Στρατιωτικές Σχολές: Στα ΓΕΛ κενές θέσεις χωρίς επιτυχόντες μαθητές, στα ΕΠΑΛ επιτυχόντες μαθητές χωρίς θέσεις

Οι βάσεις στις στρατιωτικές σχολές στα ΕΠΑΛ ήταν: ΣΜΥΑ (Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης) 19.560, ΣΜΥΑ (Επιχειρησιακής Υποστήριξης) 18.940, ΣΜΥΑ (Τεχνολογικής Υποστήριξης) 18.770, ΣΜΥ (Σώματα) 18.300, ΣΜΥ (Όπλα) 17.560, ΣΜΥΝ 16.840!

28/07/2024

Άκουσε το άρθρο

Έντονος ο προβληματισμός από τις 460 θέσεις που δεν βρήκαν κατόχους και φέτος στις ένοπλες δυνάμεις … 

Το γεγονός ότι και φέτος ο αριθμός των κενών θέσεων στις ένοπλες δυνάμεις είναι μεγάλος, φτάνοντας τις 460 μάλλον θα πρέπει να προβληματίσει σοβαρά τα υψηλόβαθμα στελέχη του yπουργείου Εθνικής Άμυνας και του yπουργείου Παιδείας που παίρνουν τις αποφάσεις για τους εισακτέους στις στρατιωτικές σχολές!

 Από μία η μείωση του ενδιαφέροντος των υποψηφίων για τις συγκεκριμένες σχολές και από την άλλη η εφαρμογή της ΕΒΕ, έχουν συντελέσει στη δημιουργία των κενών θέσεων, κάτι που δεν θα διαφοροποιηθεί αν δεν ληφθούν αποφάσεις. 

Αξίζει πάντως αναφοράς το γεγονός ότι στα ΓΕΛ υπάρχουν θέσεις κενές αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμοι μαθητές-τριες να τις καλύψουν ενώ στα ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές-τριες που έχουν πιάσει την ΕΒΕ αλλά δεν υπάρχουν θέσεις αφού αυτές που τους αναλογούσαν ήταν εξαιρετικά λίγες...

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην ΣΜΥΝ από τις 190 θέσεις που διατέθηκαν την φετινή χρονιά, μόλις 15 δόθηκαν στα ΕΠΑΛ! 

Οι βάσεις στις στρατιωτικές σχολές στα ΕΠΑΛ ήταν: ΣΜΥΑ (Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης) 19.560, ΣΜΥΑ (Επιχειρησιακής Υποστήριξης) 18.940, ΣΜΥΑ (Τεχνολογικής Υποστήριξης) 18.770, ΣΜΥ (Σώματα) 18.300, ΣΜΥ (Όπλα) 17.560, ΣΜΥΝ 16.840! 

Αυτό σημαίνει ότι όποιος άλλος μαθητής-τρια με κάτω από 16.840 μόρια δεν κατάφερε να εισαχθεί σε στρατιωτική σχολή! 

Αποτελεί μία δυσάρεστη πραγματικότητα ότι οι μαθητές-τριες των ΕΠΑΛ, σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής βαθμίδας, μένουν στο περιθώριο του ενδιαφέροντος των εμπλεκόμενων φορέων, ωστόσο υπάρχουν αρκετά παιδιά που καταβάλουν εξ΄ ίσου μεγάλη προσπάθεια για την διεκδίκηση των στόχων τους και αξίζουν προσοχής! 

Μήπως θα πρέπει να σκεφτούν οι λαμβάνοντες τις αποφάσεις να αυξήσουν το ποσοστό των θέσεων των στρατιωτικών σχολών στα ΕΠΑΛ; 

Από το να μένουν κενές θέσεις, σίγουρα είναι καλύτερο να δίνεται η ευκαιρία σε μαθητές-τριες που έχουν κοπιάσει και το επιθυμούν, να πετύχουν την εισαγωγή τους στις Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων!

Σχόλια (35)

Σπανού Δάφνη
|

Το πρόβλημα καθαρά οικονομικό. Μόνο η αύξηση των μισθών των στρατιωτικών θα λύσει το πρόβλημα. Το στρατιωτικό σώμα θα πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους ικανούς και καλούς μαθητές.

Χristos
|

Γιατί να υπάρχει η δυνατότητα ΜΟΝΟ μέσω του 2ου πεδίου για την ΣΣΕ(Ευελπίδων)?
Ας την βάλουν και σε αλλα πεδια
Υπαρχουν παιδια που την θελουν οπως και εγω και δεν μπορουμε να την δηλωσουμε λογω πεδιου
Γιατι δηλαδη αποκλειστικα μονο στο 2ο πεδιο;

ΔΕΠ ΣΘΕ ΕΠΑΛ
|

Διδάσκω σε Σχολή Θετικών Επιστημών μάθημα 1ου εξαμήνου. Στο μάθημα που διδάσκω οι φοιτητές μέσω ΕΠΑΛ αποτυγχάνουν σε ποσοστό άνω του 95% οταν το γενικό ποσοστο επιτυχίας ειναι περίπου 50%. Υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα και ελλείψεις σε βασικά Μαθηματικά, Φυσική κτλ. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι τα παιδιά από ΕΠΑΛ μπορούν εύκολα να ανταπεξέλθουν σε θέσεις υπαξιωματικων. Σε αξιωματικούς του ΠΝ, της ΠΑ και του ΣΞ πρέπει να δίνουμε κίνητρα ώστε να πηγαίνουν οι καλύτεροι. Δεδομένου ότι ποσοτικά υπάρχει υστέρηση των ενόπλων δυνάμεων, ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της χώρας είναι η ποιότητα.

olga
|

Και βεβαια να δοθουν οι κενές θέσεις στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. Επιπλέον να αυξηθεί το ποστοστό εισαγωγής τους στα ΑΕΙ. Οι βάσεις έχουν φτάσει στα ύψη. Δεν φτάνει το 5%. Στα πανεπιστήμια επίσης έχουν μείνει πολλές θέσεις κενές. Δώστε στους μαθητές την ευκαιρία να σπουδάσουν. Καλύψτε όλες τις κενές θέσεις. Αν δείτε ότι δεν τα καταφέρνουν τότε να το ξαναδούμε. Δεν είναι μαθητές ενός κατώτερου Θεού, οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ.

αβγδεζ
|

Με μισθό 1000 ευρώ και νοίκι 400 δόση αυτοκινήτου 300 υπολογίστε πόσα μένουν για να ζήσει κάποιος, αν αναγκαστεί να κάνει δεύτερη δουλειά γιατί να μη σπουδάσει κάτι άλλο που θα έχει καλύτερες προοπτικές εντός ή εκτός χώρας, επίσης οι ώρες εργασίας καθώς και οι " υπηρεσιακές ανάγκες" δεν επιτρέπουν προσωπική ζωή και δένει το γλυκό

Εκπαιδευτικός
|

Να επικρατήσει το ενιαίο πολυκλαδικό λύκειο με κύκλους σπουδών ώστε όλοι να βρίσκουν το δρόμο τους, ούτε ΓΕΛ ούτε ΕΠΑΛ ούτε διαχωρισμοί αυτοί που γράφουν καλά και έχουν γνώσεις γενικές και γνώσεις εφαρμοσμένες στην πράξη πρέπει να έχουν μέλλον και προοπτική.....όχι άλλοι διαχωρισμοί και υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης φτάσαμε στο 2024 με νοοτροπία 1974.....

nahtah 21 Το γενικότερο πρόβλημα με τις θέσεις στα ΕΠΑΛ
|

Δυστυχώς το πρόβλημα είναι γενικότερο και αφορά όλες τις σχολές στα ΕΠΑΛ. Όταν το υπουργείο έδωσε πρόσβαση στους μαθητές των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία το ποσοστό των θέσεων ήταν 5% και 10% . Από τότε μέχρι και σήμερα υπάρχει το ίδιο ποσοστό (το οποίο πλέον είναι ΑΔΙΚΟ) ενώ ο αριθμός των μαθητών που φοιτά σε ΕΠΑΛ αυξήθηκε ραγδαία και έφθασε περίπου στο 70% ΓΕΛ και 30% ΕΠΑΛ. Το ποσοστό επιτυχίας των ΓΕΛ σύμφωνα με το υπουργείο είναι 69,7% γιατί τους προσφέρονται περισσότερες θέσεις, ενώ στα ΕΠΑΛ είναι μόλις 37,6%. Αυτά τα ποσοστά θα έπρεπε να είναι ίδια για να λέμε ότι όλα τα παιδιά έχουν ΙΣΕΣ ευκαιρίες. Επίσης όλο και περισσότεροι μαθητές με πολύ καλές έως και άριστες επιδόσεις επιλέγουν τα ΕΠΑΛ. Και για να προλάβω κάποιες αναφορές, στον Τομέα της Πληροφορικής που διδάσκω το επίπεδο των σπουδών είναι πάρα πολύ υψηλό και σύγχρονο, οι μαθητές μου διδάσκονται Προγραμματισμό σε Python, Δίκτυα, Λειτουργικά Συστήματα (linux), php, HTML5, CSS3, Βάσεις Δεδομένων, κατασκευή ιστοσελίδων με wordpress (κάντε μία απλή αναζήτηση στο internet) και άλλα πολλά τα οποία είναι εφόδια για τις Σχολές Πληροφορικής που έχουν δικαίωμα να επιλέξουν. Κατά μία έννοια και σε ένα μεγάλο ποσοστό το ΕΠΑΛ υλοποιεί το ότι ο μαθητής επιλέγει το τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει και μαθαίνει από το σχολείο ακόμη αντικείμενα τα οποία θα τα χρειαστεί στη σχολή που θα επιλέξει.
Το υπουργείο πρέπει να αυξήσει άμεσα τα ποσοστά πρόσβασης των μαθητών των ΕΠΑΛ σε όλες τις σχολές και να δημιουργήσει ένα μηχανισμό αλλαγής των ποσοστών πρόσβασης ανάλογα με το πλήθος των υποψηφίων για είναι πιο δίκαιο ( ακόμα και ανά τομέα ).
Και κάτι για τον τομέα μου: Να αυξηθούν οι θέσεις των φοιτητών Πληροφορικής , αυτό που συζητήθηκε ήδη σε πολλά παλαιότερα άρθρα.

LAKIS
|

Οι συνεχείς μεταθέσεις , οι συνθήκες διαβίωσης και οι πολυ χαμηλοί μισθοί ΜΗΠΩΣ αποτελούν ΠΡΟΒΛΗΜΑ και γι΄αυτο τα παιδιά δεν επιλέγουν σχολές όπως ευελπίδων κλπ. ;;;;;;

Στράτος
|

@διάφορους σχολιαστές
- Πρώτον, έχω ιδέα από ΕΠΑΛ, έχω διδάξει πολλά χρόνια σε αυτά. Γι΄ αυτό και τολμώ να έχω γνώμη.
-Δεν έγραψα για όλους τους αποφοίτους ΕΠΑΛ. Αλλά ότι στην πλειονότητα τους οι απόφοιτοι ΓΕΛ είναι μαθητές με περισσότερες γνώσεις από εκείνους του ΕΠΑΛ.
- Επιμένω, ότι προσπάθεια πλήρωσης των κενών θέσεων με αποφοίτους ΕΠΑΛ σε μεγαλύτερο αριθμό από όσους τώρα προβλέπεται είναι λύση στη λάθος κατεύθυνση. Άμεσα θα υποβαθμίσει το στράτευμα, με ποικίλες συνέπειες που καθένας μπορεί να κατανοήσει.

Χρειάζεται Άμεσα Υπουργική Απόφαση
|

Έχετε απόλυτο δίκιο όσοι σχολιάζετε την δυσχερή οικονομική κατάσταση των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων που αποτελούν αντικίνητρο για τα νέα παιδιά, δεδομένων και των δύσκολων συνθηκών εργασίας. Δείτε τι γίνεται με στελέχη με πολύχρονη παρουσία στο Πολεμικό Ναυτικό που παραιτούνται αφού τα οικονομικά είναι κάκιστα και η ποιότητα ζωής ανύπαρκτη! Και οι όποιες υποσχέσεις, στο κενό…
Επίσης, το γεγονός ότι ένας-μια νέος-α Υπαξιωματικός παίρνει πτυχίο αντίστοιχο με ΙΕΚ είναι τραγικό όταν αυτά τα παιδιά εισήχθησαν στις Σχολές μέσω Πανελληνίων και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις με βαθμολογία υψηλότερη από Σχολές Αξιωματικών! Αυτό το γεγονός οι περισσότεροι υποψήφιοι δεν το γνωρίζουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται... Θέλουν να κάνουν ένα μεταπτυχιακό για να ανελιχθούν και βρίσκουν την πόρτα κλειστή!
Όπως και να έχει, από τις 460 κενές θέσεις την φετινή μόνο χρονιά οι 210 αφορούν σε θέσεις Υπαξιωματικών. Θα μπορούσε με άμεση Υπουργική Απόφαση να γίνει κάλυψη κάποιων εξ΄αυτών μέσω των επιτυχόντων των ΕΠΑΛ (οι υποψήφιοι έχουν πρόσβαση μόνο σε ΑΣΣΥ). Τα παιδιά πέρασαν τις προκαταρκτικές με επιτυχία, έχουν πιάσει την ΕΒΕ, έχουν γράψει αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμες για αυτά θέσεις. Είναι δίκαιο και καλείται το Υπουργείο να το κάνει πράξη στην παρούσα φάση, αυξάνοντας παράλληλα τις θέσεις τους τη νέα χρονιά.
Χρειάζεται ένας ευρύτερος επανασχεδιασμός γιατί η κατάσταση θα γίνει ακόμη χειρότερη τα επόμενα χρόνια…

Γιώργος Ρ
|

Υπάρχουν πολλές "αδικίες" για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Αναφέρω ενδεικτικά την ποσόστωση στις θέσεις εισαγωγης καθώς κσι τη μη δυνατότητα εισαγωγής σε στρατιωτικές σχολες ( ο μαθητής ΕΠΑΛ μπορεί να εισαχθεί στην ιατρική αλλά όχι στη στρατιωτική ιατρική !!! ).
Στο θέμα του αρθρογράφου και αν δεχθούμε την ΕΒΕ η λύση είναι ξεκάθαρη, εισαγωγή μαθητών ΕΠΑΛ που έπιασαν την ΕΒΕ στις κενές θέσεις μαθητών ΓΕΛ που δεν την έπιασαν.

ΠαιδιάΤηςΚρίσης
|

Κατά τη γνώμη μου, έχοντας εμπειρία από νέα παιδιά στα λύκεια, θεωρώ ότι η οικονομική κρίση αλλά και ο περιορισμός που έζησαν κατά τη διάρκεια του κορονοϊού, έκανε τους περισσότερους να απαξιώσουν την έννοια "πατρίδα". Δεν δέχονται τα ιδανικά των προηγούμενων χρόνων, δεν τους απασχολεί η διατήρηση των συνόρων όσο παλαιότερα. Βλέπουν ότι οι πολιτικοί κοιτάζουν μόνο το συμφέρον τους και των φίλων τους.
Άρα θεωρώ ότι εκεί είναι η αιτία του μικρού ενδιαφέροντος για τέτοιες σχολές. Ακόμα κι αν βελτιωθούν οι συνθήκες "εργασίας", το ενδιαφέρον θα είναι για το ατομικό συμφέρον τους. Δύσκολα θα θυσιάσουν και θα θυσιαστούν για κάτι πέρα από τον εαυτό τους.

Panagos
|

Το χειρότερο όμως όλων αντικίνητρο των νεαρών μαθητών για να επιλέξουν τις στρατιωτικές σχολές (αν γινόταν θα επιλυόταν με τίμιο τρόπο το θέμα), θα ήταν τα πτυχία των ΑΣΕΙ να ήταν ισοδύναμα με αντίστοιχες σχολές των ΑΕΙ, κάτι που δεν συμβαίνει. Αυτό είναι το μέγα λάθος που ο νέος του σήμερα δεν μπορεί να δεχθεί. Ποιός θα δεσμεύσει την καριέρα του για 40 έτη , γνωρίζοντας ότι αν κάτι αλλάξει και τεθεί εκτός στρατεύματος εκούσια ή ακούσια, θα είναι πρακτικά χωρίς πτυχίο. Δείτε τη ΣΜΑ που έπεσε κατακόρυφα για πρώτη φορά. Μεγάλη όμως η συζήτηση και δύσκολη γιατί το ΥΠΕΘΑ θέλει όμηρους 40ετίας. Αυτά το 2024, τα βλέπουν όλοι οι υποψήφιοι που προτίθενται να υποθηκεύσουν το μέλον τους, και δη όσοι κοιτούν προς τις στρατιωτκές σχολές, κατά βάση παιδιά ώριμα (αφού σκέφτονται να θυσιάσουν την φοιτητική ζωή που κάθε μαθητής θα ήθελε, και όχι μόνον).

Ngr
|

Με υπουργική απόφαση να δοθούν οι κενές θεσεις στα παιδιά των ΕΠΑΛ. Είναι λυπηρό να θέλουν να σπουδάσουν να έχουν πιάσει μόρια και να μένουν θεσεις κενές. Καλό είναι το Υπουργείο να εξέτασει το θέμα άμεσα.

Panagos
|

Ως στρατιωτικός, θα συνεισέφερα στη συζήτηση, λέγοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι οι κενές θέσεις. Το πρόβλημα είναι ότι το επάγγελμα του στρατιωτικού, σκληρότερο και δυσκολότερο από πολλά άλλα, δεν είναι ελκυστικό όπως ήταν πάντα, βάσει των αμοιβών του, συνθηκών ζωής κτλ. Αυτό πρέπει να δει η πολιτεία γιατί αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα. Οτιδήποτε άλλο μέτρο (που θα γεμίσει τις θέσεις) μάλλον θα καθυστερήσει χρονικά την κατάματη αντιμετώπιση του πραγματικού προβλήματος.

ΓΙΏΡΓΟΣ
|

Πολλοί από τους σημερινούς αξιωματικούς που προέρχονται από σχολές υπαξιωματικών, είχαν μπει με ενδεικτικό πρώτης και αργότερα δευτέρας λυκείου και είχαν σπουδάσει 2 χρόνια.

Σήμερα που το τεχνικό κομμάτι είναι πολύ πιο σημαντικό, προφανώς θα έπρεπε οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ τουλάχιστον στις σχολές υπαξιωματικών να έχουν το 50 % των θέσεων, αφού είναι ήδη εκπαιδευμένοι και θα είναι πιο εύκολο να βελτιώσουν την ήδη υπάρχουσα εκπαίδευση τους.

Για τις σχολές αξιωματικών, εκεί ας μας πουν οι ίδιες οι σχολές τι προφίλ θα ήθελαν για τους μαθητές τους. Γνώσεων γενικού λυκείου, ή και ειδικευμένων γνώσεων ΕΠΑΛ.

Γιωργος
|

Απ τα νυχτερινά γενικά λύκεια γιατί δεν επιλέγονται σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές παιδιά 22 , 23 , 24 χρονών ;

@Στράτος
|

Ποιος σας ειπε ότι οι μαθητές των ΓΕΛ είναι πάντα καλύτεροι από τους μαθητές των ΕΠΑΛ?

Και γιατί οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν κάνουν για τα στρατιωτικά τμήματα, ενώ π.χ. για την ιατρική κάνουν? (Και έχουν υψηλότερες βάσεις από αυτές των ΓΕΛ).

Μάλλον είστε το λιγότερο ανενημερωτος...

Όπως έχουν προβλεπόμενα οι μαθητές των ΕΠΑΛ δυνατότητα επιτυχίας σε όλα τα πανεπιστημιακα τμήματα (προφανώς όχι στο 1ο Πεδίο), έτσι να έχουν δυνατότητα πρόσβασης και σε όλα τα τμήματα του στρατού και γενικά σε όλα τα τμήματα ενστολων. Περαιτέρω, αυξήστε τουε μισθούς, οι νέοι δεν πάνε για ψίχουλα!

Σεβασμός στα ΕΠΑΛ
|

Mε πολύ σεβασμό στην άποψη σας κ. Στράτο οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ που διεκδικούν τα όνειρα τους δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας όπως στερεωτικά έχει επικρατήσει! Είναι παιδιά που επίσης μοχθούν, διαβάζουν και μάχονται στον στίβο των Πανελληνίων και δεν τους χαρίζεται τίποτα.
Το γεγονός ότι επέλεξαν τα ΕΠΑΛ δεν τους μειώνει όπως θέλετε να τους παρουσιάζεται. Πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν τις ικανότητες και τις δυνατότητες να συγκαταλέγονται σε αυτούς που … θέλετε. Στους καλύτερους! Πόσο θλιβερό να αποκαλείται ότι οι καλύτεροι είναι αποκλειστικά στα ΓΕΛ. Όλοι οι υποψήφιοι είναι μαθητές και έχουν δικαίωμα να στοχεύουν, να προσπαθούν, να διεκδικούν αλλά και να τα καταφέρνουν.
Σεβασμός στα παιδιά των ΕΠΑΛ που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, κάποια εκ των οποίων παράλληλα δουλεύουν…
Για όσους δεν γνωρίζουν, στα ΕΠΑΛ δίνεται δικαίωμα συμμετοχής στις Σχολές μόνο των Υπαξιωματικών οπότε μην ανησυχείτε, οι καλύτεροι Αξιωματικοί από τα ΓΕΛ θα βγαίνουν.

τα ίδια και τα ίδια
|

το πρόβλημα δεν είναι η ΕΒΕ, πως να το πούμε αλλιώς; απλά τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τις στρατιωτικές, τι άλλο να πούμε;

Ηλίας Τσ
|

Να καλυφθούν οι κενές θέσεις από αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Επίσης για όλες τις σχολές να ισχύει αναλογικό σύστημα εισαγωγής ώστε να μην αδικείται κανείς,δηλ. το ποσοστό εισαγωγής να είναι ανάλογο του ποσοστού που συμπληρώνουν μηχανογραφικό για κάθε τύπο λυκείου

@Nemesis
|

Ορθόν. Αν το πρόβλημα ήταν μόνο το οικονομικό ή η ΕΒΕ, δεν θα βρισκόταν η Ευελπίδων, η Ναυτικών δοκίμων, ακόμη και η Ικάρων κάτω από τους Πυροσβέστες, τους Λιμενοφύλακες και τους Αστυφύλακες. Προφανώς κάπου αλλού είναι το πρόβλημα...

"Hymne à l’amour"
|

Μόνο να μη θυμώσει πάλι ο Υπουργός μας παιδιά και μας πάθει τίποτα καλοκαιριάτικα....
Πώς "αξιολογεί" άραγε ο ίδιος και οι άριστοι σύμβουλοί του, τα αποτελέσματα των αποφάσεών-μέτρων-επιλογών τους?
Η κα. Νίκη βρίσκεται στην Ελλάδα.... ή τραγουδάει στο Παρίσι ως Celine Dion?

Η ΕΒΕ
|

είναι το πρόβλημα; Αν δεν υπήρχε, η βάση της ΣΣΕ θα ήταν 7000 μόρια. Τι σχέση έχει το πρόγραμμα σπουδών στα ΕΠΑΛ με τις βασικές γνώσεις που πρέπει να έχει ένας αξιωματικός; Δεν φταίει η ΕΒΕ για την απαξία των στρατιωτικών σχολών αλλά η αντιμετώπισή τους από το ίδιο το κράτος. Συν ότι τα ελληνόπουλα έχουν μειωθεί δραματικά.

Βικτωρία
|

@Στράτος
Αν δεν υπήρχε η ΕΒΕ , ο τελευταίος υποψήφιος από το ΓΕΛ θα είχε ΜΟ γύρω στο 7-8, ίσως και λιγότερο! Θέλετε να μας πείτε ότι ένας τέτοιος μαθητής είναι καλύτερος από έναν μαθητή του ΕΠΑΛ που έχει γράψει 18 και 19 στα 3 από τα 4 μαθήματα (συνήθως το μάθημα που "ρίχνει" τους μαθητές των ΕΠΑΛ είναι η Γλώσσα). Επίσης μας λέτε ότι ένα παιδί που ξέρει - μέτρια - Χημεία και Μαθηματικά αλλά είχε τις σχολές αυτές ως 15η (πχ) επιλογή είναι "καλύτερος" από έναν απόφοιτο της Μηχανολογίας (πληροφοριακά να ξέρετε ότι υπάρχει ακόμη και ειδικότητα "Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών" στον τομέα) που ήταν το όνειρό του από μικρό παιδί να γίνει στρατιωτικός, για την ΣΜΥΑ (Τεχνολογικής Υποστήριξης)!!
Το επάγγελμα του Στρατιωτικού είναι δύσκολο και απευθύνεται μόνο σε όσους το αγαπούν πραγματικά! Το υπουργείο θα πρέπει να αυξήσει -για αρχή - το ποσοστό για τα ΕΠΑΛ και να το κάνει ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ των παιδιών που συμμετείχαν στις πανελλαδικές. Και επιπλέον να καθιερώσει συντελεστή για όσα παιδιά δηλώνουν αυτές τις σχολές πρώτες στο μηχανογραφικό τους, έτσι ώστε να στελεχωθούν αυτές οι σχολές με νέους που θα αγαπούν το στράτευμα και το επάγγελμα του στρατιωτικού!

Δηλαδη
|

Το να κατέβει η ΕΒΕ στα ΓΕΛ κ να μπαίνουν κ άλλα παιδιά, οχι μονο στις στρατιωτικες σχολες, είναι δύσκολο να εφαρμοστεί?
Δουλευόμαστε?

ΣΣΕ
|

Είναι επιτακτική ανάγκη η αύξηση των μισθών των στρατιωτικών. Η επιλογή επαγγέλματος συνδέεται με την δυνατότητα της αξιοπρεπούς διαβίωσης και εξέλιξης. Οι σημερινοί μισθοί
των νέων αξιωματικών είναι χαμηλοί πολύ. Διαφορετικά για ποιο λόγο να επιλέξει κάποιος ένα τόσο απαιτητικό σε ευθύνες και ριψοκίνδυνο επάγγελμα.

Γιάννης
|

Άμεσα, να υπάρχει νομοθετική ρύθμιση και να μεταφερθούν θέσεις σε όσους/όσες αποφοίτους των ΕΠΑΛ έχουν περάσει την ΕΒΕ, ανά σχολή. Η κοινωνία πλέον δεν δείχνει απαξίωση στα Επαγγελματικά Λύκεια, και όσοι ακόμη διαχωρίζουν τα παιδιά των Λυκείων, σε Καλούς και Κακούς μαθητές, ας δουν την πραγματικότητα κατάματα. Επιπλέον οι Ελληνικές Ένοπλες δυνάμεις πρέπει να στελεχωθούν, και αυτοί που πραγματικά το επιθυμούν να ασκήσουν αυτό το δύσκολο επάγγελμα, ας πάνε... Αφού πλέον τα παιδιά των ΓΕΛ δεν θέλουν (για τους δικούς τους λόγους), θα πρέπει η Πολιτεία ΣΟΒΑΡΑ να αφήσει τα παιχνίδια και να ΣΤΕΛΕΧΩΣΕΙ τα τμήματα που έχουν κενές θέσεις... ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ... ΑΣ ΤΟ ΔΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ...

Νατασα
|

Συστηματικά παρατηρείται μια απαξίωση για τους μαθητές των ΕΠΑΛ θεωρούμε ότι να γίνεις αξιωματικός δεν έχεις το κατάλληλο μορφωτικό επίπεδο από ΕΠΑΛ αλλά μπορείς όμως να περάσεις Ιατρική ποιον κοροϊδεύουν!! Επιτρέπουν από γενικό να περάσεις Ευελπίδων με 12.500 αλλά δεν παίρνουν επιλαχόντες από ΕΠΑΛ με 16700 ΕΛΕΟΟΟΣ που πραγματικά το θέλουν και το αξιζουν

@Στράτος
|

Απαξιώνεις τα ΕΠΑΛ και μάλλον δεν έχεις ιδέα από την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ελλάδα.

Παρεμπιπτόντως οι καλύτεροι θα πρέπει να βρίσκονται στην εκπαίδευση και με τους καλύτερους μισθούς..... γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ