φοίτησης, όπου αυτή δεν αποδεικνύεται, αποδίδεται η μικρότερη προβλεπόμενη μοριοδότηση.».

Σχόλια (40)

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΞΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
|

ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΔΕΝ Ε ΙΧΑΝ ΑΛΛΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΜΕ Ε ΠΙΠΕΔΟ ΥΨΗΛΟ...ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΕ ΑΣ ΜΗΝ ΜΙΛΑΕΙ..Η ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΚΑΚΟΥ...ΛΟΙΠΟΝ ...ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΟΓΙΚΟΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΠΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΗ.

Στρατηγός ε.α.
|

@Μαρία 16 Σεπ 2024 16:53
"Επειδή δεν υπάρχει Διδασκαλείο σήμερα ή επειδή δεν είχαν ανάλογες μετεκπαιδεύσεις άλλες ειδικότητες";
Ακριβώς. Το εξήγησε άλλωστε προηγουμένως και ο/η σχολιαστής Διδασκαλείο 16 Σεπ 2024 01:05.
Είναι σαν να μοριοδοτούνται επιπλέον οι άρρενες υποψήφιοι σε σχέση με τις κυρίες, γιατί υπηρέτησαν πχ στο στρατό.
Δεν "τιμωρούνται για τις επιπλέον σπουδές τους" λοιπόν.... απλά δεν μοριοδοτούνται για κάτι, που κανείς άλλος πλην αυτών δεν μπορούσε (τότε) και δεν μπορεί (ούτε σήμερα) να αποκτήσει.

Πολίτης 2024
|

Υπάρχει και αυτή η περίπτωση:
",,,,Επιπροσθέτως, υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων επιλέγονται οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί. Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που διορίστηκαν τα έτη 2019 έως και 2021 στην πρωτοβάθμια και
δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής
υποψηφιοτήτων, έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας,
ακόμα και αν δεν υλοποιήθηκε η διαδικασία αξιολόγησής τους του Κεφαλαίου Γ’ του
Μέρους Γ’, η οποία απαιτείται για τη μονιμοποίησή τους σύμφωνα με την παρ. 7 του
άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) και τις παρ. 7 του άρθρου 66 και 3 του άρθρου 78
του Ν.4997/2022, μπορούν να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν στη διαδικασία
επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης και να τοποθετούνται σε αυτές, εφόσον
συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις συμμετοχής τους στη σχετική διαδικασία και
επιλεγούν».

Μαρία
|

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην προσμετράται η διετής φοίτηση στο Διδασκαλείο. Όποιος εκπαιδευτικός ΠΕ 70 ή ΠΕ60 ήθελε να μετεκπαιδευτεί για δύο (2) έτη και να επικαιροποιήσει το πτυχίο του, είχε δικαίωμα να δώσει εξετάσεις και να περάσει στο αντίστοιχο πανεπιστημιακό τμήμα για να συνεχίσει τις σπουδές του. Όσοι τα κατάφεραν και ολοκλήρωσαν τις σπουδές -που δεν ήταν και τόσο εύκολες- γιατί να μην μπορούν να έχουν κάποια μόρια στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης. Επειδή δεν υπάρχει Διδασκαλείο σήμερα ή επειδή δεν είχαν ανάλογες μετεκπαιδεύσεις άλλες ειδικότητες; Και για αυτό φταίνε όσοι έκαναν αυτή τη διετή μετεκπαίδευση; Και τιμωρούνται για τις επιπλέον σπουδές τους; Δεν μπορώ να το καταλάβω ... Κρίμα!

Διδασκαλείο
|

Ο τίτλος του Διδασκαλείου μοριοδοτήθηκε κανονικά στις κρίσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων. Οι ειδικότητες και όσοι δεν πρόλαβαν το θεσμό του Διδασκαλείου ήταν σε μειονεκτική θέση ως προς τη μοριοδότηση. Όσοι φοίτησαν στο Διδασκαλείο, με εκπαιδευτική άδεια πληρώνονταν κανονικά και σπουδάζαν δωρεάν! Μόνο οι δάσκαλοι! Ποιος άλλος μπορεί να έχει αυτή την πολυτέλεια; Έπρεπε να καταργηθεί η μοριοδότηση του, αφού δεν επιτρεπόταν σε όλους να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στο Διδασκαλείο.

@Ερωτήσεις
|

Υποκειμενική η αναγνώριση συνάφειας. Η Πρωτοβάθμια Β Αθήνας απέρριψε συνάφεια μεταπτυχιακού που είχε αναγνωρίσει τα προηγούμενα χρόνια και η Α και η Γ Αθήνας. Έχουν καθοριστεί τα κριτήρια για τη συνάφεια;

@Μαίρη
|

Πέρα από το ότι δεν μπορεί πλέον κανείς να φοιτήσει στο Διδασκαλείο, υπάρχουν και οι εκπαιδευτιοί ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια οι οποίοι ποτέ δεν είχαν δικαίωμα φοίτησης στο Διδασκαλείο, ήταν μόνο για τους δασκάλους ΠΕ70. Στη μοριοδότηση για Διευθυντές στην Πρωτοβάθμια, οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ξεκινούν πάντα με μείον 2 μόρια έναντι των δασκάλων. Μεγάλη αδικία!

@GIannis
|

Σοβαρότατα!!! Προς τι η έκπληξη?!

@ μεταπτυχιακό
|

σοβαρά, γιατί πέρα από τα χρόνια , είναι χαμηλότερο επιπεδο το προπτυχιακό. σήμερα που τα χαρτιά πάνε σύννεφο όλα έχουν γίνει σκουπίδια (όλοι έχουν β πτυχίο πια και μάλιστα όχι με κατατακτήριες αλλά μέσω επαλ - παντελώς ανήθικο και μη ελεγχόμενο ! - 2-3 μεταπτυχιακά). θα έπρεπε να ζητάτε τα ετήσια μεταπτυχιακά (αρκετά) να μην έχουν ίδια μοριοδότηση με τα διετή. τελοσπάντων να μοριοδοτούνται αναλογικά με βάση τα εξάμηνα ! όταν πέφτουν φράγκαααααααααα.

Μαιρη
|

Πολύ ορθό να μη μοριοδοτηθει στις επόμενες κρίσεις το Διδασκαλείο μιας και κάποιος που τώρα θέλει να πάει να το σπουδάσει...δεν υπάρχει. Επομένως είναι άδικο .

@Giannis
|

Γιατί παραξενευεσαι με τη μοριοδοτηση ?

Giannis
|

Το μεταπτυχιακό δίνει 4 μόρια και το 2ο πτυχίο 3 μόρια μόνο! Σοβαρά τώρα;

Υποψιασμένος
|

Πώς γίνεται σε αυτή τη χώρα μετά την ψήφιση ενός νόμου, που περνά από διαβούλευση, και διορθώνεται (ή και όχι), και ψηφίζεται, και υπογράφεται, και δημοσιεύεται, και εφαρμόζεται, να δέχεται νέες τροποποιήσεις για λόγους που δεν ανακοινώνονται. Γιατί δε θα μοριοδοτείται το διδασκαλείο για τους Διευθυντές των σχολείων;;;!!! Η εισαγωγή με πανελλαδικές εξετάσεις σε διακριτά αντικείμενα, η φοίτηση διετής με υποχρεωτική παρουσία και αξιολόγηση σε όλα τα μαθήματα... Δεν πληροί τις προϋποθέσεις για να θεωρείται αντικειμενικό κριτήριο;;;!!! Τα μαθήματα αφορούσαν τη διοίκηση, τη διδακτική, την ψυχολογία. Ό,τι, δηλ., είναι αναγκαίο στον Δ/ντή ενός σχολείου!!!

Υποψιασμένος
|

Και μετά τον νόμο... η τροπολογία!!! Πώς γίνεται σε αυτήν τη χώρα να ψηφίζεται ένας νόμος και, πριν προλάβει να εφαρμοστεί, να βγαίνει τροπολογία. Κύριος οίδε, ποιον/ποιους δε βόλευε η μοριοδότηση!!;;; Αλήθεια, γιατί εξαιρούνται τα μόρια του διδασκαλείου από τη μοριοδότηση των διευθυντών των σχολ. μονάδων της Α/θμιας; Δύο χρόνια φοίτησης κατόπιν πανελλαδικών εξετάσεων σε διακριτά αντικείμενα, με υποχρεωτική παρουσία και αξιολόγηση!!! Δε λογίζονται αντικειμενικά τα κριτήρια;;;;

Θεμης
|

Απάντηση στην αριστεία. Όταν καποιος εκπονεί προγράμματα erasmus σε σχολείο προσφέρει εκπαιδευτικό έργο τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικους . Τα προγράμματα erasmus είναι μισ χρονοβόρα διαδικασία που βοηθούν το σχολείο να διανοιξει τους ορίζοντες του σε νεες εκπαιδευτικές και καινοτόμες πρακτικές. Εαν καποιος εκπαιδευτικός επιθυμει νσ αποκτησει πτυχίο νομικής η οποιδήποτε αλλο πτυχίο για την προσωπική του ανέλιξη είναι επιθυμητό. Εκπαιδευτικούς χρειάζεται το σχολείο οχι νομικούς.

@Ερωτησεις
|

Η συνάφεια αποδεικνύεται απ' το χαρτί που θα πρέπει να παραδωσετε όταν έγινε ΠΥΣΠΕ ( αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου ). Αν υπάρχει συνάφεια ( αναγνώριση συνάφειας) το πρώτο μεταπτυχιακο μοριοδοτειται με 4 μόρια και το δεύτερο μεταπτυχιακο με 3 μιρια

@ΤΠΕ
|

Ναι, αν έχετε το ecdl αποτελεί προϋπόθεση για να συμμετάσχετε στη διεκδίκηση θέσης στελέχους. Απλώς δε μοριοδοτειται.

ΤΠΕ
|

Μια ερώτηση: Γνωρίζετε αν το πτυχίο γνώσης η/υ ECDL αναγνωρίζεται ως ισότιμο του ΤΠΕ α' επιπέδου, το οποίο αποτελεί προυπόθεση για ανάληψη θέσης ευθύνης; Έγιναν εξετάσεις για τπε α' επιπέδου πρόπερσι, μετά από το 2015.
Προφανώς δεν είναι λογικό να θεωρείται προυπόθεση αλλά να δίνεται η δυνατότητα λήψης του 2 φορές στα 10 χρόνια

Λαμπρά
|

Στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης, με μόρια από πτυχία ιδιωτικών κολλεγίων.....

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
|

αγ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αναγνωρισμένος ως συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015: τέσσερις (4) μονάδες, ΕΡΩΤΗΣΗ: Με ποιο τρόπο αποδεικνύεται , δηλαδή με τι έγγραφα , η συνάφεια με το αντικείμενο απασχόλησης;

αδ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ο οποίος δεν εμπίπτει στην υποπερ. αγ) ή δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: τρεις (3) μονάδες. ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλαδή να μην είναι συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης; Αν κάποιος επισυνάψει την σχετική συνάφεια δεν μοριοδοτείεται;

Μετεκπαιδευόμενος
|

Το Διδασκαλείο Εκπαίδευσης να αφορά μόνο τη διοίκηση, πέρα από το ότι υποβιβάστηκε τελευταία από 3 μόρια σε 2 ;;; Απίστευτο.... Καλό θα ήταν να εξεταστούν τα προγράμματα σπουδών των 7 διδασκαλείων για να διαπιστωθεί η φιλοσοφία και ο προσανατολσμός τους στα πεδία των επιστημών της αγωγής (Παιδαγωγική Ψυχολογία, Διδακτική Μεθοδολογία), τους κλάδους γενικής- ειδικής-εκπαίδευσης και πρωτίστως η συνάφεια με τη διδακτική μεθοδοδολογία και τα γνωστικά αντικείμενα. Η οργάνωση της διοίκησης στην εκπαίδευση είναι ένα (1) από τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών και δεν μπορεί να επισκιάζει ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών! Δύο χρόνια σπουδών πολύπλευρης, επικαιροποιημένης γνώσης, ό,τι καλύτερο υπήρχε με τη Μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων....λυπάμαι!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Για την ετήσια επιμόρφωση σε ΑΕΙ δεν υπάρχει μοριοδότηση, ενώ το 2010 έδινε 4 μόρια για στέλεχος.

Νέα αναφορά σε άρθρο για integrated
|

Η αλλαγή βρίσκεται στην αναφορά του άρθρου νόμου με βάση την οποία γίνεται ο χαρακτηρισμός integrated master . Η αναφορά γινόταν σε άρθρο νόμου του 2017 ενώ τώρα είναι με αναφορά σε άρθρο νόμου του 2022. Πιστεύω όμως ότι ισχύουν οι παλαιότερες αναγνωρίσεις intrgrated master με αναφορά στον νόμο του 2017 και στις επόμενες κρίσεις που θα γίνουν με την τροποποίηση.

ΑΝΑΓΚΗ
|

Αν θέλει να πετύχει ας αλλάξει εκ βάθρων το σύστημα Κεραμέως.

Π.Σ.
|

Ποτε θα βγάλετε τις θέσεις εκπαιδευτικών θεμάτων;

ΑΡΙΣΤΕΙΑ
|

3 ERASMUS 3 μόρια, όσο ένα πτυχίο Νομικής παραμένουν προς δόξαν της αριστείας.

@στρατος
|

Να πάρουμε τη ζυγαριά ποιος συνέταξε περισσότερες γραμμές στο προγραμμα; Ας αφησουμε εκτός τέτοιου είδους project που θεωρούνται μέρος της δουλειάς μας στην επιλογή στελεχών όπως τα υγεία και πολιτιστικά όπως η ελιά γθα παράδειγμα.

Σύμβουλος Εκπαίδευσης
|

Ντροπή που δεν άλλαξαν την μοριοδοτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης!! 0.5 τη χρονιά είναι ντροπή και μόνο που το σκέφτηκαν!!!

Τηλεμαχος
|

Εντάξει με τα τυπικά...όλοι τα ' χουν...για να βρίσκονται στη θέση αυτή. Με τα ουσιαστικά τι γίνεται...και κάπως γιατί δεν ελέγχονται...
Π.χ. μελέτη περίπτωσης...

ΑΡΤΕΜΙΣ
|

Ποιες είναι οι αλλαγές οέο ??????

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ