Με το «Καλημέρα» ετοιμάζουν κινητοποιήσεις δάσκαλοι και καθηγητές, για το θέμα των συμπτύξεων τμημάτων

Σύσκεψη ΔΟΕ , ΟΛΜΕ ΑΣΓΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ

27/08/2024

Άκουσε το άρθρο

Σε κοινή σύσκεψη καλεί το Δ.Σ. της ΔΟΕ  τις Ομοσπονδίες  ΟΛΜΕ  ΑΣΓΜΕ  και ΠΟΣΕΕΠΕΑ για μεθαύριο  Πέμπτη 29/8 στις 12:00   με στόχο την οργάνωση κοινών δράσεων και κινητοποίησης στο ΥΠΑΙΘΑ, , για  το θέμα των συμπτύξεων τμημάτων,  με ενδεικτική ημερομηνία την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου.

Οπως τονίζει η ΔΟΕ: 

  • Το θέμα των συμπτύξεων τμημάτων που προωθεί επιθετικά το υπουργείο Παιδείας.
  • Ήδη πραγματοποιούνται συσκέψεις και κινητοποιήσεις ΣΕΠΕ και Ενώσεων γονέων σε πολλές περιοχές της χώρας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (42)

Έλεν
|

@ μπαρμπα- Μήτσος
Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές και για το χρόνο που αφιέρωσες για να τα γράψεις αυτά. Είστε πολύτιμοι εσείς οι έμπειροι δάσκαλοι.

Φιλιά πολλά!!!!
😘❤️❤️❤️

μπαρμπα-Μήτσος
|

@ Έλεν | 31 Αυγ 2024 11:15
Ό,τι έγραψες είναι εύστοχο και απολύτως αληθινό. Μακάρι να λειτουργούσε σωστά ο θεσμός του σχολικού συμβούλου και να τύχαινε να συναντηθούμε σε μια αίθουσα σεμιναρίου.
Τη δεκαετία του 80 μέχρι και τα μέσα της επόμενης ο θεσμός λειτουργούσε σχετικά αποτελεσματικά. Κάποιοι σύμβουλοι διοργάνωναν πλήρως στοχευμένα σεμινάρια επί ειδικών θεμάτων διδακτικής και καλούσαν ως εισηγητές - είχε προηγηθεί σχετική προετοιμασία - ταλαντούχους δασκάλους που έδιναν στην τάξη «ρεσιτάλ». Ένα τέτοιο «ρεσιτάλ» έχει αξία μόνο αν έχει θετική επιδραση στις εργασίες των παιδιών και στα κριτήρια αξιολόγησής τους. Κάποιοι συνάδελφοι ήταν από άλλη περιφέρεια και μερικοί συνταξιούχοι. Ο σύμβουλος μπορεί να καλέσει όποιον θέλει για να πετύχει τον στόχο του.
Το 1988 ένας δάσκαλος πραγματοποίησε σε δύο συναντήσεις στη αίθουσα τελετών του σχολείου - είχε μεταφερθεί το εργαστήριο Φυσικής στην αίθουσα - όλα τα βασικά πειράματα των Φυσικών για την Ε και ΣΤ τάξη και στο τέλος μας άφησε λεπτομερείς σημειώσεις για το καθένα προς φωτοτύπηση. Από άλλη περιφέρεια είχε έρθει, φίλος του συμβούλου ήτανε.

Σχετικά με την «προετοιμασία στο πανεπιστήμιο» δεν έχω γενική εικόνα. Μπορώ να σου πω μόνο για το ΕΚΠΑ. Στην παιδαγωγική «προετοιμασία» είναι καλό, στην « προετοιμασία» επί των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκουμε μέτριο. Γι αυτό φταίμε κι εμείς ως κλάδος που δεν επισημαίνουμε το πρόβλημα. Σκέψου ότι στις αρχές της δεκαετίας του 90, στα προγράμματα εξομοίωσης, επέλεξαν να διδάξουν στα μαθηματικά τη Θεωρία Συνόλων και μια εισαγωγή από την Μαθηματική Ανάλυση!... Την εποχή που ήταν ο Καλκάνης, η διδακτική των Φυσικών ήταν πολύ καλή. Μετά δεν γνωρίζω.

Για τα Μαθηματικά της Ε και ΣΤ τάξης δε μπορώ από τις στήλες του esos να σε βοηθήσω.
Μία συμβουλή μόνο:
Το βιβλίο δεν είναι ο στόχος. Στόχοι υπάρχουν κι αυτοί αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών. Τους υπογραμμίζεις και τους ιεραρχείς. Την ιεράρχηση δεν την αναφέρει το πρόγραμμα αλλά πρέπει να την κάνεις. Δεν γίνεται να πάνε στο γυμνάσιο και να μην γνωρίζουν πότε κάνουμε πολ/σμό και πότε διαίρεση, κλπ.
Στο βιβλίο μπορείς να κάνεις παρεμβάσεις, δεν απαγορεύονται.
Σημαντικές έννοιες τις διατυπώνεις καλύτερα και τις δίνεις σε σημειώσεις.
Πρόσεξε το θέμα: μονάδα - μέγεθος - αριθμητική τιμή
Πολλά είναι στην ΣΤ τάξη και δεν ξέρουν τι είναι η μονάδα, τι είναι το μέγεθος.
Αν τα κατανοήσουν και καταλάβουν πότε κάνουμε πρόσθεση, αφαιρεση, πολ/σμο και διαίρεση - όχι με τους ακατάλληλους παραδοσιακούς ορισμούς - τα προβλήματα θα γίνουν πιο εύκολα.
Το ίδιο και για τις ασκήσεις και τα προβλήματα:
Τα τροποποιείς, τα διατυπώνεις καλύτερα, επιλέγεις αυτά που είναι σημαντικά, δίνεις δικά σου που τα θεωρείς αξιόλογα και αναγκαία για να πετύχεις τον στόχο σου. Όχι πολλά, λίγα και ορθά επιλεγμένα. Προέχει η βαθιά κατανόηση. Όλα αυτά είναι φωτοτυπίες και πολύ δουλειά στο σπίτι. Τα βιβλία των Μαθηματικών χρειάζεται να αντικατασταθούν.

Σου εύχομαι και πάλι καλή δύναμη.

Και
|

Ο μπαρμπα Μητσος μαθηματικός είναι. Το ξέχασες μάλλον.ίσως και να γελαει ή να κλαιει τωρα δεν ξέρω.

Έλεν
|

@ μπαρμπα - Μήτσος
Μα τι καλός που είσαι! Μου αρέσεις πολύ!❤️
Θα τη χρειαστώ τη δύναμη σίγουρα . Έχω αρκετά χρόνια να αναλάβω Ε’ τάξη αλλά οι δυσκολίες παραμένουν ίδιες ,στα μαθηματικά νομίζω εγώ και στα Φυσικά. Ειδικά τα μαθηματικά είναι το κάτι άλλο. Μεγάλος όγκος διδακτικού περιεχομένου που προκαλεί άγχος στον εκπαιδευτικό γιατί δεν επαρκεί ο προγραμματισμένος διδακτικός χρόνος. Οι έννοιες ακόμα και οι πιο απλές δίνονται με δύσκολες ασκήσεις στο βιβλίο και στο τετράδιο και προσωπικά προτιμούσα να τις αποφεύγω.
Αν τα διαβάζει τώρα αυτά ένας μαθηματικός θα γελάει το πιθανότερο αλλά είναι η αλήθεια. Δεν έχει νόημα να γράφω ψέματα εδώ. Καλιά να μη γράφω πράμα.
Χρειάζεται σίγουρα περαιτέρω επιμόρφωση ,με σεμινάρια ουσίας , πάνω σε αυτά που διδάσκουμε και σε συνεχή περιοδική βάση. Το πανεπιστήμιο θεωρώ δεν μας προετοιμάζει κατάλληλα.
Δε μας προετοιμάζει γενικότερα για αυτά που αντιμετωπίζουμε στην τάξη…..

μπάρμπα Μήτσος
|

Μην ενοχλείτε την Έλεν. Η Ε τάξη έχει ιδιαίτερες δυσκολίες και χρειάζεται σωστή προετοιμασία.
Λενιώ, καλή δύναμη σου εύχομαι.

Υπερβολές
|

@Έλεν « οι συμπτύξεις τμημάτων
είναι ένα έγκλημα» . Μάλιστα. Γνωρίζεις φαντάζομαι για την υπογεννητικότητα στη χώρα μας , οπότε προς τι όλος αυτός ο θυμός; Λιγότερα παιδιά =λιγότερα τμήματα.
Θέλει πολύ μυαλό για να το καταλάβουν επιτέλους εκπαιδευτικοί και γονείς;
Ακόμα και αν υπάρχουν 2-3 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στο τμήμα ο δάσκαλος της ταξης μαζί με τον δασκαλο ειδικής αγωγης δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα;
Παλιοτερα οι εκπαιδευτικοί πως τα κατάφερναν μόνοι τους με πολύ περισσότερους μαθητές; Πιο ικανοί ήταν τότε ;
Σε αυτή τη χώρα πρέπει να παρακαλάμε εκπαιδευτικούς να τηρούν τους νόμους . Θλιβερό.

Φ.
|

Να σταματήσει το παραμυθάκι της απεργίας που τον μόνο που εξυπηρετεί είναι τον εργοδότη γιατί είμαστε και πολλοί και αναλώσιμοι και αντικαταστάσιμοι (όποιος νομίζει ότι είναι σουπερ επιστήμονας ας αλλάξει πλευρό).

Αν μπορούσαμε μία μέρα να μην πάνε όλοι στο σουπερμαρκετ να παρουμε γάλα ή δύο μέρες να μην βάλει κανένας βενζίνη και να πάμε με τα λεωφορεία θα είχαμε κερδίσει τα αιτήματα σε μία ώρα.

Αλλά το μυαλό μας είναι μυαλό δεκαετίας 1970.

Ωραία κοιμωμενη
|

Τα τελευταία 35 χρόνια το υπαιθα δρομολογεί ότι χειρότερο κάθε καλοκαίρι από 20 Ιούλη έως 29 Αυγούστου με κορύφωση τις ημέρες γύρω από το 15 Αύγουστο. Πως γίνεται κανένας μα κανένας συνδικαλιστικος φορέας να μην το έχει αντιληφθεί και καθε φορά να μας πιάνουν στον ύπνο (στην ξαπλώστρα) κάθε καλοκαίρι?

@ διευθυντής
|

Αν σας περισσεύει ένας μισθός χαρίστε τον εσείς.Τίποτα δε θα γίνει, όπως το 2006 που οι άξιοι συνδικαλιστές του κλάδου κατάφεραν να είμαστε οι μόνοι στο δημόσιο που δεν πήραμε τα 176.
Δε μας είπατε έναν μήνα πώς θα ζήσουμε, εμείς, γιατί εσείς μάλλον έχετε κάποια λύση.
Είναι τραγικό να ακούγονται τέτοια πράγματα ελαφρά τη καρδία, που έχουν σχέση με την επιβίωση οικογενειών.
Εγώ προσωπικά ποτέ δε θα νιώσω άσχημα που δε συμμετέχω σε όλο αυτό

ΠΕ 60
|

Συμφωνώ απόλυτα με τον Διευθυντή Ανατολικής Αττικής. Αν δεν γίνει μια σοβαρή απεργία διαρκείας δε θα υπάρχει αποτέλεσμα. Ας πεινάσουμε ένα μήνα. Μας απειλούν ούτως ή άλλως συνεχώς με περικοπή ενός μισθού αν προβάλλουμε αντίσταση.

Έλεν
|

Οι συμπτύξεις τμημάτων είναι ένα έγκλημα που γίνεται σε βάρος μαθητών και σχολείων ,στο πλαίσιο εξοικονόμησης χρημάτων που έχει εξοργίσει και τους γονείς . Στη δική μου περιοχή συσπειρώθηκαν , έφτασαν μέχρι και σε πολιτικούς φορείς του νομού και υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για διχοτομήσεις τμημάτων. Για να δούμε……
Όταν έχουν απέναντι ενωμένους εκπαιδευτικούς και γονείς υπάρχουν ελπίδες.
Σε αυτή τη χώρα πρέπει να φωνάξεις και να παρακαλέσεις για τα αυτονόητα. Θλιβερό.

Μπάμπης Φλου
|

Στην Αττική σύμπτυξαν τμήματα σε σχολεία με προκάτ !!!!!!! 27 παιδιά σε μια αίθουσα προκάτ !!!!!!!! Σαρδέλες. Σε χωράνε λεμεεεεεεεε

Φ.Φ.Φ.
|

Περιμένω την τοποθέτηση του κ .Πλαταρου.
Μπορεί να το δικαιολογήσει...ότι είναι προς όφελος των μαθητών...ανταγωνισμός κλπ .
Κάτι τέτοιες...άκουγα κατά καιρούς να λένε οι νεοδημοκρατες

Σαλονικιος
|

41% ... Δυστυχώς. Εμείς τι φταιμε όμως?????????

Δημήτρης Ξ.
|

ΝΔ θέλατε...

Δ/ντής Ανατ. Αττικής
|

Απεργία για έναν μήνα!!!!!!!! ΟΛΟΙ !!!! Πρέπει να χαθεί ένας μισθός. Ας θυσιάσουμε όλοι. Μόνο έτσι θα εισακουστούμε. Γιατί θα υπάρχουν αντιδράσεις γονέων για το που θα αφήσουν τα παιδιά τους. Απεργία διαρκείας. Μόνο.

Στελλα
|

Εχουν σκεφτει οτι εδω κ χρονια δεν εχουμε χρηματα για να απεργησουμε;τα ποσοστα συμμετοχης δεν τα εχουν δει;Μηπως να βρουμε αλλους τροπους αγωνα;πχ αποχη απο καποια καθηκοντα.Λεω τωρα....

ΔΜ
|

@ΔΜ, Τα ίδια έγραφα και επί ΣΥΡΙΖΑ! Μη τοποθετείτε με κομματική ταυτότητα, δεν οδηγεί πουθενά. Ναι οι συνδικαλιστικές παρατάξεις έχουν απαξιωθεί στη συνείδηση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και για αυτό απέχουν. Υπάρχουν πολλά ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και αφορούν την καθημερινή λειτουργία μιας σχολικής μονάδας και τίποτα από αυτά δεν έχει λυθεί, ούτε και ενδιαφέρθηκε κανενας συνδικαλιστής να τα θέσει. Οι κλασικές επισκέψεις πριν τις εκλογές με βερμπαλισμούς και φαμφάρες δεν έλυσαν κανένα πρόβλημα. Ας ξεκινήσουμε να λύνουμε τα απλά και όταν κερδίσουν ξανά την εμπιστοσύνη τοτς να δούμε και τη μεγάλη εικόνα. Αλλά το....ευχαίλαιο "αύξηση ποσοστού ΑΕΠ για την, παιδεία , μαζικοί διορισμοί, κανένας αναπληρωτής κ.τ.λ" έχουν κουραστεί όλοι να τα ακούνε από τη δεκαετία του 80.....Ναι είναι σημαντικά και πρέπει τα περισσότερα να γίνουν αλλά τόσες δεκαετίες με αυτόν τον τρόπο δεν λύθηκε κανένα ζήτημα. Ας ξεκινήσουμε από τα απλά καθημερινά , ας ρωτήσουν μάχιμους εκπαιδευτικούς και στελέχη, και θα ανακαλύψουν πολλά....

Μίνα
|

Συγγνώμη αλλά η απεργία είναι η λύση. Το ποσοστό της πρέπει να είναι τουλάχιστον 80%. Μόνο έτσι θα θορυβηθεί το ΥΠΑΙΘΑ

@ ΜΑΖΙΚΕΣ συνελεύσεις
|

είναι σίγουρη η απαξίωση και φταίνε, αντί για συνελεύσεις και φωνές μια άλλη πρόταση πιο εύκολη (δεν συμφέρει , γιατί και άξιοι συνδικαλες λένε αποφασίσαμε στο συνέδριο διά αντιπροσώπου και μπαρούφες καπαμά ! ) : ΑΝΤΙ-ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ σαν αυτές του πιερ να πέφτουν προτάσεις από τα κάτω και να ψηφίζονται ! τόσο απλά. όλοι έχουν γνώμη και πολλές αντικρουόμενες αλλά θα μπορεσει να υπάρξει μια σύνθεση και μια ομοφωνία. πχ λέω ένα μη φλέγον : πλατφόρμα επίσημη για αγγελίες με αμοιβάιες μεταθέσεις (και για άτομα στη διάθεση, αλλαγή προυποθέσεων), αμοιβαίες ετήσιες αποσπάσεις, ανακοίνωση κενών και επικαιροποίηση επιλογών πριν τρέξουν τα κουμπάκια για υπηρεσιακές μεταβολές κ.α. ψιλά. για τα στελέχη να δεις προτάσεις και καταγγελίες όχι εναντίον προσώπων αλλά κριτηρίων και πώς εφαρμόστηκαν κ.α υπηρεσιακά ευτράπελα να αναδειχθούν για να αλλάξουν ! είναι μια αρχη. επίσης , η απεργία δεν γίνεται πια με τίποτα . όμως οργανωμένα (και με μέιλ) ενιαίες αντιδράσεις εντός σχολείου, με τα φασόν κείμενα έκαναν όλοι πίσω (αλήθεια με τα κανονικά τι βελτίωση πέτυχαν;;;;; ), με την αξιολόγηση έμειναν λίγοι .

Ο παλιός
|

Χρονίζουν σοβαρότατες παθογένειες στον κλάδο και μονο πυροτεχνήματα 🎆 από το σωματείο. Κι εφόσον ντροπή κι αυτοκριτική έχουν σβήσει στον τόπο τουλάχιστον ας μην κοροιδευομαστε μεταξύ μας. Είστε μακριά από τον εκπαιδευτικό κ.κ.

Senkate
|

Η απεργία δεν είναι λύση! Συμφωνώ!

Ζ. Παπαδάκη
|

Έχουμε ακούσει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια για το επιχείρημα "του άλλου δρόμου " . "πέρα από απεργίες κλπ "
Δεν θα μπω στην ουσία , να πω αν συμφωνώ ή διαφωνώ .
Ένα πράγμα όμως : Γεμίσαμε τα αμφιθέατρα των συνελεύσεων των σωματείων μας ; Ας γίνουν μαζικές οι συνελεύσεις και εκεί ας μπει λοιπόν η πρόταση, από όσους έχουν αυτήν την άποψη : Πάμε για κινητοποιήσεις το απόγευμα , πάμε κάθε δευτερη μέρα στην πλατεία , διαμαρτυρίες και συλλαλητήρια το απόγευμα ...
Ας μπει η πρόταση λοιπόν , σε ΜΑΖΙΚΕΣ συνελεύσεις !
Γιατί κάποιοι από εμάς είμαστε πάντα εκεί ....και περιμένουμε ανάμεσα στους άλλους και όσους την άλλη μέρα στο σχολείο μας λένε αυτά που ακούω εδώ . Στο σχολείο , όχι στη συνέλευση .
Ας αναλάβουμε την ευθύνη όσων λέμε και όσων προτείνουμε .
Γιατί εμείς , ακόμη κι αν διαφωνούμε , θα είμαστε εκεί , σε όποια δημοκρατική απόφαση αγώνα παρει μια τέτοια μαζική συνέλευση !!!!

Ζ. Παπαδάκη
|

Προς Νίκο
Συνεχίζω στο προηγούμενο ....
Να μην πω για τους μαθητές , δηλαδή τα παιδιά μας , αφού πολλοί από εμάς είμαστε και γονείς .

Εκπαιδευτικός
|

Ξαφνικά θυμήθηκαν τις συμπτύξεις τμημάτων. Έπρεπε κάτι να βρουν. Ας κάνουν μόνοι τους την κινητοποίηση.

Μιχάλης
|

Αξιολόγηση, μισθοί πείνας . Αυτά είναι τα ΚΥΡΙΑΡΧΑ. Ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα. Και ναι , είναι σημαντικότατο ζήτημα οι συγχωνεύσεις. Πρώτον για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Και εδώ είναι ένα από τα ελάχιστα που μπορούμε να έχουμε απολύτως μαζί μας τους γονεις. Δεύτερον για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Είναι το ίδιο να διδασκεις σε τμημα με 15 και ίδιο σε τμημα με 25 πόσο μάλλον σήμερα που δεν έχουμε καμμιά δυνατότητα αντιμετώπισης τραγικών συμπεριφορων ;Τρίτον για το γεγονός ότι συγχωνεύσεις ,σημαίνει απολύσεις . Ευτυχώς που πια στη ΔΟΕ πρώτη δύναμη δεν είναι η κυβερνητική ΔΑΚΕ αλλά η πανταχού παρούσα και πάντοτε στο πλευρό των εκπαιδευτικών ΑΣΕ.

Νικος
|

Είμαστε ευχαριστημένοι με τους μισθούς κάτω της Βουλγαρίας και μας πείραξαν οι συμπτύξεις τώρα. Εδώ δεν έχουμε να πληρώσουμε ούτε το ρεύμα.

Γιαν.Δημητρα
|

Ντροπή Τίποτε αλλο

@ ο Νέος
|

Καλά τα λες, όμως αυτά δεν πουλάνε.Οι συνδικαλιστές και οι ακόλουθοί τους θέλουν φρέσκο πράγμα για να ξεσηκωθούν και να έχουν λόγο ύπαρξης.Μην περιμένεις να διεκδικήσουν στα σοβαρά, την επίλυση κάποιου από τα πραγματικά σοβαρά προβλήματα του κλάδου, καταθέτοντας ρεαλιστικές προτάσεις και όχι απλά φωνάζοντας και απεργώντας

Γιωργος
|

Φαντάζομαι την οργή των περιφερειακών που μια τάξη θα έχει 32 παιδιά
Σ αυτή την περίπτωση δεν μπορούν να κάνουν τπτ και θα δημιουργηθούν 2 τμήματα των 16
Δε θα μπορούν να κοιμηθούν το βράδυ
Μόλις κλείσουν για λίγο τα μάτια τους
Θα έρχονται εφιάλτες που θα τους λένε απετυχες θα ζει 16 παιδιά το κάθε τμήμα
Ελπίζω να το ξεπερασουν

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ