ΔΟΕ: Εγκύκλιος με οδηγία για συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία,

30/07/2024

Ενημερώθηκε: 30/07/2024, 20:47

Άκουσε το άρθρο

Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία, με νέα εγκύκλιο του Γ.Γ. δίνει το σύνθημα στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών προσπαθώντας, παράλληλα, να αιφνιδιάσει εκπαιδευτικούς και γονείς. 

Αυτό τονίζει  η ΔΟΕ, σε ανακοίνωσή της και σημειώνει τα εξής:

  • Αποτέλεσμα, η ανάκληση αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα οποία φοιτούν μαθητές/τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024- 2025. 
  • Σε αυτή την κατεύθυνση απορρίπτονται δεκάδες προτάσεις για δημιουργία νέων τμημάτων. 
    Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής παρατηρούνται περισσότερες από 80 ανακλήσεις αποφάσεων δημιουργίας τμημάτων και δεκάδες απορριπτικές αποφάσεις σε νέες προτάσεις (Πειραιάς,  Ανατολική Αττική,  Γ΄ Αθήνας, Α΄ Αθήνας ). Σε σχολεία δηλαδή που το σύνολο  των μαθητών ανά τμήμα αγγίζει το 27, 28 και 29 διατηρούν ένα τμήμα (!), αντί να διχοτομήσουν (2 τμήματα) και ακολούθως προβαίνουν σε εντολές για μετακίνηση μαθητών που ήδη φοιτούν στη σχ. μονάδα όταν ο αριθμός υπερβαίνει το 25 ! Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά. 
  • Στην εγκύκλιο, επίσης, του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α δεν προβλέπεται (αυθαίρετα)  η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη, και επιπλέον, προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών της Α’ τάξης σε όμορα σχολεία, όταν ο αριθμός των μαθητών της τάξης είναι μικρότερος από 30 (δηλαδή λιγότερο από 15 σε κάθε τμήμα), προκειμένου να μην προχωρήσει η κατάτμηση τμημάτων. Αυτή η απόφαση έρχεται μαζί με αντίστοιχες αποφάσεις για κλείσιμο ή συγχώνευση σχολικών μονάδων, κατά τις οποίες μετακινούνται μαθητές σε άλλα σχολεία. Όλα τα παραπάνω έχουν στόχο την μείωση των λειτουργούντων τμημάτων και τις περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για την νέα σχολική χρονιά.
  • Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη και εξοργιστική, καθώς καθιερώνονται πολυπληθή τμήματα, σε περιπτώσεις όπου υπάρχει πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης, με τον εκπαιδευτικό, αντί να ασκεί απρόσκοπτα  το παιδαγωγικό του έργο, να μετατρέπεται σε «παιδοφύλακα», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών/τριών ανάλογα με τις ανάγκες του/της καθενός/μιάς.
  • Ταυτόχρονα διαλύεται ο προγραμματισμός των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψη τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ συνεπάγεται και μετακινήσεις εκπαιδευτικών που πιθανόν θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Επιπλέον, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την  μετακίνησή τους.   
  • Αυτή είναι η «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης που νομοθετούν, με συγχωνεύσεις και κατάργηση τμημάτων, με κόφτες που στην ουσία μειώνουν θέσεις εργασίας και δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία στοιβάζοντας τους/τις μαθητές/τριες σε μεγάλα τμήματα.  Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο διατυμπανίζει 10.000 διορισμούς, μειώνει θέσεις εργασίας με τις συγχωνεύσεις για να φέρει «στα δικά του μέτρα» τις προσλήψεις και τους διορισμούς. 
  • Αντί το 2024 να συζητάμε πώς οι μαθητές/τριες και ιδιαίτερα αυτοί/ές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί. 
  • Αντί να συζητάμε για μαζικές μόνιμες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών για να έχουν οι μαθητές όλη την αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν τις προσλήψεις.
  • Αντί να συζητάμε για αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχουμε μια μεθοδευμένη επιχείρηση αύξησης των μαθητών ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες. 
  • Οι ανάγκες των μαθητών/τριών μας δεν είναι κόστος ! Θα μας βρουν απέναντί τους ! 
  • Συσπειρωμένοι στους Συλλόγους, στην Ομοσπονδία, σε συμμαχία με τους γονείς των μαθητών μας δε θα επιτρέψουμε να καταπατηθούν ούτε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας ούτε ο παιδαγωγικός μας ρόλος !

Η ΔΟΕ ζητά:

•    Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση  τμημάτων.
•    Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις ( διχοτομήσεις -τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια). 
•    Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
•    Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.
•    Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.
•    Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (13)

Πάμπλο
|

Για τα ΑΕΙ με 0,1,2,3,5 κ.ο.κ ακόμα να βγει οδηγία..

Κανένα πρόβλημα
|

Γιατί να μη φοιτήσουν στα γειτονικά όταν έχουν πολύ λιγότερους μαθητές; Γειτονικά σχολεία πρέπει να έχουν περίπου τον ίδιο αριθμό μαθητών στα τμήματα. Ούτε αυτό η Δοε ;

Τάκης
|

Είπαμε ότι από Σεπτέμβρη "σπάμε ταμπού". Τι σχολείο τι πλατεία, ίδιο πράμα όλα.

Αερακι
|

Νοικοκύρεμα, πολυτελειες, δεν αντέχουμε σαν κράτος.. Πόσα ακόμα θα ακουσουμε;Αντέχουμε τα 360000 ευρώ του Στάση της ΔΕΗ, τους 65 υπουργους, υφυπουργός, ΓΓ, όταν η Αγγλία έχει 17 υπουργους, 350 δημοσιογραφους στα υπουργεία για δημόσιες σχέσεις,3000 προσληψεις ιερέων .... Δεν αντέχουμε μόνο αν είναι να προσληφθουν πυροσβεστες γιατροί, νοσηλευτες, καθηγητές.

Κυρ' Παντελής
|

Στη χώρα που κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ σε Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γ.Γ., μετακλητούς, αποσπασμένους, προέδρους γραμματείς και μέλη 3-4-5-10μελών επιτροπών(δια πάσαν νόσον).... κάνουμε θερινό συμμάζεμα....εεε sorry, εξορθολογισμό ήθελα να πω.... σε ΠΑΙΔΕΙΑ και ΥΓΕΙΑ.
Μα τι καλοί "νηκωκηρέει" που είναι οι άριστοι.... και οι κυρ' Παντελίδες που επικροτούν!

Μανώλης
|

Τα παιδιά στην Ελλάδα ελαττώνονται κάθε χρόνο, αυτό είναι βέβαιο. Προφανώς και τα τμήματα των σχολείων πρέπει να μειώνονται αντίστοιχα. Όλα τα υπόλοιπα είναι ρητορικά τερτι
πια μήπως και για ένα δύο χρόνια ακόμη καθυστερήσει το αναπόφευκτο.

Φορολογούμενος
|

Να γίνει εξορθολογισμός και σωστά κάνει. Υπάρχουν γειτονικά σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών. Να συγχωνευτούν και καλά θα κάνουν. Πολυτέλειες με μικρό αριθμό μαθητών δεν μπορούμε να αντέξουμε.

Που το κακό;
|

Εκεί που χρειάζονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις γιατί να μη γίνουν; Με μονοψήφιο αριθμό σε μεγάλα αστικά κέντρα;

ΙΣΟΝΟΜΙΑ
|

Είναι δίκαιο να υπάρχουν 50 μαθητές σε 2 τμήματα και με 51 μαθητές 3 τμήματα;

Χαρης
|

Δικαιες αποφασεις να παιρνουν οι περιφερειαρχες

Κώστας
|

Τότε γιατί εγκρίθηκαν τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ όπου γίνεται "μάθημα" με 5-6 μαθητές;

Σωτήρης
|

Καλά τόσα άτυπα ειδικά σχολεία έχουμε πια σε αυτή τη χώρα; Δηλαδή βγαάλαμε οφ τη στατιστική κ τον νόμο των πιθανοτήτων με αυτά τα ποσοστά! Πάντως οι μέθοδοι εκπαίδευσης που χρησιμοποιούνται στα σχολεία επί το πλείστον δεν δικαιολογούν μικρό αριθμό παιδιών στο τμήμα. Αυτό θα ίσχυε εάν όντως το μοντέλο διδασκαλίας που έχει υιοθετήσει το κράτος δεν ήταν στατικό κ ασπαζόταν την κίνηση, οπότε όντως τέτοιου είδους τμήματα χρειάζονται. Εδώ θέλουμε τα πάντα σε ακινησία. Μαθητές, θρανία μέχρι κ οι διαδραστικοί πίνακες σε ένα σημείο της τάξης ή σε μια συγκεκριμένη αίθουσα χωρίς δυνατότητα μεταφοράς! Δεν είναι ενσωματωμένη η εξ αποστάσεως στο επίσημο μοντέλο για να υπάρχει blending learning. Ακινησία παντού! Κατά συνέπεια δεν υπάρχει πρακτική ανάγκη όπως στο εξωτερικό για μικρό αριθμό παιδιών στο τμήμα. Τώρα αν είναι τόσα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μάλλον θα καλυφθούν με παράλληλη οπότε δεν θα υπάρχει θέμα με το τμήμα, αφού θα έχουν προσωπικό δάσκαλο που θα τους εφαρμόσει εξατομικευμένο πρόγραμμα όπως οριίζει ο νόμος για αυτές τις περιπτώσεις.

Νιτσα
|

Αυτό ονομάζεται νοικοκυρεμα.
Σε ένα φτωχό κράτος, δεν μπορούμε να σπάμε τα τμήματα και μετά να λέμε ότι δεν έχουμε καθηγητές.
Κοινή λογική που ευτυχώς κάποιοι την έχουν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ