Τι ισχύει για τους φοιτητές που ο καθηγητής τους "κόβει" σε μάθημα πάνω από τρεις φορές

Αν δεν ορισθεί επιτροπή από κανένα από τα αρμόδια όργανα του ΑΕΙ εντός 60 ημερών , ο φοιτητής υποβάλλει την αίτησή του στο υπουργείο Παιδείας , το οποίο ελέγχει τον Πρύτανη για τη μη υλοποίηση του αιτήματος

27/07/2024

Ενημερώθηκε: 27/07/2024, 09:57

Άκουσε το άρθρο

Αν ο φοιτητής αποτύχει περισσότερες από τρεις (3) φορές στο ίδιο μάθημα, δύναται να ζητήσει, με αίτησή του προς τον Πρόεδρο του Τμήματος, να αξιολογηθεί από τριμελή επιτροπή, η οποία αποτελείται από διδακτικό προσωπικό του ίδιου ή άλλου Τμήματος του Α.Ε.Ι. με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με αυτό του προς εξέταση μαθήματος, στην οποία δεν δύναται να συμμετέχει ο διδάσκων του μαθήματος. 

Αν ο Πρόεδρος του Τμήματος δεν ορίσει τα μέλη της επιτροπής εντός ενός (1) μηνός από την υποβολή της αίτησης, ο φοιτητής δύναται να ζητήσει τον ορισμό τους από τον Κοσμήτορα της Σχολής, και αν πρόκειται για Μονοτμηματική Σχολή, από τον Πρύτανη του Ιδρύματος. 

Αν δεν ορισθεί επιτροπή από κανένα από τα αρμόδια όργανα εντός εξήντα (60) ημερών από την υποβολή του αιτήματος, ο φοιτητής υποβάλλει την αίτησή του στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο ελέγχει τον Πρύτανη για τη μη υλοποίηση του αιτήματος. 

Η αξιολόγηση από την τριμελή επιτροπή  πραγματοποιείται οποτεδήποτε εντός του ακαδημαϊκού έτους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (51)

Ανώνυμη
|

Σε περίπτωση που ένας φοιτητής δίνει το μάθημα προφορικά 3 φορές και κόβεται (από τον ίδιο καθηγητή) τι μπορεί να κάνει?

@Ειστε αλλου....
|

Καμιά εμπάθεια. Επίσης, δεν ξέρω που βρίσκεται το αλλου. Απλά δεν είμαι εκτός κοινωνίας παρότι δουλεύω στο πανεπιστήμιο. Μιλήσετε λίγο με κόσμο που έχει καταθέσει βιογραφικό σε οποιαδήποτε θέση υπάρχει αρκετός αριθμός υποψηφίων (ας πούμε χημικός σε βιομηχανία τροφίμων για παράδειγμα), δεν είχε κάποιον να το προωθήσει, και δείτε τι αποτέλεσμα είχε η αίτηση του για δουλειά... Αν είσαι υπερ-εξειδικευμένος (αναρωτιέμαι πόσες τέτοιες δουλειές υπάρχουν εκεί έξω) είναι διαφορετικά τα πράγματα. Τέλος, να εκφράζετε καλύτερα. Άντε γειά

Γιωργος
|

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι:
Αφού οι εξετάσεις είναι γραπτές
Το γραπτό υπάρχει να μην εξετασθεί από επιτροπή το γραπτό του φοιτητή
Επίσης αν σε κάποιο μάθημα τα ποσοστά επιτυχίας είναι χαμηλά
Θα πρέπει να υπάρχει επιτροπή να εξετάζει τα θέματα και δειγματοληπτικά κάποια γραπτα

Απόφοιτος
|

Πάντως τις χρονιές που εγώ σπούδαζα στο ΠΑΠΕΙ (δεν θα αναφέρω σε ποιά σχολή) την περίοδο 2017-2021 ο κώδικας δεοντολογίας προέβλεπε το εξής: Αν ο φοιτητής αποτύχει περισσότερες από τρεις φορές σε ένα μάθημα, με απόφαση του κοσμήτορα εξετάζεται, ύστερα από αίτησή του, από τριμελή Επιτροπή καθηγητών της
Σχολής, οι οποίοι έχουν το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο ή και καθηγητές άλλων σχολών, αν δεν υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές στην οικεία σχολή και ορίζονται από τον Κοσμήτορα. Από την επιτροπή εξαιρείται ο διδάσκων του μαθήματος. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής συνεχίζει τη φοίτησή του και επανεξετάζεται στο συγκεκριμένο μάθημα μέχρι να λάβει προσβάσιμο βαθμό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Όμως στην εξεταστική την περίοδο του covid πολλοί έδιναν τα μαθήματα ακόμα και 5 φορές, δεν υπήρξε κάποιος που να είχε χρησιμοποιήσει την σχετική διάταξη ακόμα και αν είχε κοπεί 5 φορές στο ίδιο μάθημα....

Ειστε αλλου....
|

Μέλος ΔΕΠ
|
""27 Ιουλ 2024 16:38
Το πρόβλημα μπορεί να μας το λύσει η κυβέρνηση άνετα. Σε κάθε προκήρυξη για το δημόσιο τομέα να μετράει σημαντικά ή καλύτερα κυρίαρχα ο βαθμός βασικού πτυχίου. Με κλίμακα που να μην είναι καν γραμμική.
Τότε δεν θα είχα πρόβλημα να βάζω 5.0 σε φοιτητή που το δίνει τεταρτη φορά, ακόμη και αν δεν αξίζει.
Να πάρει το πτυχίο του με 5.0 και να μην καταναλώνει άσκοπα τον χρόνο του, τον δικό μου (αφού δεν τον αξιοποιεί) και σίγουρα τα χρήματα που δαπανούν οι δικοί του για να σπουδάσει. Αρκεί να μην μπορεί να δουλέψει στον δημόσιο τομέα αν έχει επιλέξει να πάρει ένα πτυχίο κοντά στο 5.
Στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα ούτως ή άλλως μετράει απόλυτα το μέσο.¨¨
Πραγματικα απο αυτα που γραφεται φαινεται η εμπαθεια σας ........ακους εκει στον ιδιωτικο τομεα '' ΜΕΤΡΑΕΙ ΤΟ ΜΕΣΟΝ" ποσο ''αλλου ειστε"

Και μετα ?
|

Αν η επιτροπη αποφασισει οτι δεν περναει ....τι προβλεπεται?

ΔΕΠ
|

Πραγματικά, θέλω οι φοιτητές μου να γράφουν ένα αξιοπρεπές γραπτό για να περάσουν το μάθημα και να συνεχίσω την εκπαιδευτική διαδικασία με τους επόμενους. Δεν νομίζω να υπάρχουν μέλη ΔΕΠ που από κάποιο βίτσιο ή άλλο κακόβουλο λόγο επιθυμούν την αποτυχία των φοιτητών τους και κυρίως δεν αξιολογούν αξιοκρατικά τα γραπτά τους, ίσως παλιότερα να έχει συμβεί κάτι τέτοιο αλλά τώρα νομίζω είναι εξαιρετικά σπάνιο.
Το μέτρο της εξέτασης με επιτροπή είναι προβληματικό τόσο διαδικαστικά (εύρεση 3 μελών ΔΕΠ με όμοιο γνωστικό αντικείμενο, ασαφής περιγραφή της διαδικασίας/ημερομηνιών εξέτασης, συνέχεια μετά από νέα αποτυχία του φοιτητή) αλλά και λόγω άνισης μεταχείρισης καθώς ο φοιτητής θα εξεταστεί σε θέματα διαφορετικά από τους συμφοιτητές του, και πιθανώς διαφορετικής φιλοσοφίας και προσέγγισης από αυτά της συνήθους εξέτασης. Επίσης απαιτούνται πολλές εργατοώρες για μια τέτοια διαδικασία, αποφάσεις Τμήματος, συγκρότηση επιτροπών, εύρεση κατάλληλων θεμάτων ώστε να μην διαφέρουν παρασάγγας από τα όσα έχει διδαχθεί ο φοιτητής, οργάνωση εξέτασης και πολλά άλλα.
Αν το πρόβλημα είναι πράγματι στο στυλ των θεμάτων συγκεκριμένου καθηγητή, τότε θα πρέπει ο έλεγχος να αφορά συνολικά το κατά πόσον τα θέματα εξετάσεων ακολουθούν τα όσα διδάσκονται οι φοιτητές στην τάξη, δεν μιλάμε για εξατομικευμένο πρόβλημα. Βέβαια τα ποσοστά επιτυχίας των φοιτητών θα πρέπει να εξετάζονται σε σχέση με το πόσοι παρακολουθούν συστηματικά το μάθημα, πόσοι ολοκληρώνουν εγκαίρως τις απαιτούμενες εργασίες κτλ.
Αν δεν είναι αυτό το πρόβλημα, νομίζω ότι είναι πιο σωστό μια επιτροπή να αποφαίνεται επί του διορθωμένου γραπτού του φοιτητή που έχει κοπεί, ώστε να δει αν έγινε σωστά η αξιολόγησή του - αυτό πράγματι έχει ουσία για να προλάβει μεροληπτική αντιμετώπιση και είναι κάτι που λείπει από τη σχετική νομοθεσία.

Anonymous
|

Όλα είναι σχετικά! Για μένα θα έπρεπε εξ αρχής να υπάρχουν νόμοι όπου οταν ο φοιτητής έχανε το μάθημα.....να έκανε ότι και στο εξωτερικό (Μαξ 2 φορές και μετά αυτόματα εκτός προγράμματος)! Δεν είναι δύσκολο. Επίσης η επιτροπή από προσωπική εμπειρία φίλου δε δέχτηκε να συνέλθει....για να μη δημιουργήσουν πρόβλημα στο εκάστοτε Καθηγητή, καθότι ο φοιτητής είχε δίκιο (ίσως η εξαίρεση)! Αν είναι δυνατόν!!!! Η περνάς το μάθημα ή φεύγεις ( no hard feelings οπως λένε στο χωριό μου)!

Τα πράγματα είναι απλα
|

Βεβαίως και υπάρχουν οι φοιτητες-τουριστες, βεβαίως και υπάρχουν οι καθηγητες-θεοι.
Αν υποθέσουμε ότι ο φοιτητής ειναι αδιαβαστος όλες τις φορές που κόβεται, πόσο ανόητος θα είναι να πάει να ρεζιλευτει και σε μια επιτροπή;;
Αν ο καθηγητής είναι σωστός, έχει βάλει θέματα που σχετίζονται με αυτά που έχει διδάξει και βαθμολόγησε δίκαια, τι πρόβλημα έχει να συσταθεί αυτή η επιτροπή;;
Προσωπικά, το μακρινό 2007 που έδινα το τελευταίο μου μάθημα, το διάβαζα επί ένα εξάμηνο διότι είχα κοπεί μια φορά και ήταν το μοναδικό που μου έμενε. Και μαντεψτε.......ανήκω σε αυτούς που "δεν είχα διαβάσει αρκετά, στην επόμενη εξέταση".
Ζήτησα να δω το γραπτό μου. Δεν ήταν καν διορθωμένο. Είχε απλά ένα 1 στην πρώτη σελίδα. Η απορία του καθηγητή "α, μπα εσένα δε σε διορθωσαμε;;;" κόντεψε να με τρελάνει.
Ζήτησα να το διορθώσει επιτόπου. Σε κάθε σελίδα έλεγε: Ε, λείπει κάτι. "Ναι αλλά είναι όλο λάθος; Επέμενα." Στο τέλος μου λέει, "τώρα τον βαθμό δεν τον αλλάζω, έτσι κι αλλιώς δεν περνάς. Στην επόμενη εξέταση να διαβάσεις καλύτερα"
Προφανώς έτσι και το τραβούσα περισσότερο, ακόμη θα περίμενα να πάρω πτυχίο. Και για να σας συμπληρώσω την εικόνα, ήμουν τόσο κακή φοιτήτρια που τώρα έχω και δύο μεταπτυχιακά!

Αννα
|

Η ρύθμιση αυτή υπάρχει από όταν ήμουν εγώ φοιτήτρια πριν 30+ χρόνια. Εν γένει φοιτητής που κόβεται από λευκές κόλλες ή επειδή δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένος δεν μπαίνει στη διαδικασία να πάει στην τριμελή, γιατί δεν θα κερδίσει κάτι. Πάνε μόνο φοιτητές που ξέρουν πολύ καλά ότι εκείνοι έχουν διαβάσει, έχουν προετοιμαστεί και παρόλα αυτά δεν περνάνε. Πράγμα που ναι σε πολλές περιπτώσεις οφείλεται σε κάποια μέλη ΔΕΠ που συνεχίζουν να πιστεύουν σε δόγματα στυλ το 10 στον Θεό, το 9 σε εμένα κλπ κλπ κλπ

Δασκαλος
|

Διδασκω στο Παν/μιο. Βλεπω και ακουω. Να ειναι διαθεσιμα τα ποσοστα επιτυχιας ανα μαθημα στο κανονικο ετος φοιτησης, δηλαδη ποσοι απο τους φοιτητες του 3ου ετους περασαν το μαθημα στην εξεταση. Αν τα ποσοστα ειναι χαμηλα να ελεγχθει ο καθηγητγς , τα θεματα του και ο τροπος διορθωσης. Αν αυτο επαναλαμβανεται, να ελεχθει και το τμημα. Πολλα θεματα θα λυθουν. Και μετα θα μεινει το ερωτημα της εμπαθειας , για ελαχιστες περιπτωσεις.

Τώρα το θυμηθήκαμε;
|

Η διάταξη υπάρχει αυτολεξεί στο Ν. 4957/2022 και υπήρχε σε όλους τους νόμους μέχρι τώρα. Το μόνο πρόβλημα που βλέπω είναι η διατύπωση της τελευταίας πρότασης
"Η αξιολόγηση από την τριμελή επιτροπή της παρούσας πραγματοποιείται οποτεδήποτε εντός του ακαδημαϊκού έτους."
Αυτό δημιουργεί την εντύπωση σε κάποιους φοιτητές ότι είναι υποχρεωμένη η επιτροπή να τους εξετάσει με το που κάνουν την αίτηση. Ας αλλάξει για να φαίνεται ότι η επιτροπή εξετάζει όποτε μπορεί και όχι όποτε θέλει ο φοιτητής.
Εκτιμώ ότι θα χρησιμοποιηθεί πολύ το συγκεκριμένο καθώς φτάνουμε στα όρια των διαγραφών στο τέλος Αυγούστου του 2025 και υπάρχουν πολλοί απελπισμένοι.

Έλλειψη γνώσης ή κάτι άλλο;
|

Εκτός αν μιλάμε για Νομική ή Ιατρική, όπου υπάρχει αριθμητική επάρκεια καθηγητών με παρόμοια ειδίκευση και δυνητικά θα μπορούσαν να διορθώσουν στοιχειωδώς ένα γραπτό από μάθημα συναδέλφου τους, σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα ο κάθε καθηγητής έχει το δικό του αντικείμενο που δεν σχετίζεται με αυτά των συναδέλφων του. Οι συνάδελφοί του του επομένως δεν θα μπορούσαν μόνο και μόνο λόγω γνωστικού αντικειμένου να διορθώσουν το γραπτό. Μια ακόμα περίπτωση όπου του Υπουργείο δεν λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα της τριτοβάθμιας και αντιμετωπίζει το πανεπιστήμιο σαν ένα ακόμη σχολείο.

Anastasia
|

Τη δεκαετία του "80 στο ....υπήρχε Καθηγητές που έκοβε μαζικά τους φοιτητές. Περνούσαμε το αντίστοιχο μάθημα του άλλου εξαμήνου με 7 και στο δικό του κοβομασταν ξανά και ξανά. Το παρακολούθησα, διάβασα και άλλα βιβλία εκτός από το σύγγραμμα που μας μοιράστηκε, το έδωσα τρεις φορές διαβασμενη και έγραφα 1,5. Στο τέλος βρήκα σημειώσεις με απαντημενα παλιά θέματα (νομίζω από φροντιστήριο) και πέρασα. Ναι πολλοί φοιτητές δεν θα έπρεπε να είναι στη σχολή που φοιτούν, αλλά υπάρχουν και Διδάσκοντες που λειτουργούν όπως θέλουν. Ναι καλώς υπάρχει η διάταξη, ειδικά τώρα που υπάρχει το ν+2.

Νίκος, Καθηγητής
|

Απαράδεκτα προχειρογραμμένη διάταξη.
Τι θα πει "περισσότερες από τρεις φορές"; Δεν είναι το 4 μετά το 3;
Δηλαδή αν κοπεί και στην εξέταση από επιτροπή, ο φοιτητής μπορεί να συνεχίσει να αποτυγχάνει απεριόριστες φορές (εκτός αν τελικά εφαρμοστεί το ν+2);
Γιατί να πρέπει να εφαρμόζεται και σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών; Τρεις αποτυχημένες εξετάσεις σε μάθημα μεταπτυχιακού προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης αυτής από επιτροπή) δεν θα έπρεπε να θέτουν τον φοιτητή εκτός προγράμματος;
Πού θα βρεθούν μέλη ΔΕΠ με το ίδιο αντικείμενο; Μήπως οι συγγραφείς του νόμου είχαν υπόψη τους μόνο ορισμένα τμήματα Ιατρικής ή Νομικής που έχουν επάρκεια καθηγητών; Η συντριπτική πλειοψηφία των Τμημάτων βασίζονται σε εντεταλμένους διδάσκοντες για να καλύψουν μέρος των τις αναγκών τους.
Λαϊκιστικές με άγνοια ή αδιαφορία για το τι πραγματικά συμβαίνει έγραψαν αυτό το άρθρο του νόμου για πρώτη φορά. Λαϊκιστικές με αντίστοιχη άγνοια το υιοθέτησαν κατά τη συγγραφή νεότερων νόμων.

Εγώ πιστεύω..
|

Ότι την Τρίτη φορά πλέον, το γραπτό πρέπει να παίρνει 6 χωρίς να διαβάζεται καθόλου (αν έχει κάτι να διαβαστεί).
Μπράβο σον Άριστο Υπουργό μας!
Από ένα μέλος ΔΕΠ που έχει κόψει αρκετές φορές ακόμα και 5 φορές τους ίδιους "φοιτητές"!

Thor
|

Να εξετάσει επιτροπή το γραπτό το καταλαβαίνω. Να δοθεί επιπρόσθετη ευκαιρία με διαφορετικά μάλιστα θέματα από αυτά στα οποία εξετάζονται οι συμφοιτητές του αποτυχοντα είναι made in Greece.

Σίμος
|

Γιατί, ποιος σας είπε ότι ο φοιτητής που θα πάει επιτροπή θα περάσει κιόλας; Όσες φορές μου έτυχε εμένα είτε να εξετάσω φοιτητή ως μέλος επιτροπής είτε να εξεταστεί φοιτητής μου (είναι παλιό το μέτρο), επιβεβαιώθηκε η ορθότητα των αρχικών βαθμών.

Εννοείται πως τέτοια πράγματα δεν συμβαίνουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο, αλλά ένας φοιτητής που θεωρεί ότι οι καθηγητές βαθμολογούν με εμπάθεια θα έπρεπε ίσως να φοβάται μήπως η καταχρηστική άσκηση κάποιου δικαιώματος του δημιουργήσει περισσότερους εχθρούς.

ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

Ο σκοπός είναι να μη γίνεται κατάχρηση του δικαιώματος. Συνήθως οι φοιτητές που ζητούν επιτροπή είναι προβληματικές περιπτώσεις που δεν θα έπρεπε καν να φτάσουν στο πτυχίο. Σε μια περίοδο φοίτησης οκτώ, δέκα και παραπάνω ετών κατάφερναν να βρουν τρόπο (πχ άδεια του καθηγητή, εργασίες γραμμένες από άλλους) να περνάνε έστω και με 5 τα μαθήματα. Σε κάποια στιγμή κυρίως στα δύσκολα μαθήματα κολλάνε, αντιλαμβάνονται ότι δεν τους βγαίνει και ελπίζουν σε πιο εύκολα θέματα. Να μην πω ότι υπάρχουν και φροντιστές που για να δικαιολογήσουν την αποτυχία του φοιτητή που τους πληρώνει, του υποδεικνύουν να ζητήσει επιτροπή.

Νίκος
|

Η διάταξη υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Αν ο φοιτητής κοπεί πάνω από 4 φορές μπορεί να ζητήσει στην επόμενη εξεταστική από τριμελή επιτροπή χωρίς τη συμμετοχή του διδάσκοντα καθηγητή για τη πιθανότητα να οφείλεται η αποτυχία του φοιτητή στην "εμπάθεια" του καθηγητή. Συνήθως βέβαια το πρόβλημα δεν είναι ο καθηγητής αλλά ο ίδιος ο φοιτητής γι'αυτό πολλές φορές ο φοιτητής δεν ενεργοποιεί την δυνατότητα αυτή. Έτσι και αλλιώς αν ο φοιτητής κοπεί και από την επιτροπή θα πρέπει να ξαναδώσει το μάθημα στον καθηγητή όπως και οι υπόλοιποι φοιτητές για άλλες τρεις φορές. Δεν προβλέπονται ούτε υπερωρίες ούτε τίποτα για την επιτροπή. Είναι απλά μια διάταξη διασφάλισης της αντικειμενικότητας των εξετασεων. Η εμπλοκή του υπουργείου μάλλον μπήκε γιατί σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει αδράνεια ή καθυστερήσεις από τα τμήματα να ορίσουν τις επιτροπές. Το σίγουρο είναι ότι στην πλειονότητα τους οι φοιτητές που κόβονται τόσες φορές έρχονται αδιαβαστοι

Επιπόλαιη νομοθέτηση
|

Όχι μόνο σε αυτή την περίπτωση και όχι μόνο σε αυτό το υπουργείο παρατηρούμε μια απλοϊκή και σπασμωδική λογική νομοθέτησης που δεν λαμβάνει υπόψη τις συνέπειές της που μπορεί να είναι ακόμα χειρότερες από το φαινόμενο που καλείται να αντιμετωπίσει. Μέσα σε εκατονταδες γραπτά πόσο απίθανο είναι αρκετοί φοιτητές να πάνε αδιάβαστοι, ώστε να φτάσουν στην 3η εξέταση και να μπορούν να γράψουν πάνω στο γραπτό το "απειλητικό" 3η φορά, και επίσης ακόμα χειρότερα πόσο απίθανο θα είναι να αρχίσουν ακόμα και φοιτητές που δίνουν πρώτη φορά να γράφουν πως το δίνουν για 3η? Ποιος θα διαπιστώσει την πραγματικότητα; Ασφαλιστικές δικλείδες ανύπαρκτες.

Lena
|

Ελλάς το μεγαλείο σου για άλλη μία φορά. Είμαι μητέρα φοιτητή. Δε θα χρεώσω, όμως, την ασυνέπεία του στον εκάστοτε καθηγητή. Δε θα δεχτώ, επίσης,και την εμπάθεια ορισμένων καθηγητών. Γιατί, δυστυχώς, υπάρχει ακόμα και σήμερα ένα ποσοστό αυτών.

Ποιο το νόημα
|

@Μέλος ΔΕΠ: Τι νόημα έχει η κλίμακα γραμμική ή μη γραμμική και τα υπόλοιπα που γράφετε; Γράφετε με μια δόση κακίας... "Αρκεί να μην μπορεί να δουλέψει στον δημόσιο τομέα αν έχει επιλέξει να πάρει ένα πτυχίο κοντά στο 5."
1. Μα δεν θα δουλέψει διότι θα βρεθούν σίγουρα υποψήφιοι με βαθμό πτυχίου >> 5.
2. Γράφετε: "έχει επιλέξει"...Το έχετε σκεφτεί ότι κατά τη διάρκεια της φοίτησης σε έναν άνθρωπο μπορεί να συμβούν γεγονότα που τον οδηγούν να πάρει πτυχίο με βαθμό κοντά στο 5 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΕΠΙΛΕΞΕΙ; Από το ύψος της έδρας σας θα είναι δύσκολο...πολύ.

Σταυρίδης Χρήστος
|

Θα παρακαλούσα τους σχολιάζοντας - επικαλούμενοι ότι είναι μέλη ΔΕΠ - διαβάζοντας προσεκτικά το συγκεκριμένο άρθρο, να αντιληφθούν ότι το άρθρο αυτό δίδει αποκλειστικά την δυνατότητα αποκατάστασης "αδικίας η ατυχίας ή ... " εις βάρος φοιτητή/τριάς δεδομένου η προς σύσταση επιτροπή δεν περιλαμβάνει τον διδάσκοντα καθηγητή, η επιτροπή συστήνεται αμισθί με ευθύνη του προέδρου του τμήματος, η σχετική προσφυγή-αίτημα του φοιτητή/τριάς τίθεται άμεσα υπόψη του πρύτανη και κοσμήτορα. Αντιλαμβάνεστε ότι φοιτητής/τρία που επιθυμεί να προσφύγει ότι ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ δεν δύναται να είναι άσχετος/τη, αφού τίθενται θέματα εξ αρχής από κάθε ένα μέλος που επιλέχθηκε για την στελέχωση της του ίδιου σχετικού αντικειμένου/μαθήματος. Τώρα το αν επικαλείται κάποιος "συναλλαγές, συνενοεισεις και άλλα σχετικά" είναι παντελώς αβάσιμα με βάσει τις δικλείδες που το ίδιο το άρθρο βάζει ". Και κάτι τελευταίο δεν μπορεί να επικαλείται κάποιος Πανεπιστημιακός ότι τα αιτήματα των φοιτητών είναι δίκαια - όταν προέρχονται μέσα από καταλήψεις - και όταν προέρχονται από νόμους του κράτους ( 2009 και 2022 ) πηγαζοντα δικαιώματα να απαξιώνονται, γιατί κατά την ταπεινή μου γνώμη αυτά έπρεπε ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΑ να αναφέρονται στον κανονισμό λειτουργίας του εκάστοτε τμήματος, της κάθε Σχολής του κάθε ΑΕΙ που εσείς είστε μέλη και θα έπρεπε να ζητήσετε να υπάρχει επικαιροποιημενος κανονισμός για να ξέρουν οι φοιτητές επακριβώς τα δικαιώματα.

Πόσο άκυρο....
|

Διαβάζω προσεκτικά το νόμο. Αν δώσω 3 φορές λευκή κόλλα, ενεργοποιώ τη διάταξη, και "παρακάμπτω" τον καθηγητή τελείως. Πως γίνεται αυτό, τι σαχλαμάρες είναι αυτές; Δεν καταλαβαίνω κάτι;

@Μέλος ΔΕΠ
|

Αν δεν έχεις πρόβλημα να βάζεις 5άρια σε φοιτητές που δεν το αξίζουν (δικά σου λόγια) τότε είσαι δυστυχώς μέρος του προβλήματος. Ευτυχώς μάλλον δε διδάσκεις χειρουργική ούτε δίνεις διπλώματα σε πιλότους....

Φοιτητής 54 ετών γεωπονία
|

Είμαι σε μία περιφερειακή σχολή γεωπονίας χρωστάω ένα μάθημα από το πρώτο εξάμηνο και πάω στο 9ο το έχω δώσει τρεις τέσσερις φορές γιατί δεν ξέρεις το μάθημα το μάθημα δεν ανήκει στην κατεύθυνση γεωπονίας που πάω εγώ ανήκει στο κλάδο της ζωοτεχνίας το οποίο μάθημα δεν έχει καμία σημασία για μένα αυτά νομίζω πρέπει να προσέχουν και είναι αδικία να το κουβαλάμε τόσα εξάμηνα μαζί μας μαθήματα από άλλες κατευθύνσεις. Τώρα για τους καθηγητές που κόβουν τα παιδιά λόγω και ηλικίας που έχω κρίνω ότι το 99% έχουν δίκιο

Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
|

Η εξέταση σε τριμελή επιτροπή υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.
Έχω μπει σε τέτοιες επιτροπές περίπου 15 φορές τα τελευταία 10 χρόνια.
Συνάδελφος μου έκοβε σταθερά επί χρόνια το 90-95% αυτών που έδιναν εξετάσεις.
Στην αρχή νόμιζα ότι βρήκαν παραθυράκι οι φοιτητές για να περνάνε.
Επειδή είμαι στο ίδιο αντικείμενο, είδα τα θέματα αρκετών εξεταστικών και ήταν πάρα πολύ απαιτητικά, τόσο από θέμα δυσκολίας όσο και από θέμα χρόνου. Μετά τις 2-3 πρώτες επιτροπές, κατάλαβα ότι η πλειοψηφία των φοιτητών ήθελαν να προσπαθήσουν και να έχουν δίκαια και ισορροπημένα θέματα για να γράψουν. Από τη στάση μου και τα θέματα που έβαζα (με τη σύμφωνη γνώμη των άλλων 2 μελών της επιτροπής), οι φοιτητές κατάλαβαν ότι θα πρέπει να διαβάσουν για να περάσουν το μάθημα, πολύ δε περισσότερο για να πάρουν καλό βαθμό, και τους ήταν σαφές από την αρχή ότι η επιτροπή δεν είναι απλά ένα παραθυράκι για να πάρουν το 5 χαλαρά.
Το σύστημα αυτό δούλεψε άψογα γιατί απλούστατα οι φοιτητές κατάλαβαν ότι η 3μελής επιτροπή ήταν το δίκαιο σύστημα εξέτασης που θα έπρεπε να είχαν από τον συνάδελφο που έκανε κανονικά το μάθημα.
Συμπερασματικά, η 3μελής επιτροπή είναι απαραίτητο εργαλείο σε κάθε τμήμα, και με σωστή διαχείριση και επικοινωνία μπορεί να αποτραπεί η κατάχρηση του από τους φοιτητές.

Απόφοιτος εξωτερικού
|

Στη χώρα που σπούδασα πριν από λίγα χρόνια, αν κοβόσουν δύο φορές στο ίδιο μάθημα σε διέγραφαν από το πρόγραμμα. Εδώ, στις τρεις εγκαλείται ο καθηγητής! Ψάξτε να βρείτε τι πάει λάθος...

Πρόταση απο Μέλος ΔΕΠ για εξετάσεις.
|

Απλή Πρόταση: Όσοι καθηγητές μπορούν βάζουνε θέματα πολλαπλών Επιλογών. Απάντησε σωστά ο φοιτητής περνάει, δεν απάντησε δεν περνάει 10 φορές και χωρίς καμία εμπάθεια απο τα μέλη ΔΕΠ και ας έρθει όποια επιτροπή θέλει να δει το γραπτό του. Τι θα κάνει το Υπουργείο?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ