Η απάντηση στη Βουλή για την απαγόρευση στους δημοσίους υπαλλήλους για άσκηση διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

17/07/2024

Άκουσε το άρθρο

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν προβλεπόταν η ρητή απαγόρευση της περ. ε της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), θα εφαρμόζονταν οι προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1256/1982 και του Υπαλληλικού Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες κατ’ αρχάς απαγορεύεται η κατοχή δεύτερης θέσης στο Δημόσιο, περαιτέρω δε, όπου κατά νόμο είναι αυτή επιτρεπτή, η άσκηση από τον υπάλληλο των καθηκόντων της δεύτερης νομίμως κατεχόμενης θέσης δεν θα πρέπει να παρακωλύει την άσκηση καθηκόντων της πρώτης θέσης.

Τα παραπάνω τονίζει η υφυπουργός Εσωτερικών Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη, σε γραπτή απάντηση προς τη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτών.

Σχόλια (13)

ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ:::
|

Αγαπητέ κε Λαμπρόπουλε μπορείτε να μας ενημερώσετε;;

Polar_Fish
|

Για να λυθει το θέμα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος διοτι προβλέπει οτι συγκεκριμένες κατηγορίες προσωπικου του δημοσίου δεν έχουν πρόσβαση στην κατάληψη μιας τέτοιας θέσης. Αν δεν υπήρχε η προβλεψη τοτε θα ίσχυε οτι στην περίπτωση θέσεων ΠΔ407. Απο εκει και πέρα, επειδη οι σχολιασμοί είναι έντονοι και επιθετικοι, θα ηθελα να επισημάνω κάτι που δεν είναι εμφανές. Οι θέσεις εντεταλμένων διδασκόντων ειναι δυο κατηγοριών. Αυτές που χρηματοδοτουνται απο τον κρατικο προϋπολογισμό και δεν εχουν περιορισμους στην προϋπηρεσίας και αυτές που χρηματοδοτούνται απο το ΕΣΠΑ και εχουν περιορισμο να μην υπάρχει προυπηρεσία διδασκαλίας πάνω απο 2 χρόνια σε διεθνές επίπεδο. Το προβλημα που υπάρχει ειναι οτι συμβάσεις δεν ειναι 6μηνες ή 12 μηνες με αποτελέσματα τελικά να λείπουν μηνες για να έχεις τα τυπικά προσόντα για κατάληψη θέσης ΔΕΠ.

@ΔΡ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
|

Δεν είμαι άμεσα "θιγόμενος" αλλά είμαι διδάσκων (ΔΕΠ) σε ΑΕΙ. Χαίρομαι για την πρωτοβουλία του συλλόγου σας, θα πρέπει να υποστεί νομικό έλεγχο αυτή η..."ρύθμιση", για όλους τους λόγους που αναφέρετε και γιατί και από πλευράς κοινής λογικής φαίνεται κατάφωρα άδικη.

@Polar_Fish
|

Πως θα σε βάλω να διδάξεις σε μεταπτυχιακό όταν δεν έχεις προηγούμενη εμπειρία ούτε σε προπτυχιακό; Επίσης το "πλήρους" απασχόλησης σημαίνει συγκεκριμένες ώρες τη μέρα/εβδομάδα. Το τι κάνεις τις άλλες ώρες γιατί ενδιαφέρει; Αν εργάζομαι σε ιδιωτική επιχείρηση ως πλήρους απασχόλησης έχει δικαίωμα η επιχείρηση να με σταματήσει από το να γίνω εντεταλμένος διδάσκων; Όχι. Άρα γιατί έχει το Δημόσιο το δικαίωμα να το απαγορεύει; Δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας ή/και αναλογικότητας σε σχέση με τους εργαζόμενους του ιδ. τομέα;
Είναι σα να λέει "αν θέλεις ποτέ να γίνεις μέλος ΔΕΠ πρέπει να φύγεις από το δημόσιο και να εργαστείς στον ιδιωτικό τομέα". Μου φαίνεται πολύ ακραίο, και δεν είμαι σίγουρος τι θα έλεγε π.χ. ένα ΣτΕ ή και Ευρωπαϊκό (φυσικά κανένας φουκαράς δεν έχει χρόνο και χρήμα να τρέχει σε αυτά).

ΔΡ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
|

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 17.07.2024

Ανοιχτή Επιστολή Διαμαρτυρίας του ΠΑΣΥΔ

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Εσωτερικών,
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
Αξιότιμη κα Υφυπουργέ Εσωτερικών,
Με την παρούσα επιστολή τα Μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Διδακτόρων Δημοσίου - ΠΑΣΥΔ διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τη μεθόδευση διαστρέβλωσης της νομικής, διοικητικής και κοινωνικής πραγματικότητας που επιχειρείται με την υπ' αρ. πρωτ. 52862/09-07-2024 απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών, που υπογράφει η Υφυπουργός, κ. Χαραλαμπογιάννη, στην υπ' αρ. πρωτ. 5233/20-06-2024 ερώτηση Βουλευτών/Βουλευτριών.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΝΟΜΕΙ:

Α. Υποκρύπτει την παρ. 4 του άρθρου 1 «Πολυθεσία» του ν. 1256/1982, η οποία επιτρέπει την παράλληλη απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων στην ειδική περίπτωση παροχής διδακτικού έργου στα ΑΕΙ.
Β. Υποκρύπτει το άρθρο 31 του ν. 3528/2007, το οποίο προβλέπει την άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή από τους δημόσιους υπαλλήλους.
Γ. Υποκρύπτει το άρθρο 127 του ν. 4957/2022 και την υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/212/οικ.13260/12-8-2022 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών που ορίζουν τη μη απαίτηση άδειας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου στην περίπτωση άσκησης διδακτικού και ερευνητικού έργου από δημοσίους υπαλλήλους.
Δ. Αντιφάσκει, καθώς η ίδια η Υφυπουργός υπογράφει την υπ' αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/232/οικ.8699/18-5-2023 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία αποδέχεται την παρακάτω Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, καθιστώντας την αυτομάτως μια «[...] πράξη δεσμευτική για τη Διοίκηση [...]» (βλ. Νομικό Συμβούλιο του Κράτους).
Ε. Παρανομεί με τη μη τήρηση της υπ' αρ. 109/2019 Γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος του ΝΣΚ που αναφέρει κατά την ερμηνεία των διατάξεων: «[...] η πρόσληψη στα ΑΕΙ όσων υπηρετούν ήδη στο δημόσιο τομέα αποτελεί μία ειδικότερη κατηγορία επιτρεπτής κατοχής δεύτερης θέσης.».

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΔΕΠ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ:

Ι. Η υπ’ αρ. 331145/11654/06-03-2023 γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη καλεί τον Υπουργό Παιδείας να εξετάσει: «[...] το ενδεχόμενο αναθεώρησης της διάταξης της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α´ 141), [...], προκειμένου να διασφαλίζονται ισότιμες και δίκαιες προοπτικές πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητά τους.».
ΙΙ. Η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής (Κοινοβουλευτική Διαφάνεια, 5-3-2024) αναφέρει στο πεδίο 23: «[...] Εν προκειµένω, ο απόλυτος, χωρίς εξαιρέσεις, και χωρίς όρους αποκλεισµός όλων όσοι ανήκουν στην ως άνω ευρεία αλλά και ανοµοιογενή κατηγορία εργαζοµένων από τη διεκδίκηση θέσης µέλους Δ.Ε.Π., και µάλιστα µολονότι αυτοί διαθέτουν, κατά τα λοιπά, τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα µε τους υπόλοιπους, µη εξαιρουµένους, υποψηφίους για την πλήρωση των εν λόγω θέσεων, εγείρει, ενδεχοµένως, ζήτηµα τήρησης της αρχής της αναλογικότητας.».
ΙΙΙ. Έχουν κατατεθεί συνολικά έξι (6) Ερωτήσεις και μία (1) Αναφορά από Βουλευτές/Βουλεύτριες για το εν λόγω θέμα, προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Υπουργείο Εσωτερικών.
IV. Το ζήτημα του αποκλεισμού των Δημοσίων Υπαλλήλων από τη διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει τεθεί υπόψη και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει εδώ και πάνω από 40 χρόνια στους δημόσιους υπαλλήλους να απασχολούνται εκτός της υπηρεσίας τους ως έκτακτο διδακτικό προσωπικό στα ΑΕΙ ΑΝΕΤΡΑΠΗ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, μέσω της διάταξης της παρ. 9 (περ. ε´) του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) που εξαιρεί για πρώτη φορά τους δημόσιους υπαλλήλους από τη διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον θεσμό των εντεταλμένων διδασκόντων.

Για όλους τους παραπάνω βάσιμους και νόμιμους λόγους
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΙΣΟΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΑΕΙ
ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση απαλοιφή της περ. ε´ της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), σύμφωνα με την οποία οι δημόσιοι υπάλληλοι εξαιρούνται από τη διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον θεσμό των εντεταλμένων διδασκόντων.

ΚΑΛΟΥΜΕ το Υπουργείο Εσωτερικών να ανακαλέσει άμεσα την απάντησή του, η οποία εκθέτει σύσσωμη την Κυβέρνηση και τα μέλη της, καθώς κρίνεται ως απαράδεκτη λόγω αβάσιμων στοιχείων και ελλιπούς παράθεσης της νομοθεσίας έως και του σημείου μη τήρησης της νομιμότητας και να τεκμηριώσει με αληθή νομικά επιχειρήματα τη συνέχιση ή την αλλαγή της πολιτικής του.

Το Δ.Σ. του Σωματείου ΠΑΣΥΔ

@Δόκτωρ
|

Μην ψάχνεις λογική. Εμένα μου "μυρίζει" ότι ήθελαν συγκεκριμένο "αποτέλεσμα" και έγραψαν ένα νόμο που να το επιτυγχάνει. Δε νομίζω ότι τους προβλημάτισε πολύ να είναι δίκαιο/συνεπές με άλλα πράγματα γύρω γύρω.

Δόκτωρ
|

Δηλαδή όταν δουλεύεις σε ΣΑΕΚ ή σε ΣΔΕ το απόγευμα δεν είναι διπλή θέση στο δημόσιο; Γιατί εκεί μπορείς ενώ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όχι;

ΔΕΠ 2
|

Το απόγευμα μια χαρά μάθημα μπορεί να κάνει ο ΔΥ, σε ένα Πανεπιστήμιο. Πρέπει και οι ΔΥ κάτοχοι διδακτορικού να έχουν το δικαίωμα να συμπληρώσουν την τριετή διδακτική επάρκεια για να μπορούν να διεκδικήσουν θέση ΔΕΠ. Κυρίως στα περιφερειακά Πανεπιστήμια αντιμετωπίζουμε πρόβλημα σε κάποια γνωστικά αντικείμενα να βρούμε διδάκτορες για ΑΑΔΕ (Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας), ενώ γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ΔΥ με διδακτορικό που θα μπορούν να βοηθήσουν τα ήδη υποστελεχωμένα Πανεπιστήμια και τους φοιτητές τους να διδαχθούν πρόσθετα μαθήματα, που πλέον δεν γίνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων των υπαρχόντων μελών ΔΕΠ.

Παραλογισμός
|

Αυτό αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Δεύτερη θέση μια σύμβαση 6μηνου για να αποκτήσει ένας Διδάκτορας ακαδημαϊκή διδακτική εμπειρία;
Πού βασίζεται η συγκεκριμένη ερμηνεία;
Από τις ίδιες τια διατάξεις που παρατίθενται στην απάντηση, αποδεικνύεται περίτρανα ότι εφόσον υπάρχει άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου, και δεν παρακωλύεται η εργασία στη μόνιλη θέση, οποιοσδήποτε δημόσιος υπάλληλος δύναται να απασχοληθεί για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα εφόσον η εργασία δεν ειναι πλήρης!

ΠΕ86
|

Αρα θα πρέπει να απαγορευτεί και η διδασκαλία στα ΙΕΚ και οι επιμορφώσεις ΤΠΕ και οι συμβάσεις στο ΙΕΠ γενικότερα η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου στο Δημόσιο. Δεν πειράζει θα έρθουν τα ιδιωτικά τώρα και όλοι θα είναι ευχαριστημένοι.

Θύμιος
|

Εν τω μεταξύ από παραθυράκια σε αυτή τη διάταξη άλλο τίποτα... Κάτι ΔΣ οργανισμών, κάτι παράλληλη άσκηση ιδιωτικού έργου...

Polar_Fish
|

Οταν προσλαμβάνεσαι ως "εντεταλμένος επικουρος" παίρνεις θέση ορισμένου χρόνου. Η ερμηνεία ειναι οτι "παίρνεις θέση" γιαυτο και τα χρήματα ειναι πολυ καλά σε σχέση με το πρόγραμμα αποκτησης ακαδημαϊκής εμπειρίας. Οταν δουλεύεις πληρη απασχοληση στο δημοσιο και ο νομος οριζει 3 χρονια πληρους απασχολησης σε διδασκαλία, πως μπορεις να δικαιολογήσεις παράλληλα και πληρη απασχοληση σε ΑΕΙ. Το οτι διδάσκεις ενα μαθημα ενα εξαμηνο δε σημαινει πληρη απασχόληση για την καλυψη της τριετιας. Πρεπει η συμβαση να αναχθεί σε ποσοστο της πληρους απασχολησης. Εχει σημασια η εργασιακη σχέση που έχεις. Μπορεις όμως να αποκτησεις διδακτικη εμπειρια σε μεταπτυχιακα προγράμματα τα οποία εχουν διδακτρα και έχουν αλλο πιο ευέλικτο καθεστώς. Με λίγα λόγια οι συγκεκριμένες θέσεις έχουν αλλο νομικό καθεστώς. Αν επιτραπει σε εργαζομένους στο Δημοσιο να πάρουν τέτοιες θέσεις, θα μπορουσαν να πάρουν τέτοια θέση και ΔΕΠ απο άλλα ΑΕΙ για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους. Αυτο ειναι η ιση μεταχειριση. Η ιση μεταχειριση δεν ειναι στα προσοντα αλλα ειναι ιση μεταχειριση οσων εργαζονται στον δημοσιο τομέα. Αν κάποιος εργάζεται στον ιδιωτικο τομέα, ξέρουμε όλοι μας ότι εχουν μεγαλυτερη εργασιακη ευελιξία. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του ανάλογα με τις ανάγκες του.

ΔΕΠ
|

Ρε παιδιά, με αυτή την απαγόρευση, ένας εργαζόμενος στο δημόσιο αποκλείεται από το να αποκτήσει ακαδημαϊκή εμπειρία και να γίνει κάποτε ΔΕΠ. Γιατί αυτό;
Αυτά που λεει για κατοχή δεύτερης θέσης τα βρίσκω "ύποπτα" - θεωρείτα "δεύτερη θέση στο Δημόσιο" αν υπογράψω σύμβαση για να διδάξω ένα μάθημα για ένα εξάμηνο; Θα μας τρελάνετε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ