ΠΕΚ: Όχι στον ακρωτηριασμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

06/09/2024

Άκουσε το άρθρο

H ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει να ακρωτηριάσει με τις επιλογές της την επαγγελματική εκπαίδευση. Ήδη από το καλοκαίρι είχαμε επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες στο παιδαγωγικό και διδακτικό πεδίο της πολιτικής περικοπών στα τμήματα και της μη έγκρισης των ολιγομελών.

Όμως ακόμη και το χειρότερο σενάριο που είχαμε στο μυαλό μας δεν μπορούσε να φανταστεί την κατάσταση ακρωτηριασμού που θα ζούσε αυτές τις ημέρες η επαγγελματική εκπαίδευση. Καταργήσεις τμημάτων και μη έγκριση ολιγομελών διαμορφώνουν ουσιαστικά όρους αποκλεισμού για μαθήτριες και μαθητές που επιλέγουν τομείς και ειδικότητες που τα σχολεία τους πια δεν θα προσφέρουν. Οι σαρωτικές σε έκταση και ένταση καταργήσεις τμημάτων-τομέων-ειδικοτήτων διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα, αυτή της συρρίκνωσης καθώς μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν και οδηγούνται είτε στο να επιλέξουν διαφορετικά από την αρχική τους επιλογή ή να αναγκαστούν να εγγραφούν σε σχολεία άλλων περιοχών αποδεχόμενοι μια ουσιαστική χειροτέρευση της καθημερινότητας τους.  Την ίδια ώρα εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε καθεστώς υπεραριθμίας με τρόπο αναντίστοιχο της πραγματικότητας που ισχύει ενώ τομεάρχες και υποδιευθυντές σχολείων παύονται από τις θέσεις τους καθώς οι προϋποθέσεις ύπαρξης της θέσης τους παύουν να υφίστανται

Για την επαγγελματική εκπαίδευση η νέα πραγματικότητα λαμβάνει χαρακτηριστικά καταστροφικά και ουσιαστικά απαξίωσης. Η πολιτική αυτή της κατάργησης ιδιαίτερα των ολιγομελών γίνεται πράξη την ώρα που δεν είχε ολοκληρωθεί η Β’ φάση εγγραφών. Την ίδια ώρα δεν είχαν βγει τα  αποτελέσματα των παραπεμπόμενων για Σεπτέμβρη αλλά και δεν είχαν καταχωριστεί στο σύστημα οι μετεγγραφές αποφοίτων Α’ ΓΕΛ στη Β’ ΕΠΑΛ

Η πολιτική αυτή διαμορφώνει πια ένα αποτύπωμα με σταθερές συνέπειες στον χρόνο. Οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν και του χρόνου καθώς η διακοπή για εγγραφές σε τμήματα Γενικής Α’ και Β’ ΕΠΑΛ ουσιαστικά σημαίνει ότι  τη νέα χρονιά δεν θα υπάρχουν μαθητές ΕΠΑΛ σε αριθμό ικανό για να δημιουργηθούν τμήματα Β’ και Γ’ τάξης αντίστοιχα.

Η πολιτική  αυτή φτωχαίνει την εκπαίδευση και την απομακρύνει από την αποστολή της . Να δίνει χώρο και προοπτική στις ελπίδες και στις επιθυμίες των μαθητριών και μαθητών ότι θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν και να δοκιμάσουν το μονοπάτι που θα έχουν διαλέξει οι ίδιοι. Είναι ο ορισμός της λειτουργίας της εκπαίδευσης ως μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και πρόσβασης όλων με όρους ισοτιμίας και δικαιοσύνης.

Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. 
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου και την διοικητική πυραμίδα να πάρουν πίσω τις ρυθμίσεις και αποφάσεις αυτές που οδηγούν στην υπονόμευση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Η επαγγελματική εκπαίδευση δεν είναι ο παρίας ούτε ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Οι μαθήτριες και οι μαθητές που την επιλέγουν και οι άνθρωποι της εκπαίδευσης που την υπηρετούν αξίζουν μιας άλλης αντιμετώπισης.

Αξίζουν και απαιτούν ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.

Και το δικαιούνται!

Θα είμαστε πλάι τους!

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (7)

Τι ακριβώς χρειαζόμαστε;
|

Το κόστος είναι τεράστιο και το όφελος και το ενδιαφέρον μικρό από μαθητές. Καταλαβαίνω την υπεραρυθμια αλλά τα επαλ στοιχίζουν πολύ και το αποτέλεσμα είναι ασήμαντο. Ας επιλέξουν άλλο. Να γίνουν ουσιαστικές επιλογές με καθαρό προγραμμα και όχι στα χαρτιά μόνο . Το θέμα δεν είναι να καλύψουμε τις ωρεσ αλλά και να αποφοιτήσει εξειδικευμένος κανονικά ξαι Βα παρακολουθεί κανονικά ο μαθητής. Όλοι ξέρουμε.

Νίκος
|

Από ΟΛΤΕΕ
έναρξη των εγγραφών τις δύο τελευταίες ημέρες του Ιουνίου! Δηλαδή δύο ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία!
Με τον δραματικό αυτόν περιορισμό του χρόνου εγγραφών κατάφερε τη δημιουργία τμημάτων με μικρό αριθμό μαθητών.
Στη συνέχεια κατά τα μέσα Ιουλίου «κλείδωσε» αυτά τα τμήματα τα οποία εξαιτίας της δικής του μεθόδευσης και υπαιτιότητας δεν συμπλήρωσαν τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών.
Ακολούθως απαγόρευσε την εγγραφή νέων μαθητών σε αυτά διατηρώντας έτσι τον αριθμό των μαθητών τους μικρό.
Τέλος, στις αρχές Σεπτεμβρίου ΔΕΝ ενέκρινε (απαγόρευσε) την λειτουργία των τμημάτων αυτών ισχυριζόμενο ότι είναι ολιγομελή!

Χαρης
|

Πρεπει να γινει ενα νοικοκυρεμα στα επαλ

Φωνή της λογικής
|

Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στήριξη της Αγοράς Εργασίας με ειδικευμένους τεχνικούς (μεσαία στελέχη). Νέα Προγράμματα Σπουδών και βιβλία στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Όλα αυτά υποδέχθηκε η Νέα Δημοκρατία στο κυβερνητικό της πρόγραμμα εδώ και 5 χρόνια. Τώρα; Κλείνουν Τομείς της Β ταξης με 12 και 13 παιδιά, Ειδικότητες της Γ τάξης με 9 παιδιά… «Ο ψυκτικός από το Περιστέρη», έλεγε ο Πρωθυπουργός…

ΠΟΛΙΤΕΣ
|

ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ , ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ. ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ.
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΟΣΟΣ ΕΝΑ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ;
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΤΟΣΟ ΦΕΙΔΩΛΟΊ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ ......ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ.....!!!
ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΖΑΠΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ......ΑΛΛΑ ΕΝΩ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΛΗΡΩΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΖΩΗ , ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΤΟ ΟΤΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΜΕ ΜΕ 400 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ......!!!
ΓΚΡΙΝΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΟΡΙΣΤΟΛΟΓΙΕΣ ΔΕΝ ΒΟΗΘΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΕ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ.....

εκπ/κός
|

Δεν είναι ακρωτηριασμός το να κλείσουν τα τμήματα των 6 μαθητών. Είναι σεβασμος στα χρήματα του Ελληνα φορολογούμενου.

αχαχαχα
|

πλάκα έχουν. η ΕΕ πρέπει να ξηλωθεί όλη και φτιαχτει επί νεας βάσης, ας περάσουν από ένα επαλ μια μερα με τον υπουργό και θα δουν , αντί να λένε "φιλομαθητικές" κορώνες άνευ αξίας και αληθείας. η ΕΕ έχει πολλά προβλήματα κάτω από το χαλί και κάθε μέτρο αντί να βελτιώνει βαλτώνει τα πράγματα

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ