Άδειασαν από νεοεισακτέους φοιτητές όλα τα τμήματα Φυσικής

Λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

25/07/2024

Ενημερώθηκε: 25/07/2024, 21:23

Άκουσε το άρθρο

Απίστευτο κι όμως αληθινό. Σε όλα τα τμήματα Φυσικής (σ.σ. από κατηγορία ΓΕΛ) , λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, έμεινε σημαντικός αριθμός κενών θέσεων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα.

Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί 

  • ΕΚΠΑ        157 θέσεις , 93 επιτυχόντες
  • Α.Π.Θ.     146 θέσεις , 54 επιτυχόντες
  • Παν. Πατρών 193   θέσεις , 69 επιτυχόντες
  • Παν. Κρήτης118 θέσεις , 26 επιτυχόντες
  • ΔΠΘ      89  θέσεις ,28 επιτυχόντες
  • Παν. Θεσσαλίας 90 θέσεις , 43 επιτυχόντες
  • Παν. Ιωαννίνων 219 θέσεις , 86  επιτυχόντες
     

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (101)

Χημεία-Πυρίτιο-Βιβλίο Γ' Γυμνασίου
|

@ Ο Πλαστικός Δεινόσαυρος Είναι Πραγματικός | 29 Ιουλ 2024 23:08

Δεν θέλω να πάμε μακριά στη κβαντική δομή της ύλης για να καταλάβετε ότι τα άτομα και τις αλληλεπιδράσεις τους (χημικοί δεσμοί) για σχηματισμό μορίων και στερεών τα περιγράφει η φυσική, η κβαντική φυσική/κβαντομηχανική. Οι αντίστοιχοι κλάδοι της φυσικής είναι Atomic and Molecular Physics και Solid State Physics.

Το πυρίτιο (που δεν είναι χημική ένωση, αλλά ημιαγωγός ενός στοιχείου) στα τσιπάκια των υπολογιστών μας είναι κρυσταλλικό στερεό, με ενεργειακές ζώνες και χάσμα που υπολογίζει η φυσική στερεάς κατάστασης. Στη συνέχεια, με βάση τη γνώση των ηλεκτρονικών ιδιοτήτων του χρησιμοποιείται από φυσικούς (εφαρμοσμένη φυσική) και ηλεκτρονικούς μηχανικούς για κατασκευή semiconductor devices και integrated circuits.

Είναι απαράδεκτη η σύγχυση που προκαλούν οι "Χημικοί" μπαίνοντας σε πράγματα που δεν καταλαβαίνουν. Δεν είναι χημεία τα υλικά.

ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ στο βιβλίο "Χημεία Γ΄ Γυμνασίου - Βιβλίο Μαθητή (Εμπλουτισμένο)" που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο, ότι ΔΙΔΑΣΚΕΙ τα παιδιά μας ότι (οι ημιαγωγοί) "Επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να διέρχεται μόνο κατά μία συγκεκριμένη φορά, που ονομάζεται αγώγιμη φορά και όχι κατά την αντίθετη κατεύθυνση, που ονομάζεται ανασταλτική φορά."

Κανένας καθηγητής Χημείας που το διδάσκει δεν κατάλαβε την ανοησία? Ε λοιπόν, Ημιαγωγός είναι το υλικό με ενδιάμεση αγωγιμότητα (ή αντίσταση) μεταξύ μετάλλου (αγωγός) και μονωτή.

Ο Πλαστικός Δεινόσαυρος Είναι Πραγματικός
|

@Συγχώνευση Τμημάτων και εκσυγχρονίσμος: Να πούμε εδώ ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη εκτός από τη Φυσική (μέσω "μοντέλων στατιστικής φυσικής") βασίζεται και στη Χημεία (μέσω πλακετών (που τρέχουν τα μοντέλα), που είναι από Πυρίτιο που είναι Χημική ένωση).

Συγχώνευση Τμημάτων και εκσυγχρονίσμος
|

Τα τμήματα Φυσικής της χώρας πρέπει να συγχωνευτούν (max 4 τμηματα) με μεταφορά προσωπικού και να εκσυγχρονίσουν το πρόγραμμα σπουδών τους. Ως αντικείμενο έχει φοβερές επαγγελματικές διεξόδους
Ενδεικτικά, τεχνητή νοημοσύνη (βασίζεται σε μοντέλα στατιστικής φυσικης), Τηλεπικοινωνίες και δίκτυα (5G/6G), περιβάλλον και κλιματική αλλαγή, κβαντικοί υπολογιστές, σύντηξη κ.α.
Συνεπώς, απαιτείται προσαρμογή στο νέο περιβάλλον αλλιώς ας περάσουν και αυτά στη ληθη της ιστορίας.

Περισσότερο συνειδητοποιημένη επιλογή
|

Νομίζω κυρίαρχο συμπέρασμα είναι ότι στα Τμήματα Φυσικής αυξάνεται το ποσοστό εισαχθέντων που συνειδητά τα έχουν επιλέξει. Αυτό είναι υγιές. Θα ήταν αυξημένη η επιλογή αν τα παιδιά που θα βρεθούν σε σχολές μηχανικών και ακολουθήσουν μεταπτυχιακά κλπ κατανοούσαν ότι κάθε νέα περιοχή engineering ανοίγει από φυσικούς. Παραδείγματα για την εποχή μας το quantum information, computing, quantum technologies, οι ημιαγωγοί και διάφορα πεδία νανοτεχνολογίας και φωτονικής. Οι δημιουργικές δουλειές βέβαια είναι εκτός Ελλάδος, αφού στη χώρα μας το engineering αρκείται σε τεχνολογική υποστήριξη υπηρεσιών και κτηριακών κατασκευών με ξένες τεχνολογίες και τεχνολογικά προϊόντα ... εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

Jenifer 8
|

Η Ελλάδα του 2024, τ.ε. 21ος αιώνας, και ΔΕΝ παράγει ούτε οδοντογλυφίδες !!!
"Ελλάδα 2.0": είπε ο Πρωθυπουργός.
Οι 1019 Φυσικοί μας χρειάζονται, επειδή τα έχει "ανάγκη* η Οικονομία μας για να δουλέψουν μετά, στην καλύτερη περίπτωση,..."σεζόν" ως σερβιτόροι.

Γιάννης
|

@Να λέμε και αλήθειες:
Τα θέματα της Φυσικής ήταν κοινά για όλες τις Σχολές του 2ου Επιστημονικού πεδίου.
Γιατί η μεγάλη συντριβή έγινε στις Σχολές Φυσικής;
Κατ' αρχήν μεγάλο "κακό " έγινε σε όλες τις Καθηγητικές Σχολές.
Και αυτό διότι οι πολύ καλοί μαθητές, αποφεύγουν να τις προτιμήσουν.
Διότι γενικώς το Πτυχίο της Φυσικής ,δεν δίνει προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, εκτός εξαιρέσεων. Εγώ από το τέλος της δεκαετίας του 70,έλεγα στους πολύ καλούς μαθητές μου,να μην το προτιμήσουν.
Τα δύο παιδιά μου σπούδασαν Υπολογιστές και το τρίτο Χρηματοοικονομικά και Τραπεζική Διοικητική.
Και τα τρία ήθελαν αρχικά,
να γίνουν Καθηγητές!Φυσικός,Μαθηματικός και Γαλλικών,αντίστοιχα.
Τελείωσαν τις σπουδές τους, βρήκαν αμέσως καλές δουλειές και επαγγελματικά είναι πολύ καλά τακτοποιημένα.

Να λέμε και αλήθειες!
|

Σύντομο το σχόλιο μου. Οι περισσότεροι από τους παρακάτω φίλους στάθηκαν και σωστά στην υπερπροσφορα εισακτέων. Όμως χωρίς να διαβάσω όλα τα σχόλια κανείς δεν στάθηκε στο γεγονός πως τα θέματα χαρακτηριστικαν υπερπαραγωγες από τους ίδιους τους φυσικούς. Όσο για τα υπόλοιπα συμπεράσματα συμφωνώ.

Jeremy Pastor
|

Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν την ζήτηση του επαγγέλματος του Φυσικού στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Είναι πασιφανές πως δεν χρειαζόμαστε τόσα Τμήματα Φυσικής (και άλλων ειδικοτήτων, να μην εστιάζουμε μόνο στην Φυσική!) και σιωπηρώς όλοι συμφωνούν. Αλλά κανένας υπουργός και κανένας πρύτανης δεν παίρνει την πρωτοβουλία για το προφανές: να καταργήσει ή να συγχωνεύει ένα τέτοιο τμήμα. Και η ζωή συνεχίζεται...

Παλιος Φυσικος
|

Μπραβο στην πλεονοτητα των σχολιαστων. Ειναι μια συζήτηση και καταθεση αποψεων εξαιρετικη. Ένας διάλογος με τέτοια χαρακτηριστηκα θα βοηθούσε στη λύση ουσιαστικων προβλημάτων. Δυστυχως οι συνδικαλιστες και οι διαφοροι εκπρόσωποι της πολιτείας δεν μπορουν σε καμια περιπτωση να κάνουν εναν τετοιο χρησιμο διάλογο.

Γιωργος
|

Απλώς οι εποχές άλλαξαν...
Τώρα του συρμού είναι κάτι τμήματα με παράξενα ονόματα , αειφόρες αναπτύξεις ΚΟΚ

μπάρμπα Μήτσος
|

Ξέχασα να συγχαρώ τους καλούς μαθητές που επέλεξαν άλλους δρόμους. Είμαι βέβαιος ότι προηγήθηκε σωστή μελέτη και έρευνα.
Εδώ αξίζει να ειπωθεί ότι ο πρωτογενής τομέας πάει κατά διαόλου.
Βιολογικά ντοματίνια και κάπαρη καλλιεργεί ο γιος ενός φίλου μου και βγάζει 30.000 ευρώ το χρόνο. Γεωπόνος στον τόπο του από την πρώτη μέρα μετά την απόλυσή του από τον στρατό.

Ck
|

Δεν βλέπω πουθενά το πρόβλημα. Στην πραγματικότητα οι θέσεις θα έπρεπε να είναι λιγότερες. Δεν μπορεί η αγορά εργασίας να απορροφήσει τόσους Φυσικούς. Χρειάζονται λιγότερα και πιο ποιοτικά Πανεπιστήμια με φοιτητές υψηλότερου επιπέδου. Δεν είναι δικαίωμα κανενός πτυχίο πανεπιστημιακού επιπέδου όταν δεν έχει τα εφόδια για να ανταπεξέλθει

Κατσενος Γρηγόρης
|

Ή φυσική είναι σοβαρή επιστήμη, όχι ότι ή άλλες είναι άσχημες, και ιδραβληκος να γίνεις δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση διότι όταν τελικά τελικά τελειώσει το έργο και στανε ή σολινοσης,κατη δεν έχεις εκπαιδευτή σωστά, τό αποτέλεσμα κάνει τη διαφορά στα γράμματα και στην τέχνη.

Apostolos Liverpool
|

Το αποτέλεσμα των σπουδών σε τέτοια τμήματα είναι η ΕΤΕΡΟΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ή/και η προσμονή πρόσληψης στην εκπαίδευση. Ο τομέας της Φυσικής στην Ελλάδα αυτοανακυκλώνεται αποκλειστικά ως ένα εκπαιδευτικό αντικείμενο στην δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στα οικονομικό μοντέλο της χώρας (Τουρισμός & Υπηρεσίες) δεν προσφέρει τίποτα. Ελάχιστοι που θέλουν να κάνουν έρευνα φεύγουν στο εξωτερικό όπου μπορούν να κάνουν και καλύτερη ακαδημαϊκή καριέρα.
Όσοι τελικά μένουν Ελλάδα αλλά δεν προχωράνε στο χώρο της εκπαίδευσης μπορούν να εργαστούν στην Πληροφορική.

Πτυχιούχος Φυσικού
|

Πολλοί σχολιαστές θεωρούν ότι επειδή η Φυσική είναι η κορυφαία των Επιστημών, θα πρέπει και το πρόγραμμα σπουδών να είναι τέτοιο που να βγάζει φυσικούς επιπέδου προπολεμικής Γερμανίας. Πράγματι, τα προγράμματα σπουδών στα 4ετούς φοίτησης ΑΕΙ μας είναι - ως προς την ύλη και τον βαθμό δυσκολίας - επιπέδου αντίστοιχου του μεταπτυχιακού ενός ιδρύματος του εξωτερικού. Ειδικά για το Φυσικό ακόμη και αν κανείς ξεπεράσει τον σκόπελο των Μαθηματικών κάνοντας εντατικό φροντιστήριο, θα του μείνουν τα μαθήματα που απαιτούν κριτική και αφηρημένη σκέψη. Έχουμε επομένως διπλό ζήτημα. Αφενός οι 18χρονοι δεν έχουν κατακτήσει ακόμη την απαιτούμενη διάνοια για τέτοιο επίπεδο σπουδών. Αφετέρου, είναι τραγική η αναλογία καθηγητών-φοιτητών σε σύγκριση με του εξωτερικού, τραγικός ο όγκος της ύλης. Τραγική η απόσταση της βιβλιοθήκης και των εργαστηρίων από τον τόπο διαμονής του φοιτητή. Τραγική (στα δικά μου χρόνια, δεν ξέρω τώρα) η διδακτική ικανότητα των καθηγητών (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), η οποία στο εξωτερικό κρίνεται επίσης. Δεν υπάρχει επαγγελματικός προσανατολισμός ούτε πριν περάσεις ούτε μετά για να δώσει κίνητρο και ώθηση. Για τις σχολές με χαμηλό ποσοστό αποφοίτησης, θα έπρεπε να δίνει το Υπουργείο στοιχεία πριν την συμπλήρωση του Μηχανογραφικού ανά σχολή - αφαιρώντας τις τηλεξεταστικές - ώστε να γνωρίζει ο καθένας τι τον περιμένει. Δείτε και την Νομική για παράδειγμα και άλλες πολυτεχνικές σχολές. Παρόλο που εισάγονται μόνο αριστούχοι, έχουν μεγάλο ποσοστό λιμναζόντων φοιτητών. Αγαπητέ ΔΕΠ, καλό θα ήταν να παρακολουθούν όλοι, και οι 500, αλλά πώς θα γίνει αυτό πρακτικά και αποτελεσματικά; Καταλήγω, λοιπόν, ότι αποκλείεται να τελειώσουν στον προβλεπόμενο χρόνο φοίτησης. Να εισάγονται λιγότεροι; Και ποιοι θα διδάσκουν το μάθημα σε λίγα χρόνια στα σχολεία; Μήπως να δημιουργηθεί ξεχωριστό τμήμα ή κατεύθυνση με μη ερευνητικό στόχο, με διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών μόνο για μελλοντικούς καθηγητές δευτεροβάθμιας; Συμπερασματικά, μέχρι να γίνουν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις θεωρώ ότι γονείς, υποψήφιοι και φοιτητές παραπλανώνται (και εξαπατώνται σε ορισμένες σχολές).

Master chef (καλός ο Μολιέρος αλλά το είδαμε το εργάκι)
|

@27 Ιουλ 2024 00:21
Είναι γνωστά τα κόμματα που άνοιξαν τα 400+ Τμήματα, με θέσεις σχεδόν όσοι και οι υποψήφιοι. Εσείς δεν τα ψηφίσατε?
Μετά από τρία χρόνια εφαρμογής της ΕΒΕ, εγώ δεν είδα δημοσιευμένα στοιχεία-αποτελέσματα ότι μειώθηκε το κόστος. Εσείς είδατε?
Άρα εκ του αποτελέσματος (και των εκκαθαριστικών μας) η θεατρική παράσταση για τους "φόρους που πληρώνουμε" ΔΕΝ έχει ζήτηση, όσο κι αν επιμένουν να τη διαφημίζουν κάποιοι εδώ και τρία χρόνια.
ΥΓ. Ακόμα να βρείτε ένα δικό σας ψευδώνυμο? Ιδού η ευκαιρία, τώρα ΚΑΙ από τον καλλιτεχνικό χώρο.

μπαρμπα-Μήτσος
|

Χρειάζεται ένας εξορθολογισμός σε όλες τις «καθηγητικές/παιδαγωγικές» σχολές αλλά το πολιτικό κόστος φαίνεται μεγάλο και γι' αυτό αναβάλλεται.

Antonis
|

Να υποθέσω ότι μέρος αυτών που δεν μπήκαν σε κάποια σχολή λόγω ΕΒΕ θα γίνουν δεκτοί σε ιδιωτικά "παν/μια". Εκεί γατί δεν ισχύει η ΕΒΕ μιας κ ως απόφοιτοι θα διεκδικούν θέσεις στο δημόσιο ως ισότιμοι με τους αποφοίτους του δημοσίου παν/μίου?

Αγαπώ Φυσική
|

Ο αριθμός των εισακτέων στα τμήματα φυσικής αντικατοπτρίζει την εικόνα που έχουν τα τμήματα φυσικής διεθνώς. Για παράδειγμα, στη Γερμανία, όπου, πράγματι, κάθε χωριό έχει πανεπιστήμιο, τα τμήματα φυσικής λειτουργούν με 20-30 φοιτητές. Και αυτό γιατί το γερμανικό κράτος ιδρύει τμήματα φυσικής και τα χρηματοδοτεί σχεδόν αποκλειστικά για να κάνουν έρευνα. Αν τώρα θα έχουν και κάποιους φοιτητές, ακόμα καλύτερα. Το γερμανικό κράτος δρα έξυπνα γιατί ιδρύοντας πολλά τμήματα φυσικής και όχι ερευνητικά κέντρα, παίρνει και την έρευνα που θέλει αλλά και έχει τους ερευνητές να εκπαιδεύουν, έστω και λίγους από τους προπτυχιακούς φοιτητές. Οπότε, όχι μόνο δεν πρέπει να κλείσουν τα νέα τμήματα φυσικής σε Λαμία και Καβάλα αλλά να ιδρυθούν και άλλα επαρχιακά τμήματα που θα κάνουν πρωτίστως έρευνα και θα εκπαιδεύουν και κάποιους φοιτητές.

@Μαρί
|

α) Παιδιά με διαλυμένα μυαλά, ανύπαρκτη σκέψη, βυθισμένα στο διαδίκτυο και την πνιγηρή ανοησία που το διέπει, εμφανίζονται στο σχολείο έχοντας κοιμηθεί συχνά 2 με 3 ώρες για να κάνουν τι; Ή να πιούν καφεδάκο, ή να κάνουν show ή να κοιμηθούν, ενίοτε και όρθιοι. Να υποθέσω ότι για αυτό φταίει το σχολείο και όχι η πλημμελής επίβλεψη από το σπίτι.
β) Οι "λεγόμενοι καλοί" που πηγαίνουν φροντιστήριο πρέπει να διαλέξουν "αυτόν που θα ακούνε": ή τον "master" του φροντιστηρίου ή τον καθηγητή του σχολείου. Φυσικά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η οικογένεια έχει κάνει άμεσα την επιλογή: προηγείται ο master γιατί αυτόν πληρώνουμε, έτσι δεν είναι; Βέβαια όταν εμείς στο σχολείο κάνουμε κάποια ερώτηση που απειροελάχιστα απέχει από αυτά που τους "βάζει¨ ο master στο μυαλό τους, το σύστημα καταρρέει με ολική βραχυκύκλωση.
γ) Ο master - και ο κάθε master - είναι εκεί για να τους μάθει τεχνικές, ούτε να αναπτύξει την κριτική τους ικανότητα, ούτε να ενισχύσει την συνδυαστική σκέψη, ούτε να εμπεδώσει την διεπιστημονική προσέγγιση .... Αυτά είναι άχρηστα για τις Πανελλαδικές, μάθε μπαλίτσα από τον Master λέμε !
δ) Μαθητές και μαθήτριες είναι ωσεί παρόντες και ωσεί παρούσες στην Β' Λυκείου γιατί διαβάζουν ήδη για την Γ' Λυκείου ...... ο master μας έχει βάλει τόσα πολλά, πότε θα προλάβουμε; Master αυτοσυγκρατήσου λίγο, ζορίζονται τα παιδιά !
ε) Στην Γ' Λυκείου oi masters έχουν ήδη ανοίξει τους καταρράκτες του Νιαγάρα από ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις, ασκήσεις και λίγες ασκήσεις επιπλέον, οπότε μαθητές και μαθήτριες πρέπει να τις λύνουν την ώρα του μαθήματος , στα διαλείμματα, στην τουαλέτα, στα παγκάκια, στα πατώματα (ΛενΖευγ) και φυσικά στον ύπνο τους. Άλλωστε ο master τα έδωσε και πρέπει να λυθούν όλα έτσι δεν είναι;

STERGIOS
|

Πέστε μου ένας μαθητής με βαθμούς 16,7 μαθηματικά, 16,2 έκθεση , 15,1 χημεία και 13,6 φυσική γιατί να μην περνά Θεσσαλονίκη λόγω εβε; Και κάποιος με ένα βαθμό πάνω στην φυσική και από δύο βαθμούς κάτω σε όλα τα άλλα να περνά ; θέλω απαντήση από εβελαγνους,το παράδειγμα είναι πραγματικό.

@Αποστόλης Γιάννινα
|

Εσύ καλά τα λες. Αλλά έλα τώρα να πείσεις υπουργεία και όλους αυτούς που έχουν ίδιον όφελος από το status quo ότι ανοίξαμε πολλά τμήματα, αυξήσαμε υπερβολικά τους εισακτέους και τώρα πρέπει να τα μαζέψουμε.

Κυνικός
|

Το μεγάλο δίλλημα: να συντηρούμε πολλά τμήματα και να τα γεμίζουμε με μαθητές κάτω του μετρίου με ότι αυτό συνεπάγεται, ή να κλείσουμε μερικά τμήματα και να εκπαιδεύουμε αυτούς που μπορούμε και μπορούν;

@Master chef (καλός ο Μολιέρος αλλά το είδαμε το εργάκι)
|

Έχετε δίκιο, εγώ λέω ας ανοίξουμε τις σχολές, να έχει θέσεις όσοι και οι υποψήφιοι αφού λιγότεροι εισακτέοι δε μειώνουν το κόστος, περισσότεροι δε θα το αυξήσουν.

Αποστόλης Γιάννινα
|

Συνολικά 1012 θέσεις Φυσικών (στα Γιάννινα 219) !!!!!! Πέτυχαν τελικά 399. Το 1981 που πέτυχα εγώ στα Γιάννινα ήμασταν 80 πρωτοετείς. 3-4 χρόνια μετά, με την αλλαγή της κυβέρνησης, έγιναν 300 !!! Αλήθεια, χρειάζονται 1012 φυσικοί κάθε χρόνο στην Ελλάδα;; Το λες και εξορθολογισμό αυτό που γίνεται. Η "αγορά" δίνει τη λύση με ρεαλισμό.

Master chef (καλός ο Μολιέρος αλλά το είδαμε το εργάκι)
|

@ Ο κατά φαντασίαν ασθενής-φορολογούμενος
Τρία χρόνια τώρα εφαρμόζεται η ΕΒΕ και καλώς ή κακώς έμειναν 10δες χιλιάδες κενές θέσεις στα πανεπιστήμια.
Μπορεί παρακαλώ ο ανώνυμος σχολιαστής που δεν πληρώνει πια φόρους γι' αυτές τις χιλιάδες θέσεις, να μας πει πόσο λιγότερους φόρους πλήρωσε χάριν της ΕΒΕ?
Εάν πάλι έχει κανένα ειδικό κωδικό που συμπληρώνει στη φορολογική του δήλωση.... και που δεν τον ξέρουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι.... ας μας τον πει παρακαλώ και σ' εμάς και ειδικά στους ελεύθερους επαγγελματίες, που φέτος είναι με τα χαπάκια της πίεσης στην τσέπη....

@Μαρια
|

Ο γονέας με τα ΔΙΚΑ του χρήματα ας πληρώσει και για τον μαθητή του 2 να σπουδάσει κβαντομηχανική! Με τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ χρήματα όμως (του κράτους, των φορολογούμενων) όχι.

Χρήστος2025
|

Το θέμα δεν είναι μόνο στα τμήματα φυσικής. Στο Πολυτεχνείο Αθήνας αλλά και σε άλλες πολυτεχνικές σχολές της χώρας υπάρχουν πια τμήματα 2ης ή και 3ης ταχύτητας!! Με εξαίρεση τους Ηλεκτρολόγους και δευτερευόντως Μηχανολόγους και Χημικούς, στις υπόλοιπες πολυτεχνικές σχολές σε όλα τα πολυτεχνεία και πανεπιστήμια της χώρας το 40-50% των επιτυχόντων δεν θα πάρουν ποτέ το πτυχίο τους. Και αν το πάρουν θα είναι μετά από 7, 10 ή και 12 χρόνια!!! Δείτε τις βάσεις εισαγωγής σε αυτές τις δεύτερο/τρίτες πολυτεχνικές σχολές και θα διαπιστώσετε ότι κυμαίνονται από 8.000 μέχρι 13.000/14.500 (το πολύ για Αθηνα). Τμήματα όπως οι Μεταλλειολόγοι (Ορυκτών Πόρων κ.α.), Τοπογράφοι, Σεμφε, Μηχ/κοι Παραγωγής, Μηχανικοί Χωροταξίας θεραπεύουν αντικείμενα που καλύπτονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από άλλες σχολές και δυστυχώς ελκύουν το πολύ 100 με 120 υποψηφίους. Από αυτούς, ελάχιστοι θα έχουν αυτές τις σχολές ως πρώτη προτίμηση! Τέτοιες σχολές και συγγενικά τμήματα προσελκύουν ελάχιστους ικανούς φοιτητές και οι υπόλοιποι φοιτητές αυτών των σχολών θα δεινοπαθουν να πάρουν πτυχίο ή θα εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Εδώ ακόμη και στο πιο παλιό τμήμα πολιτικών μηχανικών της χώρας, αυτό της Αθήνας, η βάση έφτασε στα 16.600 μόρια. Υπάρχουν πια τόσα πολλά τμήματα πολιτικών μηχανικών ανά τη χώρα μετά την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ.
Από τις θετικές επιστήμες και τις επιστήμες μηχανικού, οι υποψήφιοι κατά το πλείστον προτιμούν τις σχολές των Ηλεκτρολόγων, Μηχ/λων, Χημικών και Χημικών Μηχανικών και Πληροφορικής. Σε αυτές τις σχολές θα βρεις τους καλύτερους φοιτητές! Αυτό το δείχνουν εύγλωττα οι βάσεις τους και ιδιαίτερα η σειρά προτίμησης τα τελευταία 10/15 χρόνια. Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Δυστυχώς σε μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα ο κορεσμός σε διάφορα τμήματα και σχολές έχει ήδη επέλθει! Είναι πολυτέλεια να έχεις τόσο μεγάλο αριθμό τέτοιων τμημάτων....

Polar_Fish
|

Eιναι καθαρα υποκειμενικό να δινεται τόση έμφαση στις κενές θέσεις των Τμημάτων Φυσικής ενώ κενές θέσεις υπάρχουν τμήματα Μαθηματικών και σε τμήματα Πολυτεχνικά ακόμα και στο ΕΜΠ. Αυτο που δεν πρέπει να ξεχνάτε ειναι οτι κάποια τμηματα θέλουν κάποιο επίπεδο στους φοιτητές τους και κρατάνε σχετικά ψηλά τους συντελεστές. Κάποια βλέπουν οτι η υψηλη ΕΒΕ δημιουργεί κενές θέσεις που τελικά θέτει ζήτημα επιβίσωσης για τα τμήματα. Έγινε διαχρονικά ένα λάθος απο το ελληνικό κράτος. Ιδρυσε πολλα τμηματα βασικών επιστημών τα οποια οδηγουν στην έρευνα ή στην εκπαίδευση. Και αυτο έγινε επειδή ήταν δήθεν ακριβό να εχεις σχολές μηχανικών. Πρίν 10 χρόνια μια απόφοιτος λυκείου αντιμετώπισε το δίλλημα: Φυσική ή Πολυτεχνείο? Και τελικα διάλεξε Πολυτεχνείο και από όταν αποφοίτησε δεν σταμάτησε να δουλεύει στο αντικείμενο της και ειναι οικονομικά ανεξάρτητη. Τα τμήματα δεν υπάρχουν απλά και μόνο για να λέμε οτι έχουν φοιτητές.

Μαρί
|

Ας το πάρουμε από την αρχή, όλοι μας κοροϊδεύουν και οι κυβερνήσεις και οι καθηγητές, πείτε μου ειλικρινά υπάρχει έστω ένας μαθητής που έμαθε φυσική η χημεία η φιλολογικά στο σχολείο ?? Είτε αυτό είναι Γυμνάσιο, είτε Λύκειο?? Έχουμε δημόσια παιδεία!!!!Με τόσα φροντιστήρια και τόσα ιδιαίτερα !!Τι μιλάτε για βαθμολογία και κουραφεξαλα θα έλεγα αν δεν σκάσει ένα σωρό λεφτά ο γονιός και αν δεν βγάλει το παιδί το ζουμί του στο διάβασμα δεν γίνεται προκοπή,τάχα μου τάχα μου δουλεύει το δημόσιο σχολείο ναι είναι αλήθεια μας δουλεύει προσγειωθείτε στην πραγματικότητα όλοι φροντίζουν για το καλό των παιδιών χωρίς τα παιδιά δες τε και πες τε την αλήθεια

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ