ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Να ενισχυθούν τώρα τα Κοινωνικά και Πολιτικά Μαθήματα

20/08/2024

Άκουσε το άρθρο

Nα επανέλθουν τα μαθήματα Πολιτικών και Κοινωνικών επιστημών, να ενισχυθεί το περιεχόμενό τους και να αναδειχθεί ο ρόλος των κοινωνικών και πολιτικών επιστημόνων, ζητά ο Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, με σημερινή ανακοίνωση.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε μεγάλης έκτασης κατάργηση των μαθημάτων για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή από την  εκπαίδευση – φαινόμενο πρωτόγνωρο για χώρα της Ευρώπης.  Συγκεκριμένα, με το Ν.4692/2020 καταργήθηκαν:

  • Κοινωνιολογία, μάθημα και πανελλαδικώς εξεταζόμενο.  
  • Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Β Λυκείου)
  • Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία (Β Λυκείου)
  • Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (Επιλογής)
  • Μείωση Πολιτικής Παιδείας (Α Λυκείου) κατά μία ώρα την εβδομάδα και αφαίρεσή της από τα  ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα. 

Πρόκειται για απαράδεκτη εξέλιξη. Σήμερα οι Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες αποτελούν βασικό γνωσιακό πεδίο της θεσμικής  εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο. 

Μια ιστορικής σημασίας μεταρρύθμιση της πρώτης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στη δεκαετία του 1980 στα πλαίσια εκδημοκρατισμού και εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος αναιρέθηκε με μια βαθιά αναχρονιστική και αντιδραστική πολιτική.

Απαιτούμε να επανέλθουν τα μαθήματα Πολιτικών και Κοινωνικών επιστημών, να ενισχυθεί το περιεχόμενό τους και να αναδειχθεί ο ρόλος των κοινωνικών και πολιτικών επιστημόνων. Το σχολείο δεν μπορεί να γυρίσει στις δεκαετίες του 1970!  

Άλλωστε κατά τον Νόμο, το Σχολείο οφείλει να προετοιμάσει τον ενεργό, κριτικά σκεπτόμενο και δρώντα Πολίτη που οφείλει να προτάσσει το συλλογικό συμφέρον, που θα συμμετέχει στην διαμόρφωση πολιτικών σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Στην χώρα μας αντί να διευρυνθεί η εκπαίδευση για την Πολιτική και την Κοινωνία σε όλη την εκπαίδευση και να γίνει κτήμα των μαθητών και μαθητριών η γνώση για την πολιτεία και να διαμορφωθεί ο Πολίτης που θα λειτουργεί συλλογικά και κριτικά,  διαμορφώνεται ο Πολίτης που λειτουργεί ατομικά και πελατειακά, αναπαράγοντας παλιές και ξεπερασμένες πρακτικές.

Όλες οι κοινωνίες που έθεσαν τον Πολίτη στο περιθώριο διολίσθησαν στον Ολοκληρωτισμό και τέθηκαν εκτός του Παγκόσμιου γίγνεσθαι.

Μια κοινωνία, που θέλει να προσαρμοστεί στην αυριανή χρήση νέων ατομικών και συλλογικών προτύπων για την χρήση και εκμετάλλευση τεχνολογιών και τον σχεδιασμό πολιτικών για το αύριο, οφείλει να γενικεύσει και να κάνει οργανικό τμήμα του εκπαιδευτικού έργου την Πολιτική και Κοινωνική εκπαίδευση.

Σχόλια (18)

Περαστικός
|

Τα κοινωνικά μαθήματα μας μάραναν. Το ότι τα παιδιά δεν ξέρουν πρόσθεση και αφαίρεση και να γράφουν σωστά το όνομά τους δεν σας προβληματίζει;

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Από τη μία ο Βασίλης της Β' τάξης που ήξερε τον μεγαλύτερο αριθμό που υπάρχει κι απ΄ την άλλη ο Νικολής:
- Εγώ... εγώ, κύριε, εγώ... κι ο Μιχάλης το ' κανε!

DD
|

@ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ 21 Αυγ 2024 15:02

Πρώτα η δασκάλα
μετά ο συνταξιούχος δάσκαλος (αν δεν κάνω λάθος, αν κάμω συγνώμη ζητάω)
Αναμενόμενο..

Πολύ πριν με χαρακτηρίσεις θα έπρεπε να είχες εγκαλέσει τον συνταξιούχο διευθυντή για όλα αυτά τα οποία με χαρακτηρίζεις
Αλλά ως γνωστό ο βασικός κανόνας της "αγέλης" είναι: <<Ότι κάνουν ή πουν οι συνοδοιπόροι μας είναι σωστό...>>

Μαρία
|

Κάθε εχέφρων και απροκατάληπτος εκπαιδευτικός, και λογικός εν γένει πολίτης της χώρας, αντιλαμβάνεται τις βαθιές ιδεοληπτικές αντιλήψεις των ιθυνόντων (βλ. προηγούμενη ηγεσία ΥΠΑΙΘ) που καρατόμησαν τις κοινωνικές επιστήμες από το λύκειο. Δεν υπήρξε ουδέποτε κάποια νομική, επιστημονική ή άλλη παιδαγωγική τεκμηρίωση (από το ΙΕΠ ή κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα για παράδειγμα) που να επιτάσσει αποκλειστικά τη "φιλολογική" προετοιμασία στην Β΄ και Γ΄ τάξη του λυκείου για τους υποψηφίους του 1ου πεδίου ( Ανθρωπιστικών Νομικών και Κοινωνικών σπουδών). Δηλαδή, είτε στοχεύουν στις ανθρωπιστικές σχολές είτε θέλουν να εισαχθούν σε ένα τμήμα νομικών, κοινωνικών, πολιτικών και διεθνών σπουδών θα πρέπει να παρακολουθούν απαρέγκλιτα αρχαιογλωσσικά μαθήματα. Η απόλυτη παραδοξότητα! Αλήθεια, δεν είναι άραγε αναγκαία και η γενική μόρφωση όλων των μαθητών/τριών για τους πολιτικούς θεσμούς και τον κοινοβουλευτισμό, για την οργάνωση της πολιτείας, τις δημοκρατικές αξίες, το σύγχρονο νομικό σύστημα και την απονομή δικαιοσύνης. Δεν χρειάζεται οι νέοι να κατανοήσουν τι εστί κοινωνία, κοινωνικές τάξεις και κοινωνικά στρώματα, πώς δημιουργούνται οι κοινωνικές ανισότητες, τι είναι κοινωνικό κράτος; Απορώ, τέλος, με ορισμένους σχολιαστές που αναρωτήθηκαν από πού άραγε θα αφαιρεθούν ώρες για να επανέλθουν τα μαθήματα των κοινωνικών και πολιτικών επιστημών στο λύκειο; Μα ακριβώς από εκείνους τους κλάδους και τις ειδικότητες που ευνοήθηκαν με την ακατανόητη απόφαση αφαίρεσης των μαθημάτων αυτών από το λύκειο.

Θυρωρός
|

Μαθήματα για διεκπεραίωση χωρίς ουσία. Έτσι για ανούσιες θεωρίες.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

@ DD
Αποτελείτε σπάνια περίπτωση αγενούς ανθρώπου. Δε σέβεστε το όνομα που έχει επιλέξει για να γράφει στην εφημερίδα, και παρόλο που σας το έχει επισημάνει και επεξηγήσει ευγενώς, εσείς συνεχίζεται ανερυθρίαστα να τον προσφωνείτε διαφορετικά για προφανείς λόγους.
Απαράδεκτο!

DD
|

Φιλόλογος απών 21 Αυγ 2024 09:50

Αγαπητέ συνταξιούχε διευθυντή

<<αφαιρώντας από το πρόγραμμα του λυκείου το κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας. >>
Διαφωνώ ότι το κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο είναι, αλλά θα συμφωνήσω ότι θα πρέπει να διδάσκεται.
Αφού κατά την γνώμη σου είναι ΤΟ κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο τι θα πρότεινες για την διδασκαλία του. Σε ποιες τάξεις θα πρέπει να ενταχθεί, πόσες ώρες την εβδομάδα, και ποιες ειδικότητες θα πρέπει να χάσουν ώρες;

@Φιλόλογος απών
|

Φιλόλογος απών: "το κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας"
Σοβαρά τώρα; "κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο";
Η Κοινωνιολογία είχε καπελώσει όλα τα γνωστικά αντικείμενα επί Γαβρόγλου, στο ΙΕΠ τότε όλοι αυτοχρίζονταν "κοινωνιολόγοι" για να κρατήσουν καρέκλες.
Μην χρησιμοποιείτε τα ίδια παρωχημένα επιχειρήματα.
Όσο για το ΚΙΝΑΛ, ΠΑΣΟΚ και άλλα παρόμοια αναχρονιστικά σχήματα, καλά θα κάνουν να πάψουν να μας υπαγορεύουν τι ακριβώς αποτελεί "κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο" και τι όχι....

@ το μέγεθος της ζημιάς
|

υπάρχει μελέτη ότι η ζημιά της ελλειψης κοινωνικής ευαισθησίας , της παραβατικότητας κλπ οφείλεται στο τυχαίο για μένα της καταργησης των μαθημάτων ;;;;;; (σοβαρή μελέτη . γιατί σε πληροφορώ ότι δεν διάβαζαν καθόλου τις ώρες εκείνες , απλώς κάλυπταν κάποιες ειδικότητες. και σε μεγάλη ηλικία δεν σωζεται το πράγμα, η δε ύλη πόσο μπορούσε να αγγίξει εφήβους και να έχει επενέργεια στη συμπεριφορά τους;;;;; σοβαρολογούμε; εδώ δεν μαζεύονται στο δημοτικό. άλλα είναι τα προβλήματα ! ΟΥΣΙΑ , κύριοι , και κανονες λογικοί )

Κώστας
|

Όλα αυτά τα μαθήματα βοηθούσαν στην κοινωνικοποίηση των μαθητών. Τώρα το μπούλινγκ έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις.

Φιλόλογος απών
|

@Στου κασιδι το κεφάλι
Προφανώς δεν κατάλαβες τίποτε από όσα συμβαίνουν τριγύρω, τα οποία σωστά επισήμανε κάποια σοβαρή σχολιάστρια. Αυτό που επικρίνεις αφορά τις τυχοδιωκτικές παρεμβάσεις του υπουργείου και την εμπάθεια της Κεραμέως κατά των κοινωνικών επιστημών αφαιρώντας από το πρόγραμμα του λυκείου το κορυφαίο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας. Αν δεν μπορείτε να κατανοήσετε το μέγεθος της ζημιάς που προκάλεσε αυτή η απόφαση, καλύτερα να το ψάξετε λίγο πριν ξαναγράψετε τέτοιο σχόλιο.
Και βεβαίως όλο αυτό δεν έχει σχέση με βόλεμα και άλλα χαριτωμένα που γράφετε. Εγώ άλλωστε που σας το λέω αυτό είμαι φιλόλογος και όχι κοινωνιολόγος!

Στου κασιδι το κεφάλι
|

Αφήστε τα παιδιά ήσυχα και μη γεμίζετε προγράμματα με μαθήματα άνευ λόγου για να διορίζονται κάποιοι.

Προγραμμα λάστιχο
|

Ο,τι θυμάται ο καθένας. Να δώσουμε αύριο τι άλλο θα μας πουν.

να επανέλθουν τα μαθήματα κοινωνικών και πολιτικών επιστημών
|

αλλά αφήστε την συγκυβέρνηση, την υποκριτική άσκηση κριτικής, θυμηθείτε τις αδικίες που έχει διαπράξει ο μηχανισμός σας

ΠΑΝΟΣ
|

Ενα μαθημα Κοινωνιολογίας αρκεί. Τα υπόλοιπα είναι περιττά

Νικη
|

@χαχα τι χαχανητά είναι αυτά δεν καταλαβαίνω διαφωνείτε για την αναγκαιότητα των κοινωνικών μαθημάτων στο σχολείο???? Το μπουλινγκ παει συννεφο η βία η απαξίωση ειναι καθημερινότητα από ποτε έχει ιδιαίτερη έξαρση??? Από τότε που κατάργησε η Κεραμέως όλα τα μαθήματα που προσφεραν παιδεια κοινωνιολογική πολιτικη κλπ δείτε τα πριν και τα μετά στατιστικά!

μπαρουφες
|

βιβλία (πλην ενός, αλλά πολλες ώρες τα ίδια και όχι ουσιαστικά πράγματα, συζητήσεις γίνονται και στην ιστορία εξάλλου). σοβαρευτείτε και ζητήστε : νεα βιβλία, γνώσεις και δεξιοτητες σε σειρά και ουσιαστικά χωρίς βαρετές αλληλοεπικαλύψεις. να μαθαίνουν ουσιαστικά τα παιδιά και αν δεν... ξανά την τάξη. πειθαρχία και αρχές , όχι φωνασκίες , σεβασμός και επίπεδο

χαχαχαχαχα!!!!!
|

ας θυμηθούμε όλοι ποιος εισήγαγε την Κοινωνιολογία στη Μέση Εκπαίδευση:
ο ΓΑΠ!
Χαχαχαχαχα!!!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ