Τρίτη από το τέλος η Ελλάδα σε απασχόληση πτυχιούχων ΑΕΙ

Το χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης των πτυχiούχων ΑΕΙ έχει η Ελλάδα μαζί με την Ιταλία και Ρουμανία

22/08/2024

Ενημερώθηκε: 22/08/2024, 09:21

Άκουσε το άρθρο

Το συνολικό ποσοστό απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων ήταν 80 % ή υψηλότερο σε 22 χώρες της ΕΕ. Η Μάλτα ηγήθηκε με 95,8 %, ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (93,2 %) και τη Γερμανία (91,5 %).

Τα χαμηλότερα ποσοστά απασχόλησης καταγράφηκαν στην Ιταλία (67,5 %), την Ελλάδα (72,3 %) και τη Ρουμανία (74,8 %), σύμφωνα με τη eurostat.

83,5 % των πρόσφατων αποφοίτων που απασχολούνται το 2023

Το 2023, το 83,5 % των πρόσφατων αποφοίτων στην ΕΕ απασχολήθηκαν, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,1 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) σε σύγκριση με το 2022 (82,4 %). 

Πρόσφατοι απόφοιτοι είναι άτομα ηλικίας 20-34 ετών, τα οποία ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους κατά τα τελευταία 1 έως 3 έτη σε επίπεδο μέσης ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα τελευταία 10 χρόνια σημειώθηκε αύξηση του ποσοστού απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων. 

Το 2013, το ποσοστό ήταν 74,3 % και έκτοτε αυξάνεται σταθερά. 

Η εξαίρεση ήταν η πανδημία που επηρεάστηκε από το 2020 (78,7 %), όταν παρατηρήθηκε μείωση κατά 2,3 εκατοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2019 (81,0 %).

Το 2023 παρατηρήθηκε διαφορά 9,6 εκατοστιαίων μονάδων στο ποσοστό απασχόλησης των πρόσφατων αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (87,7 %) σε σύγκριση με εκείνους με μέση εκπαίδευση (78,1 %).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (33)

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Διόρθωση:
Πόσοι βρίσκουν σχετική εργασία για συγκεκριμένη χρονική περίοδο στον τόπο τους.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Μια αδιάφορη μαθηματική επεξεργασία δεδομένων.
Σημαντικό θα ήταν να γνωρίζουμε τι συμβαίνει ανά επιστήμη και με βασική παράμετρο την εντοπιότητα. Πχ: Πόσοι μαθηματικοί αποφοιτούν κάθε χρόνο σε μια χώρα και πόσοι από αυτούς βρίσκουν σχετική εργασία για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Έτσι θα φανούν τα λάθη και θα γεννηθεί η αμφιβολία και η δημιουργική ταραχή.

Polar_Fish
|

Χωρις συγκεκριμένα στοιχεία για τη Γερμανία δεν ειναι εφικτό να κάνουμε συγκρίσεις.

Master chef ("Eins, zwei, Polizei")
|

Τέλεια! Δεν μένει παρά από αύριο να μιλάμε Γερμανικά και να φτιάχνουμε Maybach με τη σέσουλα....
Με λίγη "δημιουργική" στατιστική.... ένα κι όμοια με τη Γερμανία μπορούμε να είμαστε.... και με την Ελβετία.... και με το Μονακό(Γαλάζιο Πρίγκιπα έχουμε άλλωστε)....
Eins, zwei, Polizei
Drei, vier, Grenadier
Fünf, sechs, alte Hex'
Sieben, acht – gute Nacht!

Τις πραξούλες τι κάνεις
|

Στον αριθμό υποψηφίων φοιτητών και όχι στο σύνολο κατοίκων μιας χώρας. Και υπολογίζεις κι άλλες παραμέτρους που στην Ελλάδα δεν υπάρχουν.
Σοβαρά τώρα; Σύγκριση Γερμανίας και Ελλάδας σε φοιτητικό και εργασιακό τομέα;

@(ΝΙΚΟΣ Π., @Επίσης)
|

@(ΝΙΚΟΣ Π)
Έχεις μπερδέψει το Πανεπιστήμιο με το Εργοστάσιο, εξήγησε γιατί απόφοιτοι των Ελληνικών Πολυτεχνείων αποκαθίστανται επαγγελματικά στην Γερμανία, άρα δεν έχει σημασία ο τόπος εκπαίδευσης ούτε ο τόπος όπου κάποιος μπορεί να αποκατασταθεί επαγγελματικά, Είναι σαν να μου λες ότι κανένα παιδί από χωριό της Ελλάδας δεν θα πρέπει να σπουδάζει αφού δεν έχει δίπλα του ένα Πανεπιστήμιο και ένα Εργοστάσιο.
@(@Επίσης)
Μάλλον πρέπει να κάνεις τις πραξούλες, κάντες μη φοβάσαι.

ΝΙΚΟΣ Π.
|

Σοβαρά τώρα, συγκρίνεις το εκπαιδευτικό σύστημα Γερμανίας με της Ελλάδας, την απορρόφηση των πτυχιούχων στις βιομηχανίες τους, με την ανύπαρκτη ελληνική βιομηχανία, τα ερευνητικά τους κέντρα, τις αυτοκίνητοβιομηχανίες, τις Φαρμακευτικές, κα.., τον μεγάλο αριθμό ξένων φοιτητών;
Έχεις δει πχ εδώ έναν φυσικό να γίνει κάτι άλλο από καθηγητής έτσι όπως είναι το ελληνικό σύστημα και χρειαζόμαστε 1.000 εισακτέους κάθε χρόνο; Εκεί θα τον βρεις μηχανικό, ερευνητή, ηλεκτρονικό.... επειδή το εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι ευέλικτο και η αγορά εργασίας τους τεραστίων δυνατοτήτων για έναν πτυχιούχο. Τι ακριβώς συγκρίνεις λοιπόν;

@ Επίσης,..
|

Που είδες τα ίδια νούμερα; Μαθηματικά γνωρίζεις;

@(Επίσης, Στη Γερμανία)
|

Τελικά καταλήγουμε στα ίδια νούμερα για Ελλάδα και Γερμανία, αυτό ήθελα να δείξω. Γειά σας.

Επίσης,
|

The total number of students in higher education institutions in Germany is 2.8 million...
Στα 85.000.000 κατοίκους και με 500.000 ξένους φοιτητές για κάνε τους υπολογισμούς σου...

Στη Γερμανία
|

Το 32,3% του πληθυσμού έχει πτυχίο.
οι 458.000 από τους φοιτητές είναι ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ.
Άλλοι 27.000 επίσης erasmus.
114 πανεπιστήμια ιδιωτικά από αυτά που αναφέρεις.
Τεράστιες οι διαφορές για σύγκριση με την Ελλάδα.
Έχεις άλλη απορία;

@"Τελικά μόνο εσύ τα έχεις καταλάβει λάθος"
|

Στην Γερμανία υπάρχουν 423 Πανεπιστήμια για 84.669.326 κατοίκους, στην Ελλάδα υπάρχουν 30 Πανεπιστήμια για 10000000 κατοίκους. Κάνε τις πράξεις για να δεις ανά πόσους κατοίκους αντιστοιχεί ένα Πανεπιστήμιο. Η διαφορά είναι χαώδης.

@ (@.....
|

Τελικά μόνο εσύ τα έχεις καταλάβει λάθος. Οι υπόλοιποι απ ότι βλέπω στα σχόλια συμφωνούμε.

@ (@ 10.13 /23.8 | 23 Αυγ 2024 12:08)
|

Όλα λάθος τα κατάλαβες. Πιάστο από την αρχή.

Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
|

Το πρώτο ζήτημα είναι ότι μπαίνουν υπερβολικά πολλοί, οπότε κατ' αντιστοιχία πολλοί δεν θα βρουν δουλειά μετά το πτυχίο. Οι κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν επιλέξει να μετατοπίσουν το πρόβλημα της ανεργίας από τα 18 έτη, στα 23-25 μετά το πτυχίο. Για να επέλθει μια κάποια κανονικότητα μετά από χρόνια, θα πρέπει να μπαίνουν στα ΑΕΙ μας το 60% σε πρώτη φάση και το 50% αργότερα.
Με την προϋπόθεση όμως πάντα ότι θα δίνεις διεξόδους απασχόλησης για το υπόλοιπο 50% από τα 18 τους, κάτι που δεν υπάρχει σήμερα.
Το δεύτερο ζήτημα, είναι αν βρίσκουν ή όχι δουλειά στο αντικείμενο των σπουδών τους οι απόφοιτοι. Στο ΗΒ πράγματι μπορείς να τελειώσεις Τμήμα Φυσικής, μετά να κάνεις ένα ΜΒΑ και να βρεις δουλειά με αντικείμενο business/marketing. Υπάρχει αυτή η ευελιξία και κινητικότητα. Στην Ελλάδα, η αντίστοιχη ευελιξία είναι παίρνω πτυχίο και μετά δουλεύω στην εστίαση (χειμώνα-καλοκαίρι), σε ρεσεψιόν ή στο μαγαζί του μπαμπά. Αυτό δεν είναι το ίδιο με το ΗΒ και δεν λέγεται ευελιξία της αγοράς εργασίας.

@ 10.13 /23.8
|

Θεωρείτε λοιπόν αλάνθαστο το ε κπαιδευτικό σύστημα και τους ειδικούς για τον καθορισμό αυτού σωστούς. Εντάξει απόψεις είναι αυτές.
Εγώ πάντως υποστηρίζω ως υπερβολικά πολλά τα τμήματα και τις θέσεις και κυρίως τμήματα παρωχημένα, κάποια με 10 εισακτέους κάθε χρόνο και αντικείμενο σπουδών που δε βρίσκουν απασχόληση στη σύγχρονη εποχή. Επίσης, θα έπρεπε να επανέλθουν τα ΤΕΙ και η εκπαίδευση σε τεχνικά επαγγέλματα των υποψηφίων που δεν έχουν τις μαθησιακές ικανότητες για εισαγωγή σε επιστήμες των ΑΕΙ και θα είχαν ταχύτερη απορρόφηση στην αγορά εργασίας. Αλλά πάλι άποψη μου.

ΔΕΠ
|

Καμία έκπληξη. 1) Δεν είναι όλοι οι μαθητές έτοιμοι/κατάλληλοι για σπουδές ΑΕΙ. Το ποσοστό του πληθυσμού που εισάγεται στην τριτοβάθμια είναι τεράστιο. 2) Τα Ελληνικά ΑΕΙ δίνουν (και) πολλά πτυχία με διάφορους ευφάνταστους τίτλους, τα οποία, για να το πω ευγενικά, δεν θα αποτελούσαν πτυχία σε άλλα μέρη το κόσμου.

@"τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος"
|

Οι επιλογές δεν είναι λάθη, και εξηγώ. Οι έχοντες την αρμοδιότητα και δυνατότητα να καθορίσουν την ροή δεν είναι τυχαίοι. Αυτά που υλοποιούν τα έχουν σκεφτεί έχοντας όλα τα δεδομένα, άρα δεν είναι λάθη. Λάθη είναι για τους άλλους.

Καμία πρόβλεψη
|

Κανένας από αυτούς που επί δεκαετίες προωθούσαν την καθολική εισαγωγή στα πανεπιστήμια δεν σκέφτηκε πως αυτό ήταν ένα "έγκλημα" κατά της ίδιας χώρας. Στη χώρα μας καλώς ή κακώς, υπάρχει η νοοτροπία να βρω εργασία στον τομέα των σπουδών μου, αλλιώς δεν δουλεύω καθόλου, κάτι που δεν υφίσταται στην Ευρώπη. Κανείς λοιπόν δεν προέβλεψε τις ολέθριες συνέπειες στην επιχειρηματικότητα, στην ανεργία, στην έλλειψη εύρεσης εργατικού δυναμικού, εντέλει στο ίδιο το δημογραφικό που συμπαρασύρει νομοτελειακά το συνταξιοδοτικό και πλείστα άλλα. Η ζημιά που έγινε και γίνεται είναι ανεπανόρθωτη, καθώς είναι βέβαιο πως καμιά κυβέρνηση δεν πρόκειται, λόγω πολιτικού κόστους, να κλείσει τμήματα και να ανοίξει αντίστοιχα ιδρύματα τεχνικής εκπαίδευσης που χρειάζεται η αγορά. Η χώρα θα συνεχίσει να συρρικνώνεται δημογραφικά και οικονομικά, λειτουργεί ήδη πλέον στα όριά της.

@ 22.59
|

Όταν μπορέσουμε να αποδεχθούμε τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος, τότε ίσως μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Έως τότε θα βρισκόμαστε κάθε χρόνο και πιο πίσω. Καληνύχτα σας επίσης!

@Κ | 22 Αυγ 2024 13:32
|

Η ερώτηση ισχύει, εσύ που το ξέρεις;
Απόφοιτοι από τα -υποδεέστερα για πολλούς- ΤΕΙ που είχαν έδρα σε κάθε χωριό που λέτε βρίσκανε και βρίσκουν πολύ καλές δουλειές στο εξωτερικό (ιδία εμπειρία).
Επειδή κάποιοι ονειρεύεστε την Ελλάδα ένα τεράστιο εστιατόριο υπάρχουν και κάποιοι άλλοι -λίγοι δυστυχώς- που ονειρεύονται μια Ελλάδα με βιομηχανία.
Καληνύχτα.

@@ Κ
|

Από έρευνες στην ΕΕ που έχει δημοσιοποιήσει μεταξύ άλλων και το esos. Η Ελλάδα βρίσκεται στα μεγαλύτερα ποσοστά εισακτέων αφού έχει τη λογική του κάθε χωριό και σχολή. Στο τέλος θα κάνουμε και τα ΙΕΚ ΑΕΙ. Κάπου έλεος στην ισοπέδωση όλων.

@Κ | 22 Αυγ 2024 13:32
|

και εσύ που το ξέρεις;

Polar_Fish
|

@@Δήμος
Αν οι αποφοιτοι στο ΗΒ απασχολουνται σε πράγματα μακρυά απο το αντικείμενο των σπουδών, μήπως τελικά τα γνωστικά αντικείμενα δεν εχουν σημασία? Μηπως επισης οι δουλειες δεν ειναι τοσο εξειδιεκευμένες? Μηπως τελικά στο ΗΒ δεν υπάρχουν συμπαγη επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία να συνδεονται με την κατοχη πτυχίου?
Αυτο που θελω να πω ειναι οτι δεν ειναι ευκολο να κανουμε συγκρίσεις με αλλα εργασιακα συστηματα.

@ Δήμος | 22 Αυγ 2024 14:14
|

Πουθενά στο δυτικό κόσμο δεν ισχύει το δόγμα "απασχόληση στο αντικείμενό του πτυχίου" εκτός από την ιατρική. Αυτά είναι κατάλοιπα των ανατολικών χωρών που είχαν υποτιθέμενη 0% ανεργία αλλά πλήρωναν ψίχουλα πτυχιούχους απλώς να κάθονται πίσω από γραφεία. Στη Βρετανία που εργάζομαι ως καθηγητής πανεπιστημίου και υπεύθυνος των alumni relations για τη σχολή μου, βλέπω απίστευτα μεγάλο εύρος απασχόλησης τις περισσότερες φορές μακριά από το αντικείμενο.

Polar_Fish
|

Το ερώτημα ειναι πάντα σε τι εργασία απασχολούνται, δηλαδη αν εργάζονται σε αντικειμενο σχετικό με τις σπουδές τους.

@Δημος
|

Τα πανεπιστημια οταν αξιολογουνται, αποφευγουν αυτην την παραμετρο. Δηλ., ποσοι αποφοιτοι απασχολουνται στο αντικειμενο τους κ ποιος ειναι ο μισθος τους.

Υπατία
|

Όταν ο βαθμός εισαγωγής στο πανεπιστήμιο υπήρξε και η μονάδα ποια αποκατάσταση ζητούν σε μια περιορισμένη αγορά εργασίας;

Δήμος
|

Βάλτε και τα στατιστικά για τους απόφοιτους ΑΕΙ που βρίσκουν δουλειά στο αντικείμενο των σπουδών τους να δούμε την προκοπή που έχουμε στον τόπο μας.

Κ
|

Υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Στο εξωτερικό εισέρχονται σε ΑΕΙ το 30% των υποψηφίων, ενώ εδώ το 85%. Στο εξωτερικό οι σχολές είναι συγκεκριμένες, ενώ εδώ έχουμε εφεύρει διάφορους τίτλους αμφιβόλου αντικειμένου και απορρόφησης.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ