Κυριάκος Πιερρακάκης: Θα αλλάξουμε πάρα πολλά στο σχολείο

11/07/2024

Ενημερώθηκε: 11/07/2024, 13:46

Άκουσε το άρθρο

"Θα αλλάξουμε πάρα πολλά στο σχολείο αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε επιπόλαιου τύπου αλλαγές" τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο mega, και σημείωσε τα εξής:

  • Στις Πανελλαδικές υπάρχει ένα κεκτημένο: σεβόμαστε την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητό τους. Αυτό πρέπει να το κρατήσεις αλλά από την άλλη δεν μπορούμε διαρκώς να απομνημονεύουμε πράγματα. Αυτό δεν αφορά μόνο την Γ’ Λυκείου αλλά όλο το σχολείο. Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης μάθημα – μάθημα και αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε. (…) Συνεργαζόμαστε με τον ΟΟΣΑ για να μας πει μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα.
  • Τα βιβλία θα αλλάξουν όλα. Θα έχουμε πολλαπλό βιβλίο, θα έχουμε μια σειρά από αλλαγές μάθημα – μάθημα. Θα έχεις ένα πρόγραμμα σπουδών και θα διαλέγει ο εκπαιδευτικός το βιβλίο πάνω στο οποίο θέλει να κάνει τη διδασκαλία. Όλα καταλήγουν στο να είναι το ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Αυτό θέλουμε σε ψηφιακή μορφή να ξεκινήσει το 2025 για να μπορέσει τυπωμένο να ξεκινήσει την επόμενη χρονιά. (…) Θέλουμε να επενδύσουμε στη φιλαναγνωσία.
  • Στόχος του υπουργείου είναι να «παντρέψει» το ψηφιακό με τον έγχαρτο βιβλίο, ενώ «από τον Σεπτέμβριο θα ισχύσει το ψηφιακό φροντιστήριο.
  • Ό,τι κάνει ένας μαθητής, μια μαθήτρια, σε ένα φροντιστήριο σήμερα, να μπορεί να γίνεται δωρεάν, ζωντανά, με ψηφιακά μέσα.
  • Ο πήχης θα μπει ψηλά και θα κάνουμε το παν να τον περάσουμε.
  • Έχουμε πάρα πολλούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Πρέπει να μειωθεί αυτός ο αριθμός υπέρ των μόνιμων διορισμών. Το κριτήριο με το οποίο αυτό θα γίνει, είναι οι ανάγκες των μαθητών.  Φέτος θα έχει μεγαλύτερη έμφαση στη δευτεροβάθμια. Του χρόνου ελπίζουμε να γίνει το ίδιο και να έχει μεγαλύτερη έμφαση στην πρωτοβάθμια.
  • Το τεχνολογικό κομμάτι θα καλυφθεί. Οι διαδραστικοί πίνακες θα μπουν σε κάθε τάξη από 5η Δημοτικού και πάνω μέχρι το τέλος της χρονιάς. Αυτό εμπλουτίζει το μάθημα. Έχεις αυτό που βάζεις τους διαδραστικούς πίνακες και από την άλλη έχουμε σχολικές υποδομές, στην αρμοδιότητα των δήμων, που έχεις την τεχνολογία του 2024 δίπλα από έναν προβληματικό σοβά. Αυτή η αντίφαση υπάρχει. Είναι πρόθεση της κυβέρνησης να βρούμε χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό για να κάνουμε μια παρέμβαση για να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους δήμους.

 

Σχόλια (20)

Εβα
|

Δουλειά σημαίνει πρέπει να βρει κάτι να κάνει. Δηλ αλλάζουμε τη διάταξη της καρέκλας κι αυτό είναι αλλαγή. Δεν αλλάξαμε όμως την ίδια την καρέκλα!!!
Φοβερές βελτιώσεις!! Σε δουλειά να βρίσκονται. Τίποτε ουσιαστικό κ καλό. Τίποτε επί της ουσίας!! Τίποτε !!

Το μόνον έργο που θέλετε να επιτύχετε είναι
|

η εγκατάσταση παραρτημάτων ιδιωτικών πανεπιστημίων κατά παράβαση του άρθρου 16. Αυτό το έργο επιλεχθήκατε από τον πρωθυπουργό να επιτελέσετε με κάθε τρόπο και μέσο, σκορπώντας έωλες υποσχέσεις ψηφιοποίησης, αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων στους πάντες, δήθεν πολλαπλά βιβλία, αλλαγές μέσω ΟΟΣΑ και άλλα φούμαρα.
Κρίνοντας από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, ο απώτερος κυβερνητικός σκοπός σας είναι να ιδιωτικοποιήσετε την δημόσια παιδεία και το δημόσιο σύστημα υγείας, πουλώντας τις προωθούμενες πολιτικές επιλογές σας ως δήθεν ευρωπαϊκές!
Ο εκσυγχρονισμός της παιδείας στην Ελλάδα χρειάζεται νέα αναλυτικά προγράμματα που θα εστιάζουν στα βασικά μαθήματα των Ελληνικών, Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικών Επιστημών και Αγγλικών, ώστε οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να λαμβάνουν την σύγχρονη γνώση που παρέχεται στους μαθητές της ΕΕ και όχι να μετατρέπονται σε "παπαγάλους με κομμένα τα φτερά τους" ώστε να υποδουλώνονται να γίνουν "κράχτες" των πάσης φύσεως ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που έχει στο πρόγραμμά της η κυβέρνησή σας.

Είχαμε Πλατάρο -Ασπρη κιμωλία
|

Τώρα νέο έργο Μπαρμπα Μήτσος-ΝΝ! Μήπως να σταματήσετε;

NN
|

@μπαρμπα-Μήτσος, 12 Ιουλ 2024 10:00
Θα έλεγα ότι τα λέτε καλά.
Όμως, δεν παίρνετε υπόψη σας το μέγεθος!
Αν επρόκειτο για το χωριό μου, ναι θα αρκούσε (ίσως με κάποιες προϋποθέσεις) να ρωτηθεί ο διευθυντής του μοναδικού σχολείου για τους 10 δασκάλους που δουλεύουν σε αυτό.
Όμως, εδώ μιλάμε για έναν οργανισμό με 150.000 εργαζόμενους με παρόμοια καθήκοντα και υποχρεώσεις, και πλέον των 5.000 - 10.000 διευθυντών (σε μεγάλα σχολεία).
Και γι' αυτό λέω ότι η οποιαδήποτε επιλογή - αξιολόγηση των κατάλληλων για συζήτηση, σε άλλες γλώσσες εκτός των γαλλικών, πρέπει να έχει γενικά αποδεκτά κριτήρια και μεθοδολογία και όχι να βασίζεται στις προσωπικές εκτιμήσεις κάποιων (ΔΠΕ/ΔΔΕ ή διευθυντών σχολείων επιλεγμένων από ΔΠΕ/ΔΔΕ). Διαφορετικά καταντάει συζήτηση σε γλώσσα που μοιάζει με τα γαλλικά.
.
Υ.Γ. Τα κριτήρια που αναφέρετε «.... και άτυπες αξιολογήσεις ...., υπάρχει η υπηρεσιακή και συχνά η προσωπική σχέση ......, υπάρχει η στάση/κρίση των μαθητών, των γονέων .....» εμπεριέχουν σε υψηλότατο βαθμό την υποκειμενικότητα, άρα δεν μπορούν να είναι εξ ορισμού αξιοποιήσιμα.

μπαρμπα-Μήτσος
|

@ NN
Αγαπητέ συνάδελφε,
Τα κριτήριά μσς δε γίνεται να διαφέρουν πολύ. Υπάρχει ένα πρόγραμμα σπουδών ως γενικό πλαίσιο και οι τυπικές και άτυπες αξιολογήσεις του τμήματος που ο ίδιος ο δάσκαλος/καθηγητής σου κοινοποιεί, υπάρχει η υπηρεσιακή και συχνά η προσωπική σχέση που έχεις ως διευθυντής με τον δάσκαλο/καθηγητή, υπάρχει η στάση/κρίση των μαθητών, των γονέων - δεν την αγνοούμε. Όλα αυτά καθώς και κάποια άλλα που εσύ έχεις στον νου σου, σου δίνουν τη δυνατότητα όταν ερωτηθείς να προτείνεις ίσως έναν. Μιλάμε για μια άτυπη επιλογή που θα γίνει μια - δυο φορές σ' αυτή την ειδική περίπτωση, όπου ένας υπουργός θέλει να συζητήσει ορισμένα θέματα με μπαρουτοκαπνισμένους δασκάλους και καθηγητές, έστω για να ξεφύγει λίγο από τους γαλλόφωνους και τους βυζαντινούς που δεν τους συμπαθεί κιόλας όπως ο ίδιος έχει δηλώσει παλαιότερα.

NN
|

@μπαρμπα-Μήτσος, 11 Ιουλ 2024 23:20
Εγώ αμφισβητώ ευθέως τα κριτήριά σας (σαν διευθυντή - κριτή ταλαντούχων δασκάλων) γιατί εγώ κρίνω άλλους σαν ταλαντούχους.
Πώς μπορεί να βασίζεται η ταλαντουχοποίηση (διαφορετικά: αξιολόγηση) ενός δασκάλου μόνο στα κριτήρια (ποια είναι αυτά;) ενός και μόνου προσώπου, του διευθυντή του;
«Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ζητάει από μερικούς διευθυντές σχολείων........»
Ακόμη ένα στοιχείο προσωπικής επιλογής. Ποιοι είναι αυτοί οι "μερικοί", με ποιες προϋποθέσεις τους επιλέγει, (μπορώ να θέσω δεκάδες ακόμη ερωτήματα).
.
Υ.Γ. Χάριν συζητήσεως βεβαίως, όλα τα παραπάνω.
Υ.Γ. για το Υ.Γ. Όντας σίγουροι ότι δεν ζούμε σε έναν κόσμο αγγελικά πλασμένο.

μπαρμπα-Μήτσος
|

@ ΝΝ
Όλοι οι διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων γνωρίζουν ποιοι δάσκαλοι διακρίνονται για το εκπαιδευτικό τους έργο στο σχολείο που υπηρετούν. Εγώ μπορώ να υποδείξω τρεις στον τελευταίο Δήμο που υπηρέτησα για 14 χρόνια. Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ζητάει από μερικούς διευθυντές σχολείων μερικά ονόματα «επιφανών»..., τους καλεί στο γραφείο του και τους λέει:
Θέλει ο Υπουργός να δει τη δουλειά σου. Να έρθει;
Τι κάθομαι τώρα και στα λέω;
Αφού δεν θέλει να τους δει. Αν ήθελε, θα είχε τώρα μερικούς στο διπλανό γραφείο και θα είχε γκρεμίσει τη μεσοτοιχία...

Γιώργος
|

Το 'πολλαπλό' βιβλίο είχε δοκιμαστεί και επί υπουργίας Αρσένη και δεν πέτυχε. Μην το διαφημίζουν λοιπόν ως πανάκεια. Αυτό που χρειάζεται ο μαθητής είναι το ΣΩΣΤΟ βιβλίο που θα αποτυπώνει τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος. Ένα βιβλίο σαφές και πρακτικό που θα παρέχει στο μαθητή τις βασικές γνώσεις και θα τον καθοδηγεί στο πώς θα τις επεκτείνει. Ένα βιβλίο που θα κρατήσουν τα παιδιά στη βιβλιοθήκη τους για να το συμβουλεύονται και αργότερα και δεν θα πάει σε κάδο ανακύκλωσης όταν τελειώσει το μάθημα.

NN
|

@μπαρμπα-Μήτσος, 11 Ιουλ 2024 15:19
«Να πάτε στις τάξεις τριών ταλαντούχων...»
Ποιος θα τους έχει κρίνει, ανακηρύξει, βαφτίσει, διορίσει ταλαντούχους???

Ελένη
|

Όπου ακούς πολλά κεράσια.....

Φοβάμαι
|

όλ αυτά που θα (ξανά) γίνουν για μένα χωρίς εμένα!
Προφανώς δεν νοιάζονται για τα παιδιά η τους εκπαιδευτικούς παρά μόνο τα "νούμερα".

Μετά από εμένα τί;
|

Βγες πρώτα στη σύνταξη και μετά σχολίασε..

Συνεργαζόμαστε με οοσα
|

Αλλά όχι επιπόλαιες κινήσεις...καλά κάνεις δεν κατάλαβε τίποτα... μοναδικός είμαι?

μπαρμπα-Μήτσος
|

Να πάτε στις τάξεις τριών ταλαντούχων, να παρακολουθήσετε μαζί με έναν σύμβουλο το μάθημά τους, και μετά συζητήστε μαζί τους για να μάθετε πώς τα έχουν καταφέρει.
Δε χρειάζεται κάτι άλλο.

Master chef (τι εστί βερίκοκο)
|

Κοίτα να δεις πράγματα που "ανακαλύπτει" κανείς, μετά από 22 χρόνια διακυβέρνησης και 50 χρόνια στην πρώτη γραμμή της πολιτικής ενός τόπου!
Άντε λοιπόν με το καλό.... και το 2025 πάλι εδώ θα είμαστε για να μας πείτε τι δεν προλάβατε να κάνετε, στο παραπάνω "σύντομο" χρονικό διάστημα.
Εάν πάντως καταφέρει ποτέ κανένας ΟΟΣΑ να σας πει τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνετε για να βελτιώσετε τα αποτελέσματα.... ενώ δεν έχει την παραμικρή ιδέα του τι εστί βερίκοκο (δηλ. πανελλαδικές, παραπαιδεία, ρεκόρ αναπληρωτών, 25αρια τμήματα, μάθημα σε κοντέινερ και διατηρητέα από την αρχαιολογική υπηρεσία σχολεία).... τότε δεν θα είναι ο ΟΟΣΑ αλλά μάλλον ο David Copperfield και καλύτερα να τον εκλέξουμε ΠΘ.

Υπομονή, κάποτε θα φύγουν.
|

Έτσι, παρεμπιπτόντως, σε μια αθώα συνέντευξη σε φιλικό κανάλι, ανακοινώνεται έμμεσα παράταση για τα σχολικά βιβλία που συγγράφονται αυτή τη στιγμή.
Τι κι αν κάποιοι παλεύουν με προθεσμίες θανάτου εν μέσο καλοκαιριάτικου καύσωνα.
Η ύβρης θα φέρει τη νέμεση .

Μανωλιός
|

Ξέρω, θα αλλάξω τα ρούχα μου και θα τα βάλω αλλιώς.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Ενώ είναι όλα σωστά, έρχεται αυτό το «Συνεργαζόμαστε με τον ΟΟΣΑ για να μας πει μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα.» και τα γκρεμίζει όλα!
Γιατί Υπουργέ μου;

Η κλίμακα...
|

Μετά την Κεραμέως (που με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών έκανε τους Δντές ...γραμματείς των Δήμων, εξοικονομώντας δύο υπαλλήλους τουλάχιστον ανά δήμο που έκαναν τη δουλειἀ των σχολικών επιτροπών, έτσι και τους δντές στριμώξαμε και απελευθερώσαμε υπαλλήλους στους δήμου με την τζάμπα δουλειά των δντών (ως σωστοί υπουργοί εσωτερικών βέβαια), εθελοντικό σχολείο γαρ...).. νέοι μαθητευόμενοι μάγοι (με συμβουλές .. από ομοτίμους 50ετίας), αξιολογηθέντες μόνο από τον ... ελληνικό λαό.... Τι να ελπίζουμε...

Συμφωνώ
|

Για να μην είναι επιπόλαιου τύπου οι αλλαγές, όπως πολύ σωστά λέτε, μήπως θα ήταν καλύτερα να το πάτε βήμα βήμα; Και μόνο η διατύπωση "Αλλάζουν ΟΛΑ τα βιβλία" είναι προβληματική.
Εύχομαι να πρυτανεύσει η σύνεση.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ