Από τις 1557 θέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων μόλις 71 στα ΕΠΑΛ που έχουν επιτυχόντες χωρίς αντίκρισμα

Οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων μπορούν να ανταποκριθούν στις Ιατρικές, Πολυτεχνικές Σχολές και στην πλειονότητα των ΑΕΙ αλλά δεν μπορούν ως αξιωματικοί στις Ένοπλες Δυνάμεις;

03/09/2024

Άκουσε το άρθρο

Μαρία Πετρούτσου, Δημοσιογράφος

Έντονο προβληματισμό προκαλούν οι 460 θέσεις που έμειναν και φέτος κενές στις Παραγωγικές Σχολές παρά την αύξηση των θέσεων που έγινε, σε μία προσπάθεια να καλυφθούν οι περσινές κενές θέσεις… 

Επιβεβαιώθηκε λοιπόν ότι το πρόβλημα δεν ήταν οι θέσεις! Το πρόβλημα είναι βαθύτερο και οι αρμόδιοι θα πρέπει να αναζητήσουν τους λόγους αλλά και τις λύσεις του αφού η κατάσταση δείχνει να επιδεινώνεται ... 

Είναι φανερό ότι οι υποψήφιοι γυρίζουν την πλάτη στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς οι ενδιαφερόμενοι μειώνονται χρόνο με τον χρόνο…  

Είναι βέβαιο ότι η δυσχερής οικονομική κατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί αντικίνητρο για τα νέα παιδιά, δεδομένων και των δύσκολων συνθηκών εργασίας. Δείτε, ενδεικτικά, τι γίνεται με στελέχη με πολύχρονη παρουσία στο Πολεμικό Ναυτικό που παραιτούνται αφού τα οικονομικά είναι κάκιστα και η ποιότητα ζωής υποβαθμισμένη! Και οι όποιες υποσχέσεις, δυστυχώς έχουν πέσει στο κενό…

Επίσης, το γεγονός ότι ένας-μια νέος-α Υπαξιωματικός παίρνει πτυχίο, ολοκληρώνοντας την φοίτηση σε ΑΣΣΥ, αντίστοιχο με ΙΕΚ είναι τραγικό όταν αυτά τα παιδιά εισήχθησαν στις Σχολές μέσω Πανελλήνιων Εξετάσεων και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις με βαθμολογία υψηλότερη ακόμη και από Σχολές Αξιωματικών! 

Η μείωση της ΕΒΕ είναι άραγε αυτό που θέλουν οι υπεύθυνοι προκειμένου να εισέρχονται υποψήφιοι στις Παραγωγικές Σχολές με βαθμούς κάτω από την βάση;  Διότι φέτος το φρένο στα ΓΕΛ ήταν για τα ΑΣΕΙ τα 11.076 μόρια της ΣΝΔ (Μάχιμοι) και για τις ΑΣΣΥ τα 10.290 μόρια της ΣΜΥ (Όπλα), με την ταυτόχρονη βέβαια καθοδική πτώση της πλειονότητας των Σχολών. Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η εκ νέου μείωση της ΕΒΕ σε πέντε Στρατιωτικές Σχολές ενόψει του νέου σχολικού έτους, γεγονός που προμηνύει την περαιτέρω πτώση της βάσης τους τη νέα χρονιά…

Αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι κάποιες Σχολές Αξιωματικών θα μπορούσαν να είναι πέραν του ενός επιστημονικού πεδίου, ανοίγοντας έτσι τη δεξαμενή άντλησης υποψήφιων στρατιωτικών...

Το παράδοξο ΓΕΛ- ΕΠΑΛ

Αξίζει πάντως αναφοράς το παράδοξο ότι δηλαδή στα ΓΕΛ υπάρχουν θέσεις κενές αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμοι μαθητές-τριες να τις καλύψουν ενώ στα ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές-τριες που έχουν περάσει τις προκαταρκτικές, έχουν πιάσει την ΕΒΕ, έχουν ικανοποιητικές βαθμολογίες αλλά δεν υπάρχουν θέσεις αφού αυτές που τους αναλογούσαν ήταν εξαιρετικά λίγες... 

Από τις συνολικά 1.557 θέσεις που αφορούσαν σε υποψήφιους ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ, στα ΕΠΑΛ αναλογούσαν μόλις 71 θέσεις για ΑΣΣΥ! 

Να αναφέρουμε ότι στην ΣΜΥ από τις 301 θέσεις που διατέθηκαν  την φετινή χρονιά μόλις 24 αφορούσαν σε υποψηφίους-ες των ΕΠΑΛ, στην ΣΜΥΑ από τις 195 μόλις οι 16 και στη ΣΜΥΝ από τις 190 μόλις 15 δόθηκαν στα ΕΠΑΛ! 

Το ποσοστό του 8% που αφορά τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι εξαιρετικά μικρό την ώρα που οι βάσεις στις στρατιωτικές σχολές στα ΕΠΑΛ ήταν:

ΣΜΥΑ (Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης) 19.560 (στα ΓΕΛ ήταν 16.825)
ΣΜΥΑ (Επιχειρησιακής Υποστήριξης) 18.940 (στα ΓΕΛ ήταν 13.155)
ΣΜΥΑ (Τεχνολογικής Υποστήριξης) 18.770 (στα ΓΕΛ ήταν 11.985)
ΣΜΥ (Σώματα) 18.300 (στα ΓΕΛ ήταν (14.890)
ΣΜΥ (Όπλα) 17.560 (στα ΓΕΛ ήταν 10.290)
ΣΜΥΝ 16.840 (στα ΓΕΛ ήταν 11.080)

Αυτό σημαίνει ότι όποιος μαθητής-τρια ΕΠΑΛ έγραψε: κάτω από 18.770 μόρια δεν πέτυχε την εισαγωγή του σε ΑΣΣΥ της Αεροπορίας, κάτω από 17.560 δεν ήταν επιτυχών-ούσα της ΣΜΥ και κάτω από 16.840 μόρια δεν κατάφερε να εισαχθεί στη ΣΜΥΝ!

Γιατρός ναι, αξιωματικός όχι…

Αποτελεί μία δυσάρεστη πραγματικότητα ότι οι μαθητές-τριες των ΕΠΑΛ, σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής βαθμίδας, μένουν στο περιθώριο του ενδιαφέροντος των εμπλεκόμενων φορέων, ωστόσο υπάρχουν αρκετά παιδιά που δοκιμάζονται στο στίβο των Πανελληνίων και καταβάλουν εξ΄ ίσου μεγάλη προσπάθεια για την διεκδίκηση των στόχων τους και αξίζουν προσοχής!  

Είναι απορίας άξιο πως μπορούν υποψήφιοι-ες των ΕΠΑΛ να πετυχαίνουν την εισαγωγή τους στις Ιατρικές και Πολυτεχνικές Σχολές όπως άλλωστε και στην πλειονότητα των ΑΕΙ της χώρας και να ανταποκρίνονται επαρκώς ως φοιτητές-τριες ενώ την ίδια ώρα δεν κρίνονται ικανοί-ες να εισαχθούν σε σχολές Αξιωματικών! 

Όταν μάλιστα υπάρχουν ειδικότητες εξειδίκευσης στα ΕΠΑΛ (π.χ. πληροφορικής, μηχανολογίας, διοίκησης και οικονομίας κ.ά)  που παρέχουν στους μαθητές-τριες στοχευμένη κατάρτιση (αντί γενικών γνώσεων), χρήσιμη στην ποικιλομορφία και τις απαιτήσεις των ειδικοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων που μπορούν να μετεξελιχθούν μέσα στις Παραγωγικές Σχολές!

Στην παρούσα φάση και δεδομένων των συνθηκών που διαμορφώθηκαν θα μπορούσαν ενδεχομένως να καλυφθούν κάποια από τα φετινά κενά στις ΑΣΣΥ (210 θέσεις κενές στις ΑΣΣΥ) από τους επιτυχόντες των ΕΠΑΛ με άμεση σχετική υπουργική απόφαση, με την πρόσκληση επιλαχόντων! 

Τη νέα χρονιά καλό θα ήταν να επανεξεταστεί το ποσοστό που αναλογεί στα ΕΠΑΛ, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν σημαντική αύξηση φοιτούντων μαθητών-τριών. 

Το βέβαιο είναι ότι χρειάζεται ένας ευρύτερος επανασχεδιασμός στον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στις Ένοπλες Δυνάμεις γιατί η κατάσταση προμηνύεται περισσότερο δυσοίωνη τα επόμενα χρόνια…  

Σχόλια (19)

@@ βιοπληροφορική
|

Κοίτα, ο καθένας έχει τα "κολλήματά" του... Δεν ειναι κακή ιδέα η Πληφορορική απλά δεν είναι δια πάσαν νόσον...όπως μερικοί θέλουν να την πλασάρουν. Κατά τ'άλλα ο σχολιαστής έχει απόλυτο δίκιο ότι για ΗΜΜΥ π.χ. έχει μηδέν νόημα να εξετάζομαι στη Χημεία! Μια φορά κι έναν καιρό η κάθε Σχολή διάλεγε τα μαθήματα στα οποία ήθελε να εξεταστείς για να περάσεις εκεί, κι αυτό θα ήταν ένα πολύ ωραίο σύστημα. Αλλά στο Ελάντα, όλα πρέπει να γίνονται κεντρικά, one size fits all, σα να είμαστε Ιραν ή ΕΣΣΔ.

@ βιοπληροφορική
|

Κάθε φορά το ίδιο σχόλιο με την πληροφορική. Μαθηματικά και φυσική, ύλη ΓΕΛ τριών τάξεων Λυκείου είναι οι βάσεις και προϋπόθεση για Πολυτεχνικές και όχι η πληροφορική, ύλη της Γ λυκειου η οποία διδάσκεται ούτως ή άλλως στις σχολές που αναφέρεις όπως και σε πολλές επίσης.

Βιοπληροφορική
|

Επιμένουν κάποιοι με το παραμύθι εύκολων και δύσκολων μαθημάτων. Δύσκολο είναι και το sudoku, και το σκάκι. Έτσι αποσιωπείται το βασικό θέμα που είναι η συνάφεια των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων με το αντικείμενο των σπουδών. Έτσι, συνεχίζουν οι ΗΜΜΥ να παίρνουν φοιτητές χωρίς εξέταση στην Πληροφορική, αλλά στη Χημεία, τα τμήματα Μαθηματικών να παίρνουν υποψήφιους από το 2ο Πεδίο, και όχι τους καλύτερα προετοιμασμένους από το 4ο (Μαθηματικά plus Πληροφορική). Γιατί να έχουμε κάτι πιο λογικό για τις Στρατιωτικές Σχολές; Ο εξορθολογισμός των εξεταζόμενων αντικειμένων προσκρούει πάνω στο "δικαίωμα στη δουλειά" ακόμα κι αν αυτό το δικαίωμα έρχεται σε αντίθεση με άλλα δικαιώματα, π.χ. το δικαίωμα του φοιτητή να είναι προετοιμασμένος και να έχει το βασικό υπόβαθρο που απαιτείται για τις σπουδές του χωρίς να ξοδεύει μια περιουσία στα φροντιστήρια και στο πανεπιστήμιο ή το δικαίωμα των σχολών να έχουν ένα υψηλό επίπεδο σπουδών. Τι επίπεδο σπουδών να έχει ένα τμήμα Μαθηματικών του οποίου οι νεοεισερχόμενοι φοιτητές δεν ξέρουν πόσο κάνει 1+1; Το ίδιο που έχει ένα Τμήμα Πληροφορικής του οποίου οι νεοεισερχόμενοι φοιτητές δεν εξετάστηκαν πανελλαδικά στην Πληροφορική και δεν ξέρουν να γράψουν ένα hello world. Καμία επιστήμη δεν θεμελιώνει την άμυνα μιας χώρας όσο η Πληροφορική. Οι ενημερώσεις αργούν, αλλά είναι αναπόφευκτες.

Οχι
|

Οχι άλλα παραθυράκια και πίσω πόρτες για τα ΑΕΙ. Ολοι τα ίδια μαθήματα, τα ίσια θέματα και τις ίδιες βάσεις.

ΔΕΠ
|

Μια ακόμη μεγάλη γελοιότητα της Ελλάδας. Κάθε μέρα βροχή ρυθμίσεων, τροπολογίες, ο Υπουργός επεξεργάζεται κλπ. Την ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ότι αν για κάποιο λόγο οι θέσεις μιας κατηγορίας δε γεμίσουν (π.χ. ΓΕΛ) να γεμίζουν από την ΑΛΛΗ κατηγορία (ΕΠΑΛ) εφ'όσον οι μαθητές περνάνε την ΕΒΕ, ΔΕΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΝΕΝΑΣ! Και δεν το σκέφτηκαν ούτε εκ των υστέρων να το κάνουν, ενώ κάνουν 1002 άλλα (βλέπε ρυθμίσεις για μετεγγραφές, ειδικές κατηγορίες κλπ που μαγειρεύονται αυτή τη στιγμή). Μας ζαλίζουν με μεγαλόπονα σχέδια δήθεν ενώ δεν μπορούν να κάνουν τα βασικα! Λυπάμαι πολύ για τα παιδιά των ΕΠΑΛ, είναι τεράστια αδικία αυτό που γίνεται. ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΑΚΟΥΣ;;;; Κάνε κάτι έστω και τώρα!
Στις Στρατιωτικές Σχολές δεν πάει κανένα παιδί προνομιούχας ή πλούσιας οικογένειας. Ξέρετε κανέναν; Παιδί υπουργού, πολιτικού προσώπου, επιχειρηματία; Γνωρίζω εκατοντάδες στρατιωτικούς και δεν έχω δει ουτε έναν τέτοιο! Ίσως γι'αυτό και η αδιαφορία, γενικώς.

ΠΟΛΙΤΕΣ
|

ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΡΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΛ.
ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ, ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΑΛΛΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΚΡΙΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΞΕΓΥΜΝΩΘΕΙ ΑΠΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΜΕΤΑ ΤΗ ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ , ΚΟΥΚΟΥΛΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΙΟ ΒΑΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ.
ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ.......

SOTO 57
|

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ πολύ δύσκολα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις Πολυτεχνικών σχολών , Ιατρικής , τμημ. Φυσικής ή Χημείας ,... λόγω βασικών ελλείψεων στα Μαθηματικά , Φυσική , ..
Επίσης είναι άδικο για τους μαθητές των ΓΕΛ , που έχουν δυσκολότερα μαθήματα για τις Πανελλήνιες , να εισάγονται στις ίδιες σχολές και απο τα ΕΠΑΛ .
π.χ οι μαθητές των ΓΕΛ εξετάζονται σε ΦΥΣΙΚΗ , ΧΗΜΕΙΑ , ΒΙΟΛΟΓΙΑ ,... έναντι 2 μαθημάτων ειδικότητας ( με λιγότερη και ευκολότερη ύλη ) που εξετάζονται οι των ΕΠΑΛ !
Επίσης τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και τα ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ είναι κατά πολύ ευκολότερα και εν κατακλείδι ΔΕΝ εξετάζονται στα ίδια μαθήματα , άρα ΔΕΝ πρέπει να εισάγονται στις ίδιες Σχoλές !
Οι παλαιές σχολές των ΤΕΙ ήταν οι πλέον κατάλληλες για αποφοίτους ΕΠΑΛ .

Γελοιότητες
|

Να υποστηρίζουν κάποιοι ότι τα ΕΠΑΛ είναι ισότιμα με τα ΓΕΛ. Αν ει αι να δίνουν τα ίδια μαθήματα με τα ΓΕΛ για να διεκδικούν τις ίδιες θέσεις. Κανονικά ούτε πανελλαδικές για ΑΕΙ θα έπρεπε να δίνουν αφού μέχρι πριν λίγα χρόνια μόνο με ύλη Γενικού είχαν δικαίωμα. Η ύλη τόσο σε δυσκολία όσο και σε έκταση είναι αστεία σε σχέση με τα Γενικά. Γι αυτό και στις σχολές ΑΕΙ του εξωτερικού ακόμα και στα δημόσια της Κύπρου ΔΕΝ γίνονται δεκτοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ.

@nahtah
|

Παρά πολύ σωστά! Όχι άλλο π.χ. το άκυρο μηχανιστικο ασκησεολογιο μαθηματικοφυσικων ΓΕΛ, που ανεκαθεν προσπαθούν επίτηδες να μπλέκουν διφορούμενες παγίδες!

Τα παιδιά στα ΕΠΑΛ μαθαίνουν πιο χρήσιμα πράγματα και είναι περισσότερο προετοιμασμενα για τα ΑΕΙ με χαρακτήρα πιο εφαρμοσμένο.

@Polar fish όντως το ποσοστό δεν είναι το ίδιο σε όλα τα τμήματα του μηχανογραφικου για τα παιδιά των ΕΠΑΛ: αλλού είναι 5%, αλλού 6%, αλλού 8%, αλλού 10% και αλλού 20%. Σε πρώτο στάδιο, πρέπει να γίνει τουλάχιστον 20% σε όλες τις περιπτώσεις, όπως ήταν στο πρόσφατο παρελθόν! Και ναι, σωστά τα λέτε να εξετάζονται όλοι στα ίδια μαθήματα: φυσικά σε αυτά των ΕΠΑΛ! Τα οποία είναι απόλυτα συναφή με τη δεδομένη ομάδα ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ και μόνο... όχι άλλο θέλω πληροφορική και εξεταζόμενα μάθημα ή χημεία! Στα ΓΕΛ εξετάζεται κάποιος σε 4 μαθήματα και δηλώνει 200 Τμήματα. Αυτά στο ΕΠΑΛ εννοείται δεν υπάρχουν και επικρατεί η προφανής λογική!

Polar_Fish
|

Κανονικά δεν επρεπε να υπάρχουν δυο ταχυτητες στην μεση εκπαδευση. Δε βλέπω να υπάρχει ποσόστοση απο τα ΕΠΑΛ. Στη Γ Λυκειου οποια παιδια θελουν να δώσουν πανελληνιες ας δώσουν χωρις ποσόστοση αλλά τα ιδια μαθηματα με ολους. Το προβλημα ειναι καθαρα οικονομικό, με την έννοια οτι θα πρέπει να εχουν πολλες ταξεις παραλληλα.

hl tsi
|

Η κατάφορη αδικία του αποκλεισμού των αποφοίτων ΕΠΑΛ από της σχολές Αξκων θα έπρεπε να έχει καταργηθεί χθες!!! Επίσης οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ που κάνουν μηχανογραφικό κάθε χρόνο είναι περίπου 18% του συνόλου των μαθητών (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ που κάνουν μηχανογραφικό) και διεκδικούν μόνο το 5% των θέσεων στα ΑΕΙ, ενώ των ΓΕΛ περίπου 82% και διεκδικούν το 95% των θέσεων στα ΑΕΙ. Αυτή είναι μία ακόμη αδικία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Πρέπει άμεσα το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ από τα ΕΠΑΛ να γίνει 20% για όλες τις σχολές. Επίσης θέσεις στα ΑΕΙ που δεν καλύπτονται από αποφοίτους του ενός τύπου λυκείου να δίνονται στους αποφοίτους του άλλου τύπου ώστε να μην μένουν θέσεις κενές στα ΑΕΙ.

Polar_Fish
|

Δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό. Το ποσοστο των ΕΠΑΛ ειναι διαφορετικό στις στρατιωτικές σχολές από οτι για τις άλλες σχολές? Αν ειναι μικρότερο, τοτε το άρθρο εχει βάση. Αν ειναι το ιδιο, τοτε το ερώτημα ειναι αν το ποσοστό αυτό είναι τελικά μικρό και πρέπει να επενξεταστεί αλλά για όλες τις σχολές.

nahtah 21 Το γενικότερο πρόβλημα με τις θέσεις στα ΕΠΑΛ
|

Δυστυχώς το πρόβλημα είναι γενικότερο και αφορά όλες τις σχολές στα ΕΠΑΛ. Όταν το υπουργείο έδωσε πρόσβαση στους μαθητές των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία το ποσοστό των θέσεων ήταν 5% και 10% . Από τότε μέχρι και σήμερα υπάρχει το ίδιο ποσοστό (το οποίο πλέον είναι ΑΔΙΚΟ) ενώ ο αριθμός των μαθητών που φοιτά σε ΕΠΑΛ αυξήθηκε ραγδαία και έφθασε περίπου στο 70% ΓΕΛ και 30% ΕΠΑΛ. Το ποσοστό επιτυχίας των ΓΕΛ σύμφωνα με το υπουργείο είναι 69,7% γιατί τους προσφέρονται περισσότερες θέσεις, ενώ στα ΕΠΑΛ είναι μόλις 37,6%. Αυτά τα ποσοστά θα έπρεπε να είναι ίδια για να λέμε ότι όλα τα παιδιά έχουν ΙΣΕΣ ευκαιρίες. Επίσης όλο και περισσότεροι μαθητές με πολύ καλές έως και άριστες επιδόσεις επιλέγουν τα ΕΠΑΛ. Και για να προλάβω κάποιες αναφορές, στον Τομέα της Πληροφορικής που διδάσκω το επίπεδο των σπουδών είναι πάρα πολύ υψηλό και σύγχρονο, οι μαθητές μου διδάσκονται Προγραμματισμό σε Python, Δίκτυα, Λειτουργικά Συστήματα (linux), php, HTML5, CSS3, Βάσεις Δεδομένων, κατασκευή ιστοσελίδων με wordpress (κάντε μία απλή αναζήτηση στο internet) και άλλα πολλά τα οποία είναι εφόδια για τις Σχολές Πληροφορικής που έχουν δικαίωμα να επιλέξουν. Κατά μία έννοια και σε ένα μεγάλο ποσοστό το ΕΠΑΛ υλοποιεί το ότι ο μαθητής επιλέγει το τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει και μαθαίνει από το σχολείο ακόμη αντικείμενα τα οποία θα τα χρειαστεί στη σχολή που θα επιλέξει.
Το υπουργείο πρέπει να αυξήσει άμεσα τα ποσοστά πρόσβασης των μαθητών των ΕΠΑΛ σε όλες τις σχολές και να δημιουργήσει ένα μηχανισμό αλλαγής των ποσοστών πρόσβασης ανάλογα με το πλήθος των υποψηφίων για είναι πιο δίκαιο ( ακόμα και ανά τομέα ).
Και κάτι για τον τομέα μου: Να αυξηθούν οι θέσεις των φοιτητών Πληροφορικής , αυτό που συζητήθηκε ήδη σε πολλά παλαιότερα άρθρα.

@ΠΕ02
|

Όποιος έρχεται σε ΕΠΑΛ δεν στοχεύει σχολές φιλολογίας, νομικής, κ.α. του 1ου πεδίου ΓΕΛ. Κοιτάξτε πρώτα τα μαθήματα ειδικότητας...και τα λέμε.

Αύξηση ποσοστού
|

Όχι μόνο για αυτές τις σχολές.

Για όλες τις σχολές.

Από ΕΠΑΛ δεν μένει καμία θέση ακάλυπτη. Ακριβώς επειδή τα επιλέγουν περισσότεροι μαθητές και το κάνουν συνειδητά, πετυχαίνουν την εισαγωγή τους σε πανεπιστήμια.

Οπότε και δεν μένουν κενές θέσεις
Σε αντίθεση με τα ΓΕΛ που έχουν πολλές κενές θέσεις τα τελευταία χρόνια.

ΠΕ02
|

Θα ήταν δίκαιο το σύστημα, εάν εξετάζονταν ακριβώς στα ίδια μαθήματα και στα ίδια θέματα. Από τη στιγμή που καταργήθηκαν τα ΤΕΙ η εισαγωγή στα ΑΕΙ θα έπρεπε να γίνεται με τους ίδιους ακριβώς όρους για όλους. Αρκεί να συγκρίνετε τα θέματα στη Γλώσσα, για να καταλάβετε την άβυσσο που τα χωρίζει.

ΙΕΚ & ΕΠΑΛ
|

Μάλλον η κα Δημοσιογράφος δεν είναι σχετική με την Παιδεία...

α) ΙΕΚ: δεν υπάρχουν πια. ΣΑΕΚ λέγονται! Δεν ζούμε στο 1992...

β) Η φράση: "ολοκληρώνοντας την φοίτηση σε ΑΣΣΥ, αντίστοιχο με ΙΕΚ είναι τραγικό όταν αυτά τα παιδιά εισήχθησαν στις Σχολές μέσω Πανελλήνιων Εξετάσεων". Οι ΣΑΕΚ είναι ΑΝΩΤΕΡΕΣ σπουδές, δηλαδή επιπέδου 5! Τραγικό; Οι ΑΣΣΥ τι θα έπρεπε να είναι από την στιγμή που δεν είναι ανώτατες σπουδές (επίπεδο 6 ή 7); Επίσης, πώς οι πανελλήνιες εξετάσεις "αναβαθμίζουν" ένα πτυχίο δεδομένης ακαδημαϊκής στάθμης? Αυτό θα είχε ενδιαφέρον κάποιας πιθανής ανάλυσης, να το μάθουμε και εμείς...

γ) Η φράση "ΕΠΑΛ παρέχουν στοχευμένη κατάρτιση": αγνοούμε προφανώς ότι τα ΕΠΑΛ είναι λύκεια (!) και άρα ανήκουν στο τυπικό μας σύστημα εκπαίδευσης... άρα παρέχουν ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (σ.σ. οι ΣΑΕΚ παρέχουν κατάρτιση!) και είναι απολύτως ισότιμα με τα ΓΕΛ. Βασικά, όχι ακριβώς: το απολυτήριο ΓΕΛ είναι επιπέδου 4 και το απολυτήριο+πτυχίο (2 τίτλοι, πτυχίο με δεδομένα επαγγελματικά δικαιώματα), επίσης επιπέδου 4, ενώ, περαιτέρω, ΕΠΑΛ+μαθητεία επίπεδο 5 (ενώ των ΓΕΛ παραμένουν στο 4)!

αυξηση ποσοστου για επαλ
|

το 8% για τα επαλ θα ειναι οφέλιμο να γινει 25% - 30%. Εξαλλου, στο περασμα των ετων, ολο και περισσοτεροι μαθητες στρεφονται στα επαλ σε απολυτες τιμες.

Γιωργος
|

φυσικά και πρέπει να γίνει δικαιότερο προς τους αποφοίτους ΕΠΑΛ!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ