Επειδή υπάρχει μια μεγάλη δημόσια συζήτηση, σε σχέση με τα αποτελέσματα και πώς αξιολογούμε τις επιδόσεις των σχολείων, οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι καλό μέτρο για να αξιολογήσεις τις επιδόσεις.
Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Βουλής , κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κι εξήγησε "γιατί":
- Διότι κάθε χρόνο μπορεί στο ένα μάθημα να είναι πιο εύκολα τα θέματα, στο άλλο μάθημα να είναι πιο δύσκολα τα θέματα.
- Όπως έχει τύχει να πω και δημόσια στο παρελθόν, φέτος όση ήταν η πτώση κάτω από τη βάση στο μάθημα της φυσικής τόση ήταν η άνοδος στο μάθημα της χημείας και στο μάθημα της βιολογίας.
- Ο τίτλος παραμένει πάντοτε κάθε χρόνο απ’ όταν θυμάμαι τον εαυτό μου ως υποψήφιο, σε σχέση με τις επιδόσεις των πανελλαδικών εξετάσεων, τονίζοντας πάντα τα μαθήματα εκείνα στα οποία τα θέματα ήταν πιο δύσκολα.
- Δεν κρατάει ο δημοσιογραφικός τίτλος τα ευκολότερα θέματα σε μια χρονιά.
- Άρα, επειδή είναι σχετικό, είναι διαγωνισμός, είναι writing, είναι κατάταξη, δεν είναι εύκολο να κάνεις μια αποτίμηση επίδοσης στις πανελλαδικές εξετάσεις
Με όλα τα στραβά και τα άσχημα σε σχέση με την επιλογή των θεμάτων και τα "σκαμπανεβάσματα" που μπορεί να προκαλούν, οι Πανελλήνιες είναι αδιάβλητος θεσμός αξιολόγησης. Είναι γεγονός ότι μπορεί κάποιος να έχει δουλέψει σκληρά και να έχει μια άτυχη στιγμή την ώρα των εξετάσεων και να αποτύχει, όμως είναι επίσης γεγονός ότι αν κάποιος δεν δουλέψει δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχει.