Ανακοίνωση Στέφανου Παραστατίδη, Τομεάρχη Παιδείας ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ, για το θέμα Γ. Καλλιάνου και του Κέντρου Μελέτης του

21/08/2024

Άκουσε το άρθρο

«Η προσπάθεια ενός βουλευτή της κυβερνώσας Παράταξης να κρυφτεί πίσω από ένα νομοθετικό κενό προκαλεί θλίψη – Η κυβέρνηση ΝΔ αφού επί 5 χρόνια έκανε τα στραβά μάτια σε ένα καθεστώς ζούγκλας σε ό,τι αφορά τα Κέντρα Μελέτης σπεύδει να ανακοινώσει ρυθμίσεις μόλις ο βουλευτής της πιάστηκε στην φάκα.»

Οι καταγγελίες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με το Κέντρο Μελέτης που ανήκει στον βουλευτή της Ν.Δ. κ. Καλλιάνο εκθέτουν ανεπανόρθωτα την Κυβέρνηση και δημιουργούν σοβαρότατα ζητήματα νομικής, ηθικής και πολιτικής διάστασης.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ομολογεί ένα πρωτοφανέςθεσμικό κενό το οποίο επί πέντε χρόνια διακυβερνήσεως της ΝΔ δεν φρόντισε να καλύψει, παρότι έχουν προηγηθεί πληθώρα δημοσιευμένων εκθέσεων και καταγγελιών.Μεταξύ αυτών και  έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με τα Κέντρα Μελέτης, που αποκαλύπτειένα καθεστώς ζούγκλας σε ό,τι αφορά την τήρηση στοιχειωδών όρων ασφαλείας, υγειονομικών προδιαγραφών, κτηριοδομικών προϋποθέσεων και εργασιακών δικαιωμάτων.

Η προσπάθεια ενός βουλευτή της κυβερνώσας παράταξης να καλυφθεί πίσω από ένα νομοθετικό κενό προκαλεί θλίψη. 

Ο κ. Καλιάνοςείναι βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου, δεν γίνεται να κρύβεται πίσω από την γενική εικόνα.
Φραστικές επινοήσεις του τύπου: «το Κέντρο Μελέτης δεν είναι Φροντιστήριο», «στο Κέντρο διαβάζουν τα παιδιά και δεν κάνουν φροντιστήριο» και «τα παιδιά τα βοηθούν οι Εξειδικευμένοι Καθηγητές μας για τη μελέτη τους για την επόμενη μέρα» δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική. Αποτελούν τεκμήρια ηθικής και πολιτικής έκθεσης και όχι ελαφρυντικά.

Στα έωλα επιχειρήματα του κ. Καλλιάνου αλλά και στην προκλητική μέχρι σήμερα αφωνία της Κυβέρνησης αντιπαραβάλουμε τα εξής ερωτήτατα:

Αποτελούν ή όχι τα Κέντρα Μελέτης μορφή φροντιστηριακής υποστήριξης; Είναι τυπική ή έστω άτυπη εκπαίδευση; Σε ποιο νομοθετικό πλαίσιο έχει στηριχτεί; Ποιοι έλεγχοι έχουν γίνει μέχρι σήμερα όσον αφορά το διδακτικό προσωπικό, την ασφάλεια και την υγειονομική κατάσταση των χώρων;  Οι «εξειδικευμένοι καθηγητές» κάνουν ή όχι μάθημα και σε παιδιά του Δημοτικού; 

Το πολιτικό θέμα που προκύπτει είναι αδιαμφισβήτητο.

Ο κ. Καλλιάνος οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του.  

Η Κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να λογοδοτήσει απαντώντας στο ερώτημα: γιατί επί 5 χρόνια εθελοτυφλούσε και «ξαφνικά» όταν ένας βουλευτής της πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη σπεύδει να ρυθμίσει το θέμα; 

 

Σχόλια (11)

γιόχαν
|

Τα ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΛΕΤΗΣ είναι καραμπινάτα ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ.Γιατί παίζουμε με τις λέξεις?Μήπως δουλευόμαστε μεταξύ μας?

Master chef (δεν είναι πατάτα, είναι τσιπς)
|

@Inheritor
Άδικα προσπαθείτε αγαπητέ/τή μου. Μοιάζει με πατάτα, έχει το χρώμα της πατάτας, έχει τη γεύση της πατάτας..... αλλά κάποιοι θέλουν να το λένε λαχανάκι Βρυξελλών.
Δεν θα τους πείσετε ποτέ ότι είναι πατάτα.

Inheritor
|

Κι εγώ δεν καταλαβαίνω τη δική σας επιμονή να μην θέλετε να καταλάβετε ότι τόσο το φροντιστήριο όσο και το κέντρο μελέτης πρακτικά είναι το ίδιο πράγμα.
Ο ίδιος μόλις είπατε ότι και τα δύο βοηθούν στην εκπαίδευση. Άρα έστω και άθελά σας ομολογήσατε ότι έστω και με διαφορετικό τρόπο, κάνουν την ίδια δουλειά!
Το ότι κάνουν μάθημα με διαφορετικό τρόπο δεν τα διαχωρίζει. Αντιθέτως τα κατατάσσει στην ίδια ακριβώς κατηγορία.
Έτσι κι αλλιώς τόσο τα φροντιστήρια, όσο και τα κέντρα μελέτης διαφημίζουν ούτε λίγο ούτε πολύ, πάνω κάτω τα ίδια πράγματα!
Άρα πρέπει και τα κέντρα μελέτης να έχουν ακριβώς τις ίδιες υποχρεώσεις και δεσμεύσεις με τα φρονιστήρια και να ονομαστούν και αυτά φροντιστήρια. Μία από αυτές τις υποχρεώσεις είναι να μην ασχολούνται καν με μαθητές δημοτικού γιατί κάτι τέτοιο απαγορεύεται από το νόμο!
Αλλιώς συντηρείται ο ήδη υπάρχον ΑΘΕΜΙΤΟΣ ανταγωνισμός που ήδη βιώνουν τα φροντιστήρια εδώ και πάνω από 10 χρόνια.

Σ
|

inheritor
Δεν καταλαβαίνω την επιμονή σας να μη θέλετε να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ ενός κέντρου μελέτης και ενός φροντιστηρίου. Και τα δύο μεν βοηθούν στην εκπαίδευση, με διαφορετικό τρόπο δε. Νομίζω όσοι είναι στο χώρο ξέρουν τη διαφορά, σας την εξηγούν. Από κει πέρα, όποιος καταλαβαίνει, κατάλαβε.

Inheritor
|

@ inheritor 22 Αυγ 2024 23:03

Εδώ είναι το λάθος, η παγίδα στην οποία πέφτετε πολλοί.
Δεν έχει σημασία αν κάνεις μάθημα με τη συμβατική έννοια του όρου ή αν κάνεις μάθημα με την έννοια ότι λύνεις τις ασκήσεις του παιδιού για να πάει γραμμένο στο σχολείο την επόμενη ημέρα. Ή αν το μάθημα γίνεται ομαδικά ή ατομικά. Σε κάθε περίπτωση κάνεις μάθημα. Προσφέρεις διαφορετικές υπηρεσίες αλλά με την κοινή λογική και θεωρούνται μάθημα. Δηλαδή το παιδί σε κάθε περίπτωση "κάνει φροντιστήριο".
Επιπρόσθετα, ακόμη και απλά το να λύνει κανείς τις ασκήσεις χωρίς να κάνει μάθημα ίσα-ίσα δηλαδή ώστε να είναι το παιδί έτοιμο για την επόμενη ημέρα, αυτό δεν είναι μελέτη, αφού σε μία τέτοια περίπτωση κανείς δεν μελέτησε, μιας και ο καθηγητής έδωσε τη λύση έτοιμη στο πιάτο στο μαθητή.
Επιπλέον θα μπορούσε άνετα, ανετότατα, ένας ιδιοκτήτης φροντιστηρίου να δώσει την εξής οδηγία στους καθηγητές του: "Αφήστε τη διδασκαλία και λύστε τις ασκήσεις που σας φέρνουν οι μαθητές μας από το σχολείο για να πάρουν καλή βαθμολογία".
Παύει ένα φροντιστήριο σε μία τέτοια περίπτωση να λειτουργεί ως φροντιστήριο; Όχι βέβαια! Διότι δεν παύει να ασκεί φροντηστηριακή υποστήριξη έστω και στρεβλωμένη.
Και το κυριότερο! Τόσο το φροντιστήριο, όσο και το κέντρο μελέτης μέσες άκρες διαφημίζουν τα ίδια πράγματα, ο "κορμός" είναι ο ίδιος!
Επομένως ισχυρισμοί ότι τα κέντρα μελέτης δεν είναι φροντιστήρια είναι για να γελάνε και οι πέτρες...

Δεν ξέρουμε...
|

Όχι, κύριοι! Δεν ξέρουμε πόσα κέντρα λειτουργούν. Και δεν οφείλουμε να ξέρουμε. Το αρμόδιο υπουργείο οφείλει να ξέρει και να είχε ήδη νομοθετήσει ώστε τα κέντρα αυτά, αφού υπάρχουν, να μην λειτουργούν ως ξέφραγο αμπέλι... Πόσο σωστή ήταν η προσπάθεια κάποτε οι βουλευτές να είναι μόνο βουλευτές και τίποτα άλλο!!! Αλλά δυστυχώς υποχώρησε τότε το ΠΑΣΟΚ που το είχε ψηφίσει !

@ inheritor
|

Από προσωπική εμπειρία, το κέντρο μελέτης δε λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως το φροντιστήριο πάντως. Δουλεύει ατομικά βοηθώντας στη μελέτη, ακόμα και στις ασκήσεις του κάθε μαθητή χωριστά. Το φροντιστήριο διδάσκει την ύλη σε σύνολο παιδιών μιας τάξης με συνολικές ασκήσεις και όχι λύνοντας τις ασκήσεις του κάθε μαθητή που έχει στο σχολείο. Οπότε μη τα μπλέκετε. Δουλεύουν διαφορετικά. Αν και προσωπικά βρίσκω λάθος τη μέθοδο ενός κέντρου μελέτης, πολλοί γονείς το προτιμούν για να απεγκλωβίζονται από τη ρουτίνα του διαβάσματος του παιδιού τους και φυσικά δε μαθαίνουν να διαβάζουν μόνα τους.

Inheritor
|

@ΚΤ
Γιατί τα κέντρα μελέτης κατουσίαν είναι φροντιστήρια χωρίς τις ευθύνες και τους περιορισμούς των φροντιστηρίων να γιατί.
Γιατί έχει δημιουργηθεί ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού εδώ και μία δεκαετία μεταξύ φροντιστηρίων με το όνομα φροντιστήριο, που έχουν ένα σωρό υποχρεώσεις (ορθώς) και φροντιστηρίων με το όνομα κέντρο μελέτης, που δεν έχει καμία από τις υποχρεώσεις του φροντιστηρίου.
Θα μπορούσε ο εν λόγω βουλευτής να ανοίξει φροντιστήριο ώστε να μην του έλεγε κανένας τίποτα.

ΚΤ
|

Γιατί γίδα στη πλάτη; Ένα κέντρο μελέτης όπως όλα τα άλλα. Ποιος είπε για χώρο που δεν έχει ελεγχθεί; Τα ΜΜΕ; Ο χώρος λειτουργούσε για χρόνια ως σχολή χορού.

Inheritor
|

@Ηλίας

Και λοιπόν;

Ηλίας
|

Ποια γίδα στην πλάτη; Ποια ασφάλεια χωρών ξαφνικά; Την υγειονομική κατάσταση ; Ξέρετε Ποσα κέντρα μελέτης λειτουργούν;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ