Κ. Πιερρακάκης: Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν είναι καλό μέτρο για να αξιολογήσεις τις επιδόσεις των σχολείων

Φέτος όση ήταν η πτώση κάτω από τη βάση στο μάθημα της φυσικής τόση ήταν η άνοδος στο μάθημα της χημείας και στο μάθημα της βιολογίας

26/07/2024

Άκουσε το άρθρο

Επειδή υπάρχει μια μεγάλη δημόσια συζήτηση, σε σχέση με τα αποτελέσματα και πώς αξιολογούμε τις επιδόσεις των σχολείων,  οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι καλό μέτρο για να  αξιολογήσεις τις επιδόσεις.

Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Βουλής , κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κι εξήγησε "γιατί":

  • Διότι κάθε χρόνο μπορεί στο ένα μάθημα να είναι πιο εύκολα τα θέματα, στο άλλο μάθημα να είναι πιο δύσκολα τα θέματα.
  • Όπως έχει τύχει να πω και δημόσια στο παρελθόν, φέτος όση ήταν η πτώση κάτω από τη βάση στο μάθημα της φυσικής τόση ήταν η άνοδος στο μάθημα της χημείας και στο μάθημα της βιολογίας. 
  • Ο τίτλος παραμένει πάντοτε κάθε χρόνο απ’ όταν θυμάμαι τον εαυτό μου ως υποψήφιο, σε σχέση με τις επιδόσεις των πανελλαδικών εξετάσεων, τονίζοντας πάντα τα μαθήματα εκείνα στα οποία τα θέματα ήταν πιο δύσκολα. 
  • Δεν κρατάει ο δημοσιογραφικός τίτλος τα ευκολότερα θέματα σε μια χρονιά.
  •  Άρα, επειδή είναι σχετικό, είναι διαγωνισμός, είναι writing, είναι κατάταξη, δεν είναι εύκολο να κάνεις μια αποτίμηση επίδοσης στις πανελλαδικές εξετάσεις
     

Σχόλια (23)

Κάθε πέρσι και καλύτερα
|

Με όλα τα στραβά και τα άσχημα σε σχέση με την επιλογή των θεμάτων και τα "σκαμπανεβάσματα" που μπορεί να προκαλούν, οι Πανελλήνιες είναι αδιάβλητος θεσμός αξιολόγησης. Είναι γεγονός ότι μπορεί κάποιος να έχει δουλέψει σκληρά και να έχει μια άτυχη στιγμή την ώρα των εξετάσεων και να αποτύχει, όμως είναι επίσης γεγονός ότι αν κάποιος δεν δουλέψει δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχει.

Παραμυθια
|

Στο μάθημα της φυσικής σφαγιασατε τους μαθητές και στη βιολογία στέλνοντας διευκρινιστική εγκύκλιο ότι για ενα θέμα μόνο η μια απο τις δύο λύσεις ήταν η σωστή (παρα τις διαμαρτυρίες όλων των εκπαιδευτικών μια που και οι δυο λύσεις έβγαζαν το ίδιο αποτέλεσμα), αποτελειωσατε και τους.υπολοιπους. Η ενασχόληση σας με το μάθημα της φυσικής για άλλη μια φορά ως παράδειγμα, είναι απόπειρα έμμεσης συγγνώμης και μόνο. Μόνο που αρκετοί μαθητές από το δική σας σκληρότητα χάνουν ένα χρόνο από τη ζωή τους.γοα να ξαναδώσουν. Οι πανελλαδικές δεν είναι δείκτης ικανότητας και αξιολόγησης των σχολείων αλλά δείκτης αξιολόγησης δικής σας μαζί με των θεματοδοτων Αϊνστάιν της συμφοράς που εσείς ορίσατε.

ένας απλός εκπαιδευτικός
|

Επιτέλους, ακούγεται κάτι σωστό.

@Πόλυ
|

Για τα υπόλοιπα 2/3 των μαθητών που θα απορριφθούν από το σχολείο καμιά πρόταση υπάρχει; Στον Καιάδα; Τι;

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Τον έπαιρνα τηλέφωνο από τότε που το παιδί ήταν στην πρώτη δημοτικού. Το θυμάται;
- Πρέπει να έρθετε στο σχολείο να μιλήσουμε. Ο Γιώργος....
- Δουλεύω κύριε διευθυντά, είμαι συνέχεια στους δρόμους...
- Είμαι στο σχολείο από τις επτά. Εξυπηρετεί;
- Όχι, εγώ...
- Να συναντηθούμε ένα απόγευμα, ένα βράδυ; Κοντά μένω.
- Γυρνάω κουρασμένος, δεε...
- Να σας ενημερώσω τώρα από το τηλέφωνο;
- Ναι, αλλά λίγο γρήγορα, είμαι με πελάτη.
Ενημερώθηκε έτσι όπως έπρεπε, φάνηκε συνεργάσιμος και μου υποσχέθηκε ότι θα βρει χρόνο και θα έρθει. Ήρθε δύο μόνο φορές όλη τη χρονιά. Η δεύτερη ήταν στο τέλος.
Επιστράτευσα και τις υποκριτικές μου ικανότητες και τον συγκίνησα.
Το ίδιο σκηνικό δρώμενο παίχτηκε μέχρι και την έκτη δημοτικού. Γι΄αυτό το παιδί έγιναν αρκετές έκτακτες συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων( είχαμε στον σύλλογο τρεις δασκάλους με αξιόλογες μεταπτυχιακές σπουδές, είχαμε και μια σπουδαία δασκάλα ειδικής αγωγής) , όπου στις δύο απ' αυτές είχε έρθει και η σχολική σύμβουλος. Ό,τι σχεδιάστηκε, δεν έφερε σημαντικές αλλαγές τόσο στη συμπεριφορά του παιδιού όσο και στις επιδόσεις του στα μαθήματα. Για όλες αυτές τις δράσεις οι γονείς ήσαν ενήμεροι. Ό,τι τους πρότεινε δια του διευθυντή ο σύλλογος διδασκόντων ή εγώ προσωπικά ή η σχολική σύμβουλος γινόταν αποδεκτό, αλλά μετά από λίγο καιρό όλοι καταλαβαίναμε ότι τα λόγια μας λίγο τόπο έπιαναν.

Στείλαμε στο Γυμνάσιο έναν κακότροπο μαθητή με γενικό βαθμό 9, όπου στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά είχε 8. Αυτό το 8 αντιστοιχεί στον χαρακτηρισμό «πολύ καλά». Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς. Ποιος μπορεί ακόμη και σήμερα να πει την αλήθεια: Καλά, 6; Θα την αντέξουν οι γονείς;
Μετά από μήνες έμαθα από δύο συναδέλφους του Γυμνασίου ότι όλοι εμείς οι δάσκαλοι καταστρέψαμε το παιδί τους. Και ο χειρότερος απ΄όλους ήμουν εγώ που έκανα αυτό... κι αυτό... κι αυτό!
Μου ανέβηκε η πίεση αλλά γλίτωσα το εγκεφαλικό. Στους συναδέλφους μου δεν είπα τίποτα, δεν ήθελα να στεναχωρηθούν.

@Αννα
|

Αννούλα, με πολύ συμπάθεια το λέω, ασχολήσου με κάτι άλλο...για τη σχολική τάξη και τις πανελλαδικές εξετάσεις...δεν κατέχεις, ασ΄ τα.

Πόλυ
|

Φυσικά και πρέπει να αξιολογείται το σχολείο και οι διδάσκοντες από τις πανελλαδικές! Να δούμε επιτέλους να βαθμολογούνται οι μαθητές όπως πρέπει στα τετράμηνα από το σχολείο. Σε τρία χρόνια στα λύκεια θα παραμείνει να σπουδάζει το πολύ το 1/3 των σημερινών μαθητών...

Χάσαμε και τη μπάλα και την εξέδρα
|

@Η μπάλα στην εξεδρα
- "όλοι πι μαθητές κάνουν φροντιστήρια για να δώσουν πανελλαδικές".... γιατί οι πανελλαδικές είναι ένας εξαιρετικά απαιτητικός ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ κι όχι μια απλή εξέταση γνώσεων που αρκεί η δουλειά στο σχολείο.
- "κάποιοι ιδιώτες καθηγητες".... προετοιμάζουν ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ με το σχολείο τους μαθητές.... γιατί αυτή είναι ακριβώς η δουλειά τους και γι' αυτήν αμείβονται.
- Τέλος, με ποια κριτήρια κρίνατε και με ποια ιδιότητα αποφανθήκατε, ότι οι καθηγητές "αδιαφορούν στις τάξεις των σχολείων"? Έχετε πχ κάποια επιστημονική, διοικητική, εκπαιδευτική ή άλλη σχέση με το χώρο της εκπαίδευσης.... και αποφαίνεστε γι' αυτή και τους λειτουργούς της ως "Μαραντόνα"?

Φιλόλογος απών
|

@Η μπάλα στην εξεδρα
Η απόλυτη κατρακύλα της κοινής λογικής με συλλογιστική βρεφικού επιπέδου που εύλογα οδηγεί σε τόσο ακραίες κι εκτός κάθε πραγματικότητας αντιλήψεις.
Πιο συγκεκριμένα, διαβάζω σ' αυτό το αχαρακτήριστο σχόλιο μια πρώτη παράγραφο βασισμένη σε μια τελείως αυθαίρετη κρίση ("το σχολείο αξιολογείται ως εντελώς άχρηστο") και πάνω σ' αυτή τη μετέωρη κρίση στηρίζεται το επόμενο συμπέρασμα ("οι άλλοι αδιαφορούν")!
ΥΓ. Και μόνο ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου τσουβαλιάζονται στην άθλια έκφραση "άλλοι" αποδεικνύει πόσο κακοπροαίρετη είναι η όλη αντίληψη του συντάκτη αυτού του κατάπτυστου σχολίου.

Master chef ("φταίει (πάλι) κι ο Χατζηπετρής")
|

Προς Αννα και enikos @Άννα
Οι επιδόσεις στις Πανελλαδικές εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες.
Ακόμα και παπάδες να κάνει ο καθηγητής στο σχολείο(ή στο φροντιστήριο).... ακόμα και με χειρουργική ακρίβεια να βαθμολογεί(σκέψου τη "γκρίνια" των 9/10 γονιών).... ο ΜΑΘΗΤΗΣ είναι αυτός που διαγωνίζεται και που πετυχαίνει ή όχι στο τέλος
Εμείς δεν είχαμε άραγε ικανούς καθηγητές αλλά που δεν γράψαμε άριστα στο μάθημά τους στις Πανελλαδικές?
Για τη Φυσική πχ φέτος, πρέπει λέτε "να έχουν κυρώσεις" οι ΠΕ04 των σχολείων???
Ή μήπως διέπρεψαν οι φυσικοί των φροντιστηρίων.... κι έμειναν κενά ΟΛΑ τα Τμήματα Φυσικής ανά το Πανελλήνιο?

Κ
|

Φέρτε πίσω το σύστημα προαγωγικών στο Γυμνάσιο με κατάργηση του μέσου όρου του 10 για προβιβασμό στην επόμενη τάξη κι ας έχεις βαθμολογία 5 σε κάποια βασικά μαθήματα. Να επανέλθουν οι μετεξεταστέοι. Διαφορετικά μπαίνουν στο Λύκειο με εικονικές βαθμολογίες και τρώνε τα μούτρα τους στη Γ Λυκείου.

@Η μπάλα στην εξεδρα
|

Το σχολείο άχρηστο γιατί πολλοί κάνουν φροντιστήριο... Μάλιστα. Η άλλη όψη του νομίσματος θα ήταν ότι "όλοι οι μαθητές άχρηστοι" γιατί δεν τα καταφέρνουν χωρίς φροντιστήριο. Καταλαβαίνετε ότι δεν γίνεται να είναι έτσι. Το πρόβλημα ξεκινάει από το ότι περιμένουμε όλοι να περνάνε στα πανεπιστήμια. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι για ανώτατες σπουδές. Αν επιμένουμε να τους "κάνουμε" να είναι, τότε έχουμε τη σημερινή κατάσταση.

Παραμύθι χωρίς δράκο
|

Ανέκαθεν τα θέματα πανελληνίων, συνολικά, δεν σχετίζονται με τη σχολική πραγματικότητα (παλιότερα ακόμα πιο έντονο)...

Πλέον οι νέοι δεν διαβάζουν, δεν ξέρουν να διαβάζουν, ούτε θέλουν να μάθουν να διαβάζουν... (σε αυτό συμβάλει και θέματα τύπου Σ/Λ και πολλαπλής επιλογής).

Και δεν τα θέλουν όλα τα παραπάνω, γιατί η λήψη σε απολυτήριο λυκείου και πτυχίου δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό σε μια χώρα με αναξιοκρατία, νεποτισμο και οικογενειοκρατια (σ.σ. μέσον, βύσμα) στα πάντα, άρα και στην εύρεση εργασίας. Καληνύχτα σας...

enikos @Άννα
|

Έχετε δίκιο να το λέτε αυτό διότι βλέπετε τους φουσκωμένους βαθμούς του παιδιού σας στο σχολείο και νομίζετε ότι αξίζει τόσο. Θα συμφωνήσω να έχουν κυρώσεις οι καθηγητές με την προϋπόθεση να βαθμολογούν με ακρίβεια τους μαθητές τους: αξίζεις για 5, θα πάρεις στο τετράμηνο 5.

Η μπάλα στην εξεδρα
|

Κύριε υπουργέ, όταν όλοι πι μαθητές κάνουν φροντιστήρια για να δώσουν πανελλαδικές το σχολείο αξιολογείται σαν άχρηστο εντελώς άχρηστο.
Πως γίνεται βέβαια κάποιοι ιδιώτες καθηγητες να προετοιμάζουν άριστα μαθητές και άλλοι να αδιαφορούν στις τάξεις των σχολείων;
Πολύ απλά υπάρχει τεράστια πολιτική ευθύνη καθώς και τεράστια ευθύνη από τις διοικητικέ δομές του υπουργείου που απαξιώνουν καλές πρακτικές και επιτρέπουν αδιάφορους καθηγητές !
Οποτε εδώ φαίνεται αν είναι ικανός ο πολιτικός προϊστάμενος, μάλλον δεν το βλέπω!

Άλλος για το Μπουρδιστάν;
|

Τέτοιες "κο(τ)ρώνες" είναι μάλλον μακράς διαρκείας σύμπτωμα του "κο(τ)ρονοιού". Για προστασία σας από τον ΥΠΑΙΘΑ φοράτε το ειδικό κράνος, όχι απλή μάσκα. Άντε και σιδεροκέφαλοι!

Γιάννης
|

ενώ ας πούμε οι εξετάσεις της PISA είναι...

αχαχαχχα
|

τι μπαρούφες ! οι σχολικές επιδόσεις ΔΕΝ αξιολογούνται στις εξετάσεις, αλλά το μίνιμουν για να μπορέσεις να πας στη σχολή που θες ! τι λεει και σχολιάζουν και άσχετα;;;;; τα έχετε κάνει μπάχαλο , οι δέσμες ήταν καλύτερες και όσο και να σκούζετε με το βιβλίο εκείνο των λατινικών παραδόξως είχες καλή βάση για φιλολογίες και με τη βιολογία ήξερες 5 πράματα για φυσιολογία ! τώρα είναι μπάχαλο , άσχετα κλπ ! τι λεει ;;;;;;;;;;;;;;
πάλι μπούρδες θα κάνει. τα παλιά απολυτήρια ήταν πιο σοβαρά , αυτό που θα φέρει δεν θα έχει κανένα νόημα , στα βασικά πίσω ολοταχώς ! αλλά δεν θέλετε

Legend
|

Προφανώς! Το μάθημα όλων είναι για 20! Είναι δυνατόν να γράψουν όλοι 20; Όχι βέβαια. Θα γράψουν όσο διάβασαν όλα τα χρόνια. Δεν είναι αποτέλεσμα ενός και δύο ετών διαβάσματος. Σε κάθε εξέταση παίζει ρόλο η προσωπικότητα του καθενός κι αυτή χτίζεται από την αρχή. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο το δημοτικό παίζει καθοριστικό ρόλο στις επιδόσεις μας! Οι αλλαγές πρέπει να γίνουν εκεί!!! Άμεσα!!!

Αλλά,....
|

... αν μπει στη μέση το εθνικό απολυτήριο;...
Τότε, μπορείς....;!!!

Γιάννης
|

Ειναι το πιο αδιάβλητο στην Ελλάδα όμως. Μετά καταλαβαίνετε …

Αννα
|

Μια χαρά μέτρο είναι, και σε περιπτώσεις ομαδικής αποτυχίας να έχουν κυρώσεις οι διδάσκοντες τα εξεταζόμενα μαθήματα, τόσο στα γελ όσο και στα επαλ.

«κομίζει Γλαύκα εις Αθήνας»
|

Η φράση ήταν γνωστή από την αρχαιότητα (όρνιθες Αριστοφάνη) και χρησιμοποιείται όταν κάποιος λέει πράγματα πασίγνωστα σαν να ήταν άγνωστα. Η ουσία του ζητήματος είναι η αδιαφάνεια και η έλλειψη λογοδοσίας στην Θεματοδοσία των πανελλαδικών. Τα άλλα είναι ταυτολογίες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ