Στη Βουλή οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων

27/08/2024

Ενημερώθηκε: 28/08/2024, 19:18

Άκουσε το άρθρο

Να μην πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό ζητά ο τομεάρχης παιδείας του ΚΚΕ Γιάννης Δελής με Επίκαιρη Ερώτηση, που κατέθεσε προε τον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, στη Βουλή .

Το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης  έχει ως εξής:

«Με κλειστά τα σχολεία, μέσα στο κατακαλόκαιρο, με εγκύκλιους του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ με αριθμό 76216/Δ2/8-7-24 και 80483/Δ1/15-7-2024 δόθηκαν κατευθύνσεις να συγκροτηθούν τμήματα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ούτε οι επικείμενες εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται για την περικοπή των κενών της παράλληλης στήριξης, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ και προβλέπεται ένας εκπαιδευτικός ανά τμήμα ή ακόμα και ανά τάξη.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η κατάργηση τμημάτων ένταξης, οι ανακλήσεις αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων, όπου φοιτούν μαθητές με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, η προώθηση της βίαιης, αντιπαιδαγωγικής δημιουργίας τμημάτων στα μέγιστα απαράδεκτα προβλεπόμενα όρια, δηλαδή με 25 μαθητές/τριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και με 25 έως 28 μαθητές/τριες στη Δευτεροβάθμια χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα παιδαγωγικό, κοινωνικό κλπ. κριτήριο, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τον νόμο, το μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων και η συγχώνευσή τους με συνέπεια μαθητές μεγάλων τάξεων του Δημοτικού αλλά και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να μετακινούνται σε όμορες μονάδες, να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον.

Δηλαδή, κόβονται περίπου 1.000 τμήματα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια προφανώς για να γίνει "εξοικονόμηση" κονδυλίων από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, δημιουργώντας μία εκρηκτική κατάσταση στην Παιδεία.

Με τα υποκριτικά λόγια περί "αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου", "βελτίωσης των σχολείων", "χιλιάδες διορισμοί" επιχειρείται ο καλλωπισμός της πραγματικότητας, όπως έχει διαμορφωθεί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών νόμων, των κυβερνητικών αποφάσεων, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης, αφήνοντας ουσιαστικά ακάλυπτες τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Όχι μόνο δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο η παιδαγωγική διαδικασία, όχι μόνο αμφισβητείται το δικαίωμα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες να λαμβάνουν την αναγκαία στήριξη, αλλά πλέον καταργείται το δικαίωμα του κάθε μαθητή να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνικοποίησή του, την εν γένει μαθησιακή του πορεία.

Όλα τα παραπάνω, εύλογα, προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Συλλόγων Γονέων, που με παρεμβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης απαίτησαν το αυτονόητο, να εξασφαλιστούν οι παιδαγωγικοί όροι, ώστε οι μαθητές να έχουν τη μόρφωση που δικαιούνται και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να επιτελέσουν παιδαγωγικό έργο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

- Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις-συμπτύξεις τμημάτων δημιουργώντας τερατώδη, υπερπληθή τμήματα, να καλυφτούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές σε μία φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους και να μειωθεί αποφασιστικά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, με κατεύθυνση 15 το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α' και Β' Δημοτικού και 20 το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις με αντίστοιχες προσλήψεις όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών.

- Να εγκριθούν όλα τα τμήματα των ΕΠΑΛ στον τομέα/ειδικότητα που επιθυμούν καθώς και όλα τα κενά σε τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη».   

Σχόλια (10)

Νίκος Δημ.
|

ERT, Λεφτά υπάρχουν για απευθείας αναθέσεις σε "ημέτερους", σε νεοφιλελεύθερη έκδοση. 5 χρόνια έχουν σπαταληθεί άπειρα λεφτά. Εκεί δε θίγεστε καθόλου.

@ nikos
|

Συμφωνώ απόλυτα ότι κάθε εκπαιδευτικός θα χρειαστεί και γραμματέα. Για να το προτείνεται σίγουρα θα γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια η εργασία του εκπαιδευτικού κατάντησε να μην είναι διδακτική και παιδαγ γικη αλλά να είναι όπως ενος διοικητικού υπαλλήλου, δηλ να συμπληρώνει έγγραφα, να γράφει καθημερινά στοιχεία σε πλατφορμες και χίλια δυο ακόμη ανούσια γραφειοκρατικα. Χαίρομαι που το αντιλαμβάνεσαι και ελπίζω να ακουστεί από το υπουργείο η πρόταση για ατομικό γραμματέα ειδάλλως ας καταργήσει τη γραφειοκρατία.

Στέφος προς nikos
|

αγαπητέ μου, που κρίνεις χωρίς να γνωρίζεις, αν ο εκπαιδευτικός θέλει και μια γραμματέα....., αν ήσουν στη θέση ενός εκπαιδευτικού σε μια Α΄ τάξη δημοτικού με 26 μαθητές , εκ των οποίων ο ένας μαθητής είναι με διάγνωση ειδικής ανάγκης, [παράλληλης για όσους γνωρίζουν] και φυσικά μπορεί να είναι και το δικό σου παιδί, αν έχεις εσύ μια τέτοια τάξη, θα μπορούσες να εργαστείς; Πώς θα διαχειριστείς τις συμπεριφορές τους, πώς τη μόρφωση, πώς το διάλλειμα τους, πώς μια εκδήλωση, πώς έναν σεισμό, αλλά ξέχασα δεν γίνεται στην Ελλάδα, πώς θα δουλέψεις; Αν εσύ θέλεις μια τέτοια εκπαίδευση των νέων μαθητών μας, καλά κάνεις και βλέπεις την κατάσταση με αυτόν τον τρόπο, όμως αυτό φίλε μου, δεν λέγεται εκπαίδευση, αλλά φύλαξη.... Εσύ θα άντεχες σε μια τέτοια τάξη; Καλή σχολική χρονιά... λυπάμαι πολύ....

μπάρμπα Μήτσος
|

Μην κάθεστε με τις ώρες στον ήλιο!
Ένα καπέλο τουλάχιστον…

ERT
|

Λεφτά υπάρχουν σε σταλινική έκδοση.

Διδ
|

Να κάνουν πρόταση νόμου μαζί με τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Όσο υπάρχει ο σημερινός νόμος όλα τα άλλα είναι επαναστατικη γυμναστική.

Δ
|

Εδώ και 10 χρόνια ο αριθμος μαθητών ανα τμήμα έβγαινε αυξανομενος.
Κανείς απι τους γονείς δεν ασχολούνταν.
Κάποιοι μάλιστα το μόνιμο στόχαστρο τους ήταν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές.
Πως μίλησε έτσι στο παιδί μου, γιατί δεν πήρε βαθμό Β και όχι Α.
Μα μόνο το δικό μου παιδί έφταιξε.
Χιλια- μύρια μπορεί να απαριθμησει Κάνεις.
Έχουν πολλές διακοπές κλπ.
Πλησιάζει ο καιρός που πλέον δεν θα επιλεγεί κανεις στο να γίνει εκπαιδευτικος.
Από την άλλη και η πολιτεία δεν αναγνωρίζει το έργο τους

nikos
|

και καθε εκπαιδευτικός να έχει και μια γραμματέα

Παράλληλος
|

Επειδή γνωρίζουμε πως χρειάζονται κι άλλες συγχωνεύσεις και ήταν πρόκληση το θέμα των παράλληλων σε πολλες περιπτώσεις καλά είναι να γίνονται ξαι να συνεχίσουν . Τώρα οι τοποθετήσεις για ποιο λόγο γίνονται είναι άλλο θέμα.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Οι συγχωνεύσεις σε ορισμένες περιπτώσεις είναι παιδαγωγικά σωστές. Ο βουλευτής για όλα τα άλλα σωστά γράφει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ