Από το 2025 οι πρώτες διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν την ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης

Οι ποινές για τα ΑΕΙ που δεν θα διαγράψουν φοιτητές-Δώδεκα ερωτήσεις- απαντήσεις για τις διαγραφές φοιτητών

28/07/2024

Ενημερώθηκε: 21/10/2024, 10:39

Άκουσε το άρθρο

Από  το 2025  θα ξεκινήσουν  οι  πρώτες διαγραφές φοιτητών , σύμφωνα με τις διατάξεις που ψηφίστηκαν , πριν δυο χρόνια, στη Βουλή.

1. Ποιο  θα είναι το ανώτατο όριο φοίτησης;

Η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου με ελάχιστη διάρκεια οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα για την απονομή του τίτλου σπουδών, είναι ο χρόνος αυτός, προσαυξημένος κατά τέσσερα (4) ακαδημαϊκά  εξάμηνα.

Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών των οποίων ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα οκτώ ακαδημαϊκά εξάμηνα, η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών, προσαυξημένος κατά έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

2. Αυτό σημαίνει ότι θα δούμε διαγραφές φοιτητών ;

Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.

3. Οι διαγραφές αφορούν και τους ήδη φοιτούντες στα ελληνικά Πανεπιστήμια, το ακ. έτος 2020-21, όταν ψηφίστηκαν οι σχετικές διατάξεις;

Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους  εισερχόμενους φοιτητές τους ακαδημαϊκού έτους 2021- 22, ενώ για τους ήδη φοιτούντες   το ακ. έτος 2020-21  υπάρχει μεταβατική διάταξη.

4. Τι θα ισχύσει για τους ήδη εγγεγραμμένους  το ακ. έτος 2020-21, αλλά δεν είχαν τότε υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο φοίτησης ;

Για τους φοιτητές που ήταν  ήδη εγγεγραμμένοι το ακ. έτος 2020-21 και δεν έχουν υπερβεί  την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης, ο υπολογισμός της ανώτατης διάρκειας φοίτησης εκκινεί από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2021-22 και εκτείνεται μέχρι τη συμπλήρωση της ελάχιστης διάρκειας φοίτησης, προσαυξημένης κατά τέσσερα εξάμηνα για τους τετραετούς φοίτησης και κατά έξι εξάμηνα  για πενταετή  ή εξαετή τμήματα.

Παράδειγμα εάν ένας φοιτητής που θα είναι στο 3ο έτος  το επόμενο ακαδημαϊκό  έτος 2021-22, σε τετραετές τμήμα, έχει υπόλοιπο έξι (4+2) χρόνια.  Μετά διαγράφεται.

Αντίστοιχα εάν το τμήμα είναι  πενταετούς φοίτησης έχει υπόλοιπο οκτώ (5+3) χρόνια, αρχίζοντας τον υπολογισμό αυτό από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

5. Τι θα ισχύσει για τους φοιτητές που ήδη   έχουν υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο φοίτησης ;

Οι φοιτητές που ήδη έχουν υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο φοίτησης τους δίνεται επιπλέον  χρόνος φοίτησης  ίσος προς την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης του τμήματός τους, ξεκινώντας τον υπολογισμό από το επόμενο ακαδημαικό έτος 2021-22.

Για παράδειγμα εάν ένας φοιτητής βρίσκεται (το ακ. έτος 2020-21) στο δέκατο έτος σε τμήμα τετραετούς φοίτησης έχει δικαίωμα φοίτησης άλλα τέσσερα χρόνια ,  ξεκινώντας από το επόμενο ακαδημαικό έτος 2021-22. Αντίστοιχα εάν το τμήμα είναι  πενταετούς φοίτησης έχει άλλα πέντε χρόνια.

6. Γιατί το υπουργείο Παιδείας δίνει περισσότερο συνολικό χρόνο φοίτησης σε όσους είναι ήδη εγγεγραμμένοι σε έτος εντός της ελάχιστης διάρκειας φοίτησης, καθώς και στους λεγόμενους “αιώνιους” φοιτητές, σε σχέση με αυτούς που θα εισαχθούν από την επόμενη χρονιά;

 Εδώ υπάρχει νομικό ζήτημα. Υπήρξε εκτίμηση νομικών  του υπουργείου Παιδείας ότι  θα μπορούσε να προσβληθεί η διάταξη,  για έλλειψη δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς το Κράτος, εάν το όριο φοίτησης για τους ήδη εγγεγραμμένους φοιτητές ήταν πολύ στενό.

7. Θα υπάρξουν διαγραφές φοιτητών;

Η ανώτατη διάρκεια φοίτησης σε ένα πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου με ελάχιστη διάρκεια οκτώ (8) ακαδημαϊκών εξαμήνων για την απονομή του τίτλου σπουδών, είναι ο χρόνος αυτός, προσαυξημένος κατά τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Σε πρόγραμμα σπουδών του οποίου ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα, η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών, προσαυξημένος κατά έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Μετά από τη συμπλήρωση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, με την επιφύλαξη των επόμενων παραγράφων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Τμήματος εκδίδει πράξη διαγραφής

8. Εάν ένα Πανεπιστήμιο αρνηθεί να διαγράψει φοιτητές, όπως έγινε και στο παρελθόν με το νόμο 4009/11, θα υπάρξουν επιπτώσεις;

Γι αυτά τα Πανεπιστήμια θα υπάρξει “ποινή” ως προς τη χρηματοδότηση.

9. Εάν ένας φοιτητής έχει προβλήματα υγείας διαγράφεται;

Με τον εσωτερικό κανονισμό του ΑΕΙ  καθορίζονται διαδικαστικές λεπτομέρειες και τα δικαιολογητικά για την κατ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας που ανάγονται στο πρόσωπο του φοιτητή ή στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης

10. Εάν ένας φοιτητής έχει αντικειμενικούς λόγους που δεν επιτρέψουν την ολοκλήρωση των σπουδών στον χρόνο που προβλέπει η παραπάνω ρύθμιση, θα διαγραφεί;

Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα, οι φοιτητές με αναπηρία καθώς και οι αθλητές κατά τη διάρκεια των σπουδών  τους ανήκουν σε αθλητικά σωματεία εγγεγραμμένα στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και

βα) για όσα έτη καταλαμβάνουν  διάκριση 1ης  έως και 8ης θέσης σε πανελλήνια πρωταθλήματα  ατομικών αθλημάτων  με συμμετοχή τουλάχιστον  12 αθλητών και 8 σωματείων  ή αγωνίζονται σε ομάδες  των δύο ανώτερων κατηγοριών  σε ομαδικά αθλήματα  ή συμμετέχουν ως μέλη εθνικών ομάδων  σε πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα, παγκόσμια πρωταθλήματα  ή άλλες διεθνείς διοργανώσεις  υπό την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ή

ββ/ συμμετέχουν έστω άπαξ,κατά τη διάρκεια  της φοίτησής τους στο πρόγραμμα σπουδών  για το οποίο αιτούνται την υπαγωγή τους σε καθεστώς μερικής φοίτησης, σε ολυμπιακούς αγώνες και ολυμπιακούς αγώνες κωφών,δύνανται να εγγράφονται ως φοιτητές μερικής φοίτησης, ύστερα από αίτησή τους που εγκρίνεται από την κοσμητεία της σχολής.  

11. Τι ισχύει για τους φοιτητές που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς μερικής φοίτησης;

Για τους φοιτητές που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς μερικής φοίτησης κάθε εξάμηνο στο οποίο φοιτούν υπό το καθεστώς αυτό, προσμετράται ως μισό ακαδημαϊκό εξάμηνο και δεν μπορούν να δηλώσουν  προς παρακολούθηση και να εξετάζονται  σε αριθμό μεγαλύτερο από το ήμισυ των μαθημάτων του εξαμήνου  που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών .

12. Οι φοιτητές   μπορούν να τη διακόψουν τη φοίτηση τους;

Οι φοιτητές μπορούν, ύστερα από αίτηση τους προς την κοσμητεία της σχολής τους, να διακόψουν τη φοίτησή τους για χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τα δύο έτη. Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται  κατά το χρόνο διακοπής της φοίτησης .

Σχόλια (34)

Γιώτα Κύπρος
|

Τι γίνεται με τους φοιτητές που είναι επί πτυχίου;;; Περιμένουν δηλαδή εδώ και 2 εξάμηνα να καταφέρουν να επικοινωνήσουν με το πανεπιστήμιο, να βρουν καθηγητή , να τους απαντήσει email και να τους αναθέσει θέμα για να ξεκινήσουν επιτέλους την πτυχιακή τους!!!! Μιλούμε το ΑΓΧΟΣ

Μ.Η.
|

Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και των συχνών καταλήψεων στα πανεπιστήμια, η απόφαση της κυβέρνησης να διαγράφει φοιτητές μετά από ν+2 χρόνια αν δεν έχουν περάσει όλα τα μαθήματα της σχολής τους είναι απαράδεκτη και αντικοινωνική. Πολλά παιδιά αναγκάζονται να εργάζονται για να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, ενώ οι καταλήψεις και οι διπλές εξεταστικές μειώνουν την απόδοσή τους.Ο νόμος πλήττει δυσανάλογα φοιτητές από οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες και μειώνει την ακαδημαϊκή αριστεία λόγω της πίεσης για γρήγορη ολοκλήρωση των σπουδών. Η ψυχική υγεία των φοιτητών επιβαρύνεται σημαντικά, ενώ οι διακοπές στη λειτουργία των πανεπιστημίων δεν είναι δική τους ευθύνη και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.Οι φοιτητές χρειάζονται χρόνο για να ανακαλύψουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, και η αυστηρή χρονική πίεση περιορίζει τις ευκαιρίες τους για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη. Χρειάζεται αναθεώρηση αυτού του μέτρου και πιο δίκαιες και λογικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους.

Κολόμβος των Βαλκανίων
|

Προς @ Τ. ΚΓ 30 Ιουλ 2024 01:18
Δεν ανακαλύψαμε την Αμερική.... αλλά μάλλον τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Ιταλία και την Κύπρο. Ε υπάρχει μια μικρή διαφορά.... όπως κι αν το δεις νομίζω.
Γιατί να πάμε δηλαδή στα ιδιωτικά? Τι να σπουδάσουμε-σπουδάσετε στα ιδιωτικά, που ΔΕΝ υπάρχει στα δημόσια πανεπιστήμια της Ελλάδας και της υφηλίου?
Τέλος, εσείς που δεν είστε "τόσο άσχετοι", μπορείτε να ενημερώσετε κι εμάς που είμαστε "τόσο άσχετοι".... πόσοι είναι πχ οι αιώνιοι φοιτητές στα ιδιωτικά που δεν "χαρίζουν πτυχία"?

Άννα Μαρία
|

Προφανώς το κράτος έχει ρυθμίσει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιβίωση ενός φοιτητή (στέγη, διατροφή κτλ) και τώρα έχει απαιτήσεις από αυτόν τον φοιτητή. Στην χώρα που το κατώτατο ενοίκιο μιας γκαρσονιέρας κοντεύει να ξεπεράσει τον μέσο μισθό το κύριο μέλημα της κυβέρνησης ήταν να διαγράψει τους φοιτητές, αφού πρώτα έχουν χρηματοδοτήσει ενοικιαστές, καφετέριες κτλ. Αλήθεια είναι το κράτος τυπικό στις υποχρεώσεις του απέναντι στους φοιτητές για να έχει τέτοιες αξιώσεις από αυτούς;

Εκπαιδευτικος
|

Δεν προσφέρει η διαγραφή των φοιτητών στην ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αλλά είναι πιο εύκολο να κάνουν κινήσεις εντυπωσιακού από το να προσπαθήσουν να καταλάβουν τις παθογένειες και να τις διορθώσουν!
Ειλικρινά λυπάμαι για μια ακόμα φορά για το ποιοι διαχειριζονται τόσο σημαντικά θέματα, με τοση ελαφροτητα.
Ας ασχοληθούν με στοιχειώδη θέματα όπως είναι η μεταφορά, η θέρμανση, η διαβίωση των φοιτητών. .....
Δεν επιβαρύνει κανέναν ο φοιτητής που δεν τελειώνει στην ώρα του.... μονο τον εαυτο του κ την οικογένειά του.
(δυστυχώς κρύβονται θλιβερές ιστορίες που πρέπει να μας ενδιαφερουν!!!)

γονιός
|

Απαράδεκτη πελατειακή ρύθμιση που μόνο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια εξυπηρετεί και όχι την ελληνική κοινωνία. Δεν γνωρίζουν οι υθύνοντες ότι η πλειονότητα των φοιτητών -ειδικά της επαρχίας -σήμερα αναγκάζονται να εργαστούν σε βάρος των σπουδών τους γιατί με τη φτωχοποίηση που έχει επέλθει λόγω ακρίβειας και στασιμότητας μισθών οι γονείς δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα;
Ο φοιτητής που χρωστά μαθήματα δεν κοστίζει τίποτα στο κράτος, δεν του παρέχονται δωρεάν συγγράματα και άλλες παροχές. Σε δύσκολους καιρούς το κράτος έπρεπε να λαμβάνει μέτρα κοινωνικής ενίσχυσης και πρόνοιας για τη σπουδάζουσα νεολαία που είναι άξιο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και όχι να την τιμωρεί. Ντροπή!

Κορόιδο γονιός ΕΒΕ, κλπ
|

@ΤΓ
Στην Ολλανδία, λέτε, σε διαγράφουν από το α΄έτος αλλά έχεις δεύτερη ευκαιρία αργότερα αφού πήξει το μυαλό. Εδώ γιατί σε αφήνουν πρώτα να πληρώσεις τα ενοικιαζόμενα και τα σουβλατζίδικα για 6 έτη; Πώς και δεν σκέφτηκαν οι φωστήρες να μπαίνει κόφτης νωρίτερα για να μην χάνονται λεφτά και παραγωγικός χρόνος; Από αυτό και μόνο, απορεί κανείς γιατί δεν έχει ακόμη κριθεί αντισυνταγματικό το άρθρο. Η διαφορά με τα άλλα κράτη είναι ότι εκεί προηγούνται οι τομές που θέτουν τους χώρους της παιδείας και της εργασίας σε εύρυθμη λειτουργία και έπονται οι ποινές, οι οποίες είναι παιδαγωγικού και όχι τιμωρητικού-εκδικητικού χαρακτήρα. Στα άλλα κράτη, η ύλη είναι λιγότερη, δεν υπάρχει χάσμα εμπέδωσης της ύλης μεταξύ γ΄Λυκείου και α΄έτους και η αναλογία καθηγητών-φοιτητών είναι πολύ μεγαλύτερη. Στα άλλα κράτη, τα προγράμματα σπουδών σχεδιάζονται με γνώμονα τι θέλουμε να μπορεί να κάνει ο απόφοιτος ενώ εδώ λαμβάνουν υπόψη πόσους έχουν περίσσεια να τοποθετήσουν στο οργανόγραμμα. Στα άλλα κράτη, ο υποψήφιος πριν συμπληρώσει αίτηση γνωρίζει επακριβώς το ποσοστό αποφοίτησης και το ποσοστό απορρόφησης στην αγορά εργασίας και μάλιστα με τι απολαβές κατά μέσο όρο. Στα άλλα κράτη υπάρχει αποτελεσματικός επαγγελματικός προσανατολισμός και δεύτερες ευκαιρίες. Στα άλλα κράτη έχουν αναπτυγμένη βιομηχανία!!! Όσο για τα μαύρα και την ερωτική απογοήτευση που σχολιάζεται αρνητικά, δείχνει από ποιους στηρίζεται το μέτρο των διαγραφών. Ενημερωτικά: α) στην Αγγλία ο υπεύθυνος σύμβουλος που αντιστοιχεί στον φοιτητή έχει καθήκον να τον στηρίξει σε κάθε ψυχολογικό του πρόβλημα της ερωτικής απογοήτευσης συμπεριλαμβανομένης β) Μπορεί το Υπουργείο να βρει με αιφνιδιαστικούς ελέγχους ποιοι δηλώνουν λιγότερες ώρες από τις πραγματικές αφού είναι δηλωμένοι οι εργοδότες στις πλατφόρμες. Γιατί δεν το κάνει;

ας αποφασίσουμε τι θέλουμε
|

εύκολη είσοδο και δύσκολη έξοδο ή δύσκολη είσοδο και εύκολη έξοδο;

Σύστημα με εύκολη είσοδο και εύκολη έξοδο δεν υπάρχει πουθενά και απλώς θα απαξίωνε την τριτοβάθμια εκπαίδευση όταν οι απόφοιτοι θα πήγαιναν σε έναν εργοδότη που είχε να διαλέξει μέσα από άπειρους υποψήφιους χωρίς να μπορεί να ξεχωρίσει την ήρα απ' το στάρι (ή ακόμη και να μην είναι αναγκαίο κάτι τέτοιο) με αποτέλεσμα τους χαμηλούς μισθούς και την μετανάστευση. Η επένδυση της πολιτείας θα πήγαινε χαμένη.

Μαρία
|

Δεν νομίζω να διαγράφουν με τη μία θα δώσουν ίσως μια ευκαιρία έχουμε άλλωστε και τις εκλογές δεν τους συμφέρει να κάνουν κάτι τέτοιο..

@ Τ. ΚΓ
|

Επίσης, ανακαλύψατε την Αμερική με τα ιδιωτικά. Παντού υπάρχουν, η τελευταία χώρα παγκοσμίως είμαστε, άλλα είστε τόσο άσχετοι οι περισσότεροι που νομίζετε ότι θα χαρίζουν πτυχία. Ας πάτε κάποιοι και ελάτε να μας τα ξαναπείτε.

ΞΑΝΘΟΣ
|

Τελείωσα ακριβώς στα 4 έτη. Ημερολογιακό σε λιγότερο από 48 μήνες.
Δεν μπορώ να κατανοήσω την εμμονή κάποιων να διαγράψουμε εναν φοιτητή που χρωστάει κάποια μαθήματα.
Ερωτήματα:
Αυτό θα αλλάξει την ποιότητα των σπουδών;
Θα μειώσει κάποια δαπάνη;
Θα κάνει καλύτερους τους άλλους φοιτητές;
Το κάνουν οι άλλοι και λοιπόν ;
Μα τι πτυχιούχος είναι αυτός; 10 χρόνια σπουδές;
Σοβαρά ενοχλεί κανέναν αν πήρε το πτυχίο σε 10 χρόνια ; Ο απόφοιτος Λυκείου που δεν ξέρει να γράφει δεν ενοχλεί;
Ο απόφοιτος Λυκείου που το παράτησε στη Γ Λυκείου θα τον διαγράψουμε;
Αν θελήσει στα 50 να το τελειώσει θα αρχίσει από την Α Λυκείου ;
Τι αρρώστεια είναι αυτή.....

Δεν έτυχε, πέτυχε....
|

Καλά τόσα σχόλια.... και κανείς δεν έδωσε σημασία στο πρώτο του @Τ.Κ.Γ.???

ΤΓ
|

Το αστείο είναι ότι αυτό ισχύει παντού στην Ευρώπη και εμείς διαμαρτυρόμαστε για την αδικία και ανακαλύπτουμε την Αμερική.
Μάλιστα, σε πολλές χώρες σε διαγράφουν, στη Γερμανία και για ένα μάθημα, στην Ολλανδία από το α έτος και δε μπορείς να επανεγγραφής στο ίδιο αντικείμενο για τα επόμενα τρία έτη. Εδώ δίνουν επιπλέον 2 και 3 και κλαψουρίζουμε. Κανείς εργοδότης δε πρόκειται να δώσει σημασία σε υποψήφιο με 10 και 15 έτη σπουδών. Ο άξιος και συνεπής φοιτητής τελειώνει στην ώρα του. Οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα μερικής φοίτησης.. Οι ασθενείς επίσης. Δε θα σχολιάσω τα μαύρα και την ερωτική απογοήτευση που διαβάζω παρακάτω.....
Ενδιαφερθείτε να ενημερωθείτε τι ισχύει σε όλο τον κόσμο. Ένα πανεπιστήμιο για να θεωρείται αξιόλογο και ισάξιο με άλλα σε όλο τον κόσμο, οφείλει να ακολουθεί
ο,τι ισχύει παντού

Εργαζόμενη σε Πανεπιστήμιο
|

Οι αιώνιοι φοιτητές δεν δικαιούνται ούτε βιβλία, ούτε σίτιση, ούτε καμία άλλη παροχή. Είναι ονόματα σε μια βάση δεδομένων. Για όλους, δε, υπάρχει κάποιος λόγος που δεν πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο (συνήθως ψυχολογικός, οικονομικός ή οικογενειακός). Άρα ποιον ακριβώς ενοχλούν και πως επιβαρύνουν τα πανεπιστήμια; Για κάθε 100 ανενεργούς φοιτητές υπάρχει και ένας που καταφέρνει μετά από χρόνια να ορκιστεί. Γιατί πρέπει να του στερήσουμε και αυτήν την ελπίδα; Η ελπίδα (δυστυχώς) δεν περισσεύει πλέον σε αυτή τη χώρα. Μην την ξεριζώνουμε και από εκεί που υπάρχει!

Αντωνης Πετσιας
|

Δηλαδή σα γονείς ξοδεύουμε μια περιουσία....από το γυμνάσιο φροντιστήριο...ιδιαίτερα...αγωνία...να περάσουν τα παιδιά μας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση...αγωνία που θα περάσουν. ...αντε εάν είναι επαρχία βρες λεφτά να το στείλεις...νοίκιασε σπίτι...να τρελαίνεσαι που έχεις το παιδί σου μακριά ....μη πάθει τίποτα...και δε θα είσαι εκεί να το προστατέψεις....να περιμένεις ποτέ θα μπορέσει να έρθει...Χριστούγεννα Πάσχα...να περνά τα μαθήματα και για το Α ή Β λόγο να χρωστά ένα ή δύο μαθήματα...και να το διαγράψουν..!!!! Και να είναι και μαθήματα εκτός ειδικότητας...!!!...θα τρελαθούμε και εμείς.....και τα παιδιά μας που θα πάνε όλα χαμένα....ΜΠΟΥΡΛΌΤΟ !!!!

Φ.Α.
|

Δεν υπάρχει πανεπιστήμιο στον κόσμο που δίνει δυνατότητα διάρκειας σπουδών πάνω από 1.5 της κανονικής. Σε πολλά μάλιστα δίνουν δυνατότητα να δώσεις μόλις δύο φορές. Όλοι ζητούσαν να χαλαρώσει ο τρόπος εισαγωγής και να διαχωρίζει η ήρα από το στάρι εντός πανεπιστημίου. Τώρα που μπαίνουν σχεδόν όλοι, θέλουμε διπλάσιο χρόνο σπουδών... Είμαι από αυτούς που τελείωσαν μια τετραετή δύσκολη σχολή στα 5.5 χρόνια. Τα πρώτα 4 χρόνια πέρασα 18 μαθήματα, από τα εύκολα και κάποια με τη δεύτερη και τρίτη φορά. Όταν σοβαρευτηκα και στρώθηκα στο διάβασμα πέρασα σε 1.5 χρόνο 24 μαθήματα και όλα με την πρώτη. Αν εχεις το κατάλληλο επίπεδο και είσαι σοβαρός και στρωθεις στο διάβασμα το πανεπιστήμιο είναι πιο εύκολο και πιο ενδιαφέρων από το Λύκειο. Αν θέλεις να ζήσεις "φοιτητική ζωή" ή μπήκες από τα τερτιπια των πανελλαδικών θα υποστείς και τις συνέπειες, κι εδώ που τα λέμε και πτυχίο να πάρεις... άχρηστο θα είναι.

Γιώργος Γ.
|

Θα μπορούσαμε να μιλάμε για μέρες γύρω από το θέμα αυτό.
Επειδή κι εγώ διετέλεσα θέλοντας και "ημιαιώνιος" φοιτητής με υπαιτιότητα τις αλλαγές προγραμμάτων και τις διαιρέσεις τμημάτων που γίνονταν το διάστημα 1986-96, έμεινα επί μία εξαετία αιωρούμενος , ναι μεν φοιτητής αλλά χωρίς δικαίωμα να δίνω εξετάσεις. Βέβαια μετά κατόρθωσα, με μεγάλη προσπάθεια αν και εργαζόμενος απόγευμα και νύχτα, να ξαναρχίσω από το μηδέν και να πάρω πτυχίο μετά από οκτώ χρόνια. Σήμερα θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο ; Δεν νομίζω.
Θυμάμαι όμως ότι σε άλλο τμήμα του ίδιου Πανεπιστημίου γύρω στο έτος 2000 πήρε πτυχίο ο παλαιότερος τότε φοιτητής που είχε εγγραφεί το έτος 1947 !

Τα πράγματα δεν πάνε καλά
|

Υπάρχει μία υποκριτική αβλεψία: Θα διαγράψει τους αιώνιους (δεν κρίνω αν πράττει σωστά ή λάθος) αλλά τις δεκάδες σχολές κάθε χρόνο (όπως και φέτος) που βρίσκονται εν πλήρη λειτουργία χωρίς ούτε έναν (1) εισαχθέντα (ή με 2 ή 3 εισαχθέντες), δεν τις διαγράφει ούτε τις συγχωνεύει...

ΓΣΑ
|

Το ΑΜΉΝ ΚΑΙ ΠΟΤΈ αυτού του κυρίου NIKOU που σχολίασε τι σημαίνει; χαίρεται με τις διαγραφές φοιτητών γιατί τόσο; Αν αυτός ο κύριος είχε παιδί με 1-2 μαθηματα για να πάρει πτυχίο θα ήθελε να το διαγράψουν; γιατί τόσο μένος και κακία; αυτά βλέπουν οι κυβερνώντες και κάνουν ότι θέλουν και καλά μας κάνουν. Γιατί έτσι είναι στην Ελλάδα ότι δεν μας αγγίζει δε πάει να ρημάξει και να γίνει ότι θελει

NIKOS
|

ΑΜΗΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ

Και γω πιστεύω ότι δεν θα διαγραφεί κανείς.
|

Το θέμα σέρνεται εδώ και δέκα χρόνια και θα σέρνεται τα επόμενα δέκα. Το 2034 πάλι το ίδιο θέμα θα υπάρχει στο ΕSOS (αν θα υπάρχει ακόμη αυτός ο ιστότοπος). Αιτίες: 1) η ατολμία της εκάστοτε κυβέρνησης, 2) η απροθυμία των πρυτάνεων, 3) το "δεν βαριέσαι, ο μισθός να πέφτει" των καθηγητών.

Νίκος πατέρας φοιτητη
|

Το ποιο τραγικό θα είναι αυτό που έγραψε κάποιος ποιο νωρίς.
Να έχει τελειώσει κάποιος φοιτητής τα εξάμηνα και τα μαθήματα και να χρωστάει ένα η δύο μαθήματα για το πτυχίο. Είναι δίκαιο να μην παίρνει το πτυχίο και να διαγράφεται επειδή χρωστάει το ένα μάθημα που για κάποιο λόγο μπορεί να μην το πέρασε
Θα πετιουνται τόσο γρήγορα όλα τα προηγούμενα χρόνια από τη ζωή του και την προσπάθεια να φτάσει ως εκεί;
Για ποιο κόστος μιλάμε σ αυτή την περίπτωση;
Αφού ο φοιτητής στην εξεταστική θα πάει να γράψει το μάθημα που χρωστάει και θα φύγει να πάει σπίτι του να περιμένει το αποτέλεσμα.
Ποιον θα επιβαρύνει οικονομικά;
Αυτά είναι τρέλλα πράγματα και σκέψεις που αν υλοποιηθούν από την κυβέρνηση θα διαλυθούν ζωές και οικογένειες.
Αλλά δυστυχώς όλες οι αποφάσεις πάντα στο πόδι!!!!

Κορόιδο γονιός ΕΒΕ, κλπ
|

Το πιο άδικο μέτρο που θα μείνει στην ιστορία για την αναλγησία και την ασχετοσύνη. Συμφωνώ με όσα έχουν γραφτεί και να προσθέσω τα εξής:
1) Το μέτρο είναι οριζόντιο και βάζει τα ίδια κριτήρια για έναν φοιτητή που σπουδάζει Μαθηματικά ή Φυσική εκτός έδρας όπου ο μέσος όρος φοίτησης ξεπερνά τα επτά χρόνια με έναν φοιτητή που σπουδάζει θεωρητικό αντικείμενο διαβάζοντας ξαπλωμένος αναπαυτικά στον καναπέ του πατρικού εντός έδρας σπιτιού.
2) Πολλοί φοιτητές δουλεύουν σεζόν από 15/5 έως 15/9 καλύπτοντας τις τεράστιες (έτσι δεν μας λένε;) ανάγκες στον κλάδο του τουρισμού. Για αυτούς, δεν προβλέπεται καμία προσαύξηση στον χρόνο φοίτησης.
3) Δεν λαμβάνει υπόψη όσους εργάζονται σε καθεστώς μαύρης εργασίας (τι πιο σύνηθες στην εστίαση) περισσότερες από 20 ώρες εβδομαδιαίως ως ενοικιαζόμενοι που φαίνονται για 5 ώρες.
4) Δίνει προνόμια μόνο σε διακριθέντες αθλητές. Λες και δεν υπάρχουν άλλα σημαντικά ενδιαφέροντα στην ζωή των νέων. Γιατί να μην δίνει προνόμια σε διακριθέντες σε οποιαδήποτε χρήσιμη για την κοινωνία δραστηριότητα και σε όσους ασχολούνται με τις τέχνες; Αλλά αν είναι να φτιάξουμε 1000 παραθυράκια, καλύτερα να δώσουμε οριζόντια παραπάνω χρόνο σε όλους για να μην ευνοηθούν όσοι έχουν γνωριμίες σε βάρος εκείνων που δεν θα βρουν παραθυράκι.
5) Δεν λαμβάνει υπόψη τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο φοιτητής στα πρώτα χρόνια σπουδών όπως μια ερωτική απογοήτευση (δεν είναι σπάνιο στις ηλικίες 18-24). Να σκεφτούμε ότι ακόμη δεν έχουν χάσει τις ευαισθησίες τους και ποια θα είναι η αντίδρασή τους σε ενδεχόμενη διαγραφή για λίγα μαθήματα.
Ακούμε κατά καιρούς ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι 800.000 ενώ στην πραγματικότητα όσοι έχουν καθυστερήσει για διάφορους αντικειμενικούς λόγους είναι πολύ λιγότεροι. Δεν υπάρχουν ακριβή ποσοτικά στοιχεία ανά τμήμα. Έστω να δεχτώ το επιχείρημα που γράφεται εδώ από τους ΔΕΠ ότι είναι βάρος για την εύρυθμη διδακτική και διοικητική λειτουργία του τμήματος και ότι επιδρά αρνητικά σε δείκτες. Δεν πείθομαι αλλά έστω ότι ισχύουν. Μια λιγότερο βάρβαρη λύση θα ήταν 1) να δοθούν 1-2 επιπλέον εξεταστικές σε όσους χρωστούν 4-5 μαθήματα μόνο. 2) Να διαγραφούν όσοι χρωστούν περισσότερα από 5 μαθήματα με το δικαίωμα της επανεγγραφής με την πληρωμή ενός παραβόλου εξετάσεων κάθε φορά που δίνουν ένα από τα μαθήματα που χρωστούν. Έτσι θα είναι εκτός δεικτών και θα καλύπτουν χρηματικά τις επιπλέον διορθώσεις γραπτών. Το καλύτερο, πιο ρεαλιστικό και πιο δίκαιο είναι να γίνει ν+ν παντού μέχρι να τακτοποιηθούν τα υπόλοιπα προβλήματα στον χώρο της Παιδείας. Να φτάσουμε στο σημείο να έχει καλυφθεί το χάσμα ύλης μεταξύ τρίτης Λυκείου και 1ου έτους (ιδιαίτερα στα Μαθηματικά), να έχει λυθεί το στεγαστικό της επαρχίας, να υπάρχει εναλλακτική τεχνική εκπαίδευση αξιώσεων, να πετύχουμε υψηλή αναλογία διδασκόντων - φοιτητών, να μην έχουμε ομάδες 30 φοιτητών σε lab με 20 υπολογιστές, κλπ. Μετά βλέπουμε για τις διαγραφές.

Αναστό
|

Ανούσιο, ακατανόητο, αδικαιολόγητο, ιδεοληπτικό μέτρο, που στοχεύει κατ' εξοχήν στο να τιμωρήσει τους πιο αδύναμους. Εικάζω πως, όπως και η πανεπιστημιακή αστυνομία, θα καταργηθεί ως ανεφάρμοστο και κατάφωρα άδικο.

Βόρειος
|

Καμιά τροπολογία δεν θα βγει για το θέμα;

Κωνσταντίνος
|

Κάντε το 4 συν 4.
Νομίζω πιο δίκαιο.

ΤΕ
|

Οι προσωπικοί λόγοι, η ψυχολογία του φοιτητή που πολλές φορές έχουμε δει, να φτάνει στην αυτοκτονία, δεν παίζει κανένα ρολόγια την καθηστερηση του πτυχίου; Οι καθηγητές που βάζουν πολύ δύσκολα θέματα και δίνουν το μάθημα 3 και 4 φορές; π. Χ πως στο φυσικό θα συνεχίσουν στο 2ο και 3το έτος, αν δεν περάσουν τα μαθηματικά; Κι αν χρωστούν ένα ή δύο μαθήματα, θα χάσουν όλα τα χρόνια που αγωνίστηκαν, αυτοί και γονείς, που φτηνού αίμα, για να τα σπουδάσουν;

μην φάτε, έχουμε γλάρο
|

1ον , δεν πρόκειται να γίνει.
2ον ένα ακόμα θέμα που θα πάρει μια αναβολή για επομενη χρονιά
3ον αν παει να γινει είναι τόσες οι ειδικές συνθηκες για εξαιρεση που στο τέλος θα την πληρώσει ο ένας γνωστός .... και οι υπόλοιποι θα ειναι "άρρωστοι" και θα δίνουν μαθήματα
4ον, πότε είπαμε έχουμε τις επόμενες εκλογές;
5ον, στην ελλαδα ζουμε.... (κι οτι καταλαβαινει ο καθείς)

Α.Κ
|

Ας διακοψει τι σιτιση το πασο και ας αφησει να τα παιδια να παρουν τα πτυχια τους.Αν δεν τους προσφερει τιποτα τι τον νοιαζει ποτε θα παρουν πτυχιο?

Βασίλης
|

Ακόμα ένα φοβερό μέτρο Κεραμέως. Θα γραφτεί στην ιστορία της εκπαίδευσης με τα πιο μαύρα γράμματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ